Maailman paras kuntoilumuoto

Lasse Luistin

Itseasiassa minulla ei ole mitää kysyttävää, vaan haluan vain julkituoda hyvän mieleni rullaluistelusta ja jakaa kokemukseni ko. harrastuksesta sellaisille ihmisille, jotka kenties täällä käyvät lukemassa meidän luistelijoiden viestejä, haaveissaan itsekin alkaa luistelemaan jonain päivänä.

Maaliskuussa tänä vuonna lopetin tupakoinnin, sen kestettyä n. 17 vuotta. Jonka jälkeen minulle alkoi entisestään kertyä ylipainoa. Maalis ja huhtikuun aikana painoa kertyi jo hälyttävän paljon (johtui kenties myös tupakoinnin loppumisesta?)

Tuskissani mietein kuntoilumuotoa, joka auttaisi minua pääsemään terveeseen elämänrytmiin kiinni ja saamaan minut unohtamaan tupakan kokonaan. Eräänä päivänä se vain kolahti minulle, että rullaluistelu on minun lajini. [vauhtia,sykettä,useita paikkoja harrastaa lajia,ym,ym]

Ostin Fila FT 98 5-pyöräiset luistimet ja menin koittamaan, että vieläkö lapsena hankittu luistelutaito olisi tallessa. Olihan se, mutta kun skidinä on tottunut pitämään jääkiekkomailaa kädessä luistellessa, niin oli aika orpo-olo, kun ei ollut mitään tasapainopisteitä, kuin nikotiinin puuduttamat jalat ;D

Joten sauvaostoksille mars ja siitä se lähti. Nyt mennään hyvää vauhtia elokuun alkua ja luistelumatkaa kertyy joka päivä, jos ja kun keli sallii, niin 15-30 km päivässä luistelua [ paitsi EI krapulassa :D]

Painoa olen onnistunut pudottamaan kohta 15 kg. Kunto alkaa olemaan nyt aika mukavissa kantimissa muutenkin. Täällä porin seudulla on tarjolla oikeastaan loistavat puitteet ko. harrastukseen. Pikateiden vierellä kulkevia pyöräteitä on joka puolella ja likimain kaikissa on hyvä, ellei jopa kiitettävässä kunnossa oleva asfaltti.

Joten teille, jotka suunnittelette että, "jonain päivänä aloitan minäkin luistelun", niin haluan sanoa, että vielä ehtii alkamaan tänäkin vuonna. Lokakuussakin on luistelukelejä, tosin viileämpiä, kuin nyt, mutta ihan hyvä sellaisessakin kelissä on mennä!

Tervetuloa maailman cooleimman ja todella tehokkaan kuntoilun pariin !

3

1745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ultraspeed

toihan on ihan totta!!

• akT

Naulan kantaan. Hankala keksiä kokonaisvaltaisempaa ja tehokkaampaa lumettoman ajan lajia. Ja suojat päälle tietty puetaan...

• Aceman

Mäkin olen tänä suvena alottanu rullailun ja todennut että se on just mun laji siinä työ huolet sun muut karisee mielestä kun antautuu vauhdin hurmaan ja positiivisenä lisänä ne nätit naispuoliset rullailijat joita ainakin täällä jyväskylässä on runsaasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      157
      2558
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1072
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      839
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe