Minä maalasin tänään vanhan ja väärän värisen kynttelikön hopella. porasin kattoon reiän koukulle. Siitä tuli Upea! :)
http://aijaa.com/pYGxoL
Lisäksi ostin kaksi pientä joulutähteä, jotka istutin samaan ruukkuun. Kukasta tippui suurin osa lehdistä :0
http://aijaa.com/XGieKO
Miten valmistelette joulua?
47
254
Vastaukset
- olli olli polli
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=16532
Hauska tilanne ja nolo saman aikaan. Nauhalla ajjassa 0.50-0.57 - modeIIi
Tilaan uudet tekarit. Entiset on tehty hevoselle ja sen verran suuret että lentää aina suusta kun puhun.
- modeIIi
Se heppa kuoli pois ja valmistin medrwurstiksi, uudet tekarini tarvitsen nyt sen makkaran syömisessä: Kyllä eläimet ovat ihania.
- ToIjake
Osamaksullako ostat?
- trskele
En mitenkään.
- Vouhka.
En vietä enkä valmistele. Pakan mun olen.
- määmy
Nuo molemmat kuvat löytyvät varmasti googlesta :)
Älkää uskoko mr. Sxhtsensen höpöhöpö juttuja.- määmy
Kaivas ne fotot sielt googlest.
- Piippaaja
Kuvasta päätellen kynttilät ovat aivan liian lähellä kattomateriaalia! Eli tulipalonvaara! Tarkistapa etäisyys, niin ei satu karmeaa vahinkoa.
Nätti kuin sika pienenä tuo kynttelikkö ja kuten ehdittiin epäillä, kannattaa tarkistaa korkeus. Helpoin tapa pitää kättä katonrajassa minuutin pari. Mikäli lämpenee käsi, on kynttilät liian lähellä.
Toisessan kuvassa tiernapojat oli mielenkiintoisemmat mitä joulutähdet.
Itse en mitenkään valmistele, ei minunlainen synkiö tarvitse joulua pilaamaan hyvää murjottamista. Palan kinkkua ostan ja savustettua kalaa. Teen perinteeksi käyneen kylmälautasen.- sxth
Kuvakulma hämää. Ripustuskoukkujen pituus katosta on 60cm ja ja täyspituisten kynttilöiden etäisyys reilut 80 cm. Ei vaaraa, :)
- sxth
sxth kirjoitti:
Kuvakulma hämää. Ripustuskoukkujen pituus katosta on 60cm ja ja täyspituisten kynttilöiden etäisyys reilut 80 cm. Ei vaaraa, :)
Nuo tiernapojat on mun pojan eskarissa tekemät. Tullut säilytettyä monta vuotta, kun en ole raskinut heittää pois. Liimasin kaikki repsottavat osat :)
- sxth
No kai sitä jotenkin voi valmistella jotain inspiroivaa tekemällä. Mulla meni monta suklaalevyä tohon Tuonelan Koivuun :)
Tai siis ei mullakaan ole ollut ennen inspiraatiota. Mut hyvä että edes kerran elämässä. Kaikki alkoi siitä, kun siivosin vanhan jouluhilulaatikon ja katselin sitä kaikkea rekvisiittaa sillä silmällä, et heitänkö mäkeen vai säästän.
Koristelen pikkuhiljaa, laitan jouluvaloja, asettelen joululiinoja ja kynttilöitä, kävin ostamassa joulutähden. Joulun juhlinta, tai oikeastaan jouluun rauhoittuminen on vielä avoinna, ei ole sen kummempia suunnitelmia.
- sxth
Mulla on pereinteinen jouluaatto yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Nämä voi olla viimeistn tässä talossa, joten otan kaiken ilon irti :)
- määmy
Valot laitettu, koristeet ens viikonloppuna, liinat jne. 22.12.-12. Safkaa ei hankita paljoo, mennään vanhempieni iloks. Äiti paistaa meille pikkukinkun matkasafkaks :). Leivinuunis kypsyny kinkku o maulta parempi ku sähköuunis kypsyny.
- määmy
Punkkuu o muuten monta litraa, ei vanhempii selvin päin jaksa.
- sxth
määmy kirjoitti:
Niitä on pakko jaksaa, mut ehkä hiukan viiniä :) Sitäpaitsi ilman niitä, ei joulu tunnu joululta. Ensviikonloppuna haen kuusen, siivoan ja pesen saunan.
Viimeisen viikonlopun käytän ruokiin. - määmy
määmy kirjoitti:
Mä kestän vanhempiain iha selvänä
- sxth
Tämä on ollut suuritöisin. Teokseni nimi on Höpölle: Kotieollisuus - Tuonenlan Koivu
http://aijaa.com/pMlGDk- Kyöstix
sxth kirjoitti:
Niin se musaki tuohon...
http://www.youtube.com/watch?v=5kl5OMZR-3kTeoksesi on....hieno :)
Sä olet muodikkaasti kotoillut :) Upeaa :)
Tajusin just tätä lukiessa, että unohdin tänäänkin ostaa joulukarkkien teko aineksia. Piparit on leivottu, punainen joulukortti-kuori laitettu postiin, piparkakkutalo väännetty. Kinkku pitäisi muistaa varata tällä viikolla.. Ehkä vääntää punajuurilaatikko.
Joulutähden sain minäkin ekana adventtina.. Vielä vois amaryllisen hommata, jos sitä ei kukaan tajuakaan antaa (mun mielijoulukukka) :)
Olen myös (ulko)lyhty-hullu. Tänäkin talvena tuli taas hommattua yksi iso lyhty.
Ulko-ovessa on ollut jo joulukranssi jo jonkin aikaa, ulkokuusessa valot joulukuun alusta :) Ikkunoissa loistaa valkoiset pahviset joulutähdet. Kynttelikköjä on aina esillä, nyt niitä on kaivettu vielä lisää pöydille ja ikkunalaudoille. Huutokaupoista noita vanhoja, messinkisiäym. tarttuu kummasti aina hihaan :P- ........
Hellanlettas, ostaako miehesi sinulle joulukukan?
........ kirjoitti:
Hellanlettas, ostaako miehesi sinulle joulukukan?
Tääh? Mistä taas miinuksia? Taitaa olla meikäläisen aika vähentää tätä "harrastusta"..
Ei ole koskaan mies ostanut mulle joulukukkasta, en muista ainakaan :D Äidiltäni sen sain :)Annetaan aina toisillemme kukat joulukuun alussa. Jouluaattona sit toisen kerran, ja kyl mä varmaan sen amarylliksen saan, joten tuskin itse kuitenkaan ostan..yybee kirjoitti:
Tääh? Mistä taas miinuksia? Taitaa olla meikäläisen aika vähentää tätä "harrastusta"..
Ei ole koskaan mies ostanut mulle joulukukkasta, en muista ainakaan :D Äidiltäni sen sain :)Annetaan aina toisillemme kukat joulukuun alussa. Jouluaattona sit toisen kerran, ja kyl mä varmaan sen amarylliksen saan, joten tuskin itse kuitenkaan ostan..On sekin tyhjää parempi, - meinaan. Neljästä miinuksesta voi askarrella paskarrella 2 Joulu aa.
- sxth
No oletpa ehtinyt puuhailla.Minä puhdistin vanhoja ulkolyhtyjä ja nyt niissä on kirkkaat lasit. Pipareita en tee tänä vuonna, vaan ostin Annasín suosikejanii. Söin viimejouluisia melkein Juhannukseen saakka.Tänään piti siivota, mut en jaksanut. Kuusen kävin "annastamassa" eilen. Se oli hauskaa mutta.. :D .. niin että entä jos saan isot rapsut siitä `´:)
Minä ostin itselleni vaaleanpunaisen Amarylliksen, niin että se näkyisi paremmin verhoja vasten :)
http://aijaa.com/q4TCnI
Korissa on Herrljungan Manteli&Viikuna glökiä, jonka ajattelin antaa lahjaksi. - Kyöstix
sxth kirjoitti:
No oletpa ehtinyt puuhailla.Minä puhdistin vanhoja ulkolyhtyjä ja nyt niissä on kirkkaat lasit. Pipareita en tee tänä vuonna, vaan ostin Annasín suosikejanii. Söin viimejouluisia melkein Juhannukseen saakka.Tänään piti siivota, mut en jaksanut. Kuusen kävin "annastamassa" eilen. Se oli hauskaa mutta.. :D .. niin että entä jos saan isot rapsut siitä `´:)
Minä ostin itselleni vaaleanpunaisen Amarylliksen, niin että se näkyisi paremmin verhoja vasten :)
Korissa on Herrljungan Manteli&Viikuna glökiä, jonka ajattelin antaa lahjaksi.Komee amaryllis kuvassa ja näytti tekevän uutta kukkaa siihen viereenkin :)
sxth kirjoitti:
Korissa on Herrljungan Manteli&Viikuna glökiä, jonka ajattelin antaa lahjaksi."oletpa ehtinyt puuhailla" :) Monena joulukuuna olen tähän aikaan aika flegmaattinen ja apaattinen, mutta en tiedä vaikuttaako toi tripla-annos d-vitamiinia, jota olen alkanut syömään.. Joka päivä tekee mieli puuhastella jotain :D
Annasit on hyviä. Itse en pipareita voi enää syödä (keliakia) mutta lapsille niiden leipominen(taikinan syönti) on tärkeä juttu. Ostan itselle gluteenittomia, laitan niiden päälle sinihomejuustoa :) Piparitalon teosta taas nuorimmainen alkoi puhua jo lokakuussa, joten siitä ei voinut luistaa :P Varsinainen joulu-siivoominen on vielä vaiheessa, vaikka perjantaina olikin siivouspäivä. Vähän epäilen, että ne kaappien siivoamiset jää tältäkin vuodelta..
Ihana kori :) Mä kans tykkään eniten valkoisista amarylliksistä. Tuo on kaunis .. Sit kun varsi katkeaa, niin eiku maljakkoon ... Joskus nähnyt sellaisia hienoja asetelmia, iso maljakko täynnä valkoisia amarylliksia :)- tear-wanker
yybee kirjoitti:
"oletpa ehtinyt puuhailla" :) Monena joulukuuna olen tähän aikaan aika flegmaattinen ja apaattinen, mutta en tiedä vaikuttaako toi tripla-annos d-vitamiinia, jota olen alkanut syömään.. Joka päivä tekee mieli puuhastella jotain :D
Annasit on hyviä. Itse en pipareita voi enää syödä (keliakia) mutta lapsille niiden leipominen(taikinan syönti) on tärkeä juttu. Ostan itselle gluteenittomia, laitan niiden päälle sinihomejuustoa :) Piparitalon teosta taas nuorimmainen alkoi puhua jo lokakuussa, joten siitä ei voinut luistaa :P Varsinainen joulu-siivoominen on vielä vaiheessa, vaikka perjantaina olikin siivouspäivä. Vähän epäilen, että ne kaappien siivoamiset jää tältäkin vuodelta..
Ihana kori :) Mä kans tykkään eniten valkoisista amarylliksistä. Tuo on kaunis .. Sit kun varsi katkeaa, niin eiku maljakkoon ... Joskus nähnyt sellaisia hienoja asetelmia, iso maljakko täynnä valkoisia amarylliksia :)Tunnut khyl käyvän ylikierroksilla..
- En mitenkään
erityisemmin. Käymällä alkossa.
- 023985098134
Lihomalla. Joulupäivänä läskimaha leikataan moralla auki ja suolet kaavitaan ämpäriin. Sitten ryömin oksasilppurista läpi ja vaimo tekee minusta makkaraa.
- nmejik
No vaihdoin jouluverhot ja pöytäliinan. Ripustelin jouluvalot ikkunaan ja muutaman koristeen myös. Ei oikein pysty nyt muuta, eikä oikeen ole kauheaa hinkuakaan sen enempää valmistella.
Kyllä se joulu tulee, ilman ihmeempiä valmistelujakin. - puskalisko
valmistaudun hermoromahdukseen. Sellainen kuuluu saada jouluna, ettekö tienneet?
- sxth
Jos tuo iso ehtii lakastua jouluksi, niin toivottavasti tuosta pienemmästä tulisi yhtä näyttävä :)
Mun joulutähti tiputti vielä lehtiään, mutta laitoin kukkaruukusta muratin versoja siihen ja se näyttää paljon kauniimmalta nyt kuin edellisessä kuvassa :)
Kynttelikkösi on hieno ja joulutähti tiernapoikineen on hyvin jouluinen asetelma myös :)
Valmisteluni ovat alkaneet pikkuhiljaa. - Ensimmäisen adventin tienoilla vaihdoimme jouluverhot keittiöön ja ruokailuhuoneeseen, Itsenäisyyspäivänä leivoimme piparkakut itse tehdystä taikinasta ja laitoimme ulos jouluvalot. - Kinkku on pakasteessa ja kortit kirjoitettu ja postitettu. - Heti tänään muuten sain kortin pariskunnalta, jota en tiedä tuntevani ;)
Kun selviän flunssan kourista jatkan siivousoperaatiota, eli pesen lattiat ennen kuin laitan jo tampatut matot takaisin. - Ensi viikolla valmistelen muutaman jouluruoan ja ostan kaupasta loput. - Leivomme joulutorttuja melkein vasta sitä mukaa kun niitä syödään, että ovat tuoreita. - Haen joulukuusen tuosta kylältä ja koristelemme sen aatonaattona. - Tänä vuonna minulla on harvinaisen pitkä joululoma (vaikka niin muuten oli viime vuonnakin ;) ja siksi en ota stressiä joulusta. - Jos mitä ei ehditä tehdä ennen joulua, niin hoidetaan sitten joulun jälkeen! Niin, ja yhtä vaille kaikki joululahjat on joko ostettu tai tilattu, eli se puoli on melkein paketointia vaille valmista. - Äidille vein amarylliksen jo marraskuun puolella, mutta siinä on enää kaksi kukkaa jäljellä, joten vien uuden nyt jouluksi. - Itse pidän amarylliksestä ja joulutähdestä. - Älköön kukaan vain tuoko minulle hyasinttia; sen tuoksua ei pääni kestä, vaikka se kaunis kukka onkin. - Ensimmäisenä adventtina kävimme kirkossa. - Voi olla, että Kauneimmat joululaulut jäävät tänä vuonna flunssan takia laulamatta, mutta jouluna menemme kirkkoon joka tapauksessa. - Sellaisia traditioita :)- sxth
Sun joulutraditiot kuulosti niin tosi kotoisilta :) Mun Amaryllis kävi kukkimaan eilen. Toivon että se kestäisi viikon.....
Vähä olen tehnyt jouluostoksia & kinkun olen ostanut. Sekä olen käynyt kirkossa kuuntelemassa kauneimmat joululaulut. Eipä vielä oikein muuta.
- sxth
Onhan tuossakin! Minä en ehdi käydä kuuntelemassa joululauluja :( En ole vielä kertaakaan ehtinyt, mutta ehkä sitten ensivuonna :)
Loma ilahduttaa eniten. Lapset tykkää joulusta ja taitavasti arvioivat lahjatoiveissaan mikä on realistisen ihan ylärajalla.. Potkaton tuoresuolattu kinkku on myös iloinen asia. Onneksi tuli tilattua ajoissa. Myyjä sanoi että niistä on pulaa ja ihan viimeisiä viedään. Kaikesta sitä voi tulla pulaa, kohta ostetaan silavat pula-ajan ostokorteilla. 100g/hlö/kk.
Mun ruuat on vielä ostamatta. Ja harmittavaa kyllä, niin useimmiten täällä ryöstetään kaupat puhtaiksi, jollei pysty toimimaan kuin eläkeläinen; aamu seitsemältä jonottamassa kaupan ovella.. Hmm. Kuinkahan mun joulupöydän käy :\
- kuunsirpale.
Katsoin The Polar Express elokuvan lasten kanssa. Yhä vielä osataan tehdä ihmeellisiä elokuvia, tuli jotenkin toiveikas olo. Vaikka joulu onkin todellisuudessa jossain muovinen ja lahjat lapsille tärkeitä aina, ei mikään tunnu voittavan sitä, että löytää seikkailun sydämestään. Me kaikki tarvitsemme ehjän tien tunteisiimme.
Voih. Sellaisen toiveikkuuden tunteminen on lastenkuvissa parhainta :) Kaunis tuo viimeinen lauseesi. Tuli sellainen haikea olo..
- Vaihda kuvasi.
sxthsens kirjoitti:
Voih. Sellaisen toiveikkuuden tunteminen on lastenkuvissa parhainta :) Kaunis tuo viimeinen lauseesi. Tuli sellainen haikea olo..
En halua että mulle tulee tuommoisesta teikäläinen mieleen.
- yks luuseri
En mitenkään. Ei ole kavereita eikä sukulaisia eikä muuta perhettä. Joulu on ihan tavalline päivä mulle. Menen aamulla varmaan salille ja sieltä tulen kotiin. Teen jotain ruokaa ja saatan muutaman oluen juoda ja netissä meneekin sit loppuaika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706594
- 584472
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283158- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566- 151564
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341349
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471273