WW transportteri 2.5 -04

Kestääkö WW

mittarissa 260000 km. Kestääkö moottori/muu tekniikka vielä paljon kilometrejä , vai onko tulossa noilla kilometreillä jotain kalliita remontteja. Aikoisin vaihtaa nykyisen pakun tuollaiseen , mutta ei ole tietoa WW:n kestävyydestä.

19

568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajatteleppa ite

      Täällä näköjään kaivataan ennustajaeukkoa tms koska kuka ihme voi tietää vanhan ja romutuskilometrisen(valmistajan laskujen mukaan paaliin)vehkeen toimivuuden täällä takahikiällä Siperian porteilla kun ei voi tietää edes tehdasuuden toimivuutta,mitäsitten vanhan "romun" jonka huolloista,korjauksista tai käyttäjistä mitään tietoa..höh.
      Voipi kestää 100km tai 10000km mutta varmaa on ainakin se että ei ole enää uudenkarhea miltään osin,enempi loppusuoralla ja huolia&murheita tulee/on..ja se hihnajakopää kruunaa koko komeuden.

    • Hyvä ajettavuus...

      Kysäiseppä hintaa mitä jakohihnan vaihtaminen maksaa?? Samoin moottorin sähköpuolen vikojen etsiminen. Esim. kun hehkutus alkaa temppuilemaan, niin vaihtavat 2000€ ohjausyksikön. Katsastus nivelten vaihtoineen on jo oma tarinansa.

    • ei köyhän kärri..

      Ihan hyvä auto ajettavuudeltaan käytössä. Remonttia vain muita enemmän.Jos autoa pitää tulee myös vara olla korjata sitä.

    • Kestääkö WW

      Ei siis kannata ostaa sitä 260000 ajettua portteriä , jos kilsat on jo tapissa.

    • touho

      Mietippä nyt oikein järjen kanssa.Miksi poliisit ja useimmat ambulanssit ajaa ajonsa Transportterilla. Kyllä se on kestäväksi todettu ja kelpo peli jos ei ihan hirveän suurta tavaratilaa tarvi. Ja aikaisemmille "asiantuntijoille" tiedoksi, ei siellä mitään jakopäänhihnaa ole,rattailla kaikki hoidettu juuri tuossa 2,5 litraisessa, siinäkin kestävyyttä ajateltu.

      • ajettavuus...

        Tiedätkö kuka maksaa poliisiautojen huollot ja erikoisesti vetoakselien ja voimansiirtoon liittyvät remontit.
        poliisit ajavat autolla, joka on hyvä ajettavuudeltaan.


    • touho

      Tottahan se on että tärkeintä esim. voimansiirron kestävyydessä ajotyyli on ratkaisevin asia. Repivä ajo jota usein esim. poliiseilla on ja siihen vielä Transportterin hurjat tehot aiheuttaa kyllä usein voimansiirtoon ongelmia. Joten alkuperäiselle kysyjälle: mietippä minkälainen on ajotyylisi ja mitä arvostat pakussa. Varmasti Hiace on paras kestävyydeltään,oma valintani on ollut Transportteri vm-08

      • ajettavuus..

        Voi sitä nivelten paljoutta, jota tavallisessa ajossakin joudutaan vaihtamaan. Puhumattakaan muista "huolloista".


    • Jo lähtökohta...

      Saksassa ei edes suunnitella suunnittelupöydällä autoa pikäkestoiseksi.

    • Mieti tarkasti!!!!!!

      Vitot on ainakin täysiä romuja käytettyinä. Ja vanha sanontahan on , että kaikista autoista tulee vanhoina Opeleita.

    • Ajatteles hiukka

      Voi ihme!Jos Poliisit tai muut viranomaiset ajavat vaikka Skoodalla,Saabilla tai vaikka Volsulla niin se ei ole todellakaan juuri muusta kiinni kuin minkä saa halvimmalla ja millaiset huoltosopimukset ym ym.
      Ne ei todellakaan itse päätä ajoneuvohankinnoistaan kovinkaan pitkälle kuten ei lentäjätkään-armeija saa itse valita ottaako Miragen,JASsin tai MIGin tai vaikka Hornetin jne vaan kyse on hyvin monimutkaisista vastakaupoista,ruskeista kirjekuorista,asejärjestelmien toimittajista,koulutuksesta lentäjille-mekaanikoille,toimitusajoista,varaosista jne jne sen perushinnan lisäksi eli tämä kieroilu pähkäily myös ajoneuvopuolella.

    • Ei oikein aateltu..

      Tiedä mitä ovat ajatelleet mutta ei loppuun asti.Tervetullut "paluu vanhaan ja luotettavaan"ratas/ketjujakopäähän pilipalihihna seikkailujen jälkeen on oikea ratkaisu mutta tiedoksi että esim vesipumpun vaihtaminen on todella työlästä kotikonstein hankalaan paikkaan koska on rakennettu tähän ratas-systeemiin kuten ohjaustehostin sekä ilmastoinnin kompuran pyöritys ja vikaa on ollut runsaanpuoleisesti tässä kehitelmässä.
      Vesipumppu myöskin vuotaessaan vuotaa öljytilaan jäähdytys nesteen eli ei ennen koneen vaurioitumista paljon varoittele öljyjen laimentumisesta jäähdytin-inesteiseksi öljymössöksi...

    • paaluperä

      250 tkm paaluun ajettu.. hehheh, varsinaisia autotietäjiä täällä taas. Kilsat ei tolla koneella tule esteeksi vaikka olis tuplat ajettu, muuta ongelmaa voi toki tulla niinkuin missätahasa vekottimessa.

    • tolppajalka

      Ei kestä volsun kone puolta miljoonaa ja jos kestää , niin loppu on siinä vaiheessa.

    • na-b

      http://www.fvwa.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=23&t=19084

      Tuolla on puhetta yli miljoonan ajetusta, jossa on vasta vaihteisto fiksattu, mutta konetta ei olla avattu. Seuraavalla omistajalla taisi tulla 1,1 miljoonaa täyteen eikä siinäkään ollut vielä tarvetta avaukselle.

      Välillä tulee vastaan myös tuolla koneella olevia Volvoja, joissa koneella on ajettu 700-1000 tkm.

    • 4+10

      T4 ja T5 transportteri ovat ihan eri autoja ja niissä on ihan erilaiset moottorit. T4 voi hyvinkin päästä miljoonan ilman koneen avausta. Varmaankin paras koskaan tehty ha/pa dieselmoottori jos luotettavuutta ja kestävyyttä ajatellaan
      .
      T5 ei varmasti pääse miljoonaa ilman nokkaremonttia. Ja eipä niissä moottorin täystuhokaan ole kovin harvinaista. Monessa vaihtokone.

    • eipidöpainkkaansa

      T4 ja T5 on sama kone rungoltaan jos tuo 2,5 vitoskone.

    • WW Ahdas kananmuna

      Surkee tavaratila , vaikka tekniikaltaan parempi muita. Miksi pitää tehdä tavaratilasta turhan matala ja soikea ylöspäin kapeneva , mikä pakettiauto se on , paremminkin sopisi postin jakeluautoksi.

    • T4mieS

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      290
      11382
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7030
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      101
      5783
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      41
      5151
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4301
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4009
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3544
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3531
    9. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3055
    10. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3040
    Aihe