Huomasin tossa kauhukseni hiukseni peilin kautta olevan päälaelta ohentunut, ei kaljuja kohtia oo, mutta harventunut/katkennut päälaelta.
Lisäksi kun huomasin ohenemisen, hiuspohja "kirveli" ja kävin terveyskeskussa lääkärillä, joka ei nyt osannut sanoa juurikaa mitää.
Kosteuttaa geeliä laitoin päänahkaan,joka vähän auttoi. Kävin toisen kerran viellä lääkärillä ja sain jtn. kortisoniliuosta..luin vaa siitä et siittä voisi olla enemmän haittaa ku hyötyä. Lisäksi lääkäri sano että joku pieni läiskä päänahassa olisi ollut, tai "finni"
ite oon vasta 22. ja ei oo perinnöllistä.
Kaikista oudoin juttu on se kun hiuksia ei mielestäni lähde. ainoastaan kun hiusta harhaa ni silloin.
Kenelläkä samanlaisia ongelmia?
Hiusten yhtäkkinen oheneminen
119
10959
Vastaukset
- ninae3
syy voi löytyä ruokavaliostasi. voi olla joku puutostauti. itse olen alkanut syömään paljon kasviksia ja pähkinöitä. syön myös sinkki-ravintolisää ja mielestäni auttaa vahvistamaan hiusta. toisaalta syynä voi myös olla stressi tai psoriaasis(jos punertava läiskä päänahassa tai korvan takana).
- pälvi päässä paistaa
Miten usein värjäät hiuksiasi?
Otahan huviksesi selvää, mitä kaikkia aineita hiusväreissä on, takaan että kauhistut.
On suorastaan pieni-ihme, ellei hiuspehko harvene usein toistuvan värjäyksen seurauksena.
Kyllä, kyllä. Olet kysynyt kampaajaltasi ja hän sanoo, ettei värjäyksestä ole mitään haittaa.
Kysehän on hänen leipätyöstään, ei kukaan ansioistaan kiinnostunut parturi kerro mitä haittaa usen toistuvasta värjäyksestä voi olla.
Ajatteleppa ihan ite... - resrereetdtjhggggggg
pälvi päässä paistaa kirjoitti:
Otahan huviksesi selvää, mitä kaikkia aineita hiusväreissä on, takaan että kauhistut.
On suorastaan pieni-ihme, ellei hiuspehko harvene usein toistuvan värjäyksen seurauksena.
Kyllä, kyllä. Olet kysynyt kampaajaltasi ja hän sanoo, ettei värjäyksestä ole mitään haittaa.
Kysehän on hänen leipätyöstään, ei kukaan ansioistaan kiinnostunut parturi kerro mitä haittaa usen toistuvasta värjäyksestä voi olla.
Ajatteleppa ihan ite...http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/omalaakari/vastausarkisto/hiusten_varjays_terveys
”Olen jo vuosia värjännyt ja varsinkin vaalentanut hiuksiani. Onko siitä jotain terveydellistä haittaa ja imeytyvätkö nämä aineet verenkiertooni?”
Tätä kyllä seurataan ympäri maailmaa. Kyllä niistä varmaan pieniä jäämiä siirtyy elimistöön ihon läpi, mutta määrät ovat niin pieniä, ettei niillä ole merkitystä.
Ei ole osoitettu, että hiusväreistä olisi mitään yleistä, systeemistä haittaa. Jos haittoja esiintyy, ne esiintyvät iholla: punotusta, kuumotusta ja joskus hiusten lähtöä.
Akuutin omalääkäri Risto Laitila
ELI VOI OLLA HIUSTEN VÄRJÄÄMISESTÄ MUTTA ITSE EN VÄLTÄ HIUSTEN VÄRJÄÄMISTÄ! - pälvi päässä paistaa
resrereetdtjhggggggg kirjoitti:
http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/omalaakari/vastausarkisto/hiusten_varjays_terveys
”Olen jo vuosia värjännyt ja varsinkin vaalentanut hiuksiani. Onko siitä jotain terveydellistä haittaa ja imeytyvätkö nämä aineet verenkiertooni?”
Tätä kyllä seurataan ympäri maailmaa. Kyllä niistä varmaan pieniä jäämiä siirtyy elimistöön ihon läpi, mutta määrät ovat niin pieniä, ettei niillä ole merkitystä.
Ei ole osoitettu, että hiusväreistä olisi mitään yleistä, systeemistä haittaa. Jos haittoja esiintyy, ne esiintyvät iholla: punotusta, kuumotusta ja joskus hiusten lähtöä.
ELI VOI OLLA HIUSTEN VÄRJÄÄMISESTÄ MUTTA ITSE EN VÄLTÄ HIUSTEN VÄRJÄÄMISTÄ!No, googleta: hiusvärit ja niiden vaarat
Tuolta löytyy tarkempaa tietoa mm. Englannissa tehdystä tutkimuksesta. - Canser
pälvi päässä paistaa kirjoitti:
Ajatteleppa ihan ite...Se on SYÖPÄ !
- Anonyymi
Naisten Trioxidil hoitoaine 2% oheneville hiuksille - http://tonzes.com/tonkhairfi.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti.
- voiko olla
e-pillerit?
- luomu hoitoa
hormooni tasapaino heittää.sinkkitapletteja ja multitapsia posimaan.jos ei tehoa kannattaa hankkitua raskaaksi.hormoni tasapaino korjaantuu itsetään
- raakkuna1
luomu hoitoa kirjoitti:
hormooni tasapaino heittää.sinkkitapletteja ja multitapsia posimaan.jos ei tehoa kannattaa hankkitua raskaaksi.hormoni tasapaino korjaantuu itsetään
Avauskirjoituksessa nuori 22 vuotias nainen on syystäkin huolissaan, ja aivan oikein että haluat Suomi 24, palstalla tiedustella ongelmasi syytä. Niin Suomen aito Kansallistietäjä kykenee auttamaan sinuakin, ja haluan kertoa että esittämäsi oireet " kauhukseni hiukseni peilin kautta olevan päälaelta ohentunut, ei kaljuja kohtia oo, mutta harventunut/katkennut päälaelta. Lisäksi kun huomasin ohenemisen, hiuspohjaa kirvelee" johtuu yksinomaan hormonitoiminnan epätasapainosta, sillä hiuspohjan kirvely viestittää hyvin akuuttia hormonaalista epätasapaino tilannetta jolloin hiukset eivät saa tarvitsemaansa ravintoa hiuspohjasta. Ja toki tälläinen hormonaalinen epätasapaino tarkoittaa koko kehosi akuuttia epätasapainoa, joka ilmenee ratkaisevasti myös aineenvaihdunnan ongelmissa, eli alat mahdollisesti lihomaan, ja ihosi sekä hiuksesi voivat todella huonosti. Mutta voin ilokseni ilmoittaa että päänahassa tuo hormonaalinen epätasapaino ilmenee ensimmäiseksi, ja tässä vaiheessa sinun on tiedusteltava ja käännyttävä erikois Lääkärin puoleen, jolloin saat varmuudella toimivan hoitosuunnitelman koko kehosi hormonaalisen tasapainon palauttamiseen. Ja se tarkoittaa veriarvojen kautta tehtävää diaknoosia, ja hormooni lääkitystä. Ja ehdottomasti sinun on käännyttävä myös oikeanlaisen ravitsemus terapeutin puoleen, joka arvioi normaalin ravitsemustottumuksesi virheet, jotka sinun on uudistettava saavuttaaksesi luonnollisen terveyden tasapainon, joka ilmenee myös hyvinvointina, terveytenä ja kauneutena.
- raakkuna1
raakkuna1 kirjoitti:
Avauskirjoituksessa nuori 22 vuotias nainen on syystäkin huolissaan, ja aivan oikein että haluat Suomi 24, palstalla tiedustella ongelmasi syytä. Niin Suomen aito Kansallistietäjä kykenee auttamaan sinuakin, ja haluan kertoa että esittämäsi oireet " kauhukseni hiukseni peilin kautta olevan päälaelta ohentunut, ei kaljuja kohtia oo, mutta harventunut/katkennut päälaelta. Lisäksi kun huomasin ohenemisen, hiuspohjaa kirvelee" johtuu yksinomaan hormonitoiminnan epätasapainosta, sillä hiuspohjan kirvely viestittää hyvin akuuttia hormonaalista epätasapaino tilannetta jolloin hiukset eivät saa tarvitsemaansa ravintoa hiuspohjasta. Ja toki tälläinen hormonaalinen epätasapaino tarkoittaa koko kehosi akuuttia epätasapainoa, joka ilmenee ratkaisevasti myös aineenvaihdunnan ongelmissa, eli alat mahdollisesti lihomaan, ja ihosi sekä hiuksesi voivat todella huonosti. Mutta voin ilokseni ilmoittaa että päänahassa tuo hormonaalinen epätasapaino ilmenee ensimmäiseksi, ja tässä vaiheessa sinun on tiedusteltava ja käännyttävä erikois Lääkärin puoleen, jolloin saat varmuudella toimivan hoitosuunnitelman koko kehosi hormonaalisen tasapainon palauttamiseen. Ja se tarkoittaa veriarvojen kautta tehtävää diaknoosia, ja hormooni lääkitystä. Ja ehdottomasti sinun on käännyttävä myös oikeanlaisen ravitsemus terapeutin puoleen, joka arvioi normaalin ravitsemustottumuksesi virheet, jotka sinun on uudistettava saavuttaaksesi luonnollisen terveyden tasapainon, joka ilmenee myös hyvinvointina, terveytenä ja kauneutena.
Avauskirjoituksessa esille tuotu hormonaalinen vaiva on oikeastaan hyvin helppo tasapainoittaa erikois Lääkärin ohjeilla, mutta kehoitan sinuakin tutustumaan maailman menestysteokseen Alfred Vogel "Luonnon parantava voima" ja tulet toteamaan että kirjaa on varsin helppo ja erittäin mielenkiintoista lueskella, sillä sieltä löytyy jokaiselle tunnistettavia sairaustilan oireita, ja erittäin toimivia luontaislääketiteeseen perustuvia hoitoohjeita, joita mielenkiinnolla alkaa soveltamaan, ja muuttamaan pikkuhiljaa koko elämäänsä parempaan suuntaan.
Tässä on Alfred Vogelin alkuperäispainoksen vanha kansikuva, mutta se on saatavissa uudella kovakantisella painoasulla, ja taatusti tutkitulla ja alkuperäisellä tiedolla varsin helpostikkin terveyskauppojen valikoimasta.
http://images.google.fi/imgres?q=Alfred Vogel&start=113&num=10&hl=fi&tbo=d&biw=1520&bih=903&tbm=isch&tbnid=mdVm2QKHKNzUVM:&imgrefurl=http://www.huuto.net/kohteet/alfred-vogel-luonto-paras-laakitsija/243060768&docid=QavtehGOFPyooM&itg=1&imgurl=http://kuvat2.huuto.net/3/1f/a9e6341600725bf849d40d11b7492-orig.jpg&w=450&h=600&ei=UPH2UPTzMaLf4QTw24H4Ag&zoom=1&iact=hc&vpx=889&vpy=406&dur=875&hovh=259&hovw=194&tx=111&ty=159&sig=101261711904663166791&page=3&tbnh=134&tbnw=100&ndsp=60&ved=1t:429,r:69,s:100,i:211
- viestiketjun aloitta
No oon syöny samaa merkkiä n. 4v ja en oo lopettanu niitä. En usko!
- roxannerock
Pyydä että ottavat susta kilpirauhaskokeet, se on monesti tuo kilpinen syy histen katoamiseen. Siihen on lääke sitten, jos on vajaa tai ylitoimintaa kilpisessä.
- viestiketjun aloitta
ja kauhee kutina hiuspohjassa lähes kokoajan..
osaisko joku sanoo Turun seudulta ammattitaitoista kampaaja joka tekee päänahkaan hoitoja ja osaa sanoo hiuspohjasta.?
Vai pitäisikö kääntyä ihotautilääkärin puoleeen? - maiskis vaan sulle
Mulla oli myös ongelmana hiustenlähtö. Ikää nyt 35 vuotta ja sukupuoli nainen... Harjatessa irtosi pelottavan paljon hiuksia. On ollut aikaisemminkin ja sama uusiutui viime syksynä. Asia korjaantui samalla aineella kuin edelliselläkin kerralla. MSM-jauhe auttaa. Se on orgaanista rikkiä, mitä saa jauheena luontaistuotekaupoista ja niitä myyvistä nettikaupoista. Rikki on tärkeä hiusten ja kynsien keratiinin muodostumiselle.
Täältä voi lukea MSM:stä lisää: http://www.fitnessfirst.fi/fi/msm-jauhe-1000g.html
Jos ei omalla paikkakunnalla ole jotain luontaistuotekauppaa (esim. Life) mistä voi ostaa MSM-jauhetta, tuo Fitness First on kokemukseni mukaan luotettava ja nopea toimittaja. Enkä saa provikkaa sen mainostamisesta ;)- pehkotukka
Ihmiseltä lähtee pari kertaa vuodessa jonkun viikon enemmän hiuksia. Kuuluu asiaan, ei tarvitse huolestua. Hiukset tykkäävät, jos hieroo varovasti päänahkaa.
- maiskis vaan sulle
pehkotukka kirjoitti:
Ihmiseltä lähtee pari kertaa vuodessa jonkun viikon enemmän hiuksia. Kuuluu asiaan, ei tarvitse huolestua. Hiukset tykkäävät, jos hieroo varovasti päänahkaa.
Ei liene kuitenkaan normaalia, että parissa kuukaudessa ohenee hiukset yli kolmanneksella? Ilman tuota MSM:ää mulle ehti käydä ensimmäisellä kerralla niin, ja kun aloitin sen ottamisen, hiustenlähtö loppui muutamassa päivässä melkein kuin seinään. Nyt lähtee 5-10 hiusta päivässä. Helppo huomata koska hiukseni ovat pitkät, pidän niitä päivisin kiinni letillä tai nutturalla ja harjaan illalla. Vaalealta lattialta ja harjasta sitten näkee paljonko irtosi. Olen myös siinä määrin hiusfriikki (kasvattaja) että mittailen välillä niiden pituutta ja paksuutta jolloin isommat erot aikaisempaan huomaa. Ja toki myös siitä että silloin letti oheni todella rankasti.
Reippaampi histenlähtö pari kertaa vuodessa voi olla normaalia kyllä, mutta missä menee normaalin raja? Karvojen massaputoaminen voi tietysti jonkun mielestä olla normaalia. Kaikkihan melkein on jos tilastojen kertomaa normaalia (= yleistä eli suuren osan ihmisistä kokemaa, riippumatta siitä onko se "normaali" eli sama kuin yleisyys yhtä kuin tilanne kuinka asioiden kuuluisi terveydellisestä näkökulmasta olla) uskominen. Siitä nökökulmasta myös mm. diabetes on normaalia ja jatkossa varmaan vielä normaalimpaa ;)
Tuosta MSM:stä ei pitäisi olla haittaa. Halpa keino kokeilla ja jos ei toimi niin jättää sitten pois. Lääkärit eivät sitä varmasti määrää kuten eivät mitään muutakaan luontaistuotetta. - Anonyymi
maiskis vaan sulle kirjoitti:
Ei liene kuitenkaan normaalia, että parissa kuukaudessa ohenee hiukset yli kolmanneksella? Ilman tuota MSM:ää mulle ehti käydä ensimmäisellä kerralla niin, ja kun aloitin sen ottamisen, hiustenlähtö loppui muutamassa päivässä melkein kuin seinään. Nyt lähtee 5-10 hiusta päivässä. Helppo huomata koska hiukseni ovat pitkät, pidän niitä päivisin kiinni letillä tai nutturalla ja harjaan illalla. Vaalealta lattialta ja harjasta sitten näkee paljonko irtosi. Olen myös siinä määrin hiusfriikki (kasvattaja) että mittailen välillä niiden pituutta ja paksuutta jolloin isommat erot aikaisempaan huomaa. Ja toki myös siitä että silloin letti oheni todella rankasti.
Reippaampi histenlähtö pari kertaa vuodessa voi olla normaalia kyllä, mutta missä menee normaalin raja? Karvojen massaputoaminen voi tietysti jonkun mielestä olla normaalia. Kaikkihan melkein on jos tilastojen kertomaa normaalia (= yleistä eli suuren osan ihmisistä kokemaa, riippumatta siitä onko se "normaali" eli sama kuin yleisyys yhtä kuin tilanne kuinka asioiden kuuluisi terveydellisestä näkökulmasta olla) uskominen. Siitä nökökulmasta myös mm. diabetes on normaalia ja jatkossa varmaan vielä normaalimpaa ;)
Tuosta MSM:stä ei pitäisi olla haittaa. Halpa keino kokeilla ja jos ei toimi niin jättää sitten pois. Lääkärit eivät sitä varmasti määrää kuten eivät mitään muutakaan luontaistuotetta.Pnko siitä haittaa jos kokeilee msm jauhetta tarkotan et voiko saada kehoon liikaa rikkiä tms?itteä kiinnostaa kun mulla katkennu lähes kaikki hiukset eikä lääkärit auta,täytin 30 ja kampaaja säikähti ja kerroin että syressiä,kilpirauhasissa ei pitäis olla mtn mut ei ne pyydettäessä edes tutki,joka aamu pelkään mennä siuihkuun ja harjata sillä mulla ei oo kohta kun tyhgät jälelkä ja mistään ei apua saa,lääkäri sanoo et kosmeettinen haitta mut kutisee päänahka nousee pahkuroita ja kirvelee.Mut ei tää enää hyvä ookos ei oo jälellä edes 1/3 hiuksista,ei oo kun 5cm pätkää enkä ole 2-3v värjänny hiuksia.Häpeä kova mut mikään ei tunnu auttavan,oon syöny rautaa yms mut ei oo varaaenää käyttää rahoja kun tuntuu et kaikki menee hukkaan 😥😢ikää 30v ja tämä alkoi pahenee 2v sitten ja sanoo että syö paremmin. mut nyt on tulos se ettei oo enää hiuksia,(vähääkään et näyttäs terveiltä )kampaaja ei suostu leikkaa kun ne katkeaa vikatkin ja näytän iha hiton naurettavalta jo nyt,ihmiset kuittailee ja alan olla täysin loppu,ei haksa enää tätä kun apua ei saa terveyskeskuksesta,yksityiselke ei ole rahaa,ei vaan oo.
- viestiketjun aloitta
Kirjottelen taas, kun en ole vaivaani löytänyt ratkaisua..
Eli takaa päälaelta hiukset ovat jonkun verran ohentuneet, ja paikka josta ne on ohentuneet on tosi arka/kipeä..
Sentakia en tee mieli hiuksia käsittellä tai laittaa esim ponnarille. työ vaan vaatiin hiukset ovat kiinni, mutta tällä hetkellä teen osa aikatyötä..
päänahassa oli jossain vaiheessa kuulma ollut yksi näppylä joka näytti vähän hyttysen pistolta..mut muuten siisti päänahka..karhea tuntuinen kylläkin! ja kutiseva!
Eli mistä tää vois johtua?? Sullon todennäkösesti punajäkälä- niminen hiuspohjasairaus joka arpeuttaa päänahkaa eli tappaa nopeesti ja tehokkaasti hiusnystyräs.. eli hoida se äkkiä nizoralilla/hydrokortisonilla.. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00262
- jjilli
Hei! Sulla on stressi joka tulee kun ajattelet kokoajan hiuksiasi.se ohentaa hiuksiasi ja se voi olla myös pysyvä ongelma tuo arkuus tekee myös seborrean.
hiukset ohenevat pysyvästi.
- pollytar
ethän vaan värjää hiuksia? jos niin se voi olla syyllinen.
Ellet ole värjänny niin sitten olla joku päänahan sairaus. Lääkärin kautta ihotautilääkerille.? - vistiketjun aloit
Vicmont.. itselläni ei oo yhtää punotusta päänahssa. Eikä muutakaa ihottumia. Itse en ole edes sitä "hyttysen" pistoa löytänyt päänahasta.
Voiko se olla niin huomaamaton??
Kävin jossain päänahan tutkimuksessa. joka oli virolainen nainen. ja tutki kylläkin minusta liian nopeasti. Ei löytänyt mitää. ja käynyt kahdella terveyskeskus lääkärillä. eikä hekään löytänyt mitää. Paitsi "hiusjuurissa oli kertynyttä talia"
Oudointa on se kun hiuksia ei juurikaan lähde. Normaalia enempää. Ainoastaan hiusten pestessä pari ja hiuksia harjatessa.
Eli ovat ohentuneet HUOMAAMATTA! N. 1KK aikana..
pollytar. Olen pitänyt taukoa värjäämisetä n. 2kk.
Enkä nyt aio värjätä.Pese se määnahkas jokatapauksessa 3 kertaa viikonajan nizoralilla!! se on ainoa keino pysäyttää se.. oli miten huomamaton tahansa, jos se on sieniperänen niin siihen ei tepsi mikään muu.. nizoralia saa apteekista muutamalla eurolla ilman reseptiä.l
- Nainen -84
Mulla alkoi hiukset ohentua puoli vuotta sen jälkeen kun sain diagnoosin kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Se alkoi jotenkin huomaamatta ja hiljalleen, mutta sitten hiustenlähtö alkoi olla pelottavan rajua. Pää oli myös hieman kutiseva ja hilseilevä, näitä oireita mulla ei ollut ollut koskaan aiemmin. Hiustenlähdön alussa olin ollut pari kuukautta värjäämättä hiuksia enkä aloittanut värjäämistä enää. Vähensin myös hiusten pesua, sillä pestessä lähti tajuttomasti hiuksia, ja puhdas pää kutisi ihan hirveästi. Lisäksi aloitin biotiinikuurin.
Kannattaa käydä kampaajalla, Hiusten ja hiuspohjan hoidossa, samalla tehdään diagnoosi mistä hiusten lähtö voisi johtua, suositellaan oikeat tuotteet. Jos ongelma ei näillä keinoilla selvene sitten on syytä kääntyä lääkärin puoleen :)
- vistiketjun aloittaj
Kävin tossa Turussa jossa tutkittiin hiuspohjaa n. 10min..
Niin oli talia hiusjuurissa..? Voiko sentakia hiukset ohentua..?
Hiusakatemiasta soiteltiin ja käski tulla vastaanotolle..mut en tiedä kannataako..?? 130€ maksaa pelkkä päänahan tutkimus.. - viestiketjunaloitta
Kumpi ois parempi ihotautilääkeri vai hiusakatemia?
- 9+2=11
ihotautilääkäri. Se hoitaa jos jotain hoidettavaa on Ellei ole, niin oot asian suhteen kusessa, parannusta ei ole tai tule. Lääkäri ei ainakaan kuppaa rahojasi tarjoamalla väärää toivoa ja tehottomia hoitoja.
Ja jos tosiaan haluat, että harveneminen loppuu niin aja vain hiukset kokonaan pois ;) Naiselle voi toki olla kiusallista ja silmiinpistävää...
- 4+13
Päänahan kirvely, hiusten lähtö ja "mömmön" (talin tai muun) kerääntyminen hiusjuureen voi johtua silikonista. Ennen kuin maksaa hiusakatemian kalliit maksut kannattaa kokeilla silikonittomia hiustuotteita. Jos on kyse silikoniallergiasta, päänahan kirvely alkaa helpottaa jo ensimmäisen pesun jälkeen.
- viestiketjun aloitta
Silikooni shamppoita en ole käyttänyt! ostin juurikin kamaamosta: bio sarjan energin tuotteita.
Ja sitä ennen käytin kanssa silikoonittomia sshamppoita.
Eli kannattaisko mennä hiusakatemiaa vai ihotautilääkerille? - vaikee sanoa
Maalaisjärjellä kannattaa varmistua ruokavalion oikeellisuudesta, ettei ole puutostauteja. Toisekseen ei kannata käsitellä hiuksia väreillä eikä pestä liian usein. Päänahka antaa hiuksille luonnollisen vahan joten sen kannattaa antaa vahata itse itsensä.
Jos syy on joku muu, tuskin auttaa. Siinä tapauksessa suosittelen leikkaamaan hiukset ja käyttämään päähineitä tai sitten voi hommata lisäkkeen jos ei kestä olla ihmisten ilmoilla hiuksetta. Parasta kuitenkin hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. - prinsessapikkuinen1
Mulla on ollu hiustenlähtöä pikkutytöstä lähtien että tulee kaljuja länttejä. Ikää on nyt 20v. Se on aivan kauheaa, mutta pakko tähän on tottua. Ei oo oikeen mikään auttanut paitsi kesällä kun saa aurinkoa nii näköjään tukka tykänny mut en sit tiiä Kauheetahan tää on ku pitää yrittää peitellä länttejä ja stressata kokoajan asiasta jos "jään kiinni" siitä. Onneksi mulla on hiustenpidennykset jolla oon saanu länttejä peitettyä ja saanu hienon tukan. Pelottottaa ihan kauheasti kun minulla on juttua yhden miehen kanssa ja jos juttu syvenee seurusteluksi nii pelottaa sitten joksus kertoa siitä hänelle.... tuntuu etten olisi enää sen jälkeen normaali jos paljastan sairauteni...... :/ mut moni joka tietää nii ei ees olis tietäny välttämättä koko jutusta ellen olis kertonu.
- n karvaton 2013
saat omalta lääkäriltä lähetteen peruukin ostoon ja kela korvaa tai kun käyt ihotautilääkärillä juttelemassa . minulla tauti nimeltä alopecia ja alkoi ihan samalla tavalla .. nykyään ei oo karvoja misssään eikä silmäripsiaä eikä kulmakarvoja .. :)))
- mgfe
Itsellänihän kokemusta ei ole, mutta tutullani asiaa auttoi raudan ja magnesiumin syöminen. Nämä arvot olivat alhaalla, kun tutkimaan lähdettiin. :)
- karvaton hiukseton 2
kyse voi olla taudista nimeltä Alopecia jolle ei ole sen kummempaa määritystä .. autoimmuuni tauti jossa lähtee kaikki karavat ajan myötä .. Sinulla voi olla myös alkava kilpirauhasen vajaa toiminta .. ehkä olisi hyvä hakeutua ensin verikokoisiin että saadaan suljettua asioita pois . jos ei muuta oo niin sitten sinulla alkava alopecia ..
- sii3
KILPIRAUHAS SAIRUDET MINULTA LÄHTI HIUKSIA AIVAN SAIRAASTI PELKÄSIN PESTÄHIUKSIA MULLA OLI STRUMA JA JOS ON KILPIRUASEN VAJA TOIMINTA SILLOIKIN LÄHTEE HIUKSIA LOPUU KUN HOIDETAAAAAA
- Keskustelija
Älä HUUDA!!
- Huh huh
Anteeksi mitä tuossa lukee ?
Luimme porukalla kirjoitusta eikä kukaan meistä saanut tuosta sepostuksesta mitään selvää ja vaikka oli kirjoitettu isoilla kirjaimilla. Todella onnetonta kirjoittelua kun ei osata / ymmärretä kirjoituksen huomion herättämistä asiasisältöön ja oikeaoppiseen kirjoitustapaan.
Kirjoittajan tulisi huomioida se tosiasia että kirjoitus palvelee lukijaansa. Moni kirjoittelee näilläkin palstoilla kirjoittamisen ilosta. Hyvin moni ei välitä vaikka tulisi kirjoituksensa myötä väärin ymmärretyksi. itse pyrin kirjoittamaan tavalla joka palvelee lähtökohtaisesti lukijaa.
Kirjoituksesinäyttäätältäsilmissänijostaeisaamitäänselvääsiitäpuuttuupisteetjapilkuttakaisinkouluunmarsmars
- pathfinder77
Lopeta se hiusten värjääminen ja osta himmennin.
- asdfasdfsdf
Fukushima.
- vituvituvitu
Kas kun ei Tshernobyl
- minäkkö
Kannattaa mennä erikoislääkäri Hannukselan vastaanotolle. Taitaa olla paras mahdollinen lääkäri, jonka puoleen kääntyä näissä asioissa. Ottaa muistaakseni vastaan Hesan Terveystalolla.
Turun "Hiusakatemiassa" olen käynyt, enkä suosittele kyllä tätä paikkaa kenellekään. Hoidot olisivat maksaneet varmaan tonnin verran, enkä ole kuullut, että hoidot olisivat jotakuta auttaneet. Paikka oli epäsiisti ja vanhanaikainen, joten jo tämä herätti silloin epäilykseni - jos hoidot auttaisivat, olisi heillä varmasti paljon asiakkaita ja näin ollen tuloa eli suomeksi siistit ja asianmukaiset tilat.
Asiantuntija en ole, mutta ohjeistaisin näin ongelmaisia:
- käy Hannukselan vastaanotolla
- käy verikokeissa, poissuljetaan mm. kilpirauhasen vajaatoiminta, a-vitamiinin liikasaanti
- koska olet viimeksi käynyt gynekologisessa tutkimuksessa (hormonit)?
- tarkistettava mahdolliset vitamiinien ja hivenaineiden puutokset, saatko riittävästi kalsiumia ja magnesiumia?
- syö hyviä rasvoja (myös purkista) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- syö purkista vahvaa biotiinia ( sinkki)- mjxzga
Noiden kaikkien lisäksi,kannattaisi etsiä shamppoot ja hoitoaineet jotka eivät sisällä silikonia. Silikoni tukkii päänahan pinnan ja tali ei pääse normaaliin tapaan postumaan.
Hiusjuureen tulee kristallisoitunutta talia ja hiukset alkavat ohenemaan. Shamppoot ja hoitoaineet jotka lupaavat kiiltoa, sisältävät yleensä silikonia joka silottaa hiuksen pintaa.
Sim system 4 on hyvä sarja hoitamaan hiusjuurta ja hiusta
- juu9
kilpruhasen vajaatoiminta tai sturma,silloin lähtee hiukset men kilpruhasen kokeseen lääkärii pyydä lähete kokemusta on mulla lähti hiukset tukoita mutta kun hoidetaan sitten lopuu hiusten lähtö .sempiä
- Ikävä vaiva
Alopecia on sairaus, joka tulee mieleeni Sitäkin on eri asteisia. Tyttäreltäni lähti rajusti hiukset lyhyessä ajassa, samoin ripset ja kulmakarvat. Oli 12v. Nyt 38v. ja hiukset pysyneet tuon rajun irtoamisen jälkeen aika hyvin. Käytti pahimmassa vaiheessa peruukkia.
Lääkäri määräsi kaikki mahdolliset verikokeet.Niistä ei mitään löytynyt.Luontaishoidoistakaan ei apua ollut. Alkoi sitten pikkuhiljaa hiukset kasvaa! - Skinhead O Connor
Jatka vaan hiusten värjäämistä ja kaikenlaisten hoitoaineiden käyttöä niin varmistat ongelmat jatkossakin. Kannattaa myös osallistua kaikenlaisiin uusiin mullistaviin äläsyötätä ja syövaintätä vouhotuksiin.
- Kahden vuoden kokemu
Hiuksia ei juuri lähde, kun noudattaa shampootonta elämää eli huuhtelee hiukset päivittäin lämpimällä vedellä ja sitä ennen harjaa ne luonnonharjaksisella harjalla. Tämä tietysti hyvän ruokavalion ohella ja ilman värjäyksiä ja muita kemiallisia aineita. Jos hiukset tuntuvat likaisilta, voi huuhdella ne soodavedellä, teelusikallinen ruokasoodaa yhteen dl:aan lämpöistä vettä. Soodavesipesulla onkin hyvä aloittaa, mutta pian pään iso tottuu ym. hoitoon ja hiukset eivät ole koskaan "rasvaiset".
- Alapesu
Niin tässä kuin muissakin vaivoissa on tärkeä huolehti ALAPESUSTA !
Siis oletko muistanu sen ? - näinkin voi tehdä
Pese hiukset ja päänahka apteekista saatavalla jollakin perusvoiteella, merkillä ei väliä. Huuhtele hiukset lavuaarin päällä, ettei voiteen rasva leviä ympäri suihkuhuoneen lattiaa. Aluksi perusvoiteen rasvaisuus tuntuu aika ilkeältä eikä siinä ole sampoopesun tuntua kun ei vaahtoa jne. Tämän vihjeen sain itsekin aikoinaan ja nyt päänahka on ollut terve siitä lähtien jo kymmenisen vuotta. Kuukauden verran tämä hoitotoimi kesti mutta kylläpä kannatti kärsiä.
- oli kyllä
Apteekista saa herkälle päänahalle sopivaa shampoota.
Se lopetti kutinan. Tavallisista saan uudelleen kutinoita, jos koetan niitä.
Lisäksi kunnon ravinto. Kalaa, pähkinää, munia. - Nainen252
itsellä oli kalkinpuutos johtui siitä, kynnet liuskottuivat ja hiuksia lähti paljon. Nykyään syön säännöllisesti kalkki kuurin niin vaiva on lähes kadonnut. suosittelen!
- jo kaljuuntunut
Haloo urpot .
Vastailette vuodenvanhaan juttuun.- haloo itelles...
ai kun on vähän ennen joulua laitettu aloitus...
- Hermanni 1250
Hyvin tärkeää on jättääsellainen mies jonka aamusta löydät hiustupon
- TubeeMauri
Ajele pääsi kaljuksi ja homma peruuki, lisätietoja voi kysellä TbeeMaurilta.
- silikooniton
Haloo urpo?? onko 22.12.2012 vuodenvanha? Toisilla ne näköjään vuodet kuluu aika nopeasti oli päässä karvoja tai ei. Aloittajalle vaan, vaihda pesuaine sellaiseen missä ei ole silikoonia. Hyvää vuotta 2013 kaikille
- hiuspehko
Käytätkö hius lisäkkeitä..? tämäkin saattaa aiheuttaa kaljuuntumista..
- Suvitukka
Mene ihotautilääkärille. Voi johtua kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Pyydä ottamaan kilpirauhaskokeet. Tai pälvikalju ja siihen saa apteekista lääkettä
- niinsiinäkävi
Vastaus täältä Saksasta päin.
Olin itse täys kalju.Hiukset lähtivät ihan yks kaks pestessä ja harjatessa.Monet tutkimukset tulivat.Aloepecitaa ei kannata pelätä sillä siinä hiusten lähtö on aina ympyrän muotoista ja niitä voi vetää ihan tosta vaan päästä pois.Mutta sanot että kutittaa hirveesti ja tuntuu epämukavalta,sama se minulla oli.Katsoppa kasvaako alueella mistä hiuksesi ovat ohentuneet päänahan piirissä uutta hentoa hiusta,kyllä varmaan.Olen saanut hiukseni takaisin samanlailla kuin ne lähtivät.Mikä oli syynä hiusten lähtöön?Kalamyrkytys!Se myrkky menee hiuspapilleen ja tappaa hiuksen joka tippuu sitten mutta sen mukana lähtee myös se myrkky eli hiuksesi kasvavat uudestaan.Malta odottaa kyllä se siitä lähtee.- äöööäöäö öäöäöä?
Anteeksi, mutta mikä h-lvetin hiuksiin menevä kalamyrkytys?
- niinsiinäkävi
äöööäöäö öäöäöä? kirjoitti:
Anteeksi, mutta mikä h-lvetin hiuksiin menevä kalamyrkytys?
Et taida tietää että kaikki myrkyt jotka eivät tapa,esim.ruokamyrkytys,lähtee elimistöstäsi vain hiusten kautta.Mutta ei se mitään en tienyt minäkään aikaisemmin.Kalamyrkytyksen voi saada esim. kun syö Sardineja purkista et voi kontrolloida ovatko ne perfektejä,niissä maistuu öljy!
- Hhhhhhaaaooo
kokeile head and shoulder auttaa. Autto jopa mun kaljuu.ja sit vippiilmanluottotietoja
- kalju ja lihava
käyttäkää noita hiusvärejä enempi kyllä niillä myrkyillä tukka lähtee ja sit kun ikää tulee niin lähtee muutenkin.
- dk7
Heippa! itsellä on auttanut viviscal- niminen tuote, lääkäri suositteli, myös priorin on hyvä.
- uudeltamaalta
kalju nainen on niin out.
- kokemus2
Itsellä oli muutama vuosi sitten samanlaista vaivaa. Hiukset ohentuivat nopeasti ihan kauttaaltaan ja päänahassa oli kauhea kutina.
Hiusakatemiaan meneminen on ihan rahantuhlausta, samoin kaikki suunkautta otettavat "hiuslisäravinteet". Ei kannata uskoa mitään, millä ei ole tieteellisesti todeistettua tehoa.
Jos sulla on talia päänahassa, niin siihen auttaa just peseminen. Hannukselalla kannattaa käydä (ottaa vastaan yksityisesti Helsingin terveystalossa), mutta ei senkään konstit kaikkiin tapauksiin riitä.
Mulle ei ollut apua Hannukselasta, mutta eräs toinen ihotautilääkäri suositteli Rogarin-nimistä liuosta, jota laitetaan päänahkaan ja joka mulla pysäytti hiusten lähdön. Nyt ovat kasvaneet normaaliin paksuuteen, tosin tota nestettä pitää käyttää jatkuvasti.
Älä siis tuhlaa rahojasi puoskareihin. Mieluummin konsultoi ihotautilääkäreitä, jotka myös osaa tutkituttaa kilpirauhasen tai ihosairaudet, jos kyse on niistä.
Hiustenlähtöön voi olla monia syitä ja jokaiseen niihin käy eri hoito.
Tsemppiä! - nainen.
Hiukset "vahvenivat" tai ainakin näyttää ulospäin tuuheammalta... Kun eräs pelimies jätti minut, stressi siltä osin meni vähemmälle. Nyt on toimeentulostressiä vähän ja työ... hieman. D-vitamiinia, kalaöljykapseleita ja vitamiineja. Kaksi lasia maitoa päivässä vähintään eli proteiinit kunnossa. Hoitoaine ja shampoo joka ei latista...
Ja stressiä pois niin paljon kuin mahdollista. Kävely voi myös vilkastuttaa verenkiertoa ja hartiajumituksen poistoa aina.- lisäksi
Ravinto (kannattaa syödä oikein) ja sairaudet voivat vaikuttaa, hormonit ja lääkitys myös ihmisiin. Keltarauhashormoni vei hiukset päästä esim, ikävä kyllä gynekologit eivät välitä usein haitoista vaan ehkäisyyn syöttävät lääkkeitä "normaalina"... Lady comp olisi parempi jos on varaa. Itselläni ei ole siihenkään vielä varaa.
- tuli mieleen
lisäksi kirjoitti:
Ravinto (kannattaa syödä oikein) ja sairaudet voivat vaikuttaa, hormonit ja lääkitys myös ihmisiin. Keltarauhashormoni vei hiukset päästä esim, ikävä kyllä gynekologit eivät välitä usein haitoista vaan ehkäisyyn syöttävät lääkkeitä "normaalina"... Lady comp olisi parempi jos on varaa. Itselläni ei ole siihenkään vielä varaa.
Hanaveden ph voi myös vaikuttaa.
- viljat pois!
Mulla on ollut samanlaista vaivaa.. Ratkaisuna oli lopulta viljaton ruokavalio. Kaikkea kokeilin, mutta kun 1-2kk noudatin orjallisesti viljatonta dietiiä, niin oireilu loppui. Ja jännin juttu; jossakin välissä (vajaa puoli vuotta viljattomalla oltuani) yksi parturi yhtäkkiä kyseli, et mikäs mulla oikein on aiheuttanut hiustenlähtöä ja nyt kovaa uudiskasvua. Ja kyseessä oli parturi jota en ollut koskaan aikaisemmin tavannut! ja hämmästyin todella tätä kysymystä. Keliakiaa ja vilja-allergiaa minulla ei kuitenkaan ole todettu; tutkimukset on tehty vatsaoireiden vuoksi. (Ja nekin kyll loppuivat aikoinaan viljattomuuden myötä).
- Kaljumummi
Seleeni kuulemma auttaa jos on vähän alhaisia kilpirauhaslukemia, ei siis vielä lääkityksellä. Mulla on normaalin rajamailla mutta lääkäri ei tehnyt mitään. Terveyskaupassa suositetli, katsotaan tehoaako.
- samavika99
Meidän naisten vaiva PRIORIN EXTRA, syä kuuri ja pidä pueni tauko ja uudestaan kuuri.
- szxdfga
Paha sanoa, mutta kerron yhdestä tapauksesta. naiselta lähti paljon hiuksia ja hän ravasi useammalla lääkärillä, kunnes vihdoin joku lääkäri kysyi, että mitä syötte ja otatteko vitamiinipillereitä.
Nainen söi vitamiinipillereitä ja sai ilmeisesti jo ruuassakin tarpeeksi A-vitamiinia. Liika A-vitamiini, mm maksassa, jota ei pitäis syödä liikaa, aiheittaa hiustenlähtöä, se kun ei ole vesiluikoinen niin kuin esim. B- ja C-vitamiinit, jolloin liika poistuu virtsan mukana, vaan rasvaluikoinen, jolloin yliannostus jää elimistöön. Kun nainen lopetti vitamiinin ottamisen, niin tukka alkoi pysyä päässä.
Tää on vain yksi esimerkki yhdestä mahdollisesta syystä hiustenlahtöön, ei välttämättä ole syy sinun tapauksessasi. - Ex harvennushakkuu
Sim 4 hiuspohjanhoitoainetta ja siihen kalkkitabletteja. Tosi helppoa ja toimii.
- HairPro1
Talin vastakohtana Sinulla VOI olla myös hyvin kuiva päänahka, miksi hiukset lähtevät. Erittäin hyvää päänahalle ja hiuksille joka tapauksessa on kylmäpuristettu manteliöljy (myydään luontaistuotekaupoissa, Sokoksella ym.= löytyy kymäkaapista). Toinen vaihtoehto on kookosöljy. Molemmat voi hieroa yöksi päänahkaan kuin myös hiuksiin ja pestä hiuksia kosteuttavalla shampoolla seuraavana päivänä (kannattaa suojata siis tyynyliina!).
Jos lisäksi maltat mennä intialaiseen päähierontaan vlikastuttamaan päänahan pintaverenkiertoa, niin ainakin rentoudut ja unohdat hetkeksi hiusmurheet. - ymmärtänen
Lähteekö karvat myös alapäästä?
- Kaljurotta20
Ikää itsellä vasta 20 ja minullakin hiukset ohenee jo. :/ Eikä vain ohene vaan niitä myös lähtee paljon, etenkin suihkussa vaikka pesen mielestä ihan tarpeeksi hellävaroen hiukset. Aina kymmenisen karvaa kädessä kiinni liimautuneena. Käytän normaalia mietoa shamppoota (sopii päivittäiseen käyttöön) ja normaaleille hiuksille tarkoitettua hoitoainetta (tekee hiuksista sileät ja harjaaminen sujuu ilman repimistä). Olen aina varma että tämä johtuu e-pillereistäni sillä sukuni naisilla ei ole kaljuuntumista. :( En vaan voi lopettaa e-pillereitäni sillä tarvitsen niitä kolmen tärkeän syyn takia: ehkäisy, ne lievittävät kuukautiskipuja ja estävät ihon finnittymistä (kärsin ennen aknesta ja kärsisin edelleen jos lopettaisin pillerit). Myöskin nämä e-pillerit ovat halpoja joten ne sopivat köyhän opiskelijan kukkarolle, en uskalla alkaa vaihtelemaan pillereitä sillä en voi olla varma siitä auttaako se tähän hiusten ohenemiseen ja liialliseen irtoamiseen. Lääkärissä juokseminen tulee pitkällä tähtäimellä kalliiksi. Harmittaa, hiusraja on rumimman näkönen: ohutta ja lyhyttä hiusta. Sitten kun nämä hiukset jotka ei suostu kunnolla kasvamaan (lyhyet ja kevyet) nousevat vaikka kostean ilman aikaan pystyyn niin tukka näyttää ihan hirveälle - näytän pöllölle. :D
- ei ymmärrä*
Avaaja vastaa tähän ENSI KERTAA.
Vinkkienne perusteella, ongelmani vain paheni. Lisäksi ketjusssa avaaa-ana esiintyväsätä multinikistä on tehty ilmoitus eteenpäin.
Saatanan vajakkipaska. - gtdrgfdgfgfg
http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/omalaakari/vastausarkisto/hiusten_varjays_terveys
ELI VOI OLLA HIUSTEN VÄRJÄÄMISESTÄ MUTTA ITSE EN VÄLTÄ HIUSTEN VÄRJÄÄMISTÄ! - sägkhöldgjhölfj
Rich & Brainless... Alat vanheta...
- rwwerwreaarwawre
jospa pääsi lähellä on musta aukko
- eräs-n
Jos mikään saamistasi avuista ei auta, niin tutustuppa psykologiseen vyöhyketerapiaan.
En nyt jaksa koko ketjua lukea, mutta vinkkinä voin kertoa että hiukset kannattaa pestä AINA pää alaspäin. Kun hiukset pestään joka kerta suihkussa seisten, se aiheuttaa helposti sen että hiukset ohenevat päälaen alueelta, sillä silloinhan "suihku hankaa" koko ajan tiettyä kohtaa. Toisekseen päänahka ei ärsyynny niin helposti, kun shampoo vaahdotetaan hiuksiin ja huuhdellaan pois pää alaspäin.
Lisäksi voin suositella Evonia- tai TehoPiiKalkkiD-valmistetta :)- kivirikko1
Minulla oli myös runsasta hiustenlähtöä ja harvenemista kolmikymppisenä ja kokeilin kaikenlaista. Iho-oireita ei ollut. Lopulta auttoi kampaajan mainostamat hivenaineet, en muista enää tarkkaan mutta ainakin sinkkiä siinä oli. Sen jälkeen hiukset on olleet normaalit parikymmentä vuotta. Mutta jos on iho-oireita niin niistä kannattaa selvittelyt aloittaa ihotautilääkärin kanssa.
- niin turvallista
"Kyllä niistä varmaan pieniä jäämiä siirtyy elimistöön ihon läpi, mutta määrät ovat niin pieniä, ettei niillä ole merkitystä.
Akuutin omalääkäri Risto Laitila"
Tässä hyvä esimerkki siitä kuinka paljon (lue = vähän) terkkari-sun muut omalääkärit tietää hyvinkin yleisistä ilmiöitä.
Ettäkö hiusväreistä ei olis mitään haittaa yleisesti ?
Vaikka hiusvärien aiheuttamat vakavat allergia/myrkytyskohtaukset alkaa jo olemaan epidemian kaltasia ?
Siis lääkäri ei oo kuullu paraphenyleenidiamiineista. Kuinka voimakkaita myrkkyjä ne on hiusväreissä, hoh hoijaa.
Toki en väitä että aloittajan oireet välttämättä hiusväreistä johtuisi. - Keksit itse paremmin
Ovatko elämäntapasi kondiksessa? Terkkarilääkäri on kyllä viimeinen ihminen maailmassa, joka keksii, mistä esim. hiusongelmat johtuvat tai mitä vaivoja hoitamattomat jalat aiheuttavat muulle keholle. Lääkäreitten koulutuksessa ei ilmeisesti opeteta, että ihminen on kokonaisuus, kaikki vaikuttaa kaikkeen.
- blbghmhfg
Kun hiukset on ohentuneet rajusti. Pään kutisee. Mulla hopeashampoot harventaa hiuksia ja liian usein pesu
- Fanni*
Käytän tuuheuttavia shampoita ja muotoilutuotteita. Ne kyllä tehoaa, mutta samalla haurastuttaa hiuksia. Yritän olla pitkiäkin aikoja pesemättä, pesujen välillä kuivashampoo, joka myöskin tuuheuttaa.
Viime syksynä löysin tämän tuotteen:
http://www.am-tuotanto.fi/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=amtuotanto
Nyt ei tarvitse kärvistellä ja pelätä että muut huomaisivat ohuen päälakikarvoituksen! :)
Tämä toimii, suosittelen!- Fanni*
Lisäksi silloin tällöin pesu syväpuhdistavalla shampoolla ja kerran viikossa BioSystem -öljyhoito hiuspohjan ongelmiin, joka kuorii päänahkaa. :)
- hiuskatemi
Minä suosittelen hiusakatemiaa.
http://www.hiusakatemia.fi/index.php
Katso aluksi tuolta sivulta löytyvä video, sitten lue Annikki Hagros-Kosken blogi. Ja kolmanneksi, jos innostusta riittää, kannattaa lukea Hagros-Kosken kirjoittama kirja aiheesta. Luulen, että jo videon ja blogin perusteella voit päättää, haluatko kokeilla hiusjuuri tutkimusta.
Minulla ei ole kytköksiä firmaan, olen pari kertaa ollut normaalissa hiusten leikkuussa.- Älä usko
Hiusakatemia on täyttä huijausta.
TUTKIPA ASIAA NETISTÄ GOOGLELLA.
- kjjkjbnj
Annikki Hagros-Koski on bisnesnainen vailla vertaa. Hiusten harveneminen loppuu, kun otat hoitoaineeksi Veet vaimikäseonkaan, meet parturiin ja sanot tukka pois. Siis et ole enää tukkahiuksinen vaan
ihan muodin mukainen boltsi. Helppoo ku heinänteko. - 1+2
Eiköhän paras lääke ole syödä puhdasta ravitsevaa ruokaa ja jättää kaupan lisäainemössöt vähemmälle.
- vahvat hiukset
Kannattaa kokeilla noita Priorin hiuskapseleita: http://www.priorin.fi/
itse söin niitä yli vuoden ja hiukset vahvistu mulla ainakin mä otin 3 kertaa päivässä ton priorin hiuskapselin ihan veden kanssa sen pitäis auttaa noita saa Apteekista ilman reseptiä - pharmacist.xx
Biotiini, sinkki, l-metioniini tai l-kystiini (rikkipitoisia aminohappoja), MSM (Rikkiä myös). Esim. apteekeista löytyvä Biotiini Forte sisältää biotiinia, sinkkiä ja l-metioniinia, ja tuote on suunniteltu hiusten, ihon ja kynsien hyvinvointiin. Se on myös hyvin edullinen verrattuna esim. Prioriniin.
Kannattaa kokeilla. Jos vaivat jatkuvat, eikä edes ihotautilääkäristä löydy apua, voi apu löytyä funktionaalisesta lääketieteestä. Antioksidanttiklinikoilla pyritään selvittämään sairauden syy (esim. vitamiinien/hivenaineiden puutokset), eikä vai hoideta oireita. - Helkeli
Ongelma onja on ollut jo parikymmentä vuotta. Syy on reumasairaus ja siinä käytettävät lääkkeet. Hyväksi ja tehokkaaksi olen todennut valmisteen Omegat, siis se mitä Aira Samulinin kuvalla mainostetaan. Hiukse tarvii sisältäpäin ravinteita pysyäkseen parhaassa mahdollisessa kunnossa.
- Hormonihoidot.
Hormonikorvaushoitojen riskeistä ei juurikaan puhuta julkiauudessa, koska kysymyksessä on e-piilereiden ja muiden hormonien aiheuttamat negatiiviset vaikutukset.
Tässä muutamia haitoista.
Vaihdevuodet. Rintasyöpä. Laskimotukokset. Keuhkoveritulppa. Arpeuttava kaljuus. Hiustenlähtö. Miestyyppinen kaljuuntuminen.
Lue lisää Lääketeiteelisiä tutkimuksia Duodecimin sivustoilla.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=avv00032
-------- - Terveelliset.
Elämän tavat ja terveellinen ruokavalio ja riittävän pitkät yöunet vaikuttavat suotuisasti hiusten kasvuun ja kuntoon. Roskaruoka,makeiset,limsat valvovominen taas heikentää hiusten kuntoa ja yleiskuntoa. Hiusten hoitotuotteilla ei juurikaan ole merkitystä..
- munamauri
Hiero pikaliimaa päänahkaan niin pysyy fleda päässä!
- Harvahius
Minulla on ollut hiustenlähtöä noin puolen vuoden ajan. Normaalisti ei lähde mutta pestessä ja föönatessa. Kävin Hiusakatemian tutkimuksessa. He totesivat jotain talia jne, mutta ovat tehneet saman diagnoosin varmaan jokaiselle. Talia lienee jokaisen päässä. Suosittelivat kapillaarihoitoa, joita otetaan joka toinen päivä muutaman kerran. Luin netistä tuosta hoidosta ja tulin siihen tulokseen,e ttä se oon pelkkää rahastusta. Ainoa mitä hiusakatemian ohjeista otin opikseni, on ravinto. He suosittelivat: kananmuna päivässä, kaksi ruokalusikallista öljyä (en muista nimeä.uncle..Choise tai jotain sellaista, saa luontaistuotekaupasta), ja tietysti paljon vihanneksi ja kasviksia, sinkkiä sekä Evonia-hiusvalmistetta. Näitä olen nyt nauttinut parin kuukauden ajan ja näyttää hiustenlähtö vähenevän. Yhtenä syynä hiustenlähtöön pidän stressiä. Olen eroamassa pitkästä avioliitosta ja ilmeisesti nyt elimistökin reagoi stressiini. Ehkä elämäkin tasaantuu kuten hiustenlähtökin. Niin, ja olen käyttänyt hiuslakkaa päivittäin koska minulla on ohuet hiukset. Akatemia suositteli myös lakan käytön välttämistä sekä pesua syväpuhdistalla shamppoolla silloin tällöin.
- 1+3
Naisilla estrogeenin vähyys aiheuttaa kaljuuntumista päälaella ja hiusten ohentumista. Noin nuorella paha mennä sanomaan syytä, kun ei ole vielä lähelläkään vaihdevuosia. Olisi aiheellista varmaan mittautaa arvot kuitenkin.
- Hormonihoidot?
Lainaus Duodecimin sivulta.
Hormonikorvaushoidon riskit
Vaihdevuodet
11.12.2007
Marika Javanainen
Rintasyöpä
Kohtusyöpä
Laskimotukokset ja keuhkoveritulpat
Hormonihoito lisää laskimotukosten ja keuhkoissa esiintyvien veritulppien (keuhkoembolian) vaaraa 2–4-kertaiseksi lähinnä hoidon ensikuukausien aikana. Pitkäaikainen hormonikorvaushoito lisää myös rintasyövän ja munasarjasyövän riskiä.
Hormonikorvaushoidossa käytettävät hormonit sekä niiden määrät ja annostelutavat vaikuttavat sairastumisriskeihin. Kohdunrungon syövän riski ei ole tavallista suurempi, jos estrogeenihoitoon on yhdistetty keltarauhashormoni. Keltarauhashormonin yhdistäminen estrogeenihoitoon puolestaan lisää rintasyöpäriskiä enemmän kuin pelkkä estrogeeni.
Rintasyöpä
Hormonikorvaushoito lisää tutkimusten mukaan rintasyövän riskiä vasta kolmen vuoden käytön jälkeen. Estrogeeni ei yksin käytettynä ole merkittävä riskitekijä. Sen sijaan keltarauhashormonin liittäminen estrogeeniin suurentaa rintasyövän riskiä. Riskin on havaittu pienenevän ennalleen neljän vuoden kuluttua hormonikorvaushoidon lopettamisesta.
Hormonihoito ei todennäköisesti aiheuta uutta rintasyöpää, eikä lisää rintasyöpäkuolleisuutta. Sen vaikutus kohdistuu lähinnä olemassa olevan kasvaimen kasvunopeuteen ja siihen, miten se erilaistuu.
Lisää tietoa rintasyövästä Lääkärikirja Duodecimissa, ks. «Rintasyöpä: toteaminen ja ennuste»1.
Kohtusyöpä
Pitkäaikainen estrogeenihoito lisää kohdunrungon syöpää, jos keltarauhashormonin annos ei ole riittävä.
Riski on suoraan verrannollinen annetun estrogeenin määrään. Syöpäriski kasvaa kymmenen vuoden estrogeenihoidon jälkeen lähes kymmenkertaiseksi, jos käytössä on pelkkä estrogeeni. Riski putoaa kuitenkin tavanomaiselle tasolle tai jopa pienenee, jos estrogeenihoitoon lisätään keltarauhashormonia.
Lisää tietoa kohtusyövästä Lääkärikirja Duodecimissa, ks. «Kohdunrungon syöpä»2.
Laskimotukokset ja keuhkoveritulpat
Hormonikorvaushoito suurentaa laskimotukos- ja keuhkoveritulppariskin 2–4-kertaiseksi. Tämä saattaa vaikuttaa hurjalta, mutta käytännössä riski pysyy vähäisenä koska laskimotukos sinänsä on harvinainen. Pelkkä estrogeeni lisää tukosvaaraa yhtä paljon kuin estrogeenin ja keltarauhashormonin yhdistelmä. Riski näyttää olevan suurin hormonikorvaushoidon ensimmäisen vuoden aikana.
Lisää tietoa laskimotukoksista «Laskimotukos (laskimoveritulppa)»3 ja keuhkoveritulpista «Keuhkoveritulppa (keuhkoembolia)»4 Lääkärikirja Duodecimissa.
Artikkelin asiantuntijat:
Leena Anttila
Artikkelin tunnus: avv00032 (006.002)
© 2012 Kustannus Oy Duodecim
---------- horny horm *tana
Nii miten liittyi tähän aiheeseen eli parikymppisen naisen hiustenlähtöön? Tuskin on vielä vaihdevuodet ja niihin hormonikorvaushoitoa. Tietysti e-pillereissä on hormoneja ja tuo laskimotukosriskikin olemassa, mut hiustenlähtöön tuo ei liittyne.
- 8+10
Nimimerkki Hormonihoidot? Olisi aiheellista katsoa mitä ne lukumäärät on todellisuudessa, prosenttiosuudet eivät kerro kaikkea. Jos normaalisti jokaista tuhatta naista kohti sairastuu esimerkiksi rintasyöpään viisi, niin hormonikorvaushoidon vuoksi niitä sairastuu 2 enemmän. Ne riskit on samaa luokkaa kuin tupakanpoltossa, liikalihavuudessa tai vähäisessä liikunnan määrässä.
Hormonikorvauksella on kiistattomia terveyshyötyjä ja kuka viisikymmpinen haluaa potea vanhuksen vaivoja ja menettää vielä sen lisäksi seksuaalisen kyvykkyytensä. Miesten impotenssin hoitoon kaikki suhtautuu myötämielisesti, mutta kun kyse on naisista, niin johan muuttuu ääni kellossa.
- Nainen 42 v.
Minulla alkoi lähteä hiuksia päälaelta nelikymppisenä ja ainut, mikä auttoi, oli apteekista saatava Rogaine 50 mg/ml. Laitan sitä aina, kun olen pessyt hiukseni noin 3 painallusta hiuspohjaan ja hieronut aineen päähän. Hieman likaa hiuksia, mutta olen oppinut sen laittamaan niin, ettei tule likaiset hiukset. Sain ihotautilääkäriltä reseptin aineelle, sitä saa ehkä ilman reseptiäkin, mutta vähemmän vahvana. Tämä liuos on miehille varsinaisesti tarkoitettu. Vaatii jatkuvan käytön, jos haluaa, että hiuksia ei ala lähtemään.
- keliakia_092049
Jätä gluteeniviljat ja kaura pois. Keliakia ei näy välttämättä veritestissä eikä gastroskopiassa.
- viesitketjun aloitta
Kiitos paljoista vastauksista!
Luin kaikki, mutta en ymmärtänyt nim; hormoonihoidot?
Kaipaisin silti vastauksia edellee..olisiko apua ihotautilääkeristä turun seudulla vai hiusakatemiasta?
Ongelma alkaa heti ku hiusten pesusta on kulunut päivä. Puhtaina ongelmaa ei niinkään ole.
Hiukset tuntuvat hiuspohjassa karhealta.- pääkuultaaläpi
Useampi vuosi sitten kävin läpi tosi rumban, kun hiustenlähtöäni selviteltiin: ihotautilääkärit, verikokeet, hormonit, kilpirauhasarvot jne. jne. Ja mikä olikaan syynä: stressi!
Kysymys aloittajalle? Onko sinulla näkyvissä uudiskasvua eli katso valoa vasten: näkyykö pientä hentoa siiliä? Jos näkyy, se on hyvän merkki, sillä tilalle tulee uutta. Toivottavasti sinulla ei ole pitkä paksu tukka... minä menetin sen ja jouduin siirtymään poikaversioon ekaa kertaa elämässäni. - ei ymmärrä*
Sinähän et pelle paljon mistään tajua!
Onneksi minun avaustani et enempää pilannut, sinusta Multinikistä tein ilmoituksen
Ensi kerralla, keksi parempi nimimerkki
t. ei ymmärrä* joka ei vahda Nikkiä, kuin sukkia! - ei ymmärrä*
pääkuultaaläpi kirjoitti:
Useampi vuosi sitten kävin läpi tosi rumban, kun hiustenlähtöäni selviteltiin: ihotautilääkärit, verikokeet, hormonit, kilpirauhasarvot jne. jne. Ja mikä olikaan syynä: stressi!
Kysymys aloittajalle? Onko sinulla näkyvissä uudiskasvua eli katso valoa vasten: näkyykö pientä hentoa siiliä? Jos näkyy, se on hyvän merkki, sillä tilalle tulee uutta. Toivottavasti sinulla ei ole pitkä paksu tukka... minä menetin sen ja jouduin siirtymään poikaversioon ekaa kertaa elämässäni.ÄLÄ tuolle feikille vastaa, katso nimimerkit... pliis..
- ei ymmärrä*
pääkuultaaläpi kirjoitti:
Kysymys aloittajalle? Onko sinulla näkyvissä uudiskasvua eli katso valoa vasten: näkyykö pientä hentoa siiliä? Jos näkyy, se on hyvän merkki, sillä tilalle tulee uutta. Toivottavasti sinulla ei ole pitkä paksu tukka... minä menetin sen ja jouduin siirtymään poikaversioon ekaa kertaa elämässäni.Niin ja vastaus kysymykseesi Ei ole uuskasvua.
- viestiketjun aloitta
Halusin kiittää kaikkia vastanneita.
Nim merkki ei ymmärrä* on feikki. Jonka ei tarvitsi enään KIITOS kirjotella tänne..
Ite oon kirjoittanu ainoastaan samalla nikillä kuin nyttenkin.
Eli haluaisin keskittyä nykyhetkeen. Et tilanne ei oo välttämättä nin paha kuin annoin ymmärtää. eli täysin kaljuja kohtia ei ole.
Kun hiukset ovat puhtaat ni ei juurikaan ole mitään ongelmaa. On kauniit ja harvannusta ei näy. Mutta kun hiukset ovat puhtaat ni kutiaa välillä juurikin sieltä kohdista mistä ne ovat ohentuneet. Ja silikonisia shamppoita en KÄYTÄ!
Ja suurin ongelma ehkä on kun hiukset laittaa kiinni. Ni tuntuu että joku vetäisi hiuksista.
ja varsinkin jos hiukset eivät ole ihan puhtaat ja on ponnarilla ni tuntuu kauhea kipu kun ponnnarin ottaa pois.
Itse oon leikannut viime syksystä -10cm n. 5cm kerralla ja hiukset kasvavat kyllä.
Ja uutta kasvuakin on tulossaa. Karheus/siili tuntuinen päälaki.
Et voisin kuvitella et on verenkiertohäiriöitä päänahassa, kerran päänahka ei liiku juurikaan. ja ponnari kiristää. Lisäksi on kutinaa. Aiheuttaako tämä hiusten lähtöä?? Päänahan kireys.
Viellä enne viime joulukuuta 2012. pidin hiuksia kiinni paljon. Ni ei ikinä tuntunut mitenkä epämukavalta.
Lisäksi teen kahta työtä jossa olisi kummassaki pidettävä hiuksia kiinni. - Kalpeanaama!
Niin teki minullakin, mutta se olikin ihan väliaikainen ilmiö. Nyt hiuksia on taas runsaasti ja kohta pitäisi mennä tasoittamaan hiusten latvat.
Pitkäaikainen liiallinen seleenin popsiminen vie hiukset päästä. Esim. parapähkinöissä on runsaasti seleeniä, joten parapähkinöitä ei saisi popsia, kuin 2 pähkinää/ vuorokausi. - kampaaja83
Jos sulla on noin herkkä päänahka niin se voi aiheuttaa hiustenlähtöä. Koeta pitää ponnaria mahdollisimman löysänä ja hiero joka päivä päänahkaa, varovasti ensin. Saat siihen veren kiertämään ja kireyden pois. Etsi hyvä hoitoaine, jonka voit levittää päänahkaan ja joka kosteuttaa ja hoitaa. Esim apteekista ja voisit käyttää ihan jotain perusvoidetta, ehkä geelimäistä joka levittyy hyvin? Hius juuren ympäri kiertyy tietty lihas, joka stressissä ja jännittyneenä saattaa supistua niin kovasti että se katkaisee hiuksen. Tämä saattaa aiheuttaa sen että näyttää siltä että hiustenlähtö on rajua. Hyvä tässä on se, että ne pikkuhiljaa kasvaa kyllä takaisin. Muista myös syödä hyvin ja monipuolisesti, niin kuin muut ovat täällä jo neuvoneet. t. hiustutkijakoulutuksen käynyt kampaaja.
- viestiketjun aloitta
Kiitos vastauksesta kampaaja83
Haluaisin silti johonki tutkimuksiin,että saisin itselleni mielenrauhan.
Joko ihotautilääkerille tai sinne hiusakatemiaan..
Mut en osaa itse päättää kumpi olisi parempi Turun seudulla?? - allergiaa
priorin auttaa, mutta on tosi kallista.
- Anonyymi
Mä löydin miehen lisäravinne kaapista sitä MSM-jauhetta,kokeilen nyt ja jos huomaan selkeen muutoksen niin kuitenkin käyn jälkeen lääkärissä jos ei tee mitään otan potilas asiamieheen yhteyttä
- Anonyymi
Itsellä lähti hiukset myös selittämättömästä syystä. Kun veren transferritiini eli varastorautapitoisuus oli liika alhainen, ihotautilääkäri määräsi rautaa. Hiukset on kasvaneet takaisin.
Siis mittauta tranferritiiniarvo. Ei ole sama kuin hemoglobiini. Itsellä oli hemoglobiini normaali mutta outo väsymys ja muut oireet, paniikkihäiriöt jne ihmetytti. Kaikki epääräiset oireet katosi.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006168Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031397Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61266