Ruissaloon avantouinnille, bussilla perille?

napotus1

Moi vaan

Täytyy heti alkuunsa tehdä selväksi, olen tosiaan ulkopaikkakuntalainen ettette ihan hölmönä pidä.. Olen menossa vaihtarikaverini kanssa pulahtamaan ensimmäistä kertaa, ja koin Saaronniemen Saukkojen ohjeistuksen paikan päälle hieman epäselväksi: "Ruissalon tietä Honkapirtin ohi 500 metriä ja sen jälkeen sivutietä oikealle Tammirannan tietä puoli kilometriä."
Osaisiko joku selittää mahdollisimman selkeästi, missä kohtaa kannattaa jäädä bussisa veke, ja kuinka pitkä matka on kävellä paikan päälle? Kiitos paljon vaivannäöstä. :)

4

679

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylmäuimari Turusta

Teepä näin:

Mene sivulle www.turku.fi ja sieltä klikkaat oikeasta palkista "Turun seudun karttapalvelu". Sieltä tulee näkyviin Turun kartta ja kadut ja tärkeimmät rakennukset, ja Honkapirtti näkyy oikealla puolella Ruisaloon mentäessä Ruissalon puistotiellä eli se pitkä tie joka vie Ruissalon perukoille asti (Honkapirtti on muuten tuotu hirsi kerrallaan rintamalta, sota-ajan muistoja sisällä).

http://www.fazer.fi/honkapirtti

Laita rasti ruutuun "bussireitit" vasempaan palkkiin, missä voit valita minkä kartan haluat nähdä. Ja sen jälkeen rastia ruutuun: bussi numero 8 (menee Ruissaloon) . Kartan ylälaitaan kirjoita muuten "Alue: Turku" (valittavina on myös Raisio, Naantali jne) Voit tulostaa tämän reitin tai karttaosan itsellesi, missä on tosi hyvin merkitty pysäkit ja kaikki maamerkit. Google maps on täysin hyödytön tässä. Isonna karttaa niin suureksi kuin saat niin kaikki nimet ja pallukat tulee näkyviin.

Eli sulle tulee näkyviin reitti, mitä bussi 8 kulkee ja siinä näkyy mainiosti myös Honkapirtti ja sen jälkeen heti Tammirannan tie. Siinä ihan Tammirannantien kohdalla on pysäkki numero 544, punaiset pallukat. Eli jos kuskilta kysyt Honkapirttiä niin sen kohdalla pitäisi antaa äänimerkkiä. Pysäkkejä on tiheään, joten ei haittaa vaikka jäät pois Honkapirtin kohdalla. Käveltävää näyttäisi olevan mitattuani melkein 400 m rantaan. Voit mitata etäisyyden itsekin kartalta käyttämällä toimintaa "mittaa etäisyys". Voit laittaa osoitteeksi myös suoraan Tammirannantie 39 (Saukkojen antama osoite) , joka näyttää tosiaan samaa paikkaa kartalta.

Bussi Ruissaloon lähtee Hansakorttelin edestä Eerikinkadulta (vastapäätä Kauppahallia) ja näin talviaikaan menee vain kerran tunnissa. Aikataulut:

http://www.turku.fi/Public/default.aspx?nodeid=13398

En ole itse käynyt Ruissalossa avannossa, mutta Uittamon saunalla käyn.

Toivottavasti tästä oli apua, kartan avulla osaat perille varmasti. Honkapirtinkin tietää kaikki aikuiset turkulaiset.

• Kylmäuimari Turusta

Siis käveltävää siitä Ruissalon puistotieltä Tammirannantien tienhaarasta perille rantaan on lähes 400 m. Ehkä tosta mun kirjoituksesta tuli väärä käsitys, että Honkapirtilta on 400 m.

Honkapirtiltä näkyy olevan Tammirannantien tienhaaraan 450m.

Nyt sekoitin sun pään lopullisesti? :D Ei vaan kunhan löydät kartan niin kaikki kirkastuu.

• napotus1

Hei, kiitoksia paljon superhyvistä ohjeista. :) Karttapalvelu selkeytti sijaintia tosi hyvin. Nyt vaan sitten odotetaan innolla uutta kokemusta!

• Kylmäuimari Turusta

Hyvä jos sait selvää. Kartta auttaa tosiaan hahmottamaan selkeästi ja heti sen mikä tuntuu sanottuna tosi sekavalta. Itsekin tulee käytettyä tuota paljon jos ei ole käynyt jossain tuntemattomassa osoitteessa ennen.

Kylmäuinnin iloa sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      108
      4817
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      413
      1502
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      189
      1104
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      110
      1098
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1000
    6. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      14
      976
    7. tilitoimistopiirainen huutaa

mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt
      Kuhmo
      11
      958
    8. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      921
    9. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      921
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      876
    Aihe