Laihdutus on helppoa

tane

Lueskelin tän palstan viestejä ja täytyy kyllä sanoa, että täällä tehdään helposta asiasta kauhean vaikeaa. Laihdutus on erittäin helppoa eikä se vaadi mitään ihmeitä. Varmasti olettekin kuulleet, mutta te olette mitä te syötte :). Joten teidän täytyy muuttaa teidän ruokavalionne. En ala luetteleen mitä pitäisi poistaa, ne on kerrottu täällä jo useita kertoja.
Laihdutuksen kestosta voisi sanoa sen verran, että se on n 2-3 viikon homma! En tarkoita nyt tolla aikaa mikä kuluu läskistä eroon pääsemiseen, vaan toi on aika miten pitkään suurin piirtein menee, kun te totutte uuteen ruokavalioonne (esim karkinhimo häipyy). Kun te olette saaneet tuon tehtyä, niin loppu meneekin jo omalla painollaan. Ruokavaliosta sen verran vielä ettei tuon laihdutuksen aikana tarvi todellakaan olla nälässä, kunhan vaan katsoo mitä syö. Ruokavalioksi kelpaa periaatteessa ihan tavallinen kotiruoka, ei tarvi mitään ihme kikkailuja.
Tosta läskinlähdöstä semmosta, että ensimmäiseen kahteen viikkoon ei tapahdu mitään ja sen jälkeen paino tipahtaa nopeasti 2-4 kiloa. Toi on ihan arvio, riippuu miten te olette eläneet tuon ajan. Toi läski tulee ton jälkeen kulumaan tollasta 1-2 kiloa/viikko tahtiin. Toi on ihan kevyesti saavutettavissa ilman kidutusta. Mitä tohon voisi vielä antaa neuvoksi on, että hommatkaa itsellenne joku aikaa vievä harrastus sen sijaan, että istuisitte kotona katsomassa tv:tä ja mässäilemässä. Tollanen pitää ajatukset poissa herkuista. Ton harrastuksen ei tarvi olla urheilua, mutta se tietysti auttaa tuossa. Jos mietitte mitä urheilua alkaisitte harrastamaan, niin pitäkää mielessä, että jos te olette kauheita punkeroita, niin teidän nivelet ei välttämättä kestä sellasta rasitusta. Aluksi mieluummin jotain kevyttä (esim kävely tai uinti on hyvä, läski kelluu eikä rasita niveliä). Punttisali on täysin turha teille, vaikka te tekisitte miten kevyillä painoilla pitkiä sarjoja, niin se on täysin ajan ja rahan haaskausta.
Ja mikä tosta jäi vielä mainitsematta on tietysti se, että teidän pitää asennoitua tuohon. Se ei kestä kuin tuon 2-3 viikkoa, ei ole iso homma. Tää oli niille, jotka ihan oikeasti haluavat eroon läskistä. Täällä on varmasti suurin osa kuitenkin niitä, jotka haluavat lähinnä vaan valittaa ja saada siten sääliä osakseen, te voitte sitten jatkaa eri pillereiden popsimista ja lehtien dieettien kokeilua, ne ei mitään auta, mutta ettehän te haluakkaan laihoiksi.

9

2279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pieni ja pyöreä

      puhut Tane.Parin, korkeintaan kolmen viikon kärsivällisyyttä painon pudotuksen alussa, niin sen jälkeen alkaa tapahtua.Ensimmäisinä päivinä elimistöstä poistuu vettä ja vaaka näyttää pienempää lukemaa, mutta sehän ei ole vielä laihtumista. Laihtumisen tulokset alkavat näkyä pikkuisen "viiveellä."
      Kroppa viestittää, että savutetut linjat pitää säilyttää ja näyttää kuin ei mitään tapahtuisi, mutta kyllä rasva palaa ja paino alkaa huveta noin puolen kilon-kilon viikkovauhtia.
      Elämässä on paljonkin kärsivällisyyttä vaativia asioita ja laihduttaminen on yksi niistä. Ei kannata antaa periksi ja heittää rukkasia kehään, vaikka näyttäisi ettei tapahdu mitään.
      Kyllä tapahtuu...laihtumista, jos vain katsoo mitä ja kuinka paljon suuhunsa pistää.
      Kokemuksesta tiedän, että nälkää ei tarvotse laihduttaessa nähdä.
      Itse olen vieläkin pikkuisen ylipainoinen, mutta kuitenkin saanut painoa hilattua alas aivan noilla Tanenkin neuvomilla tervellisillä kotikonsteilla, eli vähemmän ruokaa, enemmän liikuntaa. Tsemppiä vaan kaikille laihduttajille! Älkää antako periksi heti viikon parin kuluttua ja muistakaa, että lankeemuksesta voi nousta! Ei pidä ajatella, että kun nyt repsahdin syömään liikaa, niin mitä sen on väliä, en minä kuitenkaan onnistu! Kyllä onnistut.

    • pepix

      Kokemuksen syvällä rintaäänellä olen aivan samaa mieltä. Kun vuoden alusta aloin muuttamaan syöntitapojani, niin ekat viikot (1-3), oli kyllä yhtä h-ttiä. Karkkien ja muun makean himo oli hirveä, mutta kun siihen tottui, niin eipä ole enää. Paino on mennyt alaspäin aika hyvin -18,3 kg tähän aamuun. Välillä tuli 2 kiloa takaisin, kun kävin matkalla ja en todellakaan katsonut syömisiäni. Se on lähtenyt pois, kun palasin normaaliin elämään takaisin. Liikuntaa harrastan säännöllisen epäsäännöllisesti. Kuitenkin joka päivä edes vähän. Tavallista kotiruokaa olen syönyt, ei mitään poppakonsteja ja ruokia. Minun mielestä tämä on suurimmaksi osaksi kiinni luonteen lujuudesta, ihan niin kuin tupakan polton lopetuskin. Sitäkin poltin 20 vuotta ja lopetin kerrasta.

      • laihtunut

        Totta kaikki. Yli kaksi vuotta sitten sain käsiini painonvartijoiden pistetaulukoita, ja aloin vahtia syömisiäni sen mukaan. Puolen vuoden päästä olin 12 kg kevyempi, siis syksyllä -02.
        Sen jälkeen jäi päälle terveellinen ruokavalio, ja edelleenkin kartan rasvaista ja suolaista ruokaa, valmiita eineksiä, pikaruokaa jne. Syön silti hyvin, enkä ole nälässä. Yhtään kiloa ei ole tullut takaisin, ja olen siitä onnellinen.
        Toista on tupakan kanssa, kun en vaan pysty, niin en pysty lopettamaan.


      • kärsimätön 88
        laihtunut kirjoitti:

        Totta kaikki. Yli kaksi vuotta sitten sain käsiini painonvartijoiden pistetaulukoita, ja aloin vahtia syömisiäni sen mukaan. Puolen vuoden päästä olin 12 kg kevyempi, siis syksyllä -02.
        Sen jälkeen jäi päälle terveellinen ruokavalio, ja edelleenkin kartan rasvaista ja suolaista ruokaa, valmiita eineksiä, pikaruokaa jne. Syön silti hyvin, enkä ole nälässä. Yhtään kiloa ei ole tullut takaisin, ja olen siitä onnellinen.
        Toista on tupakan kanssa, kun en vaan pysty, niin en pysty lopettamaan.

        tässä hommassa on kuitenkin vaan yksi mutta: kun ei jaksa laihduttaa putkeen puolta vuotta taikka enempää! eikä se ole kovin terveellistäkään,kun ajattelee,kuinka paljon proteiineja ja hiilihydraatteja jää pois.. niimpä kysynkin..oon yrittänyt laihduttaa..sanoisinko noin kymmenen kertaa..kaksi viikkoa kerrallaan,mutta kun mitään ei näy (terveellisen ruokavalion lisänä nesteenpoistajat,selluliittihoidot ym..),että miten saa kilot karistettua todellakin vaivatta ja nopeasti? olen tällä hetkellä noin 10kg ylipainoinen,ja pidän todellakin syömisestä..täytyykö minun tosiaankin odottaa puoli vuotta tuon 10 kilon laihtumista ja sen jälkeen luopua lopullisesti kaikista rakastamistani ruuista,kuten kinkkupastasta,kermakastikkeesta,suklaasta... onko se sen arvoista? niimpä ihmiset..laittakaapa hyviä laihtumisvinkkejä,jotka toimivat nopeasti..(liikuntaakin olen koittanut,ei tehoa) lihakset kyllä kasvavat,mutta läski sen ympärillä ei katoa minnekkään!! tässä kaikille elämäntapansa muuttaneille 10 kilon takia!! toivoo: 16-vuotias pyörykkä


      • lisää
        kärsimätön 88 kirjoitti:

        tässä hommassa on kuitenkin vaan yksi mutta: kun ei jaksa laihduttaa putkeen puolta vuotta taikka enempää! eikä se ole kovin terveellistäkään,kun ajattelee,kuinka paljon proteiineja ja hiilihydraatteja jää pois.. niimpä kysynkin..oon yrittänyt laihduttaa..sanoisinko noin kymmenen kertaa..kaksi viikkoa kerrallaan,mutta kun mitään ei näy (terveellisen ruokavalion lisänä nesteenpoistajat,selluliittihoidot ym..),että miten saa kilot karistettua todellakin vaivatta ja nopeasti? olen tällä hetkellä noin 10kg ylipainoinen,ja pidän todellakin syömisestä..täytyykö minun tosiaankin odottaa puoli vuotta tuon 10 kilon laihtumista ja sen jälkeen luopua lopullisesti kaikista rakastamistani ruuista,kuten kinkkupastasta,kermakastikkeesta,suklaasta... onko se sen arvoista? niimpä ihmiset..laittakaapa hyviä laihtumisvinkkejä,jotka toimivat nopeasti..(liikuntaakin olen koittanut,ei tehoa) lihakset kyllä kasvavat,mutta läski sen ympärillä ei katoa minnekkään!! tässä kaikille elämäntapansa muuttaneille 10 kilon takia!! toivoo: 16-vuotias pyörykkä

        Jos et ole valmis muuttamaan ruokailutottumuksiasi terveellisemmiksi, niin ei ole juurikaan hyötyä edes aloittaa diettiä vähäksi aikaa, kun ne kilot tulevat takuuvarmasti takaisin, kun palaat entiseen ruokavalioosi.

        Jos luulet että laihduttaminen yli puoli vuotta tai pidempään on epäterveellistä olet ymmärtänyt asiat täysin väärin. Suurin terveysriski on ylipainosi ja sen pudottaminen siirtymällä terveelliseen ruokavalioon on pelkästään hyvä asia. Voi olla että äärimmilleen viedyt dietit, joissa pyritään erittäin lyhyessä ajassa pudottamaan paljon painoa saattaa aiheuttaa myös terveydelle haittaa, mutta juuri siksi pitää tehdä asia rauhassa ja huolella.

        Juuri sen pitkän ajan avulla sinun ei tarvitse muuttaa kaikkia ruokailutottumuksia heti ja voit edelleen syödä kaikkia niitä ruokia kuin ennenkin, mutta vaan vähemmän ja ehkä harvemmin. Esim. suklaalevyllisen edestä otatkin vain kaksi palaa ja kinkkupastaa vain puoli annosta. Lisäksi liikuntaa kannattaa ehdottomasti harrastaa jo pelkästään yleisen terveyden takia. Liikunnan ei tarvitse olla mitään juoksua tai erilaisilla ohjatuilla tunneilla käymistä, vaan esim. rauhalliset pitkäkestoiset (1h-1,5h) kävelyt auttavat asiaa jo paljon, jos et ole aikaisemmin liikuntaa harrastanut. Tärkeintä on kuitenkin säännöllisyys, kuten myös ruokavalion noudattamisessa. Tietysti joskus voi lipsua, eikä se vielä mitään haittaa, mutta pitkällä tähtäimellä säännöllisyyteen olisi pyrittävä.

        Monesti juuri tällä palstalla kysellään miten saada kaikki ja heti. Ajatellaan että dietti on asia joka tehdään kerran ja sitten taas mässäillään mitä tahansa. Mielestäni koko sanan voisi unohtaa ainakin merkittävästi ylipainoisilla. Pitäisikin pyrkiä ymmärtämään, että kysessä on pyrkimys muuttaa huonoja ruokailutottumuksia parempaan ja tämän seurauksena myös oma paino palautuu normaalille tasolle. Kaiken lisäksi maltillisella dietillä sinun ei välttämättä tarvitse nähdä edes nälkää, jota varmasti näet jos lasket kalorisi liian alas. Mitä vanhemmaksi tulet sitä vaikeampaa sinun on päästä ylimääräisistä kiloista, joten nyt olisi viimeistään hyvä mahdollisuus tehdä siihen muutos.

        Jos toimivia vinkkejä haluat, niin itse ainakin lähtisin vähentämään epäterveellisten ruokien määrää ruokavaliossa jakorvaamaan niitä terveellisemmillä. Tämän lisäksi alkaisin harrastamaan pitkäkestoista liikuntaa säännöllisesti. Esim. noin tunnin rauhallinen kävelylenkki ennen aamupalaa tyhjällä vatsalla on erittäin toimiva.

        Myös tälläisen linkin joku (en siis minä) oli aiemmin tänne laittanut. Kannattaa lukea ajatuksella läpi.
        http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/orto.html


      • ei muuta
        kärsimätön 88 kirjoitti:

        tässä hommassa on kuitenkin vaan yksi mutta: kun ei jaksa laihduttaa putkeen puolta vuotta taikka enempää! eikä se ole kovin terveellistäkään,kun ajattelee,kuinka paljon proteiineja ja hiilihydraatteja jää pois.. niimpä kysynkin..oon yrittänyt laihduttaa..sanoisinko noin kymmenen kertaa..kaksi viikkoa kerrallaan,mutta kun mitään ei näy (terveellisen ruokavalion lisänä nesteenpoistajat,selluliittihoidot ym..),että miten saa kilot karistettua todellakin vaivatta ja nopeasti? olen tällä hetkellä noin 10kg ylipainoinen,ja pidän todellakin syömisestä..täytyykö minun tosiaankin odottaa puoli vuotta tuon 10 kilon laihtumista ja sen jälkeen luopua lopullisesti kaikista rakastamistani ruuista,kuten kinkkupastasta,kermakastikkeesta,suklaasta... onko se sen arvoista? niimpä ihmiset..laittakaapa hyviä laihtumisvinkkejä,jotka toimivat nopeasti..(liikuntaakin olen koittanut,ei tehoa) lihakset kyllä kasvavat,mutta läski sen ympärillä ei katoa minnekkään!! tässä kaikille elämäntapansa muuttaneille 10 kilon takia!! toivoo: 16-vuotias pyörykkä

        Ei varmaankaan ole mitään muuta keinoa kuin rasvaimu, jos haluaa saada fläsän pois ilman että on valmis tekemään juurikaan mitään sen eteen...tosin pitää tuossakin vaihtoehdossa raahautua sinne paikkaan missä toimenpide voidaan suorittaa, joten taitaa olla liian työlästä.


    • Anonyymi

      Laihduttaminen on todella helppoa. Huomasin että kun tuli 30 vuotta mittariin niin vyötärö alkoi kasvamaan. Liikunta ja ruokailu oli kuitenkin pysynyt samanlaisena.
      Alkoi häiritsemään tuo hyllyvä läski niin aloin vain syömään ihan hieman vähemmän. Läskit lähti. Olin vielä normaalipainoinen juuri ja juuri ennen laihdutustakin mutta tässä vaiheessa pitää ottaa itseään niskasta kiinni ettei liho kuten muut ikäiseni.

      • Anonyymi

        Lainaus:
        Hyvä esimerkki laihduttamisesta vs. maltillisten muutosten tekemisistä on eräs keski-ikäinen miesasiakkaani. Tavatessamme ensi kertaa hänellä oli takanaan tiukkoja laihdutuskuureja. Painoa oli ensitapaamisessa yli 100 kiloa. Sovimme että nyt tehdään asiat toisin: hän saa syödä perunaa ja ruisleipää kunhan ottaa mukaan reilun annoksen salaattia; Hermesetas teehen on paljon parempi valinta kuin sokeri ja itseasiassa täysin ok että voi edelleen nauttia teen makeana; saunakalja sillon tällön on myös ok ja kekkereissä voi ottaa palan kakkua.

        Miehen paino on pudonnut muutamassa kuukaudessa reippaasti alle sadan kilon eikä hän ole kertaakaan proggiksemme aikana nähnyt nälkää. Kunto on kasvanut kohisten ja mies kertoo olevansa paremmassa kunnossa kuin aikoihin. Parhaiten miehen fiiliksiä kuvaa lausahdus, "Painohan on pudonnut kuin itsestään".

        https://petterilindblad.blogspot.com/2016/06/haluatko-laihtua-pysyvasti-lopeta.html?m=1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainaus:
        Hyvä esimerkki laihduttamisesta vs. maltillisten muutosten tekemisistä on eräs keski-ikäinen miesasiakkaani. Tavatessamme ensi kertaa hänellä oli takanaan tiukkoja laihdutuskuureja. Painoa oli ensitapaamisessa yli 100 kiloa. Sovimme että nyt tehdään asiat toisin: hän saa syödä perunaa ja ruisleipää kunhan ottaa mukaan reilun annoksen salaattia; Hermesetas teehen on paljon parempi valinta kuin sokeri ja itseasiassa täysin ok että voi edelleen nauttia teen makeana; saunakalja sillon tällön on myös ok ja kekkereissä voi ottaa palan kakkua.

        Miehen paino on pudonnut muutamassa kuukaudessa reippaasti alle sadan kilon eikä hän ole kertaakaan proggiksemme aikana nähnyt nälkää. Kunto on kasvanut kohisten ja mies kertoo olevansa paremmassa kunnossa kuin aikoihin. Parhaiten miehen fiiliksiä kuvaa lausahdus, "Painohan on pudonnut kuin itsestään".

        https://petterilindblad.blogspot.com/2016/06/haluatko-laihtua-pysyvasti-lopeta.html?m=1

        Tuo kuulostaa hyvältä, ei ole mitään Juttailua tai muiden julkkisten pikadieettejä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe