13-vuotiaalle sopiva meikki?:)

honeybeige

nojoo siis oon 13 vuotias ja..haluisin tietää et minkä verran olis tän ikäselle sopiva?:) oon nyt seiskalla ja lähes kaikki meikkaavat, eli meikata aion olen meikannutkin jo hetken, mutta ensin tuli se pakkelinaama vaihe ja sitä ennen oli luonnollisuus ja sitten oli paljon luomiväriä-vaihe jne... mutta haluaisin nyt tietää sopivan määrän, että mitä tuotteita minun kánnattaa käyttää? ihossani on finnejä, ihoni ei muutenkaan ole mikään kaunis, sillä jos puhdistan sen tietyllä nivean kasvovedellä, niin se alkaa punoittamaan, punoitus kyllä lähtee noin 30 min päästä, mutta haittaa meikkivoiteen laittoa. ja ihoni on silmien alta huono, ei sisälläpäin enkä omista silmäpusseja tai mitään vastaavaa, mutta ihoni on ihan erisävyinen ja "suomuinen" (ei siis mitään verisuonia, vaan ihohuokosia)!:(
no tällä hetkellä käytän:
*meikkivoidetta ( joskus, harvoin puuteria)
*ripsaria
*huulikiiltoa
jaa joskus jotain ekstraa esim. valokynää, kajaalia tai luomiväriä. itse tykkään käyttää lomilla ja vapaa-ajalla jotain hienon värisiä luomivärejä, mutta yleensä käytän beigeä tai muuta ihon väristä.:) huulikiilto on tärkeä osa meikkiäni, en tiedä miksi. korostan usein ehkä enemmän huulia, jos en korosta huulia, laiitan enemmän ripsaria:) mutta kertokaas että onkohan tämä liikaa ikäiselleni? toivon että ei. meidän koulussamme yksi tyttö, joka värjäilee hiuksiaan mustiksi, nyppii kulmakarvansa ohuiksi viivoiksi, laittaa nicki minaj tekoripset (yhtäpitkät) mustaa luomiväriä kulmakarvoihin saakka ilman häivytystä! nii ja kauheen pakkeli kerroksen naamaan. joskus jopa eyeliner rajaukset....mutta se on kasilla. olen seiskalla, mutta en käyttäisi KOSKAAN noin paljoa meikkiä...:) pidän usein luonnollisuutta kauneutena, mutta mielestäni en ilman meikkiä ole kaunis...:(
mutta usein käytän meikkiä vain parhaiden puolien esiin tuomiseen tai huonojen puolien peittämiseen...:) kiitos jo valmiiksi vastauksista! toivon, että kukaan ei luule minua lissuksi tai vastaavaa, sillä olen kaukana lissusta. kiittooos!:)

29

453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutti00

Oon suo nuorempi niin on aika vaikee alkaa neuvoo mut ite käytän meikkivoidetta, puuterii ja ripsarii (ehkä peitepuikkoo meikkivoiteen tilal ettei tuu pakkeli tunnelmaa). Enkä aina ees käytä ripsarii koska noit puuterei yms. käytän finnien ja mustapäiden piilottamiseen.Aloin vast vähän aikaa sit meikkaa ja sitä ennen käytin satunnaisesti puuterii ja ripsarii. mun mielest toi on ihan hyvä määrä mitä sä käytät nyt. oon siis 6lk.

• honeybeige

hyvä, sillä minäkään en välitä pakkelikerroksista. näyttävät usein likaiselta ja suttuiselta, minusta luonnonkaunis tai naturaali meikki iholla on parasta ja ihanan heleä, kun on naturaalit meikit!:)

• Kata iPhone

Ihan ensiksi sun kannattaisi ostaa kunnon puhdistustuotteet sekä hyvä kosteusvoide. Ja tuo meikkimäärä kuulostaa ihan hyvältä. Ite oon saman ikäinen ja käytän peitevoide, meikkivoide, puuteri, aurinkopuuteeri, poskipuna, korostusväri, 3-4 eri luomiväriä, eyeliner, kajaali, ripsiväri ja tekoripset. Huuliin joskus kevyt kiilto tai luonnollinen huulipuna. Kuulostaa paljolta, mutta käytän kaikkea kohtuudella ja laitan meikin huolellisesti. Ihoni puhdistan perusteellisesti aamuin illoin ja puhdistuksen jälkeen kosteutan. Kuorin kerran viikossa(myös huulet).

P.S. Kasvovedellä ei puhdisteta meikkejä eikä sillä saa puhdistettua hyvin ihoakaan.

• honeybeige

kiitos, minäkin ajattelen että voisin meikata joskus enemmän ja joskus luonnollisesti:) vaihtelee mielialasta...joskus tekee mieli olla luonnon "kaunis" (mielestäni olen kyllä ruma meikillä ja ilman) mutta joskus haluan vaihtelua:)
      niin, kun tänne kirjoittaa miten meikkaa, se kuulostaa paljon enemmältä kuin sitä oikeesti on:) millä tuotteilla vai voiko ihoa kuoria myö kotikonstein?:)

• Neytici

Kokeile kuoria sokerilla tai kahvilla.. oon itse kokeillu kaikki maailman neutrogenat ja clearasilit ja kaikki saisshet mut nykyään hoidan ihoni pelkästään öljyllä, hunajalla, sokerilla ja kunnon silmänympärysvoiteella. Ja johan on epäpuhtaudet lähteny! ;) Huulet kannattaa myös kuoria hammasharjalla ja sit hunajaa päälle (haaste onkin olla lipomatta sitä sitten siitä huulilta :D) Meikkimäärä kuulostaa kanssa ihan hyvältä, mutta muista, että jotta meikki onnistuu se pitää tehdä kokonaisuutena. Osta meikkivoide, joka ei tuki ihohuokosia ja myös puuteri on kiinnittämisen ja kiillon poistamisen kannalta tärkeä, mutta ehdottomasti sitten väritön puuteri... Silmänrajausta suosittelen ja kannattaa valita väri oman silmänvärin mukaan (vasta- tai sama väri). Mutta ei mitään joulukuusivärejä.. vaan jos haluat esim vihreän rajauksen niin semmoinen hyvin tumma, melkein mustaväri on passeli. Ja muistakaa herran tähden nuoret ne kulmakarvat! Ne tuppaa monilla unohtumaan kokonaan tai sitten ne geelataan ohuiksi viivoiksi (joka näyttää äärimmäisen oksettavalta BTW..) ja värjätkää ne omien vaaleimpien hiustenne värisiksi jauhemaisella värillä(EI MITÄÄN KYNIÄ!) Ja poskipuna tuo ihanan terveen hehkun poskille, muistakaa vain oikea kohta ;) Niin.. ja pohjustakaa luomet vaikka ette silmämeikkiä laittaisikaan, kun ne usein rasvoittuvat monilla niin ei ole sitten kasvoissa yhtä rasvaista kohtaa :) tuli nyt romaani mutta toivottavasti auttoi :)

P.S. Ennen kaikkea hyvä ihonpuhditus ja -hoito tärkeää.. luonnontuottein mielellään :)

P.P.S. Muistakkee hyvät siveltimet :)

• honeybeige

hehee, kiitos!:) oli apua!
      olen kuullut, että ihoa voisi hoitaa myös kananmunalla, onko mahdollista?:)

• Elefantti

Jos voiteesta alkaa punoittaa, niin se EI sovi sulle! Mee stokkalle ja pyydä joltain apua, et mikä olis sulle paras voide. Siellä on myös niitä halvempia tuotteita. Ja toi ripsari meikkivoide huulikiilto kuulostaa oikein hyvältä, kunhan meikkivoide on oikean väristä, eikä liian paksua.

• honeybeige

juu kiitos niin teen:)

• mizz

Mun mielestä aika törkeetä tulla haukkumaan toisen ulkönäköä jossain netissä.
      Ite en ainakaan koskaan vois tollai tehä ja ymmärrän kyllä,että mielsestäsi on
      hirveää,että monet nuoret meikaavat niin paljon.Ajateleppa jos suo tulatais tänne
      arvostelee,että hyyi ku käytät tollai meikkiä ja kaikee muuta ei ehkä suo kiinostais
      tollaset kirjotukset,mutta silti aika törkeetä.Kaiken lisäks kuulostaa hirveen
      itserakaalta tai selaselta,että vaan oma ulkönäkö on paras mieti ku kaikki maailmas
      meikkais samanlailla ku sinä olisitko sit tyytyväinen.
      En nyt haluasi tehä tästä mitään numeroa etkä varmaan tarkottanut mitään pahaa
      siitä tytöstä,mutta jos sua häiritsee,että jotkut tyypit pilaavat heidän naamansa
      meikillä niin anna pilata niiden oma asia eikä asia sinulle kuulu.Itse olen ainaki oppinnu,että jokainen näyttää miltä näyttää eikä sitä sen enenpää tarvitse tuomita.

• steffy1

no todellakaa en tarkottanu pahalla-.- ja mua ainaki kiinnostaa nimenomaa tommoset ja mua ku ei koskaa haukuta??!?!
      oon iha vitun ruma jos jotain tääl haukuin nii vittu ihan itteeni vaa!!

• steffy1

lisäykseks et en oo itserakas oon jopa yrittäny itsemurhaa ulkonäköni takia, mua on kiusattu vakavasti ja oon maailman rumin. ookko tyytyväine?!
        jos kaikki meikkais samanlailla kun mää nii olis rumia koska en osaa meikata ja oon vammane. sitähä sää haluat ja toi kommentti ei kiinnostanu, kysyin vaa et meikkaanko liikaa. ja mää haluun tehä numeron, en oo mikää sivusta katsoja ja hiljane antaa tulla vaa!

• mizz

okeih rauhotu

• tyttövaatällane

Olen nyt 13 eli 7 luokalla.. Mun meikki on aika kevyt ja kerron nyt et mitä laitan naamaa:
      Kosteusvoide, meikkivoide, ruskeaa luomiväriä kevyesti luomen ulko nurkkaan ja sisä nurkkaan vaaleaa shamppanjan väristä mis on mukana hiukan kliterii, sit laitan ripsarii ja lopuks harjaan mun kulmat nätiin asentool..
      iltasin suihkun yhteydessä laitan meikinpoisto ainetta ja kasvo vettä joskus kuorin mun ihon..
      Jos haluu meikata on hyvä pestä meikin aina pois ja kuorii iho sillon tällö ni se pysyyhvänä

• honeybeige

kiitos viestistäsi tyttövaatälläne:) minunkin kannaatttaa kokeilla olla luonnollinen:)

• Ran88

honeybeige itsehän sanoit yhdessä kommentissa,että olet mielestäsi ruma
        mut oikeutaakse sit arvostelemaan muiden ulkonäköö ku puhuit siit 8lk tytöstä

• honeybeige

ja mähän sanoin et se tyttö on ruma -.- sanoin vaa vittu et se meikkaa paljon ei se mikä ruma oo jos te sitä luulitte....
      ja nyt ei sitte enää yhtää asiaan kuulumattomia kommentteja joookos???!

• Ran88

No kirjotiks mä sitte tohon et se ois ruma sanoin vaan et mitä arvostelet

• steffy1

ei enää noita kommentteja. kiitos:)

• Ran88

et pystyy myöntämään

• honeybeige

turpa kii en oottanu tällästä skeidaa tänne ja asiallisii vastauksii nytte!

• Ran88

kellä se tässä turpa on

• honeybeige

sulla häivy ny kusettamasta muita.

• Ran88

Olit harvinaisen oikeessa oot ihan saatanan ruma ämmä.

• honeybeige

oikeuttaakse sit haukkuun muiden ulkonäköö kun oot noi ruma ??:D::D

• honeybeige

hahahhaa käytän suhun sun omaa ilmaustas homo spämmeri.

• honeybeige

ja vitun ran88 saat häipyy vittu helvettiin kommentoimasta mun juttuihin saatana.

• Ran88

Ha kyl mä saan kommentoida ihan mihin vaan juttuihin vai luuletsä sen päättäväs

• kauneustuleesisältä

Kunhan et vaa oo kauhea meikkipelle, jonka kasvot on täysin luonnottomat ni kaikki on hyvin. Itse jo peruskoulun käynyt ja en käytä muuta kuin ripsiväriä, puuteri ja sitte peitän finnit peitevärillä. Kaunis voi olla ilman, että on viisi kerrosta puuteria ja ripsiväriä sekä luomivärejä. Paljon luonnollisemman näköinen, kun olet esimerkiksi koulussa.

• Sopiva määrä meikkiä?

Moi :) Oon sun ikäinen, menossa seiskalle, ja aattelin alkaa käyttään meikkivoidetta (välillä puuterii), ja ripsiväriä.. Ettei mitää sen kummempaa ainakaan näin aluks.. Ja ripsarii oon kyllä tottunut jo käyttään. Ja sen takii tota meikkivoidetta et se peittää ku mullon tommosii jotai pikku "näppyjä" naamassa ollut jo kauan ja silleen.. Ja semmonen ihme läikkä.. Ettei ne näkyis niin selvästi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2621
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1645
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59