Miten vakipanosta vakavampaan?

vakiiii

Vietämme aikaa yhdessä kerran tai pari viikossa. Hän tulee luokseni tai minä menen hänen luokseen. Harrastamme mieletöntä seksiä, nukumme sylikkäin, juttelemme, pussailemme, höpsöttelemme, teemme ruokaa, käymme kävelyllä yms.
Joka kerta, kun lähden hänen luotaan, minulla on jotenkin surullinen olo ja tuntuu, että on välittömästi ikävä hänen kainaloonsa. Olen melko varma, että mies pyörittelee samaan aikaan muitakin naisia, joten en tiedä, miten saisin hänet haluamaan vain minut. Itselläni ei ole tällä hetkellä ollut muita, mutta olen tarkoituksellisesti jättänyt jotain kertomatta yms, jotta hänkin saattaa olettaa etten vain roiku hänen perässään koko aikaa. Mies on kiinnostunut asioistani ja kyselee.

Eilenkin aamulla oli haikea olo, kun tein lähtöä. Makoiltiin sängyllä ja välillä yritin nousta jo, mutta mies pyysi tulemaan viereen ja veti lähelleen enkä olisi halunnut lähteä ikinä pois. Juttelemme toisillemme usein hellittelevällä äänensävyllä ja silittelemme toisiamme samalla yms.
Naiselle kaikki tämmöinen ns. seurustelusöpöily on liikaa. Vaikka koko ajan yritän pitää järkeä päässä ja tiedostaa, että meistä ei tule todennäköisesti ikinä mitään, niin tunteet ovat jo syntyneet.
Miten saisin miehen haluamaan minut? Tai miten selvittää, että haluaako mies minut?
En haluaisi ottaa asiaa vielä esille suoraan, koska olemme tunteneet vasta noin 3kk, joten en halua pilata mitään. Uskon, että asiat etenevät lopulta omalla painollaan, mutta haluaisin selvittää, että mitä mies ylipäänsä ajattelee.

6

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Purukummi

      3 kk:tta on lyhyt aika, joten tuskin mieskään vielä tietää, mitä haluaa, vaikka kysyisitkin. Toisaalta, ottaen huomioon, että kirjoitit tämän viestisi "Avoin suhde" palstalle, niin mitä nopeammin selvität omat ja miehen ajatukset ja tunteet, pääset ja pääsette eteen päin asioissa. Laitahan jäitä pikkuisen hattuusi nyt ja kysy suoraan. Kun kysyt, näytä oma persoonallisuutesi, eli olemalla oma itsesi. Aitous on tärkeää myös avoimessa suhteessa.

    • marie738

      Kannattaa tosiaan ottaa asia puheeksi. Avoin suhde ei tosiaan sovi kaikille ja kun siihen ylipäätään lähtee on säännöt sovittava tarkemmin kuin normi suhteessa.

      Ongelmana kohdallasi tuskin on, ettei mies haluaisi sinua. Varmasti haluaa, mutta ilmeisesti hän haluaa myös muita naisia ja ajattelee, että se on ihan ok sinulle. Sinun kannaltasi oleellisimpia kysymyksiä on, että mitä sinä haluat?Haluatko jakaa hänen muiden naisten kanssa? Jos et, niin sitten on vain nostettava kissa pöydälle ja sanottava totuus, että tunteita on syntynyt ja että haluat olla hänelle se ainoa nainen ja et halua/pysty jakamaan häntä muiden kanssa.

      Itse kun olen lähipiirissä seurannut näitä avoimia suhteita, niin jotta se onnistuisi niin se vaatii voimakkaampaa sitoumusta kuin perussuhde, eli suhdetta ei saisi keinuttaa isommatkaan myrskyt. Rehellisyyttä se vaatii. Lisäksi ihmisille niin tyypillistä liiallista omistamisen halua ja mustasukkaisuutta ei saisi olla.

      Parhaimmillaan olen nähnyt avoimen suhteen kestäneen jo yli viisitoista vuotta yhdellä tuttavapariskunnalla. Ja se on ehdottamasti pisimpiä suhteita lähipiiristäni, mitä tiedän jos lapsellisia suhteita ei oteta huomioon. Ongelmia toki heillä on ollut samoin kuin muillakin, mutta tosiaan pian 20 vuotta ovat olleet yhdessä. Muut avoimet suhteet mitä tiedän ovat olleet enemmän tai vähemmän epäonnistuneita johtuen juuri näistä mustasukkaisuus, omistamisen halusta jne.. Lähtökohtaisesti yleensä siitä, ettei sääntöjä suhteelle ole tarkkaan sovittu.

    • alkuper.

      Kiitos vinkeistä ! Eihän tämän tosissaan pitäisi olla näin vaikeaa, kun asioista vain puhuisi suoraan. Pelkään vain jotenkin, että ottamalla asian liian aikaisin puheeksi, menetän hänet kokonaan. Edellisen mieheni kanssa meillä oli aluksi avoin suhde, joka muuttui rakastumisen myötä seurusteluksi, kun en hätiköinyt asioita.

      Mies lisäksi tekstailee ja juttelee facessa lähes aina ollessamme siellä yhtä aikaa. Juttelemme muutakin kuin seuraavan tapaamisen ajankohtaa. Haluaisin uskoa, että hänellä on tunteita vaikka sekään ei riitä, jos halua sitoutua ei ole.
      Kerran humalassa ollessaan mies avautui sen verran, että tykkää minusta ja hänen mielestään täytyy olla muutakin kuin pelkkää seksiä (tarkoitti ilmeisesti, että ei pane minua pelkästä panemisen ilosta), mutta emme päässeet keskustelussa sen enempää eteenpäin.

    • Purukummi

      Olen iloinen puolestasi, että sinulla on jo noin läheiset välit miehen kanssa, mutta tosiaan, ota rohkeasti vaan tunteet puheeksi. Ja jos kävisikin niin, että mies haluaisi vain olla kaveria, niin ei sekään kaataisi maailmaasi minn mielestäni...

      Itse otin 4 kuukauden kohdalla puheeksi ja ratkes sitten sekin asia, eikä käynyt huonosti. Heh! En ole luonteeltani mustasukkaista tyyppiä, mutta odotan toiselta samaa kohtelua, mitä minä annan.

    • alkuper.

      Voi kiitos ! Ihanan kannustava viesti :) Äwäwäww, näen miestä taas tänään enkä malttaisi pysyä housuissani :D


      Mutta hienoa, että sulla kävi hyvin ! 4kk olikin varmaan sopiva aika ottaa asia esille :) Seurusteletteko siis miehen kanssa ja homma lähti avoimesta suhteesta liikkeelle?

      • Purukummi

        Juu, oli se 4kk:tta sopiva ajankohta. Ei vaan jäätiin avoimeksi. Enempää en viitsi kertoa, etten paljastu, jos mies lukee tätä palstaa. Tsemppiä sulle, alkuperäinen! Ymmärrän tunteesi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      174
      6975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      39
      4107
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2075
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2009
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1601
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1578
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      37
      1415
    Aihe