couperosa iholle voide??

tkm consulting

onko mitään muita kohtuuhintaisia voiteita olemassa kuin arbutin ja avene, kumpikaan ei sovi minulle?
Riittäisiskö päivällä joku aurinkovoide ja yöksi perusvoide ?
kertokaa jos joku saanut apua jostain vastaavista tuotteista tai muistakin.
minulla on muutenkin tosi herkkä pintakuiva iho, mikä kai tavallista couperosalle.

12

4904

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herkkä-Iho

Olen käyttänyt Frantsilan tuotteita, kuten esim. kehäkukkavoidetta. Kehäkukkaahan on käytetty satoja vuosia esim. tulehduksiin. Tuote on luomua, tuubi maksaa n. 20 €, mutta on todella riittoisaa, varsinkin kun laittaa kasvoille ensin vettä ja sitten voidetta - leviää paremmin. Frantsilalta löytyy muitakin tuotteita couperosasta kärsivälle iholle.
      Itse pidän todella paljon näistä tuotteista, ne ovat luonnon mukaisesti tuotettuja, lähituotteita, ei vaarallisia kemikaaleja, ei eläinkokeita. Näin ollen, elimistöön ei keräänny haitallisia kemikaaleja, jotka verenkierron mukana imeytyy esim maksaan.
      Suosittelen lämpimästi.

• of_triin..
    • dida1

En ihan ymmärtänyt mitä tuotetta etsit? Vai kokonaisratkaisua?

Jos couperosan punoitukseen haluaa parannusta, sitten tarvitaan sellainen hoitovoide, jota käytetään 3-4 kk päivittäin. Couperosassa on kyse ihon ominaisuudesta, joten aivan viikossa parissa ei suuria muutoksia voidakaan saada aikaan.

Jo laajentuneita hiussuonia ja/tai ihomuutoksia ei pystytä enää voiteilla poistamaan vaan on mentävä laserhoitohin yms.

Et kertonut mitä tuotetta Avenelta ja Arbutinilta käytit, kuinka usein, ja kuinka kauan, ja mikä siinä oli vikana.

Itse olen saanut parhaiten apua juuri Avenen hoitovoiteista (entinen Diroseal) nykyinen Anti-Redness Plus. (Se Avenen uusi päivävoide taas ärsyttää mun ihoa, joten sitä en suosittele - se jossa on SPF20 siis).

Se mikä on hyvä voide riippuu myös siitä onko iho kuivaa tyyppiä tai sekaiho. Sekaiholla en noita jumaleishonin kalliita Oriflameja suosittelisi, niissä on sekaihoa tukkivia aineita. Tuotteet on tarkoitettu kuivalle iholle.

Itse käytän Avenea ja La Roche Posayta. Voit apteekissa katsella tuota La Roche Posayta, heillä on sellainen couperosasarja kuin Rosaliac.

Jos couperosa ei ole kovin paha ja haluaa säästää rahaa, voi ottaa kunnon apteekin couperosasarjasta vain tuon hoitovoiteen, ja valita sitten muut (päivävoide, putsari) jostain herkän ihon sarjasta, nehän on usein vähän edullisempia. On Lumenet, Erisanit, Herbinat, Simple Cosmetics, jne...

Noissa herkän ihon halpisvoiteissa ei sitten ole pinnoja, joten kesällä tietysti tulee ongelmaksi löytää sopiva sekaiholle tai kuivalle iholle sopiva päivävoide, jossa on SPF15 tai parempi ja joka ei ärsytä kupariruusuja poskille.

• jeep4

kuten kerroin avenen mitkään tuotteet ei sovi iholleni!

• dida1
        jeep4 kirjoitti:

kuten kerroin avenen mitkään tuotteet ei sovi iholleni!

Jos Avenen couperosatuotteet eivät sovi, silloin syy on vain kahdessa asiassa: joko se hajuste ei käy tai sitten se kasviuute, joka couperosaan vaikuttaa on se ongelma.

Sun ongelma on luultavasti se että jos tuotteen teho couperosan hoidossa on parempi, se on sulle herkistävämpi.

Siinä tapauksessa samaa ainetta käyttävät muut merkit kuten Isis Pharma tuskin käy.

Jos lähdetään siitä että iho on todella herkkä, sitten käy vain allergiatunnuksen saaneet tuotteet.

Ainoa merkki on sitten La Roche Posay jolla on allergiatunnuksen saanut couperosavoide, suosituin on päivävoide Rosaliac Riche. Talveksi en ottaisi ohuempaa versiota, jos iho on kuiva. Pyydä näyte jotta saat testata sopivuutta.

• in love

Lumene LAB-sarjan Anti-Age korjaava yö- ja päivävoide, toimii :)

• Herkkähipiä

Minullakin on pahaa couperosaa ja erittäin herkkä iho. Olen miettinyt sopivatko nämä uudet Lumene Lab -voiteet (suojaava sarja) hyvin herkälle iholle. Olen viime aikoina käyttänyt Dermalogican Soothing creamia, joka on sopinut hyvin couperoottiselle iholleni, mutta olen kyllästynyt tilaamaan tuotetta netistä. Onko kenelläkään kokemusta Lumene Labista?

• pöh

Olen käyttänyt kaikenlaisia kosmeettisia tuotteita ja maksaani on testattu, aivan loistavassa kunnossa.
      Ikää 35, luulisin että alko on haastavampi tuote maksan kannalta kuin ihotuotteet.

• Sabine

Olen itse käyttänyt juurikin tuon apteekeissa myytävän La Roche-Posay sarjan voiteita ja putsareita. Minullakin on paha couperosa, atooppinen ja vieläpä erittäin herkkä iho. Kyseisen sarjan Rosaliac AR seerumi on ainakin minulla auttanut lievittämään punoitusta poskissa ja nenässä. Lisäksi käytän saman sarjan Toleriane Riche voidettä öisin ja talvella. Sarjasta löytyy todella herkälle iholle sopivat hajustamattomat tuotteet Ja vieläpä edulliset. Sain ihotautilääkäriltäni vinkin tähän sarjaan.

• Minun Suosikki

Kannatta kokeilla tätä: http://www.bio2you.fi/fi/bio2you/
      Parin viikon käytön jälkeen ihohuokoset olivat pienentyneet ja couperosan kaltainen punoitus hävinnyt.

• juuh...

Eli mullakin on couperosaa (ikä kohta 20v), ja nykyään käytän viinirypäleen siemenöljyä jossa on iholle hyödyllisiä vitamiineja jne kuten E-vitamiinia ja flavonoideja. Tämä öljy sopii hyvin siis myöskin herkälle iholle.

Mulla on muutama katkennut verisuoni ja äskettäin ostin K-vitamiini seerumia jonka olisi tarkoitus saada ihoa paksummaksi silmien alla. Sen pitäisi korjata suonia sekä poistaa tummia silmänalusia.

• TiiTee

Mulla 40 iholla näyttäis toimivan Laveran Q 10. Hinta 12-15 ekee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6937
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4441
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      49
      3885
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3538
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      190
      3479
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2979
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2684
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      48
      2532
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13