Mihin liittoon liittyä?

Meeri

Niin mihin liittoon voisin liittyä, kun olen viikolla töissä ratsastuskoululla ja aina välillä vkoloppuisin sairaalassa siivoojana?
kannattaako minun liittyä yksityiseen liittoon vai mihin? voisiko joku antaa minulle myös yhteystiedot. Kiitos!

9

867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ulla

      Jos haluat vaivattomasti varmistaa työttömyysturvasi, liity YT -kassaan. Maksat vain 60€ /vuosi, mitään ei tarvitse erikseen tilistä pidättää eikä kaikenmaailman perintäsopimuksia kirjoitella. Olen itse tyytyväinen valittuani YT -kassan ja niin ovat tehneet tuhannet muutkin.
      WWW.ytk.fi

      • Ihan

        Suomessa huijattiin pitkään että ammattiliitot maksaa työttömyyskorvaukset. Paskapuhetta, kalliit ay-maksut menee ay-pamppujen ja ison organisaation palkkoihin ja kuluihin.

        Työttömyysmaksut ei tule edes YT-kassasta vaan ne maksaa valtio ja työnantajat. Ay-liikkeellä ei ole maksujen kanssa mitään tekemistä, on vaan annettu sellanen kuva että ay maksaa työttömyyskorvaukset, että sak saisi paljon jäseniä.


      • paras valinta
        Ihan kirjoitti:

        Suomessa huijattiin pitkään että ammattiliitot maksaa työttömyyskorvaukset. Paskapuhetta, kalliit ay-maksut menee ay-pamppujen ja ison organisaation palkkoihin ja kuluihin.

        Työttömyysmaksut ei tule edes YT-kassasta vaan ne maksaa valtio ja työnantajat. Ay-liikkeellä ei ole maksujen kanssa mitään tekemistä, on vaan annettu sellanen kuva että ay maksaa työttömyyskorvaukset, että sak saisi paljon jäseniä.

        YTK käy kaikille aloilla ja on joustava ja edullinen, moderni ratkaisu kaikille.

        Toisin on sosialistisen SAKin tilanne, varo sitä punaliittoa.


      • karl kabel
        Ihan kirjoitti:

        Suomessa huijattiin pitkään että ammattiliitot maksaa työttömyyskorvaukset. Paskapuhetta, kalliit ay-maksut menee ay-pamppujen ja ison organisaation palkkoihin ja kuluihin.

        Työttömyysmaksut ei tule edes YT-kassasta vaan ne maksaa valtio ja työnantajat. Ay-liikkeellä ei ole maksujen kanssa mitään tekemistä, on vaan annettu sellanen kuva että ay maksaa työttömyyskorvaukset, että sak saisi paljon jäseniä.

        Työttömyyskorvauksiin käytettävät rahat siis maksetaan valtiolta ja työnantajilta kerätyillä varoilla. Niinkö?? Mihin se YTK-kassa käyttää keräämänsä jäsenmaksut ??? Kassallahan ei ole muuta tarkoitusta tai toimintaa kuin huolehtia jäsentensä ansiosidonnaisen päivärahan maksusta.Ettei vaan rahat menisi kassan nimen mukaisesti yksityisen henkilön/perheen taskuun..


    • Hasse

      Ei millään pahalla mutta mitään yksityistä liittoa ei ole olemassa se on kassa josta ei saa oikeusturvaa. Esim jos työnantaja kusettaa et saa vietyä asiaa työtuomioistuimeen muutakuin ammattiliiton kautta.

      • työ

        Aina vedotaan oikeusturvaan. "Jos työnantaja kusettaa".
        Voihan sellaistakin tapahtua mutta se on harvinaista. Yleensä syyllinen löytyy peiliin katsomalla. Lisäksi on hyvä muistaa että työntekijän oikeuksia valvotaan lakimääräisesti työsuojelupiirin taholta ihan ilmaiseksi. Ammattirahankeräämisliitto on tarpeeton ja kallis lisävakuutus.


      • kuoma
        työ kirjoitti:

        Aina vedotaan oikeusturvaan. "Jos työnantaja kusettaa".
        Voihan sellaistakin tapahtua mutta se on harvinaista. Yleensä syyllinen löytyy peiliin katsomalla. Lisäksi on hyvä muistaa että työntekijän oikeuksia valvotaan lakimääräisesti työsuojelupiirin taholta ihan ilmaiseksi. Ammattirahankeräämisliitto on tarpeeton ja kallis lisävakuutus.

        Oikeusturva on yksi osa ammattiliittojen palvelua.Kyllä kai se ammattiliitoissa, jotka ovat neuvotelleet alansa työehtosopimukset on paras tietämys työehtosopimuksista ja niiden tulkinnoista.Työsuojelupiiritkin käyttävät hyväkseen ammattiliittojen asiantuntemusta, koska ei heiltä voi vaatia alakohtaisten työehtosopimusten tuntemusta.Työsuojelupiirit eivät sinänsä valvo työntekijöiden oikeuksia vaan kyllä heidän puuttumisensa asioihin vaatii aina työntekijän yhteydenottoa.Meillähän nimenomaan ammattiliitot ovat ne viralliset tahot jotka neuvottelevat työehdoista työnantajaliittojen kanssa.


    • liity

      Varsinkin jos et ole vielä täysin varma mitä teet isona. Ja muutenkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe