Täällä usein näkee ihmisiä jotka sekoittavat luontaisen pyöreyden ja ylipainon. Jos epäilet olevasi "läski" ja tarvivasi laidutuskuuria, tee tällainen pieni tarkistuslaskenta:
Ota painosi pituutesi sentteinä ja painosi kiloina, ja vähennä painosi pituudestasi. Erotuksesta voit päätellä laihdutuksen kannattavuutta.
Jos erotus on alle 100 ja olet tyytymätön ulkomuotoosi, laihduttaminen voi olla hyvä idea.
Jos erotus on yli 100, et ole ylipainoinen, eikä laihdutus ole välttämätöntä.
Jos erotus on yli 110, kannattaa lopettaa laihdutuksen miettiminen ja miettiä mielummin kiinteyttävää liikuntaa jos kropan muodot häiritsevät.
Jos erotus on yli 120, sinun pitäisi jo alkaa huolestua siitä ettei painosi vaan laske enää alemmas!
Lukekaa, tytöt ja nuoret naiset!
3
951
Vastaukset
- nopea tapa
Nopein tapa pudottaa muutama vaivaava kilo on aloittaa karkkilakko ja käydä pienellä (0,5-1 h) iltalenkillä päivittäin. Pienet muutokset ovat aina pysyvimpiä.
Näen nimittäin punaista (ja pahasti) kun täällä herkkupeput valittavat usein reipastakin ylipainoaan ja sivulauseessa on lisähuomautus "karkit ovat ainoa paheeni, niitä on pakko saada joka päivä". Hei haloo!
Mihin on kadonnut normaali käytäntö eli karkkipäivä kerran viikossa? Eikä sekään tarkoita mitään puolen kilon irtissäkkiä vaan jotain millä saa suun makeaksi ja mielen pirteäksi. Suklaapatukka tai jotain.- mulla
Mulla ainakin toiminu todella hyvin pitsan, sipsien, limun ja karkin poisjättäminen. Kerran viikossa saatan syödä pari perunalastua (ja todellakin vain pari, ei puolta tai kokonaista pussia) ja yhden pienen suklaapatukan. Huomaamatta lihominen on pysähtynyt, olo on kevyempi ja voin paremmin. Painoa pudonnut kilon verran enkä ole liikuntaa lisännyt tippaakaan, liikunnan lisäämisellä uskon helposti saavani ainakin sen viisi kiloa pois.
- pöö
mulla kirjoitti:
Mulla ainakin toiminu todella hyvin pitsan, sipsien, limun ja karkin poisjättäminen. Kerran viikossa saatan syödä pari perunalastua (ja todellakin vain pari, ei puolta tai kokonaista pussia) ja yhden pienen suklaapatukan. Huomaamatta lihominen on pysähtynyt, olo on kevyempi ja voin paremmin. Painoa pudonnut kilon verran enkä ole liikuntaa lisännyt tippaakaan, liikunnan lisäämisellä uskon helposti saavani ainakin sen viisi kiloa pois.
Vihdoinkin joku on tajunnut laihdutuksen tarkoituksen...... tuota viisaampia ja terve järkevämpiä ihmisiä ei voi olla..... itse olen laihtunut 5 kiloa kesän aikana jättämällä jätskin, karkit ja varsinkin limun pois... ei kokonaan mutta vähentänyt huomattavsti niiden käyttöä..... jos tullee ahmittua liikaa niin se näkkyy seuraavana päivänä puntarissa...... ja limussa on paljon kaloreita ja se täyttää huonosti (suosittelen sen juomisen vain pariin lasiin viikonloppuna).. terve ja kohtuudella herkuttelu on minun mielestä sallittua..... ai niin syön vain määrätyillä ruokaajoilla.....
se on se paras laihdutus tapa.....
Ei voi kuin nostaa hattua tuollaisille ihmisille jotka ovat tajunneet laihduttamisen todellisen merkityksen.... (=
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2412608Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka122152Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3231880- 1031629
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois851540Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001250- 671200
- 251131
- 501083
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731016