Miten alipainoisesta laihaläskistä enemmän fitness-malliksi?

penquin

Yritän selostaa lyhyesti. Eli olen mitoiltani 167,5cm ja n. 52kg.(ikää 19v) Olen kamppaillut jonkinlaisen syömishäiriön kanssa pari vuotta,mutta nyt haluan oikeasti muuttua. En halua olla laihaläski, käsivarretkin ja ranteet on kuin pulkannarut. Syön luultavasti liian vähän, mutta syön 4-5 kertaa päivässä, paljon proteeinia (kala,kana,maitotuotteet), kasviksia, pari hedelmää,marjoja,kaurapuuroa..eli luultavasti syön oikeita ruoka-aineksia kuitenkin? Liikuntaa harrastan joka päivä( sunnuntai on lepo,eli silloin vain jooga). Teen vatsat 3 x viikossa,jalat 2-3x, kädet 2x, myös vinot vatsalihakset...yritän tehdä esim.vatsoja monipuolisesti. Käyn myös pitkillä lenkillä, teen intervalleja kuntopyörällä..pilatesta.
MUTTA, haluan muuttaa tuon kevyesti löllön vatsan (vatsanahkan mikälie) timmiksi pyykkilaudaksi, haluan napakat kädet, ei tällaisia riukuja.
(Laihduttaa en voi, koska menkat tulivat viimein takaisin pitkästa aikaa,tahdon vain muuntaa läskin lihakseksi)

Olisiko kellään antaa toimivia neuvoja tähän muutokseen? Olen kurinalainen ja valmis toteuttamaan toimivat suunnitelmat!
Eli tahdon tällaisesta: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRCa-URRtV4JpT1d_AnVDI3LXbE8u_82L3VdM8V1wTHuthGF3BYCg
TÄHÄN: http://fitnessmodelprograms.com/wp-content/uploads/2011/08/fitness-model.jpg

33

2567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja (penquin)

      Hei nyt vastauksia! Tarvitsen kovasti apua! Lisäksi haluan tietää, kevyt,-normaali- vai täys- tuotteet? (maito ym tuotteissa). Samoin onko pähkinät, tumma riisi ja ruisleipä ok ruokavalioon?

    • HoikkaMimmi

      "Syön luultavasti liian vähän, mutta syön 4-5 kertaa päivässä, paljon proteeinia (kala,kana,maitotuotteet), kasviksia, pari hedelmää,marjoja,kaurapuuroa..eli luultavasti syön oikeita ruoka-aineksia kuitenkin? "

      Jos sinusta tuntuu, että syöt liian vähän, laske päivittäinen kalorisaantisi. Netissä on laskureita sitä varten.

      Mitä tulee yleisesti ottaen ruokavalioosi, kuulostaa ihan hyvältä. Olen itse ollut aina hoikka ja todella timmissä kunnossa. Ruokavalioni peruspilarit ovat KUIDUT. Kuituja tulee syödä päivittäin. Lisäksi proteiineja ja kasviksia päivittäin. Ei se syöminen ole monimutkaista.

      Jos kuitenkin haluaa tuollaisen huipputimmin kropan, niin siihen tarvitaan oikeasti vuosien panostusta. Itse aikoinaan kävin viisi kertaa viikossa salilla ja elin vajailla kaloreilla. En syönyt mitään sokeripitoista ja lisäksi välttelin tyydyttynyttä rasvaa. Minulla olikin lihaksia, vaikka yleisolemukseni oli hento. Kannattaa siis muistaa se tosiasia, että luonnollista anatomiaamme emme voi muuttaa. Jos siis ei ole luonnostaan atleettinen niin sitten vain ei ole...

    • ps12

      Tuo vaatii hirveesti duunia ja kurinalaisuutta.. Saat tuon aikaseks vuodessa parissa mutta se oikeesti vaatii hirveesti duunia, varsinkin naiselta. Naisen hormoonituotanto jne ei toimi kovin yksiin lihasten rakennuksen kanssa. Mä treenasin vuosia todellakin antaumuksella, haba tosin oli isompi ku exällä mutta naisella tuo rasvaprosentti on kimurantimpi kuin miehellä. Ei se mahdottomuus ole, vaatii vaan HIRVEESTI duunia PITKÄLLÄ TÄHTÄIMELLÄ ei sillai et niinku JUTTA, puolessa vuodessa fitneskisoihin... Se oikeesti vaatii pitkää duunia. Lihasten rakennus on rakettitiedettä, varsinkin naisella... Treeniohjelma pitää olla nousujohteinen. ISOILLA PAINOILLA, et saa pelätä isoja painoja... Ota vaikka talvitreeniksi sellanen et mahdollisimman vähän aerobista treeniä ja mahdollisimman paljon salilla, painojen kanssa. Teet itelles hyvän ohjelman. Salilla 4sti viikossa, lepopäivänä esim kävelyä.. Ruokailut säännölliseksi, proteiinia joka aterialla, lasket kalorit tarkkaan, pidä ruokapäiväkirjaa. Ennen ku lopetin treenit niin mä kyykkäsin 120kiloa niskan takana, prässissä nousi parhaimmillaan 270kg, maastavedossa lähes 100kg ja kulmasoudussa taljassa 70-80kg.. Isoja painoja ET saa pelätä koska jos haluat lisätä lihasmassaa ainoa keino siihen on isot painot. Vedä sälilla eka sykkeet ylös, älä pidä hirveen pitkiä taukoja ja heti alkuun suoritustekniikka oikeaksi. Käytä vaikka personal traineria alkuun jotta saat ne tekniikat varmasti oikeaksi ja ettet hajota ittees. Mun mielestä kamalinta on kattoo salilla ku jengi joko ei tiedä ollenkaan et mitä ne tekee koska sillon ne vaan haaskaa aikaansa tai sit sellanen joka tekee ihna liian isoilla painoilla ja tekniikka on niin väärä et tekee ihan pahaa kattoo, sen meinaa tietä ihan varmasti et väärällä tekniikalla saat vaan selän rikki, olkapäät hajalle, vatsalihasliikkeet menee väärään paikkaan (joko ulkoisiin vatsalihaksiin mikä ei oo loppupeleissä kovin kaunista koska se ei tehoa tai vedät ittes ylös takareisillä ja selällä joten kaikki työ menee hukkaan) jne jne jne.... Personal trainer on hyvä apu siinä, vaik se maksaakin jonkun verran mutta se sijoitus kannataa pidemmän päälle ja toinen hyöty siin on se et kun aloitat trainerin kanssa niin se into myös säilyy koska saat kunnon alun.. Sit ku kevät alkaa lähestyä niin lisäät aerobista enemmän jotta kulutus kasvaa ;)
      Ruokavalio, pidä maitotuotteet rasvattomina, ihan turhaa hankkia turhia kaloreita. Syö aamulla puuro, marjoilla, rahkaa välipalaksi purkki, lounas: salaattia puol lautasellista, loraus kastiketta, joko lämpimii kasviksia tai sit hieman hiilareita ja broiskurinnan kokoinen pala protskua... välipala:rahka tai vastaava.. päivällinen: samaan tyyliin ku lounas, iltapala: rahkaa marjoilla tai teet siitä pirtelön vaihtelun vuoksi (marjoja, hedelmiä, rahkaa ja loraus maitoa ).. Noilla eväillä jaksaa. Treenin jälkeen kannattaa suosia esim banskua ja proteiinia... Sit ku alat lisäämään aerobista niin ruokavalio taas tarkempaan syyniin.. Herkut kannattaa focusoida yhdelle päivälle, esim just lepopäivälle, kroppa saa energiabuustin =)

    • milan

      Moi! ^^

      No omat mitat on 54/172, ikää 20v ja nainen olen. Olen masennuksesta kärsinyt ainakin viimeiset 5v. Olen hyvin kriittinen vartaloani ja ulkonäköäni kohtaan ja liikunta helpottaa/auttaa siihen terveellisellä tavalla, kunhan se on kohtuullista eikä turhan tavoitteellista.

      Käyn nykyjään salilla epäsäännöllisesti (kerran viikossa) ja pyöräilen paljon. Pähkinöistä kun kysyit, niin syön erilaisia pähkinöitä kourallisen päivässä, noin viitenä päivänä viikossa. mantelit, cashew-, pistaasi-, pekaani- ja saksanpähkinät ovat oikein terveellisiä, sisältävät paljon proteiineja ja hyviä rasvoja. Lisäksi laitan aamupuuroon pellavansiemenrouhetta, auringonkukansiemeniä ja kurpitsansiemeniä. Pellavansiemenet on hyvä rouhia itse sauvasekoittimella, koska säilyvät silloin paremmin (ei tarvitse koko 500g pakettia kerralla muussata). Googlettamalla löytyy paljon artikkeleita eri pähkinöistä ja niiden terveyspuolista.

      Tavoitteita on hyvä olla, mutta älä ole liian kriittinen itseäsi kohtaan. Olen huolissani, että "korvaat" syömishäiriösi pakonomaisella liikunnalla. Näin ei välttämättä käy eikä se välttämättä ollut sinulla tarkoituskaan, mutta muista: kohtuus kaikessa. Liikunta on joka tapauksessa hyvä tapa edistää ja ylläpitää mielenterveyttä.

      Vinkki: pähkinät kannttaa ostaa Lidlistä, kun ovat siellä halpoja ja lisäksi tarjouksessa ovat usein 9-10ekg. Huomenna lauantaina ovat cashew, pekaani- ja brasilianpähkinät tarjouksessa 2e/200g pussi.

      Toinen vikki: Tee!

    • maitotuotteista

      Syöthän täysirasvaisia maitotuotteita? Älä missään tapauksessa syö rasvattomia, jos haluat pysyä kunnossa! Maidon D-vitamiini ja kalkki eivät imeydy ilman maitorasvaa, joten on aivan sama vaikka purkin kyljessä lukeekin "lisätty D-vitamiinia". Ei ihme kun lapsilla on nykyään niin heikot luut, ja osteoporoosia enemmän kuin koskaan! Maaseudulla asuvilla oikeaa maitoa juovilla lapsilla ja aikuisilla on paljon vähemmän mm. allergioita ja astmaa kuin rasvatonta maitoa juovilla. Järki hoi, äly älä jätä! Tiesittekö muuten että eräissä maissa sianlihan tuotannossa sikoja lihotetaan rasvattomalla maidolla? Jos ne joisivat oikeaa maitoa, ne tulisivat kylläisiksi eivätkä söisi yli tarpeensa. Rasvaton maito sen sijaan saa ne ahmimaan ja lihomaan! On todella turhauttavaa nähdä kaupassa lihavia ihmisiä lappamassa rasvattomia maitotuotteita kärryihinsä. Tietäisivätkin!
      Ihminen on syönyt eläinrasvaa aikojen alusta asti, ja se sopii siten kaikille parhaiten. Sama juttu pätee kaiken muunkin ruoan kanssa.

      Kannattaa kuunnella Pekka Puskia sun muita p*skanpuhujia, jos haluatte pilata terveytenne!

      Meni vähän aiheen ohi, mutta toivottavasti mahdollisimman moni lukee tämän!

    • lohko10

      voiko olla totta ettei nuori ihminen osaa hakea tietoa itse.
      ravinnosta ja kaikenlaisesta lihaskuntoharjoituksesta on tietoa
      tuhansia linkkejä....jokaisen kokemus on subjektiivinen....minä en ainakaan uskalla neuvoa ketään mihinkään suuntaan...ehkä
      ravintoterapeutille ensimmäiseksi......tuollainen kehon muutos
      vie vuosia eikä tällaiset palstat ole kuin pulinapaikkoja.

    • fitnesstytteli

      Kuulostaa siltä, että liikut niin paljon, että voisit syödä "miten paljon tahansa" lihomatta. Joten syö reilusti päivän aikana(ja tietenkin terveellisellä ruokavaliolla), sillä lihakset tarvitsevat paljon energiaa kasvaakseen. Edes pieni rasvan kertyminen ei haittaa, silloin lihakset kasvavat nopeammin, kun ei ainakaan ole puutetta energiasta. Ja rasva ei muutenkaan näytä niin pahalta, jos sen alla on lihasta antamassa muotoa, -> ei lölly.

      Muista treenatessa, että lyhyet ja raskaat sarjat ovat tehokkaampia lihaksen kasvatuksessa kuin pitkät. Sarjan ei missään nimessä tulisi olla yli 15 toistoa pidempi. Toisaalta lähestulkoon millainen salitreeni tahansa kehittää aloittelijan kroppaa jonkin aikaa, jos vain hikoilee koko treenin ajan.

      Ruokavaliossa kannattaa käyttää ihan perustuotteita, kevyt tuotteilla saisi mielestäni heittää vesilintua, sillä se missä on rasvassa säästetty, on monissa tuotteissa korvattu sokerilla. Rasvahan on ihmiselle välttämätön ravintoaine, turha siinä on säästellä. Kunhan ruokavalio sisältää paljon proteiinia, jonkin verran rasvoja ja hiilihydraatteja, pääsee jo pitkälle. Ja tuon proteiinin kanssa ei tarvitse mennä liiallisuuksiin. 1g proteiinia päivässä per painokilo on ihan sopiva määrä, sen yli meneminen on jo ihan turhaa.

      Ihanaa, että löytyy muitakin ihmisiä, jotka ovat tajunneet, että (laihaläskien)mallien ulkonäkö ei ole se mitä kannattaa tavoitella! Mielestäni nykyisen kauneusihanteen mukaiset mallit ovat aika reppanan näköisiä. Jos vertaa huippumallia fitnessnaisiin, ei tarvitse kauaa miettiä, kumpi näyttää terveemmältä ja onnellisemmalta elämäänsä/kroppaansa. En ymmärrä ihmisiä, jotka vieroksuvat naisia, joilla on lihakset. Hehän ovat kaikkein kauniimpia. Ja kisoissahan mennään aina äärimmäisyyksiin, sellaisessa kunnossa kukaan ei ole montaa päivää kisoja ennen, eikä jälkeen.

      Todella paljon tsemppiä sinulle! :)

    • silkkipaperi1

      Kaikki on mahollista sanon minä, kuhan vaa motivaatio pysyy. :) itse syömishäiriöiden kanssa kamppailleena tiiän et on vaikea haaste mut ei mahoton.. :)

      käykääs kurkkimassa.. :)

      http://silkkipaperi.blogspot.fi/

    • Atleetti-nainen

      JOs olet atleetti vartalotyyppi, homma on suht helppoa, mutta jos olet leposomi, et saa koskaan kunnon lihaksia, siihen ei vaan ole silloin mahdollisuutta. Ota tämä huomioon, ennenkuin menetät toivosi. Etsi tästäkin asiasta tietoa netistä. Itse pyöräilin, juoksin, hyppäsin narua,uin, meloin, hiihdin, luistelin, kävin punttiksella ym.ym. ja söin, mitä kahden lapsen yksinhuoltaja sai irti. Lapset oppivat liikunnan ihanuuden siinä samalla, kun olivat mukana liikkumassa. Olin komeesti lihaksikas 25 vuotiaana, n.58-62kg/ 160cm ja nyt on siinä komean kropan päällä 30kg pehmeyttä. En näytä läskiltä, mutta terveysihmiset saarnaavat ylipainosta. Oikeesti tärkeintä on se, että on liikkunut koko elämänsä ajan ja kerännyt hyvät lihakset, joilla pysyy pystyssä vanhanakin, eikä nivelet petä, kun niillä on lihakset tukena. Nykyisin olen kyllästynyt liikkumaan ja muutenkin koko terveyshössötykseen, kun koskaan ei ole terveysihmisten mieleen. Itselläni oli hyvä olla vielä 5 kg sitten, mutta nyt ei ole, joten olut ja viini helpottaa hyvin tukevaa oloa!! Siitä vaan tulevia ylikiloja hankkimaan. Onnea matkaan!

      • PuhdasLeptosomi

        Sana oli muuten leptosomi, mutta kiitos linkistä. Olen itse ilmeisesti puhdas leptosomi somatotyypiltäni ja olenkin huomannut, että ihan turha minun on haaveilla mistään atleettivartalosta. Nuorempana sitä halusi olla mitä ei ole, mutta nyt aikuisiällä sitä osaa arvostaa omaa kroppaansa. Olen luonnostani huippumallin mitoissa (178/55) terve nainen, joka lisää hermokudos yhteyksiään...

        Olkaa ylpeät kropistanne sellaisina kuin ne ovat. Minusta on surullista lukea, jos ruokavalio alkaa hallita elämää.


    • ota rennosti

      Sun mitoillas ja iälläs ei sillä niin väliä mitä syöt kunhan syöt tarpeeks. Tärkeintä on et käyt melkein joka päivä salilla.

    • Kyllä se ravinto on tärkein pointti tässä touhussa; vaikka treenaisi kuinka niin jos ravintopuoli ei ole reilassa niin ei niitä tuloksia näy. (opittu kantapään kautta) Jos on luonnostaan hoikka niin kannattaa muistaa syödä tasaisin välein 4-6x päivässä, vähintään 2g proteiinia/painokilo vähärasvaisista proteiininlähteistä (esim.kala, kana, raejuusto, maitorahka) ja runsaasti kasviksia ja vettä. Hiilihydraatit aamupainotteisesti ja ne mielellään täysjyvätuotteista. Rasvaakaan ei saa unohtaa, kannattaa tässä suosia hyviä rasvoja eli kasviöljyä, pähkinöitä ja siemeniä. Näillä pääsee jo pitkälle. Treeneissä isot painot kehiin ja sarjapituuden 6-12 toistoa puhtaalla tekniikalla niin vähitellen se kroppa alkaa muokkaantua. :)
      Ja tässä on sitä kärsivällisyyttä sitten oltava, oikotietä onneen ei ole.

    • F.Eddie

      En kyllä vieläkään tajunnut mitä tarkoittaa laihaläski...

      • löllyylöllyy

        Hoikka ruumiinrakenne, mutta vatsan alueella on läskiä ja jenkkakahvatkin löytyy...


      • Nyt tietää,nyt tietä
        löllyylöllyy kirjoitti:

        Hoikka ruumiinrakenne, mutta vatsan alueella on läskiä ja jenkkakahvatkin löytyy...

        Hai sehän on se veltto nahka lihan ja luitten päällä.


    • en mieti itteeni sen

      kummemmin

      Oon nainen 22v, 60kg ja171cm. Syön pelkkää kotiruokaa, eli aina terveellisesti ja saan paljon liikuntaa. Kävelen päivittäin ja teen paljon kotitöitä kotona. Tänään sain taas kunnon hikiliikuntaa kun kolasin paljon lunta. Mä en koskaan syö vähemmän, kuin miltä tuntuu, koska se olis muuten syömishäiriö (siis jos ei ole lihava). Sä oot mitoista päätellen hieman laihempi kuin minä, joten älä vaan koita laihduttaa. Laihduttamisessa on se, että ruoan vähentämisellä ensin lihakset "laihtuu" pois ja sen jälkeen vasta rasva.. Eli jos haluat kasvattaa lihaksia, niin anna niille ruokaa kasvamiseen ja liiku siinä ohella aina kun pystyt.

    • fast.fi rikuracket

      Mä täytän pian 50v ja aloin kesällä kuntoremontin pitkälti noilla ohjeilla, jotka on saanu plussapeukkuja. Kyllä kroppaan tulee lihasten kautta muotoo (jopa tässä iässä) kun vaan syö oikein (myös tarpeeks) ja treenaa tosissaan (ne isot painot ja hiki pinnassa) sykkeellä. Muista levätä kans. Eli tsemppii! :)
      Yks juttu vielä. Ei viinii, sidukkaa, ym kun ehkä yhtenä iltana viikossa pari lasii. Karkit ja muu tollanen sokeri (jäde) kans minimiin. Mut sillai, ettei tuu mikään askeettinen olo. Pieni itseltä "varastaminen" kummasti antaa motiivia mennä taas treenaan. ;)
      Jännä huomata, että kun pääsee hyvään vauhtiin ja kuntoo treenillä, on niin mieletömän hyvä olla.

    • kolmijakoisella

      Mun on ihan pakko kertoa omista kokemuksistani...
      Minä olin jo 40-vee ja tuossa samassa tilanteessa, kärsinyt syömishäiriöistä yli puolet elämästäni. Sulla on ikäkin puolellasi, voit hyvinkin olla vielä kisalavoilla :).
      Olin treenaamisen aloittaessani aikalailla samoissa mitoissa, kuin sinä, 53 kg ja 167 cm. Ruma, laiha, perseetön narukäsi. Halusin saada muotoja lihaksista, en läskistä, joten aloin käymään salilla. Kolmessa vuodessa sain lisää painoa 6 kiloa, eikä läskiä ole siitä tippaakaan. Näkyvät vatsalihakset myöskin. Noudata asiallista treeniohjelmaa...hillitysti noita pitkiä lenkkejä. Kun saat lihasta, polttaa ne kyllä ylimääräistä rasvaa kehostasi. Ja SYÖ TARPEEKSI!! Mulle netin kalorinlaskentaohjelma (kalorilaskuri) kertoo, miten paljon pitää syödä...yli kulutuksen, jotta saat lihasta. Jos minä 3 lasta synnyttänyt eukko saan treenattua timmin kropan, sinä saat sen aivan varmasti!!!! Tsemppiä!!!

    • menkää järkiinne

      Laihat naiset oksettaa ja ne luulee itsestään liikoja? Eihän niistä ole edes lapsen synnytäjiksi saati perhenäidiksi? Kauhea hätä ettei kroppa kärsi jos joutuu synnyttämään normaalisti! Salille vaan ennemmin kuin lapsia tekemään? Ei ihme jos alkaa lapsien teko olla maahanmuuttajien varassa kun akat on mieluummin kuivia nuiveloita joissa ei ole mitään naisellisuutta, kropat ovat kuin nyljettyjä oravia!

    • =)=)=)
    • Hei älä stressaa! Olet nuori vielä ja kroppa muuttuu ajan mittaa. Mulla muuttui lapsesta naiseksi vasta 25v tienoilla.

      Sun treeniohjelmasi tuntuu aika rankalta ja suosittelisinkin antamaan sekä lihaksille että aivoille taukoja välillä. Tunnustele oman kropan fiiliksiä. Ei kannata uuvuttaa itseään, koska lihasten rakentaminen voi olla pitkä prosessi.Tuo kuulostaa nyt siltä, että korvaat syömishäiriön toisella pakkomielteellä. Mullakin on ollut syömishäiriö, mutta onneksi siitä on melkein 20v (nyt lähemmäs 40v nainen), joten tiedän asiasta jotain. En toki näe sun pääsi sisään :) Siis lepoa ja vietä aikaa kavereiden kanssa!

      Mulla lihakset kasvavat ja ovat aina kasvaneet todella helposti sukupuolesta huolimatta. Näytän tuolta fitnessmallilta silareita lukuunottamatta :) Treeniä 3-5 krt viikossa: juoksua, salia, uintia, kiipeilyä, luistelua ja mitä vaan milloinkin mieli tekee. Kiinnitän huomiota ryhtiin yleisesti, kävelen ja pyöräilen lyhyemmät matkat. En siis keskity vain pariin lihasryhmään vaan monipuolisuuteen. Se muuttaa paljon. Siis ulos salilta ja tekemään muutakin. Kun sulla on lihakset peruskunnossa kroppa, polttaa viimeisen läskin ja six pack ilmestyy. Käytän paljon maitotuotteita ja vihanneksia. Vihannekset pyrin syömään raakana. Lisäksi lihaa, viiniä, suklaata, hampurilaisia yms :) Huomenna menossa juhlimaan ja tiedän syöväni mitä sattuu, joten tänään söin kinkkusalaattia ja hedelmiä illalliseksi. Älä seuraa kenenkään ohjeita orjallisesti. Mieti itse, millainen olo sulla on minkäkin ruoka-aineen jälkeen. Mulle ei esim. pasta sovi, vaikka siitä saisikin hyvää energiaa juoksulenkeille.

      Tsemppiä!

    • Kroppa kuntoon!

      Hei muuten!

      Tosiaan olen linkittänyt http://tyttosaoottikissa.blogspot.fi/ -blogiani ympärinsä, jotta terveen elämäntyylin sana leviäisi ja saisin jakaa kokemuksiani muiden kiinnostuneiden kanssa:)

      Tähän sun tapaukseen liittyen niin MUISTA hiilarit myös! Olet aika vähäpainoinen ja etenkin jos haluat lisää timmeyttä ja lihaksia niin hiilareita täytyy syödä!
      Varmasti ainakin kerran päivässä perunaa 210g tai täysjyväriisiä kuivapainona 50g. Rasvoja ei myösään tuolla ylhäällä tainnut näkyä? Itse olen aika saman "kokoinen" kuin sinä ja syön valmentajan ohjauksesta 6 omega3 kapselia päivittäin:) Laitoin juuri uuden postin blogiini ruokavalioon liittyen, kannattaa
      tsekata! Varmasti apua sinullekin:) !! Tsemppiä :)

    • Ala käydä salilla ja tee sarjoja kipuun asti eikä vain omalla mukavuus asteella.Kyykkyä ja muita epämukavia liikkeitä paljon ja jokaista lihasryhmää sopivasti...jos käsiin haluaa ruista ni ei tule juoksussa ja joogassa vaan pitää tehdä haukkaa,ojentajia,ranteita,olkapäitä ynnä muuta...käske jonku personal trainerin tehdä sulle ohjelma jos et ite saa aikaseks vaikee alkaa muita neuvomaan ite ainaki oppinu sali niksit käymällä ja vähän netistä etsimällä tietoa.

    • dkjuyr

      Moi ihan hyvä tavoite. ruipelon on vain tosi vaikea saada lihasta. Tosiaan pitää syödä enemmän kun kuluttaa, ja aika paljo. Etköhän onnistu, mutta aikaa se vie.

    • penquin (aloit.)

      Kiitos kaikille vastauksista! Ainakin sen verran nyt oivalsin, että täytyy ostaa isommat painot (treenaan kotona) ja tehdä hikihatussa lyhyet sarjat, eikä pitkiä.
      Ja nyt talvella siis enemmän lihaskuntoa kuin aerobista? Eli olisiko 1h lenkki pari kertaa viikossa riittävä? MUTTA vieläkin jäi ristiriitainen fiilis vastausten perusteella, että täysrasvaiset vai rasvattomat tuotteet?

      • maikew

        täysrasvaiset, niistä rasvattomista et saa yhtään energiaa jaksamiseen ja jos muutenkin tykkäät syödä pienempiä määriä niin saat tarvittavat energiat lihasten kasvattamiseen


      • Penquin_
        maikew kirjoitti:

        täysrasvaiset, niistä rasvattomista et saa yhtään energiaa jaksamiseen ja jos muutenkin tykkäät syödä pienempiä määriä niin saat tarvittavat energiat lihasten kasvattamiseen

        Kiitos! Tänään menen kauppaan ja ostan täysrasvaisia tuotteita, erilaisia öljyjä ja ne isommat painot Vielä yksi kysymys...olen lueskellut fitness-blogeja, jossa he syövät esim. 150g kanaa 200g kasviksia 100g raejuustoa. MUTTA, eikö minun alipainoisena pidä syödä AIKA PALJON enemmän,että saan lihaksia? Koska osa energiasta menee peruskulutukseen ja pitäisi jäädä plussan puolella,että lihas kasvaa. Eli periaatteessa voin syödä todella paljon?


      • ruokaa riittävästi
        Penquin_ kirjoitti:

        Kiitos! Tänään menen kauppaan ja ostan täysrasvaisia tuotteita, erilaisia öljyjä ja ne isommat painot Vielä yksi kysymys...olen lueskellut fitness-blogeja, jossa he syövät esim. 150g kanaa 200g kasviksia 100g raejuustoa. MUTTA, eikö minun alipainoisena pidä syödä AIKA PALJON enemmän,että saan lihaksia? Koska osa energiasta menee peruskulutukseen ja pitäisi jäädä plussan puolella,että lihas kasvaa. Eli periaatteessa voin syödä todella paljon?

        Ei sitä ruokaa kannata kovin paljon yli kulutuksen syödä. Jos haluaa todella lihaksikkaaksi, niin silloin täytyy vuorotella massakausilla ja vähempikalorisilla jaksoilla. Timmiksi pääsemiseen sen sijaan riittää, että syö vähän yli kulutuksensa, ja kehitys tapahtuu pikku hiljaa painon pysyessä samalla tasolla. Rasva palaa, ja lihasmassa kasvaa hiljalleen.

        Tärkeintä on syödä tasapainoisesti ja säännöllisesti kohtuullisia annoksia. Kohtuullinen ateria on silloin, kun 3.5-4 h ateriasta ennen seuraavaa ateriaa on ihan vähän nälkä, muttei liikaa. Tärkeää on syödä proteiinia: vähärasvaista lihaa, rahkoja, raejuustoja jne. Kasviksia ja hyviä hiilihydraatteja: ruisleipää, tummaa pastaa, tummaa riisiä, täysjyvää. Kohtuudella hiilihydraatteja. Kasviksia reippaasti. Rasvaa riittävästi: omega 3, oliisiöljy, rypsiöljy, kasvisrasvalevite jne. Vähintää neljä ateriaa päivässä. Palautusjuomaa kuntoilun jälkeen.

        Jos toki pyrit oikeasti fitnes-mittoihin, niin silloin saat olla vähän tarkempi. Mutta nämä riittävät normaalin terveen vartalon saamiseen ilman hifistelyä. Lihasten nopea kasvattaminen yleensä vaatii, että samalla tulee myös vähän läskiä ympärille. Jos kaloriylimäärä on niukka, niin kehitys on hitaampaa, joskin helpompaa, kun ei tarvitse jäädä dieetille tai jos psyyke ei kestä kropassa olevaa läskiä.


    • Helsinginkallio

      Onneksi olkoon jo itse päätöksestä !

      Toivon todella että pääset tavoitteesi ja alat elämään kurin vaatimaa elämää !

    • 8+5

      Menkat ovat riippuvaiset rasvakudoksen määrästä eivätkä lihasten määrästä. Mutta varmasti kuntoharjoittelu tekee sinulle hyvää. Säännöllistä ja riittävää syömistä ja tasapainoista liikuntaa, niin hyvä tulee.

    • y hk

      jos tuo eka kuvaa vastaa paljolti sua ni et edes ole mikään ruipelo enään. hoikak mutta ei ruipelo.

    • gullenberg13

      upea kroppa tuolla fittnesmimmillä - mutta kuva valitettavasti fotoshopattu eikä todellisuudessa kroppa ihan noin upea ole...(mutta varmasti upea kuitenkin !

    • lihaslisssääää

      Neidillä on melko retuperällä homma nyt... todistit sen lauseella "Haluan muuttaa läskin lihakseksi". Nussin nyt pilkkua, mutta sellaista ei tapahdu kuin läski muuttaminen lihakseksi. Et voi laihtua ja saada lihasta samaan aikaan, koska jotta saat lihasta sinun tulee syödä n.300kcal yli kulutuksen (siis huom. perusaineenvaihdunta liikunnan aiheuttama kulutus, eli VÄHINTÄÄN 2000kcal tulisi ruuasta saada).
      Monet fitnessharrastajat ovat välillä ns.massakaudella, jolloin syödään reippaammin, treenataan kovaa, vältetään runsasta aerobista treeniä ja tarkoitus on siis kasvattaa lihasmassaa. Pakostakin mukaan kertyy jonkin verran rasvaa, mutta se on lähes väistämätöntä.
      Massakauden jälkeen ollaan dieetillä, joka kestää yleensä muutaman viikon, eli kaloreissa ollaan n.200-500kcal miinuksella. SILTI syödään tarpeeksi, jotta jaksetaan treenata, salilla että lenkkipolulla. Kaikenlaista hifistelyä mahtuu myös mukaan,
      mutta sinun tulisi ensin opetella tekemään treenaamisesta ja ruokailusta toisiaan tukevia tekijöitä. Ensinnäkin, päästä irti lihomisen pelosta. Kun syöt terveellistä ruokaa riittävästi (päivittäin sen n.2000kcal), pystyt kehittämään kuntoasi parhaiten. Lihasmassaa tulee lisää, mutta se ei tapahdu parissa viikkossa. Muutaman kuukauden jälkeen voit huomata kehityksen hidastuneen, kuuluu asiaan.
      Tarvitaan kärsivällisyyttä, itsekuria, pitkäjänteisyyttä, uskoa ja tahtoa. Ja kun treenaat, älä pelkää isoja painoja, muista pitää vähintään 1 lepopäivä viikossa, mielellään enemmän. Ylikunto iskee helposti jos keho ei oikeasti ehdi lepäämään. Ylikunto ei tarkoita että olisit liian hyvässä kunnossa, päinvastoin, kroppasi on todella huonossa kunnossa. Väsynyt, rasittunut, eikä kunto nouse. Ylikunnossa olevan ihmisen kunto heikkenee ja suorituskyky huononee.

      joten RIITTÄVÄ LEPO RAVINTO LIIKUNTA, kaikki balanssissa niin homma toimii.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe