"Viitisen veks 2013/1"

Mässy-Maija

Hyvää alkanutta vuotta kaikki keventäjät ja tervetuloa kirjoittelemaan ketjuun uudet, vanhat ja vielä vanhemmat!
Ryhmässä pääasiassa aikuisten naisten painonhallintaa ja muutaman kilon tiristelyä - mukaan mahtuu!

Mulla venähti joulut molemmin puolin vähä pitkäksi, mutta nyt oon palannu taas normaaliin, parempaan arkisyömiseen. Paino tietysti vähä koholla, mutta palautuuhan se pikkuhiljaa, kun liikun ja syön taas kuten ennen joulukuuta :) Liikkunu on työmatkojen lisäksi muutamissa jumpissa ja ulkoillu tietysti muutenkin. Terveenä olen saanut olla, siksi on pystynyt kunnon hikiliikuntaakin välillä harjoittamaan. Pakkasreippailujen jälkeen vaan aina tekisi mieli jotain tuhdimpaa :) No, kevättä ja kotimaista tuorekamaa kohti! Ja kyllä nytkin saa ihania keittoja ja patoja juureksista, nam!

Mites muilla on pyörähtänyt alkuvuosi käyntiin? Ja tervetuloa siis uudetkin ihmiset!

87

603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ntitek

      Hei!

      Pyristelen kohti ryhtiliikettä. Pari löysää mässypäivää takana ja harmittaa vietävästi. Olen katsellut Puolen vuoden superdieettejä Liviltä. Aika vaikuttavaa. Mietin jo että pitäisköhän osallistua johonkin tuollaiseen, jotta sais taas itsensä ruotuun. Nyt on niin turvonnut olo, itseinho nostaa päätään.

      Pitäisi saada ainakin pari kiloa läskiä lihakseksi. Olin tosi kovassa kunnossa viime kesän ja syksyn, sitten tuli taas vanha miesystävä sekoilemaan kuvioihini. Sillä meni huonosti ja tiettyhän minä tyhmä tälläkin kertaa ojennan auttavan käteni... Siinä sitä sitten taas oltiin, masennuksen syövereissä, kun toinen kaataa kaiken p*skan päälle eikä itse saa mitään vastineeksi. Nyt on hyväksikäyttäjä toivottavasti lopullisesti karistettu kannoilta (ainakin siihen saakka kun sillä taas menee huonosti...), ja koitan saada elämääni järjestykseen. Liikunta tekee tosi hyvää mun pääkopalle, joten sitä vaan rankasti niin ei ehdi murehtimaan omaa surkeuttaan! :-)

      Itsensä kunnossa pitäminen riippuu niin monesta asiasta. Toi henkinen puoli on mulle tärkeää, ja luulen että aika monella se itsensä huoltaminen on kiinni siitä henkisestä jaksamisesta. Mulla se on oravanpyörä, jonka uraa saan kyllä muutettua kunhan vaan tarpeeksi yritän alkuun.

      Viime vuonna oli sekin hyvä puoli, että opiskelin ja olin rahaton. Piti syödä tosi tarkasti niillä kerätyillä pulloilla saaduilla rahoilla ;-). Nyt on se hyvä ja huono puoli, että olen töissä ja tienaan sen verran että voisin mässyruualla syödä itseni jalattomaksi.

      Tämmöinen lähtötilanne tällä kertaa! Tästä noustaan! :-)

    • Nasuleena

      Moikka!

      Mullakin paino hiukan noususuunnassa. Mutta toisaalta turvotusviikko alkamassa, että eikön se tästä tasoitu.
      Itse haluaisin vähän viellä tosta 65kg nipistää, mutta isäntä ei yhtään tykkää et paino viellä putoaisi. Pitää kuulemma olla jotain mistä pitää kiinni. Onko teillä muilla tämmöstä propleemaa?
      Hikitreenejä olen mukavasti jaksanut edelleen.
      Tsemppejä kaikille, ja kiva kuulla sinustakin taas Ntitek! Niin ja hyvää alkanutta vuotta!

    • Mässy-Maija

      Joo, ihan totta että vaikeista ihmissuhdekuvioista, läheisen sairastumisesta (ja kuolemasta) toipuminen vie aikaa ja usein masennusta tulee vasta kun akuutein tilanne on ohi. Sitä alkaa käsitellä ja märehtiä sitten jälkikäteen. Ulkoilu, liikkuminen tai työnteko on tosiaan hyvä, että tekee sitten vähän muutakin, mutta liiaksi ei paetakaan sovi. Joskus ja jollakin tapaa asiat on jokatapauksessa möyhittävä läpi. Muuten seuraa jatkuvaa pahaa oloa ja ahdistusta. Jota yritetään yhä hanakammin piilottaa. Se, mikä sitten on kullekin sopiva määrä vatvomista ja sopiva määrä irtipäästämistä, on aina riippuvainen henkilöstä itsestään ja siitä käsiteltävästä asiasta. Joku tapa sopii jollekulle, joku toinen tapa toiselle. Pääasia, että kuulostelee vointiaan. Kun olo kohenee, tasoittuvat myös syömiset ja liikkumiset entiselleen.
      Ja Ntitek, muistelenkin, että liikuit tosi paljon - saavutat varmasti taas pian kovan kunnon, jos sellaista kaipaat! Muutaman kuukauden vähemmät liikkumiset ovat vain inhimillistä - etenkin tuollaisessa tilanteessa! Hyvillä mielin eteenpäin vaan!

      Tänään menee taas rehuja koneeseen, niin että leuat rouskuu. Viikonloppuna louskui vähän muutakin, mutta se on elämää...

      Nasuleena, jospa vaan jatkat entiseen malliin, (eli painonhallintaa, huom! uudet lukijat) etkä pidä suurempaa meteliä pienestä kiristelytavoitteestasi ;)
      Ei vaiskaan, onnittelut todella, että olet tuossa tilanteessa ja vallan jo toppuutellaan!

      Minäkin toivotan hyvää viikkoa ihan jokaiselle, joka tätä kirjoitusta lukee. Olemme arvokkaita ja meille on tämä elämä lajaksi annettu. Nautitaan ja iloitaan!

    • Ntitek

      Heippa!

      Nasuleena, oletko ajatellut että voisit vain sulattaa läskiä ja hankkia tilalle lihasta? Silloin olisi jotain mistä pitää kiinni ;-). Upea toi paino!

      Mässy-Maija, juu, liikkuminen on mulle elinehto. Liikuin välillä tosi paljon. Toivottavasti sitä aikaa ja intoa riittäisi nytkin.

      Eli tässä olen pikkuhiljaa aloittelemassa taas kuntokuuria. Mulla kävi vieraita eilen ja toivat donitseja mukanaan. Tämä ahmatti veteli loput paketista kun vieraat lähtivät. Hei, olisin voinut heittää ne roskiinkin! Nyt harmittaa...

      Lihasvoimat kasvavat kohisten! Tämä on retee: otin leuanvetoon 5 kg lisäpainon, ja ihan-ihan hilkulla etten saa kolmea toistoa! Parhaillani sain viime vuonna 10 leukaa, nyt en ole vielä maksimia kokeillut. Olen tehnyt tikapuuharjoitusta 3-4-5-6-5-4-3. Kesällä ajattelin saada vedettyä 15 toistoa. :-)) (hui, nyt se on kirjoitettu, paineita...)

      Ruokapuoli on vähän hunningolla. Ruotuun palaaminen on ollut vähän hidasta. Saan liikuttua ihan hyvin, mutta kaikenlainen mättöruoka on kuulana jalassa.

      Lumikenkien hankinta on harkinnassa, samoin eräsuksien. Viime talvena tein mettäretkiä nokian kumisaappailla, ihan tajuttoman kovaa hommaa! Lunta voi olla reisiin saakka ja eteneminen hidasta. Hyvä kuntovinkki täyshulluille ;-). Pikkuasiat ei sen lenkin jälkeen huoleta...

      Näillä jatkuu, tsemppiä ja itsekuria muillekin!

    • kilot pois kesäksi

      Hei kaikille! Jospa minäkin nyt sitten kirjoittelisin tähän uuteen ketjuun. Minulla on menkat tällä hetkellä, ja painoni sen vuoksi 66,2 kg. Mulla on mennyt ihan kivasti. Töissä kiirettä edelleen pitää. Töitäni on hieman lisätty, mutta palkassa ei noita töiden lissäntymistä kyllä huomaa. Mullekkin on kyllä luvattu palkankorotusta, mutta sitä vain ei ole vielä näkynyt. En usko tuohon asiaan ennenkuin se on mustaavalkoisella.

      Työmatkani olen edelleen kulkenut aamuisin kävellen. Pahimmillansa pakkasta on ollut 25. Kyllä sitä silti tarkenee, kun pukeutuu oikein. Kaloreita lasken edelleen päivittäin. Töissä syön normiruuan, jonka otan kotoa mukaani, sekä pari hedelmää. Kotiin tultuani ei minun tarvitse sitten enää syödä kuin leipä kevyillä leikkeillä, ja hedelmä. Pyrin siihen, että vettä juon 1,5 - 2 litraa pävässä.

      Mukavaa talvista ensi viikkoa teille jokaiselle.

    • Tuhtiboy

      5kg tippuu kun käy yhden kerran paskalla

      • Ntikuu ripillä

        Voi ketutus... Kävin leffassa, söin poppareita, limua, ainakin 300 g irtokarkkeja.
        PRKL!!

        Täytyy tunnustaa, että yksi syy leffassa käyntiini on se, että olen antanut itselleni luvan syödä siellä mässyjä. Täytyy harkita tuota uudelleen.

        --

        Harmittaa. Yäk. Ja just kun olen päättänyt alkaa kuntokuurille! Imperiumin vastaisku...

        ---


        Alkuviikosta koitan saada taas piiitkästä aikaa ruokapäiväkirjaa alulle. Työpäivät ovat helpompia syömisten kannalta kuin viikonloput. Töissä on tauot, kotona vain aikaa. Jospa siitä kirjanpidosta olisi apua tähän syöpöttelyyn.

        Kilot pois kesäksi: kiva lukea että joku muukin sisukas kulkee pakkasella ulkona, eihän se pakkanen tosiaan rajoita kuin ihan rankinta hikiliikkumista. Kun pukeutuu hyvin ja suojaa kasvot, pärjää kyllä! Liikkuessa tulee lämmin.

        Mietin käynkö vaakalla ja laitan tähän illan turvotuslukemani, mutta en viitsi nöyryyttää itseäni enempää :-). Mittailen vain aamupainoja.

        Vetäydyn kotihommiin mököttämään...


      • ;-)
        Ntikuu ripillä kirjoitti:

        Voi ketutus... Kävin leffassa, söin poppareita, limua, ainakin 300 g irtokarkkeja.
        PRKL!!

        Täytyy tunnustaa, että yksi syy leffassa käyntiini on se, että olen antanut itselleni luvan syödä siellä mässyjä. Täytyy harkita tuota uudelleen.

        --

        Harmittaa. Yäk. Ja just kun olen päättänyt alkaa kuntokuurille! Imperiumin vastaisku...

        ---


        Alkuviikosta koitan saada taas piiitkästä aikaa ruokapäiväkirjaa alulle. Työpäivät ovat helpompia syömisten kannalta kuin viikonloput. Töissä on tauot, kotona vain aikaa. Jospa siitä kirjanpidosta olisi apua tähän syöpöttelyyn.

        Kilot pois kesäksi: kiva lukea että joku muukin sisukas kulkee pakkasella ulkona, eihän se pakkanen tosiaan rajoita kuin ihan rankinta hikiliikkumista. Kun pukeutuu hyvin ja suojaa kasvot, pärjää kyllä! Liikkuessa tulee lämmin.

        Mietin käynkö vaakalla ja laitan tähän illan turvotuslukemani, mutta en viitsi nöyryyttää itseäni enempää :-). Mittailen vain aamupainoja.

        Vetäydyn kotihommiin mököttämään...

        Ei ollut tarkoitus vastata tuolle suursyömärille...


    • Treeniäjapainoputoaa

      Joo etenkin laihduttaessa kaikki "rutiinit" menee uusiksi. Eli juurikin tuo sanomasi leffa mässäily, sekä lisäksi iltasyönti ja tv:tä katsoessa syönti kannattaa oikeasti opetella jättämään pois. Jos nyt ihan pakko on jotaki popsia niin koittaisi vaikka pysyä sitten niissä kasviksissa.

    • Nasuleena

      Moikka kaikki uudet ja" vanhat" kanssa laihtujat!

      Ntitek se tässä mulla onkin nyt lähinnä ollut tarkoitus, siis läskin muuttaminen lihakseksi. Mutta se ei olekkaan tällä iällä, 48v mittarissa, ihan helppoa.
      Kuutena päivänä viikossa teen lihastreenejä painoilla, vatsatreenejä tai poljen kuntopyörällä välillä kestävyyttä ja välillä intervalleja.
      Sen lisäksi päivittäin teen koirien kanssa pitkiä lenkkejä metsässä, ainakin tunnin ja välillä enemmänkin.
      Kaloreita en laske, mutta syön kotiruokaa lautasmallia noudattaen.

      Kyllä noita mässäilyjä voi korvata hedelmillä, marjoilla tai vihanneksilla. Hedelmistä saa ihanan välipalan kun kuorii ja palastaa omenaa, appelsiiniä, banaania ja kruunaa annoksen vaikka muutamalla viinirypäleellä.
      Laitan usein iltasin tällaisen annoksen pöytään ja koko perhe napostelee mieluusti siitä. Tai sitte vain pakastemarjoja sekaisin vadelmaa, mustikkaa, mansikkaa ja mustaherukoita.
      Tai sitte tekee vihanneslautasen porkkanoita, kurkkua, lanttua ja kaalia suikaleiksi ja taas kelpaa napostella.
      Ei kaiken naposteltavan tarvitse olla lihottavaa.

      Nautitaan ihanista ulkoilukeleistä ja napostellaan sopivasti!

    • Mässy-Maija

      Kiva lukea kuulumisianne! Hienoja on tosiaan ollut nyt kelit ja ihanasti huomaa aamuisinkin valon jo lisääntyneen.
      Nuo onkin, Nasuleena, tosi hyviä nakerrettavia ja onneksi tykkään kaiken! muun ruoan lisäksi myös juureksia ja pähkinöitä rouskuttaa ja tulee edes välillä valittua niitä karkin (= väriaineet, sokeri, liivate, lisäaineet nam?) sijaan.
      Näillä painellaan taas. Pääasia, ettei lisää kertyis, nyt just on se tärkeintä. Normaalipaino. Toivon silti saavani kevättä kohti pienen kiristely-innostuksen, ja sitä myötä lihaa vähän pienempään kasaan :)

      Iloista loppuviikkoa!

    • Ntitek

      Moi kaikki!

      Tämä viikko on mennyt ruokailujen suhteen ihan hyvin. Salilla olen käynyt 3 kertaa, mutta lenkillä vain kerran. Aamulla kävin tekemässä hienon jalkatreenin, maastaveto suorin jaloin lähti (lopultakin) tosi hyvin. Ens kerralla lisää painoja..

      En ole punninnut itseäni. En ole uskaltanut.. Olen syönyt kreatiinia punttitreenin tueksi ja se tunnetusti turvottaa ihan kivasti. Paino voi olla lähellä kuuttakymmentä. Tiedän kuitenkin, että kuukauden päästä se on jo lähempänä sitä mitä pitääkin.

      Punttitreenin aloitus nostaa mulla aina painoa parilla kilolla. Housut kiristää, mutta mulla on tissit ;-)! Lisäksi olen vielä "massakuurilla", eli syön reilusti. Tarkoitus on siis lisätä lihasmassaa ja sitten lähempänä kesää tiputtaa pari kiloa rasvaa.

      Töissä on ollut aika raskasta. Sellaista pahansuopaa juoruilua, joka sitten paisuu ihan mahdottomaksi kun kulkee tarpeeksi monen suun ja korvan kautta. Kuin lastentarhassa olisi. Kyllä aikuiset ihmiset voivat olla lapsellisia. Täytyy ihan peruskäyttäytymisestä huomautella. Tiesin kyllä että toi mun homma on raskas, mutta odotin vähän enemmän vastuun ottamista aikuisilta ammattilaisilta. Koitan pitää mielen virkeänä, liikkua ja - käydä leffassa.

      Jep, eli tänään on namipäivä. Taas, just viime viikolla oli. Syön kotona kunnolla, ostan vähän nameja, poppareita ja lightlimua. Koitan kasata maksimissaan 150 g namia, ja poppareita otan lasten annoksen.


      Työ työnä, asiat asioina, ihmiset ihmisinä. Tuossa pyrin pysymään, niin jaksan henkisesti. Vähän olen huolissani, entä jos en jaksa... Mutta ainakin nyt tuntuu vahvalta.

      Nasuleena, minäkin olen jo yli 40-vuotias. Kyllä se lihas siitä vielä kasvaa, kun ei anna periksi! :-) Ja mahtavaa toi sun liikuntamääräsi! Mä kans, kun vaan lakkaisin keksimästä tekosyitä miksi en... :-)

      • Ntitek

        Huomenta!

        Painonhallintani jatkuu...

        Eilinen meni ihan hyvin syömisten puolesta. Kävin katsomassa Vuosi 85, ja oli vähän pettymys.

        Kävin vaakalla, eikä se näyttänyt ollenkaan niin pahaa kuin pelkäsin, 57,5 kg. Ehkä myös kk-turvotus on laskenut. Paino tulee tuosta vielä heittelemään, siksi en halua käydä kovin usein puntarissa.

        Tänään on haaveissa liikkua mahdollisimman paljon, punttia ja ulkoilua!

        Tsemppiä kaikille!


    • Nasuleena

      Heippa!

      Viikonloppu meni vähän mässäilyn puolelle, ja mikä pahinta liikunta jäi vähäiseksi. Oli vieraita ja piti heitä kestitä, ja tietty seurana syödä ja juoda. Nyt pitäisi taas palata ruotuun, puntarille en edes uskalla ennen kuin turvotukset laskee.
      Mutta täytyyhän välillä vähän nautiskella, jotta jaksaa taas tätä arkea.

      Olin kyllä pitkästä aikaa luistelemassa, ja se oli vaihteeksi mukavaa. En ole tänä talvena lainkaan hiihtänyt, sekin asia pitäisi korjata. Toivottavasti kelejä viellä tulee, nyt täällä sataa vettä.

      Tsemppiä tassä tarvitaan jotta jaksetaan jatkaa projektia!

    • Ntitek

      Heippa!

      Ihan niin reippaasti en ole liikkunut kuin olisin haaveillut.

      Viime viikonloppuna kävin umpihankihiihdolla metsässä, oli kovaa hommaa. Ei siinä kovin montaa vetoa päässyt tekemään, tallomista sitäkin enemmän epätasaisessa maastossa. Hiki tuli!

      Tänään sain lopultakin aikaiseksi ruokapäiväkirjan aloittamisen. Kaivoin vanhan GoJuttaGo -ohjeen esille, ja sitä olen aamun ihmetellyt.

      Paino oli aamulla 59,1 kg. Kääk! Se 4-5 kg pois, ei auta. Olo on tukala, vaatteet kiristää, vatsaa turvottaa. Eniten ottaa pattiin kropan malli. Tällä ikää se ylimääräinen kertyy jo keskivartaloon, ei enää takapuoleen ja reisiin siinä määrin kuin nuorempana. Painonhallinta on vaikeaa!


      Salitulokset ovat parantuneet. Siitä hyvä mieli. Aerobinen on vaan jäänyt liian vähälle.

      Olen ollut vähän alavireinen, työasiat ja keskeneräiset asiat vaivaavat. Se vaikuttaa myös tuohon liikkumiseen. En aina jaksa lähteä vaikka pitäisi vaan mennä.

      Jospa saisin vielä tänään aikaiseksi pitkän hiihtolenkin... :-)

      • Ntitek

        Meinasi mennä masennuksen puolelle, mutta sain kuin sainkin itseni liikkeelle. Tein melkein 16 km hiihtolenkin perinteisellä tyylillä. Aikaa meni tunti 35 min, eli sellaista rentoa sunnuntaihiihtoa.

        Jos olisin jäänyt kotiin masentelemaan, harmittaisi tosi paljon. Kun lähdin ja sain kunnolla liikuttua, on hyvä olo :-)


      • Ntitek
        Ntitek kirjoitti:

        Meinasi mennä masennuksen puolelle, mutta sain kuin sainkin itseni liikkeelle. Tein melkein 16 km hiihtolenkin perinteisellä tyylillä. Aikaa meni tunti 35 min, eli sellaista rentoa sunnuntaihiihtoa.

        Jos olisin jäänyt kotiin masentelemaan, harmittaisi tosi paljon. Kun lähdin ja sain kunnolla liikuttua, on hyvä olo :-)

        Aamupaino tänään 57,9 kg. Mulla vaihtelee paino välillä muutamankin kilon lyhyessä ajassa. Miten teillä muilla?

        Koitan noudattaa GoJuttaGo -ohjeita. Eilen jäi oikea iltapala väliin, kun hiihtolenkin jälkeinen tuhtii palautusjuoma täytti niin hyvin (banaani sekoitettuna heraproteiiniin ja maitoon, namipirtelö ;-)). Vähän juustoa sitten söin, että pysyisi ruoka-ajat kohdillaan. Tuo on hyvä dieetti, sillä siitä tulee täyteen ja kalorit jäävät silti n. 1500 -1700.


    • Ntitek

      Hei!

      Hienosti pysynyt ruokailut ja treenit hanskassa.

      Tänään on kyllä väsyttänyt ja nälättänyt ihan urakalla. Täytyy siis uskoa kroppaa ja pitää vapaa päivä. Söinkin enemmän, mutta terveellisesti. Illalla teen juustolautasen ja syön viinirypäleitä.

      Olen siis noudattanut Jutan ohjeita, mutta syönyt enemmän proteiinia, koska liikun niin raskaasti eikä minun ole tarkoitus pudottaa kuin pari kiloa. Ne kilot lähtevät sitten lähempänä kesää, ei vielä. Nyt hankin lihasta :-). Tosin mun paino on vähän laskusuuntainen. Pitää lisätä ruokaa, jos paino tippuu liian paljon.

      Tuossa dieetissä on aika vähän hiilihydraatteja, niidenkin lisäämistä olen miettinyt. Olen jo ottanut hedelmän toisten marjojen tilalle. Yhdellä hiihtolenkillä meinasi tulla väsy! Sellainen voimaton ja hiukan huono olo, jonka heti yhdistin verensokerin laskuun. Ens kerralla rusinoita taskuun... Pidemmille ja rankemmille retkille otan aina asianmukaiset eväät mukaan.

      Olen voinut hyvin ja energiaa on riittänyt. Kyllä taas kannatti alkaa katsomaan mitä suuhunsa laittaa. Sitä harvemmin ajatellaan, miten suuri vaikutus sillä ravinnolla on elämään. Voi niin paljon paremmin henkisesti ja fyysisesti, kun syö hyvin!

      Miten teillä muilla on sujunut?

    • Nasuleena

      Moikka!

      Paino ei ainakaan ole pudonnut, kävimme laivaristeilyllä ja siellä pitää tietysti syödä, juoda ja nauttia elämästä.
      Ja olenkin keskittynyt enemmän lihaskunnon ylläpitoon, kun tohon painoon. Kävin jopa mittauttamassa kehon kokonaisrasvaprosentin ja luustolihasprosentin. Sain ihan mukavat lukemat ja kehoitettiin jatkamaan samaa mallia. Tuli ihan hyvä mieli kun tietää, että on tehnyt jotain oikein.
      Tästä on kiva jatkaa eteenpäin.

      Kaikille mukavia aurinkoisia ulkoilukelejä!
      Taidan itsekkin tästä lähteä koirien kanssa lenkille lumiseen metsään;)

      • Mässy-Maija

        Hienoa,
        muakin on jo hetken kiinnostanut tuollainen mittaus. Saanko kysyä, oliko arvokas (vai oliko jotakin kautta ilmainen?)

        Samat meiningit, kuntoilua ja hyvää oloa tavoitellen, painoa vilkuilen välillä, ettei nyt ihan nouse, mutta muuten ei kiristelyihin ole nyt intoa ja energiaa.

        Nautitaan vielä upeista keleistä ennen kevätloskien saapumista!


      • Nasuleena
        Mässy-Maija kirjoitti:

        Hienoa,
        muakin on jo hetken kiinnostanut tuollainen mittaus. Saanko kysyä, oliko arvokas (vai oliko jotakin kautta ilmainen?)

        Samat meiningit, kuntoilua ja hyvää oloa tavoitellen, painoa vilkuilen välillä, ettei nyt ihan nouse, mutta muuten ei kiristelyihin ole nyt intoa ja energiaa.

        Nautitaan vielä upeista keleistä ennen kevätloskien saapumista!

        Heippa!

        En tiedä mitä maksaa, kun tosiaan tuli mahdolliseksi ilmaiseksi mennä, niin käytin tilaisuuden. Ja hyvä oli että menin, niin tietää, ettei turhaan ole rehkinyt.
        Lisäksi sai Miia Salmiselta neuvoja liikuntaan ja lajeihin.
        Kun minäkin olen laiska lähtemään mihinkään ryhmiin, teen mielummin ihan kotikonstein näitä juttuja.

        Jatketaan siis samaan malliin, ja tsemppiä kaikille kanssa liikkujille!


    • Nasuleena

      Moikka!

      Onko meidän poppoo talvilomalla, vai talviunilla?
      Olin itsekkin viime viikolla parin yön yhdistetyllä kylpylä/hiihtolomalla.
      Pari viimestä viikkoa olen hiihtänyt joka päivä, tulee siinä samalla koirat lenkitettyä.
      Toivottavasti kelejä viellä riittä, kun täälläpäin hiihtokelit ovat yleensä nopeasti ohi.
      Tänään oli ainakin aivan superhieno ilma, aurinko paistaa ja liukas keli.

      Iloisia, aurinkoisia päiviä!

    • Mässy-Maija

      Vähille on tosiaan kirjoittelut jääneet, mutta yritetään nyt välillä ainakin muutama rivi kirjoittaa.
      Mulla ulkoilut maistuu, mutta niin kyllä ruokakin ;) Olo on hyvä ja vaatteet tuntuu sopivilta. Tasaisena pysynee siis paino. Toki tuossa keskivartalolla olisi vähän "sisäänottamisen varaa," katsotaan josko jossain vaiheessa tulisi tsemppi vähän tiivistyä timmimmäksi.
      Nyt kuitenkin upeista keleistä ja maaliskuusta nauttien!

    • Kilot pois kesäksi

      Hei pikästä aikaa!
      Ajattelin pitkästä aikaa myös kirjoitella kuulumsiani. Painoni tänä aamuna vihdoin ja viimein tuo tavoitepainoni 65 kg. Olen todella tyytväinen tähän tulokseen. Nyt täytyyy vain sitten paino saada pysymään tässä lukemasa. Edelleen ajattelin päivittäin laskea kaloreita, ja lenkkeilyä edelleen ajattelin harrastaa päivittäin. Viikonloppuna lenkkeilin yhteensä 10 kilometriä, ja lisäksi tein tänään lumityöt kolalla. Lumitöiden tekemiseen kului aikaa vähän yli tunti. Tänne on eilisen iltapäivän ja yön aikana satanut paljon lunta. No sai ainakin hyötyliikuntaa, kun teki noi lumityöt.

      Töissä menee kaikki ihan hyvin. Kiireisiä työpäiväni edelleen ovat, ja viikot mutenkin menevät tosi sukkelaan tätä nykyään. Toivon vain, että nuo lumet sulaisivat pian, ja alkaisi kevät. Ei silti tänään on täällä aamusta alkaen iltaan asti paistanut tosi ihanasti aurinko.

      Kaikille mukavaa ensi viikkoa, aj yritän taas jossain vaiheessa tulla kertoilemaan kuulumsiani.

    • Nasuleena

      Moikka!

      Ja onnittelut Kilot pois kesäksi!
      Ja kokemuksella voin kertoa, että töitä saa tehdä kilojen pysymiseksi pois.
      Mullakin on hiukan tullut lisää, mutta yritänkin nyt lähinnä pitää lihaskunnosta huolta. En laske kaloreita, vaan lähinnä tarkkailen että saan riittävästi proteiinia.
      Siis kuntoilu kuuluu jokapäiväiseen elämään. Ja on mukavaa kun kunto kohoaa, ja suorituskyky paranee.

      Ulkoillaan ja nautitaan keväästä! Kaikille tsemppiä omiin projekteihin!

    • Ntitek

      Hei!

      Ihan liikaa ollut kiireitä. Töitä, kaverin polttarit ja häät... Olen sentään käynyt kuntosalilla, mutta aerobiset on jääneet. Ja ruoka... No, on tullut syötyä ja juotua vaikka mitä.

      Töissä on vieläkin kiireitä, mutta nyt pitäisi taas alkaa ryhdistäytymään. Vaaálla en ole uskaltanut käydä vähään aikaan, massu pömpöttää uhkaavasti. Onneksi lihaskunto on parantunut kaikesta laiskottelusta ja löysäilystä huolimatta.

      Nyt salille!

    • Ntitek

      *köh*

      Tein painoennätykseni, en pelkästään salilla vaan vaaálla. Oli sen verran traumaattinen kokemus, että aerobinen tarttui taas treeniin mukaan. Joo, voi syyttää nesteitä, ilta-aikaa, kk-kiertoa, suolaista ruokaa, kiireitä, mitä vaan, mutta ei auta.

      Nyt on tavoite se "viitisen veks" ;-)

      Ja sehän lähtee!!!

      Tsemppiä muillekin :-)

    • Ntitek

      Tänään oli ihan ok liikuntapäivä. Tosihyvä punttitreeni ja vähän väsyneempi hiihtolenkki. En ole syönyt mässyjä moneen päivään :-)!

      Huomenna on tarkoitukseni aloittaa vesijuoksu pitkästä aikaa. Paikkakunnalla on suht uusi uimahalli, jossa en ole vielä käynyt. Sinne ajattelin mennä katsomaan. Samassa paikassa on myös kuntosali, jossa on smith-laite jota omalla salilla ei ole. Saa nähdä ehdinkö huomenna, kun töissä voi olla vähän härdelliä.

      Hyvässä nosteessa ollaan, toivottavasti teillä muillakin sujuu vaikka täällä onkin ollut epäilyttävän hiljaista ;-)

    • Nasuleena

      Heissan!

      Kiva kuulla Ntitek, että olet löytänyt taas liikunnan ilon! Siitä se lähtee ja kun muistaa mässyt pitää vähäsemmällä.
      Kokonaan ei herkuttelua kannata jättää, ettei tule sortumisia. Mutta sopivasti kaikkea niin hyvää tulee.

      On ollu tosi kivoja ulkoilu kelejä, olen tehnyt pitlkiä hiihtolenkkejä, käynyt luistelemassa ja nauttinut keväästä.
      Sen lisäksi myös omatoimista lihastreeniä, ja sopivasti kotiruokaa sekä vähän herkkuja.

      Mukavaa liikunnallista viikkoa kaikille!

    • Ntitek

      Heippa taas!

      Suunta on oikea. Paino lähtenyt varovasti alaspäin, huomaa vatsasta.

      Henkiselle puolelle ei kuulu niin hyvää. Työt taitaa loppua, ja ainoa tulonlähde olisi toimeentulotuki. Pitää keksiä kiiruusti jotain, ihan mitä tahansa työtä...

      Tyhmä olin, kun jätin opiskelut roikkumaan ja lähdin töihin imarreltuna kun pyydettiin. Aika pian huomasin, ettei se ollut lainkaan sitä mitä piti... No, näillä nyt mennään ja mottoni "mä pärjään aina" saa taas toimia.

      Sain eilen tehtyä 12 leuanvetoa. Ei mitään kisapuhtaita, vaan vähän kyynärpäät koukussa alhaalla. Jee, oma enkka :-). Kesän tavoitteeseen, 15 leuanvetoon on vielä matkaa, mutta on se mahdollista!

      Kaikki maksulliset huvitteet on nyt jäissä. Onneksi liikuntaharrastukset ovat melkein ilmaisia, kun on alkuun päässyt. Nyt kun ei ole enää varaa syödä itseään jalattomaksi, pysyy paremmin kroppakin kuosissa.

      Eli hyvää ja huonoa, mutta vauhdissa ollaan!

    • Sixpak Risto

      Lupaan rakastella kanssasi jokaisen pudotetun kilon jälkeen .

      Sixpak Risto

      • Ntitek

        Voi Risto Reipas, paljonkos sulla sitten on tiputettavaa? Voipi olla aika huonoa saantia, jos sulta tippuu vain pari kiloa kuukaudessa... ;-)


    • Ntitek

      Hei vaan!

      Mulla on paino pysynyt aika hurjissa lukemissa, vaikka välillä näytti hyvää suuntaa. Toivon, että siitä on muutama kilo kreatiinin aiheuttamaa turvotusta. Toisaalta, eipähän ole kasvoissa niin paljon ryppyjä, ja jos ei piittaa silmäpusseista niin ihan kiva ;-).

      Kuntosalitreeni kulkee hienosti ja kävelyillä olen käynyt ahkerasti.

      Jutan dieetti jäi matkasta jo aikaa sitten. Olen sitä mukaillut, mutta en tiedä... Pitäsiköhän ottaa sellainen kuukauden rutistus sen dieetin ohjeiden mukaan. Saisin vähän uskoa tuhon vatsalöllerön sulattamiseen.

      Nasuleena on vielä matkassa mukana, kuinka muilla menee??

    • Ntitek

      Huomenta!

      Sitkeästi päivittelen tänne. Olisi kiva kuulla muidenkin kuulumisia!?

      Tänä aamuna paino oli jostain syystä pari kiloa alempi kuin viikkoa aikaisemmin. No, mulla tosiaan heittelee paino ihan hurjasti, mutta olihan se kiva huomio. Ehkä nyt alkaa tippumaan..? Mulla kestää aina ainakin 1 kk ennen kuin paino lähtee alas kun aloitan kuntokuurini.

      Olen pysynyt hyvissä ruuissa (arviolta 2200 kcal/pvä), ja safka on ollut terveellistä ja monipuolista. Liikunnalla lähtee mun läskit.

      Ja nyt lähden liikkeelle, hyvää viikonloppua kaikille! :-)

    • Kilot pois kesäksi

      Hei! Ajattelin minäkin pitkästä aikaa kirjoitella tänne kuulumisiani. Tuntuu, että viikot menevät tosi sukkelaan tätä nykyään. Päivät tietenkin töissä, ja sitten iltaisin ei sitten jaksa paljoa netissä pyöriä.

      Painoni pyörii edelleen noin 65 kg. Lasken kaloreita , ja lenkkeilen edelleen aamuisin tuon työmatkani, ja illalla tulen sitten kotiin linja-autolla.

      Aamuisin syön kunnon aamupalan. Töissä syön välipalana banaanin, lämpimän ruuan syön myös töissä. Otan joka päivä ruuan mukaani kotoani. Illalla sitten syön hedelmän, ja yhden leivän kevytleikkeleillä. Vettä juon päivässä noin 2 litraa.

      Kaikille oikein kivaa ensi viikkoa.

    • Nasuleena

      Heippa!

      Kiva kuulla, että viellä on muitakin porukoissa.
      Hiihtokelit alkavat olla takana, mutta onneksi kohta tiet kuivuu ja pääsee pyöräilemään. Ostin myös kahvakuulan, että tulee jotain uutta voimaharjoitusta mukaan. Netistä löytyy jotain harjoitusohjelmia, että oppii sitä oikein käyttämään.

      Painoa en nyt erityisemmon ole yrittänyt tiputtaa, mutta siitäkin voisi vähän nipistää.
      Kauniita keväisiä lenkkikelejä kaikille kanssa kuntoilijoille.

    • Kevätkääryle

      Mahtuukos tänne mukaan kesken matkan? Tavoitteena - 5 kg, jolloin olisin normaalipainoinen, mutta edelleen rasvakudostakin runsaasti omaava ;) Kolmivuorotyö ei tee painolle hyvää, joutuu todella tsemppaamaan näitten syömisten kanssa.

      • Nasuleena

        Heippa!

        Tervetuloa vaan mukaan, porukkamme onkin käynyt pieneksi, joten mukavaa saada uutta verta mukaan.
        Osittain johtunee siitä, että olemme saavuttaneet tavoitteen, ja kun paino on noususuhteessa palailemme tuttuun sakkiin.
        Kyllä tässä ilman kolmivuoroakin joutuu tarkkailemaan syömisiä, ja ainakin liikkumaan paljon jotta lukemat pysyvät itselle sopivalla tasolla.


    • Kevätkääryle

      Kiitos, Nasuleena :)
      Lähtöpainoni muutama viikko sitten oli 63,4 kg. Olen lyhyt, joten BMI kallistuu jo ylipainon puolelle. Viimeiset 8 vuotta painoni on sahannut /- 5kg, elämäntilanteen mukaan. Nyt ollaan siellä ylärajoilla ja päätin, että kesäksi on päästävä 58 kiloon. Eilen salin vaaka näytti 61 kg. Jotain hyötyä siis ollut ruokavaliomuutoksesta. Olen tässä vaiheessa jättänyt herkut pois (lauantaisin herkkupäivä kuitenkin) ja vaihtanut toisen aterian salaattiin. Ruokamääriä olen pudottanut yhdellä kolmasosalla ja nyt tuntuu, että pärjää jo kivasti pienemmällä. Liikuntaa en ole saanut lisättyä, se kun on niin monesta tekijästä kiinni, että saa itselleen aikaa liikkua. Salijäsenyys on menossa tauolle 1.5 ja tarkoitus olisi lisätä muuta liikuntaa sitten.
      Kokemuksesta tiedän, että 60 kiloon päästään näillä, mutta sitten alkaa tositoimet ;)

    • Ntitek

      Hei kiva, täällähän alkaa olla taas elämää!

      Mun treenailut jatkuu ja paino pysyy vielä samoissa. Aloitin tauon jälkeen e-pillerit, ja toivon että ne toimivat samoin kuin aiemminkin - vähentävät vatsan turvotusta ja pudottavat painoa kilon tai pari.

      Eilen olin niin väsynyt, että pidin lepopäivän. Tänään väsyttää kyllä myös, mutta silti kävin tekemässä punttitreenin salilla. Huono treeni, en oikein jaksanut.

      Työt jatkuu päivä-kerrallaan -periaatteella. Henkisesti aika rankkaa ja kun tuohon lisättiin vielä vuorotyö ja työ muuttui fyysisestikin rankaksi niin... no, pitää yrittää sopivalla liikunnalla keventää tilannetta.

      Paino junnaa jostain syystä samassa. Olisi jo pitänyt vähän laskea. Musta on tainnut tulla tooosi vanha, kun lihottaa vaan ;-). Toi fyysinen työkin saattaa pitää jonkin aikaa painoa ylhäällä.

      Mutta sitkeästi vaan, kesällä mahtuu jäähyllä olevat farkut jalkaan :-))

    • Kevätkääryle

      Ntitek, mulla toimii kyllä päinvastoin, eli fyysisempi työ kuluttaisi enemmän ja sitä kautta pitäisi painoa paremmin kurissa :) Mutta en valita, tykkään "siististä sisätyöstäni" erittäin paljon!

      Nälkä tuntuu nyt olevan koko ajan :( Tekee mieli jättää koko projekti kesken. Mutta en luovuta, en! Huomenna salille (ja puntarille).

      • Ntitek

        Töistä nuutuneena kotiin selvitty...

        Tuo työ toki paljon energiaa, mutta se on niin rankkaa että alkuun paino nousee - nestettä kertyy erilailla lihaksiin (tai mulla näköjään jalkoihin, aargh..). Sama rankan liikunnan kanssa. Jos pitäisin viikon taukoa liikunnasta, painoni laskisi pari kiloa :-). Kun taas totun tuohon hommaan, varmasti lähtee paino alas! Jollei työt lopu kokonaan sitä ennen. :-/

        Huono puoli tuossa rankassa työssä on se, etten syö niin paljon kuin pitäisi! Ei vaan maistu kun on kova kiire ja meno päällä. Vettä tulee sitten juotua varmaan 3 litraa työpäivän aikana, kun hikoan niin paljon!

        Mutta kuulostaa lupaavalta painonpudotuksen kannalta, eikö? ;-))


    • Kevätkääryle

      Aurinkoista huomenta!

      Epäsäännöllisestä viikko-ohjelmasta huolimatta olen saanut pysyteltyä kutakuinkin siinä ruokavaliossa kuin tavoitteeni on. Perjantaina puntari näytti -900 g edellisen viikon perjantaista.
      Nyt hirvittää taas tulevat yövuorot, että miten sitä jaksaa väsyneenä pysytellä erossa turhista kaloreista.

      Hauskaa päivää kaikille!

    • Nasuleena

      Moikka!

      Hienosti teillä tuntuu menevän. Itse en ole nyt painoa vahtinut ja vähän on tullut lisää. Toisaalta kevätkiireiden takia, en ole kerinnyt tarpeeksi liikuntaa harrastamaan. Vaikka toki teen ruumiillista työtä, ja sitä nyt riittää.
      Toivottavasti ilmat vaan lämpenisi, niin olisi mukavampi touhuta.
      Mukavaa viikon jatkoa pienelle porukallemme!

    • Kevätkääryle

      Viikko meni tarkasti ruokavalioa noudattaen, nälkäkin oli useita kertoja päivässä.Grammaakaan ei kuitenkaan painosta lähtenyt :( Typeryyksissäni meni eilinen herkkupäiväkin vähän överiksi. Pitänee ilmeisesti kiristää taas ruokavaliota ja lisätä liikuntaa. Kaksi kiloa on PAKKO saada pois seuraavan kuukauden aikana.

    • Ntitek

      Rankkoja työviikkoja takana. Perjantaina iski äkäinen mahatauti ja kuumekin oli eilen yli 39 astetta. Saa nähdä nouseeko vielä tänään. Huominen työpäivä vähän huolestuttaa, en pysty vajaakuntoisena niitä hommia tekemään. Työelämä on aika karua, jos sairastut tulee kenkää. Täytyy ajatella, ettei siellä oikeasti ole kovinkaan mukavaa, joten jos työt loppuu niin ei ole paha asia. Nyt alkaa olemaan aivan mahtavat metsäkelit, voisin vaikka harrastaa ihan päätoimisesti.

      Paino junnaa paikoillaan, mitä nyt muutama kilo on lähtenyt nesteitä noroviruksen vuoksi, mutta nyt jo nousu suunnassa.

    • Kilot pois kesäksi

      Aurinkoista sunnuntaita! Ajattelin minäkin nyt sitten kirjoitella kuulumsiani. Painoni heittelehtii 65 - 65,5 kg. Aamulla kuljen edelleen töihin kävellen, ja sitten kotiin tulen linja-autolla.

      Mulla alkaa palkkatuki työssäni, joka kestää 8 kuukautta 2.5 palkkatukeni alkaa. Sen jälkeen ei mitään tietoa mitä taphatuu. Ilmeisesti olen hyvin työni hoitanut, kun sain tuon palkkatuen. Päivät ovat kiireisiä edelleen töissä. Minulla myös pieni pelko, etten vain sairastuisi, koska tässä vaiheessa ei olisi kiva jäädä saikulle. Toisaalta, jos sairastuu niin ei sille mitään silloin itse voi.

      Aivan ihana ilma ulkona tällä hetkellä. Plusasteita on 9, ja aurinko paistaa, mutta käy kylmä tuuli. Lenkkeily olen kahtena päivänä yhteensä 10 km. Yhteensä lenkkeilykilometrejä tällä viikolla 40.

      Kaikille oikein mukavaa ensi viikkoa, ja hauskaa vappua.

    • Kevätkääryle

      Hyvää alkanutta toukokuuta! Ulkona on törkeän kylmää ja tuulista, vaikka aurinko paistaakin. Johtaa siihen, että ei tee tippaakaan mieli ulkoilemaan :(
      Vappuna tuli syötyä herkkuja ja kaikenlaista rasvaista. Onneksi ei ole vaakaa kotona, että pääsisi todentamaan ikävät tosiasiat. Taas on koitettava palata ruotuun. Mä sitten inhoan laihduttamista! (ja siksi niitä kilojakin on kertynyt...)

      Tsemppiä kaikille työasioiden parissa kamppaileville!

    • Ntitek

      Olen liikkunut ja syönyt huonosti. Työ ja huono ihmissuhde vie kaikki voimat. Kai sitä jaksaisi töissäkin paremmin, jos ei tarvitsisi vapaa-ajalla jatkuvasti stressata ja pingottaa.

      Tein kyllä yhden intervallitreenin viikolla. Pitää alkaa tekemään niitä lisää. Vaikka lihaskunto on hyvä, niin juoksukunto on huono. Loppuu happi!

      Paino on tippunut pari kiloa, mutta johtuu taatusti vain treenaamattomuudesta. Puntilla kun käy, niin paino nousee, nestettä kertyy lihaksiin.

      Koitan ensi viikolla saada taas treenistä kiinni. Iltavuoro, aamulla on hyvin aikaa. Mielialakin varmasti vähän nousee kun pääsee liikkumaan taas :-)

      Kevätkääryle, ei kannata "laihduttaa"! Se rajoittaa liikaa ja on sananakin ahdistava. Ota vaikkapa kuntokuuri (mun lemppari), syö tarpeeksi ja terveellisesti ja liiku paljon. Tehokkaampaa. Kun liikkuu hyvin, tulee syötyäkin terveellisemmin, koska muuten ei jaksa liikkua. Välillä saa syödä niitä herkkujakin. Kun perussyömiset ja liikkumiset ovat kunnossa, kroppa kyllä kestää yhden suklaalevynkin silloin tällöin! :-)

      • personal bitch

        No terve, tässä lueskelin töihin lähtöä ootellessa tätäkin ketjua.. mukava homma.
        Toi paino vaihtelee kyllä ihan omituisesti välillä. No viikko meni orjallisesti karpaten ja tehokkaasti liikkuen. Eilen sitten sain pikkusen koiran hoitoon päiväks ja omistajat kutsui illaksi grillailemaan. Lähikaupasta kipasin makkarapaketin ja muutaman siiderin kun omat kaapit on täynnä karppiruokaa. Ja emäntä oli leiponut pullaa... ei ilennyt kieltäytyä. Yöllä sitten vielä rantautu naapuri käymään ja juttelemaan äitinsä kuolemasta... no kun ei muuta ollut tarjota niin lämmittelin kesäkurpitsa-savulohikeiton jämät , ei jaksanut enää alkaa pakasteviinereitä paistelemaan.

        Aamusella potkasin vahingossa vaakaa ja omasta kömpelyydestäni suivaantuneena punnitsin sitten samantien. ja mitä ihmettä, kilo kadonnut eetteriin. Piti vielä tarkistaa asia, sama tulos. Luulin että suolainen makkara ja sokerinen pulla ois tehneet päinvastaisen ilmiön.

        Vaan eipä se yöllä juttuseuraa ja olkapäätä tarvinnut ystävä meinannut uskoa kun sanoin et se keitto ja karppileipä on mun jokapäivästä ruokaa. Tai millon mitäkin vastaavaa. Lupasi tulla syömään joka päivä... he hee...

        Enhän minä enää ees enää laihduta sanan varsinaisessa merkityksessä, tää on vaan ylläpitoa. Pakastimessa on nyt jopa jäätelöö... tsekkailin kauan kaupassa niitä ja vähiten hiilareita on Pirkan minttu-suklaassa. Siihen sekaan marjoja ja njammmm...

        Jos tänään ottasi vielä relax- kannalta ja antasi kropan palautua, aamusta sitten taas ruotuun...


    • Kevätkääryle

      Laihdutus-termiin liittyen semmoinen tarkennus omalta osaltani, että mulla on siis tavoitteena saada pois -5 kg toukokuun loppuun mennessä, koska lähdemme kesäkuussa aurinkorannalle ja itselle mukavampaa on pukea bikinit päälle 5 kg kevyempänä. Sen jälkeen siirryn "ylläpitovaiheeseen" kuten personal bitch asian ilmaisi :) (vaikka pudotettavaa olisi edelleen se toiset 5 kg, mutta siihen en pysty)
      Mutta kun ne viimeiset kaksi kiloa ei lähde kuin syömällä herneen päivässä niin arrgghhh!

      Mukavaa alkavaa viikkoa! Itsellä se alkaa vapaapäivien merkeissä :)

    • Ntitek

      Hei!

      Tänään kävin pitkästä aikaa punttisalilla. Takareidet vähän kinnaavat, oli kai ihan ok treeni kun näyttää osuneen. Huomaa heti, ettei ole hetkeen käynyt - voimatasot laskevat hujauksessa! Tätä se vanheneminen sitten on, kamalan työn takana että saa pidettyä itsensä kunnossa! Vaikka ei kai tuota jaksaisi, ellei siitä ihan oikeasti nauttisi.

      Metsästä saa nyt korvasieniä! Huomenna menen hakemaan lisää, jos sää sallii. Iltavuorossa ehtii tekemään aamulla kaikkea kivaa, ja jaksaakin vielä. Aamuvuoron jälkeen on aika usein niin poikki, että kaupan kautta kotiin ja nukkumaan.

      Mulla on kans taka-alalla saada pari kiloa pois tän ja ens kuun aikana. Mutta jos ei nätisti lähde, niin olkoon! Olen kuitenkin ihan normaalipainossa, vaikka nyt talvella tulikin pari kiloa ylimääräistä kun kasvatin lihasmassaa enkä syönyt tarpeeksi tarkasti. Vaateiden kiristäminen siinä eniten harmittaa, ja pömpöttävä vatsa! Nyt aamulla vaaka näytti 57 kg, mutta se oli aika nätti lukema. Jos tuohon 55-56 kg pääsisi, se olisi mun normipainoni. Mittanauhaa minä kyllä eniten taidan käyttää, ja pihtiotetta (jenkkakahvat ;-)).

      Painonhallinta on ennemminkin mun juttuni, ja se on vaikeaa...

      Pysy kovana vaan Kevätkääryle, kyllä ne läskit sulaa kun lujaa käskee :-)

    • Nasuleena

      Moikka!

      Se on kyllä tosi,että tällä iällä kunto tippuu heti jos jää vähän vähäiselle liikunta. Mulla on vaivannut kantapää, en tiedä mikä rasitusvamma siihen on iskenyt. Mutta liikuntaa on pitänyt rajoittaa. Niinpä paino on 67kg ja olen taas pikkuhiljaa aloittelemassa kuntoilua. Ja heti huomaa ettei jaksa kovin pitkää treeniä, ja lihaksissa tuntuu. Mutta ei auta, pakko yrittää.

      Eli mukana ollaan, vaikka ei viellä pysty täysillä tehoilla.
      Tsemppiä koko porukalle!

    • Ntitek

      No nyt lähti lapasesta!

      Oli piiiitkä ja raskas työpäivä. Kun se loppui, näin nälkää. Päätin huristaa lähimmälle Absille ja tilata Hesestä kerroshamppariaterian. Näin tein ja kaiken söin.

      Sitten ajoin Lidliin. Ostin mm. 2 levyä suklaata, Kismetin, Pätkis-pussin ja pähkinäsuklaapatukan. Kismetin ja yhden suklaalevyn söin jo autossa matkalla kotiin. Nyt on Pätkispussikin lähes tyhjä.

      Sattuuhan sitä ;-)

      Kamala väsy ja ihanaa saada huomenaamulla nukkua pitkään...

    • Kevätkääryle

      Heh, lohdullista lukea, että muillekin maistuu makea ja muu epäterveellinen ;) Mulla on mennyt viikko ihan plörinäksi. Ei taida kilot karista ennen rantalomaa :( Ensimmäistä kertaa huomaan selvästi, miten voimakas tarve tunnesyömiseen multa löytyy. Tää viikko on ollut sanalla sanoen syvältä ja sen huomaa sitten kontrollissa syömisten suhteen. Huomenna meinaan kyllä syödä äitienpäiväkakkua, maanantaina alkaa sitten uusi elämä!

    • Ntitek

      Eilen söin vielä kaikki mitä perjantailta jäi, ja lisäksi yhden pähkinäsuklaalevyn ja hedelmäkarkkipussin.

      Tosin kävin myös 5 tunnin metsäretkellä. Ainakin puolet nameista tuli sulateltua saman tien.

      Mutta tänään sitten ryhdin kohennus taas! Aamulla tein hyvän jalkatreenin kuntosalilla. 15x240 kg jalkaprässillä, ens kerralla 20 kg lisää painoja kun meni noin monta toistoa.

      Ehkä mulla on lihasmassa lisääntynyt, tai onkin, mutta en tiedä kuinka paljon. Silti, mulla on enemmän läskiä vatsassa kuin viime kesänä, ei näy paloja ei! Hauis on kyllä aika hurjan näköinen...

      Nykyinen työ ei tee hyvää mulle :-(. Mutta minkäs teet, ei viitisisi vapaaehtoisesti toimeentulotuellekaan heittäytyä. Luulen että tilanne ratkeaa aika piankin ihan itsestään - multa loppuu työt. Pomo on vähän sellaisia tuossa vihjaillut jo jonkin aikaa. Tuskin se niin taukki on, että tyhjää pelottelisi, vaan eipä noista tiedä. Jos se kuvittelee saavansa musta enemmän irti pelottelulla ;-D.

      Mun lapseni on ihan juntti. Ei ole kuulunut edes äitienpäivätoivotusta :-(. Onhan tuo jo aikamies ja omillaan, mutta voisi sitä kai silti mammaa edes tekstiviestillä muistaa. Oma vika, huonosti olen kasvattanut. Omien vanhempien ja isovanhempien haudalla käyn viemässä nipun sinivuokkoja. Onhan ne rauhoitettuja, mutta meillä ne ovat perinteisiä äitienpäiväkukkia. Huonolla tuurilla saan vielä sakot.. :-)

      Kevätkääryle, mulle käy samoin. Tunnesyöminen laittaa mässyttämään. Stressiä ja murheita, niin kuvittelen kai suklaan lohduttavan. Vaikka oikeasti kunnon lenkki autaa paljon paremmin.

      Hyvää äitienpäivää kaikille ketjun äideille, ja tehokasta kevättä!

      • Ntitek

        Soittihan se lapsonen. Oli mennyt kauppaan ja ihmetellyt miksi se on kiinni. Joku aikaansa seuraavampi oli hänelle kertonut, että on äitienpäivä. ;-)


    • Kevätkääryle

      Nonnis, en tiedä kuinka luotettavaa tai vertailukelpoista lukemaa vaaka näytti, mutta vaikuttaisi siltä, että 4700 g olisi paino pudonnut nyt yhteensä. Jeeee!!! Kävin kyllä kahdella digitaalisella vaaálla, jotka näytti 100 gramman tarkkuudella samaa, joten uskaltaisin nyt tähän luottaa. Alkuunhan punnitsin itseäni salilla, mutta nyt on salitauko meneillään, joten sinne ei ole asiaa. Ulkona olen puuhastellut pihan kimpussa ja hevostellut jonkin verran, siinä mun liikunnat tällä erää. Syömiset menee miten menee, välillä paremmin, välillä heikommin.

    • Ntitek

      Tsadaa!

      Tein kovan päätöksen, lopetan töissä! Olo on huojentunut ja olen nukkunut kuin tukki! Ennemmin toimeentulotuella ja terveenä kuin hyvällä palkalla ja pahoinvoivana.

      Nyt on taas pakko katsoa tarkasti mitä syö ja tehdä ihan suunnitelmia että ruoka riittää! Olen toki hakenut töitä, mutta ei haittaa jos en heti mitään saa. On niin kevyt olo tällä hetkellä. Muutaman päivän kun vielä jaksan, niin... :-)

      Sentinvenytys alkakoon! :-)

    • Kilot pois kesäksi

      Aurinkoista sunnuntaita!
      Ajattelin minäkin kirjoitella pitkästä aikaa kuulumisiani. Painoni tällä hetkellä 66 kg. No menkat alkamassa tuossa tuokiossa siksi tuo vaaka sitten näyttääkin hieman isompia lukemia.

      Töissä hirveä kiire tällä hetkellä. Töitäni on lisätty todella paljon nyt, kun olen palkkatuella. Olen aika väsyksissä jokaisen työpäivänä jalkeen. Sitten vielä minulla yksi työkavereistani vähemmän ihana ihminen. Hän haukkuu meitä kolmea muuta henkilöä koko ajan pomoille. Pomot eivät onneksi häntä usko. Hän pitää itseään niin täydellisenä henkilönä. Kaikki muut tekee virheitä hän ei. Hän on narsistinen ihminen. Olen oppinut hänen kanssaan laskemaan 50 ennenkuin avaan suuni.

      Aamuisin kävelen edelleen työmaalleni, ja iltapäivästä tulen sitten linja-autolla kotiin. Viikonloppuisin lenkkeilen tietenkin myös. Vaikka nyt näin kesällä tulee hyötyliikuntaakin paljon esim. nurmikon leikkaaminen.

      Kaikille oikein aurinkoista ja kivaa ensi viikkoa.

    • Kevätkääryle

      Jaksamista itse kullekin työelämään ja työnhakuun! Itselläni on enää kaksi työvuoroa ja sitten lähdetään odotetulle rantalomalle. Tuskin maltan odottaa! On kieltämättä tosi tyytyväinen olo itseen, kun sain ne haluamani 5 kg pois, eikä ollut edes mahdottoman vaikeaa (vaikeaa kyllä, ajoittain suorastaan tuskallista ;) ) Nyt on mukavampaa pukea kesävaatteita päälle =) Syksylle ajattelin vielä uutta urakkaa eli -3 kg tästä. Tosiasiassa niitä pudotettavia kiloja on sitten enemmän, kun kesä ja lomat tuppaa niitä tekemään. Koitan nyt kuitenkin olla tiukkana lomakaudellakin :)

      Oikein ihanaa ja lämmintä kesää kaikille!

    • Nasuleena

      Moikka!

      Kyllä meitä nyt on lämpimillä keleillä hellitty.
      Onnittelut Kevätkääryleelle pudotetuista kiloista. Ja Ntitek onnittelut sinulle urheasta päätöksestä, mutta terveys on kaiken muun edellä.
      Ja hienosti tuntuu myös Kpk:kin menevän.
      Mulla on paino pysynyt myös tossa 67kg, vaikka siis kovasta kuntoilusta on ollut taukoa. Pikkuhiljaa olen tässä kuntoilua lisännyt, vaikka ei jalka vielläkään täysin kunnossa ole. Mutta kait se tästä paremmaksi tulee ajallaan.

      Nautitaan kesästä ja tsempataan edelleen.

    • Ntitek

      Ihanaa olla vapaalla! Olen nukkunut hyvin ja pitkään. Olen myös tarkastelellut syömisiäni muutaman päivän. Sitä ennen tulikin syötyä ihan mitä vaan... Stressi taisi minulla nostaa painoa, toivottavasti se nyt laskee! Olen kuullut, että stressiläskit kertyisivät keskivartaloon, niin mulla on käynyt.

      Kuuma!! Liikkumisessa oltava vesipullo mukana, muuten sippaa. Tänään on hieno päivä, taidan lähteä järvelle soutelemaan.. Eväät mukaan, uimista, lukemista ja yleistä rentoutumista... Toivottavasti ei tule pahaa ukkosmyrskyä! Tällaisia kesäpäiviä ei ole kovin montaa kesässä, pitää nauttia niistä.

      Jatketaan :-)

    • Ntitek

      Voi mikä kesä :-)

      Vatsan pömpötys on vähentynyt. Paino pysyttelee samassa, mutta saa pysytelläkin. Oloni on paljon parempi, se on pääasia.

      Olen opetellut juoksemista, tai siis hölkkäilyä... Eilen hölkkäsin 12 km yhteen menoon. Kuntosalillakin tulokset nousevat ihan silmissä. Kun nyt pysyisi terveenä!

      Uutta työtä ei ole löytynyt. Eipä hätää, laittelen hakemuksia ihan joka paikkaan. Ja viimeksi apua sossusta, jos ei tärppää edes osa-aikasiivoojana. Toisaalta, tämä kesä on maistunut kyllä aika kivalta ihan näin kotoakin katsottuna :-).

      Aamulla kävin kuntosalilla ja kohta lähden reippalle kävelylle. Hieno ilma!

      :-)

    • Ntitek

      Heippa!

      Paino on jostain syystä noususuunnassa, vaikka kaiken järjen mukaan pitäisi olla laskussa. Hormoonit? Tai wanhuus...

      Mutta onpa ollut hienoa kesää! Aivan mahtavaa liikkua tuolla ulkona, lenkkeillä ja soudella järvellä! Kuntosalilla ennätykset paukkuvat rikki, olo on kaikin puolin loistava.

      Ilmoittauduin crossfitin alkeiskurssille. Innostuin, kun kävin kokeilemassa sitä ilmaiseksi. Ajattelin olevani jo liian vanha siihen, mutta kun olin ylittänyt ja yllättänyt itseni jo kahteen kertaan ihan pelkästään siinä tutustumistreenissä, ajattelin että mihin sitä oikeasti voinkaan vielä kyetä! Nyt minulla on aikaa, kun en ole töissä. Myöhemmin se ei ehkä onnistuisi.

      Mulla on menossa tosi vahvana NYTKU -elämä. Ei sitku eikä mutku. Vaan NYTKU. Tuntuu hyvältä. Suosittelen kaikille muillekin.

      Tämä pysähtyminen on ollut todella antoisaa. Painokin on oikeasti ihan sivuseikka, voin muuten niin hyvin ja mielestäni näytänkin reippaalta ja hyvinvoivalta.

      Hiukan epäilen, että mitä tässä on oikein tuossa kun kaikki menee niin hyvin. Mutta menköön hyvin nyt niin kauan kuin menee, muu on sitten sen ajan murhetta :-)

    • Ntitek

      No niin, paino on alkanut putoamaan! Olen syönyt hyvin ja lisännyt öljyjen määrää ruokavaliossa aika paljon. Ja liikkunut olen myös!

      Aloitin crossfitin. Aivan mahtavaa, mun juttu. Tehokasta ja kivaa, opin oikeita tekniikoita. Olen toki kaikenlaista tehnyt aikaisemminkin, mutta aikalailla väärin, kun kukaan ei ole koskaan opettanut miten kuuluisi tehdä :-). Siellä on kaikenlaista väkeä, nuorta ja vanhaa, hyväkuntoista ja rapakuntoista. Ja itsensä kanssa vaan kilpaillaan, aina jotain uutta! Kuntosaliharjoittelu on nyt vähän kevyemmällä ja tarkemmalla, kun säästän lihasta noihin treeneihin. Kävelyllä ja lenkillä käyn aamuisin.

      Väki näyttää olevan kesälomilla, kun on niin rauhallista. Hyvää kesää kaikille!

      • BWL

        Heips! Onko tämä ketju vielä voimissaan? Saisiko liittyä mukaan jos on? Otsikon perusteella vaikuttais juuri mulle sopivalta ketjulta, olis kiva vaihtaa ajatuksia samanmielisten kanssa vaikka muutaman kerran viikossa. :) (oon muuten jo pitkään lukenut tätä ketjua, nyt vasta viitsin kirjoittaa)

        Taustat lyhyesti: 26-v nainen, 157,5cm pitkä ja painoa luulisin löytyvän 54-55 kg (en oo muutamaan viikkoon vaa'alla käynyt, en omista :D). Takana on suuri painonpudotusprojekti - viime vuoden alussa painoin 78,6 kiloa, viime joulukuussa saavutin alkuperäisen tavoitepainon 55 kiloa, jonka nurkilla oon nyt siis pysynyt.

        Kehossa on kuitenkin vielä jonkin verran löysää, osa varmasti ylimääräistä nahkaa, mutta kiinteytymistä tosiaankin vielä tavoittelen. Semmoiset viitisen kiloa olis just hyvä, ehkä enemmänkin (oon kuitenkin niin lyhyt). Teen fyysistä työtä, jonka lisäksi liikun lenkillä, salilla, ja uin, pelaan sulkapalloa sekä nyrkkeilen. Kaikkia noita vaihtelevasti. Viime aikoina oon kamppaillut motivaatio-ongelmien kanssa, ehkä tämä ketju voisi tsempata mua sen kanssa. :)

        Nyt täytyy palailla töihin!


      • Ntitek
        BWL kirjoitti:

        Heips! Onko tämä ketju vielä voimissaan? Saisiko liittyä mukaan jos on? Otsikon perusteella vaikuttais juuri mulle sopivalta ketjulta, olis kiva vaihtaa ajatuksia samanmielisten kanssa vaikka muutaman kerran viikossa. :) (oon muuten jo pitkään lukenut tätä ketjua, nyt vasta viitsin kirjoittaa)

        Taustat lyhyesti: 26-v nainen, 157,5cm pitkä ja painoa luulisin löytyvän 54-55 kg (en oo muutamaan viikkoon vaa'alla käynyt, en omista :D). Takana on suuri painonpudotusprojekti - viime vuoden alussa painoin 78,6 kiloa, viime joulukuussa saavutin alkuperäisen tavoitepainon 55 kiloa, jonka nurkilla oon nyt siis pysynyt.

        Kehossa on kuitenkin vielä jonkin verran löysää, osa varmasti ylimääräistä nahkaa, mutta kiinteytymistä tosiaankin vielä tavoittelen. Semmoiset viitisen kiloa olis just hyvä, ehkä enemmänkin (oon kuitenkin niin lyhyt). Teen fyysistä työtä, jonka lisäksi liikun lenkillä, salilla, ja uin, pelaan sulkapalloa sekä nyrkkeilen. Kaikkia noita vaihtelevasti. Viime aikoina oon kamppaillut motivaatio-ongelmien kanssa, ehkä tämä ketju voisi tsempata mua sen kanssa. :)

        Nyt täytyy palailla töihin!

        Heippa! Tervetuloa mukaan!

        Sun ei kannata enää laihduttaa, mutta puhuitkin kiinteytymisestä. Eli siihen tarvitaan lihasta. Kovasti vaan punttitreeniä, sillä tulee nätit kiinteät muodot. Ja lihas polttaa sitten sitä läskiäkin enemmän. Tuossa on vaan se paradoksi, että lihaskasvuun tarvitaan pluskalorit, eli pitää syödä hitusen enemmän kuin mitä kuluttaa. ;-)

        Mulla on ollut vähän samanlainen projekti menossa, tosin nyt on jo vähän lihasta, mutta pitäisi tiristää 3 kiloa rasvaa - joskus. ;-). Mun lihaskuurini meni ketuiksi alkuvuodesta, siksi paino pääsi nousemaan. En treenannutkaan niin paljon kuin oli tarkoitus...

        Painonhallinta on vaikeampaa kuin laihduttaminen!

        Liikunnan iloa sulle!


    • Kevätkääryle

      Tervetuloa, BWL! Itse olen kutakuinkin samanmittainen kuin sinä ja toivoisin ehkä joskus vielä pääseväni tuohon 55 kiloon. Ehkä, joskus... :) Kadehdittavalta kuullostaa tuo sinun liikunta-arsenaalisi, samoin kuin Ntitekin liikunnat. Itsellä on ollut salikortti tauolla kohta 3 kk, kaikki paikat on kipeytyneet ja sekä keho että mieli kaipaavat jo kuntosalia, hikiliikuntaa ja rentoutustunteja. Parin viikon päästä sitten.

      Kesäloma meni mässäillessä ja sen kyllä huomaa. Lomakiloja taisi tulla "virallisesti" 1,5, nyt on pari päivää syöty taas kevyemmin, kun työt alkoivat. Töissä on sen verran kiiruskin, että eipä siellä aina ehdi niin syödäkään, vaikka mieli tekisikin.

      Nauttikaahan loppukesästä ja syökää paljon marjoja ja kotimaisia kasviksia :)Itse olen jo ensimmäiset mustikat ja vadelmat poiminut pakkaseen viikko sitten.

    • Ntitek

      Ryhtiliike vaan, Kevätkääryle ;-). Treenin aloittaminen tauon jälkeen on yhtä tuskaa - joka paikka tulee alkuun kipeäksi! Onneksi se menee viikossa, parissa ohi.

      Mulla on vatsakivut haitannut hiukan elämää. Niitä on jatkunut jo viikkoja. Rankempaa treeniä kestää hyvin, kipu jopa katoaa, mutta kävelyt ja hölkät ei onnistu. Ihan kuin joku olisi palleaan lyönyt. Aamulla ok, mutta kun syön, se alkaa taas. Pitää kai mennä lääkäriin selvittämään vika. Yöt saan nukuttua särkylääkkeellä, tyhmää. Eikä ihan koko aikaa voi treenata kovaa ;-)

      Tänään aion ostaa herkkujani, jogurtticashew-pähkinöitä! Juu, ja suklaalla kuorrutettuja kans. Namipäivä :-)

      • BWL

        Heippander!

        Juu onhan se paradoksaalista, täytyisi olla ihan optimaalinen ja tosi tarkka ruokavalio treeniohjelma, jotta saisi ne loput rasvapallerot pois ja lihakset näkyviin. En siis mitään isoja lihaksia havittele, haluun vaan että lihasmuodot erottuu. Pitää nyt vaan ottaa itseään niskasta kiinni salitreenin kanssa (eli toisin sanoen lähteä sinne salille, ja käydä säännöllisesti, vaikka se olisi vain sen kerran tai kaksi viikossa). Viime viikolla kävin parilla noin puolen tunnin kävelyllä, noin puolen tunnin intervallilenkillä ja vietin puoli tuntia säkkiä hakaten - ei hääppöinen liikuntasaldo, mutta ainakin jotain. :)


    • Ntitek

      Hei vaan! Pitää nostaa ketjua ettei ihan huku...

      Liikunnat ok, mutta jostain syystä paino ei laske, päinvastoin noususuunnassa. Lihastakaan ei tule tuota tahtia, vaikka miten paljon nostaisi rautaa. Pakko olis ottaa ruokailut nyt suurennuslasin alle. Tämä ikä on paha, varmasti osa painonnoususta johtuu tästä wanhuudestakin. Kilppariarvot on otettu alkuvuodesta ja ne olivat ihan ok.

      Nyt alkaa onneksi työt, tosin vähäiset, mutta kuluttaa sentään jotain ja saa vähän ryhtiä ja säännöllisyyttä päiviin. On ollut niin kiva vaan rötkähtää kotona, kun ei ole ollut mitään aikatauluja :-).

      Masu vaikuttaa nyt paremmalle. Sain lääkäriltä pillereitä ja olen syönyt vähälaktoosisesti. Saa nähdä miten käy kun pillerit on syöty.

      Kesän viimeisiä (?) lämpimiä päiviä vietellen :-)

      • BWL

        Huomenta!

        Nyt voi kirjoittaa tänne, kun joku muukin kertoi kuulumisiaan. :D

        Tänään mut herätti klo 9 UPS:n paketti: muun uudet Reebokit! Oon siis tällä hetkellä lomalla, siksi vielä nukuin. Kipeästi oon kaivannut uusia sali-/sisäliikuntakenkiä, edelliset kun on melkein 8 vuotta ollut käytössä.. :D Ei toki ihan jatkuvasti, väliin mahtuu järkyttävä kahden vuoden liikkumattomuusjakso, jolloin myös lihoin 23 kiloa. Kamalaa näin jälkeenpäin ajatella, miten välinpitämätön sitä onkaan ollut omaa kehoa kohtaan. Lisäksi mun vanhat kengät oli puolitoista numeroa liian pienet.

        Tää on siis mun toka lomaviikko, vielä yksi edessä. Päätin haastaa itseni liikunnallisesti tällä viikolla, tavoitteena 10 liikuntatuntia. Osittain siksi, että haluan päästä kunnolla takaisin kiinni aktiiviseen liikkumiseen, osittain siksi etten halua yhtäkään lomakiloa. Mutta yksi suuri syy on ehdottomasti se, että liikkuminen on tosi kivaa!

        Mulla on kasassa nyt 5 tuntia 48 minuuttia, mukana kävelyä, sulkapalloa ja Move Fitness-peliä. On muuten ihan törkeän hyvä ja oudon koukuttava liikuntamuoto! :) Se on niin helppoa liikkua omassa kodissa omassa rauhassa, ja siinä saa haastaa itsensä (rikkoa omia ennätyksiä, kokeilla uusia harjoituksia ym.). Kaloreita myös kuluu kiitettävästi: tähän mennessä paras yhden pelikerran tulos on 360 kaloria, tuolloin pelasin 37 minuuttia.

        Tänään meinaan taas pelata, jonka lisäksi kyläilen kaverilla kävellen (yhteensä noin 55 minuuttia menee matkaan), ja jos illalla on puhtia, voisin pitkästä aikaa tehdä dvd:ltä vatsa-selkätreenin.

        Nyt lomalla oon myös katsonut tarkkaan mitä syön, ja tällä viikolla varsinkin pitänyt huolta siitä, että syön just sen verran kuin kulutan. Maanantaina jäin jopa miinukselle! Tuntuu kyllä hienolta, kun yhä useammin löytyy sitä itsekuria, ja voi hyvin jättää mäkkireissut ja iltaherkuttelut väliin. :) Herkut on nimittäin mulle se kompastuskivi.

        Nyt laitan sormet ristiin ja toivon että tää kännykän netti antaa mun postata tän, vedän uudet kengät jalkaan ja otan hien pintaan. :) Kirjoitelkaahan!


    • Ntitek

      Heippa taas!

      Olen ollut vähän väsynyt, ja liikkunut sen mukaan. Mulla on ollut aina tapana kuunnella kroppaa tarkasti ettei paikat hajoa enkä sairastu. Hyvin on toiminut.

      Uusi työ on ollut mukavaa! Olen töissä öisin ja siinä on oma viehätyksensä laiselleni introvertille.

      Olen käynyt ahkerasti CrossFitissa, mutta kuntosalilla olen tehnyt keyvempää treeniä, lähinnä crossfit-treeniä tukevaa. Kävelyllä olisin saanut käydä useammin. Juoksu on nyt liian rankkaa.

      En ole punninnut itseäni hetkeen. Koitan syödä terveellisesti, vaikka liian usein ruokavaliooni kuuluu pähkinäsuklaalevy. Lidlin sellainen on aivan ihanaa... Tummaa suklaata mun on lupa syödä, Lidlistä sitäkin saa halvalla. Näkkileivästä on tullut herkku. Lorautan macadamiaöljyä päälle ja nam! Syön sitä liikaa, mutta parempi sekin kuin mässy.

      Pitäisi siivota, poika uhkasi tulla käymään uuden miniäehdokkaan kanssa. On päässyt aika pahasti paikat räjähtämään, tässä menee raivauksessa tunti tolkulla... Tai voisinhan laittaa ne siivoamaan ;-)

    • Kilot pois kesäksi

      Hei kaikille! Ajattelin minäkin kirjoitella kuulumsiani pitkäsät pitkästä aikaa. Just lueskelin tätä, ja huomasin, että edellisen kerran kirjoittelin kuulumisiani toukokuun lopussa.

      Painoni on pysynyt suht ´koht kontrollissa. Siinä se pyörii 66 - 67 kg välillä. Töissä kiirettä pitää edelleen. Tällä viikolla lähin esimieheni ilmoitti, että todennäköisesti mun loppuu työt joulukuun vika päivä. Firmalla ei ole enää varaa maksa palkkaani. No harmittaa tietenkin hieman, mutta kai sitä vähän aika ihan kotonakin aika kuluu.

      Lenkkeillyt olen edelleen päivittäin. Lasken kaloreita myös joka päivä. Täällä on tosi nätti päivä tällä hetkellä. Asteita on 20 ja aurinko paistaa. Jatkuisi vain tälläiset kelit pitkään.

      Oikein mukavaa alkavaa syksya teille kaikille.

    • Nasuleena

      Moikka!

      Kiva huomata, että tuttu porukka on jaksanut pitää ketjua koossa. Ja onhan tänne uusiakin ilmaantunut.
      Omasta käynnistäni täällä näkyy olevan yli kolme kuukautta. Jo on aikakin tsempata, olen pitänyt täysin lomaa tästä projektista.
      Eli en ole vahtinut syömisiä ja liikunta jäänyt koiralenkkeihin ja pyöräilyy.
      Mutta nyt on tarkoitus aloittaa taas oikein kunnon kuntokuuri, eli mukana ollaan.

    • Ntitek

      Ihanaa, syksy on alkanut!

      Olen jaksanut liikkua ihan hyvin, joskin aerobiset ovat liian vähissä aina vaan. Punttia ja crossfittia olen treenaillut ahkerasti.

      Olen täyttänyt ruokapäiväkirjaa, ja siitä selviää kyllä miksi paino ei laske :-). Syön liikaa siihen nähden mitä kulutan. Vielä 1,5 vuotta sitten sain syödä 3500 - 4000 kcal päivässä, mutta en enää kun pitkät kävelylenkit ovat jääneet.

      Nyt onkin tarkoitus aloitella aerobisia ihan kunnolla. Myös juoksua. Sain epäiltyyn rasitusastmaan piipun ja nyt henki kulkee vaikka hengästyn! Aivan uusi kokemus! Olen luullut että rasituksesta tuleva yskä ja sitkeä lima ovat vain oireita huonosta kunnosta. Ehkä nyt on mahdollista treenata puolimaralle, tai johonkin hiihtotapahtumaan... :-)

      Ja nyt on hyvä liikkua ulkona, kun ei läkähdy :-)

    • BWL

      Moi vaan!

      Kuulumisia. :) Toivun flunssasta ja toivottavasti pääsen parin päivän päästä takaisin liikunnan pariin. Vaaka on näyttänyt uusia, iloisia numeroita piiiiiiiiitkän ajan jälkeen. Eli viime joulukuusta asti on painoni pysytellyt 54,2-55,8 kilon välillä, mutta nyt kahdella edellisellä vaakakäynnillä ollaan oltu ihan uudella kiloluvulla! Eli 53,8 kg näyttäisi olevan tämänhetkinen paino. Jee! :) Jos tässä tämän vuoden puolella pääsisi 52-alkuiseen lukemaan? Hitaasti mutta varmasti, eihän tässä mitään paniikkia ole kun kuitenkin normaalipainossa ollaan (ja pysytään!).

      Ajattelin tehdä vähän liikuntatavoitesuunnitelmaa tässä lähiaikoina, kun tosiaan haluan kohottaa kuntoa ja kadottaa senttejä vyötäröltä. Olis varmaan hyödyllistä laittaa ihan paperille jonkinlaista suunnitelmaa, ainakin aiemmin se toimi erittäin hyvin painon pudotuksessa. Vieläkin unelmoin PT:stä edes vähäksi aikaa, mutta en nyt ainakaan ennen joulua raaski pistää siihen rahaa.

      Hei, oon muuten perustanut blogin, jossa höpisen kaikenlaista painonhallintaan ja liikuntaan liittyvää, tsekatkaa jos kiinnostaa! Löytyy täältä: http://jalotaito.blogspot.fi/.

      Mitä muille kuuluu? :)

    • Kevätkääryle

      Heipparallaa pitkästä aikaa!

      Syksy on jo pitkällä ja kohta kai tässä voi alkaa joulua odottelemaan;) Kynttilöiden polttamisen jo aloittanut, samoin suklaan syömisen! Eli ihan on repsahtanut terveellinen ruokavalio päinvastaiseen suuntaan. Paino on pysynyt siinä mihin sen keväällä sain, joten sikäli ei hätää. Syy ryhdittömyyyteen löytyy työhaasteista ja syysahdistuksesta. Töissä pitkiä päiviä, joiden aikana saatan syödä vain salaatin ja sämpylän (klo 7-21 välillä), sitten vapaapäivinä tulee syötyä kaikenlaisia herkkuja, kuten valkoista suklaata... Liikkuminen on samoissa kuin ennenkin, eli pari kertaa viikossa koitan käydä salilla.
      Mutta kaikkiaan voinee kai sanoa, että "ylläpitovaihetta" eletään :) Mieli tekisi tsempata pois vielä 3 kg, mutta henkinen kantti ei nyt riitä. Ensin pitäisi saada monta muuta asiaa tasapainoon.

    • Ntitek

      Onpas täällä ollut hiljaista!

      Painoni on tippunut ihan itsekseen kilon, vaikka olen mättänyt vaikka mitä herkkuja suklaasta, kermamunkeista, sipseistä ja vaikka mistä lähtien. Kaiken lisäksi vatsapalat alkavat näkymään?!

      Ilmeisesti treeni on purrut ja lihasmassa kasvanut. Rasva on ilmeisesti palanut siinä salaa sivussa. Tällä menolla olen kireä ensi kesänä :-)

      No joo, olenhan minä syönyt ihan terveellisesti noin yleisesti ottaen. Suklaata on nyt pimeällä aikaa mennyt paljon enemmän normaaliin verrattuna. Ja välillä sitä muutakin mättöä on tullut syötyä, ei kuitenkaan sitä muuta niin paljoa ja säännöllisesti...

      Kovaa myrskyä lupailivat tälle päivälle. Pitkälle korpimettään piti mennä, mutta jätän nyt ehkä väliin. Jos puita kaatuu tielle, niin eihän sieltä pääse koskaan pois. Raivaavat ensin isommat tiet. Punttia ja siivousta kotona, siinä tän päivän liikunnat :-)

      Jaksamista kaikille näin pimeänä vuodenaikana. Pysytään liikkeessä, niin se ylimääräinen syöminenkään ei niin haittaa!

    • Mässy-Maija

      Naiset ihanaiset, vieläkö joskus käytte täällä?
      Avataanko ketju Viitisen veks 2014??
      Olisi kiva kirjoitella taas kuulumisia!

      • Mässy-Maija

        Mulla paino pysyny suht samoissa, niinkuin koko aikuisiän muutenkin.
        Nyt olis taas tsemppiä ja tilaa kyllä vähän tarkistaa kurssia: syödä terveellisemmin, ottaa ulkoilun kaveriksi myös lihaskuntotreeniä ja karistella jokunen sentti vyötäröltä :)


      • Nasuleena
        Mässy-Maija kirjoitti:

        Mulla paino pysyny suht samoissa, niinkuin koko aikuisiän muutenkin.
        Nyt olis taas tsemppiä ja tilaa kyllä vähän tarkistaa kurssia: syödä terveellisemmin, ottaa ulkoilun kaveriksi myös lihaskuntotreeniä ja karistella jokunen sentti vyötäröltä :)

        Moikka!
        Mukava kuulla sinusta. Mulla on tässä ja menossa sellanen kuntokuuri, ja tarkkailen myös mitä suuhun tulee laitetuksi. Ihan kiva olis aina välillä käydä kurkkaamassa mitä muille kuuluu. Eli mukana ollaan, ja eiköhän sieltä muitakin heräile talvihorroksesta.


      • Mässy-Maija
        Nasuleena kirjoitti:

        Moikka!
        Mukava kuulla sinusta. Mulla on tässä ja menossa sellanen kuntokuuri, ja tarkkailen myös mitä suuhun tulee laitetuksi. Ihan kiva olis aina välillä käydä kurkkaamassa mitä muille kuuluu. Eli mukana ollaan, ja eiköhän sieltä muitakin heräile talvihorroksesta.

        Nasuu, kiva, että olet täällä. Ja kaidalla tiellä :D

        Samat meiningit alulla mullakin. Perus ulkoilun rinnalle tarkoitus ottaa pitkästä aikaa kuntosalilla tehtävää raudansiirtelyä myös. Kotona tykkään venytellä, mutta näköjään en oikein lihaskuntoa saa tehdyksi. Salille siis, ehkäpä sieltä siirtyy sitten into jatkaa näitä jatkossa kotonakin.

        Kevät-tsemppejä kaikille painossapysyjille ja keventelijöille!


    • Ntitek

      Heei!

      Täällähän on tuttuja :-)

      Kanstii näköjään joskus käydä vilkaisemassa palstaa.. Olen syönyt paljon, mutta pääosin terveellisesti. Lihasmassa on kasvanut treenillä aikaslailla ja kunto samaten. Tosin sitä läsää ihteensä on myös tarttunut projektissa ihan liikaa. Joten...

      Toivomus ja yritys olisi saada pari kiloa läskiä pois, vaan ehkä uskon ja tahdon kanssa tulee ongelmia.

    • Kevätkääryle

      Hyvää Äitienpäivää! Tulin kurkkimaan, vieläkö ketju on "hengissä" ja täällähän tosiaan on uutta aktiviteettia :)
      Mulla olis nyt tarvetta saada vähän tsemppiä ja potkuja takapuoleen, että pääsisin takaisin oikeille raiteille. Pari uutta kiloa on tarttunut taas vyötärölle ja reisiin ja nyt todellakin pitäisi palata kevyempään ruokavalioon. Suklaan ja muun herkun mässytys on palannut lähes päivittäiseksi huviksi. Olen heti mukana, jos joku innostuu aloittelemaan uutta ketjua =)

      • Ntitek

        Juuri Lidlin ihanan pähkinäsuklaalevyn (200 g...) vartissa syöneenä täytyy todeta, että liikaa tuo mättö on viime aikoina todellakin maittanut. On siis tullut syötyä terveellisen ruuan lisäksi muutakin...

        Tarttis tehrä jotain... :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe