Mietin tossa että vaikuttaako mankka jotenkin keuhkoihin? kiipeily paikoissa mankkaahan on ilmassa melko paljon. kertyykö se keuhkoihin jotenkin ja onko siitä terveyshaittoja? toisaalta ei hän sitä varmaan käytettäisi jos olisi joitain haittoja... :D
kysyn vaan.
14 wee
2
446
Vastaukset
- 180cm
Kyllä, kiipeily keskuksissa mankan määrä ilmassa on verrattavissa tehdas olosuhteisiin. Mankka (magnesium karbonaatti, MgC3) ei ole vesiliukoista, joten se lähtee keuhkoista vain yskimällä. Sisäkiipeilyssä tulisi suosia nestemankkaa tai pallomankkaa. Näin ainakin teoriassa. Itse en ole kyllä mitään haitta vaikutuksia todennut, että en tiedä. Mutta jokatapauksessa sitä mankan käyttöä sisä tiloissa voisi vähän rajoittaa...
- 180cm
Ei kukaan muuten sattuis tietää että mistä löytyis halpaa mankkaa? Halvin löytämäni on konalan keiviltä 6€/300g
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672814
- 2012097
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.501932- 711776
- 921658
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91541- 831251
- 811080
- 951039
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes1991039