Ylen uutisessa ilmaistiin tämä epätasaisuus hieman erikoisesti.
"Suurimmassa vaarassa ovat kehitysmaiden alavat alueet."
Tuostahan asiaa mitenkään tuntematon voisi vaikka ymmärtää, että nousu valikoi kehitysmaiden alavat alueet kohteekseen.
http://yle.fi/uutiset/merenpinnan_nousu_uhkaa_maapalloa_epatasaisesti/6404199
Merenpinnan nousu uhkaa maapalloa epätasaisesti
6
159
Vastaukset 6
- dfgsdfg
Veikkaisin kyse olevan osittain siitä, että rikkailla mailla on varaa rakentaa tulvavalleja rannikoilleen, mutta köyhillä mailla ei ole.
- huhhelihei
no eivätpä ole pyytäneet rahoitusta vallien rakentamiseen
mutta hyvä tilaisuus pyytää rahaa noin yleisesti
- alarmistilogikkaa
Vesi valuu alaspäin. Etelä on alaspäin. Se on maapallon ala-asento mietti jo Konsta Pylkkänen aikoinaan.
- konitohtori.
Katsokaapa mitä alarmistitiede on saanut selville merenpinnan noususta.
http://www.aviso.oceanobs.com/en/news/ocean-indicators/mean-sea-level/msl-
science-issues.html#c9012
Ihmetyst' herättää, että nousu on suurinta alueilla, missä maankuoren vajoamisen tiedetään myös olevan suurta. Valtamerissähän veden pitäisi virrata tasaisesti, joten ei sinne fysiikan lakien mukaan mitään ylimääräisiä möykkyjä voi syntyä. Keskipakoisvoiman ansiosta ylimääräinen vesi, jos sellaista tosiaan olisi, valuisi vain tasaisesti päiväntasaajan molemmin puolin. Mutta mitä kertoo linkin kuva? Katsokaa itse.- dfgsdgfd
Siinä jutussahan asia selitetään.
dfgsdgfd kirjoitti:
Siinä jutussahan asia selitetään.
Uskotko siis tosissasi, että merivirrat voisivat kasata tuollaisen vesimöykyn keskelle valtamerta? Mitenkähän korkeaksi arvelet sen sitten voivan kasvaa? Alla toivottavasti nyt ehjä linkki vielä uudelleen.
http://www.aviso.oceanobs.com/en/news/ocean-indicators/mean-sea-level/msl-science-issues.html#c9012
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri351078- 71848
Nainen, olet ihanin maan päällä
Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa40710Koska tulet minulle näkyväksi
Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi40686Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven
Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviilipoliisiauton oven Mies kuvasi keskiviikkoiltana bus191541- 43489
- 45470
jumala ei auta hittojakaan..
kuka tahansa voi kirjottaa lapulle mitä vaan ja väittää että jumala olisi sen kirjoittanut... onko yksikään raamatun kir204463Onneksi en ole riippuvainen Kuhmo Oy:stä
Lähinnä naurattaa, kun ylipainoiset, punakat kuljetus ja muutkin yrittäjät yrittävät lohdutella itseään uuden omistajan6437Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?
Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,169434