Naiset keräävät itselleen hintaa ja miehet keräävät itselleen maksukykyä. Erikoista huomata, että ns. älykkäätkin naiset ajattelevat lähinnä omaa hintaansa. Korkeakoulutettu nainen kokee, että hänen pitää saada tasokas mies, koska hänellä leikkaa ja hän on käynyt kouluja (viittaus Parittomat-sarjaan). Hän ajattelee, että minun hintani on tämä, joten kaivakaahan kuvettanne. Miksei hän ajattele, että minun maksukykyni on tämä ja kun en ole saanut ihanteeni mukaista miestä, niin yritänpä parantaa maksukykyäni.
Osaltaanhan tässä on kyse vain naamioleikistä. Suurin osa naisistakin käy baareissa ja yökerhoissa nimenomaan shoppailemassa, mutta he naamioivat shoppailureissunsa hauskanpidoksi ("lähdettiin vain tyttöjen kanssa tanssimaan, mutta ensin pukeuduttiin ja meikattiin pari tuntia, jotta näytettäisiin helvetin seksikkäiltä itseämme varten"). Naiset eivät siis suostu ajattelemaan itseään ostajina, koska se olisi jotenkin nöyryyttävää. Nainen vain kiinnittelee itseensä sopivaa hintalappua pari tuntia ennen baariin lähtöä ja menee vapaille markkinoille katselemaan, että josko tulisi kiinnostavia tarjouksia vastaan. Ainahan voi palata kotiin tyhjin käsin, kun ei mitään lähdetty hakemaankaan.
Monet naiset ja oman ostajanroolinsa itselleen tärkeäksi kokevat miehet hokevat mantraa: "aloitteiden tekeminen on miesten tehtävä." Niinhän se on, silloin kun on määritellyt itsensä tietyn hintaiseksi. Ovelta ovelle kaupustelijan toimi on nöyryyttävä ja epätoivoinen. Aika monissa nettiin laitetuissa deittiprofiileissakin koetaan tärkeäksi korostaa sitä, että "en oikeastaan etsi mitään, kunhan katselen ja etsin uusia tuttavuuksia". Naiselle olisi nöyryyttävää myöntää, että deittiprofiili onkin ostotarjous: "tässä on varallisuuteni, tarjotkaa parasta mitä rahoillani saan". Miehille taas ostaminen on ylpeyden aihe. "Katsokaa mitkä kaupat tein", he kerskuvat kavereilleen. Naisille ostettavana olo on tärkeää, vaikka tätä ei haluta sanoa ääneen, koska sellainen kuulostaa siltä, että hinnoitellut itsensä huonosti (halvaksi). Pelkällä rahalla ostettava nainen on liian halpa, nainen haluaa, että hänestä koituu myös henkisen tason kustannuksia. Kuten tällä palstalla tiedetään, moni pennitön joutuu maksamaan näitä kustannuksia, vaikka itse tuotteesta ei ole kuin pakeneva lupaus, jos sitäkään.
Naisten ohjevähittäishinta (ovh)
6
143
Vastaukset
- Reipas Mies
Niin pitkään kun p/s-kulttuurimme on tämä että nainen stailaa itsensä baariin tarjolle menoa varten ja valkkaa asiakaspalvelemaan tulevista miehistä kipinöivimmän, ei miehen rooli romanttisessa mielessä edes anna muuta mahdollisuutta. Iske, tule valituksi tai saa pakit.
Nimenomaan naisen korkea laatu on sitä että ei tarvitse altistua nöyryytyksille, huonoille deitti miehille. Mies nöyryyttää itseään olemalla naisen silmissä tylsä ja kipinätön, vaikkei mitään seurustelua haittaavaa olisikaan olemassa. Epäilen että edistyykö parisuhde kipinöiväksi täysipäiväisesti monellakaan parilla edes? - Mies1985
Ei mitään lisättävää mutta naisille voisi antaa vinkiksi että älkää lisätkö profiiliin sitä "en oikeastaan etsi mitään" tai "en oikeastaan tiedä mitä etsin" koska se on joka toisella friidulla ja antaa aika tylsän (tai tylsämielisen?) vaikutelman.
- ......
Noinhan innokkaille asiakaspalvelijoille yleensä vastataan. "Kunhan katselen."
- Valitse huolella
Onhan toki eroa hankitaanko hetken iloa, kuten maksullisissa tapahtumissa, vaiko elämänkumppania. Elämänkumppanin vierestä herätään joka aamu, siirretään tuon ominaisuuksia omille jälkeläisille, huolehditaan yhdessä niistä jälkeläisistä ja annetaan hoivaa ja huolenpitoa seuraavat vuosikymmenet. Lopulta huolehditaan myös niistä vanhuudenpäivistäkin.
Aika iso asia monelle.- Virgin bride or bust
Niin on. Ja sellaiseen tehtävään ei käy mikään kymmenien miesten makuualusta ja entinen huora. Morsiameni tulee olla neitsyt, joka on säästänyt kalleimman aarteensa minulle, jotta voin sen hääyönä viedä, häpäistä hänen puhtautensa, vuodattaa veren ja siittää jälkeläisen, joka kantaa minun geenejäni, sen sijaan että olisi joku kaupan päälle tullut roskaväen äpärä.
- Äpärääkin pahempi
Virgin bride or bust kirjoitti:
Niin on. Ja sellaiseen tehtävään ei käy mikään kymmenien miesten makuualusta ja entinen huora. Morsiameni tulee olla neitsyt, joka on säästänyt kalleimman aarteensa minulle, jotta voin sen hääyönä viedä, häpäistä hänen puhtautensa, vuodattaa veren ja siittää jälkeläisen, joka kantaa minun geenejäni, sen sijaan että olisi joku kaupan päälle tullut roskaväen äpärä.
Sinun geenejäsi ei tule siirtää eteenpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063270Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391650Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971503- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55862