n selvää että maastossa alhainen rengaspaine on hyvä ja rengas joustaa mutta mitenkäs maantiellä?
Tuntuu hurjalta merkintä renkaan kyljessä, 5.1 bar
maximi. Kestääkö vielä tolla paineella?
ajaminen voi olla myös melkoepämukavaa kun renkaan
jousto vähissä. Onko kokemuksia? Vierintävastus saadaan tietysti minimiin korkealla paineella kun
rengas ei anna periksi.
Hybridin rengaspaineet
11
6534
Vastaukset
- TSe
Maastossa on tosiaan paras hieman laskea paineita.
Maantiellä on syytä laittaa se mitä renkaan kyljessä lukee ja ehkä hieman ylikin. Rullaavuus ennen kaikkea...
Niin, pumpussa on oltava mittari. Eihän sitä muuten tiedä. Maantierenkaisiin laitetaan 8 baria.- Kuntoilija
On ollut käytössä jo kolmatta kesää.
- Paineistettu
Oman pyöräni renkaissa on merkinnät 50-80 psi. Tarkistan paineet kerran parissa viikossa, jolloin laitan vajaat 80 psi:tä painetta. Parissa viikossa tuo sitten yleensä putoaa tuohon runsaaseen 50 psi:hin, joten seurata kannattaa. Ei vaan tahdo ilma pysyä renkaissa, vaikka ei ne renkaat tunnu vuotaviltakaan.
Tuntuisi vaikuttavan kyllä kulkevuuteen tuo 50 ja 80 psi:n välillä oleva paine-ero tai sitten se tuntuma on vaan psykologinen korvien välissä. Sormilla rengasta puristamalla ei kyllä erota mitään, että mittarin se vaatii. - XBreed
Itse tykkään ajella kovilla paineilla ja hybridissäni pidän maksimipaineita eli 5 baria. Luulisi vanhemmankin kumin kestävän merkittyjä huippupaineita jos ei pyörää ole pidetty sään armoilla ympäri vuoden.
- myös hybridi
Hm... pystyykö noita paineita arvioimaan ilman mittaria? Rengaskoko 37-622, uusi Nokian rengas ja pitäisi myös saada se 5 bar. Tai saako tavallisinta mallia olevaan fillarinventtiiliä varten painemittaria?
Voinko arvioida puristamalla rengasta? Mutta kullakin eri sormivoimat...
Tai jos hyppään satulaan ja katson, minkä verran rengas painuu noin 75 kg:n painollani?- koo
Vaikka renkaiden paineita *voi* arvioida, ei niistä kyllä käsitystä saa ilman mittaria. Ite pumppaan hybridin renkaat perus-käsipumpulla niin täyteen ku jaksan... ja luulen että paineet on alle suosituspaineiden - vai pystyyks ne oikeesti pumppaamaan liian täyteen, kysyy tyhmä... Oon kyl harkinnu mittarillisen pumpun hankintaa. Pitäis vaan selvittää hintoja. Varmaan netistä löytyy vaik Velosportin sivuilta?
- huoltoasemalta
koo kirjoitti:
Vaikka renkaiden paineita *voi* arvioida, ei niistä kyllä käsitystä saa ilman mittaria. Ite pumppaan hybridin renkaat perus-käsipumpulla niin täyteen ku jaksan... ja luulen että paineet on alle suosituspaineiden - vai pystyyks ne oikeesti pumppaamaan liian täyteen, kysyy tyhmä... Oon kyl harkinnu mittarillisen pumpun hankintaa. Pitäis vaan selvittää hintoja. Varmaan netistä löytyy vaik Velosportin sivuilta?
Noissa hybrideissähän on samat venttiilit kuin
autoissa niin voisi vaikkapa tarkistaa paineet
huoltoasemalla. Näin voisi päästä lähelle oikeita
paineita ilman arvioita. - koo
huoltoasemalta kirjoitti:
Noissa hybrideissähän on samat venttiilit kuin
autoissa niin voisi vaikkapa tarkistaa paineet
huoltoasemalla. Näin voisi päästä lähelle oikeita
paineita ilman arvioita.Mun hybridissä ei oo autonkumien venttiilejä vaan sisäkumin paketissa luki "French valve", jolla on kai joku toinenki nimi. Siis semmonen kapea venttiili, jonka yläpäässä on kumitulpan alla pieni metallinen 'korkki', jonka avaamisen jälkeen pääsee pumppailemaan. Venttiilin läpimitta on varmaan 1/4 auton venttiilistä, mutta kaitpa tuohonkin väliin jonkinlainen sovituskappale löytyy.
- Pyöräilijä
koo kirjoitti:
Mun hybridissä ei oo autonkumien venttiilejä vaan sisäkumin paketissa luki "French valve", jolla on kai joku toinenki nimi. Siis semmonen kapea venttiili, jonka yläpäässä on kumitulpan alla pieni metallinen 'korkki', jonka avaamisen jälkeen pääsee pumppailemaan. Venttiilin läpimitta on varmaan 1/4 auton venttiilistä, mutta kaitpa tuohonkin väliin jonkinlainen sovituskappale löytyy.
Tuo on Presta venttiili ja pesee kyllä nuo muut tyypit 6 - 0.
Mitä itse renkaspaineisiin tullee niin kyllä sinne huoletta voi laittaa sen mitä renkaan sivussa on tuosta mainittu.
Vierintävastus on suuripaineisella renkaalla pienempi ja oman kokemukseni mukaan kestävyyskin paranee.
Huoltoasemalla tuollaiseen Prestaventtiiliin ei oikein ilman adapteria voi ilmaa laittaa,melkeinpä kaikissa polkupyöränpumpuissa on nykyään kaksi vaihtoehtoa eli tuo autonventtiili ja presta. - XBreed
koo kirjoitti:
Mun hybridissä ei oo autonkumien venttiilejä vaan sisäkumin paketissa luki "French valve", jolla on kai joku toinenki nimi. Siis semmonen kapea venttiili, jonka yläpäässä on kumitulpan alla pieni metallinen 'korkki', jonka avaamisen jälkeen pääsee pumppailemaan. Venttiilin läpimitta on varmaan 1/4 auton venttiilistä, mutta kaitpa tuohonkin väliin jonkinlainen sovituskappale löytyy.
Jep, niitä adaptereita saa ihan pyöräkaupasta ja kannattaa ottaa kerralla useampi, ei tarvitse etsiä sitä ainokaista kissojen ja koirien kanssa.
- antsa
koo kirjoitti:
Se kuvaamasi venttiili taitaapi olla ns. presta venttiili. Se kierrettvä osa siinä venttiilin yläosassa , silla kiristetään se venttiili kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752