Viikkolepokorvaus kun työnantaja vaihtui??

Liisaemilia____

Vaihdoin työpaikkaa keskellä viikkoa ja uuden työnantajan palveluksessa tuli heti tehtyä koko viikonloppu töitä.
Kuuluuko viikkolepokorvaus maksaa? Minulla ei siis tullut viikkolepoa ko. viikolle mutta alkuviikon tunnit ei tietystikkään näy uuden työnantajan kirjanpidossa...

Käsittääkseni viikkolepo on lakisääteinen eli työehtosopimuksella ei kait ole merkitystä?

Löytyykö asiasta linkkiä jossa asia selkeästi todettaisiin suuntaan tai toiseen?

7

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki varattu

      Ajatusleikkinä voidaan esittää seuraavanlainen: Teet kahta työtä, ensin menet aamulla työpaikkaan 1 ja teet siellä 8 tunnin työpäivän, illalla menet työpaikkaan 2 muutamaksi tunniksi. Pitääkö jälkimmäisen maksaa tehdyistä työtunneista ylityökorvausta, koska olet kuitenkin tehnyt toisella työnantajalla 8 tunnin työpäivän.

    • kaalikääryle

      kokeile etsiä termillä Viikoittainen vapaa-aika. Sillä löytyy runsaasti tekstejä. Esim. http://www.tem.fi/files/18197/tyoaikalaki_esiteteksti2005.pdf

      Minun mielestä sinun kohdalla ei katsota sitä, mitä olet tehnyt ennen kuin aloitit uuden työnantajan palveluksessa. Jos et usko tätä, kysy omasta ammattiliitostasi tai luottamusmieheltä, jos semmoinen löytyy työpaikalta.

    • kiellettyajosuunta3

      Jos vaihdoit "firman kirjoilta toisen firman kirjoille" niin ei kuulu, mutta jos olet vuokrafirmankautta niin sinun työnantaja ei ole vaihtunut ja korvaus kuuluu (ei tietystikään jos sinut eteenpäin vuokraava firma on vaihtunut).

      Ymmärrät varmaan.

      • Liisaemilia____

        Vaihdoin vuokratyö firmasta isännän palvelukseen eli samalla työmaalla olen koko viikon tehnyt samaa projektia....


    • Liisaemilia____

      Dodii,

      Tuli taas todistetttua, ettei tämän palstan "asiantuntijat" tiedä mistään mitään....
      Viikkolepokorvaus on nyt turvallisesti tililläni odottomassa tuhlaamista.

      • tarkkalukija

        Kaikki vastaukset olivat oikeita siihen nähden, mitä kysyit. Luepa oma aloituksesi. Sanotaanko siinä yhtään mitään vuorkrafimasta. "Vaihdoin työpaikkaa keskellä viikkoa ja uuden työnantajan palveluksessa tuli heti tehtyä koko viikonloppu töitä... alkuviikon tunnit ei tietystikkään näy uuden työnantajan kirjanpidossa". Ei sanottu.


    • Hevonen ja mies

      Oloittaja kyllä voisi tämän kysyä omasta ammattiliitosta, eikä täältä "hevosmiestentietotoimistosta".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe