Lukion opwttajat

Aika parantaa

Toivoisin todellakin, että lukion opettajat (ehkä jo entisetkin) miettisivät todella näitä asioita. Minä olin erään lukion opettajan silmätikku. Olin yläasteella murrosiän kiemuroiden ja oman elämäni vaikeuksien takia vaikea oppilas. Kuvittelin kuitenkin voivani jättää kaiken taakse, kun menin lukioon. Kaveripiirini muuttui, minä muutuin ja into opiskeluun palasi taas. Palasi siihen asti, kunnes erään opettajan ennakkoluulot löivät vasten kasvoja. Ja niinhän se meni, kiinnostus kyseisiin aineisiin, opiskeluun ja varmuus omaan toimimiseen. Minä selvisin kuitenkin. Kirjoitin ja valmistuin. Ei se enää helppoa ollut kun minulle ei annettu mahdollisuutta olla hyvä aineessa, mutta selvisin silti. Sen jälkeen minulla on ollut kammo opiskelua kohtaan enkä ole osannut oikein olla kursseilla. Olen myöskin huomannut sen, että näiden kolmen vuoden jälkeen olen pelännyt jatkuvasti kritiikkiä opettajien suhteen. Henkilökohtaisuuksiin menemistä. Nauramista yritykselle. Tuhahduksia siitä, että minäkö muka pystyisin johonkin

Toivoisin siis hyvät opettajat, että te unohtaisitte yläasteikäisten lasten elämän siinä vaiheessa kun he siirtyvät lukion puolelle. Ovat vanhempia, poissa entisistä piireistä, intoa täynnä. Älkää polkeko heitä. Antakaa uusille opiskelijoille mahdollisuus, niin ehkä lukiollakin on tulevaisuus.

T: Palkittu luokkansa parhaana tänä vuonna, monta vuotta lukion jälkeen.

1

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannustan sua

      Tsemppiä sinulle! Toivon että pääset irti siitä kokemuksesta ja voit edetä urallasi turvallisin mielin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe