Ruissaloon avantouinnille, bussilla perille?

napotus1

Moi vaan

Täytyy heti alkuunsa tehdä selväksi, olen tosiaan ulkopaikkakuntalainen ettette ihan hölmönä pidä.. Olen menossa vaihtarikaverini kanssa pulahtamaan ensimmäistä kertaa, ja koin Saaronniemen Saukkojen ohjeistuksen paikan päälle hieman epäselväksi: "Ruissalon tietä Honkapirtin ohi 500 metriä ja sen jälkeen sivutietä oikealle Tammirannan tietä puoli kilometriä."
Osaisiko joku selittää mahdollisimman selkeästi, missä kohtaa kannattaa jäädä bussisa veke, ja kuinka pitkä matka on kävellä paikan päälle? Kiitos paljon vaivannäöstä. :)

4

772

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylmäuimari Turusta

Teepä näin:

Mene sivulle www.turku.fi ja sieltä klikkaat oikeasta palkista "Turun seudun karttapalvelu". Sieltä tulee näkyviin Turun kartta ja kadut ja tärkeimmät rakennukset, ja Honkapirtti näkyy oikealla puolella Ruisaloon mentäessä Ruissalon puistotiellä eli se pitkä tie joka vie Ruissalon perukoille asti (Honkapirtti on muuten tuotu hirsi kerrallaan rintamalta, sota-ajan muistoja sisällä).

http://www.fazer.fi/honkapirtti

Laita rasti ruutuun "bussireitit" vasempaan palkkiin, missä voit valita minkä kartan haluat nähdä. Ja sen jälkeen rastia ruutuun: bussi numero 8 (menee Ruissaloon) . Kartan ylälaitaan kirjoita muuten "Alue: Turku" (valittavina on myös Raisio, Naantali jne) Voit tulostaa tämän reitin tai karttaosan itsellesi, missä on tosi hyvin merkitty pysäkit ja kaikki maamerkit. Google maps on täysin hyödytön tässä. Isonna karttaa niin suureksi kuin saat niin kaikki nimet ja pallukat tulee näkyviin.

Eli sulle tulee näkyviin reitti, mitä bussi 8 kulkee ja siinä näkyy mainiosti myös Honkapirtti ja sen jälkeen heti Tammirannan tie. Siinä ihan Tammirannantien kohdalla on pysäkki numero 544, punaiset pallukat. Eli jos kuskilta kysyt Honkapirttiä niin sen kohdalla pitäisi antaa äänimerkkiä. Pysäkkejä on tiheään, joten ei haittaa vaikka jäät pois Honkapirtin kohdalla. Käveltävää näyttäisi olevan mitattuani melkein 400 m rantaan. Voit mitata etäisyyden itsekin kartalta käyttämällä toimintaa "mittaa etäisyys". Voit laittaa osoitteeksi myös suoraan Tammirannantie 39 (Saukkojen antama osoite) , joka näyttää tosiaan samaa paikkaa kartalta.

Bussi Ruissaloon lähtee Hansakorttelin edestä Eerikinkadulta (vastapäätä Kauppahallia) ja näin talviaikaan menee vain kerran tunnissa. Aikataulut:

http://www.turku.fi/Public/default.aspx?nodeid=13398

En ole itse käynyt Ruissalossa avannossa, mutta Uittamon saunalla käyn.

Toivottavasti tästä oli apua, kartan avulla osaat perille varmasti. Honkapirtinkin tietää kaikki aikuiset turkulaiset.

• Kylmäuimari Turusta

Siis käveltävää siitä Ruissalon puistotieltä Tammirannantien tienhaarasta perille rantaan on lähes 400 m. Ehkä tosta mun kirjoituksesta tuli väärä käsitys, että Honkapirtilta on 400 m.

Honkapirtiltä näkyy olevan Tammirannantien tienhaaraan 450m.

Nyt sekoitin sun pään lopullisesti? :D Ei vaan kunhan löydät kartan niin kaikki kirkastuu.

• napotus1

Hei, kiitoksia paljon superhyvistä ohjeista. :) Karttapalvelu selkeytti sijaintia tosi hyvin. Nyt vaan sitten odotetaan innolla uutta kokemusta!

• Kylmäuimari Turusta

Hyvä jos sait selvää. Kartta auttaa tosiaan hahmottamaan selkeästi ja heti sen mikä tuntuu sanottuna tosi sekavalta. Itsekin tulee käytettyä tuota paljon jos ei ole käynyt jossain tuntemattomassa osoitteessa ennen.

Kylmäuinnin iloa sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2457
    2. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1343
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    5. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      949
    6. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      123
      832
    7. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      761
    8. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      616
    9. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      596
    10. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      20
      529
    Aihe