Hampurilaisia

Kenellä kaikilla on nälkä? Laitan tänään aitoja Jenkki hampurilaisia koko palstalle.

Otan naudan jauhelihaa. Kaulitsen voipaperin välissä litteäksi ja paistan tulisella rypsiöljyllä pannulla. Sitten paitokset toiseen pannuun. Soijaöljyä ja valkosipulimurskaa väliin hautumaan. Sormisuolaa ja valkopippuria joukkoon.

Sitten lohkon sipulim ohuiksi renkaiksi. Samoin tomaatin. Esille Sheddar-juustopalat. Salaattia ja Cesar-kastiketta esiin.

Sämpylä halki ja hetkeksi mikroon. Pihivi Cesar-kastike, Cheddar, salaatinlehti, tomaatti, sipuli ja Cesar-kastike.


Ole hyvä!


Ääh. Mulla on nälkä!

24

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saanko minä

      sellaisen? :D Olen se, joka teki mm aloituksen "löydätkö yhteistä deftille runontajalle ja lifemokkerille"

      • ET SAA!!

        (kollohuutona korvaan!)


    • Jos saa ilman raakaa sipulia niin 2 double deckeriä kiitos.

      • Laitan esille paahdettua, jos sellainen käy paremmin?

        Ja huom! Sen hampurilaisen saa täyttää miten haluaa. Itse jätän aina sämpylän pois ja syön lautaselta. Mun masu ei kestä pullaa.

        Ja descerinä ilman muuta. Ja triplana vielä, että viihdyt mun seurassa pitempään :)


      • sxthsens kirjoitti:

        Laitan esille paahdettua, jos sellainen käy paremmin?

        Ja huom! Sen hampurilaisen saa täyttää miten haluaa. Itse jätän aina sämpylän pois ja syön lautaselta. Mun masu ei kestä pullaa.

        Ja descerinä ilman muuta. Ja triplana vielä, että viihdyt mun seurassa pitempään :)

        Juu, paahdettu sipuli on parempaa. Raaka on liian pistävän makuista.

        Paras hampurilaiskokki on sellainen joka ei pihveissä pihtaa. Oikein iso satsi, niin voi keventää ottamalla hampilta pullahatun pois. Samalla tulee karpattua pikkusen :p


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Juu, paahdettu sipuli on parempaa. Raaka on liian pistävän makuista.

        Paras hampurilaiskokki on sellainen joka ei pihveissä pihtaa. Oikein iso satsi, niin voi keventää ottamalla hampilta pullahatun pois. Samalla tulee karpattua pikkusen :p

        No nyt olet oikean paitomestarin seurassa! Juuri sellaisia teen! :)

        Sipulit leikkaan niin ohuisi kuin saan. En pidä raakana niistä itsekään. Mutta oikeasti ne tuovat juuri sen aidon ensimmäisen kokemuksen mieleen, kun ne tuli noukittua seiltä pois. Ja ehkä niiden tuoksu. Otan itse vain pari ohutta siivua lautaselle.


      • sxthsens kirjoitti:

        No nyt olet oikean paitomestarin seurassa! Juuri sellaisia teen! :)

        Sipulit leikkaan niin ohuisi kuin saan. En pidä raakana niistä itsekään. Mutta oikeasti ne tuovat juuri sen aidon ensimmäisen kokemuksen mieleen, kun ne tuli noukittua seiltä pois. Ja ehkä niiden tuoksu. Otan itse vain pari ohutta siivua lautaselle.

        American Dinerissä on suurin hampurilaisannos sellanen, jossa on yli kilo pihviä. Kun sen syö, saa nimensä kunniatauluun kaiverrettuna. Ihan sellaseen ei pysty, mutta XXXL menee hyvin nälkiintyneenä. Antaa lappaa vaan paistomestari :)


      • bravo.bravi kirjoitti:

        American Dinerissä on suurin hampurilaisannos sellanen, jossa on yli kilo pihviä. Kun sen syö, saa nimensä kunniatauluun kaiverrettuna. Ihan sellaseen ei pysty, mutta XXXL menee hyvin nälkiintyneenä. Antaa lappaa vaan paistomestari :)

        Oukei. Et tule pettymään. Mun tekemät on tosi hyviä! :)

        Kiloinen on muuten aika jytky. Kunniantaulun kaiverrus vaatii varmaan hyvää vatsan toimintaa.. tai sitten purut.


      • sxthsens kirjoitti:

        Oukei. Et tule pettymään. Mun tekemät on tosi hyviä! :)

        Kiloinen on muuten aika jytky. Kunniantaulun kaiverrus vaatii varmaan hyvää vatsan toimintaa.. tai sitten purut.

        On siinä taulussa useampi kymmenen nimeä viimeksi kun katsoin. Joillain on mahalaukku elastaanista. Ei voi silti olla kovin terveellistä puuhaa. Tulee mieleen Morgan Spurlock, jolla kuukauden pelkkää mäkkiruokaa syötyään oli vaarallisen huonot maksa- ja muut arvot.


      • jaa-a

        Mahtaako sxth :een vedota sama kuin johonkin Jazuliin ja ziseliin?



    • Iltaa Sixth-Mac hampurilaisbaariin. :)

      Ottaisin mielummin kasvispurilaisen ruissämpylällä, salaatinlehtiä ja tomaattia väliin. Ei muuta.
      Muut härpäkkeet ja mausteet voit jättää toisille herkkusuille.

      Thänks!

      • Kyllä naudanlihan voi kasvikseksi laskea. Flooraa ja faunaa, kumpikin alkaa äffällä =)


      • Sixth-Mac! *tirsk* Hauskasti keksitty sinulta :)

        Kasvispihvien onnistuminen ei ole niin takeita, mut perunaa, porkkanaa, selleriä ja purjoa soija-kastikketta käyttäen olen saanut tehtyä jokseenkin syötäviä pihvejä.

        Josko sellainen kelpaisi?

        ps. Jos tiedät jonkun paremman ohjeen, niin vihjaa minulle!


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Kyllä naudanlihan voi kasvikseksi laskea. Flooraa ja faunaa, kumpikin alkaa äffällä =)

        Jotenkin tökkii tuo punainen liha. En suinkaan ole kasvissyöjä, liha vaan sulaa huonosti. Siitä jää epämiellyttävän ähky olo pitkään.

        Kalkkuna- ja kana hampurilaisia voisi kokeilla. Ne vaan vaatii viitseliäisyyttä. :)


      • sxthsens kirjoitti:

        Sixth-Mac! *tirsk* Hauskasti keksitty sinulta :)

        Kasvispihvien onnistuminen ei ole niin takeita, mut perunaa, porkkanaa, selleriä ja purjoa soija-kastikketta käyttäen olen saanut tehtyä jokseenkin syötäviä pihvejä.

        Josko sellainen kelpaisi?

        ps. Jos tiedät jonkun paremman ohjeen, niin vihjaa minulle!

        Juu sellainen kelpaa oikein hyvin. :)

        Itse olen huono hellapoliisi ja epäonnistunut kokkikokelas. Ruuanlaitto ei ole suosikkihomma.
        Annan muiden loistaa keittiössä, seuraan tyytyväisenä sivusta.


      • tosi..typy kirjoitti:

        Juu sellainen kelpaa oikein hyvin. :)

        Itse olen huono hellapoliisi ja epäonnistunut kokkikokelas. Ruuanlaitto ei ole suosikkihomma.
        Annan muiden loistaa keittiössä, seuraan tyytyväisenä sivusta.

        Ei se ollut munkaan suosikkihomma alkujaan. Sitten aikaa oli vaan liikaa, eikä ollut enää mikään pakko pitää ruokahuoltoa yllä, mikä teki siitä rennompaa..

        Huomasin että viihdyn ruuan tuoksujen ja makujen parissa. Halusin kokeilla ja tehdä joka kerta parempaa. Katselin netistä vinkkejä ja kokeilin miltä maistuu. Se on ollut palkitsevaa, mut totuuden nimissä, en minäkään ole mikään varsinainen mestari niissä hommissa :)


    • kuolen nälkään.. ja joo, ei sun tarvi kertoa miten jauhelihaa paistetaan :)

    • Kuulostaa hyvältä mutta ainakin silloin kun vaimoni tekee aitoja jenkkihampurilaisia niin sämpylöitä ei lämmitetä ollenkaan. Vissiin tuo asia riippuu siitä missäpäin jenkkilää on asunut.

    • Kyöstix

      Aina nälkää yhdelle hampurilaiselle.

    • Katsoin tässä

      jokunen aika sitten yhden jakson Jamie Oliverin ruokavallankumouksesta, missä se pyöri jenkeissä. Hän avasi siinä vähän miten ja mistä ne jauhelihat jauhetaan, mistä ne jenkkihampurilaiset tehdään. Ei tee sen jälkeen erityisemmin mieli hampurilaisia tai yleensäkään mitään jauhelihasta väsättyä...

    • -palstan miehet-

      Kaupasta saa ihan asiallisia soijapihvejä ryöstöhintaan, lihatonta etsiville tiedoksi. Ottaisin pekonihampurilaisen paistetulla kananmunalla, aamiaishampurilainen.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe