Hei, olen reilusti ylipainoinen ja haluaisin laihtua. Olen 14 vuotias tyttö ja olen noin 165cm pitkä ja painan 84kg. Minua syrjitään koulussa painoni vuoksi. Kaikki luokallani olevat tytöt syrjii ja haukkuu minua. Olen ollut koko ikäni ylipainoinen.
Kaikki painonpudotus-tieto kelpaa! Olisi tärkeää, en jaksa kuunnella "Läski!"-huutoja. enää.
Kiitos kaikille, toivottavasti tulee paljon vastauksia!
selvästi ylipainoinen
2
110
Vastaukset
- joku vaan
Ensinnäkin, onnea matkaan!
Koska olet nuori niin sinulla on hyvät edellytykset onnistua tavoitteessasi pienilläkin muutoksilla. Laihduttamiseen on olemassa niin monta tapaa etten lähde suosittelemaan mitään yksittäistä.
Omasta mielestä kannattaa kuitenkin alkuun ottaa joku yleispätevä kirja jossa käydään läpi terveellistä ruokavaliota, liikuntaa ja muita olennaisia asioita (siis tyyliin Hanna Partasen -kirja). Mitä enemmän tiedät aiheesta, sitä varmemmin vältyt helpoilta virheiltä. Älä takerru mihinkään trendi-diettiin, useimmat niistä eivät ole sellaisia joiden kanssa pystyy elämään loppuelämänsä.
Koska joudut koulussa kärsimään ylipainostasi ja siihen liittyvästä kiusaamisesta, motivaatio ja kannustus on ehdottoman tärkeää. Toivon että löydät lähipiiristäsi riittävästi tukihenkilöitä jotka ymmärtävät ja kannustavat sinua laihduttamisessasi.
Yritä siis suoraan kertoa äidillesi, isällesi ja läheisille kavereillesi asiasta ja pyydä heiltä tukea tavoitteessasi. Koska nuorena henkilönä todennäköisesti asut kotonasi ja taloudellisesti olet vanhempiesi varassa, on hyvä aloittaa heistä. - mirala99
Kiitos vastauksestasi ! Kokeilen neuvoasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607502Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232936- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671404- 1311153
- 75842
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 52745