Leivoin taatelikakun

äidin touhut

ajatuksena antaa se lahjaksi. Annoin lapsen maistaa taikinaa ja hän tykkäsi siitä kovasti. Kakku onnistui hyvin ja irtosi vuoastaan. Lapsi tuli kysymään, saako hän maistaa kakkua. Sanoin ei. Minua alkoi heti kaduttamaan ja leikkasin kaksi viipaletta ja vein hänelle huoneeseensa. Vähän ajan kuluttua hän huusi, että kakku on pahaa! :)
No, eihän se lämpimänä niin hyvältä maistukaan.

17

89

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisää hyvää

Leivoin viime vkonloppuna kaksi taatelikakkua ja piparit, kakuista ole enää toisesta puolikas jäljellä, piparkakuista puolet :)
      Uusiksi meni äidin touhut.

• Aivan niin:.!1#%?+

.

Mutta jäikö sitä kaakkua yhtään jäljelle

*lurps*

Har!

.

• äidin touhut

Jäi, mutta jos on yhtään leikattu, niin ei voi enää lahjaksi antaa.

• Maiskuttelen:.!1%#%?
        äidin touhut kirjoitti:

Jäi, mutta jos on yhtään leikattu, niin ei voi enää lahjaksi antaa.

.

"Maiskuttelen hyvän kaakun hengessä virtuaalisesti"

*maisk*

Har!

.

• äidin touhut
        Maiskuttelen:.!1%#%? kirjoitti:

.

"Maiskuttelen hyvän kaakun hengessä virtuaalisesti"

*maisk*

Har!

.

Miksi vain virtuaalisesti? On täällä tummapaahtoista Presidenttiäkin, jos maistuu.

• Okay:.!1%#?+
        äidin touhut kirjoitti:

Miksi vain virtuaalisesti? On täällä tummapaahtoista Presidenttiäkin, jos maistuu.

.

*Ojentaa kuppia*

Har!

.

• mam baker

Mä leivoin eilen illalla omenapiirakan, toisen eläissäni ja täytyy sanoa et hyvää tuli. Taidankin alkaa tykkäämään leipomisesta. :)

• Vähänkskiinnostaa

Vai vallan taatelikakkua ja piirakkaakin!

Meillä tänään purkkiärtsoppaa ja piimää. Tulihan se kerrottua tuolla fb-statuksessakin. Eikös se tapana ole? Meinaan että pistää sinne päivän sapuskat että kaikki muutkin näkee?!

• leipuri xxx

Tiikerikakku on kakkujen kunkku

• sxth

En voi syödä, enkö tee noita vuokakakkuja ollenkaan, mutta saaa niitä tuliaisina kaikkiin juhliin, sillä vanhukset yrittävät paikata ilmeistä puutettani muistamalla aina tuoda ne tuliaisina.

Vuokakakuilla on oltava joku syvällisempi merkitys kahvipöydässä. Minulle ne ovat vain koristeita jotka kuivuvat :)

• Kakku- ja pullataikina on parempaa kuin mikään kypsä tuotos. Mut leipurit on jostain syystä aina tosi pihejä taikinasta. Eikä uppoo selitys että söisin oman osuuteni raakana enkä sitten kypsänä.

• \o/

Boston kakku on paras kaakku

• S Etämies

Pikakakkuohje:
        hammasamukillinen munaa, sokeria ja vehnäjauhoa kutakin
        mikrouunikakkuvuokaan sekoittaen sähkövispilällä-----8min mikrossa
        ja sokerikakku valmis kaffebröd :D

Onnistuu lapseltakin

Perusohjeeseen voi kehitellä muunnelmia maun mukaan
        Huippusuoritus Sacherkakku------suklaakakku aprikoosihillolla
        Monimukainen originaali respti on salainen ja monella on oma reseptinsä
        Parhaimmain sai eräältä kondittorimestarilta

• Surkea leipuri

Nyt iski kateus kakusta. Taatelikakku on herkkuani. Ja itse kun en osaa leipoa kuin pullaa ja leipää. No onneksi äiti, leipomo ja kauppa ovat keksitty.

• 18jefc

Jos selviydyt pullasta, selviydyt kakusta myös. Pilkot taatelit, yhden paketin kattilaan, kiehautat kevyesti veden ja sokerin kanssa, lisäät voin, sekoittelet löysäksi velliksi, annat jäähtyä hieman, lisäät siihen kananmunat, sitten lisäät jauhot joihin olet lisännyt leivinjauheen, vaniljasokerin, kanelin, kardemummaa tai mitä haluatkevyt sekoitus vielä ja voideltuun, jauhotettuun rengasvuokaan, 175 astetta noin tunti tai kun alkaa tuoksua hyvin ja on pinnalta valmis. Siinä se. Reseptejä on netissä ja kirjoissa, vaikka missä. Kokeile ihmeessä, sopii myös miehen logiikalle ja on hyvää.

• Surkea leipuri
        18jefc kirjoitti:

Jos selviydyt pullasta, selviydyt kakusta myös. Pilkot taatelit, yhden paketin kattilaan, kiehautat kevyesti veden ja sokerin kanssa, lisäät voin, sekoittelet löysäksi velliksi, annat jäähtyä hieman, lisäät siihen kananmunat, sitten lisäät jauhot joihin olet lisännyt leivinjauheen, vaniljasokerin, kanelin, kardemummaa tai mitä haluatkevyt sekoitus vielä ja voideltuun, jauhotettuun rengasvuokaan, 175 astetta noin tunti tai kun alkaa tuoksua hyvin ja on pinnalta valmis. Siinä se. Reseptejä on netissä ja kirjoissa, vaikka missä. Kokeile ihmeessä, sopii myös miehen logiikalle ja on hyvää.

Tunnustan häpeäkseni että olen kylläkin nainen. Mutta ehkä uskallan joskus kokeilla sitä kakkua jos ei sen vaikeampaa ole.

• xena-täti
        18jefc kirjoitti:

Näin me femakot lihotaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6544
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4462
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3098
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2977
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1564
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1546
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1495
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1330
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      45
      1243
    Aihe