Meikkaanko liikaa?

Pimu7lk.

Olen seiska-luokkalainen tyttö, ja haluaisin tietää käytänkö liikaa meikkiä (omasta mielestäni aika riittävästi). Teen nämä rutiinit juuri tuossa järjestyksessä.

1. Levitän meikkivoiteen ja puuterin.
2. Laitan ripsiin mustaa ripsiväriä.
3. Levitän luomiin paksusti violettia luomiväriä.
4. Vedän kajaalit sekä yläripsien alle että alaripsien ylle.
5. Sivelen huuliini joko kuparin väristä huulipunaa, tai läpinäkyvää huulikiiltoa.

12

1454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et..

      pakkelinaama

    • tiinu83

      Vähän ehkä ikäsekses meikkaat liikaa.Näytät sori vaan aika huorahtavalta noin paljossa meikissä luultavammin.Vähenna edes sitä kajalin ja luomivärin käuttöä....

      • allie

        toi vois toimia jos vähentäisit meikin paksuutta...

        1.onko ihosi epätasainen? jos on niin kokeile vaikka L'oreal translucide stickia...korvaa meikkivoiteen, peiteaineen ja puuterin kevyemmällä koostumuksella...
        ...jos ihosi on sileä ja hyvän värinen, käytä vain aavistus peitevoidetta epätasaisuuksilla

        2.Jos olet blondi tai muuten vaalea kulmainen jne...vaihda tummanruskeaan ripsariin...ja valitse hyvä koostumus, kökköripset on out...

        3.Pliiiis, ei lilaa luomaria?Tarvitseeko luomaria ollenkaan? Kevyen ruskeaan taittuvan rajauksen voisit laittaa mutta pehmennä rajauksen jälki hyvin...

        4. Väritön kiilto sopii huulille hyvin...

        käytä kaikkea VAIN ripaus


    • paula

      kaikkihan saavat käyttää meikkiä miten haluavat mutta omasta mielestäni noin nuorille kuin sinä ei sovi tuollainen pakkelikerros... tarvitsetko muka todella tuollaiset sotamaalit joka päivä?!? suosittelisin, että tekisit muutamia muutoksia:
      1. nuori iho ei välttämättä tarvitse meikkivoidetta, mutta jos et siitä luovu, käytä hyvin ohuelti. mikään ei ole kauheamman näköistä kuin paksu ja tökerö meikkivoidekerros.
      2. violettia luomiväriä? hmm... vaihtaisit mieluummin johonkin neutraalimman väriseen luomariin... violetti kun ei välttämättä ole paras vaihtoehto kaikkien vaatteiden kanssakaan. jos et kuitenkaan halua luopua violetista, käytä sitä vain pieni hipaisu luomiin... siisti vaikutelma säilyy.
      3. käytä kajalia säästeliäästi, älä tee paksuja rajauksia. tarvitseeko kajalia muuten arkimeikissä?
      5. ehdottomasti huulikiilto huulipunan sijaan! läpinäkyvä kuulostaa hyvältä, mutta jos haluut väriä huuliin, osta värillinen huulikiilto. luovu huulipunasta...
      käytä ihmeessä vähemmän meikkiä... säästät rahaa, aikaa ja annat paremman vaikutelman... nuorena pitää näyttää raikkaalta!

    • Sissi

      Itse käytin iässäsi ihan vastaavia tuotteita, joten enpä ainakaan lotkauttaisi korvaani toisten valituksille. Meillä kaikilla on oma elämä ja itse nautin meikkaamisesta, jotkut puolestaan eivät halua tuhlata siihen aikaansa. Tärkeintä on se tunnetko itse olosi tyytyväiseksi meikattuna vai mieluummin ilman meikattuna.

      Suosittelen kuitenkin että vaihdat mustan ripsivärin tummanruskeaan mikäli et ole kovin tumma (lumikki- tai espanjatartyylinen). Musta ripsiväri muuten hyökkää aika häiritsevästi mielestäni, ruskea antaa väriä ripsille mutta pehmeämmin. Voisit myös mahdollisesti jättää alaripset rajaamatta, sillä yläripsien rajaus riittää aivan mainiosti. Alaripsien rajaus tuo sitten juhliin jotakin uutta eivätkä meikatut silmät hyppää toisten silmille ihan niin helposti. Violettia luomiväriä ei tarvitse laittaa kovinkaan paljoa, tavallisiin koulupäiviin häivähdys ja juhliin sekä iltoihin sitten voit lisätä sitä enemmän. Mutta en näe meikkauksessasi varsinaisesti mitään vikaa, itse vain suosittelisin tällaista kokeilua. Katso sitten peilistä miellyttääkö tämä sinua yhtä paljon tai ehkäpä jopa enemmän. :-)

      • jos

        sun viestistäs saa sellasen käsityksen, että tuon tytön kysymykseen ainoa vastaus on että "voi, voi...ethän sinä tietenkään meikkaa liikaa..." Hän ainoastaan kysi muiden mielipidettä asiasta ja sinä tulit ja tyrmäsit kaikkien muiden mielipiteet OMALLA mielipiteelläsi! ajattelisit vähän muitakin! olisit voinut esittää asian eri tavalla, kuten "mielestäni et meikkaa liikaa, ja ehkä lisätä sitten niitä omia kokemuksiasi. eikä siten, että sanot että älä välitä muiden mielipiteistä. kun minä taas luulin, että tuo kysyjä haluaa nimenomaan välittää muiden mielipiteistä ja hän selvästi tuo sen esille kysymyksessään. eri asia olisi, jos tuo kysyjä olisi kysynyt, että enkai vaan meikkaa liikaa :)


    • saatuscha

      1) muista meikkivoiteen alle hyvä kosteusvoide!
      2)ripsiväri on ok.
      3) laita luomiväriä ihan ohuelti.
      4) vedä kajaalit vain yläluomelle. ohut rajaus
      5) huulipuna ja kiille ok.
      6) muista korostaa kulmia hieman.ruskealla luomivärillä tai kulmakynällä. EI IKINÄ MUSTAA!
      nuorena täytyy tosiaan näyttää raikkaalta.

      • mää.....

        riippuu paljon ihmisestä toisille luonnollista toisille ei.....ite käytän vaa ripsarii aika paljon mutta ei yhtään kökköjä ripsissä perjaatteessa luonnolliset mutta ehk liian mustat mut itestäni sopii mulle paremmin ku ruskee....mä vaan näytän hirveen meikatulta vaik ei oo ku ripsarii...nii ja sit mul on viel ihon kaa sellane juttu et sillonku mul on ennemmä aknee ni en näytä kuulemma nii meikatult ku silloku mul on hyvä iho vaik samat ripsarit onki...


    • ...

      Tuossa iassa on arpeeksi kun kayttaa vaikka huulikiiltoa ja ripsaria. Ei sita mitaan vareja tarvitse. Jos iho on huono, hoida se hyvaksi. Puuteri kun ei auta sita ihoa paranemaan, pain vastoin.

    • minä minä

      Kyllä kait tuohon vielä jotain sopis?=) Kauhee, miten sä es pystyt näyttytyyn nuo kaikki mänkit naamassa?!

    • niina

      meen itekin ens vuonna seiskalle... mutta en sit tiiä mikä on kohtullista, ite en laita kajaalia varmaan kun vasta ysillä (mutta kuka tietäää...)
      ei kai se nyt niin paha oo... en tiiä
      sori mun epäselvästä selityksestä

    • maalaisjärkeä

      Ihan oikeasti. Mitä haluat viestittää ihmisille??? "Hei olen tässä, ota minut"???? JA sitten surkutellaan ku haukutaan huoraksi. Olet vielä lapsi. Ihan oma vika kun pilaat kasvosi. Ihminen on kaunein silloin kun on tullut saunasta. Mieti vähän jos kauneusihanteesi on noin vääristynyt. Koitapa kerran mennä kouluun ilman meikkiä, saat paljon paremman vastaanoton. Pojat ei välitä meikistä, olen vanhempi, usko minua. tuon ikäiset pojat haluavat vain seksiä. Jos haluat elää vain tyydyttääksesi toisten tarpeet niin ole hyvä vain. Mutta koska elät itsellesi? Uskalla näyttää miltä todella näytät. Pyydän että mietit kymmenen minuuttia, uhraa sen verran elämästäsi. Kun joskus oivallat jotain suurta, niin onneksi olkoon. Toivon todella että kasvat hyväksi itsenäiseksi ihmiseksi, joka meikkaa itseään varten, ei kiimaisten poikien. En ole mikään kiihkofeministi, mutta olen muutama vuosi sitten elänyt sinun ikäisenäsi. Se on totta että pojilla on niin vahva seksuaalinen vietti, ettei heillä ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa asiaan. Mielestäni olisi mukavampaa jos naiset näyttäisivät naisilta, eivätkä ilotytöiltä jotka itkevät tullessaan raiskatuksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe