Ala missä ei tarvitse olla sosiaalinen?

ei sosiiaalinen

Useassa työpaikassa vaaditaan että on ulospäinsuuntaunut ja sosiaalinen. Haluaisin tietää missä ammateissa ei tarvitse olla puhelias ja sosiaalinen?

40

12555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain.

      Lehdenjakajat ja postinjakajat liikkuvat kyllä päivän mittaan yksin. Tosin, näihin ei taida hirveästi paikkoja olla. Paitsi varhaisjakelijoita haetaan kyllä tuurauksiin ainakin.

      Jakeluautojen kuljettajat. Ei kai siinä tarvitse kovin paljon sosiaalista vaivaa nähdä, kun paketit ja kuormat perille vie, tietysti jokin tavallinen huomenta päivää ja pieni hymynpoikanen voi olla paikallaan, ettei nyt sentään ihan vaan sillä selviä, että heittää paketit ja lavat kuormauslaiturille.

      Yövartija.

    • Olet myöhässä

      Majakat on jo automatisoitu, siinä olisi varmaan ollut unelmiesi työ.

      Ei teollisuustyössäkään välttämättä tarvitse puhua kenenkään kanssa koko päivänä jos samaa työtä tekee yksin. Usein pomo sanoi vaan mille koneelle mennä hommiin ja ellei ollut ongelmia, ei tarvinnut jutella kenenkään kanssa koko päivänä.
      Mieluummin itse tein porukassa jos vaan mukava kaveri, mutta ennemin yksin kuin epämiellyttävän kanssa.

    • 134

      Ei sellaista olekaan, mut eri asia on, tartteeko olla face-to-face sosiaalinen, vai riittääkö vaikka Internetin välityksellä sosiaalinen :) Koska nykysuomessa nyt vaan ei oo enään niitä liukuhihnatöitä, ja AINA pitää verkostoitua. Vaikka esim. ohjelmointi on sellaista, jota voi tehdä yksin omassa huoneessa, niin että siitä sais palkkaakin, pitää olla yhteydessä muihin. Kannattaa varata aika työkkärin ammatinvalintapsykologille, hän voi osata paremmin auttaa tai selkeyttää noita juttuja.

      Mut ennen kaikkea mun mielestä ei pidä liikaa lokeroida itseä (tai muitakaan!)

      Mä olen meinaan itse aika hiljainen ja introvertti, mulla on tosi vähän kavereita ja jos oon lomalla menee päiviä, ennen kuin puhun kellekään... eli todella epäsosiaalinen tapaus, mut työskentelen asiakaspalvelussa, jossa pitää puhua ja olla tietyllä tapaa sosiaalinen...mut silti olen kuullut, että olen parempi kuin ne ns. puheliaat ja omassa elämässään sosiaaliset ihmiset (monesti tärkeintä on kuunnella muita, ei puhua itse!)

      Eli voin lähinnä vaan sanoa sulle, että pitää etsiä joku asia joka kiinnostaa, josta tykkää, tai jossa tuntee olevansa hyvä ja lähteä siltä kantilta.

    • Ei sosiaallinen

      Olen kans pohtinut samaa ongelmaa. Aina hakijan pitäisi olla niin reipas, ulospäinsuuntautuva, puhelias, paljon ystäviä, iloinen, huumorintajuinen, sosiaalinen siis kaikenkaikkiaan? Jos et tätä ole esim työpaikka haastattelussa niin ulos mars! Miksi aina pitää olla joku superihminen päästäkseen edes kokeilemaan työtä?? Onko tosian niin että kaikki töissä olevat ovat edelleenkin tai ovatko edes sitä koskaan olleet, yli-ihmisiä?? Miksei me hiljaiset ei sosiaaliset ihmiset päästä mihinkään töihin? Meissä on paljon sellaisia työn puurtajia jotka eivät paljon turhia höpöttele työaikana vaan keskitytään olennaiseen eli työntekoon.

    • helvetin pennut

      Ei se ole superihminen että on sosiaalinen. Ennen se oli ihan tavallista kun ei ollut kännyköitä ja nettiä jonka äärellä kyyrötetään kaksinkerroin koko elämä ja pelätään oikeita ihmisiä. On hälyttävää että ihmisiltä ei enää onnistu normaalit ihmiskontaktit. Kun on pari viikkoa kämpässään alkaa pelkäämään jo postinkantajankin ääntä. Että ulos vaan ja ihmisten joukkoon. Ärsyttää sivaan luikkivat pälyilevät valkonaamaiset hupparipäät jotka pelkää ihmisiä ja kaljaa pitää kuitenkin luikkia hakemaan. Ainoat ihmiskontaktit on sivan kassa, työkkärin täti ja sossun täti.

      • Yrittäjä

        Loistava pointti! Ihminen on luonnoltaa laumaeläin ja se, että ei ole sosiaalinen on poikkeavaa. Itse yrittäjänä en todellakaan ota edes haastatteluun ihmisiä, joiden hakemuksista pystyyy rivien välistä lukemaan, että ainut harrastus on netti ja ehkä lukeminen. Ja haastatteluun päässeistä kyllä huomaa saman tien minkälainen haastateltavan perusluonne on.


      • näytteleitsestähtiin

        Väärässä olet! Minulla ei ole yhtään kaveria, mutta niin vain onnistuin nappaamaan hyvän työpaikan 50 hakijan joukosta. Helvetisti se vaatii tietysti näyttelyä tänä päivänä onnistuakseen tollasessa. Mut teitä pomoja on niin mukava kusettaa valheilla ja taas uusilla valheilla. Itteppähän sitä kerjäätte kun tollasia kyylääviä kyykäärmeitä olette.


      • Anonyymi
        Yrittäjä kirjoitti:

        Loistava pointti! Ihminen on luonnoltaa laumaeläin ja se, että ei ole sosiaalinen on poikkeavaa. Itse yrittäjänä en todellakaan ota edes haastatteluun ihmisiä, joiden hakemuksista pystyyy rivien välistä lukemaan, että ainut harrastus on netti ja ehkä lukeminen. Ja haastatteluun päässeistä kyllä huomaa saman tien minkälainen haastateltavan perusluonne on.

        Sairasta, ota lääkkeesi


    • lugiolaane

      joka kolmas ihminen on introvertti, ei se ns. 'epäsosiaalisuus' ole mikään poikkeavuus sen koommin kuin vaikkapa ruskeasilmäisyys... ennen vanhaan arvostettiin ihmisessä sitä että se on hiljaa, pitää huolen omista asioistaan ja tekee hommansa. nykyään taas semmoisia ihme pinnallisia kälättäjiä pidetään arvossa jostain täysin käsittämättömästä syystä. koskee kaikkia elämänaloja ei vain työtä.
      olen todellakin itsekin hiljainen kaveri. kadehdin tyyppejä jotka jaksaa harrastaa kirjallisuutta, se on sivistävää. ja on minulla fb-accountt, josta puheen ollen pitäisi ehkä käydä katsomassa jos sinne olisi tullut jotain tähdellistä tänä vuonna. että siinä teille stereotypioistanne

    • mikään ei käy

      Sosiaalisuus on kyllä ihan turha fraasi työhakemuksessa. Oikeasti työnantaja ei edes pidä työntekijän sosiaalisuudesta. En tiedä miksi tuota fraasia hoetaan edelleen, vaikka sitä ei edes tarkoiteta. Jos menet juttelemaan työkavereiden kanssa, saatikka että sattuisitte remahtamaan nauruun niin johan pomo katsoo pahasti alta kulmain ja päättelee, että sosiaalisuus on samaa kuin laiskuus. Että onkin aikaa juoruilla työkaverin kanssa. Sano siinä sitten että yritän tässä vaan olla sosiaalinen ja tulla toimeen kaikkien kanssa niin vähän tässä vaan työkavereiden kanssa vaihdetaan kuulumisia. Ja auta armias kun yrität päivittää fb:tä, että kaverit tietää miten menee niin johan on pomo kieltämässä koko fb:tä työaikana, vaikka sillähän sitä sosiaalisuutta kovasti yritetään ylläpitää. Että on se prkl kun ensin haetaan sosiaalista ja sitten pitäisi olla nöyränä ja hiljaisena kuin mykkä vee. Että päättäisivät jo mitä haluavat!

      • 8+17

        Hehehee.. Vai määritellään sosiaalisuus nykyään fb:llä... Todellakaan ei pitäisi yhdenkään työnantajan sietää fb-päivitelyä työaikana! Olen sosiaalinen fb-läinen ja mulla on ainakin 350 kaverii.. Tätä tää nykyään on. Valitettavasti.


    • 8+18

      Itse olen aika lailla samanlainen, en tykkää ollenkaan että koko ajan pitäisi olla muiden ihmisten kanssa tekemisissä. Ennen olin toimistotyössä, jossa oli kaikenmaailman palavereja pitkin päivää ja se oli yhtä helvettiä.

      Ei kannata tapella itseään vastaan vaan jos todellakin haluaa tehdä itsenäistä ja vaikka aika vapaatakin työtä, niin kannattaa sellanen etsiä. Palkka ei ole lähellekään niin tärkeää kuin se miten työssäsi viihdyt.

      http://www.mol.fi/avo/

    • sdfsdf1

      bumb

    • Ihmistuntija.

      Miksi pitää luokitella itsensä joko sosiaaliseksi tai ei sosiaaliseksi? Miksi ei voi ajatella, että on jotain siltä väliltä?

      Minulla ei ole facebook-tunnusta enkä vapaa-ajalla tapaa ihmisiä. Silti olen elämässäni kokeillut paljon erilaisia työtehtäviä, joista suurin osa on ollut asiakaspalvelua. Edelleen minulla on päiviä, jolloin ei vaan kiinnosta muiden ihmisten jutut, mutta toisinaan on ihan kiva vaihtaa kuulumisia.

      Poikaystäväni on ihan samanlainen. Kyllä me joskus käydään yhdessä juhlissa ja tavataan ihmisiä, mutta suurimman osan ajasta vietetään yhdessä tai omissa puuhissamme.

      Jos kokee, että sosiaalisuus on ongelma, kannattaa sitä harjoittaa. Ei siitä tarvitse pitää (itse en pidä), mutta ihan vain oman uran takia, kannattaa teeskennellä olevansa kiinnostunut muista ihmisistä.

      • ghx

        Etkö sinä tajua sosiiaalisuus on ihmisen geeneissä ei sitä voi muuttaa kuinka paljon hakeutuu ihmisten seuraan.


      • ....................
        ghx kirjoitti:

        Etkö sinä tajua sosiiaalisuus on ihmisen geeneissä ei sitä voi muuttaa kuinka paljon hakeutuu ihmisten seuraan.

        Samaan luokkaan voi sitten laittaa ihan minkä tahansa ominaisuuden. Matemaattisuus, kirjallinen taito jne. on geeneissä. On totta että joillakin ihmisillä jokin asia tulee luonnostaan ja jotkut tarvitsevat harjoittelua jonkun asian oppimiseen.

        Perusosiaalisuuden voi oppia ihan vain sillä, että tekee mitä sanotaan ja vastaa kysymykseen. Toisin sanoen ei elä missään omassa todellisuudessa.

        Minulla itselläni oli todella paha lukihäiriö ja pelkäsin ihmisiä. Menin asiakaspalvelutyöhön ja kirjoitin sekä luin todella paljon. Kyllähän se oli rankkaa, mutta nykyään nämä kolme tärkeää ominaisuutta on minulla melko hyvin hallussa. Aina voi kehittää itseään lisää.

        Ei siis kannata heittäytyä marttyyriksi, vaan on otettava jokin puute haasteena.


      • menestyksen salaisuu
        ghx kirjoitti:

        Etkö sinä tajua sosiiaalisuus on ihmisen geeneissä ei sitä voi muuttaa kuinka paljon hakeutuu ihmisten seuraan.

        Kyllä voi. Erään suomalaisen menestyjän opettaja oli haukkonut henkeään kun näki sen ujon ja hiljaisen oppilaan esiintyvän moitteettomasti ja liikkuvan ihmisjoukossa kun kala vedessä. Että miten siitä hiirulaisesta tuollainen tuli. Piti hyvät puheet ja kaikki eikä takellellut yhtään. Mutta kun se halusi menestyä ja tajusi jo varhain, että silloin ei piilotella komerossa.


    • Prinse61

      Ei noita vaatimuksia kannata liian tosissaan ottaa. Tunnen esim. useita menestyneitä myyntipäälliköitä, jotka eivät ole perusluonteeltaan lainkaan sosiaalisia. Ihmisten kanssa pitää osata tulla toimeen, mutta mikään työpaikan ilopilleri tai vitsinikkari ei todellakaan tarvitse olla. Asiakkaat arvostavat ennen kaikkea asiallisuutta ja sitä, että lupauksiin ja tehtyihin sopimuksiin voi luottaa.

    • Rox8Pego

      Varastotyö. Jos tarvii olla sosiaalinen, niin se on aika suoraa kommunikaatiota eikä mitään turhaa löpertelyä tai asioiden kiertelemistä. Ja siellä saatat kohdata vertaisiasi. Meillä oli esim. varastossa yksi sellainen jätkä, että sitä pänni niinkovasti jossain vaiheessa, että se vain manaili koko ajan, ja heitti mullekin että "haista nyt vittu siinä", vaan sen takia että satuin olemaan samalla käytävällä sen kaa. Kaikki vaan nauroi sille, mut oikeestaan se on ihan hemmetin hyvä jätkä, mäkin arvostan sitä. että kyllä näitä sosiaalisia vajavaisuuksiaan saa siellä hyvällä tsägällä jopa paikattua ja oppii käyttäytymään niin, että sit kun astuu kadulle, pitää olla varovainen että käyttäytyy taas kunnollisesti. :D:D

    • jtyjuy

      nostoa

    • kallepel90

      Mun mielestä on käsittämätöntä että monet ihmiset ja usein varsinkin työnantajat samaistavat sosiaalisuuden ja hyvät sosiaaliset taidot. Hiljaisella tyypillä voi olla todella hyvät sosiaaliset taidot johonkin työhön, siis että tulee ihmisten kanssa hyvin toimeen sellaisissa tilanteissa, jotka ovat työn kannalta merkityksellisiä. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että pystyy jauhamaan tyhjänpäiväistä skeidaa kenen tahansa ihmisen kanssa milloin tahansa = "sosiaalisuus". Ei tällaisessakaan sosiaalisuudessa mitään vikaa ole, mutta ei se kyllä kerrro yhtään mitään siitä miten hyvä jossakin työtehtävässä olisit. Yltiösosiaalisilla tyypeillä itse asiassa on usein todella huonot sosiaaliset taidot, eivät siis osaa säätää tai suodattaa omaa käyttäytymistään erilaisten ihmisten kohdalla laisinkaan. Yltiöpäinen sosiaalisuus ei myöskään ole merkki itsevarmuudesta niin kuin usein kuvitellaan vaan päinvastoin, olemalla jatkuvasti esillä supersosiaalisilla ihmisillä on tarve hakea jatkuvaa huomiota ja hyväksyntää ympäristöstään, ja näin paikata ja peitellä persoonassaan piilevää epävamuutta. He ovat ikään kuin riippuvaisia muista ihmisistä ja tunteesta saada jatkuvaa hyväksyntää päättymättömille jorinoilleen ja ontolle "sosiaalisuudelleen."

      • Nakokulmaa

        Viestissäsi oli jotain järkevää. Erityisesti hyväksymisen saaminen on monille tärkeää. Voit kuitenkin ajatella, että jokin syy saa ihmiset hakemaan hyväksyntää. Erityisesti naiset ovat sellaisia, joita pitäisi kannustaa entistä enemmän työasioissa, koska naiset harvemmin saavat niin paljon tukea rationaalisissa asioissa kuin nuoret miehet.

        Itse nuorena naisena olisin halunnut enemmän kannustusta rationaalisen puoleni kehittämiseen enkä mihinkään naisten juttujen toteuttamiseen. Okei osaan ne perinteiset naisten jutut, mutta en ole vain onnellinen niiden asioiden ääressä. Monille miehille tuntuu olevan hankaluus ymmärtää tämä tosiasia. Edes oma isäni ei kannusta minua rationaalisten asioiden kehittämisessä, vaan jotenkin rivien välistä halveksii sitä.

        Usein se, että keskustelee muiden ihmisten kanssa (erityisesti naisten kanssa), antaa urakehityksellistä varmuutta. Siis saa tukea muilta ihmisiltä kehittää omaa rationaalista ajattelua ja minä ainakin henkilökohtaisesti keskustelen mielelelläni rationaalisen naisen kanssa siitä kuinka työskennellä entistä järkevämmin. Toki muustakin pitää keskustella, että saa sellaista yleistä hyväksyntää puolin ja toisin.

        Hyvin monet miehet, jotka ovat aina menestyneet rationaalissa asioissa, eivät ole sosiaalisia eivätkä kaipaa keskustelukumppania tai kannustusta. Olkaa siis onnellisia siitä.


      • SilenceIsGold

        Paikkansa pitävin viesti minkä olen millään foorumilla pitkästä aikaa lukenut!! Itse olen melko "hiljainen" kaveri. Ja tästä saan kuulla vierailta ihmisiltä aika paljon. Kuitenkin kavereita minulla on itse asiassa todella paljon, kaikkia ei edes kerkeä näkemään niin usein kuin haluaisi.. Ehkä pieni ristiriita? Ja hiljaisella en tarkoita nyt sitä, ettenkö puhuisi mitään. Vaan puhun asiaa ja asiaa minulla riittääkin kun aihe on "fiksu", eikä mitään turhaa diipadaapaa (lue: hiljaisten hetkien täytetekstiä).

        Nämä "sosiaaliset" ihmiset sanovat minulle, että olen ujo ja sulkeutunut eikä minulla ole minkäänlaisia sosiaalisia taitoja. Isommassa porukassahan minua ei kuunnella, koska puhun yleensä vain silloin enemmän kun aihe on minua kiinnostava enkä yritä keksiä väkisin mitään kiusallista kommenttia väliin tai toisten päälle. Kuitenkaan turpa kiinni en ole mutta minua tuntemattomat sanovat, että miksi et puhu mitään. Hmm, juurihan yritin saada keskustelua aikaan muttet ilmeisesti "kuullut". Ja pystyn tuottamaan suustani myös turhan päiväistä paskaa mutta siitä en niinkään välitä. Helvetin raivostuttavaa.

        Ja suuri osa näistä puheenlahjoilla siunatuista ihmisistä keksivät juttua siitä mikä muissa on vikana, luonne, ulkonäkö ym.. Ja sitten sanotaan: "no minä vaan sanon noista asioista, koska oon niin sosiaalinen ihminen oon vaan niin suora. Puhun paljon enkä ajattele". Sekö se sitten on sosiaalisuudenmultihuipentuma, varsinainen sosialgasm.

        -."En oo horo ujo, en vaan halua keskustella kanssasi! Haha!"

        Kiitos kaikille.


      • Ei sosiaalinen

        Oman kokemukseni mukaan nämä sosiaaliset tapaukset tykkäävät mm. kertoa räväköitä p***ujuttuja, mikä on todella ihailtavaa työpaikan kahvipöydässä. Voi sitä iloa ja riemua kun nämä vitsiniekat siunaavat muita sosiaalisuudellaan.


    • vghhhhhhhhhh

      Miksei työnantajat ikinä laita ilmoitukseen että haluavat sisäänpäinkääntäytyneen työntekijän töihin vaan aina ulospäissuuntautuneen?

    • gdsg

      nostoa

      • ......

        Harvassa taitaa olla... Sosiaalisuus on nyt niin paskan tärkeää ettei paljo ole korvien välillä väliä kunhan vaan suu käy. Paska juttu meille hiljaisille ja introverteille.


    • sfsfsfsfs

      nostoa

    • 3242424

      Kaipaisin sellaista työtä jossa ei tarvitse olla huomion keskipisteenä eikä ajaa autoa. Ei löydy :/

      • kortiton myös

        Puistotyöntekijä vois olla sellanen tai siivooja (kos vain yksi kohde tai jos useampi kohde nii työkaveri ajaa).


    • charlee

      nostelen tätä. itse oon tehnyt postinlajitteluja ja pesulatöitä.
      täytyis keksiä uusi työ pk-seudulta...

    • tiimityön sankari

      Toivoisin joskus näkeväni työpaikkailmoituksen, jossa toivotaan valittavalta henkilöltä seuraavaa:

      Meillä tehdään töitä ja ahkeruus palkitaan, ei suulas vitsinheitto. Tiimityössä ahkera puurtaminen on etu, ei omien töiden muille delegointi tai hienot kalvosulkeiset.
      Et ole poissa töistä joka ma tai pe, koska meni pitkäksi biletysviikonloppu.
      -Hoidat some-päivitykset ja textarirumbat omalla ajallasi, et työajalla.
      - Olet luonteeltasi hiljainen ja mielellään selkeästi introvertti. Aistit asiakkaiden tunnetilat ja osaat toimia niiden mukaan.
      Turha lässytys on turhaa lässytystä.
      Meillä tehdään töitä, eikä jauheta koko ajan p***aa.
      - Osaat hoitaa asiat asioina ja henkilökohtaiset ystäväsi ovat muualla, kun työpaikoilla.
      -Sinuun voi luottaa, et puhu pahaa selän takana, etkä juoruile. Keskityt työaikana työn tekemiseen.
      - Tutkintotodistus osoittaa sinun olleen kurssisi parhaimmistoa ja määrätietonen ja ahkera. Mitä isäsi tai äitisi tekee, ei kuulu meille.

      -Oma työpöytä tai oma työhuone, jossa saat aidosti aikaan jotain, on työpisteesi. Sinä et notku tupakalla, tai ylipitkillä ruokatunti-juorutunneilla.

      - Lähetä kirjallinen hakemuksesi ja esittely itsestäsi, niin kutsumme viisi potentiaalisinta hakijaa haastatteluun.
      -Haastattelussa on käytännön työtehtävistä koe, siinä parhaiten pärjännyt saa paikan.

      • koleerinen työmyyrä

        En ole pitkän elämäni aikana valitettavasti vielä törmännyt yhteenkään näin älykkääseen rekrytoijaan. Juuri näin asioiden pitäisi olla! Erityisesti toi vika pointti: Oon itse pyytänyt työhakemuksessa että saisin tulla puhumaan työasioista, että hakemuksessa ja cv:ssä on henkilöhistoria ja siellä haastattelussa voitaisiin testata miten hakija vastaa organisaation haasteisiin. Mutta jopa haastatteleva tj on vastannut hakevansa hyvää tyyppiä kun oon kysynyt minkälaista ihmistä he tarvitsevat...


    • rhrethj

      Yleensä ne työpaikat jotka erikseen hehkuttavat ulospäinsuuntautuneisuutta ja sosiaalisuutta, eivät sitä ole.

      Kun menet vierailemaan tällaisessa firmassa, vastaan tulee melkoisia mörököllejä. Tai jos peräti pääset tällaiseen firmaan töihin, huomaat totuuden ensimmäisenä päivänä kun menet kysymään jotain kulkulätkää tai intran salasanoja.

      Sama kielitaidon suhteen. "Sinulla on sujuva engannin kielen taito" tarkoittaa, että esimiehesi hyvä kun osaa edes äidinkieltään kirjoittaa (yhdyssanat ym.). Ja jos menet kehumaan, että olet opiskellut muitakin kieliä, tämä sivuutetaan.

      • 43y3w5hy4w

        Jatkoa vielä. Mulle sanasta "ulospäinsuuntautunut" tulee mieleen sellainen Dressmannin neuleeseen pukeutunut kaljupää joka lupailee yhtä ja toista, muttei pidä puoliakaan lupauksistaan.


    • elliivo

      Tytäreni on tuota asiaa usein valitellut. Hän ei halua olla jatkuvasti muiden ihmisten kanssa tekemisissä eikä halua jakaa omia yksityisasioitaan työmaalla. Hän oli toimistotöissä mutta sai kerran jopa sydänkohtausta muistuttavan ahdistuskohtauksen. Myös jatkuva istuminen tuntui vaikealta.
      Nyt hän tekee iltasiivousta ja on tyytyväinen työhönsä. Hän saa liikuntaa työn puolesta, saa nukkua aamuisin niin pitkään kuin haluaa, ei tarvitse seurustella kenenkään kanssa, voi hoitaa kauppa- ja muut menot arkisin aamusta eikä tarvitse tuhlata viikonloppuja niihin. Ei myöskään tarvitse pinnistellä ja päteä vaan voi ajatella omia ajatuksiaan kaikessa rauhassa. Paniikki on pois hänen elämästään.
      Ihmiset ovat tosiaan niin erilaisia. Tytär viihtyi jo lapsena omissa puuhissaan tuntikausia. Hän oli tyytyväinen kun sai olla rauhassa ja oman huoneen hän halusi jo ihan pienenä.
      Ihmisen on paljon helpompi olla kun kuuntelee omia mieltymyksiään ja luonnettaan. Kerranhan täällä vain eletään.

    • bareheelssss

      Mietikkääs mitä tarkoittaa sosiaalisuus.
      -ei se ole jatkuvaa keskustelua
      -ei se ole jatkuvaa ryhmäsä oloa
      -ei se ole omien asioiden jakamista


      Olen toisen asteen opettajana ja minun on kerrottu olevan erittäin sosiallinen henkilö. Kunhan kuuntelet mitä toinen kertoo, keskeyttämättä. Sit vastaat jotakin kantaa ottamatonta. Muuta ei tarvita :)

    • Puhelinmyyjä

      Puhelinmyyjänä ei tarvitse olla sosiaalinen. Olen tehnyt työtä yli 15 vuotta eikä minullua ole minkäänlaisia sosiaalisia taitoja. Tienaan 5k kuukaudessa bruttona vaikken ole mielestäni mitenkään hyvä myyjä, hitto enhän mä edes osaa mitään myydä. Mutta mä osaan lukea ja osaan myös lukea ääneen. Lisäksi olen aika ahkera, soitan semmoisen 90 loppuunvietyä puhelua päivässä, joista syntyy semmoinen 75 kauppaa, aivan oikein arvasit en tee uushankintaa. Ensimmäisen vuoden aikana tienasin hiukan vähemmän kun soitin uusasiakkaille, mutta samalla tavalla sinne luin sen paperin ääneen melkeen sata kertaa päivässä. Vähän tylsäähän se tietty on mutta saan tuolla aika kivasti 30 h viikossa tekemällä perheeni (minä 3lasta) elämisen ja lomailutkin maksettua. Olen varmaan huono ihminen kun tämän tänne kirjoitin ja joku saattaa nyt suuttua, mutta jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee.

    • mietipä_ite

      Sosiaalisuus ei liity mitenkään siihen, mitä on sattunut opiskelemaan. On siis selvää, että valtio joutuu maksamaan "väliinputoajat" koteihinsa, koska tilanne on päässyt sattumaan koulutukseen valinnoissa. Karsinta rajaa alalle sopimattomat pois jo ensivaiheessa - teoriassa. Vastuu toiminnasta tietysti seuraa tästä. Siispä turha huolta kantaa, valtion on käytännössä maksettava "sopeutumisesi" yhteiskuntaan!

    • Anonyymi

      Jos haluat työskennellä kotona, sinulla on tietokone ja internet-yhteys, meillä olisi sinulle työtä. Sinun täytyy olla 18-vuotias. Palkka maksetaan viikoittain ja voit vaikuttaa itse siihen, paljonko tienaat. Tarvitset myös Skype-tilin, jota kautta koulutamme sinut. Ei puhelimitse, vain viestein. Työ ei ole puhelinmyyntiä, vaan työskentelet ainoastaan tietokoneella, kirjoittaen.
      Vastaat viesteihin ja jokaisesta viestistä maksetaan 0,12-0,20 senttiä kappale. Voit tehdä tätä joko kokopäiväisesti tai sivutyönä, ihan kuinka sinulle parhaiten sopii.
      Työssä tarvitset avoimuutta ja luovuutta.

      http://asiakas-palvelut.com/signup-form/?ref=FI1454

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe