KANNATEEKO JATKAA SUHDETTA

KANNATEEKO

Olemme 31 /28 pariskunta olemme asuneet yhdessä 6/ 2011 alkaen. Naiseni toimii kosmetologi alalla ja aina pitäis olla laitettu. Minua on alkanut ärsyttämään kun joudun käytännössä tekemään ruuat ym keittiö työt. Minä kyllä tykkään ruuan laitosta mutta hän ei edes siivoukseen osallistu. Hän tykkää vaan illat laittaa kynsiään ym. sellaista naisten touhuja.

Hän on puhunut lasten laitosta mutta eihän minun kannata moiseen alkaa kun minuahan se rasittaa lisää. Soitin tässä töistä , että voisiko laittaa jotain syötävää kun olen kokouksessa vastaus oli en ehdi kun kynnet ovat vielä märät. Tulin kotiin ja aloin tekemään jotain muonaa. Kesälläkin naapuri naureskelee kun minä istutan kaikki kukat ja muut kasvit ja hän makoilee.

Heli on asunut 2 kertaa yht. 3vuotta suhteessa mutta ero on tullut miesten suunnalta. Nyt ymmärrän miksi edelliset miehet eivät ole kestäneet häntä pitempään. Minua risoo sellainenkin jos tulen illasta töistä ja hän on kotona mutta ei viitsi edes portaita lumesta lakaista puhettakaan lumitöistä. Kaikki illat hän viettää facebookissa ja puhelimessa kavereitten kanssa. Olen kertonut hänelle ettei hänellä ole oikeaa otetta parisuhteeseen , vastaus Äiti on opettanut.

Äitinsä antaa hänelle aina vääriä neuvoja. Kysyin uutena vuotena hänen äitiltään miksi hän opettaa tytölle tuollaista hän oli sitä mieltä , että kyllä miehet joutavat tekemään. Sanoin hänelle , että Heli on kahdesti eronnut olisiko tämä tekemättömyys syynä hän sanoi ettei ole. Sanoin , että et voi tietää syytä. Hän otti puheeksi lasten hankkimisen kerroin miksi hankin tieten itselle entistä enemmän rasitusta.

Olen miettinyt , että kevät näyttää kannateeko tuollaisen naisen kanssa jatkaa suhdetta.

26

822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kdjsfghsdyfgsdyfasd

      naisesi on siis ehdottanut lasten hankintaa? mutta ei osaa edes tehdä lumitöitä? kukas teillä pesee pyykit, siivoaa yms. tekee kotityöt. kyllä mielestäni suhteessa tulisi auttaa toinen toista.

      eikuulosta tuo nainen ehken tietävänkään miten rankkaa äitiys on.

      • hmm.

        Kaksi ihmistä pesee pyykit ja siivoaa. Siivota ei tarvitse hysteerisesti koko ajan kuitenkaan joka paikkaa. Vanhemmuudessa on niin paljon työtä, ettei se sovi kaikille miehille tai naisille. Lumityöt pitää organisoida hyvin, eikä jättää pelkästään naisen kontolle.


      • voi apua....

        niillä tekokynsillä ei kakkapeppuja pestä :)

        Miksi haluaisit lapsia noin pinnallisen ihmisen kanssa, jos vaikka yksin työt haluaisitkin tehdä.

        Oletko kysynyt, mitä hän saa parisuhteestanne? Mikä siinä on parasta, ihaninta? Entä mikä sinussa on hänen mielestään upeaa ja ainutkertaista?
        Anteeksi, mutta vaikuttaa siltä, että hänelle on vain status-kysymys olla parisuhteessa kun muutkin ovat.


    • Tex Havanna

      Ihan kana. Mutta kysymys kuuluu oletko sinä nössö ja siedät sitä?

    • guntteri

      kait se muijasi on edes hyvännäköinen, hyvämuotoinen ja sitä on kiva polkea (ja antaa auliisti) jos vastaus on ei niin lopeta suhde välittömästi !!

    • mek

      Lopeta ne kotityöt ja laitat naisesi tekemään vaikka pakolla ja ruepat rahasta pihistelemään niin helpottaa. Käyt ruokatunnilla syömässä kunnon lounaan ja illaksi ostat vain itsellesi valmisruokaa mitä syöt ja annat naisesi olla nälässä ja jos tulee sanomista niin sanot naisellsi että teeppä itse. Ei sillä ole mitään merkitystä onko kynnet märät koska ne eivät haittaa ruuan tekemistä. Laitappa naiselle niistä kotitöist kova kovaa vastaan niin voi oppia. Teeppä lista ktoithommista ja määräät työt naisellesi ja ne ovat tehtävä ja heitäppä ne kynsilaksat ja muut restaurointijutu roskiin niin hyvä tulee.

    • KANNATEEKO

      En mielestäni ole nössö mutta oletan naiseni tarttuvan omaehtoisesti kotitöihin. Minä teen nimittäin ruokapuolet meille ja aina olen tehnyt. Onhan hän tietenkin omasta mielestään kaunis ,kuten hänen työkaverinsakin ?

      Äitinsä antaa hänelle aina vääriä neuvoja. Kysyin uutena vuotena hänen äitiltään miksi hän opettaa tytölle tuollaista hän oli sitä mieltä , että kyllä miehet joutavat tekemään. Sanoin hänelle , että Heli on kahdesti eronnut olisiko tämä tekemättömyys syynä hän sanoi ettei ole. Sanoin , että et voi tietää syytä. Hän otti puheeksi lasten hankkimisen kerroin miksi hankin tieten itselle entistä enemmän rasitusta.

      • älä odota toiselta

        Juu ei hän ole palvelijasi. Kotityöt pitäisi sopia ennenkuin muutetaan yhteen. Et voi ensin tehdä jotain (ruokaa) ja sitten vaatia (siivousta)... Vaan sovitaan erikseen niin kokkaukset kuin siivoukset paperille, jos on sovittavaa. Mitä jos hän olisikin halunnut kokata ja sinä päsmäröit jo kauhassa kiinni... ei toinen ehdi pysymään käänteissäsi mukana. Tai sitten teet pyyteettömästi ruokaa, vaatimatta muuta. Parempi jos kuitenkin keskustelee mikä olisi toisellekin mieluinen jako vai yhdessä...

        Hänen aiemmat eronsa eivät vaikuta asiaan, sinä et tiedä niiden syitä. Ihan turhaa spekuloida niitä liiaksi. Miesten olettamukset voivat mennä myös pieleen joskus. Ihan sama mitä äiti sanoo, hän on aikuinen nainen ja hänen pitää itse toimia oman ajattelunsa mukaan... eikä äidin tai sinun.


    • hmm.

      Tehkää itse omat ruokanne, hän omat ja sinä omat. Hänellä ei ole velvollisuutta kokata sinulle tai sinun hänelle, se on ystävällisyydestä kiinni. Kukat eivät ole välttämättömiä pihassa/sisällä, vaan makuasia, kukkiakaan ei ole velvollisuutta istuttaa (pitäisi olla kiinnostus niihin). Istuta vähemmän kukkia jos se on noin rasittavaa tai soita kaveri avuksi. Naapurilla ei ole mitään naureskeltavaa, mikäs se sellainen naapuri on - vai itsekö sitä mainostit hänelle?

      Hänellä ei ole velvollisuutta tehdä lumitöitä himolla (kurkkia joka hetki taivaalle), että olisi muka palvelijasi ja osaisi aina ennakoida oikkusi. Hankkikaa kevyempi ergonominen kola naiselle. Pihassa voi mennä pienempi polku autokatokseen. Autojen lähtökohta pitäisi olla aurattu jotenkin. Muuten lunta tosiaan vaan sataa, antaa sataa. Kunhan keväällä ei mene talon rakenteisiin sulamisvesi -ojitus ja kallistus kuntoon. Voi siitäkin ottaa lunta pois. Portaat pitää pitää siten ettei liukastu lähtiessä, jotakin niihin. Joku taho voi käydä joskus ajettavan auran kanssa, kunhan kukaan ei jää alle sen peruuttaessa.

      On kohtuutonta mennä puhumaan naisesta pas*aa hänen äidilleen. Oletko ihan ok? Minusta teillä ei ole oikeutta juoruta toisen seläntakana hänestä, ja siten puukottaa selkään. Siivous hoituu kun sinä peset omat pyykkisi ja hän omansa. Lakanoissa vuorot listaan. Kumpi imuroi ja kumpi luuttuaa? Onko talo liian iso siivottavaksi? Tarvitseeko automatiikkaa? Joka sekunti ei tarvii pölyjä pyyhkiä, vaikka nekin voi jakaa. Tiskikone on tiskausta varten.

      Minusta sinä nalkutat ja keskityt negatiivisuuteen. Sen sijaan että ajattelisit positiivisemmin. Ja jakaisit listaan hänen kanssaan siivoukset liukuvat ajankohdat. En osaa sanoa miksi kynnet kiinnostavat niin paljon joitakin, jotkut miehet valittavat puolestaan jos kynsiä ei koskaan laita... joku nainen ei ehkä halua laittaa koskaan kynsiään. Kosmetologin ammatti on hyvä (tuskin viimeinen ammatti pakosti), hän näkee paljon vaivaa muiden ihmisten vuoksi siinä. Ihonhoito on yksi tärkeä osa-alue. Minusta sinun ei pitäisi tarttua pikkuseikkoihin ja hänen pitäisi vähemmän ehkä näpertää kynsiään, vaikka hän saa tehdä vapaa-aikana mitä haluaa.

      Facebook on ok, mutta miksi on puhelimessa niin paljon (voiko kasvokkain tavata ihmisiä)? Makoilu on hyväksi joskus, koska saa lepoa työhön siinä -hän innostuu varmasti jostakin mukavasta. Jos haluat viettää aikaasi hänen kanssaan hieman enemmän, kerro se ja keksi kivaa tekemistä. Tai sitten vaan olette erilaisia, hän voisi ehkä paremmin muualla. Tai eri asunnoissa... Jos hän saisi valita kanssasi kukkia (vaikka mielenkiintoisia ruusuja - tosin kasvitaudit ja tuholaiset pitäisi torjua jollakin aina), tulisiko hän istuttamaan niitä valitsemanaan ajankohtana? Vai onko hän saanut tarpeekseen? Kevätkukat voivat tylsistyttää häntä.

      Oletko ylipäätään keskustellut hänen kanssaan positiivisesti? Pelkkää negatiivistako?

      • Kämppistelyä????

        Vai että omat ruoat ja pyykkivuorot?
        Minusta tuo kuulostaa kämppäkavereilta. Toki aika vääristyneeltä kuulosti myös ap:n suhde.


    • #&?

      Ei kannatee. Lähde kun vielä kerkiät :)

    • hohhoijaa

      Jos sille naiselle on kynsien laitto tärkeintä elämässä niin en suosittele jatkamaan. Miten se jotain lasta muka hoitaa kun kynnethän siinä katkee.

    • oppeliini1

      Juokse, hyvä mies, kauas tuosta kanasta! Kuinka sinä olet edes haalinut tuonlaisen kokottajan asuntoosi?!!!!!!!!!!!!

      Laitappa tuo tipu jonkun toisen orrelle!

    • KANNATEEKO

      Hyvä ja pitkät kiitokset teille jotka olitte asiallisia vastaajia. Pitkän mietinnän
      jälkeen ilmoitin viikonloppuna Helille , että pidetään taukoa tässä seurustelussa ,ja tarkoittaa sitä jotta muutat pois asunnostani. Seuraus oli kauheaa itkua ja soitti äidilleen ja äitinsä minulle ja haukkui tietenkin minut. Kysyin Helin äitiltä mistä asiasta haukut minut. Hän totesi kun jätän hyvän naisen sanoin , että anna minun ratkaista se asia ja teen päätökset omasta näkökulmasta. Eilenkin äitinsä soitti minulle 2 krt töihin ja sanoin etten jouda työaikana juttelemaan sinulle sanoin hänelle , että Helikin suostui toistaiseen eroon. Hän kertoi ottavansa tyttönsä heti viikolla kotia asumaan. Sanoin , että jos asiat muuttuu me katsomme uutta ratkaisua. Tällä tyynnyttelyllä pääsee eroon mahdollisimman pienellä riidalla.
      Sen sanon ettei asiat muutu niin ,että otan enää takaisin häntä. Onko tämä ero muilla yhtä vaikeaa , että koko naisen puoleinen suku sekaantuu asioihin.

      • oppeliini1

        Teit oikean ratkaisun. Kotkottajan äiti on varsinainen kanaemo, hänen tipuaan ei kukaan täysijärkinen mies edes katso kahdesti.

        Ehkä otit tuosta sen verran opiksesi että viitsit käyttää aikaa seurusteluun siis tutustua kunnolla kehenkään ihmiseen ennenkuin laahaat heitä kotiisi asumaan.
        Hyvä seksi pelkästään ei riitä yhteiselämän mittappuuksi, kuten olet saanut huomata.


    • pandaria.

      Eroa. Ei hän ole äitimatskua. Joutuisit vain kantamaan taakkaa enemmän.
      Tuon kaltainen ihminen ei varmaan kykenen kokonaisvaltaisesti toimittamaan kotitalouden/töiden/suhteen asioita järjestelmällisesti. Masentuu, luovuttaa, lihoaa.

    • KANNATEEKO

      Kiitos hyvistä neuvoista. Aamulla kun tulin töihin 08:00 ja menin kahville niin
      eiköhän Helin veli tullut työpaikalleni vaatimaan selitystä miksi jätin siskon. Olin ihan ihmeissäni ja sanoin hänelle etten ala hänelle yksityisiä asioita selvittämään. Pyysin häntä poistumaan jotta pääsen jatkamaan hommia. Työkaverit nauroi , että johan olet naisystävän löytänyt kun et saa itse päättää edes eroa ?

    • Huoliteltu-86

      Ihan oikean ratkaisun teit! Kyllä tuo exäsi touhuilu on ihan vain laiskuutta, ei muuta! Itsekin olen ulkonäöstäni huolehtiva nainen, meikkaan, laitan hiukset ja huollatan kynnet. Siitä huolimatta hoidan suurimman osan kotitöistä meillä kotona! Ei hyvältä näyttämiseen nyt koko päivää mene ja jos on vielä kosmetologi, niin hänen pitäisi kyllä olla vielä suht nopeakin omassa ehostamisessaan! Eihän tuosta naisesta olisi äidiksi ollut mitenkään päin, kun oma naama vain kiinnostaa. Nyt voit löytää normaalin naisen, joka kykenee ajattelemaan muitakin, eikä vaan omaa napaansa!

    • KANNATEEKO

      Viikonloppuna sitten kello 22:00 ovikello soi ja oven takana exä ja hänen veljensä
      siellä. Kysyin Heliltä mitä asiaa sinulla on. Muistatko mitä sanoit kun erosimme
      sanoit seuraavan lauseen !
      ((Sanoit , että jos asiat muuttuu me katsomme uutta ratkaisua ))

      Sanoin ettei asiat ole vielä muuttuneet vastahan me erottiin viikko sitten.
      Heli pyysi
      sisälle mutta sanoin , että meillä on veljen kanssa saunailta enkä päästä sisälle. Helin veli alkoi jälleen pullistelemaan mukamas leukaan vedolla. Sanoin hänelle ,että sinulla ei ole mitään asiaa minun pihalle ja lähde kävelemään siitä. En ymmärrä tuollaisia pullistelijoita ollenkaan. Sanoin Helille etten pidä asiasta kun raahaat veljesi pihalleni., tarkoittaa sitä että älä koskaan tuo tuota riitapukaria pihalleni.

    • pihaharavaa

      Kannattaa nyt pitää se hajurako tähän exään.

      Voi hyvinkin yrittää pullaa uunissa jos vähänkin annat vielä narua. Ja jos sellaisia uutisia tulee muista tehdä

      dna testi ennenkuin otat nimiisi . Hommasi kuulostaa eräältä vanhalta tarinalta jossa mies pistettiin sitten ruotuun mahapystyssä vaikka oli kans jo erottu.

      Tuo sinun naises ex vaikuttaa sen verran hyvälle oppineelta että ei taatusti jätä sua rauhaan helpolla.

    • jätä se!

      Olitpa viisas mies, kun jätit tuollaisen jonninjoutavan bimbon. Kuvittele elämääsi eteenpäin, jos olisit ollut vielä bimbon kanssa, miten bimbon suku sekaantuisi kaikkiin teidän asioihin. huh.. löydät paremman naisen, varmasti! Tsemiä elämääsi!

    • KANNATEEKO

      Kiitos kannatuksesta näyttää olevan , että naisen suku ei meinaa jättää rauhaan.
      Helin velipoika meinaa häiritä jatkuvasti. Tänäänkin tämä veli soitteli ja sanoi , että
      joko asiat ovat muuttuneet siskoni puolesta. Sanoin , että asia ei kuulu sinulle
      pätkääkään enkä sinulle selvitä omia asioita.

      Miettinyt miten saan tämän Helin tyhmän veljen ymmärtävän selvää puhetta.?

    • Ole Mies!

      Ole mies ja sano, että suksii kuuseen!

      Onko sinussa kuitenkin sellaista pientä vikaa, vikaa, vikaa,
      että olet täysin nössö, ja jonninjoutavien ihmisten vietävissä?

    • KANNATEEKO

      Moi, olipas yllätys viikonloppuna olimme takapihalla grillikodassa grillaamassa
      ystävien kanssa kun naapurista alkoi tuttava huutamaan mene etupihalle heti. Pyysin kaverit mukaan ja menimme sinne. Helin velipoika repi maasturilla minun portin irti ja jatkoi matkaansa.

      Soitin poliisille mitä tämä oli tehnyt. Poliisi ilmoitti tunnin päästä , että kaveri saatiin kiinni. Naapuri oli nähnyt kun tämä kaheli laittoi vaijerin porttiin ja alkoi vetämään. Minä tein sitten rikosilmoituksen tapauksesta. Pitääkö minun ottaa oikeudenkäyntiin asianajaja vai miten tämä prosessi menee.

      Minä en ala maksamaan hirveitä kuluja koska koko portti jää minun maksettavaksi. Tiedän , että tällä exän veljellä ei ole mitään eikä hän käy töissä.
      Kesällä sain teetettyä kauniin lukollisen metalliportin ja kaheli tuhoaa sen.

      • voi ei.....

        vaarallisen oloista porukkaa...
        tunnetko exäsi edellisiä poikakavereita? samanlaisia kokemuksia heillä?

        Ole mahdollisimman vähän exän ja hänen perheenjäsenten kanssa tekemisissä, älä vastaa joka puheluun ja tekstariin.

        Meneehän nyt parisuhteita poikki, se on normaalia. Jos vielä utelevat, voitjhan sanoa "tarvitsevasi omaa aikaa" ja että tämä oli nyt tässä. Toivottelet hyvät jatkot.

        Voit myös hakea lähestymiskieltoa veljelle, on jo tuhonnut omaisuuttasi.

        Vaarallisia, älä oikeasti ole enää yhteydessä heihin.

        Ja todellakin:
        tutustu seuraavaan naiseen ja hänen perheeseensä kaikessa rauhassa. Ei kiirettä avoliittoon.

        Parempi kun et yritä selitellä enää tytön laiskuudesta (se kai oli se kolaus)

        joskus "rakkaus loppuu" eikä sitä selitellä veljille ja äideille tartte.
        Unohda koko porukka, äläkä missään nimessä ole itse heihin yhteydessä. Ps. tekstarit jne kannattaa säilyttää poliisia varten, jos tulee jotain... puhelut nauhoittaa ja tämä myös kertoa, jos kännissä soittelevat. Apteekista saa laillisen turvasuihkeen taskuun.
        Toivottavasti keksivät muuta tekemistä (vaikka sitä kynsien laittoa)
        ja JATKAVAT OMAA ELÄMÄÄNSÄ ja antavat sinun jatkaa omaasi.


    • t. fiksu emäntä

      Tsemppiä, olet tehnyt itse kaiken 100% oikein tuon asian suhteen! Älä vain anna tuommoselle naiselle yhtään periksi. Äläkä harrasta enään seksiä sen naisen kanssa! Kamalaa, jos kuvittelisin itse olevani tuollaisessa tilanteessa... Jos olet jämerä niin varmasti pääset koko jengistä eroon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe