Kenellä kaikilla on nälkä? Laitan tänään aitoja Jenkki hampurilaisia koko palstalle.
Otan naudan jauhelihaa. Kaulitsen voipaperin välissä litteäksi ja paistan tulisella rypsiöljyllä pannulla. Sitten paitokset toiseen pannuun. Soijaöljyä ja valkosipulimurskaa väliin hautumaan. Sormisuolaa ja valkopippuria joukkoon.
Sitten lohkon sipulim ohuiksi renkaiksi. Samoin tomaatin. Esille Sheddar-juustopalat. Salaattia ja Cesar-kastiketta esiin.
Sämpylä halki ja hetkeksi mikroon. Pihivi Cesar-kastike, Cheddar, salaatinlehti, tomaatti, sipuli ja Cesar-kastike.
Ole hyvä!
Ääh. Mulla on nälkä!
Hampurilaisia
24
122
Vastaukset
- Saanko minä
sellaisen? :D Olen se, joka teki mm aloituksen "löydätkö yhteistä deftille runontajalle ja lifemokkerille"
Jos saa ilman raakaa sipulia niin 2 double deckeriä kiitos.
Laitan esille paahdettua, jos sellainen käy paremmin?
Ja huom! Sen hampurilaisen saa täyttää miten haluaa. Itse jätän aina sämpylän pois ja syön lautaselta. Mun masu ei kestä pullaa.
Ja descerinä ilman muuta. Ja triplana vielä, että viihdyt mun seurassa pitempään :)sxthsens kirjoitti:
Laitan esille paahdettua, jos sellainen käy paremmin?
Ja huom! Sen hampurilaisen saa täyttää miten haluaa. Itse jätän aina sämpylän pois ja syön lautaselta. Mun masu ei kestä pullaa.
Ja descerinä ilman muuta. Ja triplana vielä, että viihdyt mun seurassa pitempään :)Juu, paahdettu sipuli on parempaa. Raaka on liian pistävän makuista.
Paras hampurilaiskokki on sellainen joka ei pihveissä pihtaa. Oikein iso satsi, niin voi keventää ottamalla hampilta pullahatun pois. Samalla tulee karpattua pikkusen :pbravo.bravi kirjoitti:
Juu, paahdettu sipuli on parempaa. Raaka on liian pistävän makuista.
Paras hampurilaiskokki on sellainen joka ei pihveissä pihtaa. Oikein iso satsi, niin voi keventää ottamalla hampilta pullahatun pois. Samalla tulee karpattua pikkusen :pNo nyt olet oikean paitomestarin seurassa! Juuri sellaisia teen! :)
Sipulit leikkaan niin ohuisi kuin saan. En pidä raakana niistä itsekään. Mutta oikeasti ne tuovat juuri sen aidon ensimmäisen kokemuksen mieleen, kun ne tuli noukittua seiltä pois. Ja ehkä niiden tuoksu. Otan itse vain pari ohutta siivua lautaselle.sxthsens kirjoitti:
No nyt olet oikean paitomestarin seurassa! Juuri sellaisia teen! :)
Sipulit leikkaan niin ohuisi kuin saan. En pidä raakana niistä itsekään. Mutta oikeasti ne tuovat juuri sen aidon ensimmäisen kokemuksen mieleen, kun ne tuli noukittua seiltä pois. Ja ehkä niiden tuoksu. Otan itse vain pari ohutta siivua lautaselle.American Dinerissä on suurin hampurilaisannos sellanen, jossa on yli kilo pihviä. Kun sen syö, saa nimensä kunniatauluun kaiverrettuna. Ihan sellaseen ei pysty, mutta XXXL menee hyvin nälkiintyneenä. Antaa lappaa vaan paistomestari :)
bravo.bravi kirjoitti:
American Dinerissä on suurin hampurilaisannos sellanen, jossa on yli kilo pihviä. Kun sen syö, saa nimensä kunniatauluun kaiverrettuna. Ihan sellaseen ei pysty, mutta XXXL menee hyvin nälkiintyneenä. Antaa lappaa vaan paistomestari :)
Oukei. Et tule pettymään. Mun tekemät on tosi hyviä! :)
Kiloinen on muuten aika jytky. Kunniantaulun kaiverrus vaatii varmaan hyvää vatsan toimintaa.. tai sitten purut.sxthsens kirjoitti:
Oukei. Et tule pettymään. Mun tekemät on tosi hyviä! :)
Kiloinen on muuten aika jytky. Kunniantaulun kaiverrus vaatii varmaan hyvää vatsan toimintaa.. tai sitten purut.On siinä taulussa useampi kymmenen nimeä viimeksi kun katsoin. Joillain on mahalaukku elastaanista. Ei voi silti olla kovin terveellistä puuhaa. Tulee mieleen Morgan Spurlock, jolla kuukauden pelkkää mäkkiruokaa syötyään oli vaarallisen huonot maksa- ja muut arvot.
- jaa-a
Mahtaako sxth :een vedota sama kuin johonkin Jazuliin ja ziseliin?
jaa-a kirjoitti:
Mahtaako sxth :een vedota sama kuin johonkin Jazuliin ja ziseliin?
Jaa-a. Aika harvoin kuuntelen räppiä
http://www.youtube.com/watch?v=bnNIeRFUe7E
Iltaa Sixth-Mac hampurilaisbaariin. :)
Ottaisin mielummin kasvispurilaisen ruissämpylällä, salaatinlehtiä ja tomaattia väliin. Ei muuta.
Muut härpäkkeet ja mausteet voit jättää toisille herkkusuille.
Thänks!Sixth-Mac! *tirsk* Hauskasti keksitty sinulta :)
Kasvispihvien onnistuminen ei ole niin takeita, mut perunaa, porkkanaa, selleriä ja purjoa soija-kastikketta käyttäen olen saanut tehtyä jokseenkin syötäviä pihvejä.
Josko sellainen kelpaisi?
ps. Jos tiedät jonkun paremman ohjeen, niin vihjaa minulle!bravo.bravi kirjoitti:
Kyllä naudanlihan voi kasvikseksi laskea. Flooraa ja faunaa, kumpikin alkaa äffällä =)
Jotenkin tökkii tuo punainen liha. En suinkaan ole kasvissyöjä, liha vaan sulaa huonosti. Siitä jää epämiellyttävän ähky olo pitkään.
Kalkkuna- ja kana hampurilaisia voisi kokeilla. Ne vaan vaatii viitseliäisyyttä. :)sxthsens kirjoitti:
Sixth-Mac! *tirsk* Hauskasti keksitty sinulta :)
Kasvispihvien onnistuminen ei ole niin takeita, mut perunaa, porkkanaa, selleriä ja purjoa soija-kastikketta käyttäen olen saanut tehtyä jokseenkin syötäviä pihvejä.
Josko sellainen kelpaisi?
ps. Jos tiedät jonkun paremman ohjeen, niin vihjaa minulle!Juu sellainen kelpaa oikein hyvin. :)
Itse olen huono hellapoliisi ja epäonnistunut kokkikokelas. Ruuanlaitto ei ole suosikkihomma.
Annan muiden loistaa keittiössä, seuraan tyytyväisenä sivusta.tosi..typy kirjoitti:
Juu sellainen kelpaa oikein hyvin. :)
Itse olen huono hellapoliisi ja epäonnistunut kokkikokelas. Ruuanlaitto ei ole suosikkihomma.
Annan muiden loistaa keittiössä, seuraan tyytyväisenä sivusta.Ei se ollut munkaan suosikkihomma alkujaan. Sitten aikaa oli vaan liikaa, eikä ollut enää mikään pakko pitää ruokahuoltoa yllä, mikä teki siitä rennompaa..
Huomasin että viihdyn ruuan tuoksujen ja makujen parissa. Halusin kokeilla ja tehdä joka kerta parempaa. Katselin netistä vinkkejä ja kokeilin miltä maistuu. Se on ollut palkitsevaa, mut totuuden nimissä, en minäkään ole mikään varsinainen mestari niissä hommissa :)
kuolen nälkään.. ja joo, ei sun tarvi kertoa miten jauhelihaa paistetaan :)
Kuulostaa hyvältä mutta ainakin silloin kun vaimoni tekee aitoja jenkkihampurilaisia niin sämpylöitä ei lämmitetä ollenkaan. Vissiin tuo asia riippuu siitä missäpäin jenkkilää on asunut.
- Kyöstix
Aina nälkää yhdelle hampurilaiselle.
- Katsoin tässä
jokunen aika sitten yhden jakson Jamie Oliverin ruokavallankumouksesta, missä se pyöri jenkeissä. Hän avasi siinä vähän miten ja mistä ne jauhelihat jauhetaan, mistä ne jenkkihampurilaiset tehdään. Ei tee sen jälkeen erityisemmin mieli hampurilaisia tai yleensäkään mitään jauhelihasta väsättyä...
- -palstan miehet-
Kaupasta saa ihan asiallisia soijapihvejä ryöstöhintaan, lihatonta etsiville tiedoksi. Ottaisin pekonihampurilaisen paistetulla kananmunalla, aamiaishampurilainen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2147374
- 594732
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434684- 753398
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161995Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗291812- 311799
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441657- 361547
- 1431307