Kyllä, olen varmaan ihan ääliö kun tälläista kysyn. Mutta tosiaan. Mulla olisi aikomus ottaa tatuointi alaselkään. Kyseessä olisi teksti, jossa lukee "Hakuna Matata". Nyt kuitenkin mietin että mihinkä kohtaan se epiduraalipuudutus aikanaan pistetään (jos pistetään)? Olen tietoinen siitä, että epiduraalia ei tatuoinnin läpi pistetä. Olen siis ottamassa tekstin "hymykuoppien" yläpuolelle. Haittaako se mahd. epiduraalin ottamista Vai pitäisikö kohtaa vielä säätää? :) Ja ihmiset, pyydän tosiaan vastauksia kysymyksiini en tarvitse saarnaa siitä kuinka tatuoinnit on kamalia VARSINKIN naisilla ja niitä ei pitäis ottaa ja plaaplaa. Olen päätökseni tehnyt nyt vaan pohdin tarkempaa kohtaa :p
Tatuointi & epiduraali?
4
321
Vastaukset
- Huuhaa.
Jonkun verran joskus parivuotta sitten tutkein asiaa ja tietääkseni tatuoinnit eivät estä epiduraalia, jos on vaikka kokonaan tatuointien peitossa niin voivat pistää tatuoinnin "läpikkin"
- juups1
Epiduraali pistetään reippaasti ylemmäs ehkä1/3 kohtaan selkärankaa (tai näin ainakin minulla) Eli jos tatuointisi on "hymykuoppien" yläpuolella ei se ainakaan epiduraalin laittamiselle ole mikään este. Tatuoinnit ylipäänsä selässä ei käsittääkseni ole este epiduraalin saamiseksi. :)
- ofii
Juttu on kai niin, että tatuoinnin läpi voi pistää, mutta jostain syystä (ehkä varmuuden vuoksi, koska eivät halua ottaa mitään riskiä) jotkut lääkärit eivät halua sitä tehdä. Eli kai riippuu lääkäristä. Mutta että terveydellistä estettä ei siinä mielestäni ole?
Myöskin ellet ota täysin umpeen tatuoitua esim. mustaa länttiä koko selän alueelle, niin aina löytyy joku neulanmentävä aukko tatuoinneista, josta voi pistää. Ja iho on joustava, joten jos tatuointi on juuri siinä kohdalla, niin ihoa voi venyttää sen verran että paljas kohta löytyy pistokohtaan. Näin olen itse ymmärtänyt.
Ja kuten yllä jo sanottiin, ei epiduraalia aina laiteta alaselkään, olen kuullut että jopa yläselkään olisi mahdollista? Ja on sitä ilman epiduraaliakin naiset synnyttänyt. - parafenyleenidiamiin
Riippuu tietysti siitä, mihin alueeseen puudutusaineella halutaan vaikuttaa.
Onhan sillä muitakin käyttötarkoituksia kuin synnytys.
Ja tietysti piikin voi pistää värjätyn kohdan läpi. Sitten ei vaan voi olla varma, pääseekö mahdolliset väriainetoksiinit tai virukset myös samasta reiästä läpi.
Tuttavalla tatuointi esti puuduttamisen jalkaleikkausta varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161402Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen81833- 66831
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658