Lävistyksen tekeminen ITSE!

Kirsinen

En tajua mitä ihmiset inisevät kun jotkut tekevät lävistykset oman käden kautta! Joo tiedän että on kaiken maailman tulehdukset ja halvaantuminen ja sit se voi mennä vinoon... Mutta uskon kyllä että jokainen joka lävistyksen on itse tehnyt on suunnilleen tietänyt mihin kohtaan se lävistys tehdään. Ja sitten ei se tulehdu helpommin vain sen takia jos itse tekee.. Jos on oikeanlainen neula ja koru ja jos tekee puhtaassa paikassa jne. Silloin siinä on yhtä iso tulehdus riski kuin lävistysliikkeestä ottaess! Ja tuskin kukaan nyt vain tökkää neulaa mihin sattuu jos on itsetekemäss.. kyllä nyt kaikki melkein tietää että voi halvaantua jos menee väärään kohtaan ja voihan sitä halvaantua vaikka liikkeessä tekisikin ! IHMISET VAIN HALUAVAT PELOTELLA JA ETTÄ MUUT KÄYTTÄVÄT RAHANSA LOPPUUN...

22

5565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • (::

      Koitat siis saada ihmiset tekemään lävistykset itse?

    • lävärit<3

      oon samaa mieltä. en ymmärrä miks siitä pitää tehä nii iso numero jos joku tekee ittellee lävärin tai pari, tai yleensäkkään läväreist...esim miks suurin osa vanhemmista tekee siitä nii hiton ison numeron niitte teiniikäne saattas haluta lävistyksen...vamottaa tälläne.

      meinasin ite tehä huulilävärin, neula on 1.2 mm ja koru 1.6mm, mitä ootte mieltä onnistuuko? eihä siin oo ku vaa se 0.4 mm et luulis tuon menevän....

      • Saat tehtyä mutta koet turhaa kipua... En erityisemmin saarnaa mutta täytyy antaa mietittävää että onko se kauheaa maksaa 30-40e ettei sinun tarvitse muutakuin miettiä maksatko kortilla vai käteisellä? koru tulee suoraan, korun materiaali on oikea ja se on klaavattu..

        Kumminkaan hinta ei ole kovin paljoa enempää kuin mitä itse maksat pelkästä titaanikorusta (15e?) jos haluat klaavata sen (5-10e) neulahan kyllä ei maksa kuin sentejä mutta sinulla on mennyt melkein sama raha kuin että annat ammattilaisen tehdä :) pihdit ovat hyvä olla ja nehän maksaa mukavasti ja nekin pitäisi klaavata jossei ole kertakäyttöiset jne jne..


      • daa5
        midnightkiller kirjoitti:

        Saat tehtyä mutta koet turhaa kipua... En erityisemmin saarnaa mutta täytyy antaa mietittävää että onko se kauheaa maksaa 30-40e ettei sinun tarvitse muutakuin miettiä maksatko kortilla vai käteisellä? koru tulee suoraan, korun materiaali on oikea ja se on klaavattu..

        Kumminkaan hinta ei ole kovin paljoa enempää kuin mitä itse maksat pelkästä titaanikorusta (15e?) jos haluat klaavata sen (5-10e) neulahan kyllä ei maksa kuin sentejä mutta sinulla on mennyt melkein sama raha kuin että annat ammattilaisen tehdä :) pihdit ovat hyvä olla ja nehän maksaa mukavasti ja nekin pitäisi klaavata jossei ole kertakäyttöiset jne jne..

        hahhahhaha. on pakko sanoo et titaani korun saa crazy factorusta alle 5 eurolla se neula oli muistaakseni 60 senttiä ja semmoiset muoviset kertakäyttöiset max 3 euroa. en nyt tarkkaaan muista. mutta sait minut nauramaan, koska se tulee muka saman hintaiseksi paskat. mutta itsekkin olen sitä mieltä että menkää LÄVISTYSLIIKKEESEEN! ammattilainen osaa tehdä sen parhaiten. :)


    • kapteeni kaihi

      Saa toki tehdä itse lävistyksiä, kriteerinä mun puoleta se, että tietää mitä tekee... Useimmat itse lävistyksiä tekevät eivät valitettavasti tiedä mitä tekevät. Moni tekee esim. hakaneulalla lävistyksen ja ihmettelee, miksi on tulehtunut tai ei parane.

    • Aloittaja(Kirsinen)

      En tarkoita että nyt pitäisi tehdä lävistys itse mutta se on todella ärstyttävää kun joku haluaa itse tehdä niin kaikki vaan inisevät että ei kannatta jne. Ja lävärit

      • No jos sieltä tilaa niin nähtävästi pääsee sillä alle 5e mutta siihenkin pitää muistaa klaavausmaksu
        Ja kyllä ihmiset voivat itse lävistää mutta harmittavan usea ei siihen perehdy tarpeeksi eikä asiaa ymmärrä.


    • ALOITTAJA kirsinen

      No en kyllä tiedä mitä tuolla klaavausmaksulla tarkoitat mutta voin sanoa että steriloitu neula (saa valita paksuuden) on 28senttiä ja steriloituja koruja saa eurolla ja ainiin postimaksu on vähän alle viisieuroa elikki yhteensä noin kuuseuroa HUI. Ja ne pihdit ei ole pakollisia ja niitä saa myös alle eurolla crazy factorystä jos välttämättä tarvitsee.

    • AlOiTtAjA!

      Ja pointtini ei ole tässä se ette pitäisi tehdä itse vaan se että ihmisten pitää lopettaa se urbaanilegendojen kertominen ja muutenkin lopettaa saarnaamasta koska voi käydä niin ja näin.....

    • Halloo :D

      urbaanilegendat perustuvat osittain tosiasioihin jotka saattavat muuttua vähän vakavammiksi. Klaavausmaksulla varmaan tarkoitti sitä että pitää käyttää koru jossain klaavattavana koska tuolla oli aika surkea valikoima mitä sai valmiiksi klaavattuna, pihdit on hyvä olla mutta eivät pakolliset.

      Kannattaa tosiaan miettiä sitä että onko se parikymppiä ylimääräistä niin paha siitä että saat sen korun kunnolla tehtynä?

    • Kirsinen.

      Väitätkö että jos menee lävistäjälle ei ole mitään riskejä? Tehdä sitten itse tai mennä lävistäjälle riskit yhtä suuria jos osaa hommansa. että HALOO ittelles vaa !

    • Halloo :D

      Jos ossaa kaiken tismalleen niin jää ainoaksi riskiksi se että menee vinoon. useissa lävistyksissä hankala kattoa esim peilin kautta onko se varmasti suorassa. Tokihan kaikki lävistäjätkään eivät ole täydellisiä.

      Ja turha teinin on minulle kiukutella kun itsekkin olen tehnyt omat lävistykseni ja sanon vain että ammattilainen on parempi vaihtoehto, omalla paikkakunnallani ei vaan ollut aikoinaan tämmöistä etua.

    • Rage

      siis mitävittuu mä en ymmärrä mikä ongelma jollai ihmisil on klaavaus maksu ei ihan oikeesti ja siis eiköhän kaikki jotka ite lävistyksensä tekee et se saattaa mennä ehkä vähän vinoon ja jos tällä klaavausmaksulla on jotai inistävää kii crazyfactorista saa 1,75€ KLAAVATUT kertakäyttöset lävistys pihdit ja apteekista saa 50 sentillä lävistys neuloi jotka on myös steriilejä et kauhee klaaavausmaksu et huhu iha oikeesti mikä näit ihmisii vaivaa!

    • aloittaja(:

      Et tiedä ikääni joten turha sellaista väittää! Ja lueppa ylempää Halloo :D niin näet että itelläkin on kokemusta ja EI ole mennyt vinoon mikään. Mutta kyllä... nenälävistys minkä otin lävistäjällä se on päin persettä(: !

    • blaaaahblahh

      Itse oon tehny lävistyksen itse (smiley) kunnon välineillä ja ottanut poskilävistyksen liikkeessä. itse lävistäminen kyllä onnistuu, mutta liikkeessä on parempi ottaa. Kun itse tekee, lävistäminen ensiksikin käy helvetin kipeää koska ei sitä itse uskalla niin nopeasti sisään työntää ja korukin on vaikea saaha oikeeseen kohtaan just lävistettyyn reikään, sekä reikä menee helposti vinoon ku itse rupee taiteilemmaan. Varmempi tulos on ottaa lävistäjällä mutta jos todella rahatilanne on niin huono ettei liikkeeseen pysty menemään, niin ei se vaarallista ole itsekkään sitä tehdä, JOS on oikeet välineet. Vielä parempi on ehkä antaa kaverin tehhä ettei mee vinoon ja onhan se helpompi toista lävistää ku ittiään :)

    • jokkuvaa

      ite oon tehny 4 huulikorua (2 ylhäälle ja 2 alhaalle), 2 kertaa tongue webin, 3 kertaa smileyn, 3 rustokorua ja pari normi korvista snake bitesit kaverille ja kaikki muut paitsi toisen huulikorun ja yhesti smileyn oon tehny oikeilla välineillä (desinfiointi laput, pihdit ja steriilit neulat) paitsi nuo smileyn ja huulikorun oon tehny näppi tuntumalla ompelukoneen neulalla :D
      ikinä ei oo tulehtunu mikää :)
      (ja kielikorun kävin ottaa liikkeessä)

      • factor<3

        Ite oon tehny napalävistyksen, kolme rustoa, kolme lobea (3, 4 molemmissa) ja viisi lobea kaverille. Eikä ykskää oo tulehtunu ja crazy factorin tuotteilla kaiken :)♥


    • Silivatiseilaa

      Itse olen tehnyt aina. 90-luvulla kerran marssin poikkeuksellisesti paikalliseen koruliikkeeseen, jossa tekivät korvalävistyksiä pistoolilla. Sanoin että haluan nenääni sen napin. Suostuivat, mutta jouduin allekirjoittamaan paperin, jossa vastuu on minulla, jos tulehdus syntyy. Ihmisen kasvoissa on ns. kuoleman kolmio, tai vastaava nimitys. Nenästä silmäkulmiin. Sille alueelle jos sattuu paha tulehdus, se onkin huonompi juttu. Riskinsä se on missä tahansa, jos saat haavan, sekin voi tulehtua aina verenmyrkytykseen saakka. Jos tuntuu että kipukynnys on alhaalla, painaa jääpälalla ihoa, niin helpottaa. Apteekista sai ennen ainakin iholle laitettavaa puudutevoidetta, omani sain terveyskeskuksesta kun kysyin (tuntuu oudolta jälkikäteen?). Ja sitten olen huomannut, että vaikkei bakteereita ei pääsisikään "haavaan", niin kylmä lävistämisen jälkeen rauhoittaa, ehkäisee ihoa ärsyyntymästä. Silmien ympärille en alkaisi tekemään mitään, siellä kun on tärkeitä hermotuksia. Korvat ovat ihan eri juttu, paitsi mitä ylemmäs menee, alkaa jo olemaan hankalampaa. Kun olen OCD, olen kyllä desinfioinnin hoitanut hyvin. Kukapa se naamaansa tulehdusta haluaa? Ja kun harrastan piirtämistä, olen miettinyt oman tatuointisetin hankintaa joskus. Muistelen, että halvimmat saa 80 euron hintaan. Ennakkoluulo se on se ongelma. Ehkä ihmisillä on tarve kuulua samaan joukkoon, ja jos joku uskaltaa siitä poiketa, se on sitten joku kummajainen. Maailma muuttuu, ja mikään ei enää kummastuta ihmisiä kuten ennen. Miksi sitten lävistyksiä pitää olla? Miksi pitää olla bändi t-paitoja, pitkät hiukset, tatuointeja, joulukoristeita, vauhtiraitoja autossa, meikkiä tai uudet kalliit merkkihousut? Jokainen on oma persoonansa. Ihminen on aina itseään ehostanut, kuten voi todeta esimerkiksi jossain afrikassa, jossa ihmiset koristaa itseään sellaisilla lävistyksillä, ettei sellaisia ole tällä pallonpuoliskolla nähty. Onko heillä siellä sitten kuinka hoidettu desinfioinnit? Ainakaan miljoona tsiljoona vuotta sitten, ei tainnut olla erikoisia antibakteerisia valmisteita. Mene ja tiedä.

    • MassiFerguson

      Kyllä voi tehdä itse, jos tietää mitä tekee. Siis JOS tietää. Lainasin hieman infoa:

      Miten lävistys tehdään?

      lävistettävä alue desinfioidaan
      lävistyksen sijoitus merkitään antiseptisella musteella, käyttäen kertakäyttöistä merkkaustikkua
      neula työnnetään kudoksen läpi
      koru asennetaan paikalleen
      lopuksi lävistys ja sitä ympäröivä iho puhdistetaan huolellisesti
      Onko ensilävistyskorut kirurginterästä?
      LÄVISTYSLIIKKEESSÄ ensiasennuskorut ovat korkealaatuista titaania, joka on materiaalina kirurginterästä huomattavasti turvallisempaa haavakosketuksessa.
      Lävistyksen hintaan kuuluvien ensikorujen lisäksi valikoimaan kuuluu myös "erikoismalleja" pientä lisämaksua vastaan. Kysy lisää lävistäjältäsi!

      Miksi lävistys on kalliimpi kuin ns. korvisrei'itys?

      Lävistykset suoritetaan niiden tekemiseen erikseen suunnitellussa tilassa. Lävistystilanteessa käytetään erikoisvälineitä ja -koruja. Hygieeninen operaatio vaatii paljon kertakäyttöistä tarviketta ja kalliita sterilointilaitteita. Myös ammattilaisen tietotaito on isossa roolissa onnistuneen lävistyksen tekemisessä ...ja kumman arvelet osaavan auttaa sinua paremmin ongelmatilanteessa, lävistäjä vai rihkamakaupan myyjä?
      Ampumalla tehty "lävistys" ei pidä sisällään oikeastaan muita kuluja kun rihkamakorun joka runnotaan kudoksen läpi. Tämä tapahtuu yleensä sivutoimisena, ja valitettavan usein hyvin epäilyttävissä olosuhteissa.

      Miksei "ampumalla"?

      SUURI hygieniariski. Korvakorupyssyt eivät yleensä ole steriloitavia, eikä niitä käyttävissä putiikeissa ole minkäänlaisia sterilointilaitteita (lähes poikkeuksetta). Desinfiointiaineella pyyhkiminen ei poista verenvälityksellä tarttuvien vakavien tautien (HIV, hepatiitit jne.) tartuntariskiä. Korut ovat täysin väärän mallisia ja kokoisia lävistyksen parantamiseen. Takaosan lukko kerää haavaeritettä ja muodostaa otollisen paikan bakteereille pesiä. Pahimmassa tapauksessa kudos kasvaa lukko-osan läpiä ja koru joudutaan poistamaan leikkaamalla. Usein käsketäänkin varmuuden vuoksi räpläämään korua, jottei se jumittuisi kudokseen. Tulehdusriskin takia lävistykseen koskeminen käsillä ei ole koskaan hyvä vaihtoehto. Paraneminen myös pitkittyy joka kerta kun lävistystä ärsytetään sitä liikuttelemalla. Jos terveytesi on sinulle edes hieman tärkeää - ÄLÄ KOSKAAN OTA LÄVISTYSTÄ KORVAKORUPYSSYLLÄ!

    • TeeSeItse

      1. Väärän kokoinen koru voi hidastaa paranemista tai jopa estää sen kokonaan, myös muiden komplikaatioiden kuten uloskasvun riski suurenee .

      2. Voiko lävistyksestä halvaantua?

      LÄVISTYSLIIKKEESSÄ lävistykset tehdään perinteisin ja hyväksi havaituin metodein, joihin ei tämänkaltaisia riskejä liity.

      3. Joissain tapauksissa keho saattaa hylkiä siihen asennettua vierasta esinettä. Liiallinen ihon kuivuminen, vääränmalliset tai liian raskaat korut, tai lävistykseen kohdistunut vaurio voivat myös kasvattaa uloskasvun riskiä.

      4. Hopea antiseptisena materiaalina on erinomainen lävistyskorujen materiaalina.

      5. Tietyt sairaudet ja lääkitys pitäisi selvittää ennen lävistystä. Sydänvika, diabetes tai muu antibioottisuojaa vaativa sairaus voi vaatia suojalääkityksen lävistystä tehtäessä ja haavan paranemisen aikana. Lävistäjällä olisi hyvä olla ensiaputaitoa yllättävien reaktioiden takia.

      6. Kaikkien lävistystyyppien pitkäaikaisvaikutuksia ei vielä tunneta.

      7. Hoitamaton tulehdus voi johtaa sairaalahoitoa vaativaksi koko kehon tulehdukseksi. Teoriassa lävistys voi aiheuttaa hermovaurioita, mutta yhtään tällaista tapausta ei ole Suomessa rekisteröity. Epäammattimainen ja kouluttamaton lävistäjä voi vaarantaa lävistettävän terveyden.[

      8. Tutkimuksen mukaan kahdeksan vuoden kielikorun käyttö aiheutti joka toisella tutkitulla ikenen vetäytymän. Monella oli takahampaissa lohkeamia neljän vuoden kuluttua lävistyksen tekemisestä.

      9. Ammatteja, joissa lävistysten pitämistä rajoitetaan yleensä hygieniasyiden vuoksi, ovat muun muassa kemian- sekä ravintola- ja elintarvikealat.

      10. Lävistysten tulehtumiseen vaikuttavat paitsi steriili ja asianmukainen työskentely lävistystä tehtäessä myös alueen verisuonitus, kudoksen paksuus ja paranemiskyky sekä lävistysympäristön puhtaus.

      11. Kaikkien käytettävien välineiden tulee olla asianmukaisesti steriloituja esimerkiksi autoklaavissa.

      12. Raamatussa mainitaan ensimmäisessä Mooseksen kirjassa kultainen nenärengas, joka annetaan lahjaksi tytölle.

      13. Lävistyksiä on käytetty monissa eri kulttuureissa kautta aikain. Muinaisessa Egyptissä lävistyksillä osoitettiin henkilön yhteiskunnallista asemaa, ja esimerkiksi napalävistys oli faaraon yksinoikeus.

      14.

    • Pikkujuttuko

      Kielilävistyksestä voi seurata kolmoisherrmosärky, ottipa sen sitten lävistäjällä tai tekipä sen itse. Se ei ole pikku juttu.

      http://www.nbcnews.com/id/15305276/ns/health-health_care/t/teens-tongue-piercing-causes-suicide-disease/#.Ww8WQ0iFN9M

    • eiSatu2

      Jos olet peri Suomalainen ja perusterve ei ole mitään syytä erikseen pelätä omin konstein tehtävää lävistystä . Järki mukana ja pesua ja liikuttelua usein . Pesu liuottaa kovettavat kudosnesteet korun raja-pinnoista . Terve kestää ja pesu tutustuttaa uuteen namiin .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe