Nii sitä vaa että tuleeko kitarat sieltä vireessä vai pitääkö ite rupee virimään ihan tyhjältä pohjalta ?
Kokemuksia thomann.de verkkokaupasta
7
4505
Vastaukset
- kitaramaailma.com
Thomannin sivuillakin sanotaan jossain kohtaa että he eivät kajoa kitaroihin siellä päässä. Mutta kyllähän nuo kitaran säätöhommat on sellainen asia mikä jokaisen kannattaa opetella jossain kohtaa. Oletko aloittava soittaja? Olen tuonne sivuilleni tehnyt tuollaisen kitaran säätöohjeen mitä on ihan toimivaksikin kehuttu.
Siitä:
http://www.kitaramaailma.com/Kitaran-säätö.php
Thomann kauppana noin muuten on hyvä ja toimivaksi havaittu. Takuu/palautus/huolto asiat pelvaavat moitteettomasti ja asiakaspalvelu on hyvää. Lähettifirma UPSin kanssa on enemmän säätöä ollut mutta se ei taas ole Thomannin syytä varsinaisesti.- Fender Squier SA-105 Bk
Kiitos viestistäsi! Olen soittanut kitaraa noin 3 vuotta. Ja korvakuulolta osaan melko valmiiksi virittää, niin että voi viritysmittaria käyttää jo.
- kitaramaailma.com
Fender Squier SA-105 Bk kirjoitti:
Kiitos viestistäsi! Olen soittanut kitaraa noin 3 vuotta. Ja korvakuulolta osaan melko valmiiksi virittää, niin että voi viritysmittaria käyttää jo.
Etköhän uskalla tilata siinä mistä muustakin liikkeestä. Thomannilla on lisäksi se 30 päivän palautusoikeus jos et jostain syystä ole tyytyväinen ostokseesi.
- dbdbdb
Kyllä, itse olen tilannut 2 kitaraa, ja molemmat valmiiks viritetty E:hen. Pieniä hienosäätöjä joutuu tekemään. Kaikinpuolin positiivinen kauppa toi Thomann.
- Väärinajattelua
Suomalainen musiikkiliike.fi on parempi ja hinnaltaa monesti halvempi. Lisäksi kivijalkaliikkeistä saa hyviä tarjouksia ja ainakin pääsee kokeilemaan mitä ostaa. Oon kyllä Thomanilta itsekin tilannut tavaraa suuren valikoiman takia, mutta nykyään harvemmin.
- kitaramaailma.com
Totta, itsekin suosin aina suomalaista kun se vai on mitenkään mahdollista.
- yksi_soittaja-vaan
Muut ovat ottaneet jo kantaa tuohon kitaran virittämiseen ja säätämiseen joten tyydyn vain toteamaan että:
Kandee mennä tänä päivänä Suomalaiseen kivijalkaliikkeeseen ja katsoa mitä siellä on tarjolla ja voin sanoa, että minä sekä monet muut tänä päivänä saavat ne kitarat Thomannia halvemmalla kivijalkaliikkeistä, samalla voi myyjää pyytää pistää ne säädöt kohdilleen sillä itselle sopivalle kielisetille.
Thomann ei ole enää mikään halpa paikka tai kivijalkaliikkeitä edullisempi paikka kitaroita ostaa, tottakait siellä tarjonta voi ja onkin osittain Suomen kauppoja laajempaa merkeissä ja malleissa mutta hinta ei ole enää halvin joten kandee oikeasti kantaa roposet Suomen liikkeiden hyväksi kun ne kerran tulee hinnoissa vastaan.
Lisäksi hinnan muodostamisessa muuten sellainen asia, että kun luo suhteet kivijalkaliikkeisiin sen oman soittouran aikana ja on vaki-myyjätkin tulleet tutuksi niin ei tarvi enää edes tingata kun hinta tipahtaa sopivalle kohdalle, toki joissain tuotteissa se ei aina välttämättä ole mahdollista riippuen sen valmistajan hinnoittelupolitiikasta.
Mutta olisin voinut sanoa asiani lyhykäisemmin eli osta kivijalkaliikkeestä jos se on edes siedettävän matkan päässä ja eikä siitä koidu rahallisesti liian isoja kuluja eli nosta sitä hankintahintaa tältä osin.
Kitaran säätäminen ja virittäminen on hyvä opetella heti alussa joten esim. Suuri kitarakirja on ihan hyvä tähän avuksi.
Jos raha ei ole ongelma niin toki kitaran voi viedä säädettäväksi ja vaikka huoltoon puhdistukseen jne. vaki-säätäjällensä kuten minä tykkään tehdä, tämä vain ihan siksi kun tykkään pulista tutujen myyjien ja firmojen kanssa sekä työllistää suomalaisia vaikka osaan itse tehdä kitarassa ihan kaiken ja enemmänkin, mä vaan toiminin näin ;-)
Älkää sitten suuttuko koska kerroin että Thomann ei ole enää halvin tai edullisempi, kun se vaan on näin ja tämän tietää ne ketkä kivijalkaliikkeissä asioi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791