Miten opiskelijat olette hoitaneet asian, jos menee avoparilla sukset ristiin? Olemme puhuneet erosta, mutta askarruttaa tämä asuntotilanne. Olemme asuneet yhdessä vasta vuoden ja nytkö pitää odottaa toinen vuosi että pääsemme omiin kämppiin? Pääseekö näissä tilanteissa yhtään kiilaamaan asuntojonossa? Yksityisten vuokriin ei ole varaa.
Opiskelijoiden avoero
8
1663
Vastaukset
- ent. opisk.
käydä toimistolla ja selittää tilanteesi. Itse sain aikanaan heti soluasunnon, tosin se ei ollut ihan alkusyksyä. Mutta yksiöön pääsyn tilanteen varmaan tiedät, voi mennä vaikka 2 vuotta, joten kannattaa ottaa se soluasunto.
- Jani
Jos ei rahatilanne anna myöden asua niinkuin haluaa, niin sitten pitää joko kärvistellä siinä toimimattomassa suhteessa tai joustaa asuntovaatimuksista.
Muakin kyllä kovasti kiinnostais jos joku maksais mulle ja vaimolle omat talot jos sukset menee ristiin. Voitais sit vaikka taas vuoden päästä todeta että yhdessä olikin oikeastaan ihan kivaa ja myydä toinen taloista ja pistää rahat haisemaan parisuhde projekteilla.- Apuva!
Kysyinkin nyt sitä, et onko kaikkiin op.asuntoihin yhtä kovat jonot. En sanonut missään vaiheessa mitään yksiöstä. En ole sellaisessa koskaan edes asunut.
- spark
No tässä kaupungissa ainakin opiskelija-asuntosäätiön soluasuntoihin pääsee käytännössä heti. Paitsi näin syksyn ryysiksessä ehkä. Yksiöihin saakin sitten jonottaa sisäisessä jonossa sen 1,5-2 vuotta. Mutta soluun siis pääsee kyllä kuka vain, varsinkin jo jossain loka-marraskuulla.
- telma
soluasunto hakemus vetämään ja soittoa perään ja pidä huoli, että tietävät mikä sun tilanteesi on. Toinen voi joutua asumaan ent. yhteisessä kämpässä kauemmin ja maksaa kovempaa vuokraa (nyt siis yksi) joten kannattaa pitää huoli siitä että pääsee ekana pois kämpästä. Jos yrittää lähteä yhtaikaa, saattaa joutua odottamaan liiankin kauan toimimattomasta tilanteessa
- Apuva!
Siispä takaisin soluun ja kaikki taas alusta...Aika kovat jonot näytti olevan soluihinkin, pitää varmaan kestää täällä vielä pari kuukautta (?).
- Apuva!
Miksiköhän se sydän ei voinut odottaa asuntojonojen lyhentymistä?
- jaana
Itse olen melkein samassa tilanteessa. Mietin vaan, että jaksaisinko kituuttaa vielä pari vuotta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee662281Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."221925Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2481454Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.581375Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2531145Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201044Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki231030En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711010- 96939
Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin65932