Voiko työkkäri muuttaa sopimuksia?

Työvalmennus

Hei, aloittelin tuossa alkukuusta työvalmennuksen ja minä olen vaatinut kuuden tunnin työaikaa, mutta virkailija sanoi, että kannattaa laittaa 6-8. Laitoin ja allekirjoitin. Nyt työkkäristä tuli sopimus, jossa viivattiin tuo 6 yli ja JOUDUN TEKEMÄÄN ILMAISEKSI 8 tunnin työ päiviä!!! Kolme kuukautta.

Minulla on alan koulutus sivusuunnasta eli ei ihan semmosta mitä ala yleensä, mutta käsittää toimistotyöt. Siellä naputtelen järjestelmiin tulleet ja lähtevät paketit ja välillä hyllytystä. Suurin osa ajasta menee siinä kun minä teen työt ja muut siellä istuskelee takaosastolla ja jauhaa paskaa.

En halua olla orja joten valitin vähän aikaa sitten työkkäriin että en ole sopinut 8 tunnin työpäivistä. Tykkään kovasti työstä eli se on helppoa ja nopea oppia, mutta en ala tekemään kelatuilla tätä ja se 9 euron lisä ei ole paljoa kun joutuu uhraamaan tunteja päivässä matkusteluun ja sitten vielä siellä safkan ostamiseen marketista.. Minulla on mennyt jo nyt paljon rahaa tähän työhön mm. bussikortit.

Mitä minun pitää tehdä

13

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syyttäväsormi

Suomessa sopimusjuridiikka on aina heikomman osapuolen puolella... paitsi työttömän. Et voi tehdä mitään muuta, kuin hakea oikeaa palkkatyötä ja lähteä tuosta paikasta. Toisaalta 3kk aika lyhyt aika. Kärsisin ja sen jälkeen en allekirjoittaisi mitään sopimuksia. Seuraavan kerran, kun sovit asioita, et tee niin kuin virkailija käskee, vaan niin kuin se itsellesi sopii eli ei mitään noin tunteja jne.

• näin on tosi

Tuo on vähintään asiakirjaväärennös, saattaa olla vakavampikin rikos. Kysy työkkäristä miksi ovat tuon tehneet ja muuttavatko sen 6 tuntiin vai haluavatko käräjille.

• Vapaus takaisin

Sumpli uusi sopimus työnantajan kanssa että teet max 30 min päivässä ilmaiseksi töitä, mutta siitä ei työkkärille tarre sanoo mitään, ei se niille kuulukkaan mitä oot sopinut. Ota vapaus takaisin.

• Tyhmä minä

SOPIMUKSISTA TEHTÄVÄ AINA KAKSI AITOA SAMANLAISTA VERSIOTA, toinen asiakkaalle ja toinen virkailijalle, jossa on aidot nimmarit. Enää en anna työkkärille sopimuksia postissa, että voi täti allekirjoittaa sen myöhemmin.
        Lähettävät kotiin vain kopion siitä ja pitävät itte alkuperäisen. Törkeää. Nehän voi laittaa myöhemmin siihen lappuun vaikka mitä juttuja. Oikee natseja.
        Älkää lähettäkö postissa niitä vaan käytte siellä tekemässä ne 2 aitoa versiota.

• Työvalmennus

Soitin tänään työvoimatoimistoon ja sieltä pahoiteltiin väärinkäsitystä, saan tehdä kuuden tunnin päiviä. Tänäänkin lähdin menee sieltä työvalmennuksesta 6 tunnin jälkeen. Minulla on lisäksi työhön terveydellinen este sillä tietyt työt eivät saa olla jatkuvia tai muuten terveydelliset syyt tulevat vastaan.

Ilmoitin tuosta työkkärillekin, että en voi tehdä siellä tiettyä työtä aina aamusta iltaan eli niiden pitäisi keksiä vaihtelua tai työ ei sovi minulle...

Ja muutenkin tuntuu siltä, että minua käytetään hyväksi sillä minä tosiaan olen tietojeni mukaan korvaamassa erästä naistyöntekijää joka lähtee äitiyslomalle pidemmäksi aikaa ja saan jatkaa hänen työt, mutta hei koska en ole edes työsuhteessa yritykseen niin mikä laki velvoittaa ottamaan vastaan oikeaa työtä sieltä? Käsittääkseni valmennus on alaan/työhön tutustumista ja kokemuksen karttumista. Minulla ei ole mitään työtä vastaan, mutta orjapalkalla en sitä tee, tänäänkin tein kaiken tosi hitaasti ja vietin osan ajasta netissä.

Kuka hullu tekisi työtä kunnolla hiki otsassa 6 tuntia sis. asianmukainen 30 min tauko ja pari 5 min kahvi/tupakkataukoa ilmaiseksi? Jos yrityksellä alkaa olla tarve työn tekijälle, miksei ne näytä seteli nippua, heti alan hommiin.

• fdgdgdsgdfg

Hyvä, että työkkäri myönsi "erehdyksensä"; ehkä he lukevat tätä palstaa!

Kannattaa aina äänittää kaikki tapaamiset työkkärissä, varsinkin ne suunnitelmien laatimiset. Sen kun saisi jokaisen uuden työnhakijan tietoon, ettei enää mentäisi ummikkona työkkäriin, niin kuin minä ja monet muut ovat tehneet.

• näin on tosi

"Sen kun saisi jokaisen uuden työnhakijan tietoon, ettei enää mentäisi ummikkona työkkäriin, niin kuin minä ja monet muut ovat tehneet. "

Pitäisi järjestää kurssi työkkärissä asioimisesta. Tai ainakin tänne nettiin pitäisi saada kunnolliset "virkailijan käsittelyohjeet", vaikkapa tälle palstalle.

• pdf tiedosto

Kettää ei uskalla tehä. Helpottais varmaa joku pdf tiedosto, jonka jokainen vois tulostaa kun lähtee asioille työkkäriin. Siinä ois kaikki tiedot miten työhakusuunnitelma pitää laatia, niin ja sitten se myös ois hyvä ottaa mukaan minkä saa tulostaa tietosuojavaltuutetun sivuilta, eli se rekisterin korjausvaatimuslomake.

• Ohje Te-toimistoon

Tässä TE-keskusten köyttämä sisäinen ohje. Kannttaa lukea ajatuksella läpi.

http://www.finlex.fi/data/normit/36683-3386su.pdf

Vähän lisäohjeistusta.

Ensinnäkin lain mukaan työnhakusuunnitelma on tehtävä yhteistyössä työttömän kanssa. Virkailija ei voi sitä sanella.

Hyväksy suunnitelmaan vain palkkatyöt, palkkatukityöt ja ammatillisen koulutuksen. Älä hyväksy mitään epämääräisiä lausahduksia, koska ne yleensä sisältävä laajan suostumuksen humpuukikoulutuksiin ja orjatöihin. Usein asia on ilmaistu kierosti, joten lue tarkkaan ja ajatuksella.

Sinä voit ottaa myös mukaan tukihenkilön. Se on oikein laissa mainittu juttu.

Sitten huomaa, että työkkärissä kannattaa itsestä puhua mahdollisimman vähän, puhua kannattaa vain aivan välttämätön eikä kannata etukäteen kertoilla aikomuksistaan tai suunnitelmistaan, koska työkkärin tietojärjestelmään tuollaiset jutut saattavat muuttaa muotoaan ja aikanaan aiheuttaa ongelmia

Pidät vaan kiinni siitä, että sinä viet puhetta etkä annan tädin ryhtyä johdattelemaa keskustelua. Kerro vain, että haen kokopäiväistä työtä ja/tai ammatillista koulutusta. Noista kahdesta asiasta kun pitää kiinni, niin välttyy huuhaa töiltä ja kursseilta.

Virkailijan puheisiin ei voi aina luottaa. Jos hän saa omavaltaisesti livautettua suunnitelmaasi jonkin "mikkihiiri-koulutuksen", olet lirissä jos et siihen hakeudu.

Lue suunnitelma AINA huolellisesti, ennen kuin allekirjoitat sen. Jos tulee ongelmia, kysy: "Voinko näyttää tätä ammattiliiton [tai oikeusaputoimiston] juristille ja neuvotella hänen kanssaan, ennen kuin allekirjoitan? Tässä on nimittäin yksityiskohtia, joista emme yhdessä sopineet."

Myös nauhuri voi olla mukana jos katsoo sen tarpeelliseksi. Minusta sitä ei tarvita jos vaan itse tietää mitä haluaa, on perehtynyt omiin asioihin kunnolla ja pitää vaaimuksisaan kiinni loppuun saakka.

Käytävää keskustelua ja suunnitleman tekoa helpottaa kummasti kun tietää täysiin omat oikeudet ja mihin kaikkeen virkailijan valta ulottuu.

• Aivan ymmällä

Eiihän kyseessä kai ollut edes mikään sopimus?
      Missä Suomen maassa teetetään työtä ilman palkkaa? Sehän on laitonta. Ei tässä maassa pitäisi orjuuden olla edes mahdollista.

• Orjia ei ole

Ei tässä orjuudesta ole lainkaan kysymys. Ei kukaan, ei edes laki velvoita kansalaista tekemään työtä, ellei halua.

Vain vellihousu menee työantajan kustannuksella työpaikalle lorvimaan. Liekö "Työvalmennus" nimimerkillä Krekkalaista perimää.

Kun menee töihin se merkitsee, että on hyväksynyt/sopinut työn tekemiseen liittyvät ehdot, kuten siitä maksettavan palkan. Turha palkasta on marista jälkeenpäin, kun sen kerran on itse hyväksynyt/sopinut.

• ds2seeee

öö... työvelmennus ei todellakaan edes voi olla 8 tuntinen. työvalmennus sopimuksessa on rasti 4 tuntia tai 6 tuntia. Ja tätä 4 tuntia ei käytönnössä koskaan laiteta vaan jostain syystä aina laittavat 6 tuntia.

• Hyvä ihminen

"Hyväksy suunnitelmaan vain palkkatyöt, palkkatukityöt ja ammatillisen koulutuksen"

Pois palkkatukityöt ja ammatillinen koulutus. Asiakas hakee vain palkkatöitä, ei palkkatukitöitä. Palkkatuki on yksi huijausmetodi taas kohti palkatonta työtä.
      Koitetaan vaan heikentää entisestään työntekijän oikeuksia ja etuja.
      Pikkuhiljaa se paholainen haluaa toimia kulisseissa.

http://oletkohyva.com/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      186
      2690
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2407
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1122
    4. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      84
      954
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      921
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      819
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      810
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      285
      775
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      89
      774
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      708
    Aihe