Mitä mies sanoo?

kotitekoinen

Nainen eli minä on valmistanut itse jouluksi peruna-, lanttu ja porkkanalaatikot sekä piparit. Vielä valmistuu piparkakkutalot, vehnäset, kakut ja muuta hyvää.

36

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kehujen kerjuuta?

      Kyllä se varmaan silittää päätä ja kehuu pikku-vaimoa!
      Itse minäkin teen (eli nainen) mutta teen koska ne on parhaita ja maistuvampia kuin valmiina ostetut, ja lisäksi tulee kotiin Joulun tuoksu josta koko perhe tulee hyvälle mielelle.
      En kerjää kehuja mieheltä enkä ihailua netissä, eiköhän tuo nyt ole ihan perusasia sentään? meillä kotona koko perhe, isä mukaan lukien oli innolla leivontapuuhissa, äiti teki ruoat koska osasi sen todella hyvin.
      Itse tykkään leipoa ja lapset myös. Mies joskus osallistuu, joskus ei ja se onihan ok.

      • kotitekoinen

        Mikään ei ole itsestäänselvää. Ei edes se, että sinulla on ensi jouluna miestä.


    • Toivottavasti kiittää.

      • kotitekoinen

        Kysyin yleismaailmallisesti.


      • kotitekoinen kirjoitti:

        Kysyin yleismaailmallisesti.

        Ja mää vastasin yleismaailmallisesti. :)


    • jauhopeukalot

      Kerro reseptisi, niin uskomme.

      • kotitekoinen

        Riisupuuro ja porkkanasose kypsyy uunissa. Aiemmin keitin perunat ja lantut. Jälkimmäiset kiehuivat kovasti.


      • kotitekoinen
        kotitekoinen kirjoitti:

        Riisupuuro ja porkkanasose kypsyy uunissa. Aiemmin keitin perunat ja lantut. Jälkimmäiset kiehuivat kovasti.

        Riisi-


      • jauhooja
        kotitekoinen kirjoitti:

        Riisupuuro ja porkkanasose kypsyy uunissa. Aiemmin keitin perunat ja lantut. Jälkimmäiset kiehuivat kovasti.

        Millä maustat?


      • kotitekoinen
        jauhooja kirjoitti:

        Millä maustat?

        Onhan siellä suolaa, pippuria, inkivääriä, siirappia...


      • kotitekoinen
        jauhooja kirjoitti:

        Millä maustat?

        Pipareissa tykkään SantaMarian piparkakkumausteesta. Meiran on liian väkevää.


      • kädet taikinassa
        kotitekoinen kirjoitti:

        Onhan siellä suolaa, pippuria, inkivääriä, siirappia...

        Toivottavasti et pilaa ruokia liialla siirapilla, aloittelijoiden moka.


      • mitämitä,
        kotitekoinen kirjoitti:

        Pipareissa tykkään SantaMarian piparkakkumausteesta. Meiran on liian väkevää.

        valmiita maustesekoituksia! Ei, ei. eeeiii tule yhtään mitään...


      • piparia.
        kotitekoinen kirjoitti:

        Pipareissa tykkään SantaMarian piparkakkumausteesta. Meiran on liian väkevää.

        Haa, etkö luota omaan seokseen? Pomeranssi, neilikka, inkivääri, kaneli, maustepippuri.


      • kotitekoinen
        kädet taikinassa kirjoitti:

        Toivottavasti et pilaa ruokia liialla siirapilla, aloittelijoiden moka.

        Kaadoin vähän purkista.


      • kotitekoinen
        mitämitä, kirjoitti:

        valmiita maustesekoituksia! Ei, ei. eeeiii tule yhtään mitään...

        Lanttulaatikkoon raastoin inkiväärin itse!

        *pöyheenä*


      • kotitekoinen
        piparia. kirjoitti:

        Haa, etkö luota omaan seokseen? Pomeranssi, neilikka, inkivääri, kaneli, maustepippuri.

        Tahtoo aina joku olla loppu, joten valmiissa vara parempi ja SantaMarian on hyvää-


      • kotitekoinen
        kädet taikinassa kirjoitti:

        Toivottavasti et pilaa ruokia liialla siirapilla, aloittelijoiden moka.

        Paprikaakin laitoin lanttulooraan.


      • Marttyyrikuningatar
        kotitekoinen kirjoitti:

        Lanttulaatikkoon raastoin inkiväärin itse!

        *pöyheenä*

        Kerätäänkö täällä jotain marttyyripisteitä? Mistä niitä leimoja saa vihkoon, jos teurastin itse sen sian, jonka maksasta teen maksalaatikkoa?


      • toki,
        Marttyyrikuningatar kirjoitti:

        Kerätäänkö täällä jotain marttyyripisteitä? Mistä niitä leimoja saa vihkoon, jos teurastin itse sen sian, jonka maksasta teen maksalaatikkoa?

        Joulukaljat pitää itse panna.


    • sinkku.mies.

      Itse syön jouluna kirjolohi kiusausta ja rae juustoa.

      • kotitekoinen

        Minullakin on usein kalaa jouluna kinkun ja kalkkunan ohella eli savusiikaa tms.


      • Hajukin etoo
        kotitekoinen kirjoitti:

        Minullakin on usein kalaa jouluna kinkun ja kalkkunan ohella eli savusiikaa tms.

        Sori, olen allerginen kalalle.


    • Mitä jos mies

      ei pidäkään perinteisestä jouluruoasta? Joutuisit itse syömään kaiken tekemäsi ruoan...

      • kotitekoinen

        No ei sitä niin paljon ole ettenkö voisi sitä yksin syödä ja pakastin säilyttää.


      • Siinä tapauksessa
        kotitekoinen kirjoitti:

        No ei sitä niin paljon ole ettenkö voisi sitä yksin syödä ja pakastin säilyttää.

        mies sanoo että kiva juttu ja toivottavasti et pakota miestä syömään ruokaa mistä mies ei erityisemmin välitä.


      • kotitekoinen
        Siinä tapauksessa kirjoitti:

        mies sanoo että kiva juttu ja toivottavasti et pakota miestä syömään ruokaa mistä mies ei erityisemmin välitä.

        Kuka pakottaa toisen syömään jotain vastoin tämän tahtoa? Vieläkö tuota harrastetaan lasten suhteen Suomessa?


      • Mies sanoo vielä
        kotitekoinen kirjoitti:

        Kuka pakottaa toisen syömään jotain vastoin tämän tahtoa? Vieläkö tuota harrastetaan lasten suhteen Suomessa?

        että pakottaa voi monella eri tavalla.

        Selkokielellä siis. Mies sanoo, että toivottavasti nainen ei loukkaannu jos mies syö mieluummin jouluna jotain muuta kuin naisen itse tekemää perinteistä jouluruokaa.


      • retorica

        Mitä jos joulun viettäisi siinä tapauksessa eri osoitteissa?

        Miksi olla sellaisen kanssa lainkaan, kenen kanssa maut eivät kohtaa.


      • Mies kysyy
        retorica kirjoitti:

        Mitä jos joulun viettäisi siinä tapauksessa eri osoitteissa?

        Miksi olla sellaisen kanssa lainkaan, kenen kanssa maut eivät kohtaa.

        Pitääkö makujen kohdata kaikessa jota yhdessäolo onnistuisi?


    • Kuulet sen sitten miehesi suusta, mitä hän sanoo.

    • Tosi hyvä äiti!

      Meilläkin on äitien tekemää jouluruokaa!

    • rumamies

      Mulla ei ole äitiä eikä muita läheisiä. Mtiä vit.tua sitä yksinään joulua juhlimaan. Teen varmaan jotain salaattia jouluksi koska oon laihiksella. Menen myös kuntosalille ainakin 4 tunniksi joka päivä jouluna.

    • jerejxxxxxxx

      Minä tekisin lisukkeeksi itse metsästämäni metso-, teeri-, tai pyypaistin. Sekä kermaista aurajuusto lohta vihannesten kera.

    • Iaskin..väärin

      Mies sanoo:ei riitä korvaamaan yliväljää toosaasi.

    • Luultavastikaan en tarpeeksi tuollaista työmäärää osaisi arvostaa ja keskittyisin vain kinkun syöntiin... Voisin mä ehkä nippanappa jostaki herkusta kiittää..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe