No niin, köyhien ja kateellisten huutoon on vastattu. Ja vieläpä yllättävältä taholta, eli EK:n puheenjohtajan Ilpo Kokkilan. Nyt teollisuuden todellinen nokkamies (toimitusjohtaja Jyrki Häkämieshän on vain palkkarenki) vaatii tasa-arvon nimissä myös johtajille palkka-alea siinä kuin työntekijöillekin.
Onko kansan syvät rivit nyt tyytyväisiä, vai keksiikö joku, kenen taskuun ne sekä työntekijän, että johtajan taskusta siirretyt rahat päätyvät? Mahtaisiko mennä yhteishyväksi valtiolle vai kenties omistajille?
Hetkinen... Mikäs mies se Kokkila onkaan? Ettei se vaan olisi omistaja eikä palkkajohtaja...
Kysymys siis kuuluu, että ei kai tässä vaan ole herraviha mennyt väärään osoitteeseen?
Pomojen palkat alas!
42
276
Vastaukset
- kumpi voittaa
Puheet vs teot.
Teot tietysti. Eihän niitä duunarin palkkojakaan ole laskettu, kunhan tuuli huulia liikuttaa.
- Joht. palkkoja laske
Ratikkakuski kirjoitti:
Teot tietysti. Eihän niitä duunarin palkkojakaan ole laskettu, kunhan tuuli huulia liikuttaa.
.
Johtajien palkkoja varmaan lasketaan
Mutta boonukset kolminkertaistetaan
Har!
. Joht. palkkoja laske kirjoitti:
.
Johtajien palkkoja varmaan lasketaan
Mutta boonukset kolminkertaistetaan
Har!
.Minä olen luullut, että bonukset ovat osa kokonaispalkkaa, mutta olen vissiin erehtynyt...
- Haista ratikka
pitkä vittu!
- Nero_Anselmi
Hesan kokoomuslaiste virkamiesten palkat korotettiin
Kaupunginjohatajalle 40 000€/kk lisää
Paljonko osaston päällikkö Ratikka saikaan, kun noin nyrpeä hyvä veli jengillensä?
Jättäis jo kokoomuksen ja ahneutensa BUAHAHAHAHAHA
http://www.youtube.com/watch?v=-agiAnRYrrU&feature=g-high-recTaidan ryhtyä makoilevaksi stallariksi. "Mikä on sinun, on myös minun." on oleva uusi mottoni. Mihin voin tulla katsastamaan, olisiko sinulla jotain käyttökelpoista tarvaraa tai peräti kylmää käteistä, jonka voin sosialisoida itselleni?
- Lausumaton jatko-osa
Ratikkakuski kirjoitti:
Taidan ryhtyä makoilevaksi stallariksi. "Mikä on sinun, on myös minun." on oleva uusi mottoni. Mihin voin tulla katsastamaan, olisiko sinulla jotain käyttökelpoista tarvaraa tai peräti kylmää käteistä, jonka voin sosialisoida itselleni?
.
Sossujen lausumaton jatko-osa "Mutta se mikä on mun ei oo kuitenkaan sun"
. Lausumaton jatko-osa kirjoitti:
.
Sossujen lausumaton jatko-osa "Mutta se mikä on mun ei oo kuitenkaan sun"
.Juurikin näin. ;-)
- Nero_Anselmi
Ratikkakuski kirjoitti:
Taidan ryhtyä makoilevaksi stallariksi. "Mikä on sinun, on myös minun." on oleva uusi mottoni. Mihin voin tulla katsastamaan, olisiko sinulla jotain käyttökelpoista tarvaraa tai peräti kylmää käteistä, jonka voin sosialisoida itselleni?
Ainahan minä persaukisia jelppaan, tule tänne vaan lomailemaan
"mi casa es tu casa"sanotaan-------et ol ku kotonas vaan, kommuunimme tarjoaa
Tunnista puvusta---siellä kylläkin valkoinen upseerin puku
Vaikka Smilers baarissa katu 8 --suomiummikkona löydät sielt kokoomuslaisiakin
http://www.youtube.com/watch?v=fVKVwqxYZjA
- Tuskin kovin moni
niistä pomoista tarvitsee palkkaansa. Ovat jo kähmineet itselleen riittävästi mammonaa pärjätäkseen loppuelämä mukavasti.
Tosin epäilen suuresti heidän halukkuuttaan alentaa palkkojaan...
Luulen, että nillä pomoilla alkaa olla pupu pöksyissä. Kohta ei ole enää turvallista olla ylipalkattu pomo... Onko Suomessa muka koskaan mitään palkkoja laskettu? Mun mielestä ei ikinä.
Duunarit, herrat, pikkupomot ja muut elätettävät ovat aina palkankorotuksensa saaneet olivat sitä ansainneet tai eivät. Yleensä eivät ole ansainneet.- -Palstan miehet-
Joskus 70 luvulla jätettiin palkankorotukset tekemättä, se lienee lähimpänä palkan alennuksia.
Finnair?
http://ra.fi/7OHz
http://ra.fi/2AOz
Ja sama laulu taas. Kuntapuolella demokraattinen päätöksenteko toteutuu näin:
"Turun kaupunki on alentanut yksipuolisesti noin 600 työtehtävän palkkoja."
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/289413/Turku laski yksipuolisesti 600 tyotehtavan palkkaa
"Turku nosti kaupungin johdon palkkoja noin 500-1300 eurolla"
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/1074020110/Turku nosti kaupungin johdonpalkkoja noin 5001300 eurolla
Fiksua touhua.
Hmm, jos pomo saa 10 000 euron palkan, vähentää siitä 10 % eli tonnin ja anta itselleen seuraavana vuonna 30 000 euron osingot. Paljonkos niistä osingoista menikään veroa?
- Tony DiNozzo
Äläs nyt p*skaa puhu... Ei ne omistajat niillä rahoilla mihinkään pirtelölle mene, vaan käyttävät rahat firman hoitamiseen. Firmassa on tietty määrä rahaa kiinni ja palkkojen alennuksilla voidaan pitää vaikkapa hieman enemmän työntekijöitä, jolloin firma on omistajille tuottoisampi(isompi jengi tekee tulosta samalla rahalla).
Tietysti voidaan ajatella, että johtajat täytyy houkutella pysymään firmassa hyvillä palkoilla, mutta nyt, kun näitä irtisanomisia on tapahtunut, niin aika herkästi siellä lähtee johtajat kärjessä pihalle.- Hullu ukko
- -Palstan miehet-
Ehhehe aikamoista tuubaa :-)
- nrjfueo
Jos leikkauksia tehdään, miksi ne pitäisi aina tehdä pienempituloisten kustannuksella?
Mihin joku iso kiho tarvitsee niin paljon enemmän rahaa, kuin se pienempi ja huonotuloisempi, ettei pärjää jos palkkaa leikataan? Pitäähän pienituloisenkin pärjätä monta kertaa pienemmillä tuloilla ilman leikkauksiakin, saati niiden jälkeen.
Suhteellisuudentaju olisi ihan hyvä ominaisuus jokaisen kuulassa. - nrifkfo
Pomojen yms. johtajien palkoissa on muutenkin niin paljon ilmaa välissä. Ahneuden sanelemia summia, pienemmilläkin palkoilla pärjää myös virkamies.
- Ladon takaa, hei!
0,2 % vs. 2%
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/96445754/tuloerot-kasvoivat-edelleen-viime-vuonna - Alex D XXL
Kyllä johtajakin on palkkansa ansainnut, jos tulosta syntyy. Jos mitataan esim. markkina-arvojen kehitystä, niin monien johtajien palkanalennukset olisi perusteltuja. Tai jos tulee monoa, niin kultaisten kädenpuristusten sijaan pitäisi periä puolet maksetusta palkasta takaisin.
Kansanedustajia tuo ei tietenkään koske. Muistan edelleen kun eräiden presidenttivaalien alla Soini totesi kansaneläkkeen perusosan leikkauksiin "Jokaisen on osallistuttava maan talouden selviämiseksi osansa", kun sitten kysyttiin eikö kansanedustajien palkkioita voisi myös leikata, vastaus oli tyyliin "Työtä tekevälle ihmiselle kuuluu saada palkankorotus".
Ei siis muita kansanedustajia kummempi. Toivottavasti seuraavissa vaaleissa Persut saa vaalivoiton ja joutuvat perustamaan hallituksen. Sitten nähdään mitä Soini todellisuudessa on.
Sinänsä, jos viimeisissä hallitusneuvottelussa Jutta olisi sanonut Jyrkille "Ei käy", olisi Jutta joutunut kokkoamaan hallituksen (näin ymmärsin, kolmannen epäonnistuneen hallitusneuvottelun jälkeen, hallituksen kokoaminen olisi tullut seuraavaksi ääniä keränneen puolueen murheeksi) ja ehkä Persut olisi nyt hallituksessa. Jutta ei kuitenkaan uskaltanut ottaa vastuuta.Onhan tässä jo jonkin aikaa menty alle inflaation "korotuksin" tai nollakorotuksin.
http://www.youtube.com/watch?v=PWxqd90-XWIYksi ongelma on se, että johdon sitouttamiseen tunnutaan nykyään tarvivan huomattavia lisäpalkkioita eri muodoissa. Varsinkin vaikeina aikoina olisi hyvää esimerkkiä, että kuukausipalkalla johtokin tekee minkä voi firman eteen. Sinänsä yritysjohdon palkat ei Suomessa ole mitenkään ihmeelliset kansainvälisesti vertailtuna.
- -Palstan miehet-
Työntekijät sen firman työt loppupeleissä tekee, joten en ymmärrä miksi palkattu johtajia pitäisi niin erityisesti sitouttaa, vai onko johtajien motivaatiossa puutteita? Yhtä bullshittiä koko homma. Kenkää koko epämotivoituvien sakille. Motivoituneet johtajat tilalle.
Itsekin tolkuttavat, että "se palkan nosto ei kuulkaas motivoi" ja paskanmarjat sanon minä, itse vetävät liiveihinsä minkä kerkiävät, muuta ehdi tekemäänkään, kun lapioida seteleitä sankoon...
Kusettavat omistajia ja työntekijöitä sen minkä rohmuamiseltaan ehtivät.
Semmosia epeleitä ne.
Mitä tuo herraviha tähän kuuluu? Toivotalkoot tarvitsee jokaisen kynnelle kykynevän paremminvointivaltion ylläpitämiseen!!1!!
- S Etämies
Hyvinppä PMD seuraa Turun kunnallispoitiikkaa, muttei huomannut ehkä
Uude kaupungijohtajan Aleksi Randellin pikku bisneksiä.
Nyt Turku myi 3000 asunnon TVT:n Turkuun itsellsä taskusta toiseen syystä,
että TVT ja Lehtolaakso olivat kaupungin asuntoja, joilla ei ollut tarkoitus tuottaa voitta, vaan köyhemmätkin saisivat asua sisätiloissa roskisten sijasta.
Ystiön asiakirjat olivat kaupungin julkisia asiakirjoja, mutta nyt yhtiöittämällä voidaan pitää salaisina ja yhtiönä päämääränä liikevoiton maksimoiminen kokoomuslaisten rahasäiliöihin, eikä enää ollenkaan sosiaalista apua antava.
Aleksi perusti uusia hyväpalkkaisia laiskan virkoja hyväveli kavereillensa, lakkauttamatta entisiä virkoja, joita ei enää tarvita mihinkään.
Aleksi ensitöiksen yritti salata palkankorotukset itsellensä ja mm. sosiaalitoimen johtajalle 1600€/kk lisää------julkisista asiakirjoista Aleksin ketkuilut paljastuivatkin ja Aleksi keksi yhtiöittää koko oy Turku/ Åbo ab:in
ja voi hoidella bisneksiänsä salaisilla asiakirjoilla.
Näkyy olleen SEO- äijäkin jo asialla --siis hakuasanojen optimointi systeemi
mainosten mukana näkyi Randell yhtiö joka on Aleksni isin firma, joka tekee huoneistoremontteja heh läpinäkyvä jullikka:D
TVT häätää mummot pihalle asumaan ja kunnosta 3000 asuntoa myyntikuntoon
tai kovemaalle vuokralle-----------etteikö vain Aleksin isukki saa hyvän urakan
WIDUN KOKKELIT TEKEVÄT BISNEKSEN OMASTA KOTIKAPUNGISTANSA
- scale_
Tässä uutisia noin vuoden takaa:
"Sampo-konsernin johdossa keväällä 2010 aloittaneen Kari Stadighin palkka nousi yli 90 prosenttia vuodesta 2009.
Viime vuonna yli tuhat työntekijää irtisanonut metsäyhtiö UPM nosti toimitusjohtaja Jussi Pesosen ansioita lähes 70 prosentilla. Hissiyhtiö Koneen Matti Alahuhdan tienesteihin tuli lisäystä yli 60 prosenttia. "
Kun vuosikorotukset ovat tuota luokkaa, on turha tulla urputtamaan mun palkasta. Se vaan menee niin, että Suomalaisia johdetaan edestäpäin.- ~c~
Työntekijöillä on pitkät (liian pitkät) irtisanomisajat turvanaan. Pomoilla lähdön hetki voi tulla hyvinkin pian. Jää puoliksi juotu kahvikuppi pöydälle ja työsuhdemersun avaimet siihen viereen.
Työntekijöillä on usein myös hyvin tarkka käsitys työajasta, työnteko loppuu kun kello lyö tai nenä on vähän tukkoinen. Ei kuulu isot palkat työntekijöille ei. - Pus-kis out.
~c~ kirjoitti:
Työntekijöillä on pitkät (liian pitkät) irtisanomisajat turvanaan. Pomoilla lähdön hetki voi tulla hyvinkin pian. Jää puoliksi juotu kahvikuppi pöydälle ja työsuhdemersun avaimet siihen viereen.
Työntekijöillä on usein myös hyvin tarkka käsitys työajasta, työnteko loppuu kun kello lyö tai nenä on vähän tukkoinen. Ei kuulu isot palkat työntekijöille ei.Tuo on kuule aika turhaa ininää johtoportaasta.
Minun mielestäni joka firmassa pitäisi oikeasti katsoa mistä kenkä puristaa ja miten asioita voidaan ratkoa. Nopeasti. Jos aina vain apinoidaan muualta, peli on hävitty. Muualta saadut jutut on vuosia vanhoja, keskeneräisiä, toimimattomiakin ja ei kukaan järkevä kenellekään opeta parasta osaamistaan, ellei siitä ole jotain hyötyä. Eikä edes sittenkään. Se on valtapeliä sekin, kenen sana painaa, ketä kuunnellaan, kenelle rahat valuvat.
Jos luottamus on kunnossa, on hämmästyttävää mitä sitoutunut henkilökunta oikein ohjattuna pystyy tekemään. Jos luottamus ei ole kunnossa, on hämmästyttävää miten paljon asioita voi sitoutumattomuuden takia jäädä tekemättä tai mennä pieleen, ihan sama kuinka paljon manageeraat tai mikro-manageeraat. Se miten sitoutat on oma asiasi, mutta ilman luottamusta se ei tule tapahtumaan.
- Hmmm...
Katsopa Ratikkakuski tämä. Jos et jaksa katsoa kokonaan, niin katso sitä siinä noin 40 min kohdalla.
http://www.youtube.com/watch?v=BuyrBRUsu9A
Kysymys kuuluu sinulle, että minkälaisessa todellisuudessa sinä elät?- Pus-kis out.
Ihan uskottava dokumentti. Pari lainausta lopusta:
"...sen lisäksi, että kriisistä on aiheutunut kärsmystä ihmisille, pahin lopputulema on se, että [samaisista syistä] ihmiset eivät luota enää johtajiinsa, heidän järjestämiin laitoksiin tai palveluihin, välinpitämättömyys korvaa yhteisöllisyyden, vaaleista tulee farssinomaisia, demokratia ei toimi, josta seuraa anarkia.
Haluammeko, että näin käy?"
Minun täytyy tähän sanoa, että jos tuo on suora ja todennäköisin syy-seuraus, minun havaintojen mukaan me elämme tukevasti jo tuollaa seuraus- osastolla.
Ei kuitenkaan ihan samoista syistä, kuin USA:ssa.
"Välinpitämättömyys ei ole ratkaisu. Meidän pitää olla kiinnostuneempia yhteisten asioidemme hoitamisesta, tukemalla niitä, jotka toimivat eettisesti ja vastuuntuntoisesti, ja jotka edes yrittävät tehdä jotain [kriisin reaalisyiden ja poliittisten syiden] ratkaisemiseksi."
Suomessa välinpitämättömyys on jo standardi. En tiedä kuka sitä ajaa, mutta kaikille se näyttää sopivan, koska kukaan siitä ei ole valittanut, vaikka minunkin mielestäni se on iso ongelma. Onko välinpitämättömyys tulossa uudeksi tabuksi?!
Lisäksi näyttää siltä, että USA alkaa taas vaihteeksi kääntymään sisäänpäin, tai onhan se jo kääntynytkin. Rumasti sanottuna, sen jälkeen kun pistivät kaiken vituix tuttuun fubar- tyyliinsä, jossa meni vanhan kanssanviisauden mukaan omat ja varastetut...
- hiode
Hyville pomoille pitäisi maksaa enemmän, jotta saataisiin pelastettua enemmän työpaikkoja.
Ikävä tosiasia vain on, että usein hyvän pomon pitää irtisanoa hyviäkin työntekijöitä, että voitaisiin välttää konkurssi ja säilyttää loppujen työpaikat.
- Niimpä.
Ratikkakuski kirjoitti:
Ikävä tosiasia vain on, että usein hyvän pomon pitää irtisanoa hyviäkin työntekijöitä, että voitaisiin välttää konkurssi ja säilyttää loppujen työpaikat.
Niimpä näin Nokiakin teki, ja alamäki jatkuu....
- vgfsr
Sikäli hauskaa, että 80-luvulla vasemmisto, hipit ja vihreät itkivät, että miten ikävää aasialaisilla on, kun länsi on niin rikas. Toisaalta silloin kerrottiin, ettei Saksassa ole enää lehtiä puissa kun happosateet ovat tuhonneet koko Länsi-Saksan viherkasvuston. Ilmeisesti Itä-Saksassa se voi hyvin, mitä nyt rajan yli tuli niitä teollisuuspäästöjä. Tämä siitä huolimatta, että Itä-Saksan päästöt olivat paljon suurempia. Näin opetettiin Suomen kouluissa ja aivopestyjen lapset edelleenkin on niin kasvatettu.
- Pus-kis out.
Ehkä me saadaan Aasiasta avustuksia. Ehkä meidän pitäisi, niin paljon ollaan niiden eteen kuitenkin tehty asioita, ja tehdään.
Ai kun pisti hymyilyttämään. Muuri murtui parahiksi ennen ylioppilaskirjoituksiani. 12 vuotta oli koulussa opettajat pistetty valehtelemaan ja hoplaa, ääni muuttui kellossa juuri ennen kirjoituksia. Olin kiinnostunut historiasta ja yhteiskuntaopista ja panostanut siihen. Mietin, että jos Eurooppaa sivutaan, niin pitääkö vastata kuten koulussa oli opetettu vai niin kuin totuus oli.
- Ratikkakuski(kok.)
Ratikkakuski kirjoitti:
Ai kun pisti hymyilyttämään. Muuri murtui parahiksi ennen ylioppilaskirjoituksiani. 12 vuotta oli koulussa opettajat pistetty valehtelemaan ja hoplaa, ääni muuttui kellossa juuri ennen kirjoituksia. Olin kiinnostunut historiasta ja yhteiskuntaopista ja panostanut siihen. Mietin, että jos Eurooppaa sivutaan, niin pitääkö vastata kuten koulussa oli opetettu vai niin kuin totuus oli.
Niinpä meni kirjoitukset pieleen ja ummiltä perin Nokian osaakkeita ja elin nillä ja aloin plastailemaan.............
Nyt olen persaukinen ja asun palstalla---------mielenterveyskin meni ihan kokonaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1296020
- 574346
- 582771
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282628Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161865- 151534
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹341392Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗241351- 271187
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431131