Olen seurustellut vaimoni kanssa nyt seitsemän vuotta ja viimeiset kaksi vuotta olemme olleet naimisissa. Tällä hetkellä ongelmani on se, että en pääse selvyyteen todellisista tunteistani? Välillä vaimoni seura ahdistaa niin paljon, että haluaisin paeta hänen läheisyydestään. Toisinaan taas elättelen toivoa paremmasta huomisesta. Muutaman kerran olen tehnyt jo mielessä päätöksen, että nyt riittää. Tiedän, että suhteessa on koittanut arki jo kauan sitten mutta jotenkin parisuhteen arki on teennäinen ja jäykkä. Olen myös miettinyt olenko suhteessa vaan siksi, että miellyttäisin kumppania vai yritänkö kasvattaa rakkautta väkisin uudelleen? Nämä on niitä asioita, joihin vastauksen tietää vain itse. Hyvät neuvot ovat kuitenkin tarpeen!
Arki vs kyllästyminen/rakkauden hiipuminen?
3
915
Vastaukset
- Alva
... aloittaa se paljonpuhuttu parisuhteen eteen työskenteleminen. Elämä ei ole jatkuvaa ruusuilla tanssimista, vaan pääosin aika tylsää ja tasaista arkea. Vanhasta kumppanista ja hyvinkin loppuunkalutulta tuntuvasta suhteesta voi kuitenkin löytää uusia ulottuvuuksia, jos vain viitsii nähdä vaivaa.
Olisiko parisuhdekurssi jotain? Sellaisia järjestetään siellä sun täällä, esimerkiksi seurakunnat ovat innolla mukana asiassa. KAnnattaa kokeilla! Ehkä löydät yllättäen vaimostasi elämäsi naisen, kiehtovan ja alati uudistuvan kumppanin! Ja sinäkin tarjoat hänelle jotain... - Niinu
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin todeta että arki astuu kuvioon jokatapauksessa,sellasta ihmeihmistä ei olekaan jonkakanssa ei arki maistuisi joskus puulle!!!Oma ratkaisu,en jaa sitä enää kenenkään kanssa kuin itseni ja lasten!Pääsee paljon helpommalla...
- nainen
arki se on meilläkin tullut kuvaan.. Hirveitä riitoja mitä ei ollut koskaan aijemmin. Johtuu pääasiassa minusta koska mieheni ei ole mikään hellä tyyppi. Nyt kyllä hellii kun olen kolmekertaa sanonut että erotaan. Lapset on syynä että en vielä lähde.Tämä on vaan hirveetä. Just sellasta teennäistä. Seksi sujuu vielä muuten tosi painostavaa. Aina sitä kuitenkin toivoo että asiat muuttuu paremmaks koska meni hyvin 7 vuotta.Ehkä joku kriisi meillä, hohhoijaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243