Olemme kummatkin 31. Naimisissa kohta 8 vuotta. Ensimmäinen ja toistaiseksi ainoan lapsemme 5. Puoli vuotta synnytyksen jälkeen ystävä houkutteli naiseni salille polttamaan raskausrasvoja. Naiseni TODELLA innostui salitouhusta. Ennen tätä hän oli ihan tavallisen näköinen hiukan pyöreähkö, pikemminkin kiltti kotityttö kuin hulivili. Pikku hiljaa vaimoni alkoi muuttumaan niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Poissa on pieni pyöreys ja rasvat, tilalla kiinteä vatsa ja lihaksikkaat kädet, reidet ja perät. Vaimoni on myös ottanut tatuoinnin toiseen rintaansa, asia jota en olisi ikinä uskonut tapahtuvan muutama vuosi sitten. Hiustyyli on muuttunut. Pukeutuminen on aivan erilaista kuin ennen, paljon seksikkäämpää ja paljastavampaa. Lyhyesti sanoen naiseni on ulkoisesti muuttunut ihan tavallisesta tytöstä joka pojan märäksi uneksi, ainakin minun. Miksi sitten kirjoitin ? Enkö ole tyytyväinen ? Olen vaimoni ulkoisesta muutoksesta aivan innoissani mutta…
myös vaimoni käytös on muuttunut. Tuntuu ettei hän enää arvosta minua olenhan tällainen sohvaperuna. Kaikki on edennyt pikkuhiljaa. Alussa vain hienovaraisia vihjauksia, nyt kaikki on paljon päällekäyvempää. Vaimoni on keksinyt minulle lukuisia lempinimiä, pikku lihaskimppuni, oma jättiläiseni…eivät kuulosta pahalta mutta kun tietää ruumiinrakenteeni ja näkee vaimoni ilmeen asia muuttuu. Vai onko kaikki vain oman heikon itsetuntoni syytä ? Rakas ruipeloni ei kai sentään jätä tulkinnanvaraa. Hän kuvailee aivan liian tarkasti miten upeita miehiä salilla käy, oikeita joka naisen unelmia…Saan myös kuulla erittäin yksityiskohtaisia kuvauksia miten nämä joka naisen unelmat flirttailevat juuri vaimolleni, taputtelevat pyllylle, tekevät ehdotuksia… Kaikki kerrotaan minulle hymy huulilla. Olen kertonut etten halua kuulla enkä pidä lempinimistä. Vaimoni nauraa ja kysyy kuka on mustis. Olen kertonut etten halua hänen käyvän ainakaan niin usein salilla, joudun käytännössä hoitamaan kotia ja lasta kaikki illat aivan yksin. Vaimoni ei halua kuullakaan, haluaa tietää miten pitkälle voi päästä ja testata rajansa ettei tarvitse vanhainkodissa miettiä.
Kävin kerran salilla vaimoni kanssa. Valtava virhe, en kuulunut sinne. Tunsin itseni naurettavaksi. Vaimoni huomasi mutta pahinta oli että molemmat huomasimme minun olevan fyysisesti heikompi kuin vaimoni. Tämän jälkeen tilanne on pahentunut vai kuvittelenko vain… Ainakin olen tämän jälkeen ollut vaimolleni myös heikompi astia ja pikku neitikin. Lisäksi vaimoni on alkanut treenaamaan entistä enemmän ja pitempään. Pari kuukautta sitten hän lähti suoraan salilta perjantaina salikavereiden kanssa muutamalle kaljalle ja tuli kotiin vasta vähän puolen yön jälkeen. Viime lauantaina hän ilmoitti lähtevänsä viettämään iltaa parin salikaverinsa kanssa. Vastustelin mutta hän nauroi taas ja kysyi olenko mustis. Sanoi että mukana on myös muita naisia. Naiseni pukeutui todella seksikkäästi iltaa varten. Treenattu hyvännäköinen nainen tuli hakemaan häntä illalla, mutta ikkunasta huomasin että autossa oli myös kolme näitä joka naisen unelmamiehiä. Sain naiseltani kolmelta yöllä tekstarin jossa ilmoitti olevansa yötä tämän naisen luona. Tuli kotiin seuraavana päivänä yhdeltä. Yritin olla tiukka ja kuulustella vaikka halusin purskahtaa itkuun. Vaimoni nauroi ja sanoi taidat olla mustasukkainen. Hänen mielikommentinsa ja tapansa pyyhkäistä pois kysymykseni ja vaateeni. Kysyin suoraan oliko hän ollut toisen miehen kanssa. Vaimoni hymyili ja kysyi mitä jos olisikin ollut, mitä tekisin sille ? Ajattelinko koskaan yksin ollessani treenattua lihaksikasta miestä ja häntä rakastelemassa ? Kiihottiko ajatus minua ? Olisinko vihainen, jättäisinkö hänet, sopeutuisinko vai mitä tekisin jos hän kertoisi olleensa toisen miehen kanssa. Olin järkyttynyt. Vaimoni odotti hetken vastaustani uteliaan oloisena mutta en saanut sanaa suustani. Kyyneleideni vieriessä, nauroi vaimoni ja sanoi ettei tietenkään ole ollut ja että minä olen aivan hupsu, mustasukkainen hupsu mutta hänestä olin tosi söpö seisoessani siinä suu auki. Heillä oli vain hauskaa ja halusivat jatkoille. Antoi vielä häntä hakeneen naisen numeron ja käski kysymään tältä. Syytin vaimoni julmaksi mutta hän vain nauroi ja sanoi halunneensa nähdä reaktioni. Suunnittelevat uutta illanviettoa parin viikon päästä isommalla porukalla, oli ollut hauskaa viimeksi. Sanoin etten halua hänen menevän, vaimoni hymyili ja kielsi olemasta mustasukkainen hölmö...
Epäilys kalvaa sisälläni, pettääkö naiseni minua vai haluaako vain kiusata ? Halveksiiko hän minua koska en ole ulkoisesti hänen tasoaan, tahtooko ohjata urheilemaan vai haluaako tässäkin vain kiusata ? Epäilen mutta miten saisin varmuuden ? En halua enkä voi seurata vaimoani salille ja illanviettoihin, jonkun pitää hoitaa lastamme ja se porukka ei ole minua enkä minä heitä varten. Ohjaako huono itsetuntoni ajatteluani ja vääristää tunteeni ? En missään nimessä halua erota, varsinkaan jos vaimoni vai kujeilee kustannuksellani mutta haluaako vaimoni todella jatkaa ? Olemmeko tulossa liian erilaiseksi olemaan yhdessä ? Vai meneekö tämä kaikki ohi muutamassa vuodessa ja kymmenen vuoden päästä yhdessä nauramme tälle kaikelle ? Vai menetänkö vaimoni nyt kun hän on kauniimpi ja seksikkäämpi kuin olisin ikinä voinut kuvitella ? Lopuksi, meillä menee mielestäni yllä kuvattua lukuun ottamatta hyvin. Viisi vuotta sitten kuka tahansa olisi vannonut meidän olevan luotuja toisillemme, tänään en tiedä, olen sekaisin. Liikaa kysymyksiä, miten ja mistä varmuus ? Olen yrittänyt keskustella, vaimoni lyö asian leikiksi. Ollessaan vakava ei myönnä mitään sopimatonta, haluaa vain välillä kiusata ja pitää hauskaa mustasukkaisuuteni kustannuksella. Mikä on TOTUUS ???
Sali täydellisen suhteen tuho
158
41412
Vastaukset
- mielipide
ei ulkomuotosi takia, vaan koska olet nössö.
- sekaisin
Ehkä näin, ehkä ei. Saatan kyllä olla hiukan nössö, aikoinaan olimme molemmat samanlaisia puolinössöjä. Hän on kyllä muuttunut, minä en juurikaan....
- mielipide
sekaisin kirjoitti:
Ehkä näin, ehkä ei. Saatan kyllä olla hiukan nössö, aikoinaan olimme molemmat samanlaisia puolinössöjä. Hän on kyllä muuttunut, minä en juurikaan....
nainen aina vähän halveksii nössöä miestä. Usko huviksesi.
- Lake
mielipide kirjoitti:
nainen aina vähän halveksii nössöä miestä. Usko huviksesi.
hahahahahaha
- mielipide
Lake kirjoitti:
hahahahahaha
koska olen itse nainen.
- KOVAA VASTAAN
mielipide kirjoitti:
koska olen itse nainen.
PISTÄ KOVA KOVAA VASTAAN ÄLÄKÄ MARISE!!!!
vituttaa tollanen....
(tai sitten tämä on provo) - mielipide
KOVAA VASTAAN kirjoitti:
PISTÄ KOVA KOVAA VASTAAN ÄLÄKÄ MARISE!!!!
vituttaa tollanen....
(tai sitten tämä on provo)tämä on provo, mutta voisi ihan hyvin olla tottakin. ;) Naisena olen kyllä sitä mieltä, että kaveri on liian nössö. Todellisuudessa muuttuminen olisi jo liian myöhäistä, siis kun liitto on mennyt tuohon jamaan.
- MIES
mielipide kirjoitti:
tämä on provo, mutta voisi ihan hyvin olla tottakin. ;) Naisena olen kyllä sitä mieltä, että kaveri on liian nössö. Todellisuudessa muuttuminen olisi jo liian myöhäistä, siis kun liitto on mennyt tuohon jamaan.
Moi!
Mielestäni muuttumine ei ole koskaan lian myöhäistä. Kyse on monesti vain tahdosta ja halusta muuttua.
Pohdiskelen vain kumpi on parempi ihmiskunnalle "nössö" vai julma ihminen?
Tosin nössö ihminen voi monesti olla vain hyväluontoinen, joka ensialkuun ei usko ihmisten julmuuteen. Mutta monesti rajat tulevat kyllä jossain vaiheessa vastaan. - Nössö
mielipide kirjoitti:
tämä on provo, mutta voisi ihan hyvin olla tottakin. ;) Naisena olen kyllä sitä mieltä, että kaveri on liian nössö. Todellisuudessa muuttuminen olisi jo liian myöhäistä, siis kun liitto on mennyt tuohon jamaan.
Pidän itseäni täysin nössönä ja varmaan olenkin sellainen. Kaikesta huolimatta minua silloin tällöin (erityisesti kännissä) huvittaa huitoa veitsien ja muiden esineiden kanssa ympäriinsä. Siinä sitä on toisilla ihmettelemistä kun "nössön" takia puuttuu pari sormea.
Kyllä me nössötkin osataan... - hah
Nössö kirjoitti:
Pidän itseäni täysin nössönä ja varmaan olenkin sellainen. Kaikesta huolimatta minua silloin tällöin (erityisesti kännissä) huvittaa huitoa veitsien ja muiden esineiden kanssa ympäriinsä. Siinä sitä on toisilla ihmettelemistä kun "nössön" takia puuttuu pari sormea.
Kyllä me nössötkin osataan...toi on silkkaa hulluutta.
- kaivettu
Valitettavasti näin naisena joudun toteamaan että suhteenne alkaa olla ohi?
- sekaisin
Toivon että olet väärässä, pelkään että olet oikeassa, pahinta on etten tiedä varmasti missä mennään. Kai aika näyttää mutta odottaminen on yhtä piinaa...
- Missu
Näin naisena täytyy sanoa, että kuullostaa siltä kuin vaimosi on alkanut löytää jotain kivempaa ja mukavampaa kuin perinteinen kotielämä. Hän odottaa hetkeä kun hermostut totaalisesti ja sanot, että suhteenne ei toimi ja on ohi.
Itse joskus hakeuduin aivan samoin siihen että parini sanoisi minulle suhteen päättyneen, jolloin minun ei sitä tarvitsisi sanoa.
Tuossa tilanteessa on vaikea saada mennyttä takaisin. Lähes mahdotonta. Valitettavasti en osaa antaa neuvoja siihen miten suhteen saisi takaisin toimivaksi. Ehkä terapian avulla. Ehkä ei mitenkään. Siihen ei mitenkään mielestäni auta se, että sinä lähdet salille mukaan. Vaimosi on selkeästi jo sulkenut sinun hyvät puolet pois mielestään ja sen mihin alunperin rakastui.
Tuottipas tarinasi pahan mielen ainakin minulle. Onnea jatkossa
- oikea mies
palauttaa asiat järjestykseen?
- fdas
Sä ootkin tosimies! Tuu tänne niin mä pistän sun kuvottavan naamataulus vielä oksettavampaan kuntoon.
- salilla säännöllisesti
Et olisi enää sohvapottu.
Salille vaan säännöllisesti ulkomuotoa muuttamaan ja haistelemaan mikä siellä on ilmapiiri. Muijan vuoro jäädä kotiin.
Saat kyllä selville jos muija valehtelee.- sekaisin
Sanoin jo, kokeilin salia. Ei varmasti minun juttuni. Muuta urheilua olen epätoivossani harkinnut, en tiedä auttaisiko. Ehkä kokeilen..
- M28
Ulkomuotoaan ei pidä ryhtyä muuttamaan toisen vuoksi. Se on tehtävä oman itsensä vuoksi tai ei ollenkaan!
- Salilla käyvä
Hyvä että kumppanisi treenaa.
Kai muistat kehua häntä, jottei hänen tarvitse hakea kehuja muualta?
Oma mieheni ei ole sohvaperuna, muttei käy salillakaan.
Itseasiassa, vähän pyöreähkö ja vatsakas mies on eniten minun makkuni, vaikka ihailen naisten laihuutta jne.
Hän varmaan rakastaa sinua...kai hän sanoo niin.
Se ei ole syy pettää vaikka toinen olisi sohvaperuna, mutta jos et huomioi tai kehu häntä niin...
Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Tsemppiä...ei pieni lenkki ppahaa tee kenellekkään!- sekaisin
Kuten sanoin, naiseni ulkonäkö on nyt täydellinen. Kerron aidon ihailuni ja rakkauteni hänelle päivittäin. Siitä ei voi olla puutetta. Hänkin kyllä kertoo rakastavansa en vain ole varma tarkoittaako todella ? Onko sävy vaisumpi, kerrat harvempia ja kiusaaminen yleisempää, vai kuvittelenko vain, tekeekö itsetunto ja mielikuvitus tepposet ?
Yritän lenkkeilyä, hitto. Ei mitään hävittävää, toivottavasti se olisi minun juttuni, sali ei ollut. Tosin eivät lihakset taida lenkillä kasvaa.... - Milla
sekaisin kirjoitti:
Kuten sanoin, naiseni ulkonäkö on nyt täydellinen. Kerron aidon ihailuni ja rakkauteni hänelle päivittäin. Siitä ei voi olla puutetta. Hänkin kyllä kertoo rakastavansa en vain ole varma tarkoittaako todella ? Onko sävy vaisumpi, kerrat harvempia ja kiusaaminen yleisempää, vai kuvittelenko vain, tekeekö itsetunto ja mielikuvitus tepposet ?
Yritän lenkkeilyä, hitto. Ei mitään hävittävää, toivottavasti se olisi minun juttuni, sali ei ollut. Tosin eivät lihakset taida lenkillä kasvaa....Ikävä kyllä tuo salitouhu vie usein ihmiset niin mennessään että siitä muodostuu ihan elämäntapa.. suorastaan huumetta. ja se on suhteelle aikamoinen koetinkivi. Vaimosi varmaan pitää sinua tällä hetkellä ihan varmana nakkina, ja kokee että hänellä on varaa tehdä mitä tekee. Tai joku menovaihe meneillään kuitenkin.. Suosittelisin että hankkisit itsellesi kiinnostavan harrastuksen johon voisit keskittyä.. ei välttämättä liikunta (ei kannata turhaan alkaa ainakaan lihaksissa kilpailemaan jos se ei kiinnosta) vaan jotain mikä pitää mielen virkeänä ja tuo muuta ajateltavaa,... Ja niin että myös sinulla on jotain omaa iltamenoa..
Jos ero tulee, niin myös silloin uusi harrastus on tosi tärkeä keino jaksaa eteenpäin..
Toivon teille kuitenkin parasta. Pitkässä parisuhteessa on monenlaisia vaiheita ja teidän tilanteenne ei kuitenkaan ole kovin pahaksi päässyt. Asiat voivat vielä muuttua moneen kertaan.. Tietysti voisithan antaa vaimosi lukea kirjoituksesi ja saamasi vastaukset??? Tietäsipä hänkin enemmän ajatuksistasi.. - Mies 62
sekaisin kirjoitti:
Yritän lenkkeilyä, hitto. Ei mitään hävittävää, toivottavasti se olisi minun juttuni, sali ei ollut. Tosin eivät lihakset taida lenkillä kasvaa....Itse olen käunyt salilla n.25v joskus enemän joskus vähemmän.
Ensinnäkin , neuvoisin sinua menemään eri salille kuin vaimosi käy. Lihasten saaminen on pitkäjäniteistä puuhaa, tuloksia tulee vasta n. 2-3 v päästä kunnolla. Mielestäni yhdellä salikerralla ei tiedä onko laji sinun vai ei , Itse olin teininä lihavahko rasvaprosenti varmaan jotain 50%. Mutta vuosien mittaan muutosta on tullut paljon. nykyisin enemän atletti kuin kotletti.
Parisuhteestasi sanoisin että ei ne rakkaudentunnustukset paljon auta jos teot ja käytös ovat toista. Eikä se todella hyvä kroppa paljon lämmitä suhteessa jos sinulla on muuten huono olla.
Ota aikalisä suhteesanne, mieti mitä haluat elämältä ja millaisen parisuhteen todella haluat.
Keskustele tämän jälkeen kumpanisi kanssa vakavasti ja jos hän ei ota tosissaan ja syyttelee mustasukkaiseksi ja muuten väheksyy niin silloin minusta vaan lusikat jakoon.
Tulevaisuudessa voit löytää ihmisen jonka kanssa on hyvä olla, se on tärkeintä elämässä, onnelisuus, ei viimesenpääle olevat tissit ja peppu ,muista se! - sekaisin
Milla kirjoitti:
Ikävä kyllä tuo salitouhu vie usein ihmiset niin mennessään että siitä muodostuu ihan elämäntapa.. suorastaan huumetta. ja se on suhteelle aikamoinen koetinkivi. Vaimosi varmaan pitää sinua tällä hetkellä ihan varmana nakkina, ja kokee että hänellä on varaa tehdä mitä tekee. Tai joku menovaihe meneillään kuitenkin.. Suosittelisin että hankkisit itsellesi kiinnostavan harrastuksen johon voisit keskittyä.. ei välttämättä liikunta (ei kannata turhaan alkaa ainakaan lihaksissa kilpailemaan jos se ei kiinnosta) vaan jotain mikä pitää mielen virkeänä ja tuo muuta ajateltavaa,... Ja niin että myös sinulla on jotain omaa iltamenoa..
Jos ero tulee, niin myös silloin uusi harrastus on tosi tärkeä keino jaksaa eteenpäin..
Toivon teille kuitenkin parasta. Pitkässä parisuhteessa on monenlaisia vaiheita ja teidän tilanteenne ei kuitenkaan ole kovin pahaksi päässyt. Asiat voivat vielä muuttua moneen kertaan.. Tietysti voisithan antaa vaimosi lukea kirjoituksesi ja saamasi vastaukset??? Tietäsipä hänkin enemmän ajatuksistasi..Eroon en suostu varautumaan, edes henkisesti. Ei ainakaan vielä. Harrastus silti ehkä hyvä idea. Näiden lukeminen, ehkä, en tiedä, jotkin vastaukset mielestäni ikävää luettaa....
- Tsemppiä!
sekaisin kirjoitti:
Eroon en suostu varautumaan, edes henkisesti. Ei ainakaan vielä. Harrastus silti ehkä hyvä idea. Näiden lukeminen, ehkä, en tiedä, jotkin vastaukset mielestäni ikävää luettaa....
Eihän tälläiset tilanteet ole koskaan kenellekkään kivoja ja loppuun asti sitä toivoo, että asiat muutuisivat. Uskon, että suurin osa meistä haluaa, että sinä et jäisi ns. tossun alle, niinkuin siltä pahasti vaikuttaa. Tottahan se on, että sinä itse teet omat valintasi sen suhteen, mitä kestät ja elämältäsi toivot. Aina elämä ei kulje sen kaavan mukaan, mitä luulisi. Voihan hyvinkin olla, että sinulla on henkistä voimaa niin paljon, että kestät katsoa vaimosi käytöstä ja sallit sen..lopulta kuitenkin kysyt, että oliko kaikki sen arvoista? Jos kaikki päättyy hyvin niin on varmasti, mutta ota toki huomioon, että jospa tilanne vain pahenee, kauanko olet valmis kestämään?
Tsemppiä sinulle! - sekaisin
Tsemppiä! kirjoitti:
Eihän tälläiset tilanteet ole koskaan kenellekkään kivoja ja loppuun asti sitä toivoo, että asiat muutuisivat. Uskon, että suurin osa meistä haluaa, että sinä et jäisi ns. tossun alle, niinkuin siltä pahasti vaikuttaa. Tottahan se on, että sinä itse teet omat valintasi sen suhteen, mitä kestät ja elämältäsi toivot. Aina elämä ei kulje sen kaavan mukaan, mitä luulisi. Voihan hyvinkin olla, että sinulla on henkistä voimaa niin paljon, että kestät katsoa vaimosi käytöstä ja sallit sen..lopulta kuitenkin kysyt, että oliko kaikki sen arvoista? Jos kaikki päättyy hyvin niin on varmasti, mutta ota toki huomioon, että jospa tilanne vain pahenee, kauanko olet valmis kestämään?
Tsemppiä sinulle!Olen miettinyt, mitä kestän, missä rajani. En tiedä varmasti, mutta paljon kestän. Olen valmis paljon antamaan anteeksikin ja unohtamaan jos tarve. Jossain kuitenkin raja, missä, en tiedä. Vielä haluan varmasti yrittää, epätietoisuus vain raastaa. Mikä on asemani, tulevaisuuteni ja tulevaisuutemme ?
- Tsemppiä!
sekaisin kirjoitti:
Olen miettinyt, mitä kestän, missä rajani. En tiedä varmasti, mutta paljon kestän. Olen valmis paljon antamaan anteeksikin ja unohtamaan jos tarve. Jossain kuitenkin raja, missä, en tiedä. Vielä haluan varmasti yrittää, epätietoisuus vain raastaa. Mikä on asemani, tulevaisuuteni ja tulevaisuutemme ?
Nämä asiat ovat siinnä-kin mielessä kurjia, että sitä rupeaa syvällisemmin pohtimaan elämän tarkoituksia omaan itseensä. Miettii, että mitkä asiat ovat kasvun paikkoja ja mitkä niitä asioita, joissa on valittava kahdesta polusta se toinen. Eli olla elämänsä valintakohdissa. En osaa sanoa, kun teidän juttu on sen verran tuore, että kumpi mahtaa olla nyt sitten sinun kohdallasi. Jos tilanne tuosta kovasti pitkittyy niin epäilen, että olet valinnan edessä. Joko kestät, etkä tiedä kaunako joudut kestämään tai yrität ottaa elämääsi uuden suunnan. Mielestäni suuri ero parisuhteen vaikeuksien tasoja mietittäessä on se, että jos toinen tosiaan nauraa päin kasvoja ja jatkaa touhuja, eikä edes näennäisesti pyri huonioimaan toisen toiveita, niin ollaan vaarallisilla vesillä. Sinusta tulee "uhri" hyvin nopeasti ellet saa tilannetta haltuusi. En vain tässä vaiheessa näe sinulle siihen mahdollisuuksia, mitä voisit tosissasi asialle tehdä? Missä raja? Mielestäni raja alkaa kulkemaan siinnä, kun vuodet vierii ja sama homma jatkuu, ehkä raja menee siinnä. Vaimosi ei vaikuta siltä, että hän kovinkaan halukkaasti haluaisi luopua tuosta valitsemastaan tiestä..joko hän tosiaankin "järkiintyy" tai sitten sinulla on edessäsi pitkät ja synkätkin ajat, jos siis niin valitset. Muista, että elämä on valintoja täynnä, eikä parisuhteessa tarvitse kestää mitä tahansa.:-)
Tsemppiä! - ne kasvaa
sekaisin kirjoitti:
Yritän lenkkeilyä, hitto. Ei mitään hävittävää, toivottavasti se olisi minun juttuni, sali ei ollut. Tosin eivät lihakset taida lenkillä kasvaa....kyllä ne kasvaa. harkitse jokin muu oma lajisi. hakeudu porukkaan jossa harrastetaan jotain erikoista, muuta kuin viinan ja huumeiden käyttö. laskuvarjohyppy, kalliokiipeily... mikä tahansa kunhan saat itsekunnioituksesi takaisin. mutta tee se heti!
- LunaMaria
Tsemppiä! kirjoitti:
Tsemppiä sinulle!Voi jessus, yksi tavallinen asia jäi väliin, nimittäin puhuminen!! Sano, että haluat jutella ja kerro mielipiteesi (näytä vaikka tuo teksti tuossa ylhäällä) On se ihme, kun ei nykyisin pysty keskustelemaankaan...
- feministi
Kuule parisuhde ja sen onnistuminen ei riipu vartalon muodoista. Siihen tarvitaan "tasa-arvoa". Olet kuin ajokoira katselemassa, mitä vaimosi puuhaa. Nyt ryhdistäydyt, et kai aio olla alistuva lastenhoitaja, jota vaimosi käyttää hyväkseen. Poistu kodistasi, harrasta mitä tahansa, mutta vaadi vaimoasi kunnioittamaan sinua. Valitse lenkkeily, sulkapallo (tosi hyvä), kansalaisopiston kurssit, konsertit, ensiapukurssit, mitä tahansa. Sano, että tarvitset kolme iltaa viikossa itsellesi ja vaimosi saa hoitaa lapsenpiian, jos silloin on harjoituspäivä. Yhteinen aika jää vähäiseksi, mutta se riski kannattaa ottaa, nimittäin vähän ajan kuluttua sitä kaipaa vaimosi. Usko minua, täys feministiä, ei nainen halua elää nössön kanssa, hän haluaa rinnalleen vahvan ihmisen. Lähde harrastuksiin ja "vaadi" vaimosi hyväksymään ne, pelastat liittosi.
- Plikka
Mä olen samaa mieltä. Vaimosi pitää sinua liian itsestään selvyytenä!
Hanki myös oma elämä, anna vaimosikin välillä jäädä kotiin hoitamaan lasta... Miksi sinun pitäisi aina "uhrautua" ja antaa omaa aikaasi vaimosi harrastukseen.
Hankit oman harrastuksen, jossa myös on muita ihmisiä, niin miehiä kuin naisiakin... Muista älä tee sitä vain saadaksesi vaimoltasi oikeanlaista huomiota vaan tee se itsesi takia (hyvä itsetunnonkohotus), muuten homma tyssää alkutekijöihinsä...
Ja mietipä tilannetta, kun lähdet illanviettoon näiden uusien tuttavien kanssa ja tulet takaisin ja kehuskelet kuinka mukavia naisia oli... Voin kuvitella kuinka vaimosi ilme venähtää... - Arska
Kerrankin voi olla femakon kanssa samaa mieltä. Alkuperäisen nimimerkin pitää todellakin ryhdistäytyä ja alkaa myöskin harrastaa. Lyöt nyrkkiä pöytään ja vaadit, että kolmena iltana viikossa sinä menet harrastamaan ja hän hoitaa lapsen tai hankkii lapsenhoitajan. Hän saattaa tästä riehaantua, mutta sinulla ei kyllä nähdäkseni ole enää paljoa menetettävää.
Urheilu (vaikka se lenkkeily) olisi harrastuksena erinomainen, koska se lisäisi itseluottamustasi ja itsekunnioitustasi. Myös olosi varmaasti paranisi reippaasta liikunnasta.
Valitettavasti tapa millä hän tahallisen loukkaavasti hekumoi näistä salien "namupaloista" kertoo mielestäni aivan selvästi, että hän on joko jo pettänyt sinua tai tulee sen tekemään tulevaisuudessa. Kyllä nämä ystävättärien luona yöpymiset tiedetään !
Ryhdistäytyminen on ainoa tapa liittosi pelastamiseksi. Tilanne saattaa kyllä olla päässyt jo liian pitkälle niin kuin joku vastaaja epäili. Joka tapauksessa harrasteiden ja oman elämän hankkiminen auttaa sinua jatkossa jos päädytte jakamaan porsliinit. - Yxs
Plikka kirjoitti:
Mä olen samaa mieltä. Vaimosi pitää sinua liian itsestään selvyytenä!
Hanki myös oma elämä, anna vaimosikin välillä jäädä kotiin hoitamaan lasta... Miksi sinun pitäisi aina "uhrautua" ja antaa omaa aikaasi vaimosi harrastukseen.
Hankit oman harrastuksen, jossa myös on muita ihmisiä, niin miehiä kuin naisiakin... Muista älä tee sitä vain saadaksesi vaimoltasi oikeanlaista huomiota vaan tee se itsesi takia (hyvä itsetunnonkohotus), muuten homma tyssää alkutekijöihinsä...
Ja mietipä tilannetta, kun lähdet illanviettoon näiden uusien tuttavien kanssa ja tulet takaisin ja kehuskelet kuinka mukavia naisia oli... Voin kuvitella kuinka vaimosi ilme venähtää......siis älä missään nimessä suostu siihen leikkiin, jossa vaimosi on vahvoilla (viikonloppurillutteluun vastakkaisen sukupuolen kanssa). Näin toimimalla annat tavallaan vaimollesi vastavuoroisuusperiaatteela luvan omiin reissuihinsa ja hetken päästä koko homma repää käsistä teidän molempien menessä asioissa yhä pidemmälle - Ja vaimosi voi nauttia puhtaalla omallatunnolla tekemisistään, koska toimithan myös sinä samalla tavalla. Eli, vaimosi nauttii ja sinä yritätä itkuisin silmin & löysällä vehkeellä pysyä vaimosi pelissä mukana, no way!!!
Olen jo useasti täällä toistanut, että ihmistä ei omistaa ja missään tapauksessa et voi estää hänen menojaan mikäli hän niin haluaa. Sinun ainoa mahdollinen aseesi on saada vaimosi mustasukkaiseksi sinusta, jonka jälkeen mr. Itsestäänselvyys lakkaa olemasta.
Ja sitten tärkeä asia; - millään näytelmällä et saa vaimoasi mustasukkaiseksi, vaan hänen on todella huomattava, että sinulle löytyy joku hänen veroisensa ottaja, joka kaiken lisäksi on viemässä häneltä uskollisen ja kiltin miehen (näitä ei joka oksalla roiku). Tämä olotila saavuttaaksesi sinun ei tarvitse edes pettää vaan alat havainnoimaan ympäristössäsi liikkuvia naisia ja teet heidän kanssaan rohkeammin tuttavuuta. Hyviä paikkoja ovat mm. kauppojen kassat, joiden kanssa rupattelet niitä näitä muijasi pakatessa vierellä ostoksia kassiin.
Mikäli naisesi vähääkään välittää sinusta niin avoin lähestymisesi muita naisia kohtaan saa hänet suorastaan raivoihinsa ja muussa tapauksessa olet jo menettänyt hänet. Ja muista, että vaimosi kyllä tietää kuinka paljon liikunnan aloittaminen muutti hänen "vientiään" ja osaa arvioida kuinka paljon naiset alkavat kuolaamaan sinun perääsi vastaavassa tilanteessa.
Oma kuntosalilla käyntini alkoivat hieman sinun vastaavan tilanteen ollessa päällä, mutta sillä erotuksella, että ihan aidosti suutuin vaimolleni hänen valheistaan ja purin koko raivoni kuntosalin rautaan. Ensimmäisen puolen vuoden jälkeen paino oli pudonnut 15kg, rasvaprosentti 0 ja kaikki saamarin kylän akat kyttäs mun vatsalihaksia uimarannalla. Joku voi tietenkin sanoa, ettei puolen vuoden treenillä sa mitään tuloksia aikaan, mutta puhtaasta vitutuksesta sain voimia treenata seitsemänä päivänä viikossa joko lenkkelyä tai raudannostoa. Vasta nyt usean vuoden jälkeen olen hieman rauhoittunut vaikka edelleen nämä muistelot saavat adrenaliinin kiertämään verisuonissa.
Ja lopuksi, meidän suhteemme jatkuu edelleen, mutta 90% rakkaudesta on kadonnut ikuisiksi ajoiksi. Seksiä harrastimme viimeksi 1.5 vuotta sitten. Kertaakaan en ole pettänyt 20 vuoden liittomme aikana, mutta nykyään kyse on enempi siitä, että sopivaa kumppania ei ole tullut vastaan - ja muille en anna!
-Yxs- - sekaisin
Oma harrastus ja aika ehkä hyvä idea, olen jo pohtinut lenkkeilyä. Toisaalta aikaa on vähän. Vaatisin vaimoani vähemtämään saliharrastustaan ? En tiedä miten kävisi, asia erittäin tärkeä hänelle. Puhuu fitness-kisoistakin muutaman vuoden päästä. Ensin lihaksia vielä vuosi, kaksi sitten muu ohjelma. Ei ole varma mutta haluaisi katsoa riittävätkö rahkeet riittävät. Haluaisin tukea en tyrmätä. Olenko kuitenkin vaimolleni pelkkä lasten ja kodinhoitaja ? Lastenhoitajan etsiminen ehkä kokeilemisen arvoinen, mahtaako talous kestää ?
- Arvot tasan, mutta eri aikaan
mitä kirjoittelet!
"vaadi vaimoasi kunnioittamaan sinua"
Kunnioitusta ei vaadita vaan se saadaan: Sohvaperunaakin voi kunnioittaa.
"et kai aio olla alistuva lastenhoitaja, jota vaimosi käyttää hyväkseen"...
Hjälp! Vaimo käy salilla= terveellinen harrastus kuten itsestänsä huolehtiminenkin: Mitä tekemistä sillä on miehen hyväksikäytön kanssa?????
Jos tasa-arvon nimissä ehdotat kaikille kotona viihtyville sohvaperunanaisillekin muita harrastuksia ihan vaan sen takia, että heidän miehensäkin käyvät pelamaassa salilla 5 kertaa viikossa niin onko siinä järkeä? Eikö ole hyvä, että kotona on lasten kanssa oma äiti eikä palkattu lastenhoitaja?
Sitäpaitsi terveissä suhteissa on vuorottelua: Joskus toinen menee enemmän kuin toinen ja sitten päinvastoin, vaikka vuosia. Itse päivystin kotona lasten ollessa pieniä; olin lähes yksinhuoltaja, koska miehelläni oli työkiireitä tai työharrastuksia vuosikaudet. Nyt lapset ovat isompia ja minä menevämpi kuin mieheni. Sehän ihmetyttääkin, että joissain "harrastuspiireissä" on perheenisiä pilvin pimein, joka ns. itsestäänselvyys, mutta minun läsnäoloni herättää kummastusta tyyliin "eikö sinun pitäisi olla lasten kanssa kotona?" Tasa-arvo on vielä kaukana jossain.
- Isosika
Juuri tälläisiä naisia on kiva hoidella, kotona on aikuinen iso mies ja se ei tiedä mitä tehdä kauniilla seksikkäällä naisella. Onneksi teidän laisia on paljon, jotta minulla riittä tekemistä. Sä et tiedäkkään mitä vaimosi tekee, se on SEKSIPETO ja se nauttii toisten seurasta. Sulle se antaa tällä hetkellä vain säälistä.
- allit
Naisellas on kolmenkympinkriisi. Tuo käyttäytyminen on aivan selvä merkki siitä. Eikä se sali syypää kaikkeen ole, se vaan oli ensimmäinen kriisin oire, tarve kohentaa ulkonäköään. Se nauttii nyt vietävästi siitä, kun vieraat miehet katselee kuolaten ja antaa huomiota. Ja noita naisporukan menoja tulee koko ajan lisää, ellet näytä kaapin paikkaa ja äkkiä! Se on niinkuin uhmaikäinen lapsi, joka kokeilee rajojaan ja ne sun on nyt näytettävä. Saattaa tosin olla jo myöhäistä. It's my way or highway, se on raaka peli, nössöily ei auta...
- sekaisin
My way or highway, en usko että oikea ratkaisu. Ei minun tyyliäni, ei tämän aika ainakaan vielä. Koska ? Ehkä ei ikinä, näin toivon.
- mariella
Jotenkin tuntuu, että naisesi halveksii sinua. Itsestäni voin myöntää että sisimmässäni halveksin nössömiehiä, mutta voin kuitenkin samaan aikaan rakastaakin heitä lujasti. Uskoisin siis, että vaimosi sinua rakastaa, mutta tavallaan haaveilee itsevarmasta ja jämptistä miehestä...
- sekaisin
Ehkä olet oikeassa. Voin olla nössö, vaikea itse sanoa. Rakastaako vaimoni, uskon niin, toivon. Halveksiiko, en tiedä, enää. Ennen tiesin, ei. Nyt, pelkään ehkä. Aavistan, ehkä hiukan halveksiikin tai sitten vain kiusoittelee. Miten muuttua nössöstä ? Ei helppoa, tällainen olen aina ollut. Joskus ei ongelma, nyt hän on muuttunut. Ehkä minunkin täytyy, mutta miten ? Lihasmies en ole, sitä ei minusta tule. Muu muutos ehkä vielä vaikeampaa, yritän olla miehekkäämpi, ehdotettu monessa vastauksessa. En tiedä onnistunko muuttumaan, oikeaan suuntaan, tarpeeksi nopeasti ja uskottavasti....aika näyttänee...
- nainen
sekaisin kirjoitti:
Ehkä olet oikeassa. Voin olla nössö, vaikea itse sanoa. Rakastaako vaimoni, uskon niin, toivon. Halveksiiko, en tiedä, enää. Ennen tiesin, ei. Nyt, pelkään ehkä. Aavistan, ehkä hiukan halveksiikin tai sitten vain kiusoittelee. Miten muuttua nössöstä ? Ei helppoa, tällainen olen aina ollut. Joskus ei ongelma, nyt hän on muuttunut. Ehkä minunkin täytyy, mutta miten ? Lihasmies en ole, sitä ei minusta tule. Muu muutos ehkä vielä vaikeampaa, yritän olla miehekkäämpi, ehdotettu monessa vastauksessa. En tiedä onnistunko muuttumaan, oikeaan suuntaan, tarpeeksi nopeasti ja uskottavasti....aika näyttänee...
kuulostaa siinä mielessä tutulta, että itse olen myös ahkera salilla käyjä ja mieheni on enemmän sellainen kotihengetär, joka jää kotia siivoilemaan siksi aikaa, kun minä harrastan.
Mieheni on hiukan samanlainen, välillä tuntuu, että hän elää vain minun vuokseni, toisinaan hänellä on myös omia menoja.Silloin, kun hän on sellainen sohvaperuna, en osaa aina arvostaa häntä samalla tavalla kuin silloin, kun hänellä on musiikkiharrastuksia ja menoja. Olen silloin se, joka miettii kotona yksin, että missähän se mies menee.En tarkoita, etten rakastaisi sitä sohvaperunaa, pidän ehkä hiukan itsestäänselvyytenä ennemminkin. Toisinaan on kiva, jos mies huomioi naistaan ja jää kotiin hoitamaan asioita, kun nainen on muualla ja pitää hauskaa, mutta jotta suhteessa säilyisi kipinä, täytyy miehen puolestaan mennä omia menojaan silloin tällöin.
Jotenkin kuulostaa siltä, että vaimostasi on tullut hiukan itserakaskin. Toki on hienoa pitää itsestään huolta, mutta jos sen takia alkaa pitää itseään muita parempana, kun on tiukka pylly ja upea kroppa, niin tuntuu aika hölmöltä, koska se tuskin on elämässä tärkeintä.
Neuvoni sinulle olisi, että yrittäisit enemmän keskittyä itseesi! Usko pois, saat lisää intoa elämään, jos keksit jonkun intohimoisen harrastuksen! Se on sellainen asia, jota vain sinä teet ja silloin sinulla on aikaa itsellesi. Jos sinulla on joku hyvä ystävä, koittakaa vaikka sulkapalloa, se on mukava harrastus. Kuitenkin jotain sellaista, että itsellesi tulee hyvä olo ja vaimosikin alkaa hiukan kiinnostua, että mitä,missäs se mies nyt menee.
Se, kun naisesi puhuu niistä komeista miehistä siellä salilla, niin varmaan johtuu siitä, että haluaa tehdä sinut mustasukkaiseksi. Itse olen tehnyt sitä juuri siitä syystä silloin tällöin. Minua ärsyttää välillä se, kun en saa mieheltäni kehuja ulkonäöstäni.Hän itse sanoo, että kertoo kohteliaisuuksia mielestään usein, minusta taas olisi kiva kuulla useammin, mutta ei kai toista voi pakottaa. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin sitten ei.
Usko pois, naisia viehättää enemmän mies, joka ei aina tee, niin kuin toinen toivoo ja mies, jonka elämä ei aina pyöri naisensa ympärillä. Se ärsyttää, jos miehellä on omaa kivaa, mutta toisaalta sen takia haluaa yrittää olla parempi nainen miehelle, että tämä pysyisi varmasti rinnalla.
Kyllä sinä pystyt elämääsi muuttamaan, kun vaan päätät! Itse olin joskus sohvapeuna, mutta kun päätin, niin sitten kanssa alotin. Olen kokeillut kaikkea kitaran soitosta erilaisiin tanssiharrastuksiin...kunnes löysin niistä parhaan. Kertaakaan en ole katunut, itsetunto on vaan kohonnut ja se on hieno asia!
Tsemppiä sinulle, olet fiksu mies ja varmasti keksit jotakin! Äläkä anna vaimosi olla sinulle ilkeä, ei kenelläkään ole oikeutta sellaiseen, jos kerran yhdessä haluaa olla.
Ja muista: kerran sitä vain eletään! - Padawan
sekaisin kirjoitti:
En jaksa kaikkea lukea. Sori jos on jo ehdotettu, mutta tuntuu että vaimosi kokeilee rajojaan. Ehkäpä yksi hyvä keino kokeilla haluaako vaimosi jatkaa on sopia jonkun kaverisi kanssa että tulet hänen luonaan käymään joku ilta. Mieluiten silloin milloin vaimosi olisi menossa. Sano että on hänen vuoronsa hoitaa kotia hetki ja että on sinun aikasi rentoutua ja mennä kavereiden kanssa kaupungille. Jos mahdollista niin yövy kaverillasi yötä, mutta mikään pakko ei ole sinun ei ole kapakoihin lähteä. Tälläisen tempauksen jälkeen kotiin tullessasi on vaimosi reaktio paljon kertova. Toivottavasti ei ollut liian sekavaa...
- JepJep!
Aloitin vaimoni kanssa yhdessä saliharrastuksen. Kävimme molemmat säännöllisesti treenaamassa. Minä kävin useammin, koska työaikani sen salli. Viime syksynä alkoi ilmaantua ongelmia. Aktiivisena treenaajana olin tutustunut salin omistajiin (naisia) ja muihin treenaajiin (miehiä ja naisia). En tuntenut kaupungista ketään, koska olimme vastikään muuttaneet sinne työni perässä.
Vaimoni ei voinut käydä salilla enää niin usein työvuorojensa vuoksi. Hän työskenteli naapurikaupungissa ja oli usein viikonloppujakin poissa, koska kotona kääntyminen ei kannattanut. Niinpä hän yöpyi kaupungissa asuvien kavereidensa(nykyään en tuosta ole enää varma) luona.
Eipä minullakaan ollut muuta tekemistä kuin treenata. Tuli sitten käytyä pari kertaa kaljalla sekä näiden salin omistajien, että treenikavereiden kanssa. Kävin kerran kylässäkin treenikaverini ja hänen miehensä luona, koska olin taas yksin ja minut kutsuttiin istumaan iltaa. Kerroin siitä tietysti vaimolle, koska eihän siinä mitään salattavaakaan ollut. Chattailimme myös porukalla niitä näitä iltaisin, kun olin yksin kotona. Vaimo tuli mustasukkaiseksi!
Minun olisi ilmeisesti hänen mielestään pitänyt istua viikonloput yksin kotona, kun hän oli poissa. Minkäs minä sille tein, että ne tutut sattuivat olemaan naisia. Vaimoni kyllä tunsi heidät myös ja kaikki olimme omilla tahoillamme varattuja yhtä lukuunottamatta.
Syksyn ja alkutalven mittaan vaimoni treenaaminen väheni ja hänen mustasukkaisuutensa lisääntyi. Hän valitti minulle, etten puhu mistään muusta kuin treenaamisesta ja treenikavereistani. No eipä minulla ollut muutakaan puhumista, koska vaimoakaan ei paljoa kotona näkynyt ja muita ihmisiä en tuntenut. Hänkin puhui vastaavasti vain töistään ja työkavereistaan.
Vaimo kehitteli päässään mustasukkaisuusskenaarioita siitä, että joku (=kaikki) tuntemistani naisista yrittäisivät minua vokotella. Vakuutin, ettei kukaan yritä ja se oli totuus. En itsekään yrittänyt. Miksi olisin yrittänyt? Rakastin vaimoani kuten aina ennenkin, enkä koskaan pettäisi häntä.
Vuoden lopussa asia meni siihen pisteeseen, että vaimoni alkoi räyhätä kännipäissään eräälle salitutulleni siitä, että tämä muka yritti viedä minut. Tästä seurasi se, että kaverisuhteeni tuhoutuivat, vaikka asia sovittiin. Kukaan tutuista ei uskaltanut olla enää tekemisissä kanssani salin ulkopuolella ja seuraani suhtauduttiin varautuneesti. Kaikki kanssakäyminen salituttujen kanssa loppui kuin seinään.
Alkuvuoden aikana aloin kyrpiintyä tilanteeseen ja se vaikutti minuun henkisesti. En syyttänyt siitä vaimoani kuitenkaan missään vaiheessa, vaan lähinnä näitä treenikavereita. Enhän minä ollut heille mitään tehnyt. Vaimo jatkoi mustasukkaistumistaan ja etääntyi vauhdilla. Etääntyminen muuttuin kylmenemiseksi, kunnes keväällä paljastui syy mustasukkaisuuteen ja kylmenemiseen; vaimollani oli ollut suhde jo muutaman kuukauden! Siitä seurasi avioero ja vaimosta tuli ex-vaimo.
Mikä oli syy vaimon suhteeseen ja eroon? Minä näen asiaa pohdittuani sen näin: Treenaaminen muutti minua, mutta se muutti positiivisesti. Olin illoisempi, itsevarmempi, reippaampi ja seksielämäkin lähti uuteen kukoistukseen. Vaimo puolestaan ei muuttunut kuin huonompaan suuntaan. Hänen huono itsetuntonsa ei kestänyt sitä, että minulla meni hyvin silloin, kun hänellä oli raskas vaihe töissä menossa. Se oli ilmeisesti hänelle liikaa, vaikka hän sanoi pitävänsä tuloksista. Yritin aina piristää ja kannustaa häntä, mutta se ei auttanut. Häntä tuntui vain entistä enemmän ärsyttävän se, että minulla riitti virtaa. Hän kieltäytyi puhumasta mistään ja ainoastaan mökötti suurimman osan ajasta.
Hän valitti, ettei ollut yhteistä aikaa. Kyllä sitä olisi voinut järjestää, mutta vaimolla ei ollut haluja siihen. Hän olisi voinut vaihtaa työpaikkaansa samaan kaupunkiin. Paikkoja oli auki. Hän uskotteli minulle hakeneensa niitä, mutta nyt tiedän, ettei hän edes lähettänyt hakemuksia.
Lähes kaikki treenaamisestanikin tapahtui silloin, kun vaimo ei ollut kotona, joten se ei yhteistä aikaa syönyt. Yhteistä aikaa söi vaimon työ. Mainittakoon, että minun olisi ollut todella paljon vaikeampaa löitää alani töitä vaimoni työkaupungista, joten sinne muuttaminen oli ainakin silloin vielä mahdotonta.
Siltappaa täällä. - minä
Naisesi käyttäytyy aivan samalla tavalla kuin nyt ex-puolisoni vielä muutama vuosi sitten, vähätellen, halveksien ja kääntäen asiat aivan väärinpäin. Kuten Feministi nimimerkki tuolla alempana sanoi ja myös Mies62, ei hyvä parisuhde perustu hyvään kroppaan. Loppupeleissä sillä on aika vähän merkitystä ja jutut nössön miehen halveksimisesta voit jättää ihan omaan arvoonsa.
Ymmärrän hyvin, että omien harrastusten hankkiminen on hieman vaikeaa kun toinen osapuoli menee jatkuvasti ja järjestää tekemistä. Veikkaan että vaimosi suuttuisi mielettömästi (niinkuin ex-puolisonikin), kun häipyisit muutamina iltoina omiin juttuihisi ja hän joutuisi jäämään lapsenvahdiksi.
Anna vaimosi mennä "joka naisten unelmien perään" jos se on hänelle tärkeää. Pistä ero vetämään ja ala yksinhuoltajaisäksi. Löydät kyllä vielä ihmisen, jonka kanssa on hyvä olla sellaisena kuin olet.
Tuollaisen naisen perään ei enää kannata haikailla! (Sehän vain käyttää sua hyväkseen!)- sekaisin
Ero ? Ei varmasti, jos minusta kiinni. Käyttääkö vain hyväksi ? Ehkä, en halua uskoa, nähdä näin. Tuen vaimoani hänelle nyt tärkeässä asiassa. Näin haluan nähdä ja toivon hänen ymmärtävän ja antavan arvoa.
- Arska
sekaisin kirjoitti:
Ero ? Ei varmasti, jos minusta kiinni. Käyttääkö vain hyväksi ? Ehkä, en halua uskoa, nähdä näin. Tuen vaimoani hänelle nyt tärkeässä asiassa. Näin haluan nähdä ja toivon hänen ymmärtävän ja antavan arvoa.
Mielestäni vaimosi on käytöksellään selkeästi osoittanut, että hän ei arvosta sinua. Mitä enemmän nyt "tuet" vaimoasi sitä enemmän hän ottaa itselleen vapauksia ja polkee sinut yhä alemmaksi. Se mitä nyt nyt tarvitaan on se, että osoitat selkeästi rajat, joiden ylittämistä et salli. Siinä hyvä alku olisi omien "vapaailtojesi" ottaminen.
- minä
sekaisin kirjoitti:
Arska on ihan oikeessa. Ja just tolleen kävi mulle. Tuin puolisoo kun ajattelin, että se tarvii nyt sellaista irtiottoo ja vapautta mutta niin siinä kävi, että toinen muuttui aina vaan röyhkeämmäksi ja vähättelevämmäksi, mikään ei auttanut muu kuin ero. En itsekään olisi sitä ensin halunnut mutta se oli kaikesta huolimatta erinomainen ja oikea ratkaisu. Jos yhdessä asutaan ja lapsiakin on, rajansa on kaikella menemiselläkin. Tukemalla vaimoasi teet isellesi ja lapselle suuren karhunpalveluksen.
- Taidatte mennä..
Vaikutat kivalta mieheltä ja tuntui aika kurjalta lukea tuo sinun tilanteesi!
Mitä tässä nyt elämä on kokemuksia tuonut niin siltä pohjalta vaikuttaisi, että te olette kasvamassa hurjaa vauhtia eri suuntiin. Yhdyn aikaisempiin puhujiin, että keksi ja vaadi itsellesi vapaita iltoja samassa suhteessa kuin vaimosi on poissa. Vaikka istuisit ihan vain kahviloissa tappamassa aikaa sinun on syytä tehdä se! Tällä hetkellä sinulla ei valitettavasti ole paljoakan sanomista vaimosi tekemisiin, hän on siinnä pisteessä, että hän tekee mitä häntä huvittaa, eikä sillä ole todellista vaikutusta mitä sinä toivot tai haluat. Vaimosi on elämänsä voimissaan. Hän saa ilmeisesti elämässään ensimmäisen kerran sellaista huomiota, mitä me naiset toivomme saavamme teini-iästä lähtien. Ne naiset jotka ovat sitä jo nuorena saaneet, eivät koe sitä enää sellaisena "huumeena", että riskeeraisivat elämänsä ja kaiken sen mitä ovat saavuttaneet. Teidän tai vaimosi kohdalla tilanne on valitettavasti toinen. Noista hänen hurjista kommenteistaan ja tyylistään voi vain sanoa, että 90% varmuudella hänellä on jo joku toinen, onko se johtanut sen pidemmälle, en osaa sanoa, mutta todennäköiseltä se vaikuttaa. Tärkeintä nyt on sinä ja lapsi, teidän jaksamisenne ja elämän tekeminen mielekkääksi, ilman vaimoasi, lapsesi äitiä. Ei kannata miettiä, miksi teille kävi näin, se on asia johon sinä et ole syypää, elämä tee omia "kepposiaan" ja helpoiten niistä selviää, kun hyväksyy ne kaikesta huolimatta ja YRITTÄÄ löytää ne ihanat asiat mitkä vielä on olemassa. Teillä on ihana lapsi! Arvosta nyt itseäsi ja nimen omaan sellaisena kuin sinä olet, niin ulkoisesti kuin sisäisetikkin. Ei ihmisen hyvyys ole ulkoisista olemuksista kiinni. Kun vaimosi seuraavan kerran puhuttelee sinua, sulje silmäsi ja kuuntele häntä. Kuulostaako hän naiselta jonka kanssa aikoinaan avioiduit? Onko hän nainen joka on SINUN arvoisesi? Älä katso hänen upeaa ulkomuotoaan vaan katso hänen sisintään. Onko se upea? :-)
Voimia ja jaksamista sinulle, kyllä elämä näyttää sinulle vielä, mikä on sinun asemasi tässä. Olen siitä aivan varma, että se parhaiten nauraa joka viimeiseksi nauraa!- Yxs
...että on vielä pettänyt, mutta leikkii varmaan tulella koko ajan. Ja kysyessään kirjoittajan mielipidettä hänestä rakastelemassaan toisen miehen kanssa, hän tavallaan haki lupaa tehdä temput jonkun senhetkisen ihastuksensa kanssa (kova polte jalkojenvälissä). Kirjoittajan naisen ongelma on liian kiltti mies ja omatunto, jonkä ääntä hän yrittää vaimentaa kertomalla miehelleen vihjaillen tekemisistään, jotta kyse ei olisi pettämisestä (selän takan tekemisestä).
Miehen suurin virhe olisi alkaa käyttäytyä naisen lailla ja antaa siten tälle syy vastavuoroisuuteen. Ja sitten pitää myös muistaa, että tämä nainen kärsii varmaan jo nyt helvetillisiä tuskia käytöksestään ja ennenpitkää joko lähtee suhteesta tai sitten tunnustaa miehelleen koko homman; - Kusipäistä puolisoa on helppo pettää, mutta kiltin kohdalla kaikki on toisin.
Ja sitten pitää muistaa, että tuollaisen käytöksen jälkeen kirjoittajalla on täysi oikeus mennä sänkyyn kenen kanssa tahansa, oli puoliso pettänyt tai ei, koska todellisuudessa pettämien on vain toisen loukkaamista ja sen tämä akka on tehnyt tuhannen kirveeniskun voimalla.
Kirjoittajalle: - ainakaan minua ei yksikään ihminen enää satuta ilman tuskaa ja välitöntä kostoa. Samaa asennetta toivon myös sinulta veliseni.
-Yxs- - sekaisin
Varmasti totta. Vaimoni saa huomiota enemmän kuin koskaan ennen, huumetta naiselle ? En osaa sanoa, ehkä. Toinen mies, en osaa sanoa, pelkään. Haluan uskoa ettei. Jos pelkkää satunnaista huumetta ei syvempää tunnetta, voin antaa anteeksi ja unohtaa. Näin uskon en tiedä...
- ????
Yxs kirjoitti:
...että on vielä pettänyt, mutta leikkii varmaan tulella koko ajan. Ja kysyessään kirjoittajan mielipidettä hänestä rakastelemassaan toisen miehen kanssa, hän tavallaan haki lupaa tehdä temput jonkun senhetkisen ihastuksensa kanssa (kova polte jalkojenvälissä). Kirjoittajan naisen ongelma on liian kiltti mies ja omatunto, jonkä ääntä hän yrittää vaimentaa kertomalla miehelleen vihjaillen tekemisistään, jotta kyse ei olisi pettämisestä (selän takan tekemisestä).
Miehen suurin virhe olisi alkaa käyttäytyä naisen lailla ja antaa siten tälle syy vastavuoroisuuteen. Ja sitten pitää myös muistaa, että tämä nainen kärsii varmaan jo nyt helvetillisiä tuskia käytöksestään ja ennenpitkää joko lähtee suhteesta tai sitten tunnustaa miehelleen koko homman; - Kusipäistä puolisoa on helppo pettää, mutta kiltin kohdalla kaikki on toisin.
Ja sitten pitää muistaa, että tuollaisen käytöksen jälkeen kirjoittajalla on täysi oikeus mennä sänkyyn kenen kanssa tahansa, oli puoliso pettänyt tai ei, koska todellisuudessa pettämien on vain toisen loukkaamista ja sen tämä akka on tehnyt tuhannen kirveeniskun voimalla.
Kirjoittajalle: - ainakaan minua ei yksikään ihminen enää satuta ilman tuskaa ja välitöntä kostoa. Samaa asennetta toivon myös sinulta veliseni.
-Yxs-Olen samaa mieltä tuossa, että "hakee lupaa". Kuulostaa järkevältä! Niin se varmasti on. Tuosta olen eri mieltä, että lähteä perään pettämään, ei siitä mitään tule, tuhoon menee koko suhde, mutta niin kai se on tarkoituskin. Mielestäni pitäisi kohota toisen yläpuolelle ja jättää tai antaa anteeksi. Vaikeita asioita molemmat!
- M28
Yxs kirjoitti:
-Yxs-Olen täsmälleen samaa mieltä!
Nainen hakee minunkin mielestäni oikeutusta ja "lupaa" tekemisilleen kiusoittelemalla! Hänellä on siis jo suurella todennäköisyydellä ihastus/pano katsottuna valmiiksi ja odottaa vain uskallusta/tekosyytä/lupaa hoidella hommat. Samaa teki ex-vaimonikin ja teki sitten vähän muutakin.
Minun mielestäni aiheen aloittajalla on jo piru merrassa. Nainen haikailee selvästi jo muiden perään. Vaikkei hän pettäisikään nyt, on hän kuitenkin näyttänyt jo taipumuksensa siihen. Kun suhteessa tulee joskus kriisi, hän toteuttaa unelmansa melko varmasti. Todennäköisesti hän yrittää tahallaan kriisiyttää suhteenne saadakseen tarvitsemansa syyn hypätä vieraaseen petiin. Ex-vaimoni teki juuri niin.
- Talla
Olet kyllä sitkeä sissi, täytyy myöntää.
Itse olisin istuttanut naisen jo ajat sitten alas ja peräänkuuluttanut hänen käsitystään puolison vastuista, joita hän mun mielestäni nyt laiminlyö räikeästi. Enkä tarkoita vain lasten tai kodin hoitoa vaan hänen suhdettaan sinuun, puolisoonsa ja elämänkumppaniinsa, jolle ne rakkauden valatkin on muinoin luvattu.
Löytyykö sitä rakkautta yhä, vai onko hän menettänyt jo toivonsa teidän suhteen?
Ei rakastava ihminen laiminlyö partneriaan eikä loukkaa häntä tietoisesti. Eikä aikuinen ihminen pakene vastuutaan huomatessaan omien valintojensa satuttavan läheisiään.
Vauhti ei aina pysähdy ellei sitä pysäytetä väkisin. Ajelehtiminen ei ole mikään ratkaisu, se on periksiantamista.
Istukaa siis alas ja jutelkaa. Sun pitää saada vaimosi ymmärtämään miten huolissasi sinä olet teidän rakkaussuhteenne takia. Ei hänenkään omatuntonsa enää ole puhdas, koskapa hän on jo nähnyt miten loukkaantunut sinä olet. Hänessäkin pitäisi siis herätä tarve selvittää asia ja löytää siihen ratkaisu, joka tyydyttää molempia.
Välinpitämättömyy ja haluttomuus tehdä kompromisseja oman vapautensa suhteen parisuhteessa on jo merkki kunnioituksen puutteesta sekä itseluottamuksenkin puutteesta.
Älä siis päästä häntä pakenemaan vastuustaan vaan vaadi häntä käsittelemään asia yhdessä sinun kanssasi, ja aikuisen tasolla, niin, että siinä kuullaan molempien tarpeista ja toiveista, repsahtamatta syyllistämiseen ja vähättelyyn.
Sen verran rakkautta teistä täytyy yhä löytyä! - kahden lapsen äiti
Oliskohan käynyt jostain syystä niin että vaimosi on erityisen vaikeaa hyväksyä omaa äitiyttään - syyt voivat löytyä vaikkapa hänen omasta äitisuhteestaan. Äitinä olo on vaikea taiteenlaji, jota jotkut naiset pakenevat viinaan ja jotkut vaikkapa urheiluun, työhön tai suhteisiin. ainakin kuulosti siltä että harrastukseen hurahtaminen ajoittui synnytyksen jälkeen. Voisitkohan jutella vaimosi kanssa tästä, tai voisitteko hakea apua vaikkapa perheneuvolasta.
- Joo
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kun laihdutin huimasti ja rupesin käymään salilla, niin oma ukko joutui vähän syrjään.
Tiesin näyttäväni todella hyvälle ja kuka nyt ei haluaisi kehuja komeilta ja hyvä kroppaisilta miehiltä varsinkin jos oma ukko makaa vaan sohvalla (näin ei ole minun tapauksessani).
Sitä luulee, että on jotenkin arvokkaampi kun näyttää hyvälle ja silloin haluaisi tietenkin oman arvoisen miehen eli komean ja urheilullisen.
Onneksi tulin järkiini ja tajusin, että ulkokuoreni ei merkitse mitään.
Mieheni on kova urheilemaan, mutta silti vähän sekosin kun sain itseni näyttämään hyvältä...
Koska nykyään itsekin urheilen paljon, niin en voisi kuvitella ikinä ottavani miestä joka makailee vaan sohvalla eikä viitsi tehdä mitään oman kuntonsa eteen.
Toivottavasti et ole niitä miehiä jotka sohvalta vaan huutelevat, että eukko tuo kalja, yök! - minä
En sano tätä pahalla mutta tee itsestäsi korvaamaton.Käy vaikka salaa lenkillä tai polje pyörää.Näytä hänelle että sinäkin osaat muuttua.Teeppä siis itsestäsi korvaamaton.Kyllä huomaat kun naisesi tajuaa mitä on tehnyt.Ehkä hän petti ehkä ei.Kuka tietää.Jos todella rakastat naistasi teet hänen hyväkseen mitä tahansa rakkauden eteen pitää tehdä!Onnea!!
- ihmeellinen
>>Mikä on TOTUUS ???
- Late
Nostele sen verran painoja, että saat sen huoran heitettyä pellolle eikä tarvitse edes välttämättä avata ovea.
- ...
Siis kamala eukko se sun vaimos!!
En jaksanut lukea noita muita vastauksia ja nää mun mielipiteeni on luultavasti jo tullut jossain noissa vastauksissa esille, mutta kaksi asiaa tuli heti mieleen lukiessani kirjoitusta:
"Halveksiiko hän minua koska en ole ulkoisesti hänen tasoaan?"
Voi olla ettet ole ulkoisesti hänen tasoaan, mutta hän ei ole henkisesti sinun tasoasi!!
"Tuli kotiin seuraavana päivänä yhdeltä. Yritin olla tiukka ja kuulustella vaikka halusin purskahtaa itkuun. Vaimoni nauroi ja sanoi taidat olla mustasukkainen"
Se nainen on pelkästään ilkeä ihminen. Hän on aikaisemmin ollut pyöreähkö, eikä niin "erityinen", hänen itsetuntonsa on ollut alhainen ja tästä syystä hän on ollut aikaisemmin nöyrempi ja muita kohtaan kiltempi, myös sinua. Hän on tiennyt asemansa yhteiskunnassa ns. tavallisena naisena.
Nyt hän on saanut sellaista valtaa, jota hän ei osaa käyttää järkevästi, hän luulee ulkonäkönsä oikeuttavan hänelle erityisaseman ja sokaistuu ihmisten (miesten) huomiosta, eikä osaa arvostaa oikeasti tärkeitä asioita, perhettään!!
Kaiken pahan alku ja juuri; nyky-yhteikunnan ulkonäkökeskeisyys.
Itse olen erittäin kaunis nainen ja tiedän paremmin kuin hyvin, miten paljon miehiä pystyy pyörittämään jos haluaa. Te olette kauneuden perään. Kerroit että teillä menee muuten hyvin, mutta eikö tuo asia ole aika isokin osa teidän suhdettanne, hänhän kohtelee sinua miten lystää ja sinä otat kaikki iskut vastaan, koska "et ole hänen tasoaan ulkoisesti"???
Nyt kehoitankin SINUA miettimään omia arvojasi, haluatko ottaa vastaan tuollaista ilkeyttä ja vastapalveluksi siitä "saat olla" kauniin naisen mies? Vai haluatko oikeasti aidosti hyvän ihmisen rinnallesi?
Itse voin kertoa, että minä ainakin kiinnostun helpommin tavallisennäköisistä miehistä, joilla on huumorintajua ja jotka arvostavat OIKEASTI tärkeitä asioita, eikä vain "kaunista ulkokuorta". Vaimosi muuttunut käytös kertoo paljon hänen todellisesta luonteestaan, koska kaikki kauniit naiset eivät ole silti kusipäitä, vaikka tietävätkin arvonsa.- Yxs
... vai, että "Itse olen erittäin kaunis nainen ja tiedän paremmin..."
Tuota, kukahan neitin nostatti noin korkealle pallille ja liekkö jonkun meikkitaiteilijan perinnön jatkajia!?!
Anyway, hauskat päivänjatkot sulle ja ties vaikka joskus kohtaisit tälläisen muailman kommeimman uroon, vaiks susta poiketen meikkä ei koskaan rakastu "tavallisen" näköiseen tyttöön. Pidä ittes kauniina.
-Yxs- - Tavallinen
Yxs kirjoitti:
... vai, että "Itse olen erittäin kaunis nainen ja tiedän paremmin..."
Tuota, kukahan neitin nostatti noin korkealle pallille ja liekkö jonkun meikkitaiteilijan perinnön jatkajia!?!
Anyway, hauskat päivänjatkot sulle ja ties vaikka joskus kohtaisit tälläisen muailman kommeimman uroon, vaiks susta poiketen meikkä ei koskaan rakastu "tavallisen" näköiseen tyttöön. Pidä ittes kauniina.
-Yxs-taas kerran yhdellä ohi viestin pääasiallinen sisältö. Hopi, hopi sinne peilin eteen taas tuijottamaan!
- Kax
Se on "mamma" löytänyt sen Naisen itsessään ja kotiympyrät ei riitä. Miesten ihailu hivelee ja sekoittaa pään. Olisko jonkunlainen kolmenkympin kriisi menossa. Eipä tarvi olla kummonenkaan ennustaja arvatessaan lopputuloksen teidän liitossanne. Olet ansainnut parempaa!
- Hieman kokemusta naisista
"Sain naiseltani kolmelta yöllä tekstarin jossa ilmoitti olevansa yötä tämän naisen luona. Tuli kotiin seuraavana päivänä yhdeltä".
Ikävä todeta edellisen ja muiden tapahtumien perusteella, että aivan varmasti vaimosi on ollut uskoton! Kaikki klassiset piirteet ovat koossa (esim."Heillä oli vain hauskaa ja halusivat jatkoille. Antoi vielä häntä hakeneen naisen numeron ja käski kysymään tältä").
Toivottavasi toimit suoraselkäisesti, etkä lähde muuttamaan itseäsi vasten omaa tahtoasi.
Uskomatonta sinänsä, että edes kyselet tällaiseen asiaan neuvoja. Täysi-ikäisen miehen tulisi kyetä tekemään omia päätöksiä! - yllättäjä
Hanki lapsenvahti ja vie vaimosi vaikka ulos syömään, risteilylle tai vaikka hotelliin...hurmaa hänet tavalla jonka uskit häntä hätkähdyttävän.
Pidä kuin kukkaa kämmenellä jne.
Ja mitä sinun ulkonäköösi tulee.
Itse pidän miehistä joissa on kokoa, mutta en mistään lihakiskkaista...vaan vähän vatsakkaista.
Usko jo...hän rakastaa sinua!!!!
Olisikohan avioliittoneuvojan aika...hyödyllinen paikka, vaikkei muita ongelmia olekaan!- auta
Tuohon tilanteeseen ei yksi risteily auta. Et kai tunne tätä salimentaliteettia. Ainoa asia mikä auttaa on luopuminen lapsenvahtina olemisesta. Mannerheimin lastensuojeluliitosta niitä saa, eikä hinta ole kova, jos se pelastaa liiton. Oma elämä pystyyn, ainoa keino. Kannattaisi käydä lukemassa jossain täällä oleva otsikko: miksi naiset rakastuvat renttuihin. Lapsenhoitajat ovat tylsiä, mies, jolla on oma tahto ja omat harrastukset, on paljon mielenkiintoisempi. Vaimon harrastusta voi tukea, mutta ei alistumalla joo joo-mies tasolle. Omat jutut kehiin ja lapsenhoito molempien vastuulle samoin koti.
- Someone
auta kirjoitti:
Tuohon tilanteeseen ei yksi risteily auta. Et kai tunne tätä salimentaliteettia. Ainoa asia mikä auttaa on luopuminen lapsenvahtina olemisesta. Mannerheimin lastensuojeluliitosta niitä saa, eikä hinta ole kova, jos se pelastaa liiton. Oma elämä pystyyn, ainoa keino. Kannattaisi käydä lukemassa jossain täällä oleva otsikko: miksi naiset rakastuvat renttuihin. Lapsenhoitajat ovat tylsiä, mies, jolla on oma tahto ja omat harrastukset, on paljon mielenkiintoisempi. Vaimon harrastusta voi tukea, mutta ei alistumalla joo joo-mies tasolle. Omat jutut kehiin ja lapsenhoito molempien vastuulle samoin koti.
Hienoja neuvoja jakelet. Itse hoidin yksin kotiamme ja lapsiamme 10 vuotta mieheni ollessa milloin missäkin (töissä pitkät päivät, harrastukset ja kissanristiäiset). Nyt kun mieheni menot ovat hellittäneet niin mikään ei voi estää minua menemästä. Nyt on minun vuoro mennä ja tehdä sitä mikä on jäänyt väliin. Enkä toden totta viitsi kantaa siitä huonoa omaatuntoa.
Ihmiset muuten turhan harvoin näkevät, että suhteessa ei vaan kaikki tapahdu jatkuvasti 50/50 periaatteella. Joku kantaa kortensa kekoon samasta asiasta täysin eri aikana ja täysin eri asioista yhtenä aikana. Lisäksi oppii ajankuluessa sietämään sitä, että vastuunotto ei toiselta suju millään esim. kodinhoidossa. - bismorgen
auta kirjoitti:
Morjens,
Luin juttúsi nimim. sekaisin ja täytyy todeta että olet melkoisen pahassa paikassa juuri nyt.
Vaimosi on hurahtanut narsismin pyörteisiin ja siten täysin unohtanut sinut ja perheesi.
Olen harrastanut ikäni urheilua ja voimailua. Maailman saleilla on tullut käytyä jos jonkun kerran. Kokemukseni pohjalta väitän että vaimosi pettää sinua mitä ilmeisimmin. En ole peiliin kyttäävää bodarityyppiä mutta tunnen nuo piirit tasan tarkkaan ja niiden narsistisen naivit jutskat. Joku näistä hormoni-hiiristä harrastaa seksiä vaimosi kanssa- valitettavasti.
Sinun on nyt herättävä kiltin miehen roolista ja pistää porari-vaimosi "seinälle"-totuus julki. Ei tuollaisesta menosta tule yhtään mitään. Teet pelleksi itsesi tuolla menolla. Teet säännöt selviksi ja ole tilanteen herra.
Itse kävin aikoinani, pitkällisen súhteeni aikana melkeni joka ilta treenaamassa ja olin tuntitolkulla poissa kotoa. Silloinen kumppanini totesikin jossain vaiheessa että voisit joskus olla kotonakin.
Kysymys ei ollut siitä että olisin hillunut bodaripiireissä, yksinkertaisesti treenasin lujaa.Saleilla kulkee kaikenlaisia sieväpyllyjä, niihin on helppo langeta, mutta useinkaan tällainen sieväpylly ei tarjoa muuta kuin esineen kauneuden- kuoren sisällä on pelkkää typerää, keskenkasvuisen naisen naiviutta.
Jatkan omaa tarinaani: Huomioin kuitenkin entisen emäntäni toiveet ja hankin punttivehkeet kotiin. Riidanpoikaset loppuivat siihen. En tänä päivänäkään tiedä oliko hän mustasukkainen menemisistäni vai oliko se vain sitä että hän halusi minut lähelleen.
Kehoita vaimoasi hankkimaan kotiin puntit kuten minäkin tein. Se ei ole mahdotonta millään lailla. Jos hän ei suostu se kertoo yksinkertaisesti siitä että hänellä on "sulhasmies" jossain ja ettei hän todellakaan halua korjata suhdettanne. On pakko mennä kun joku "pakottaa". Tietysti voi olla että hän kaipaa muutakin kuin neljän seinän sisällä olemista.
Sinäkin voit aloittaa jonkun harrastuksen harrastamisen. Marttyyrina on typerää ja naivia olla. Olet yhtä oikeutettu menemisiin kuin kaunis, seksikäs vaimosikin!
Tsemppiä! Ole mies ja näytä että sinäkin osallistut tasapuolisesti suhteenne kaapin paikan määräämisessä.
Sitten vielä yksi asia. Ymmärsinkö oikein tai et maininnut että suhteestanne puuttuu seksi? Jos näin on se vain vahvistaa epäilykseni- sorry.Tai jos todella on niin että vaimosi inhoaa sinua heikomman olemuksesi takia niin sehän jo kertoo että hänen päässään ei liiku todellakaan mitään.
Oletko muuten tarkkaillut hänen lihasten muotoja? Hormonilihaksen tunnistaa heti normaaliravinnolla hankitusta lihaksesta Finnejä naamassa ja selässä. Puurolla hankitussa lihaksessa näkyvät esim. suonet hyvin kun taas hormonilihaksissa ne eivät näy.
Olen oppinut sen, jos en muuta, niin herrasmiehenä oleminen lakkaa aina jossain vaiheessa kun menetykset ovat esim. kokemaasi luokkaa. Tietysti yrität ajatella lapsenne parasta, sen kyllä ymmärrän, mutta kuten sanottu kannattaako uhrata itsensä kun on olemassa parempi, joskin alussa kivuliaampi ratkaisu-ero.
Puhun nyt kokemuksesta- olen eronnut, mutta muista syistä. Se oli oikea ratkaisu, ei pidä antaa kenenkään pompottaa itseään.
On hetkiä jolloin miehen, pehmo sellaisenkin, kaikella kunnioituksella, on oltava kiveäkin kovempi. - sekaisin
bismorgen kirjoitti:
Morjens,
Luin juttúsi nimim. sekaisin ja täytyy todeta että olet melkoisen pahassa paikassa juuri nyt.
Vaimosi on hurahtanut narsismin pyörteisiin ja siten täysin unohtanut sinut ja perheesi.
Olen harrastanut ikäni urheilua ja voimailua. Maailman saleilla on tullut käytyä jos jonkun kerran. Kokemukseni pohjalta väitän että vaimosi pettää sinua mitä ilmeisimmin. En ole peiliin kyttäävää bodarityyppiä mutta tunnen nuo piirit tasan tarkkaan ja niiden narsistisen naivit jutskat. Joku näistä hormoni-hiiristä harrastaa seksiä vaimosi kanssa- valitettavasti.
Sinun on nyt herättävä kiltin miehen roolista ja pistää porari-vaimosi "seinälle"-totuus julki. Ei tuollaisesta menosta tule yhtään mitään. Teet pelleksi itsesi tuolla menolla. Teet säännöt selviksi ja ole tilanteen herra.
Itse kävin aikoinani, pitkällisen súhteeni aikana melkeni joka ilta treenaamassa ja olin tuntitolkulla poissa kotoa. Silloinen kumppanini totesikin jossain vaiheessa että voisit joskus olla kotonakin.
Kysymys ei ollut siitä että olisin hillunut bodaripiireissä, yksinkertaisesti treenasin lujaa.Saleilla kulkee kaikenlaisia sieväpyllyjä, niihin on helppo langeta, mutta useinkaan tällainen sieväpylly ei tarjoa muuta kuin esineen kauneuden- kuoren sisällä on pelkkää typerää, keskenkasvuisen naisen naiviutta.
Jatkan omaa tarinaani: Huomioin kuitenkin entisen emäntäni toiveet ja hankin punttivehkeet kotiin. Riidanpoikaset loppuivat siihen. En tänä päivänäkään tiedä oliko hän mustasukkainen menemisistäni vai oliko se vain sitä että hän halusi minut lähelleen.
Kehoita vaimoasi hankkimaan kotiin puntit kuten minäkin tein. Se ei ole mahdotonta millään lailla. Jos hän ei suostu se kertoo yksinkertaisesti siitä että hänellä on "sulhasmies" jossain ja ettei hän todellakaan halua korjata suhdettanne. On pakko mennä kun joku "pakottaa". Tietysti voi olla että hän kaipaa muutakin kuin neljän seinän sisällä olemista.
Sinäkin voit aloittaa jonkun harrastuksen harrastamisen. Marttyyrina on typerää ja naivia olla. Olet yhtä oikeutettu menemisiin kuin kaunis, seksikäs vaimosikin!
Tsemppiä! Ole mies ja näytä että sinäkin osallistut tasapuolisesti suhteenne kaapin paikan määräämisessä.
Sitten vielä yksi asia. Ymmärsinkö oikein tai et maininnut että suhteestanne puuttuu seksi? Jos näin on se vain vahvistaa epäilykseni- sorry.Tai jos todella on niin että vaimosi inhoaa sinua heikomman olemuksesi takia niin sehän jo kertoo että hänen päässään ei liiku todellakaan mitään.
Oletko muuten tarkkaillut hänen lihasten muotoja? Hormonilihaksen tunnistaa heti normaaliravinnolla hankitusta lihaksesta Finnejä naamassa ja selässä. Puurolla hankitussa lihaksessa näkyvät esim. suonet hyvin kun taas hormonilihaksissa ne eivät näy.
Olen oppinut sen, jos en muuta, niin herrasmiehenä oleminen lakkaa aina jossain vaiheessa kun menetykset ovat esim. kokemaasi luokkaa. Tietysti yrität ajatella lapsenne parasta, sen kyllä ymmärrän, mutta kuten sanottu kannattaako uhrata itsensä kun on olemassa parempi, joskin alussa kivuliaampi ratkaisu-ero.
Puhun nyt kokemuksesta- olen eronnut, mutta muista syistä. Se oli oikea ratkaisu, ei pidä antaa kenenkään pompottaa itseään.
On hetkiä jolloin miehen, pehmo sellaisenkin, kaikella kunnioituksella, on oltava kiveäkin kovempi.Seksiä on, ei kyllä yhtä paljon kuin suhteen alussa. Lapsen synnyttyä vähentyi, ei ole juuri lisääntynyt nyt kun lapsi isompi. Ajattelen, vähentyminen normaalia kaikissa pitemmissä suhteissa.
- sekaisin
Ehdotin, muutaman viikon päästä lapsi mummolaan, me kylpylään, hän suostui. Tarkoitukseni keskustella ja olla kahden.
- bismorgen
sekaisin kirjoitti:
Seksiä on, ei kyllä yhtä paljon kuin suhteen alussa. Lapsen synnyttyä vähentyi, ei ole juuri lisääntynyt nyt kun lapsi isompi. Ajattelen, vähentyminen normaalia kaikissa pitemmissä suhteissa.
Tervehdys,
Olet oikeassa että pitempiaikaisissa suhteissa seksi tipahtaa alun hurjuuden jälkeen kakkoseksi ja peräti mitalipallilta kokonaan, sanovat vanhat ja viisaat. Mutta ihan hyvä kun teillä on vielä fyysinen yhteys. Puolisosi antaa sinut koskettaa ja jne.
Tunnetason häiriöthän johtavat useimmin seksin puutteeseen, ei välttämättä aina vieraissa käyminen. Arkipäivän huolet ja yksitoikkoisuus saattavat olla ne ratkaisevat tekijät, jolloin nimenomaan nainen väsähtää seksuaalisesti.
Mutta ei se ole mitenkään sinun kannalta väärin jos alkaisit harrastaa jotain liikuntaa, esim. lenkkeilyä, pyöräilyä ja pienimuotoista punnertelua ja leuanvetoa. Kroppa piristyy kuule kummasti kun sille antaa vähän rasitetta. Ja et huomaakaan kun vaimosikin herää katsomaan piristynyttä olemustasi.
Mietihän asiaa. Vaikutat kunnon kaverilta ja toivonkin sinun selvittävän ongelman eduksesi.
Olen muuten luonteeltani suorasukainen viitaten ensikommenttiini.Siksi ehkä elänkin yksin. Mutta se oli näkemykseni ongelmastasi ja niin minä toimisin- anteeksi siitä. Toki asiat pitää selvittää kunnolla ennenkuin alkaa hutkia.
Tiedät paremmin suhteesi tilanteen. Mutta älä anna pompotella itseäsi enää äläkä jää paikoillesi odottelemaan parempia aikoja, vaan tee jotain itseäsi ja vaimoasi piristävää. Nainen kaipaa joskus "luolamiestäkin", tukasta kiinni ja nuotion ääreen! Te molemmat olette vielä nuoria ja yhteiseloa on edessä paljon.
Hyvää loppukesää sinulle ja perheellesi!
- Happy Now
Osittain kuulostaa erittäinkin tutulta tarinalta. Saman kaltainen kaava käyty läpi. Päätin tilanteen avioeroon jo kauan sitten. Kannatti ihan ilman muuta.
- nainen
kuulostaa siinä mielessä tutulta, että itse olen myös ahkera salilla käyjä ja mieheni on enemmän sellainen kotihengetär, joka jää kotia siivoilemaan siksi aikaa, kun minä harrastan.
Mieheni on hiukan samanlainen, välillä tuntuu, että hän elää vain minun vuokseni, toisinaan hänellä on myös omia menoja.Silloin, kun hän on sellainen sohvaperuna, en osaa aina arvostaa häntä samalla tavalla kuin silloin, kun hänellä on musiikkiharrastuksia ja menoja. Olen silloin se, joka miettii kotona yksin, että missähän se mies menee.En tarkoita, etten rakastaisi sitä sohvaperunaa, pidän ehkä hiukan itsestäänselvyytenä ennemminkin. Toisinaan on kiva, jos mies huomioi naistaan ja jää kotiin hoitamaan asioita, kun nainen on muualla ja pitää hauskaa, mutta jotta suhteessa säilyisi kipinä, täytyy miehen puolestaan mennä omia menojaan silloin tällöin.
Jotenkin kuulostaa siltä, että vaimostasi on tullut hiukan itserakaskin. Toki on hienoa pitää itsestään huolta, mutta jos sen takia alkaa pitää itseään muita parempana, kun on tiukka pylly ja upea kroppa, niin tuntuu aika hölmöltä, koska se tuskin on elämässä tärkeintä.
Neuvoni sinulle olisi, että yrittäisit enemmän keskittyä itseesi! Usko pois, saat lisää intoa elämään, jos keksit jonkun intohimoisen harrastuksen! Se on sellainen asia, jota vain sinä teet ja silloin sinulla on aikaa itsellesi. Jos sinulla on joku hyvä ystävä, koittakaa vaikka sulkapalloa, se on mukava harrastus. Kuitenkin jotain sellaista, että itsellesi tulee hyvä olo ja vaimosikin alkaa hiukan kiinnostua, että mitä,missäs se mies nyt menee.
Se, kun naisesi puhuu niistä komeista miehistä siellä salilla, niin varmaan johtuu siitä, että haluaa tehdä sinut mustasukkaiseksi. Itse olen tehnyt sitä juuri siitä syystä silloin tällöin. Minua ärsyttää välillä se, kun en saa mieheltäni kehuja ulkonäöstäni.Hän itse sanoo, että kertoo kohteliaisuuksia mielestään usein, minusta taas olisi kiva kuulla useammin, mutta ei kai toista voi pakottaa. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin sitten ei.
Usko pois, naisia viehättää enemmän mies, joka ei aina tee, niin kuin toinen toivoo ja mies, jonka elämä ei aina pyöri naisensa ympärillä. Se ärsyttää, jos miehellä on omaa kivaa, mutta toisaalta sen takia haluaa yrittää olla parempi nainen miehelle, että tämä pysyisi varmasti rinnalla.
Kyllä sinä pystyt elämääsi muuttamaan, kun vaan päätät! Itse olin joskus sohvapeuna, mutta kun päätin, niin sitten kanssa alotin. Olen kokeillut kaikkea kitaran soitosta erilaisiin tanssiharrastuksiin...kunnes löysin niistä parhaan. Kertaakaan en ole katunut, itsetunto on vaan kohonnut ja se on hieno asia!
Tsemppiä sinulle, olet fiksu mies ja varmasti keksit jotakin! Äläkä anna vaimosi olla sinulle ilkeä, ei kenelläkään ole oikeutta sellaiseen, jos kerran yhdessä haluaa olla.
Ja muista: kerran sitä vain eletään! - totuus
aivan liian kiltti ja nyt naisesi on saanut lisää itsevarmuutta salin myötä ja pompottelee sua miten lystää. En ihmettelisi, vaikka olisi sinua jo pettänytkin. Ikävä tilanne, mutta nyt suin pitää näyttää kuka on kuka, ja laittaa naisellesi rajat!
- kokemusta on
Vaikutat hyvältä ja tavalliselta suomalaiselta miehelta. Uskoisin etta vaimosi etsii nyt (itseriittoisuuden puuskassaan) jotain muuta. Teidan polkunne ovat lahteneet eri suuntiin, mutta sinun ei tarvitse alistua siihen. Jos puolisosi haluaa menna ja kokea jotain muuta - anna hanen menna. Tietysti se ensiksi kirpaiseen pahastikin, kaikki haaveet yhteisesta tulevaisuudesta kaatuvat, mutta loppujen lopuksi haluatko 30 vuoden kidutuksen puolisosi kanssa (joka on muuttunut, ja joka ei ole se puoliso johon rakastuit).
Mielestani sinun on aika kayda puolisosi kanssa keskustelu mita odotat häneltä ja mita hän odottaa sinulta. Jos ette paase yhteisymmärrykseen tasta, on jommankumman tehtavä lopullinen päätös erosta.
Ihmiset joskus kasvavat erilleen toisistaan, ja se on hyväksyttävä.
t: nimimerkki "kokemusta on"- Pong
Laita vaimollesi sähköpostii linkki tähän keskusteluun, nosta kissa pöydälle mitä pikimmin:)
- Tintti
Hienoa, että sait vaimosi lähtemään kylpylään. Siellä saatte olla rauhassa yhdessä ja saat hänen jakamattoman huomion. Tuollaisessa tilanteessa huomaa aika pian, että miten asioiden laita oikeasti on. Jos vaimoasi ahdistaa olla kahdestaan vaikka viikonloppu kylpylässä yhdessä, niin luulen että hän on menettänyt uskonsa suhteeseenne. Pitää sinua vain "varmana vaihtoehtona" kunnes löytää paremman. Jos hän taas puolestaan aidosti nauttii seurastasi vklopun ajan, hän on todennäköisesti koettanut vain saada sinut mustasukkaiseksi.
Kehottaisin sinua myös näyttämään vaimollesi tämän keskustelun vastauksineen. (ei välttämättä yhdistettynä tuohon ko. kylpylä-reissuun) Jos epäilet toisten vastausten olevan hänelle liian kova paikka, printtaa vaikka vain ne viestit jotka haluat hänen lukevan. Joka tapauksessa sinun on jollain tavalla kerrottava hänelle kuinka ahdistavaa tuollainen käytös on.
Kannustaisin sinua myös ns. omaan elämään. Hanki tosiaan se harrastus, oli se sitten pitsinnypläystä tai lätkämatseissa käymistä.
Voimia sinulle, ja teille! - Minä vaan
Ensinnäkin,vaimollasi ei kyllä mielestäni ole oikeutta käydä salilla joka päivä vaan kummankin pitäisi saada ns.omaa aikaa.Keksi itsellesi joku harrastus,salillehan sun ei tarvitse mennä.Mitäs jos joku kaunis päivä ilmoitat ystävällisesti mutta napakasti vaimollesi että nyt 50/50.Ehkä vaimosi on tottunut siihen että "annat kaiken periksi"-ota itseäsi niskasta kiinni.Yllätä myös joskus lähtemällä kavereiden kanssa ulos yms.Ns.hankit oman elämän..Ei vaimosi voi "arvostaa" kun kokoajan kotona nökötät..kokemusta on...Liity vaikka paikalliseen futis-seuraan...jos vaimosi pistää vastaan,voit myös vedota ettet myöskään sinä halua katua vanhainkodissa.Saatat myös aluksi joutua kuuntelemaan v-tuilua,mutta usko jotain tulee kyllä tapahtumaan.Toiseksi fiilis saattaa aluksi olla kökkö mutta saat kyllä itsekkin muuta ajateltavaa ja itsetuntosi kasvaa kyllä siitä ja vaimosi tulee sen huomaamaan...2 kertaan on todettu että tämä toimii...
- Safiiri
Ai, että ei ole oikeutta käydä joka päivä.
Kuuleppas ihan varmasti on oikeus.
Ei kukaan voi toista ihmistä omistaa.
Molemmilla on oikeus harrastaa ihan mitä vain
eikä se tarkoita sitä et hypätään miesten tai naisten perässä. Omaa kuntoa pitää kohottaa
tai siis ei ole pakko mut olis hyvä.
Hölmöä ajatella heti jotain uskottomuutta jos
juttelee tai käy kahvilla ulkona vieraan
vastakkaista sukupuolta olevan kanssa.
Luottamus !!!! Eikun harrastamaan molemmat
yhdessä tai erikseen. - nerttu
Safiiri kirjoitti:
Ai, että ei ole oikeutta käydä joka päivä.
Kuuleppas ihan varmasti on oikeus.
Ei kukaan voi toista ihmistä omistaa.
Molemmilla on oikeus harrastaa ihan mitä vain
eikä se tarkoita sitä et hypätään miesten tai naisten perässä. Omaa kuntoa pitää kohottaa
tai siis ei ole pakko mut olis hyvä.
Hölmöä ajatella heti jotain uskottomuutta jos
juttelee tai käy kahvilla ulkona vieraan
vastakkaista sukupuolta olevan kanssa.
Luottamus !!!! Eikun harrastamaan molemmat
yhdessä tai erikseen.tarkoitatko, ettei kannata epäillä mitään jos kumppani käy salaa syömässä tai kahvittelemassa jonkun melkein ventovieraan kanssa...otahan silmät käteesi. tai se sit on tyhmyyttä, jos ei kellot rupea soimaan. tiedät itsekin, kun kasvat aikuiseksi, ettei tuon tapaiset salaisuudet kuulu parisuhteeseen. toki tavata saa ihmisiä, mutta pelin henki on tehtävä selväksi - myös omalle kumppanille.
ja toisekseen kyseisessä tapauksessa on pariskunnalla lapsia, joten ei todellakaan ole hyväksyttävää naisen kannalta, että joka ilta luistaa salille. - Safiiri
nerttu kirjoitti:
tarkoitatko, ettei kannata epäillä mitään jos kumppani käy salaa syömässä tai kahvittelemassa jonkun melkein ventovieraan kanssa...otahan silmät käteesi. tai se sit on tyhmyyttä, jos ei kellot rupea soimaan. tiedät itsekin, kun kasvat aikuiseksi, ettei tuon tapaiset salaisuudet kuulu parisuhteeseen. toki tavata saa ihmisiä, mutta pelin henki on tehtävä selväksi - myös omalle kumppanille.
ja toisekseen kyseisessä tapauksessa on pariskunnalla lapsia, joten ei todellakaan ole hyväksyttävää naisen kannalta, että joka ilta luistaa salille.mutta jos luottamus on loppunut perheessä
niin vaimoke on varmaan sen takia tehnyt tämän
ratkaisun ja käynyt salaa ulkona syömässä miehen
kanssa. Tietysti, jos sitä tapahtuu joka päivä ,niin
silloin titysti herää kysymys onko vaimo ihastunut? Kaikkihan on mahdollista.
Siltikin sanoisin vaikka onkin lapsia niin silti
kummankin pitää saada omaa aikaa vähän , että
jaksaa perheen kanssa olla jos se salilla käynti
on pahe niin voi sentään. Kasva aikuiseksi sinäkin. Jos sulla on perhettä niin varmaan ymmärrät miten raskasta on käydä töissä, hoitaa
lapsia ja suhdetta kotona.
Psykologitkin sanoo, et pitää antaa tilaa
hengittää toisenkin ...
En tarkoita että pitäisi lähteä vieraan miehen
mukaan tai naisen. Äh noh itse tiedät mitä
tarkoitan. Seksiä varmaan löytyy silti kotoa ????
Ja jos ei luota toiseen niin lapsenlikka kotiin
hoitamaan muksuja tunniksi ,kahdeksi ja molemmat
urheilemaan yhdessä vaikka sinne salille.
Sorry , en tahdo loukata sun ajatuksia,
mut suututtaa kun aina naisia epäillään jos
joku hölmö sotkee elämänsä. Huokaus , ei elämä
ole niin mustavalkoista kuitenkaan.
puhuu nimimerkillä itsekin kokenut miehen törttöilyn.... että osaa ne miehetkin
- Mies
että vaimosi on kiinnostunut vieraista miehistä ja haluaa miellyttää heitä. Ja nauttii siitä, että vieraat miehet katselevat ja kuolaavat hänen peräänsä.
Naiset ovat joskus tuollaisia ja siihen on kaksi vaihtoehtoa. Joko he eivät tiedä mikä elämässä on tärkeää ja pidemmän päälle onnea tuottavaa tai sitten he "tietävät" mikä on täkeää ja ottavat hetkelliset onnentunteensa siitä.
Äideiltä en hyväksyisi moista peliä ollenkaan.- Nainen
että myös miehet ovat joskus samanlaisia, nauttivat vieraitten naisten huomiosta ja katseista ja kuolaavat niiden perään. Olen samaa mieltä vaihtoehdoista. Isiltä en hyväksyisi moista peliä myöskään.
- Mies
Nainen kirjoitti:
että myös miehet ovat joskus samanlaisia, nauttivat vieraitten naisten huomiosta ja katseista ja kuolaavat niiden perään. Olen samaa mieltä vaihtoehdoista. Isiltä en hyväksyisi moista peliä myöskään.
En hyväksy miehiltä, isiltä moista peliä.
- Mies
Olen normaalin ihmisen näköinen, en siis mikään kansikuvapoika, mutta en nyt niin rumakaan.
Itse en lähtisi saleille esiintymään, siitähän siinä paljon on kysymys. Bodaukset ym. kuntoilut onnistuvat kotikonsteinkin. No, toiset meistä haluavat olla esillä, toiset ei.- juntti
Ei meillä kaikilla kuule ole lahonnutta maalaistaloa, jonka kellarissa voi säilyttää painoja ja penkkejä. Olohuoneen lattiallekko ne pitäs laittaa? Ja siellä salilla kyllä viihtyy sitä paremmin, mitä vähemmän siellä on muita. Mutta pysy sinä vain kotona, niin on kaikilla mukavampaa.
- Mies
juntti kirjoitti:
Ei meillä kaikilla kuule ole lahonnutta maalaistaloa, jonka kellarissa voi säilyttää painoja ja penkkejä. Olohuoneen lattiallekko ne pitäs laittaa? Ja siellä salilla kyllä viihtyy sitä paremmin, mitä vähemmän siellä on muita. Mutta pysy sinä vain kotona, niin on kaikilla mukavampaa.
Miksi se talo pitäisi lahonnut olla, ja maalais-sellainen?
Ymmärrän tietysti, ettei kaikissa kaupunki-asunnoissa juurikaan ole tilaa mainituille välineille, mitä kaikkea punttisaleilta löytyy.
Mutta, edelleenkin väitän, hyvin usea menee punttisalille esittelemään upeaa vartaloaan, siis se vartalo on ollut upea jo eka kertaa mentäessä.
Pysyn varmasti kotona, ainakin jos vaihtoehtona on salille meno. - treeniäiti
Mies kirjoitti:
Miksi se talo pitäisi lahonnut olla, ja maalais-sellainen?
Ymmärrän tietysti, ettei kaikissa kaupunki-asunnoissa juurikaan ole tilaa mainituille välineille, mitä kaikkea punttisaleilta löytyy.
Mutta, edelleenkin väitän, hyvin usea menee punttisalille esittelemään upeaa vartaloaan, siis se vartalo on ollut upea jo eka kertaa mentäessä.
Pysyn varmasti kotona, ainakin jos vaihtoehtona on salille meno.Meillä on lapset 3- ja 1-vuotiaat. Minä itse olen halunut treenivälineet kotiin (autotalli), jotta työpäivän jälkeen ( 4 x vko)pystyy punttitreenit hoitamaan mahdollisimman vähällä "hukka-ajalla".
Lenkkeilyt hoidan pääsääntöisesti viikonloppuisin aamulla heti herättyäni (klo 6).
Tällä systeemillä menetän mahdollisimman vähän yhteistä aikaa lasteni ja miehini kanssa.
- Pohdiskelija
Ihan aluksi toivotan voimia ja jaksamista sulle, sitä sä tulet tarvitsemaan varmasti tulevaisuudessakin, käy sitten miten tahansa!!!
Kommentoin tässä muiden hyviä kommentteja ja yritän tuoda jotain uuttakin. Tarinasi on aika koskettava ja siihen on helppo osaltaan samaistua. Yritä jaksaa lukea loppuun asti...
Vaimosi on varmasti jäänyt nuorempana tietystä huomiosta paitsi. Hän on saattanut nuorempana ihailla jotain kaveriaan, jota miehet ovat kiertäneet ja hän on nyt saavuttanut saman aseman ja se sokaisee häntä.
Hyvää on se, että hän on aikanaan rakastunut todella sinuun eikä mihinkään kiiltokuvaan ja ulkokuoreen, se on sun valttikorttisi nyt ja mahdollisesti myös tulevaisuudessa.
Olen samaa mieltä niiden kanssa, joiden mielestä harrastus on muuttanut vaimoasi, sinun pitää asennoitua siihen, että hän ei ole enää se sama ihminen kuin aikaisemmin. Kuitenkin parisuhteessa elävät ihmiset muuttuvat ajan kuluessa kuin myös itse parisuhdekin. Jos jompi kumpi jämähtää täysin paikalleen myöskään parisuhde ei pääse elämään tilanteen mukaan ja kehittymään eteenpäin. Tässä tilanteessa te olette mahdollisesti ajautumassa eri suuntiin ja onkin erityisen tärkeää tarkastella miten olisi mahdollista varmistaa suhteen toimivuus myös tulevaisuudessa. Sinun pitääkin hyväksyä muutokset ja yrittää itse kehittyä siten, että se mahdollistaa parisuhteen toimimisen. Hyviä ehdotuksia ovat olleet nuo omat harrastukset ja menemiset, jolloin toinen huomaa toisellakin olevan elämää parisuhteen ja kodin ulkopuolella.
Liikkuvana ihmisenä voin kannustaa urheilemiseen, koska se ei vain anna lisää voimia jaksaa jokapäiväistä elämää vaan sillä on myös tuo tärkeä itsetuntoa kohottava vaikutus. Kaikki eivät luonnostaan ole liikkuvia ihmisiä, minäkin löysin urheilun vasta vanhempana oltuani aikani "sohvaperuna". Aikaisemmin en olisi voinut kuvitellakaan juoksevani kilometriä pidemmälle kuin äärimmäisessä hädässä(lue: jokin uhkaa henkeäsi)!!!
No nuo ovat asioita, joita sinä voit tehdä ja periaatteessa ajatellen oman elämänlaatusikin puolesta jo kannattaisi miettiä. Vaimosi puolelta hänen tulisi todellakin miettiä mitä hän elämältään haluaa, onko se perhe ja parisuhde vai jotkin "todella tärkeät kokemukset ja seikkailut". Hänen ongelmansa ja sun ongelmasi siinä samassa ei ole salilla käynti, vaan se, miten se häneen vaikuttaa. Ei ole missään tilanteessa oikein kiusata toista ja kertoilla toisista miehistä, hän tekee sen luultavasti ärsyttääkseen sinua. Haluan uskoa, että hän EI ole VIELÄ pettänyt sinua. Kuten joku aikaisemmin totesi, hän etsii syytä sille. Toinen totesi osuvasti hänen muistuttavan uhmaikäistä lasta, joka kokeilee rajojaan. Hän todellakin luultavasti kokee huonoa omaatuntoa tilanteesta ja yrittää hakea oikeutusta tuleville tekemisilleen. Se kuuluu ihmisluonteeseen, että kestäisi mahdollisen tekonsa seuraukset tulevaisuudessa. Jos hän ei ole todella tehnyt sitä, hän arvostaa sinua ja tuntee ajatuksen pettämisestä vääräksi ja kuitenkin kaikesta huolimatta arvostaa parisuhdettanne ja perhettänne. Se on hyvä perusta lähteä rakentamaan tulevaisuutta uudella suunnalla. Olen sitä mieltä, että jotain pitää todella tehdä, ei voi vaan jäädä odottelemaan, silloin juna on jo mennyt. On hyvä, että kysyt neuvoa toisilta, otat näkökulmaa asiaan. Itse sitä katsoo tilannetta liian läheltä subjektiivisesti.
Konkreettisista toimista: sano hänelle, että olet mustasukkainen, jos hän kerran haluaa kuulla sen. Kerro, että hän on niin vietävän hyvännäköinen, ettei kukaan voisi häntä varmasti vastustaa ja hän saisi kenet haluaisi mutta että hän on kuitenkin valinnut sut! Aseta raja sanomalla, että pettäminen on anteeksiantamatonta, eihän hänkään haluaisi sun pettävän häntä. Ja että petturi aina lopulta paljastuu...(David Beckham)
En tiedä missä asutte mutta useilla saleilla on nykyisin lapsiparkkeja, joihin lapsen saa hoitoon. Sano vaimolle, että ottaa lapsen mukaan, että pääset sinäkin harrastamaan, jos kerta hänen pitää päästä niin usein salille. Ei ole oikein kieltää häneltä harrastusta, koska se on hänelle luultavasti todella tärkeä ja silloin saattaisit tuottaa vain hallaa kaikille osapuolille. Ja rajoista vielä sen verran, että mun mielestä ei ole kohtuuton vaatimus, että aina tullaan riennoista kotiin yöksi!! Taksit kulkee kaikkina vuorokaudenaikoina Suomessa, joten kyyti ei ole tekosyy. Jos on varaa lähteä juhlimaan niin on kyllä varaa kyytiinkin kotiin. Nuo kavereiden luona yöpymiset kuuluvat ala-asteikään, ei aikuisille naisille!! Ja voithan sanoa, että sulle voi soittaa milloin vain ja lähdet hakemaan häntä, tuskin hän silloin pyytää sua ja tulee omalla kyydillä, koska sun pitäisi herättää lapsikin mukaan! Harva äiti luultavasti silloin pyytäisi sellaista palvelusta.
Niin ja hyvä huomautus olivat ne hormonilihakset, tilannetta kannattaa seurata, varsinkin, jos luonteessa on tapahtunut muutoksia. Ja erityisesti jos hän puhuu tosissaan kisoista yms. ja koska hän liikkuukin nykyisin niissä piireissä...
Kylpylä oli hyvä veto, siellä näet onko hänellä vaikeaa olla kanssasi ja ennenkaikkea voitte jutella tilanteesta. Ja sano hänelle, että vaadit parempaa asennetta, koska nykyinen tilanne on sun mielestä ongelmallinen. Eikä sitten mitään nynnyilyä ja nöyristelyä, ei tarvi kuitenkaan olla röyhkeä vaan ennen kaikkea asiallinen.
Älä missään nimessä alennu hänen tasolleen käytöksessä, koska se vie takuulla teidät erilleen. En edelleen välttämättä kehottaisi näyttämään näitä ketjuja, se saattaa vain ärsyttää, jos on puhunut muille asioistanne. Suhtautuisin siihen varauksella ja pitäisin sitä sellaisena viimeisenä ja epätoivoisena keinona. Viimekädessä kaikkihan on teidän välillä ja näistä voi saada vain ajatuksia ja ideoita, hän saattaisi saada näistä vain liian negatiivisen kuvan itsestään. Ja kritiikkiähän on tunnetusti vaikea ottaa vastaan.
Yksi näkökulma asiaan on tietenkin se, että hänelle on tullut jonkinlainen kompleksi ulkonäöstään ja hän pyrkii väkisin kokoajan parempaan. Silloin hän ei ole välttämättä tyytyväinen itseensä haukkuessaan sinua. Toimit ikäänkuin sijaiskärsijänä. Oletko varma, ettei hänellä ole syömishäiriötä, usein ne ovat kaikista lähimmät, jotka saavat siitä viimeksi tietää?! Liikunnan runsas määrä saattaisi viitata siihen, kuten myös pakkomielle liikkumiseen?? Jos näin on niin silloin pitää olla todella tarkkana. Syömishäiriö selittäisi kaikki nuo temput, koska silloin hän hakisi huonoon oloonsa helpotusta muiden hyväksymisen kautta. Jos haluut tarkemmin jutella tuosta vaihtoehdosta niin laita postia [email protected], mulla on omakohtaisia kokemuksia syömishäiriötä läheltä seuranneena ihmisenä...
Lopuksi kyseenalaisia keinoja...
Ja jos hän vielä kyselee kiihottaisko sua semmoiset tuhmat ajatukset niin sano vitsinä mutta pokerinaamalla, että tuo yhden niistä tänne kotiin niin voitais molemmat imeä sen jormaa... Ehkäpä tajuis siitä olla kyselemättä tyhmiä!!! Ja hanki pesäpallomaila vieraiden varalle ja tee vaimosi tietoiseksi sen olemassaolosta, jos tarvetta tulee tulevaisuudessa... Kännykänkin saa muuten nykyään seurantaan operaattorisopimuksella, joten saat tarvittaessa vaimosi olinpaikan laillisesti selville. Voit sitten laittaa lapsen hoitoon ja mennä selvittämään missä hän todella on ja mitä tekemässä...
TSEMPPIÄ JA JAKSAMISTA!!!! - Se toinen mies
Huolesi on aiheellista ja olet aavistanut oikein, kuvaamasi käytös ja yö poissa kotoa ei tarkoita kuin yhtä asiaa ja se on jotain muuta kuin vaimosi kertoi.
Nähtävästi ainoa syy miksi olette vielä yhdessä on taloudellinen asemasi, kamalaa mutta totta. - Safiiri
vaimosi käyttäytymistä.
Mutta,mutta mitähän neuvoa tohon antaisi
muuta kuin lapset hoitoon tai hoitaja kotiin
ja molemmat salille kuntoa hoitamaan ja
yhteistä suhdetta myös.
Salilla käynti on näköjään ollut yksi syy
millä paeta kotoa hakemaan omaa rauhaa lapsilta
ei välttämättä susta kuitenkaan.
Ihminen on kuitenkin itsekäs olento pohjimmiltaan.
Repäise ja ehdota vaimolle yhteisiä salikäyntejä
ja katsot miten vaimo suhtautuu asiaan.
Voi olla et vaimo pyörittelee silmiään vähän ja
rupeaa kommentoimaan taas mustasukkaisuudesta
mutta älä anna sen sotkea ajatuksiasi.Vaan etsit
kamat ja menoks.. kokeile, eihän yrittänyttä laiteta.
Ero on sama kuin antaisi periksi naiselle.
Naiset haluaa joskus sitä pientä komenteeraamista
mutta lujalla mutta hellällä otteella. - Petetty
Eli petti tai ei, niin hieman outoa on!
Itse tosin tuon lukemani perusteella sanoisin, että varmasti pettää.. Ei normaali perheenäiti tuolla tavalla käy juhlimassa, jollei sillä ole menny pää ihan sekaisin jonkin toisen miehen takia. Toinen mies ja se ihana ihastumisen ja rakastumisen tunne on ainoa syy, joka saa äidin jopa hylkäämään lapsensa ja perheensä. Nähty on ja koettu on!
Yritä saada varmuus asiasta jollakin tavalla! Seuraa, vakoile ym.. Kyllähän se on outoa ja lapsellista sekin, mutta oman mielenterveytesi takia tuohon kyllä pitää saada jollakin tavalla varmuus. Ja jos vaimosi ei järkeviin keskusteluihin kerran pysty, niin en keksi muutakaan tapaa saada asiaa selville.
En voi muuta sanoa, kuin että otan osaa! Palailee omat kauhumuistot tuosta mieleen..- ei jaksa enää
Minä tiedän monia äitejä (ja isiä) jotka käyvät juhlimassa aika usein, esim. noin kerran kuukaudessaa, eli useammin kuin tämä vaimo, ja silti he hoitavat lapsensa ja parisuhteensa hyvin.
On myös aivan normaalia, että ystäväpiiriin kuuluu vastakkaista sukupuolta olevia. Ja aina ei tosiaan selvitä kotia yöksi, saattaa olla pitkäkin matka, ja siitähän te kaikki tekopyhät riemastuisitte, jos äiti menisi humalassa kotiin.
Salilla käynnistä sen verran, että se todella kohottaa itsetuntoa (tuloksista riippumatta) ja siihen jää koukkuun.
Näyttää taas siltä, että toiset naiset tuomitsevat, jos jollain äidillä on omaakin elämää... Taitavat olla kateellisia meille feministeille, joilla on feminismin ymmärtävät miehet ja voimme tehdä mitä haluamme, loukkaamatta muita. Koittakaa kaikki sovinistinaiset pitää nyt suunne kiinni, koska sieltä ei tule mitään järkevää. Kyllä teille kaikille riittää mies, jota palvella.
Ja lopuksi, tuskin yhdenkään miehen salilla käyntiä kukaan tuomitsisi. - Petetty
ei jaksa enää kirjoitti:
Minä tiedän monia äitejä (ja isiä) jotka käyvät juhlimassa aika usein, esim. noin kerran kuukaudessaa, eli useammin kuin tämä vaimo, ja silti he hoitavat lapsensa ja parisuhteensa hyvin.
On myös aivan normaalia, että ystäväpiiriin kuuluu vastakkaista sukupuolta olevia. Ja aina ei tosiaan selvitä kotia yöksi, saattaa olla pitkäkin matka, ja siitähän te kaikki tekopyhät riemastuisitte, jos äiti menisi humalassa kotiin.
Salilla käynnistä sen verran, että se todella kohottaa itsetuntoa (tuloksista riippumatta) ja siihen jää koukkuun.
Näyttää taas siltä, että toiset naiset tuomitsevat, jos jollain äidillä on omaakin elämää... Taitavat olla kateellisia meille feministeille, joilla on feminismin ymmärtävät miehet ja voimme tehdä mitä haluamme, loukkaamatta muita. Koittakaa kaikki sovinistinaiset pitää nyt suunne kiinni, koska sieltä ei tule mitään järkevää. Kyllä teille kaikille riittää mies, jota palvella.
Ja lopuksi, tuskin yhdenkään miehen salilla käyntiä kukaan tuomitsisi.Niin no, en kyllä ole nainen, joten oon vissiin ihan normaali vihaamasi sovinistimies..
Mielestäni yleistit tilannetta aika pahasti, jos ajatellaan tän keskustelun lähtökohtaa ja ongelmaa. Kyllä mun mielestä on tuon kyseisen tapauksen vaimolta aika outoa touhua, vaikka kuinka ois feminismiä ja sallittua vapautta naiselle. Nimittäin jos se vapaa ja sallittu meneminen loukkaa toista ja saa toisen itkemään ja onnettomaksi suhteessa, niin jotain on silloin pielessä ja pahasti! Ehkä molemmissa, myönnän kyllä sen. Mutta tässä tapauksessa minun mielestäni kyllä aika kovasti naishenkilössä. Valitan. - ElämäOnLaiffia
Petetty kirjoitti:
Niin no, en kyllä ole nainen, joten oon vissiin ihan normaali vihaamasi sovinistimies..
Mielestäni yleistit tilannetta aika pahasti, jos ajatellaan tän keskustelun lähtökohtaa ja ongelmaa. Kyllä mun mielestä on tuon kyseisen tapauksen vaimolta aika outoa touhua, vaikka kuinka ois feminismiä ja sallittua vapautta naiselle. Nimittäin jos se vapaa ja sallittu meneminen loukkaa toista ja saa toisen itkemään ja onnettomaksi suhteessa, niin jotain on silloin pielessä ja pahasti! Ehkä molemmissa, myönnän kyllä sen. Mutta tässä tapauksessa minun mielestäni kyllä aika kovasti naishenkilössä. Valitan.että sekä tarinan nainen että mies, molemmat ovat fiksumpia ihmisiä kuin nämä ihmiset jotka kommentoivat.
Osa dramatisoi naisen menemisiä ja sanomisia, osa syyllistää miestä. Kuitenkin kyse on todennäköisesti parisuhteesta joka on suhteellisen kunnossa. Jokaisessa liitossa kohdataan ajoittain tilanteita joissa puolisoiden halut ja toiveet eivät kohtaa. Ei kyse ole välttämättä siitä, että toinen tai toinen olisi jotenkin paha tai huono tms. - mutta
Petetty kirjoitti:
Niin no, en kyllä ole nainen, joten oon vissiin ihan normaali vihaamasi sovinistimies..
Mielestäni yleistit tilannetta aika pahasti, jos ajatellaan tän keskustelun lähtökohtaa ja ongelmaa. Kyllä mun mielestä on tuon kyseisen tapauksen vaimolta aika outoa touhua, vaikka kuinka ois feminismiä ja sallittua vapautta naiselle. Nimittäin jos se vapaa ja sallittu meneminen loukkaa toista ja saa toisen itkemään ja onnettomaksi suhteessa, niin jotain on silloin pielessä ja pahasti! Ehkä molemmissa, myönnän kyllä sen. Mutta tässä tapauksessa minun mielestäni kyllä aika kovasti naishenkilössä. Valitan.Minä vastasinkin tälle, joka väitti etteivät normaalit perheenäidit käy juhlimassa.
- ElämäOnLaiffia
"myös vaimoni käytös on muuttunut. Tuntuu ettei hän enää arvosta minua olenhan tällainen sohvaperuna."
Ikävää, mutta voiko naista siitä syyllistää jos mies todella on sohvaperuna?
"Saan myös kuulla erittäin yksityiskohtaisia kuvauksia miten nämä joka naisen unelmat flirttailevat juuri vaimolleni, taputtelevat pyllylle, tekevät ehdotuksia…"
Olisit onnellinen, että vaimosi kertoo sinulle! Olen melko varma, että mikäli vaimosi lakkaa kertomasta sinulle tuollaisia asioita, niin se ei tarkoita etteikö niitä silti tapahtuisi. Itse olet syyllinen, jos vaimosi lakkaa kertomasta sinulle.
"Olen kertonut etten halua kuulla enkä pidä lempinimistä. Vaimoni nauraa ja kysyy kuka on mustis."
Aivan oikein. Kuka on mustis? Ei vaimoa voi siitä syyllistää että hän on oikeassa.
"Olen kertonut etten halua hänen käyvän ainakaan niin usein salilla, joudun käytännössä hoitamaan kotia ja lasta kaikki illat aivan yksin. Vaimoni ei halua kuullakaan, haluaa tietää miten pitkälle voi päästä ja testata rajansa ettei tarvitse vanhainkodissa miettiä."
Olisikin syy tuo kodinhoidollinen, mutta selvästi on nähtävissä, että syy on mustasukkaisuudessa. Tunteesi voi olla aito ja ymmärrettävä, mutta yhtä kaikki, tuskin voit asialle mitään.
"Pari kuukautta sitten hän lähti suoraan salilta perjantaina salikavereiden kanssa muutamalle kaljalle ja tuli kotiin vasta vähän puolen yön jälkeen."
Tuo harmittomalta näyttävä lause osoittaa, että et elä tätä päivää. Voi tavatonta jos pari kuukautta sitten vaimo (ilmeisesti ensimmäisen kerran historian aikana) tuli kotiin vähän puolen yön jälkeen! Minusta se on normaalia nykyelämää urbaanissa yhteiskunnassa, että työ- yms. kavereiden kanssa käydään iltaa istumassa. Mikäli kotiutuminen tapahtuu aamuviiteen mennessä, niin se on normaalia ja yleistä.
"Viime lauantaina hän ilmoitti lähtevänsä viettämään iltaa parin salikaverinsa kanssa. Vastustelin mutta hän nauroi taas ja kysyi olenko mustis."
Mustasukkaisuuden tunne tuossa tilanteessa voi olla hyväksyttävää, mutta sairaalloiseksi se menee jos tuossa tilanteessa kiellät, niin kuin kielsit, vaimoasi menemästä. Ei ihme että hän nauroi! Jokainen terveellä itsetunnolla varustettu nainen olisi nauranut. Ja kysymys, että oletko mustis, oli häneltä luonnollinen ja ymmärrettävä. Sinähän selvästi olit mustis!
"Sain naiseltani kolmelta yöllä tekstarin jossa ilmoitti olevansa yötä tämän naisen luona. Tuli kotiin seuraavana päivänä yhdeltä."
Fiksusti toimittu vaimosi taholta. Olisikin ollut väärin sinua kohtaan olla ilmoittamatta yökylään jäämisestä. Jos hän ei olisi ilmoittanut, olisit luonnollisesti ollut kovasti ihmeissäsi ja huolissasi. Kun vaimosi kuitenkin sinulle ilmoitti yökylään jäämisestään, niin asian pitäisi olla OK.
"Yritin olla tiukka ja kuulustella vaikka halusin purskahtaa itkuun. Vaimoni nauroi ja sanoi taidat olla mustasukkainen. Hänen mielikommentinsa ja tapansa pyyhkäistä pois kysymykseni ja vaateeni."
Kuulusteleminen ei sovi tasa-arvoiseen parisuhteeseen. Lauseesi kertoo muutenkin heikosta itsetunnosta ja sairaalloisesta mustasukkaisuudesta. Ymmärrän toki että moni muu samassa tilanteessa olisi mustasukkainen. Se, että moni muu samassa tilanteessa toimii samalla tavalla, ei kuitenkaan ole sinulle mikään puolustus. Edelleen, tokihan vaimosi nauroi ja totesi sinun olevan mustasukkainen. Sinähän selvästi olit mustasukkainen.
"Kysyin suoraan oliko hän ollut toisen miehen kanssa."
Hyväksyttävä kysymys, kun kerran niin epäilit. Reilu kysymys menettelee. Syytteleminen tilanteessa jossa ei ole varmuutta, ei ole reilua.
"Vaimoni hymyili ja kysyi mitä jos olisikin ollut, mitä tekisin sille ? Ajattelinko koskaan yksin ollessani treenattua lihaksikasta miestä ja häntä rakastelemassa ? Kiihottiko ajatus minua ? Olisinko vihainen, jättäisinkö hänet, sopeutuisinko vai mitä tekisin jos hän kertoisi olleensa toisen miehen kanssa."
Vaimosi teki mielestäni fiksusti kysyessään sinulta nuo kysymykset. Hän sai siten selville paljon siitä mitä päänupissasi liikkuu. Tietenkin reagoimisestasi tuli riippumaan se, että tulisiko vaimosi tunnustamaan, mikäli jotain "luvatonta" olisi tapahtunut.
"Olin järkyttynyt. Vaimoni odotti hetken vastaustani uteliaan oloisena mutta en saanut sanaa suustani. Kyyneleideni vieriessä, nauroi vaimoni ja sanoi ettei tietenkään ole ollut ja että minä olen aivan hupsu, mustasukkainen hupsu mutta hänestä olin tosi söpö seisoessani siinä suu auki."
Nytpä kävi niin, että ainakaan tuon perusteella et tule ikinä tietämään sitä, että "pettikö" vaimosi sinua. Hän fiksuna ihmisenä näki, että sinulle ei voi tunnustaa sellaista.
"Syytin vaimoni julmaksi mutta hän vain nauroi ja sanoi halunneensa nähdä reaktioni.
Ei vaimosi ollut julma. Fiksu (omalta kannaltaan) hän kylläkin oli. Tietenkin hän nauroi. Eihän häntä itkettänyt ja tilanne varmasti oli koominen. On luonnollista haluta nähdä reaktiosi ja hän sai nähdä.
"Suunnittelevat uutta illanviettoa parin viikon päästä isommalla porukalla, oli ollut hauskaa viimeksi. Sanoin etten halua hänen menevän, vaimoni hymyili ja kielsi olemasta mustasukkainen hölmö... "
Älä todellakaan ole hölmö! Se, että kieltää puolisoaan menemästä illanviettoon, on sairasta omistamishalua johon ihmisellä ei ole oikeutta. Onneksi sinun vaimosi on nainen joka ei alistu omistavaan komentoosi. Monella muulla on asiat huonommin, niin miehellä kuin naisellakin. Teidän parisuhteessanne heikompi astia olet sinä, niin kuin epäilet vaimosikin tajuavan.
"Epäilys kalvaa sisälläni, pettääkö naiseni minua vai haluaako vain kiusata ?"
Tällä keskustelupalstalla kukaan ei voi antaa luotettavaa vastausta siihen, että pettääkö vaimosi sinua vai ei. Se että hän mahdollisesti haluaa kiusata sinua, on inhimillistä hänen puoleltaan. Onhan käytöksesi selvästi mustasukkaista, eikä vaimosi voi olla sitä huomaamatta. Mikäli puoliso epäilee syyttä toisen uskollisuutta, niin hänen "kiusaamisensa" on oikeuettua.
Mikäli puoliso jatkuvasti epäilee toista pettämisestä, vaikka mitään ei olisi oikeasti tapahtunut, niin se voi lopulta johtaa siihen että puoliso tulee pettämään. Sama pettääkin jos kerran aina epäillään.
Sinun kannattaisi ryhdistäytyä ja lopettaa näyttämästä mustasukkaisuuttasi vaimoasi kohtaan. Ainakin niin kauan kuin et oikeasti tiedä mitään luvatonta tapahtuneen. Ei naista voi nykyaikana teljetä keittiöön. Varmimmin menetät vaimosi jos yrität rajoittaa hänen menemisiään. Mikäli suhtautuisit hänen menemisiinsä "normaalisti", loppuisi ainakin "kiusaaminen". Vain sellaista kiusataan joka kiusaantuu.
Tietenkin on suhteita joissa mies pitää naisen onnistuneesti ruodussa kyttäämällä ja ojentamalla, mutta kuvauksesi perusteella sinä et vaimoasi sillä tavoin ainakaan kykene pitämään. Siispä anna vaimollesi se vapaus jonka hän haluaa. Jos et anna, niin hän tulee sen ottamaan joka tapauksessa.
Parisuhde on usein valtataistelua. Joissain suhteissa valtasuhteet ajautuvat omiin uomiinsa luonnostaan ilman sen kummempia valtataisteluita. Joissain suhteissa valtataistelua käydään loppuun asti. Näyttää siltä että teidän parisuhteessa vaimosi on löytänyt oman paikkansa, etkä sinä voi asialle mitään. Parisuhteenne perustuu kuitenkin vapaaehtoisuuteen. Sinun ei tietenkään ole pakko hyväksyä vaimosi menemisiä, mutta vaimosikaan ei ole pakko jakaa vuodettaan sinun kanssasi. Vaimosi todennäköisesti löytäisi sinua paremman miehen alta aikayksikön. Löytäisitkö vaimosi tasoista naista? Mikäli vastaus jälkimmäiseen on kieltävä, niin älä vain aiheuta eroa omalla käytökselläsi.- Äijä
"Vaimosi todennäköisesti löytäisi sinua paremman miehen alta aikayksikön. Löytäisitkö vaimosi tasoista naista? Mikäli vastaus jälkimmäiseen on kieltävä, niin älä vain aiheuta eroa omalla käytökselläsi"
Miten niin paremman miehen, ulkonäöllisesti vai?
Ja miten niin saman tasoista naista, taasko ulkonäöllisesti? Henkisesti ainakin ei olisi edes vaikeaa löytää tasokkaampaa naista. Ainakaa tällä hetkellä kun nimimerkki "sekaisin" vaimo on aika sekaisin.
Tiedä vaikka olisit alkuperäisen kysyjän vaimo, en yllättyisi.
Alkuperäinen kysyjä ei todellakaan ole sairaalloisen mustasukkainen, ehkä enemmin turhankin suvaitsevainen ja myöntyvä. Itse en tuollaista pelleilyä katselisi pätkääkään, parisuhteessa kun eletään niin mitään toisen kiusaamisia ja haukkumisia ei oikeuta mikään.
Mene sinä "ElämäOnLaiffia" vaan peiton alle. - ElämäOnLaiffia
Äijä kirjoitti:
"Vaimosi todennäköisesti löytäisi sinua paremman miehen alta aikayksikön. Löytäisitkö vaimosi tasoista naista? Mikäli vastaus jälkimmäiseen on kieltävä, niin älä vain aiheuta eroa omalla käytökselläsi"
Miten niin paremman miehen, ulkonäöllisesti vai?
Ja miten niin saman tasoista naista, taasko ulkonäöllisesti? Henkisesti ainakin ei olisi edes vaikeaa löytää tasokkaampaa naista. Ainakaa tällä hetkellä kun nimimerkki "sekaisin" vaimo on aika sekaisin.
Tiedä vaikka olisit alkuperäisen kysyjän vaimo, en yllättyisi.
Alkuperäinen kysyjä ei todellakaan ole sairaalloisen mustasukkainen, ehkä enemmin turhankin suvaitsevainen ja myöntyvä. Itse en tuollaista pelleilyä katselisi pätkääkään, parisuhteessa kun eletään niin mitään toisen kiusaamisia ja haukkumisia ei oikeuta mikään.
Mene sinä "ElämäOnLaiffia" vaan peiton alle." Itse en tuollaista pelleilyä katselisi pätkääkään,"
Siksipä sinulla ei olekaan vaimonasi seksikästä rotunaista. Joudut tyytymään pälvikaljuiseen 80-kiloiseen lylleröön.
Niin kuin totesin, aina on parisuhteita joissa toinen on alistettu osapuoli, mutta alkuperäinen kirjoittaja ei selvästikään kykene säilyttämään parisuhdettaan sillä reseptillä. - ElämäOnLaiffia
Jätä todellakin omaan arvoonsa nuo "ystävälliset" neuvot, kuten "lähde käveleen" yms. Mikään ei viittaa kertomuksessasi siihen, että vaimosi olisi jättämässä sinut.
- näykkiiköjokupäätäsi
ElämäOnLaiffia kirjoitti:
" Itse en tuollaista pelleilyä katselisi pätkääkään,"
Siksipä sinulla ei olekaan vaimonasi seksikästä rotunaista. Joudut tyytymään pälvikaljuiseen 80-kiloiseen lylleröön.
Niin kuin totesin, aina on parisuhteita joissa toinen on alistettu osapuoli, mutta alkuperäinen kirjoittaja ei selvästikään kykene säilyttämään parisuhdettaan sillä reseptillä."Siksipä sinulla ei olekaan vaimonasi seksikästä rotunaista. Joudut tyytymään pälvikaljuiseen 80-kiloiseen lylleröön. "
En voi kuin sääliä sinua jos ulkonäkö on noin tärkeää sinulle. Ei se ulkonäkö vaan mitä siellä päässä on...
Jos tätä ei ymmärrä saa minunpuolestani mennä kuuntelemaan Antti Tuiskua, juomaan alkoholitonta kaljaa ja syömään kylmänä ö-luokan makkaraa - aika
SPEDE
- ElämäOnLaiffia
näykkiiköjokupäätäsi kirjoitti:
"Siksipä sinulla ei olekaan vaimonasi seksikästä rotunaista. Joudut tyytymään pälvikaljuiseen 80-kiloiseen lylleröön. "
En voi kuin sääliä sinua jos ulkonäkö on noin tärkeää sinulle. Ei se ulkonäkö vaan mitä siellä päässä on...
Jos tätä ei ymmärrä saa minunpuolestani mennä kuuntelemaan Antti Tuiskua, juomaan alkoholitonta kaljaa ja syömään kylmänä ö-luokan makkaraaKyllä ulkonäöllä on merkitystä parinmuodostuksessa. Samoin edustava ulkonäkö edistää tervettä itsetuntoa, ja ylipaino yms. ulkonäköön epäedullisesti vaikuttavat asiat edistävät huonoa itsetuntoa.
- näykkiiköjokupäätäsi
Kyllä ulkonäöllä on merkitystä parinmuodostuksessa. Samoin edustava ulkonäkö edistää tervettä itsetuntoa, ja ylipaino yms. ulkonäköön epäedullisesti vaikuttavat asiat edistävät huonoa itsetuntoa.
ehkäpä ei niinkään ulkonäkö vaan terveys. kun voit fyysisesti paremmin, henkinenkin puoli on paljolti fiiliksissä mukana.
vaikea käsittää miten noinkin syvällinen henkilö muuttuu noin pinnalliseksi. Siis käsitykseni mukaan hän oli syvällinen, joten voin olla väärässä. - samaa
aika kirjoitti:
SPEDE
mieltä! :D
- Tiina
näin! On melkoisen järjetöntä väittää, että sali tuhoaa kumppanin elämän ja jos siltä tuntuu pitää mennä itseensä; sieltä se vika löytyy. Tuossakin tapauksessa kyllä väittäisin, että sali parantaa vaimon elämää huomattavasti mutta sohvaperunana lojuminen tuhoaa miehen elämää.
- sekaisin
En ole ajatellut tältä kantilta. Kiitos kun annoit uuden tavan nähdä. Varmasti ainakin osin ideaa, kiitos vinkeistä. Ja en todellakaan halua/aio erota.
- sekaisin
Tiina kirjoitti:
näin! On melkoisen järjetöntä väittää, että sali tuhoaa kumppanin elämän ja jos siltä tuntuu pitää mennä itseensä; sieltä se vika löytyy. Tuossakin tapauksessa kyllä väittäisin, että sali parantaa vaimon elämää huomattavasti mutta sohvaperunana lojuminen tuhoaa miehen elämää.
En väittänyt, sali tuhoaa vaimoni elämän. Varmasti antanut paljon, pelkään suhteemme puolesta. Olette varmasti oikeassa, paljon syytä minussa. Pois mustasukkaisuus ja jotain tekemistä itselle. Näin sanovat monet ja uskon että varmasti aika totta.
- ElämäOnLaiffia
sekaisin kirjoitti:
En ole ajatellut tältä kantilta. Kiitos kun annoit uuden tavan nähdä. Varmasti ainakin osin ideaa, kiitos vinkeistä. Ja en todellakaan halua/aio erota.
Todennäköisesti ette eroa. Kertomasi perusteella vaimosi kuitenkin suhtautuu sinuun suhteellisen positiivisesti. Hänellä vain vaikuttaa olevan sinua parempi itsetunto.
Suhtaudu vaimoosi niin, että hän on itsenäinen ihminen jota sinä kunnioitat ja hyväksyt sellaisena kuin hän on, niin todennäköisesti vaimosikin kunnioittaa sinua ja hyväksyy sinut sellaisena kuin olet. Todellisuudessa muuta vaihtoehtoa ei ole.
Ja mikäli niin onnettomasti kävisi, että saisit vaimosi kiinni jostain mitä et ole valmis hyväksymään, niin ole siltikin valmis antamaan anteeksi. Jos vaimosi erehtyy, niin sinä voit osoittaa hänelle olevasi mies (ei sohvaperuna) antamalla anteeksi. Tietenkin siinä tapauksessa asia pitää selvittää perusteellisesti puhumalla, mutta moni suhde on saanut "uuden alun" sen jälkeen. JA tiedän mistä puhun. Puhun kokemuksen vakaalla rintaäänellä. - TyyppiHki
sekaisin kirjoitti:
Moi, ElämäONLaiffia tyypin puheet huonosta itsetunnnosta (jossa itse elelin ennen paljon etc, oon 20v) vaikuttaa aika realistisilta puheilta ja oon aivan varma että sinunkin elämäs muuttuis vähän jos sanoisit vaimollesi että aiot itsekkin alottaa salilla käynnin. Itekkin oon vuoden käynyt nyt säännöllisesti punttisalilla ja on paino noussut 12kg viime vuoden aikana (paljon läskiä tietenkin etc....) katso vaikka tätä kuvaa: http://www.astro.com/im/vip/schwarzenegger3.jpg Sinä voisit olla tuo mies ja vaimosi tuossa olkapäillä. Niin alappa tutustua vaikka aiheeseen nimeltä kehonrakennus ja mene http://www.bodybuilding.com ja etsi artikkeleita. ja sitten mene http://www.pakkotoisto.com foorumeihin ja ala lukea tietoa. Itselläni on itsetunto ja muut parantuneet paljon tämän uuden harrastuksen myötä ja jos olit salilla kerran etkä tiennyt mitä tehdä niin sinun täytyy vain etsiä se tieto ja noilta sivuilta löytyy sitä paljon! tässä vielä toinen kuva ja kyseessä on siis sama kuuluisa arnold schwarzenegger! http://www.bahnhof.se/~bksport/tidningen/1987/9/bilder/arnold_schwarzenegger_2.jpg
Liikaa ei kannata antaa tuon lihaksien hankkimisen nousta sitten joskus päähän mutta kuten huomasit, vaimosi alkoi elää entistä enemmän elämäänsä jopa vain tuon yhden uuden harrastuksensa takia niin kokeile vaikka samaa! Eikä hyvästä kunnosta ole mitään haittaakaan.. ja muista mennä lukemaan!! kirjotin tätä viestiä 30min hehe - kummeksun
ja tuon naisen puoltamista viimeiseen saakka, aivan kuin itse olisit tuo nainen, tai samassa jamassa. Toivoisitko itse miehesi tekevän moista ja itse olevasi miehen tilalla? Häh?!!! Rajansa kaikella.Piste.-
- ElämäOnLaiffia
TyyppiHki kirjoitti:
Moi, ElämäONLaiffia tyypin puheet huonosta itsetunnnosta (jossa itse elelin ennen paljon etc, oon 20v) vaikuttaa aika realistisilta puheilta ja oon aivan varma että sinunkin elämäs muuttuis vähän jos sanoisit vaimollesi että aiot itsekkin alottaa salilla käynnin. Itekkin oon vuoden käynyt nyt säännöllisesti punttisalilla ja on paino noussut 12kg viime vuoden aikana (paljon läskiä tietenkin etc....) katso vaikka tätä kuvaa: http://www.astro.com/im/vip/schwarzenegger3.jpg Sinä voisit olla tuo mies ja vaimosi tuossa olkapäillä. Niin alappa tutustua vaikka aiheeseen nimeltä kehonrakennus ja mene http://www.bodybuilding.com ja etsi artikkeleita. ja sitten mene http://www.pakkotoisto.com foorumeihin ja ala lukea tietoa. Itselläni on itsetunto ja muut parantuneet paljon tämän uuden harrastuksen myötä ja jos olit salilla kerran etkä tiennyt mitä tehdä niin sinun täytyy vain etsiä se tieto ja noilta sivuilta löytyy sitä paljon! tässä vielä toinen kuva ja kyseessä on siis sama kuuluisa arnold schwarzenegger! http://www.bahnhof.se/~bksport/tidningen/1987/9/bilder/arnold_schwarzenegger_2.jpg
Liikaa ei kannata antaa tuon lihaksien hankkimisen nousta sitten joskus päähän mutta kuten huomasit, vaimosi alkoi elää entistä enemmän elämäänsä jopa vain tuon yhden uuden harrastuksensa takia niin kokeile vaikka samaa! Eikä hyvästä kunnosta ole mitään haittaakaan.. ja muista mennä lukemaan!! kirjotin tätä viestiä 30min hehebodaamisharrastuksen alkamiseen kyseisen miehen kohdalla. Tässä tapauksessa juttuun saattaa liittyä riskejä. Ensinnäkin, bodaamisesta ei pitkän päälle tule mitään ilman sisäistä halua. Mikäli se on pakkopullaa, ei juttu kanna.
Itsetunto vain laskisi, ja vaimo saattaisi suhtautua vähättelevästi, mikäli mies lähtisi soitellen sotaan, mutta innostus sitten laantuisi.
Kokonaan toinen asia on se, että miksi miehen edes pitäisi leikkiä Tarzania. Salilla vaimo näkee Tarzaneita muutenkin. Jokaisella on oma juttunsa. Tässä tapauksessa vaimolla se on sali. Miehellä se voi olla toinen. Ei se parisuhteen keston kannalta ole hyvä asia, jos mies "apinoi" vaimoaan.
Kaikki lähtee korvien välistä. Ei vaimo kunnioita miestään tämän lihasten vuoksi. Henkinen puoli on se mikä yhdistää. Mikäli miehen tarvitsee/kannattaa hakea kohennusta itsetuntoonsa jostain harrastuksesta, niin parempi harrastaa jotain johon itse tuntee vetoa, ja aina parempi mikäli harrastus on sellainen, että vaimo saa kavereilleen "ylpeillä". Mikäli mies, jolla on heikot edellytykset kuntoiluun, harrastaa bodausta vain tehdäkseen vaikutuksen bodaavaan vaimoonsa, niin vaimon suhtautuminen saattaa kääntyä päinvastaiseksi kuin mitä mies toivoo. Juuri silloinhan vaimo vertaisi miestään salin lihaskimppuihin, niihin joiden kanssa mies ei kuitenkaan kykene koskaan oikeasti kilpailemaan.
Ja voihan se olla niin, että vaimo on fiksu ihminen. Ehkä hän ymmärtää, että hänellä on mies joka rakastaa häntä. Jos mies osaa näyttää rakkautensa vaimolle (muutoinkin kuin olemalla mustasukkainen), niin tuskin vaimo vaihtaa fiksua miestään, lastensa isää, johonkin kaapinoven kokoiseen testosteronipelleen joka on henkisesti pikkupoika. - ElämäOnLaiffia
kummeksun kirjoitti:
ja tuon naisen puoltamista viimeiseen saakka, aivan kuin itse olisit tuo nainen, tai samassa jamassa. Toivoisitko itse miehesi tekevän moista ja itse olevasi miehen tilalla? Häh?!!! Rajansa kaikella.Piste.-
Miehen kertomuksen perusteella pidän selvänä sitä, että mikäli mies haluaa, niin kuin haluaakin, säilyttää parisuhteen, niin hänellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä vaimonsa meneminen. Jos hän toimii toisin, niin hän tulee menettämään vaimonsa. Siitä ei ole kyse, että hyväksyisinkö tai tuomitsisinko ketään. Turha meidän palstalle kirjoittavien on leikkiä tuomaria. Ja miksi toimisin tuomarina muutenkaan? Kirjoittajahan ei ole hakemassa hyväksyntää tai tuomiota, hän etsii ratkaisua ongelmaansa.
- TyyppiHki
bodaamisharrastuksen alkamiseen kyseisen miehen kohdalla. Tässä tapauksessa juttuun saattaa liittyä riskejä. Ensinnäkin, bodaamisesta ei pitkän päälle tule mitään ilman sisäistä halua. Mikäli se on pakkopullaa, ei juttu kanna.
Itsetunto vain laskisi, ja vaimo saattaisi suhtautua vähättelevästi, mikäli mies lähtisi soitellen sotaan, mutta innostus sitten laantuisi.
Kokonaan toinen asia on se, että miksi miehen edes pitäisi leikkiä Tarzania. Salilla vaimo näkee Tarzaneita muutenkin. Jokaisella on oma juttunsa. Tässä tapauksessa vaimolla se on sali. Miehellä se voi olla toinen. Ei se parisuhteen keston kannalta ole hyvä asia, jos mies "apinoi" vaimoaan.
Kaikki lähtee korvien välistä. Ei vaimo kunnioita miestään tämän lihasten vuoksi. Henkinen puoli on se mikä yhdistää. Mikäli miehen tarvitsee/kannattaa hakea kohennusta itsetuntoonsa jostain harrastuksesta, niin parempi harrastaa jotain johon itse tuntee vetoa, ja aina parempi mikäli harrastus on sellainen, että vaimo saa kavereilleen "ylpeillä". Mikäli mies, jolla on heikot edellytykset kuntoiluun, harrastaa bodausta vain tehdäkseen vaikutuksen bodaavaan vaimoonsa, niin vaimon suhtautuminen saattaa kääntyä päinvastaiseksi kuin mitä mies toivoo. Juuri silloinhan vaimo vertaisi miestään salin lihaskimppuihin, niihin joiden kanssa mies ei kuitenkaan kykene koskaan oikeasti kilpailemaan.
Ja voihan se olla niin, että vaimo on fiksu ihminen. Ehkä hän ymmärtää, että hänellä on mies joka rakastaa häntä. Jos mies osaa näyttää rakkautensa vaimolle (muutoinkin kuin olemalla mustasukkainen), niin tuskin vaimo vaihtaa fiksua miestään, lastensa isää, johonkin kaapinoven kokoiseen testosteronipelleen joka on henkisesti pikkupoika.Oon itse vaan lukenut useita tarinoita parisuhteista jossa yhteinen harrastus on lopulta lähentänyt kun muuten on niin kummasti ollut, eikä "sekaisin" tässä menis kilpailemaan vaimoaan vasten, sehän se vast olis lapsellista mennä kilpailu mentaliteelilla alottaa joku harrastus, ku avioliitto on yks iso vene ja se pysyy pinnalla vaan jos ne ihmiset on partnereita siinä eikä kilpailijoita. Eikä tos vaan oo lihaksien hankkimisesta kyse (eikä ne päivässä tulis edes) vaan se vaimo vois iloita että vihdoin toikin on päättänyt tehdä jotain uutta elämällensä. Voihan "sekaisin" tyyppi olla esim 110kg ylipainonen tai joku 60kg umpilaiha, tulkoon kauneus vaik mitenkä sisältä mut alottais "sekaisin" jonku liikunnan tai todella yrittäis lopettaa sitä sohvaperuna elämää (se nyt on niin epäinhimillistä tms) ku vaimo yrittää nähtävästi kanssa rohkasta puhumalla tuolla tavalla, itekkin mä haukun mun kavereit päin naamaa ihan tikuiks ja luukasoiks jos ne on jotain 55kg, yks tommonen on ja seki haluu nyt alkaa käydä punttisalilla ku vähä haukuin, ite omasin siis noin "hienon" itsetunnon ku toi "sekaisin" ni On sellanen sanota ku "turha valittaa jos ei tee mitään" selvästikki toi vaimo on muuttunu sitten hääpäivän, mutta ihmiset muuttuu eikä se ole paha asia ellei pelkää muutosta. (joo puuttuu 0pisteet ja pilkut täst:)
- Pohdiskelija
Miehen kertomuksen perusteella pidän selvänä sitä, että mikäli mies haluaa, niin kuin haluaakin, säilyttää parisuhteen, niin hänellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä vaimonsa meneminen. Jos hän toimii toisin, niin hän tulee menettämään vaimonsa. Siitä ei ole kyse, että hyväksyisinkö tai tuomitsisinko ketään. Turha meidän palstalle kirjoittavien on leikkiä tuomaria. Ja miksi toimisin tuomarina muutenkaan? Kirjoittajahan ei ole hakemassa hyväksyntää tai tuomiota, hän etsii ratkaisua ongelmaansa.
Voisit sinäkin mennä itsees!! Eka kirjoitat kauhean tuomitsevan tekstin, jossa haukut alkuperäisen nimimerkin kaikista sen sanomisista ja sitten rupeet syyttelemään muita siitä ja sanomaan ettei niin saa tehdä!!! Ja vielä sun kirjoituksista, miksi ei saisi muka olla mustasukkainen, mun mielestä nimimerkillä on siihen täysi oikeus, jos vaimo on tollainen kusipää, oon täysin samaa mieltä niiden kanssa, joiden mukaan parisuhteessa kenelläkään ei ole oikeus sortaa toista, on se sitten mies tai nainen. Itse sanot, että parisuhteessa pitää antaa toiselle oikeus olla sellainen kuin on ja tilaa toteuttaa itseään mutta eikö juuri tuo idioottivaimo vie mieheltään sen mahdollisuuden. Parisuhteessa yleensä toinen haluaa jotain asiaa toista enemmän, jolloin pitää löytää jokin yhteinen ratkaisu. Ei silloin aleta visertämään muiden miesten jumalaisista vartaloista. Itse kyllä pistäisin pisteen tuollaiselle. Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta, idioottivaimo kilometritehtaalle!!! Ja vielä pitäis unohtaa kaikki sanomiset ja mahdolliset tekemiset, esitä itsellesi kysymys, voisitko SINÄ unohtaa?!? Vai taidat olla itsekin pettäjä ja puolustelet omia tekemisiäsi...
Rakentavia ideoita tässä haetaan nimimerkille mutta pakko kommentoida paskaa, jota nykänen sisuksistaan suoltaa, ettei nimimerkin pasmat mene ihan sekaisin, hänhän on mun mielestä ainakin uhrina psyykkiselle väkivallalle, jota ei kenenkään tarvitsisi kestää!!! - ElämäOnLaiffia
TyyppiHki kirjoitti:
Oon itse vaan lukenut useita tarinoita parisuhteista jossa yhteinen harrastus on lopulta lähentänyt kun muuten on niin kummasti ollut, eikä "sekaisin" tässä menis kilpailemaan vaimoaan vasten, sehän se vast olis lapsellista mennä kilpailu mentaliteelilla alottaa joku harrastus, ku avioliitto on yks iso vene ja se pysyy pinnalla vaan jos ne ihmiset on partnereita siinä eikä kilpailijoita. Eikä tos vaan oo lihaksien hankkimisesta kyse (eikä ne päivässä tulis edes) vaan se vaimo vois iloita että vihdoin toikin on päättänyt tehdä jotain uutta elämällensä. Voihan "sekaisin" tyyppi olla esim 110kg ylipainonen tai joku 60kg umpilaiha, tulkoon kauneus vaik mitenkä sisältä mut alottais "sekaisin" jonku liikunnan tai todella yrittäis lopettaa sitä sohvaperuna elämää (se nyt on niin epäinhimillistä tms) ku vaimo yrittää nähtävästi kanssa rohkasta puhumalla tuolla tavalla, itekkin mä haukun mun kavereit päin naamaa ihan tikuiks ja luukasoiks jos ne on jotain 55kg, yks tommonen on ja seki haluu nyt alkaa käydä punttisalilla ku vähä haukuin, ite omasin siis noin "hienon" itsetunnon ku toi "sekaisin" ni On sellanen sanota ku "turha valittaa jos ei tee mitään" selvästikki toi vaimo on muuttunu sitten hääpäivän, mutta ihmiset muuttuu eikä se ole paha asia ellei pelkää muutosta. (joo puuttuu 0pisteet ja pilkut täst:)
Osalla se toimii, osalla ei. Tässä tapauksessa vain ei näytä todennäköiseltä, että bodaus voisi olla se yhteinen harrastus. Tässä nimenomaisessa tapauksessa miehen väkipakkoinen bodausharrastus tulisi todennäköisesti päättymään onnettomasti. Eihän olisi kyse tasa-arvoisesta harrastuksesta, koska nainen on harrastuksessa jo niin paljon pidemmällä, että olisi epätodennäköistä miehen onnistua ikinä ottamaan naista kiinni.
Edelleen suosittelisin, että mikäli mies haluaa harrastaa jotain ollakseen "tasa-arvoinen" naisensa kanssa, niin hänen kannattaisi etsiä jokin ihan oma juttu. Mieluummin sellainen josta vaimo voi kertoa kavereilleen "ylpeänä". - ElämäOnLaiffia
Pohdiskelija kirjoitti:
Voisit sinäkin mennä itsees!! Eka kirjoitat kauhean tuomitsevan tekstin, jossa haukut alkuperäisen nimimerkin kaikista sen sanomisista ja sitten rupeet syyttelemään muita siitä ja sanomaan ettei niin saa tehdä!!! Ja vielä sun kirjoituksista, miksi ei saisi muka olla mustasukkainen, mun mielestä nimimerkillä on siihen täysi oikeus, jos vaimo on tollainen kusipää, oon täysin samaa mieltä niiden kanssa, joiden mukaan parisuhteessa kenelläkään ei ole oikeus sortaa toista, on se sitten mies tai nainen. Itse sanot, että parisuhteessa pitää antaa toiselle oikeus olla sellainen kuin on ja tilaa toteuttaa itseään mutta eikö juuri tuo idioottivaimo vie mieheltään sen mahdollisuuden. Parisuhteessa yleensä toinen haluaa jotain asiaa toista enemmän, jolloin pitää löytää jokin yhteinen ratkaisu. Ei silloin aleta visertämään muiden miesten jumalaisista vartaloista. Itse kyllä pistäisin pisteen tuollaiselle. Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta, idioottivaimo kilometritehtaalle!!! Ja vielä pitäis unohtaa kaikki sanomiset ja mahdolliset tekemiset, esitä itsellesi kysymys, voisitko SINÄ unohtaa?!? Vai taidat olla itsekin pettäjä ja puolustelet omia tekemisiäsi...
Rakentavia ideoita tässä haetaan nimimerkille mutta pakko kommentoida paskaa, jota nykänen sisuksistaan suoltaa, ettei nimimerkin pasmat mene ihan sekaisin, hänhän on mun mielestä ainakin uhrina psyykkiselle väkivallalle, jota ei kenenkään tarvitsisi kestää!!!"miksi ei saisi muka olla mustasukkainen, mun mielestä nimimerkillä on siihen täysi oikeus, jos vaimo on tollainen kusipää,"
Saa toki olla mustasukkainen. Se on inhimilllistä. Mustasukkaisuus ei kuitenkaan rakenna, se hajottaa. Ainakin tässä tapauksessa missä vaimon itsetunto on hyvä ja miehen huono.
Mistään ei käy ilmi että vaimo olisi kusipää. En sanoisi miestäkään kusipääksi. Mies kykenee selvästi järkevään keskusteluun, toisin kuin Pohdiskelija (nimittely ei ole asiallista keskustelua).
"parisuhteessa kenelläkään ei ole oikeus sortaa toista, on se sitten mies tai nainen."
Aivan! Mutta ei se ole sortamista että käy kavereiden kanssa viihteellä. Se on sortamista jos puoliso yrittää rajoittaa puolison (kohtuullisia) menemisiä. Kirjoittaja ei kertonut että vaimo olisi liikenteessä useammin kuin voisi olla hyväksyttävää.
"Itse sanot, että parisuhteessa pitää antaa toiselle oikeus olla sellainen kuin on ja tilaa toteuttaa itseään mutta eikö juuri tuo idioottivaimo vie mieheltään sen mahdollisuuden. Parisuhteessa yleensä toinen haluaa jotain asiaa toista enemmän, jolloin pitää löytää jokin yhteinen ratkaisu."
Ratkaisu ei ole rajoittaminen, vaan toisen tukeminen ja hyväksyminen. Voi olla että joku on niin toisen "tossun alla", että rajoittaminen toimii. Tässä tapauksessa ei kuitenkaan näytä siltä, että mies pelastaisi tilannetta esittämällä vaatimuksia. Siispä on oltava realisti ja hyväksyttävä toinen sellaisena kuin tämä on. Silloin toinen varmmemmin pysyy parisuhteessa, eikä ota eroa.
"Itse kyllä pistäisin pisteen tuollaiselle. Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta, idioottivaimo kilometritehtaalle!!!"
No se olisi sinun valintasi ja menetyksesi. Sinun neuvosi eivät kuitenkaan käy tässä tapauksessa, koska mies selvästikään ei halua menettää vaimoaan. Sinä tässä kyseisessä tapauksessa menettäisit vaimosi.
"Ja vielä pitäis unohtaa kaikki sanomiset ja mahdolliset tekemiset, esitä itsellesi kysymys, voisitko SINÄ unohtaa?!?"
Pään hakkaaminen seinään ei hyödytä. Kyllä minä voisin unohtaa. Muutoin en olisi ollut aviossa 19 vuotta.
"Vai taidat olla itsekin pettäjä ja puolustelet omia tekemisiäsi... "
Ilman kokemuksia ei ole näkemyksiä. Mitään en ole ollut puolustamassa enkä myöskään tuomitsemassa. Kummallista, että ihmiset eivät tajua tässä tapauksessa miehen hakevan neuvoja. Ei hän tarvitse tuomitsemista. Neuvosi kilometritehtaasta on älytön, kun mies ei selvästikään halua menettää vaimoaan.
"hänhän on mun mielestä ainakin uhrina psyykkiselle väkivallalle, jota ei kenenkään tarvitsisi kestää!!!"
Kertomuksesta ei käy ilmi, että vaimo käyttäisi henkistä väkivaltaa miestään kohtaan. Selvästi mieskään ei syyllisty siihen. Hänellä vain on hätä. Sinun kaltaisesi neuvot eivät tuota hätää lievitä.
Se tietenkin on totta, että minkäänlaista väkivaltaa, edes psyykkistä, ei tarvitse kestää. Sinun neuvostasi vain paistaa läpi, että itse olet altis syyllistymään henkiseen väkivaltaan omassa suhteessasi. Sinulla selvästi on vähemmän ymmärrystä kuin kirjoittajamiehellä. Hänellä näyttäisi olevan paremmat edellytykset onnelliseen parisuhteeseen kuin sinulla. - TyyppiHki
Osalla se toimii, osalla ei. Tässä tapauksessa vain ei näytä todennäköiseltä, että bodaus voisi olla se yhteinen harrastus. Tässä nimenomaisessa tapauksessa miehen väkipakkoinen bodausharrastus tulisi todennäköisesti päättymään onnettomasti. Eihän olisi kyse tasa-arvoisesta harrastuksesta, koska nainen on harrastuksessa jo niin paljon pidemmällä, että olisi epätodennäköistä miehen onnistua ikinä ottamaan naista kiinni.
Edelleen suosittelisin, että mikäli mies haluaa harrastaa jotain ollakseen "tasa-arvoinen" naisensa kanssa, niin hänen kannattaisi etsiä jokin ihan oma juttu. Mieluummin sellainen josta vaimo voi kertoa kavereilleen "ylpeänä".Kyllä se mies saavuttais parin vuoden treenillä viimestään naisensa tason ja todennäkösesti menee jo yli, jos sillä mitään niin väliä. "sekasin" tyypihän vois innostua tästä punttisalista kun ei tarvis loppuelämää olla sit ihan naru.
- näykkiiköjokupäätäsi
"miksi ei saisi muka olla mustasukkainen, mun mielestä nimimerkillä on siihen täysi oikeus, jos vaimo on tollainen kusipää,"
Saa toki olla mustasukkainen. Se on inhimilllistä. Mustasukkaisuus ei kuitenkaan rakenna, se hajottaa. Ainakin tässä tapauksessa missä vaimon itsetunto on hyvä ja miehen huono.
Mistään ei käy ilmi että vaimo olisi kusipää. En sanoisi miestäkään kusipääksi. Mies kykenee selvästi järkevään keskusteluun, toisin kuin Pohdiskelija (nimittely ei ole asiallista keskustelua).
"parisuhteessa kenelläkään ei ole oikeus sortaa toista, on se sitten mies tai nainen."
Aivan! Mutta ei se ole sortamista että käy kavereiden kanssa viihteellä. Se on sortamista jos puoliso yrittää rajoittaa puolison (kohtuullisia) menemisiä. Kirjoittaja ei kertonut että vaimo olisi liikenteessä useammin kuin voisi olla hyväksyttävää.
"Itse sanot, että parisuhteessa pitää antaa toiselle oikeus olla sellainen kuin on ja tilaa toteuttaa itseään mutta eikö juuri tuo idioottivaimo vie mieheltään sen mahdollisuuden. Parisuhteessa yleensä toinen haluaa jotain asiaa toista enemmän, jolloin pitää löytää jokin yhteinen ratkaisu."
Ratkaisu ei ole rajoittaminen, vaan toisen tukeminen ja hyväksyminen. Voi olla että joku on niin toisen "tossun alla", että rajoittaminen toimii. Tässä tapauksessa ei kuitenkaan näytä siltä, että mies pelastaisi tilannetta esittämällä vaatimuksia. Siispä on oltava realisti ja hyväksyttävä toinen sellaisena kuin tämä on. Silloin toinen varmmemmin pysyy parisuhteessa, eikä ota eroa.
"Itse kyllä pistäisin pisteen tuollaiselle. Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta, idioottivaimo kilometritehtaalle!!!"
No se olisi sinun valintasi ja menetyksesi. Sinun neuvosi eivät kuitenkaan käy tässä tapauksessa, koska mies selvästikään ei halua menettää vaimoaan. Sinä tässä kyseisessä tapauksessa menettäisit vaimosi.
"Ja vielä pitäis unohtaa kaikki sanomiset ja mahdolliset tekemiset, esitä itsellesi kysymys, voisitko SINÄ unohtaa?!?"
Pään hakkaaminen seinään ei hyödytä. Kyllä minä voisin unohtaa. Muutoin en olisi ollut aviossa 19 vuotta.
"Vai taidat olla itsekin pettäjä ja puolustelet omia tekemisiäsi... "
Ilman kokemuksia ei ole näkemyksiä. Mitään en ole ollut puolustamassa enkä myöskään tuomitsemassa. Kummallista, että ihmiset eivät tajua tässä tapauksessa miehen hakevan neuvoja. Ei hän tarvitse tuomitsemista. Neuvosi kilometritehtaasta on älytön, kun mies ei selvästikään halua menettää vaimoaan.
"hänhän on mun mielestä ainakin uhrina psyykkiselle väkivallalle, jota ei kenenkään tarvitsisi kestää!!!"
Kertomuksesta ei käy ilmi, että vaimo käyttäisi henkistä väkivaltaa miestään kohtaan. Selvästi mieskään ei syyllisty siihen. Hänellä vain on hätä. Sinun kaltaisesi neuvot eivät tuota hätää lievitä.
Se tietenkin on totta, että minkäänlaista väkivaltaa, edes psyykkistä, ei tarvitse kestää. Sinun neuvostasi vain paistaa läpi, että itse olet altis syyllistymään henkiseen väkivaltaan omassa suhteessasi. Sinulla selvästi on vähemmän ymmärrystä kuin kirjoittajamiehellä. Hänellä näyttäisi olevan paremmat edellytykset onnelliseen parisuhteeseen kuin sinulla.Eli erehtyminen on inhimillistä ja kuten ElämäOnLaiffia totesi, niin on mustasukkaisuuskin. Olen myös hyvin pitkälti hänen kanssaan samaa mieltä. MUTTA minusta sekin voidaan laskea henkiseksi väkivallaksi, että vaimo kiusaa/kiusoittelee miestään. Kyllä semmoinen puree itsetuntoa ja minulle tulee mieleen ihan ala- ja yläasteella tapahtuva koulukiusaaminen. Tuotetaan muille mielipahaa, omantunnon parantamiseksi. Narsistisuus on yleistä, mutta en voi mennä sanomaan kuinka usein sitä tapahtuu parisuhteissa. En omaa niin suurta kokemusta. Tiedän että ElämäOnLaiffia tajuaa suhteista enemmän kuin minä joten annan hänen sanoa mielipiteensä tästä kuvakulmasta katsottuna.
- Tiina
Edelleen suosittelisin, että mikäli mies haluaa harrastaa jotain ollakseen "tasa-arvoinen" naisensa kanssa, niin hänen kannattaisi etsiä jokin ihan oma juttu. Mieluummin sellainen josta vaimo voi kertoa kavereilleen "ylpeänä".harrastus voi toki lähentää, mutta silloin sen täytyy syntyä yhteisestä ajatuksesta.
- mies
Sarvista kiinni ja sano vaimollesi , että nyt puhutaan missä mennään ja selvität asian. jutustasi sain sen kuvan, että ei ole epäilystäkään etteikö vaimosi pettäisi sinua. on löytänyt jonkun tyhjäpäisen kiiltokuva surkimuksen salilta joka on sekoittanut hänen päänsä. Eniten teillä todellisuudessa kärsii lapsenne.
- OHHOH
Ei nyt millään pahalla, mut oot sä tosiaan noin nyhverö, että annat vaimos kusettaa mennen tullen.
Mulle jos vaimo esittäis noita temppujaan, ei sitä tapahtuis kauan. Olen siis nainen, älä unohda. Naiset eivät arvosta miestä, joka ei osaa kuin nyökyttää, sellaisia kusetetaan todella rankasti. Anna vaimolles tasan kaks vaihtoehtoo, tai mieluummin ei yhtään. Ei pelkkä salilla käynti tee ihmistä tollaseks, käynhän siellä itsekin. en silti kohtele miestäni kuin paskakasaa. Sitä saa, mitä tilaa.... Muista se. - Saman kokenut
Niin saat todisteita. Palkkaat hänet seuraamaan salaa vaimoasi sekä ottamaan todisteeksi valokuvia.
- Cat
Luulen että vaimosi haluaa nyt mennä ja bilettää kuin teinityttönen. Anna vaimosi olla mitä on eläkä rajoita hänen menemisiään. Parhaiten pelastat avioliittosi antamalla vaimosi olla juuri sellainen kuin on. Jos alat rajoittamaan ja olet mustasukkainen, tulet ennen pitkään pilaamaan suhteesi. Ja koita itsekkin joskus lähteä omalla kaveriporukalla ja pitää hauskaa. Ei siitä mitään tule että sinä vain hoidat lapsia kotona etkä koskaan käy tuulettumassa. Ei sitten jää aikaa miettiä kaikkia pahoja asioita jotka eivät välttämättä pidä paikkansakkaan. Mutta jos asia alkaa oikein vaivaamaan etkä saa mielenrauhaa istu vaimosi kanssa alas ja sanot että nyt hemskatti jutellaan asia loppuun ja sanot että olet kyllästynyt hänen välinpitämättömyyteensä ja että et jaksa enää. Sanot että joko me nyt jutellaan tai sitten erotaan mutta että nyt riitti.
- Pohdiskelija
... taitaakin olla vaimon asenne rakentavaan keskusteluun ainakin keskustelun kulun perusteella. Siinä ei paljon auta, jos toinen ei vakavasti halua/pysty/osaa keskustella.
- nainen
Jos et vielä ole myöntänyt itsellesi ja sanonut hänelle että olet vihainen, niin on korkea aika. Tollainenhan herättää vihaa kenessä vaan ja jos et sitä ole itsessäsi tunnistanut niin alahan etsiä.
Vaimo taitaa ärsyttää sinua kokeillakseen suhteen rajoja, miten pitkälle hän voi mennä että sinä reagoit. Jos hän olisi täysin välinpitämätön niin sitten olisi jo paha tilanne. Ilmaise suoraan ja tiukin äänenpainoin hänelle että tuollainen satuttaa sinua, näytä että kunnioitat itseäsi, ja sano että haluat tietää missä nyt mennään. Ei mitään rähinää, mikä ei saa mitään aikaan, vaan itsevarma asenne ja kissa pöydälle.
Näytä että pärjäät. Nythän vaikuttaa siltä että olet tosi riippuvainen vaimostasi. Pidä tiukasti kiinni omista suunnitelmistasi, kun niitä teet. Mitä enemmän myötäilet, sitä enemmän hän tulee piiloaggressiiviseksi ja hakee sinun kanssasi rajoja - kunnes tulee se piste että hän turhautuu ja lähtee kävelemään ja sitten ovet paukkuvat.
Onhan monet lihaksikkaat miehet seksikkäitä. Ei voi mitään, olen urheileva sinkku ja sellaiseen minäkin kallistuisin ja olen aina kallistunut, vakka kantensa valitsee. Vaimollesi aukeni uusi maailma kun hän muuttui. Yhteisiä asioita uusien ihmisten kanssa, asioita joita sinä et tee ollenkaan. Yhteistä puhuttavaa. Yläasteen unelmat urheilijapoikakaverista näyttävät mahdollisilta ja hän on sokeutunut sille hyvälle mitä hänellä jo on.
Nainen on mennyt kanssasi alttarille saakka. Nyt hän ehkä miettii että tekikö hän virheen, kun hyvännäköisiä sinkkumiehiä pyörii kannoilla. Jos haluat pitää hänet, ei voi muuta kuin muistuttaa kuinka hyvä olet ja että hän on väärässä hakiessaan muuta seuraa!- Pohdiskelija
Tossa nykäselle oiva esimerkki siitä miten pitäisi kannustaa ja rohkaista eteenpäin!!!
Hyvä nainen!!! - ElämäOnLaiffia
"Jos haluat pitää hänet, ei voi muuta kuin muistuttaa kuinka hyvä olet ja että hän on väärässä hakiessaan muuta seuraa!"
Ei sitä pidä "muistuttaa", että miten hyvä on. Ei vakuutteluilla mitään saavuteta. Omalla toiminnalla ja käytöksellä vain voi vakuuttaa toisen hyvyydestään.
Ja miksi hän on väärässä hakiessaan seuraa? Eikö ole normaalia ihmiselle, että hänellä on ystäviä? Ei parisuhde välttämättä riitä korvaamaan ystäviä. Eikä pidäkään. Jos joku haluaa elää kaiken vapaa-ajan kotona puolisonsa kainalossa, niin tehköön niin. Mutta ei kaikkia pidä pakottaa samaan muottiin! - Pohdiskelija
"Jos haluat pitää hänet, ei voi muuta kuin muistuttaa kuinka hyvä olet ja että hän on väärässä hakiessaan muuta seuraa!"
Ei sitä pidä "muistuttaa", että miten hyvä on. Ei vakuutteluilla mitään saavuteta. Omalla toiminnalla ja käytöksellä vain voi vakuuttaa toisen hyvyydestään.
Ja miksi hän on väärässä hakiessaan seuraa? Eikö ole normaalia ihmiselle, että hänellä on ystäviä? Ei parisuhde välttämättä riitä korvaamaan ystäviä. Eikä pidäkään. Jos joku haluaa elää kaiken vapaa-ajan kotona puolisonsa kainalossa, niin tehköön niin. Mutta ei kaikkia pidä pakottaa samaan muottiin!... mun mielestä, että puoliso ramppaa raflassa toiselle tuntemattomien kanssa, tässäkin tapauksessa selvästi myös toisen sukupuolen kanssa. Jos haluu sinkkuilla niin silloin pitää olla sinkku!! Se ei kuulu parisuhteeseen. Mä ainakin haluisin, että oma puoliso tuo kavereitaan kylään, että tietää kenen kanssa liikkuu! Tottakai voi olla kavereita, miehiä ja naisia mutta ei niistä silloin puhuta, että tyyliin "se on niin ihana mies, ai että sillä on upee peppu" ja "mä niin rakastan kun se puristelee mua pyllystä". Luepa mun aikaisempi kirjoitus otsikolla tässä ajatuksia niin pääset vähän edes jyvälle mun käsityksistäni asiasta ja ratkaisuista. Nämä viimeiset ovat olleet vain kommentteja sun käsittämättömiin tuomarointeihin, joita harrastat...
- ElämäOnLaiffia
Pohdiskelija kirjoitti:
... mun mielestä, että puoliso ramppaa raflassa toiselle tuntemattomien kanssa, tässäkin tapauksessa selvästi myös toisen sukupuolen kanssa. Jos haluu sinkkuilla niin silloin pitää olla sinkku!! Se ei kuulu parisuhteeseen. Mä ainakin haluisin, että oma puoliso tuo kavereitaan kylään, että tietää kenen kanssa liikkuu! Tottakai voi olla kavereita, miehiä ja naisia mutta ei niistä silloin puhuta, että tyyliin "se on niin ihana mies, ai että sillä on upee peppu" ja "mä niin rakastan kun se puristelee mua pyllystä". Luepa mun aikaisempi kirjoitus otsikolla tässä ajatuksia niin pääset vähän edes jyvälle mun käsityksistäni asiasta ja ratkaisuista. Nämä viimeiset ovat olleet vain kommentteja sun käsittämättömiin tuomarointeihin, joita harrastat...
"vain kommentteja sun käsittämättömiin tuomarointeihin"
Kuka tässä tuomaroi? Minä olen peräänkuuluttanut ymmärtämistä ja anteeksiantoa. Sinä olet ollut toimittamassa kilometritehtaalle! - sekaisin
"vain kommentteja sun käsittämättömiin tuomarointeihin"
Kuka tässä tuomaroi? Minä olen peräänkuuluttanut ymmärtämistä ja anteeksiantoa. Sinä olet ollut toimittamassa kilometritehtaalle!Vaimoni hakkasi minut juuri. Yhyy...
- nainen
Ja miksi hän on väärässä hakiessaan seuraa? Eikö ole normaalia ihmiselle, että hänellä on ystäviä? Ei parisuhde välttämättä riitä korvaamaan ystäviä. Eikä pidäkään. Jos joku haluaa elää kaiken vapaa-ajan kotona puolisonsa kainalossa, niin tehköön niin. Mutta ei kaikkia pidä pakottaa samaan muottiin!Pakkohan mun on nyt selventää tähän että en suinkaan tarkoittanut sitä että mies rupeaisi itseään ääneen kehumaan. Tarkoitin sitä että omasta selkärangasta, arvoista ja itsekunnioituksesta voi "muistuttaa" myös ilman sanoja, vaikka sillä että ottaa sen kissan pöydälle, istuu alas ja puhuu asiat halki rehdisti, suorastaan vaatii sitä.
Tuskin meistä monikaan alkaisi itseään ääneen kehumaan ja sillä tavoin ajamaan asiaansa. Yhtä lailla se että pakottaisi toista muuttumaan takaisinpäin, siihen mitä ennen oli, olisi järjetöntä, koska se vain lisäisi vettä myllyyn. Tämä dominantti puolisohan kokee olevansa ylempänä toista ja tuntee varmaankin olevansa nyt parempi ja kehittyneempi ihminen kuin ennen, laihempi, kauniimpi, vahvempi ja halutumpi. Selkein kontrasti entiseen on miestä isompi lihasvoima. Jos toinen yrittäisi vetää häntä takaisin samaan vanhaan pullamössöön (millaisena hän sitä varmaan nykyään ajattelee), niin ei hyvä heilu.
Salilla käymisen rajoittaminen tuntuisi siltä että kapuaisi p* edellä puuhun. Pohjimmiltaan kun konlifktissa ei ole se sali syypäänä, vaan muutokset jotka alkaa kaihertaa kahden ihmisen välistä dynamiikkaa uuteen malliin ja tuoda kaiken maailman selvittämättömiä alemmuuden- ja ylemmyydentunteita kehiin.
Päämäärättömästä anelusta, jaagaamisesta ja itsensä uudelleenmyymisestä omalle puolisolle ei nyt voisi seurata kuin ivanaurua, varsinkaan tämän rouvan kohdalla. Onhan se jo selvä että suostuttelu ja hyssyttely ei toimi alkuunkaan jos ko. ihminen tosiaan pystyy jopa nauramaan itkevälle miehelle. (Sympatiani alkuperäiselle kirjoittajalle.) Se mikä saattaa auttaa pelastamaan tilanteen on jos mies alkaa parantaa omaa oloaan ja vaikka kuntoaan niin että on vähemmän riippuvainen vaimon toilailuista ja pystyy sillä tavoin tasoittamaan pelitilannetta.
En myöskään tarkoittanut että pitäisi elää kuin paita ja peppu joka käänteessä. Jokaisella on oikeus omiin kavereihin ja harrastuksiin. Se on kuitenkin ihan eri juttu kuin yön viettäminen vieraassa sängyssä ilman mitään viestiä, samalla kun huolestunut partneri yrittää saada unta ja pyörittelee kauhukuvia mielessään. Se on väärin. Väärin väärin ja väärin. Elämänkumppania ei jätetä roikkumaan tyhjän päälle. Jotkut ehkä aavistuksen nuoremmat kommuuni-ihmiset soittavat kämppäkavereillekin, jos ovat yllättäen yön poissa. Eli sellainen ylimääräinen öinen haahuilu on ihan jotain muuta mitä papin edessä on luvataan. Kaiken maailman eroottinen vihjailu siihen päälle on puhdasta ilkeyttä. Eiköhän meistä monet olisi asiasta suht samaa mieltä, jos kohdalle sattuisi. - ElämäOnLaiffia
nainen kirjoitti:
Pakkohan mun on nyt selventää tähän että en suinkaan tarkoittanut sitä että mies rupeaisi itseään ääneen kehumaan. Tarkoitin sitä että omasta selkärangasta, arvoista ja itsekunnioituksesta voi "muistuttaa" myös ilman sanoja, vaikka sillä että ottaa sen kissan pöydälle, istuu alas ja puhuu asiat halki rehdisti, suorastaan vaatii sitä.
Tuskin meistä monikaan alkaisi itseään ääneen kehumaan ja sillä tavoin ajamaan asiaansa. Yhtä lailla se että pakottaisi toista muuttumaan takaisinpäin, siihen mitä ennen oli, olisi järjetöntä, koska se vain lisäisi vettä myllyyn. Tämä dominantti puolisohan kokee olevansa ylempänä toista ja tuntee varmaankin olevansa nyt parempi ja kehittyneempi ihminen kuin ennen, laihempi, kauniimpi, vahvempi ja halutumpi. Selkein kontrasti entiseen on miestä isompi lihasvoima. Jos toinen yrittäisi vetää häntä takaisin samaan vanhaan pullamössöön (millaisena hän sitä varmaan nykyään ajattelee), niin ei hyvä heilu.
Salilla käymisen rajoittaminen tuntuisi siltä että kapuaisi p* edellä puuhun. Pohjimmiltaan kun konlifktissa ei ole se sali syypäänä, vaan muutokset jotka alkaa kaihertaa kahden ihmisen välistä dynamiikkaa uuteen malliin ja tuoda kaiken maailman selvittämättömiä alemmuuden- ja ylemmyydentunteita kehiin.
Päämäärättömästä anelusta, jaagaamisesta ja itsensä uudelleenmyymisestä omalle puolisolle ei nyt voisi seurata kuin ivanaurua, varsinkaan tämän rouvan kohdalla. Onhan se jo selvä että suostuttelu ja hyssyttely ei toimi alkuunkaan jos ko. ihminen tosiaan pystyy jopa nauramaan itkevälle miehelle. (Sympatiani alkuperäiselle kirjoittajalle.) Se mikä saattaa auttaa pelastamaan tilanteen on jos mies alkaa parantaa omaa oloaan ja vaikka kuntoaan niin että on vähemmän riippuvainen vaimon toilailuista ja pystyy sillä tavoin tasoittamaan pelitilannetta.
En myöskään tarkoittanut että pitäisi elää kuin paita ja peppu joka käänteessä. Jokaisella on oikeus omiin kavereihin ja harrastuksiin. Se on kuitenkin ihan eri juttu kuin yön viettäminen vieraassa sängyssä ilman mitään viestiä, samalla kun huolestunut partneri yrittää saada unta ja pyörittelee kauhukuvia mielessään. Se on väärin. Väärin väärin ja väärin. Elämänkumppania ei jätetä roikkumaan tyhjän päälle. Jotkut ehkä aavistuksen nuoremmat kommuuni-ihmiset soittavat kämppäkavereillekin, jos ovat yllättäen yön poissa. Eli sellainen ylimääräinen öinen haahuilu on ihan jotain muuta mitä papin edessä on luvataan. Kaiken maailman eroottinen vihjailu siihen päälle on puhdasta ilkeyttä. Eiköhän meistä monet olisi asiasta suht samaa mieltä, jos kohdalle sattuisi.Kiinnitin kuitenkin huomioni seuraavaan:
"Se on kuitenkin ihan eri juttu kuin yön viettäminen vieraassa sängyssä ilman mitään viestiä, samalla kun huolestunut partneri yrittää saada unta ja pyörittelee kauhukuvia mielessään. Se on väärin."
Noinhan ei kertomuksessa ollut. Vaimohan nimenomaan tekstasi miehelle jäävänsä yökylään. - nainen
Kiinnitin kuitenkin huomioni seuraavaan:
"Se on kuitenkin ihan eri juttu kuin yön viettäminen vieraassa sängyssä ilman mitään viestiä, samalla kun huolestunut partneri yrittää saada unta ja pyörittelee kauhukuvia mielessään. Se on väärin."
Noinhan ei kertomuksessa ollut. Vaimohan nimenomaan tekstasi miehelle jäävänsä yökylään.näin on. oikeassa olet.
- oraakkeli
Kiinnitin kuitenkin huomioni seuraavaan:
Noinhan ei kertomuksessa ollut. Vaimohan nimenomaan tekstasi miehelle jäävänsä yökylään.luuletko todella, että vaimo, ilman mitään ennakkovaroitusta, on lähtenyt vain kimbleä pelaamaan jatkoille...heh. Ihminen, joka parisuhteessa tekee toiselle tollaisen homma, ei pysty asettumaan itse toisen asemaan. Toihan on aivan ilkeyttä, ja suorastaan pettämistä.
- ElämäOnLaiffia
oraakkeli kirjoitti:
luuletko todella, että vaimo, ilman mitään ennakkovaroitusta, on lähtenyt vain kimbleä pelaamaan jatkoille...heh. Ihminen, joka parisuhteessa tekee toiselle tollaisen homma, ei pysty asettumaan itse toisen asemaan. Toihan on aivan ilkeyttä, ja suorastaan pettämistä.
Ei sinunkaan. Itse asiassa, luulo ei ole tiedon väärtti.
"Ihminen, joka parisuhteessa tekee toiselle tollaisen homma, ei pysty asettumaan itse toisen asemaan."
Tuo ei välttämättä pidä paikkaansa. Me lukijat emme voi tietää miten kyseinen vaimo reagoisi jos hänen mies tekisi saman. En muutenkaan ymmärrä tuollaista kärpäsen häräksi ylentämistä. Kyseiselle tapaukselle voi olla paljon muitakin selityksiä kuin "pettäminen".
Jos puoliso haluaa pettää, niin hän voi tehdä niin olematta yötä pois kotoa. Siksi tuollainen meuhkaaminen on lapsellista. - oraakkeli
Ei sinunkaan. Itse asiassa, luulo ei ole tiedon väärtti.
"Ihminen, joka parisuhteessa tekee toiselle tollaisen homma, ei pysty asettumaan itse toisen asemaan."
Tuo ei välttämättä pidä paikkaansa. Me lukijat emme voi tietää miten kyseinen vaimo reagoisi jos hänen mies tekisi saman. En muutenkaan ymmärrä tuollaista kärpäsen häräksi ylentämistä. Kyseiselle tapaukselle voi olla paljon muitakin selityksiä kuin "pettäminen".
Jos puoliso haluaa pettää, niin hän voi tehdä niin olematta yötä pois kotoa. Siksi tuollainen meuhkaaminen on lapsellista.olet niin kärkäs ottamaan kantaa muiden esittämiin näkökulmiin, jotka eivät ole tapauksen naisen kannalta suopeita. eihän vain ole käynyt niin, että itse olet kyseinen nainen, tai vastaavassa tilanteessa elävä, joka väkisin etsii ulospääsyä omasta toiminnasta aiheutuvasta ahdistuksesta...
ja toisaalta, kritisoit muiden kirjoitelmia, mutta mikään tekee sinun kirjoituksistasi absoluuttiseen totuuteen verrattavan parisuhde-evankeliumin...
mutta useinhan totuus koskee. Hyvää päivänjatkoa, ja tsemppiä alkuperäiselle kirjoittajalle. Tietysti sillä varauksella, että kirjoitus käsittelee todellista tapahtumasarjaa - ElämäOnLaiffia
oraakkeli kirjoitti:
olet niin kärkäs ottamaan kantaa muiden esittämiin näkökulmiin, jotka eivät ole tapauksen naisen kannalta suopeita. eihän vain ole käynyt niin, että itse olet kyseinen nainen, tai vastaavassa tilanteessa elävä, joka väkisin etsii ulospääsyä omasta toiminnasta aiheutuvasta ahdistuksesta...
ja toisaalta, kritisoit muiden kirjoitelmia, mutta mikään tekee sinun kirjoituksistasi absoluuttiseen totuuteen verrattavan parisuhde-evankeliumin...
mutta useinhan totuus koskee. Hyvää päivänjatkoa, ja tsemppiä alkuperäiselle kirjoittajalle. Tietysti sillä varauksella, että kirjoitus käsittelee todellista tapahtumasarjaa"olet niin kärkäs ottamaan kantaa muiden esittämiin näkökulmiin, jotka eivät ole tapauksen naisen kannalta suopeita."
Sinulla menee sekaisin asiat. Ei alkuperäistä kirjoittajaa auta se, että muut esittävät "näkökulmia" hänen vaimostaan. Häntä auttaa vain oman itsetunnon kohottaminen ja faktojen myöntäminen. Hän kun ei halua laittaa vaimoaan "maantielle". Siispä kaikkinaisten "näkulmien" esittäminen sinun tapaasi on juuri sellaista palautetta mitä ko. mies vähiten tarvitsee.
Muuten, en ole omaa sukupuoltani tuonut ilmi yhdessäkään viestissäni.
"mutta mikään tekee sinun kirjoituksistasi absoluuttiseen totuuteen verrattavan parisuhde-evankeliumin..."
Ainoa absoluuttinen totuus on, että ei ole olemassa mustavalkoista totuutta näissä asioissa. Minä kehotankin ymmärtämään ja tukemaan puolisoa, en tuomitsemaan. Sinun kaltaisesi "neuvojat" tuskin omassakaan parisuhteessaan menestyvät. - bismorgen
sekaisin kirjoitti:
Vaimoni hakkasi minut juuri. Yhyy...
Tere,
Oletkohan tosissasi tämän jutun suhteen?
Onko tarinasi keksittyä? Alkaa nimittäin tuntumaan siltä. Mutta omalta kohdaltani evvk.
No, eipä sillä väliä. Olet saanut aikaiseksi ainakin keskustelua parisuhteesta.
Itse aion taas mennä salille illalla flirttailemaan kivannäköisten naisten kanssa treenaamisen lomassa. Sehän se tuo lisäpotkua treeniin, sujuu pyramiditreenikin tehokkailla ja lyhyillä palautuksilla.
Tiedä vaikka tulisi tehtyä treffitkin jonkun kaa. - oraakkeli
"olet niin kärkäs ottamaan kantaa muiden esittämiin näkökulmiin, jotka eivät ole tapauksen naisen kannalta suopeita."
Sinulla menee sekaisin asiat. Ei alkuperäistä kirjoittajaa auta se, että muut esittävät "näkökulmia" hänen vaimostaan. Häntä auttaa vain oman itsetunnon kohottaminen ja faktojen myöntäminen. Hän kun ei halua laittaa vaimoaan "maantielle". Siispä kaikkinaisten "näkulmien" esittäminen sinun tapaasi on juuri sellaista palautetta mitä ko. mies vähiten tarvitsee.
Muuten, en ole omaa sukupuoltani tuonut ilmi yhdessäkään viestissäni.
"mutta mikään tekee sinun kirjoituksistasi absoluuttiseen totuuteen verrattavan parisuhde-evankeliumin..."
Ainoa absoluuttinen totuus on, että ei ole olemassa mustavalkoista totuutta näissä asioissa. Minä kehotankin ymmärtämään ja tukemaan puolisoa, en tuomitsemaan. Sinun kaltaisesi "neuvojat" tuskin omassakaan parisuhteessaan menestyvät.jepjep=) se koira kalahtaa...
- Niinhän
bismorgen kirjoitti:
Tere,
Oletkohan tosissasi tämän jutun suhteen?
Onko tarinasi keksittyä? Alkaa nimittäin tuntumaan siltä. Mutta omalta kohdaltani evvk.
No, eipä sillä väliä. Olet saanut aikaiseksi ainakin keskustelua parisuhteesta.
Itse aion taas mennä salille illalla flirttailemaan kivannäköisten naisten kanssa treenaamisen lomassa. Sehän se tuo lisäpotkua treeniin, sujuu pyramiditreenikin tehokkailla ja lyhyillä palautuksilla.
Tiedä vaikka tulisi tehtyä treffitkin jonkun kaa.Aina löytyy feikkaajia jotka haluavat sotkea keskustelun.
Rautalankamalli. Vastasit juuri feikin, et alkuperäisen, kirjoitukseen! - bismorgen
Niinhän kirjoitti:
Aina löytyy feikkaajia jotka haluavat sotkea keskustelun.
Rautalankamalli. Vastasit juuri feikin, et alkuperäisen, kirjoitukseen!Niinpä sanoi kana pojistansa.
Asia ei hetkauta minua lainkaan eikä liiemmin keskustelun taso.
Luepa aiemmat kirjoitukseni niin tiedät miten olen asian nähnyt. - kyssäri
Niinhän kirjoitti:
Aina löytyy feikkaajia jotka haluavat sotkea keskustelun.
Rautalankamalli. Vastasit juuri feikin, et alkuperäisen, kirjoitukseen!sinä sen tiedät, oletko tuo avaaja tai feikki?
- Narukäsi
Asetu äijä muijas yläpuolelle, anna kenkää, ota lapset itelles, käy lenkillä, iske hyvän näkönen nainen, nosta leukaperiäsi ja anna nykyisen vaimon kadehtia sua viiden vuoden päästä. Tää on totuus että näitä itsetunnonkohottajabodareita löytyy joka puolelta ja aina ne jutut ja asiat pyörii yhden tai kahden asian ympärillä kun ei ole ymmärrystä ja älykkyyttä enempään. Kunnon fudut ja sillä siisti!!!
- mielipide
Mun mielestä ei ole todellakaan normaalia jos äijät salilla leikillään taputtelee vaimosi takapuolta. Sen verran on salilla tullut käytyä, että illanvietot on joskus ihan normaaleja treenien jälkeen mutta että taputtelua vielä. Ja kuten itsekin sen sanoit niin he ainakin ovat kiinnostuneita kun ehdotuksiakin ovat tehneet.
Vaimosi on löytänyt mukavaa seuraa, eikä siinä seurassa itsetunnonkohottajista ole pulaa. On varmasti mukava kuulla kohteliaisuuksia (vierailta) miehiltä, mutta perheellisenä ihmisenä vaimosi käytös on ajattelematonta. Ei ole vastuullista öiseen aikaan lähetellä viestejä, että oho, menikin vähän pitkäks.
Jos vaimosi lähtee (ero), niin veikkaisin että parin vuoden sisään mieli muuttuu ja alkaa kaduttaa. Mutta silloin on jo liian myöhäistä. Riippuu tietysti kummalle lapsi jäisi.
Ja mitä siihen kiusotteluun tulee niin jos koet sen loukkaavaksi niin sano siitä. Ei tästä asiasta ole muuta tietä pois kun puhuminen. Vaikka tilanne rauhottuisikin eli vaimosi jättäisi salikaverit vähemmälle niin mieltä varmaan kalvaisi pitkään jos et tietäisi totuutta. Et saa täältä netistä oikeita vastauksia vaan vaimoltasi.
En kyllä ihmettelisi jos tämä olisi provo.- höh
ei kai avaaja muuten tällaisia kommentteja väliin heittelisi:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=500000000000010&posting=22000000004338197
Kaikki on vaan niin tohkeissaan.. mutta ihan hyvä aihe sinänsä, joten ei väliä vaikka provo onkin. - höh
höh kirjoitti:
ei kai avaaja muuten tällaisia kommentteja väliin heittelisi:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=500000000000010&posting=22000000004338197
Kaikki on vaan niin tohkeissaan.. mutta ihan hyvä aihe sinänsä, joten ei väliä vaikka provo onkin.Mietinpä vielä hiukan ja huomasin väitteessäni mikä oli vialla. Hitto että olin hölmö.....Voihan tämä olla totta tai provo mutta tulipa kirjoitettua hölmöä kommenttia, onneksi ei oikealla nimelläni.....
- alkuper. höh
höh kirjoitti:
Mietinpä vielä hiukan ja huomasin väitteessäni mikä oli vialla. Hitto että olin hölmö.....Voihan tämä olla totta tai provo mutta tulipa kirjoitettua hölmöä kommenttia, onneksi ei oikealla nimelläni.....
kun tämä juttu meni sulle läpi? :=D
- Mikko
Koita ihmeessä aloittaa jokin kamppailulaji.. Kunto kasvaa ja itseluottamus... Jos se vaikka olisi sun juttu.
- bismorgen
Moi,
Niin meni tämäkin keskustelu ketuille että takaseinä vain paukkui!
Kaiken maailman pellet kirjoittelevat heti idioottimaisia kommenttejaan kunhan vain näkevät sanan sali. Missä on nuorten miesten järjenjuoksu?
Toivottavasti nimim. sekaisin on saanut tarvitsemaansa tukea ja ymmärtämystä riittävästi että osin sen turvin kykenee tekemään suhteessaan itselleen mieluisan ratkaisun.
Sen moro ja tsemppiä sinulle!
- Mika0800
... muuttunut kusipääksi.
Nyt sinulla on vaon huonoja vaihtoehtoja, joista joudut valitsemaan pienimmän pahan:
1. Joudut itse käymään salilla, kunnes sinusta tulee lihaksikkaampi kuin vaimostasi (vaikkei itseäsi kiinnostaisi salilla käynti sitten pätkääkään) ... ja lopuks läiskit kusipäälle turpaan...
2. Joudut sietämään vaimosi yhä pahenevaa käytöstä!
3. Laita avioero vireille ja äkkiä. Ennen sitä kuitenkin yritä järjestää niin, että sinulla on mahdollisimman hyvät todisteet vaimosi kaikista mahdollisista lainvastaisista ja/tai moraalisesti epäilyttävistä teoista. Tarvitset niitä, jos haluat yksinhuoltajaksi 5v lapsellesi. Muussa tapauksessa joudut elatusvelvolliseksi, jolloin lapsestasi tulee sinulle pelkkä taloudellinen taakka.
Nimittäin, jos vaimostasi tulee yh, niin hän tietenkin käyttää sinulta (tarvittaessa ulosottokelpoiset) elatusmaksut oman hyvinvointinsa edustamiseen, ja pukee lapsenne halvimpiin mahdollisiin rääsyihin (saa kirpputoreilta halvalla). Tässä tilanteessa sinun varmaan käy sääliksi lastanne, mutta älä silti osta lapsellesi nättejä vaatteita! Muutenhan katkera ex-vaimosi myy ne kirppiksellä, ostaa halvemmat tilalle, ja käyttää erotuksen itselleen, ei lapsen, hyväksi!
Jos kaikesta huolimatta joudut elatusvelvolliseksi, tee näin:
Jos haluat pukea lapsesi nätisti, tee niin. MUTTA: pidä huoli, että kun lapsesi palaa äitinsä luokse, hän palaa samassa asussa kuin sieltä tulikin, eli ne tyylikkäät asusteet jäävät sinulle. Ikävää lapselle, mutta ainoa keino estää feminazi-ex-vaimosi taholta tapahtuva väärinkäyttö ja lapsen avulla tehty kiristys.- nainen
Mika, olet ollut niin myöhään hereillä ja niin kiivain ajatuksin että taidat puhua kokemuksesta. Sure thing, nainen on ollut ilkeä. Eiköhän se kuitenkin oo niin että väkivalta ei mitään ratkaise.
Jos miehestä tulisi atleetti, se itsessään ratkaisisi osan ongelmaa, koska se olisi sopusuhtaista naiseen nähden. Huolimatta siitä kuka on syypää tuossa kuviossa. Ehkä ongelma vaan on se että mies ei halua siihen treenaamiseen energiaan kohdistaa. Hän tuntee että se on kohtuuton vaatimus, eikä halua muuttaa itseään toisen ihmisen vuoksi. Onhan hänellä siihen oikeus. Teoilla (tai tekemättä jättämisillä) on sitten aina seuraukset.
Toi lasten kanssa pelleily on ihan holtitonta. Mitä ihmettä? Jos joku noin tekee, niin steriloidaan. Hyvä olis antaa ihmisille joku lapsipassi ja testit ennenkuin rupeavat pykäämään niitä skidejä maailmaan kärsimään riidoista ja turhasta motkotuksesta. En ymmärrä mikä hemmetin sikiämisvimma on ihmisillä jotka käyttäytyy noin. Ei kaikkien tarvitse lisääntyä. Jos ei ole valmis panostamaan täysillä yhdessä puolison kanssa eikä tajua että se vastuuntunne kestää seuraavat 40 vuotta, niin miksi tehdä lapsia? Mukavaa voi olla kahdestaankin ja siihen tuntuu liian moni haikailevan takaisin kun juna meni jo.
Jos menisi naimisiin 20kg lihavampana (puoliso samoin) ja yhtäkkiä laihtuisi puolison pysyessä samana, niin kyllä se nyt muuhunkin vaikuttaa kuin siihen kuinka syvän kuopan "tekee" omalla puolellaan aviovuoteen patjaan. Kun muutos on noin dramaattinen niinkuin tässä tapauksessa, niin se on vain pikakelattu versio muutoksista jotka usein kestävät vuosia ja menevät vielä huonompaa suuntaan yhtä matkaa molemmilla puolisoilla. Tässä nyt on oltu ikäänkuin samalla asemalla eri raiteilla, toinen astumassa lättähattuun ja toinen pendolinoon.
- vaimoke
kyllä asia on näin että vaimosi on kyllästynyt sinuun ja sohvalla makuusi ja on lentänyt uusiintuuliin!
ole mies ja pistä naisesi ahtaalle , käske lopettaa ivaamisesi tai anna samanlailla takaisin! OLE MIES! kysy suoraan haluaako naisesi pitää sinut ja perheensä!? jos ei niin ala elämään uutta elämää...mene kavereiden kanssa kaljalle...tuskin naisesi lasta yksin kotiin jättää salinKUNDIEN takia! viel öisestä poissaolosta, salikundin kainalossa ja ystävältä alibi!karuja totuuksia TOSIELÄMÄSTÄ!!- Ukkomies
Pari kertaa viikossa poikien kanssa pubiin heittämään tikkaa ja pelaamaan biljardia. Kotiin luonnollisesti vasta lapsen nukkumaanmenon jälkeen pienessä hönössä, niin eiköhän asioiden tila ala selviämään ;) Pubi ja seurapiiri kannattaa myös määritellä mahdollisimman epätarkasti.
- Melperi sekoilee?
Ukkomies kirjoitti:
Pari kertaa viikossa poikien kanssa pubiin heittämään tikkaa ja pelaamaan biljardia. Kotiin luonnollisesti vasta lapsen nukkumaanmenon jälkeen pienessä hönössä, niin eiköhän asioiden tila ala selviämään ;) Pubi ja seurapiiri kannattaa myös määritellä mahdollisimman epätarkasti.
suosittelee kapakassa ravaamista? Miten uskis voi sellaista suositella?
- Melperi sekoilee
Melperi sekoilee? kirjoitti:
suosittelee kapakassa ravaamista? Miten uskis voi sellaista suositella?
IP-numerosta!
- samoin kävi
Mulle kävi aikanaan samalla tavalla ja meillä oli 3 lasta ja minä olin kaikki illat yh:na. 11 vuotta naimisissa ja sitten erottiin. Löysin uuden suhteen joka on paljon parempi ja tasapainoisempi. Vaikka molemmilla on omat harrastukset niin arvostamme toisiamme ja homma toimii. EX luikkii vieläkin saleilla, mutta eipä ole näistä "unelma" miehistä ollut kodin pystyttäjiksi.
- BISMORGEN
Morjens,
Kävin juuri salilla (noin 1h) ja olo on kieltämättä mahtava.
En käynyt naisia killistelemässä vaan rehellisesti treenamassa.
Pikku-ukot tulivat tapittamaan kun meikä latasi penkiltä puhtaasti puuropohjalta 165 kg neljä kertaa ja muutenkin treeni sujui mukavasti.
´
Päälle suomalainen sauna, uintia ja lopuksi tsingtaota pari purkkia. Elämä on laiffia. Suosittelen kaikille terveen ruumiin rankaisua. Ei ole pakko jäädä makaamaan sohvalle ja odottaa mahan kasvamista. Ylös ulos ja liikkeelle.
Tällaisen fiiliksen saa myös lenkipoluilta. Aionkin mennä lenkille huomenna.
Pois mustasukkaísuuden kävyt ja karahkat kun trve ihmismieli harjioittaa ruumiinkulttuuria.
- Ponderosa
Miten tähän mennessä onkaan tilanteelle käynyt? Kiinnostaa tietää.
- Anonyymi00159
Lopeta mariseminen ja tee asialle jotain,ala käymään salilla 3-4 kertaa viikossa,ota pt ja homma kehittyy
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?1895109- 181812
Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?
SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka631636Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois1271527Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s101507Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?
Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit511185Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi
Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.961084Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa
Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249307980- 196945
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman teki erikoisen ratkaisun!
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman paljasti uudet kujeet. Hän on mukana kohutussa Sointu Borg & Tyrkyt -realityssä. Jääkö7840