Hoitoalan työhakemus

Lähihoitaja88

Olen 20-vuotias vasta (10/12) valmistunut lähihoitajaksi hyvin paperein. Erikoistuminen Sairaanhoito ja huolenpito.
Olen jonkin verran tehnyt opiskelun ohessa keikkaa ja valmistumisen jälkeen ollut joulukuun sijaisena..
Tällä alueella tuntuu että hoitajista on ylitarjonta, vaikka koulussa kehuttiin kuinka saamme valita työpaikan!
Olen laitellut työhakemuksia mol.fi kautta, soitellut ja käynyt henk. kohtaisesti paikalla..
Ei kuitenkaan ole oikeen napannut eikä työhaastatteluun edes ole tullut kutsua..
Nyt aukesi kunnalla hoitajan paikkoja kotihoitoon, vanhainkotiin ja varahenkilöksi..
Elikkäs pitäs tehdä tosi hyvä työhakemus.. Ei ole kyllä vahvinta alaani..
Eli vinkkejä kaivataan, miten tehdä persoonallinen työhakemmus ja kannattaako itseään liikaa kehua/mainostaa?

Kiitoksia avusta !

9

21691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähihoitaja88

Edellinen työhakemukseni oli tällöinen uuteen hoivakotiin yksityiselle puolelle, josta ei tullut kutsua haastatteluun.. Saa antaa kommenttia!

Löysin Työ - ja elinkeinotoimiston sivuilta työpaikkailmoituksenne koskien avoinna olevaa lähihoitajan paikkaa ***** hoivakotiinne. Olen kiinnostunut paikasta, toiveenani onkin päästä luomaan uutta hoivakotia vanhusten parhaaksi.

Olen **-vuotias vasta valmistunut lähihoitaja **********. Valmistuin ********** ******* lokakuussa 2012 hyvin paperein. Olen erikoistunut Sairaanhoito – ja huolenpitoon, mutta työskentely vanhusten kanssa on erityisesti lähellä sydäntä.
      Tällä hetkellä työskentelen palvelukoti ********** sijaisena. Asun yksin ********** ja koska minulla ei ole mitään perheellisiä velvoitteita vuorotyö sopii minulle hyvin ja olen valmis joustamaan työvuoroissa. Omaan hyvän organisointi kyvyn ja sopeudun nopeasti uusiin ja muuttuviin tilanteisiin eikä ns. ”sormi mene suuhun” vaikeissakaan tilanteissa.
      Vapaa-aikanani ulkoilen, askartelen, nautin elämästä sekä pidän itsestäni huolta. Työkaverina olen rehellinen, empaattinen sekä yritän luoda ja ylläpitää positiivista työilmapiiriä huumoria unohtamatta.

Ihmisten auttaminen on minulle tärkeää ja koen lähihoitajan työn palkitsevana. Rauhallisen persoonani ansiosta tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja hoidan työni alusta loppuun tunnollisesti. Olen saanut työssäni paljon hyvää palautetta asiakkailta, työkavereiltani, omaisilta sekä esimiehiltä. Kykenen toimimaan itsenäisesti ja oma-aloitteisesti, mutta näen tiimityöskentelyn tärkeänä osana hoitotyötä. Työtäni ohjaavat vahvasti eettiset periaatteet sekä kuntouttava työote ottaen huomioon asiakkaan voimavarat. Haluan kehittää itseäni ja oppia uutta myös jatkossa.

Kerron mielelläni itsestäni lisää ja tulen tapaamaan teitä henkilökohtaisesti.

Liitteenä vielä ansioluettelo.

Ystävällisin terveisin

Nyt onkin sitten kunnan homma kyseessä elikkäs Kuntarekryn kautta netissä täytetään hakemus jossa kohdat " Vapaamuotoinen hakemus" ja "Kerro jotain itsestäsi"

• joo, joo

Mnulla on se kokemus, että lähihoitajat työllistyvät nimenomaan sijaisuuksien kautta pysyvämpiin työpaikkoihin. Eli sinun kannattaa ilmoittautua eri työnantajien rekrytoijien kautta halukkkaaksi sijaisuuksiin. Vaikka se määräyskirjojen määrä on runsas peräkkäisinä, niin työ on todennäköisesti yhtäjaksoista. Ja jos ei omalta paikkakunnalta, niin sitten ei kun Helsinkiin. Helsingissä on esim. sosiaalivirastolla työsuhdeasuntoja. Olen ittse ollut muissa hommissa mm. Kustaankartanossa, ja miltei kaikki nuoret hoitajat asuivat työsuhdeasunnossa. Enkä usko että meininkin on mitenkään muuttunut. Sulla on kyllä harvinaisen hyvin kirjoitettu hakemus, että sulla on lahjoja muuhunkin kuin lähihoitajan työhön. Yksi yhdyssanavirhe.

• yks vinkki.

Hei kuule, jos kerran olet sijaisena juuri nyt tai olet ollut, niin kysypä sieltä osastonhoitajalta vaikkapa, tai miksei vaikka joltain sun kanssa työskenneeltä kokeneelta sairaanhoitajalta, suosittelijaksi ryhtymistä. Suosittelija on aina plussaa. Tietysti jos sijaisuus on vain viikko, niin ehkä eivät suostu, mutta jos on muutama kuukausikin, niin ehkä sitten.

• lh11

Hei!

Valmistuin itse lähäriksi 2011 samasta koulutusohjelmasta kuin sinäkin. Enkä ole tehnyt päivääkään hoitotyötä omalla paikkakunnallani. Lyhyisiin sijaisuuksiin olisi toki päässyt, mutta... sijaisen homma on perseestä, kutsutaan kun tarvitaan lyhyellä varoitusajalla, omaa elämää ei saa elää koska ei voi tietää milloin tulee kutsu töihin, palkan lisäksi on pakko hakea työmarkkinatukea... Itse en siis lyhyisiin sijaisuuksiin suostunut.
      Muuten hain työpaikkaa puolisen vuotta tuloksetta, sairaalat, hoitokodit, päiväkodit - ei mitään. Sitten hain muihin töihin ja sillä tiellä olen ollut vuoden. Työsopparini tosin loppuu pian joten joudun taas työnhakijaksi.
      Omalla paikkakunnalla on ainakin ylitarjontaa työntekijöistä ja ymmärtäähän sen kun lähäreitä valmistuu useita kymmeniä vuoden aikana. Ellei ole harjoittelujen kautta saanut jalkaa oven väliin tai omaa työkokemusta, on työn saaminen erittäin vaikeaa nykyään. Juurikin pelkkien sijaisuuksien vuoksi moni vaihtaa alaa vaikka olisikin se kutsumus auttaa ihmisiä. Leipä on kuitenkin ansaittava. Lisäksi työpaikoilla on kuulemma sellainen systeemi että vapautuvat vakkari paikat kyllä tulevat hakuun molliin mutta käytännössä toimeen on jo valittu joku joka on työpaikalla tunnettu (sijaistanut pitkään).

Mitä hakemukseesi tulee niin minusta kirjoittamasi on ihan kelvollinen. En osaa oikein auttaa sinua mutta ajattelin nyt kertoa ettei se työnhaku muilla sen helpompaa ole ja älä lannistu jos ei heti työpaikka tärppää. Tsemppiä.

• merkonomi1

Hyvä hakemus! Laita toi sinne kuntarekryyn lisäksi. Ja tsemppiä, työnhakijoita on niin paljon,

• djdljdlfjdslflj

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/435614/Nuori loytaa toita jollei ole liian nirso

Eikö tämä koske sinua. Ja minä kyllä epäilen vahvasti sitä, ettei lähihoitajalle olisi oman alan töitä.

Sattuipa somasti, että tulitkin tuon hakemuksesi kanssa keskustelemaan. Vertailitteko te siellä koulutuksessa hakemuksianne, sitä vaan, että toi sun hakemus on kyllä huippuhieno lähihoitajan tekemäksi kielellisesti. Onko joku malli pohjana? Toisaalta tuossa hakemuksessa korostuu vahvasti teoria, mikä tietysti onkin ymmärrettävää, kun ei työkokemusta niin ole. Teoriassa olet siis erinomainen työntekijä.

• '''-

Koskaanhan ei ole kyse siitä etteikö töitä olisi, kun puhutaan työttömyydestä. Kyse on vain siitä kenet töihin valitaan. Jos sattuu olemaan huono mäihä ja aina on joku parempi hakija niin aika vaikeaa on työnhakijan asialle mitään tehdä. Itse en kylläkään ole hoitoalalle kouluttautunut mutta ystäväni joka on lähihoitaja, valittaa juuri tuosta ettei kunnon töitä tahdo saada ja parin päivän sijaisuuksilla silloin tällöin ei elä.

• Lähihoitaja88

Eihän tuo ois paha jos pystyis noilla sijaisuuksilla ittensä elättään, mutta pari päivää silloin tällöin. Sitten hirveet tappelut Kelan ja työkkärin kanssa saako tukia vai ei.. Ei noista kyllä rahallisesti kovin kostu mutta yrittää saada jalkaa oven väliin..
      Olis kyllä kiva lähtiä Helsinkii tai muualle vähäksi aikaa töihin, mutta en taida uskaltaa.. Koti-ikävä kyllä iskis!

Vanhainkodissa jossa olen nyt tehnyt keikkaa on sijaisia jotka olleet useampia vuosia talossa että eiköhän se heille vakipaikka mee..

Mietin vain että haluaako kukaan palkata 20-vuotiasta perheetöntä naista, kun aika ajankohtasta alkaa lapsia tekeen.. Ompas tuolla kentällä nähnyt 50 vuotiaitakin sijaisia..

Itse olen hakemuksen tehnyt, en ole mitään pohjia käyttänyt. Jonkin verran netistä tietenkin vinkkejä ottanut..
      Toivottavasti työkkäristä ei ala mihikään kurseille tai hara-rahalla tekeen hoitajan työtä, sitä siellä ehdotettiinkin jo. Enskuussa ois uus aika, saa nähä..

Mutta mutta toivotaan parasta ja työhakemusta rustaamaan!
      Mitä ootte muuten mieltä, laitatteko työhakemukseen myös heikkoutenne?

• noup.

Ei heikkouksia hakemukseen. Niitä kysytään vasta työhaastattelussa mikäli sinne asti pääsee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3130
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2894
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2326
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1316
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1083
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe