Tiedustellessani talvilomasta työnantajani ilmoitti ettei minulla ole vielä ensi talvenakaan talvilomaa. Olen työskennellyt yrityksessä nyt täyspäiväisesti noin 14 kk.
Onko tosiaan näin, että pitää olla työntekijänä 2 vuotta ennenkuin talvilomaa alkaa kertymään?
Onko kenelläkään tietoa???
eikö vieläkään lomaa?
5
1038
Vastaukset
- työtön
Työnantajasi on oikeassa.
Mutta saathan sinä palkkaa työstäsi ja saathan kesälomaa. Olisit tyytyväinen siihen mitä saat.
Purnaaja!- Puurtaja
Eikö kesälomaa ala kertymään vuoden työssäolon jälkeen? Miten talviloma on niin eri asia sitten?
Toki on kiva että on yleensäkään töitä. En vaan viitsisi tehdä hyväntekeväisyyttä työnantajalleni... - ???
Puurtaja kirjoitti:
Eikö kesälomaa ala kertymään vuoden työssäolon jälkeen? Miten talviloma on niin eri asia sitten?
Toki on kiva että on yleensäkään töitä. En vaan viitsisi tehdä hyväntekeväisyyttä työnantajalleni...Kesälomaa kertyy jo vaikka oisit kesätöissä!
Heti seuraavana talvena kun sulla on täysi kesäloma, on sulla myös talviloma. - palkanlaskija
??? kirjoitti:
Kesälomaa kertyy jo vaikka oisit kesätöissä!
Heti seuraavana talvena kun sulla on täysi kesäloma, on sulla myös talviloma.ensi talven lomapäivät on tienattu ajalla 1.4.2003-31.3.2004. Jos olet ollut 31.3.2004 yli vuoden työsuhteessa, kertyy lomaa 2,5 päivää per kuukausi, eli tulee talviloma. Jos tuona päivänä olet ollut alle vuoden, tulee lomaa 2 päivää, eli ei kerry kun max 4 viikkoa kesälomaa.
Tämä nyt on tyly asia, mutta tasapuolisuuden vuoksi johonkin on vedettävä raja. Ja tämä raja tulee vuosilomalaista. Purnatkaa siis eduskunnalle...
- toinen työläinen
Joo, mulla oli käydä samanlailla, mutta onneksi työnantaja oli reilu ja lupasi lomat vaikka laki muuta sanoiskin.
Eli jos olet aloittanut työsi 31.3 tai ennen edellisenä vuonna, sulle kuuluu talvilomat. Jos taas 1.4 tai myöhemmin (kuten minä!), niin talviloma tulee vasta kahden vuoden jälkeen vaikka onkin jo täydet kesälomat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee683072Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."251940Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2581498Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.931486Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2561162Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki251059Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201044En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711020Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin761014- 97978