Onkos SemperFidelis

kiusaamistarkoituksella tällä palstalla?

Useissa ketjuissa syyttää toista valehtelusta, mutta ei suostu mainitsemaan kirjoituista jossa on väittämäänsä valehtelua.

Sama näyttää toistuvan päivästä toiseen loputtomasti.
Kirjoituksista saa käsityksen, että hän nauttii siitä.

44

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k.kiusaantunut

      Perehdytys:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11191845#comment-59448879-view

      Tuohon Semper reagoi. Minä en ole nähnyt Samperi opettavan että uskova saa tehdä tahallista syntiä.

      Toivon ettet, Peku, ota minua nyt hampaisiisi. Tulkintasi minun entisistä kirjoituksistani ovat sellaisia etten tunnista niistä itseäni.

      En luule olevani ateisti.

      Vaikka Jumalasta ei voi saada todisteita, se ei välttämättä tarkoita sitä että Jumalaa ei ole.

      Minulle laitettiin eilen Raamatunjakeita kuolemasta, Jumalan nielevästä tulesta ym.

      Uskosta olisi vain haittaa.

      Nyt lähden lääkäriin hakemaan lisää saikkua.

      Kaikkea hyvää tälle päivälle, myös Greeeenille.

      • greeeeen

        Kiusaantunut, olehan tarkempana. Todellisuudessa minä sanoin, että Semper opettaa uudestisyntyneen uskovan tekevän yhä myös tahallista syntiä, ja siihen Semper reagoi kauhealla syytöstulvallaan ja väittämällä minun valehtelevan.

        Luehan itsekin nämä alla olevat suorat lainaukset Semperiltä, ja kerrohan rehellisesti, opettaako Semper noissa niin kuin sanoin ->

        Esimerkiksi näin Semper sanoo:

        >>Sillä hetkellä kun ihminen rikkoo tietoisesti Jumalan käskyjä,
        joku muu on hänelle rakkaampi kuin Jumala.
        Se tilanne (käskyn rikkominen) tulee kaikille joskus vastaan,
        kenelle useammin, kenelle harvemmin.>Kuitenkin uskovat (noin 99,99 % heistä) joskus tekevät sellaisen rikkeen, jota hyvällä voi nimittää synniksi, ihan tahalliseksi.>Siinä sitaatissa, jonka otit aiemmasta viestistäni, en halunnut kokonaan poissulkea mahdollisuutta, etteikö uskova voisi elää ilman tietoista ja tahallista syntiä. Pidän sitä mahdollisuutta kuitenkin lähes teoreettisena.


      • VOI ETTÄ
        greeeeen kirjoitti:

        Kiusaantunut, olehan tarkempana. Todellisuudessa minä sanoin, että Semper opettaa uudestisyntyneen uskovan tekevän yhä myös tahallista syntiä, ja siihen Semper reagoi kauhealla syytöstulvallaan ja väittämällä minun valehtelevan.

        Luehan itsekin nämä alla olevat suorat lainaukset Semperiltä, ja kerrohan rehellisesti, opettaako Semper noissa niin kuin sanoin ->

        Esimerkiksi näin Semper sanoo:

        >>Sillä hetkellä kun ihminen rikkoo tietoisesti Jumalan käskyjä,
        joku muu on hänelle rakkaampi kuin Jumala.
        Se tilanne (käskyn rikkominen) tulee kaikille joskus vastaan,
        kenelle useammin, kenelle harvemmin.>Kuitenkin uskovat (noin 99,99 % heistä) joskus tekevät sellaisen rikkeen, jota hyvällä voi nimittää synniksi, ihan tahalliseksi.>Siinä sitaatissa, jonka otit aiemmasta viestistäni, en halunnut kokonaan poissulkea mahdollisuutta, etteikö uskova voisi elää ilman tietoista ja tahallista syntiä. Pidän sitä mahdollisuutta kuitenkin lähes teoreettisena.

        k.kiusaantunut on astunut liian suuriin saappaisiin. Ihminen, joka ei ole vielä varma edes Jumalan olemisesta, ei saisi missään tapauksessa ottaa kantaa asioihin, joista ei voi Jumalan tuntemattomuutensa takia mitään käsittää. Valehtelijatkin saavat tuollaisen uskomaan mihin vain. Surullista nähdä näitä k.kiusaantuneen kirjoituksia.


      • k.kiusaantunut
        VOI ETTÄ kirjoitti:

        k.kiusaantunut on astunut liian suuriin saappaisiin. Ihminen, joka ei ole vielä varma edes Jumalan olemisesta, ei saisi missään tapauksessa ottaa kantaa asioihin, joista ei voi Jumalan tuntemattomuutensa takia mitään käsittää. Valehtelijatkin saavat tuollaisen uskomaan mihin vain. Surullista nähdä näitä k.kiusaantuneen kirjoituksia.

        Sain kyydin terkkariin joten ehdin vastata.

        Kirjoitit:"Ihminen, joka ei ole vielä varma edes Jumalan olemisesta, ei saisi missään tapauksessa ottaa kantaa asioihin, joista ei voi Jumalan tuntemattomuutensa takia mitään käsittää."

        Ei nämä asiat sentään mitään tähtitiedettä ole!

        Ja sananvapaus on kaikilla, ateistella ja kaikilla... Käytit sanaa"vielä"ei voi tietää Jumalan olemassaolosta.. Tokko sitä päivää tuleekaan että alan uskoa kuten helluntailaiset uskovat: tempaukseen, luomismyyttiin, helvettiin ym.järjenvastaisesti.

        Ateisti en silti ole.

        Saatte tästälähtien tottua että agnostikolla on mielipiteitä myös.Peku kanssa. Semperin mielestä minusta on hyötyä koska olen oikeudenmukainen.

        Sivistä itseäsi hiukan. Annan sinulle linkin joka valottaa mitä on agnostismi.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Agnostisismi


      • greeeeen kirjoitti:

        Kiusaantunut, olehan tarkempana. Todellisuudessa minä sanoin, että Semper opettaa uudestisyntyneen uskovan tekevän yhä myös tahallista syntiä, ja siihen Semper reagoi kauhealla syytöstulvallaan ja väittämällä minun valehtelevan.

        Luehan itsekin nämä alla olevat suorat lainaukset Semperiltä, ja kerrohan rehellisesti, opettaako Semper noissa niin kuin sanoin ->

        Esimerkiksi näin Semper sanoo:

        >>Sillä hetkellä kun ihminen rikkoo tietoisesti Jumalan käskyjä,
        joku muu on hänelle rakkaampi kuin Jumala.
        Se tilanne (käskyn rikkominen) tulee kaikille joskus vastaan,
        kenelle useammin, kenelle harvemmin.>Kuitenkin uskovat (noin 99,99 % heistä) joskus tekevät sellaisen rikkeen, jota hyvällä voi nimittää synniksi, ihan tahalliseksi.>Siinä sitaatissa, jonka otit aiemmasta viestistäni, en halunnut kokonaan poissulkea mahdollisuutta, etteikö uskova voisi elää ilman tietoista ja tahallista syntiä. Pidän sitä mahdollisuutta kuitenkin lähes teoreettisena.

        ">>Kuitenkin uskovat (noin 99,99 % heistä) joskus tekevät sellaisen rikkeen, jota hyvällä voi nimittää synniksi, ihan tahalliseksi.


      • k.kiusaantunut
        pakis__ kirjoitti:

        ">>Kuitenkin uskovat (noin 99,99 % heistä) joskus tekevät sellaisen rikkeen, jota hyvällä voi nimittää synniksi, ihan tahalliseksi.

        Mitä järkeä on lähteä tavoittelemaan synnittömyyttä kerran oppi takaa sen ettei sitä voi kuitenkaan saavuttaa. Varma epäonnistuminen.


    • huomattu sama

      Hän on vaikea ihminen ja häpäisee itseään täällä. Ei kylläkään käsitä sitä. Kiusaa ja valehtelee senkus kerkee.

    • greeeeen
      • greeeeen

        Semper terrorisoi koko palstaa ja vie ihmisiltä mahdollisuuden käyttää sitä sen käyttötarkoituksessaan, KESKUSTELUSSA.

        Semperillä itsellään ei ole mitään tarkoitustakaan tehdä sitä, mihin nämä palstat on tarkoitettu, siis keskustella, vaan ->

        >>Semper.Fidelis
        23.3.2012 19:59

        Ellet tiennyt miksi kirjoittelen palstalla, niin se on juuri siksi, että tutkailen harhaopettajien pyydyksiä. Otan niistä selvää ja sitten kajautan harhaopin kuuluville niin, että tietää muutkin varoa.


    • Arvaatko?

      "Useissa ketjuissa syyttää toista valehtelusta, mutta ei suostu mainitsemaan kirjoituista jossa on väittämäänsä valehtelua."

      Arvaappa miksi ei suostu.

      • greeeeen

        Siksi, että omat väitteensä ovat sitä valhetta.


    • Tekisitkö samoin?

      Pe.ku, sinä olet kertonut olevasi elämänkatsomukseltasi lähempänä ateisteja, kuin kristinuskoa edustavia. Olenko käsittänyt oikein? Jos olen, niin minua kiinnostaisi kovasti tietää, että tekisitkö sinä nimimerkki Semper.Fideliksen tavoin, jostakin itsellesi tärkeästä syystä?

      • sopii vastata

        En henk.kohtaisesti ateisteja tuntevana usko, että ateistit alkavat noin laajamittaiseen ja vuosia kestävään kiusaamiskampanjaan, mitä täällä harrastetaan uskon nimessä. Mutta antaapa pekun vastata kysymykseen.


    • greeeeen

      Katsokaahan, ihmiset, miten Semper taas kerran toimii ->

      Minä tein aloituksen, jossa pyysin Semperiä yksilöimään väittämänsä valheeni..:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11196612

      ...ja sinne Semper kävi syytämässä VAIN LISÄÄ SYYTÖKSIÄ.
      ___________

      Sen jälkeen minä näytin, mihin Semper syytöksillään viittasi, ja näytin myöskin todeksi sen, että MINÄ EN VALEHTELE (greeeeen16.1.2013 11:39 ylle linkittämässäni keskusteluketjussa), vaan SEMPER VALEHETELEE...

      ...jonka jälkeen Semper teki uuden aloituksen, jossa alkoi käsittelemään asiaa eri tavalla kuin sitä oltiin käsitelty ->

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11196990

      Todellisuudessa e siis ole ollut kyse siitä, haluaako Semper tai joku muu karttaa tahallista syntiä, vaan siitä, onko Semper opettanut niin kuin sanoin, vai olenko minä valehdellut niin kuin Semper väittää. Vastaus todisteineen kertoo, siis, että MINÄ EN VALEHTELE, VAAN SEMPER OPETTAA SITEN KUIN KERROINKIN HÄNEN OPETTAVAN.

      • greeeeen

        *SEMPER VALEHTELEE...*

        *Todellisuudessa ei siis ole ollut kyse siitä, haluaako Semper tai joku muu karttaa tahallista syntiä,*


      • greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

        *SEMPER VALEHTELEE...*

        *Todellisuudessa ei siis ole ollut kyse siitä, haluaako Semper tai joku muu karttaa tahallista syntiä,*

        Korjataanpa vielä tämäkin pilkkuvirhe - siis viilataan pilkkukin.. :)

        *Vastaus todisteineen kertoo siis, että MINÄ EN VALEHTELE, VAAN SEMPER OPETTAA SITEN KUIN KERROINKIN HÄNEN OPETTAVAN.*


      • selvästi taas joku n
        greeeeen kirjoitti:

        Korjataanpa vielä tämäkin pilkkuvirhe - siis viilataan pilkkukin.. :)

        *Vastaus todisteineen kertoo siis, että MINÄ EN VALEHTELE, VAAN SEMPER OPETTAA SITEN KUIN KERROINKIN HÄNEN OPETTAVAN.*

        Älä sitten nuku, tämä foorumi ei pidä annettaman olla semperille lepopaikka.

        ota lomaa työstä ettäsaat olla täällä kytiksellä. älä vaan nuku !


      • oletpas
        selvästi taas joku n kirjoitti:

        Älä sitten nuku, tämä foorumi ei pidä annettaman olla semperille lepopaikka.

        ota lomaa työstä ettäsaat olla täällä kytiksellä. älä vaan nuku !

        Aglius.


      • kamalaa
        oletpas kirjoitti:

        Aglius.

        Sekö, joka on ylvästellyt olleensa helluntailaisten saarnamies? Kamalaa, jos tuollaiset opettavat toisiaan. Ei ole ihme, että täällä on tälläinen sekamelska.


      • näin on
        kamalaa kirjoitti:

        Sekö, joka on ylvästellyt olleensa helluntailaisten saarnamies? Kamalaa, jos tuollaiset opettavat toisiaan. Ei ole ihme, että täällä on tälläinen sekamelska.

        Tässä näkyy greeniläisten vainoharhaisuus ja halua ivata jokaista joka ei ole heidän kanssaan samaa mieltä.
        Sinneppä livahti se suuri synnittömyys ja vihelsi mennessään.


      • vastausta vailla
        näin on kirjoitti:

        Tässä näkyy greeniläisten vainoharhaisuus ja halua ivata jokaista joka ei ole heidän kanssaan samaa mieltä.
        Sinneppä livahti se suuri synnittömyys ja vihelsi mennessään.

        Mistäs synnittömyydestä on kyse?
        Jeesus on synnitön.
        Jeesuksen seuraajista tulee Jeesuksessa eläviä.
        Tekeekö Jeesuksen ruumiissa elävä syntiä?
        Elääkö Jumalan lapsi omassa lihassa, vai elääkö Jumalan antaman lahjauskon kautta Hengessä? Tekeekö Jumalan Henki syntiä?

        Vastaapas noihin kysymyksiin sinä, joka ylvästelet synnillä!


      • tuttisuussaaatospuus
        vastausta vailla kirjoitti:

        Mistäs synnittömyydestä on kyse?
        Jeesus on synnitön.
        Jeesuksen seuraajista tulee Jeesuksessa eläviä.
        Tekeekö Jeesuksen ruumiissa elävä syntiä?
        Elääkö Jumalan lapsi omassa lihassa, vai elääkö Jumalan antaman lahjauskon kautta Hengessä? Tekeekö Jumalan Henki syntiä?

        Vastaapas noihin kysymyksiin sinä, joka ylvästelet synnillä!

        voi tyhmyyden pesäkoloa !

        missä kolossa olet oppisi saanut voi raukkaa ja lapsellista luulottelijaa kun kuvittelee olevansa mukamas synnitön, ja yhtenään tekee sitä joka toisessa viestissään vai mitä tekeleitä ne on eikä sitä itse näe vaikka koko mailma sen näkee kun vilkasee näitä kirjotelmianne.


      • oppiojanpohjalla
        vastausta vailla kirjoitti:

        Mistäs synnittömyydestä on kyse?
        Jeesus on synnitön.
        Jeesuksen seuraajista tulee Jeesuksessa eläviä.
        Tekeekö Jeesuksen ruumiissa elävä syntiä?
        Elääkö Jumalan lapsi omassa lihassa, vai elääkö Jumalan antaman lahjauskon kautta Hengessä? Tekeekö Jumalan Henki syntiä?

        Vastaapas noihin kysymyksiin sinä, joka ylvästelet synnillä!

        tiedätkö sinä että kun sinut temmataan Jumalan kirjoje eteen se on punasta täynnä mitä tulee sinunkin lihaasi koskevaksi.
        miten voi olal noin X ja vielä riekkua synnittömyydellään voi elämän kevättä millaisia luulottelijoita n'ää oikein ovat,

        mutta eivät edes kehtaa sanoa missä kokoontuvat ei sanaakaan siitä aiheesta taivaassa kaiketi jo ukkospilven reunalla, millaista epärehellistä sakkia voi ollakkin tässäkin maaassa vai ovatko edes.

        sanokaa nyt kuka on se taho joka takaa oppinne ja missä luuraa vanhimmistonne ja paimenenne !!


      • nähtyonpelisi
        oppiojanpohjalla kirjoitti:

        tiedätkö sinä että kun sinut temmataan Jumalan kirjoje eteen se on punasta täynnä mitä tulee sinunkin lihaasi koskevaksi.
        miten voi olal noin X ja vielä riekkua synnittömyydellään voi elämän kevättä millaisia luulottelijoita n'ää oikein ovat,

        mutta eivät edes kehtaa sanoa missä kokoontuvat ei sanaakaan siitä aiheesta taivaassa kaiketi jo ukkospilven reunalla, millaista epärehellistä sakkia voi ollakkin tässäkin maaassa vai ovatko edes.

        sanokaa nyt kuka on se taho joka takaa oppinne ja missä luuraa vanhimmistonne ja paimenenne !!

        Aglius kirjoittaa taas kahdella eri nimimerkillä peräkkäin ja yrittää huijata ihmisiä luulemaan että eräitä kirjoittajia vastaan on oikea kolonna. Joka ketjusssa sama homma.


      • taatustisynnitöntä
        kamalaa kirjoitti:

        Sekö, joka on ylvästellyt olleensa helluntailaisten saarnamies? Kamalaa, jos tuollaiset opettavat toisiaan. Ei ole ihme, että täällä on tälläinen sekamelska.

        Älä muuta sano, siellä on tosiaan melskaa ja sekaa teidän poppossanne, onnkeis sitä ei täällä ole eikä pääse tulemaankaan, kun sekottajat heitetään pihalle ja synnittömyystodistukset perään kaksin kappalein.


      • kukaan ei viitsi jat
        nähtyonpelisi kirjoitti:

        Aglius kirjoittaa taas kahdella eri nimimerkillä peräkkäin ja yrittää huijata ihmisiä luulemaan että eräitä kirjoittajia vastaan on oikea kolonna. Joka ketjusssa sama homma.

        Täällä ei kuules tarvita muita huijareita, teidän huijauksenne riittää ihan vaan yksinään.

        Tässä maassa ei ole viittä enempää joilal on noin hassu ja pöljä oppi kuin mitä täällä edustatte ja siitä riitelette jokaisen kanssa joka viitsii vastata.
        en tiä mikä on agnlikusenne onko se joku haamujengi vai mikä lienee, mutat te olette ainakin umpisokeita hapuilijoita greeni etunenussa riitelemässä itsensäkin hengiltä.


      • nähtykyllä
        kukaan ei viitsi jat kirjoitti:

        Täällä ei kuules tarvita muita huijareita, teidän huijauksenne riittää ihan vaan yksinään.

        Tässä maassa ei ole viittä enempää joilal on noin hassu ja pöljä oppi kuin mitä täällä edustatte ja siitä riitelette jokaisen kanssa joka viitsii vastata.
        en tiä mikä on agnlikusenne onko se joku haamujengi vai mikä lienee, mutat te olette ainakin umpisokeita hapuilijoita greeni etunenussa riitelemässä itsensäkin hengiltä.

        Sinä se olet aglius ja tiedät sen kyllä hyvin.

        Tiedätkö muuten että sherffi ja ylläpidon ihmiset näkevät IP-ositteesi ja tuon pelisi.


    • VoiElämänKevät!

      Mitä Pe.ku luuli saavansa aikaan tälläisellä aloituksella?
      Näyttää olevan yhtä väittelynhaluinen, kuin Greeenkin!

      Tähän ketjuun ei kannata kenenkään ottaa kantaa, eikä
      vastata. Greeen ja Pe.ku voivat pitää sen omanaan ja
      purkaa täällä omia patoutumiaan!

      • kevättä kohti

        Peku aikaihmisenä luulis että hävettä jo mutta se taitaa olla tuntematon käsite hänelle.


      • paljastukseksi

        Tosi hyvä kysymys pe.kulta ja hyvä alotus. Siinäpä jokainen saa miettiä, mitä varten semper täällä on. Pahuutta ja pahaa oloa levittää ja estää raamatunopetusten tuntemista. Siinä totuus, joka ei pala tulessakaan. Valheen jäljet ovat lyhyet.


      • paljastus taas
        paljastukseksi kirjoitti:

        Tosi hyvä kysymys pe.kulta ja hyvä alotus. Siinäpä jokainen saa miettiä, mitä varten semper täällä on. Pahuutta ja pahaa oloa levittää ja estää raamatunopetusten tuntemista. Siinä totuus, joka ei pala tulessakaan. Valheen jäljet ovat lyhyet.

        haaa taaspa uusi nikki keksi uusi taas selvästi näkee että vanha ei ole se uusin haaahaa !


      • waterkate
        paljastukseksi kirjoitti:

        Tosi hyvä kysymys pe.kulta ja hyvä alotus. Siinäpä jokainen saa miettiä, mitä varten semper täällä on. Pahuutta ja pahaa oloa levittää ja estää raamatunopetusten tuntemista. Siinä totuus, joka ei pala tulessakaan. Valheen jäljet ovat lyhyet.

        onkos valheellasi pieni jalka vai miski jäliki on lyhyt ??

        onko se raamatullista pitää pientä jalkaa lyhyessä jäljessä niin onko sano sinä paljasjalka !!!!!


      • "Näyttää olevan yhtä väittelynhaluinen, kuin Greeenkin!"

        En ole osallistunut kyseisiin väittelyihin.
        En ainuttakaan viestiä ole niihin kirjoittanut.


      • greeeeen
        Pe.ku kirjoitti:

        "Näyttää olevan yhtä väittelynhaluinen, kuin Greeenkin!"

        En ole osallistunut kyseisiin väittelyihin.
        En ainuttakaan viestiä ole niihin kirjoittanut.

        Täällä näkyy olevan monenlaista 'uskon taakse suojautumista' ym. välttelyä ja vääristelyä. Ihmettelen sitä, että esim. kiusaantunut ja eenokki eivät näe sitä selkeää tosiasiaa, että Semper väitti minun valehtelevan sanoessani, että tämä opettaa uudestisyntyneen uskovankin tekevän yhä tahallista syntiä (siitä kaikki tuo hirveä syytöstulva kumpusi), ja että minä todistin ihan Semperin omilla kirjoituksilla, että niin tosiaan ON.

        Sanohan, Peku, että näetkö sinä sen, että Semper oli meistä se, joka kirjoitti perättömiä. Ymmärrän kyllä, jos tahdot pysyä kokonaan erossa näistä, etkä vastaa...

        Esimerkiksi näin Semper sanoo:

        >>Sillä hetkellä kun ihminen rikkoo tietoisesti Jumalan käskyjä,
        joku muu on hänelle rakkaampi kuin Jumala.
        Se tilanne (käskyn rikkominen) tulee kaikille joskus vastaan,
        kenelle useammin, kenelle harvemmin.>Kuitenkin uskovat (noin 99,99 % heistä) joskus tekevät sellaisen rikkeen, jota hyvällä voi nimittää synniksi, ihan tahalliseksi.>Siinä sitaatissa, jonka otit aiemmasta viestistäni, en halunnut kokonaan poissulkea mahdollisuutta, etteikö uskova voisi elää ilman tietoista ja tahallista syntiä. Pidän sitä mahdollisuutta kuitenkin lähes teoreettisena.


      • greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

        Täällä näkyy olevan monenlaista 'uskon taakse suojautumista' ym. välttelyä ja vääristelyä. Ihmettelen sitä, että esim. kiusaantunut ja eenokki eivät näe sitä selkeää tosiasiaa, että Semper väitti minun valehtelevan sanoessani, että tämä opettaa uudestisyntyneen uskovankin tekevän yhä tahallista syntiä (siitä kaikki tuo hirveä syytöstulva kumpusi), ja että minä todistin ihan Semperin omilla kirjoituksilla, että niin tosiaan ON.

        Sanohan, Peku, että näetkö sinä sen, että Semper oli meistä se, joka kirjoitti perättömiä. Ymmärrän kyllä, jos tahdot pysyä kokonaan erossa näistä, etkä vastaa...

        Esimerkiksi näin Semper sanoo:

        >>Sillä hetkellä kun ihminen rikkoo tietoisesti Jumalan käskyjä,
        joku muu on hänelle rakkaampi kuin Jumala.
        Se tilanne (käskyn rikkominen) tulee kaikille joskus vastaan,
        kenelle useammin, kenelle harvemmin.>Kuitenkin uskovat (noin 99,99 % heistä) joskus tekevät sellaisen rikkeen, jota hyvällä voi nimittää synniksi, ihan tahalliseksi.>Siinä sitaatissa, jonka otit aiemmasta viestistäni, en halunnut kokonaan poissulkea mahdollisuutta, etteikö uskova voisi elää ilman tietoista ja tahallista syntiä. Pidän sitä mahdollisuutta kuitenkin lähes teoreettisena.

        SIIS: Semper pitää uskovan mahdollisuutta elää ilman tietoista ja tahallista syntiä lähes teoreettisena, mutta silti hän väittää minun valehtelevan, kun sanon näin:

        >>Uskova voi kyllä langeta, eli erehtyä, mutta kyse onkin siitä, että Semper opettaa uudestisyntyneen uskovan tekevän myös tahallista syntiä.


      • enseminägreenollut
        greeeeen kirjoitti:

        Täällä näkyy olevan monenlaista 'uskon taakse suojautumista' ym. välttelyä ja vääristelyä. Ihmettelen sitä, että esim. kiusaantunut ja eenokki eivät näe sitä selkeää tosiasiaa, että Semper väitti minun valehtelevan sanoessani, että tämä opettaa uudestisyntyneen uskovankin tekevän yhä tahallista syntiä (siitä kaikki tuo hirveä syytöstulva kumpusi), ja että minä todistin ihan Semperin omilla kirjoituksilla, että niin tosiaan ON.

        Sanohan, Peku, että näetkö sinä sen, että Semper oli meistä se, joka kirjoitti perättömiä. Ymmärrän kyllä, jos tahdot pysyä kokonaan erossa näistä, etkä vastaa...

        Esimerkiksi näin Semper sanoo:

        >>Sillä hetkellä kun ihminen rikkoo tietoisesti Jumalan käskyjä,
        joku muu on hänelle rakkaampi kuin Jumala.
        Se tilanne (käskyn rikkominen) tulee kaikille joskus vastaan,
        kenelle useammin, kenelle harvemmin.>Kuitenkin uskovat (noin 99,99 % heistä) joskus tekevät sellaisen rikkeen, jota hyvällä voi nimittää synniksi, ihan tahalliseksi.>Siinä sitaatissa, jonka otit aiemmasta viestistäni, en halunnut kokonaan poissulkea mahdollisuutta, etteikö uskova voisi elää ilman tietoista ja tahallista syntiä. Pidän sitä mahdollisuutta kuitenkin lähes teoreettisena.

        http://ekso.sarjakuvablogit.com/2012/06/09/en-se-mina-ollut/


      • greeeeen kirjoitti:

        SIIS: Semper pitää uskovan mahdollisuutta elää ilman tietoista ja tahallista syntiä lähes teoreettisena, mutta silti hän väittää minun valehtelevan, kun sanon näin:

        >>Uskova voi kyllä langeta, eli erehtyä, mutta kyse onkin siitä, että Semper opettaa uudestisyntyneen uskovan tekevän myös tahallista syntiä.

        Ei Semperin valheita kannata liian vakavasti ottaa, eikä niitä jatkuvasti kannata olla oikomassa, kun palstan kirjoittajat tietää muutoinkin niiden olevan perättömiä.


      • greeeeen
        Pe.ku kirjoitti:

        Ei Semperin valheita kannata liian vakavasti ottaa, eikä niitä jatkuvasti kannata olla oikomassa, kun palstan kirjoittajat tietää muutoinkin niiden olevan perättömiä.

        Näit, Peku, varmasti sen valtavan syytöstulvan, joka Semperiltä tuli minun todetessani tuon TOSIASIAN ( >>Semper opettaa uudestisyntyneen uskovan tekevän myös tahallista syntiä


      • eivät kaikki tiedä.
        Pe.ku kirjoitti:

        Ei Semperin valheita kannata liian vakavasti ottaa, eikä niitä jatkuvasti kannata olla oikomassa, kun palstan kirjoittajat tietää muutoinkin niiden olevan perättömiä.

        Saattaa täällä olla niin sokaistujakin, että eivät tiedä mikä valehtelija ja Jumalan kieltäjä semper on. Semper ei ole terve, eikä edistä kenenkään ystävänsä terveyttä. Synti on sairastuttanut hänet ja tekee sen salakavalasti hänen ystävilleenkin. Sen takia hänestä pitää varoittaa. Ei kuitenkaan pidä tehdä sitä jatkuvasti, eikä varsinkaan semperille. Siitä ei seuraa kuin ianikuinen jauhaminen. Voi kertoa vaikka aloituksessa semperin valheista ja antaa sitten olla. Hereillä olevat kyllä tarkastavat asian oikean laidan. Varmaa on, että kaikki eivät koskaan kykene silmiään avaamaan.

        Greeeen, jätä semper kokonaan pois, sillä hän ei tule tekemään parannusta. Hän ei ole sinulle oikeaa seuraa.


      • terveyssisar
        eivät kaikki tiedä. kirjoitti:

        Saattaa täällä olla niin sokaistujakin, että eivät tiedä mikä valehtelija ja Jumalan kieltäjä semper on. Semper ei ole terve, eikä edistä kenenkään ystävänsä terveyttä. Synti on sairastuttanut hänet ja tekee sen salakavalasti hänen ystävilleenkin. Sen takia hänestä pitää varoittaa. Ei kuitenkaan pidä tehdä sitä jatkuvasti, eikä varsinkaan semperille. Siitä ei seuraa kuin ianikuinen jauhaminen. Voi kertoa vaikka aloituksessa semperin valheista ja antaa sitten olla. Hereillä olevat kyllä tarkastavat asian oikean laidan. Varmaa on, että kaikki eivät koskaan kykene silmiään avaamaan.

        Greeeen, jätä semper kokonaan pois, sillä hän ei tule tekemään parannusta. Hän ei ole sinulle oikeaa seuraa.

        no ole nyt höpisemättä semperin terveyksistä, hän on paljon terveenpi kuin te yhteensä.


      • Lääkäri
        terveyssisar kirjoitti:

        no ole nyt höpisemättä semperin terveyksistä, hän on paljon terveenpi kuin te yhteensä.

        Synti on sairastuttanut hänet. Se kyllä näkyy. Terveyssisar kulkee samassa venhossa sairauden tuttavana. Lääkiskirjassa kerrotaan miten usein terveysalan ihmiset ovat itse sairaita.
        Semper on pahin valehtelija. Sellaista ei löydy mistään muualta, kuin sairaiden keskuudesta. Sairaus ajaa tekemään kauhutekoja.


      • Varoitetaan ja varoi
        eivät kaikki tiedä. kirjoitti:

        Saattaa täällä olla niin sokaistujakin, että eivät tiedä mikä valehtelija ja Jumalan kieltäjä semper on. Semper ei ole terve, eikä edistä kenenkään ystävänsä terveyttä. Synti on sairastuttanut hänet ja tekee sen salakavalasti hänen ystävilleenkin. Sen takia hänestä pitää varoittaa. Ei kuitenkaan pidä tehdä sitä jatkuvasti, eikä varsinkaan semperille. Siitä ei seuraa kuin ianikuinen jauhaminen. Voi kertoa vaikka aloituksessa semperin valheista ja antaa sitten olla. Hereillä olevat kyllä tarkastavat asian oikean laidan. Varmaa on, että kaikki eivät koskaan kykene silmiään avaamaan.

        Greeeen, jätä semper kokonaan pois, sillä hän ei tule tekemään parannusta. Hän ei ole sinulle oikeaa seuraa.

        Seura tekee kaltaisekseen. Semperillä on ystäviä, jotka ovat hänen kaltaisiaan. Tiedän, että sinä greeeen olet kokonaan eri maata, mitä semper ystävineen on, mutta jos viihdyt heidän seurassaan, saattaa käydä niin, että kohta jo syöt heidän kädestään. Niin on monille käynyt, joten tottele raamatun neuvoa ja jätä semper ystävineen omiin oloihinsa. Ei kukaan hengellisesti kasvanut jää väärään pöytään inttämään asiasta, vaikka ONKIN OIKEASSA.


      • huspois
        Varoitetaan ja varoi kirjoitti:

        Seura tekee kaltaisekseen. Semperillä on ystäviä, jotka ovat hänen kaltaisiaan. Tiedän, että sinä greeeen olet kokonaan eri maata, mitä semper ystävineen on, mutta jos viihdyt heidän seurassaan, saattaa käydä niin, että kohta jo syöt heidän kädestään. Niin on monille käynyt, joten tottele raamatun neuvoa ja jätä semper ystävineen omiin oloihinsa. Ei kukaan hengellisesti kasvanut jää väärään pöytään inttämään asiasta, vaikka ONKIN OIKEASSA.

        Menkääs trollit siitäj o hushus ###


      • käännyttäjä
        Lääkäri kirjoitti:

        Synti on sairastuttanut hänet. Se kyllä näkyy. Terveyssisar kulkee samassa venhossa sairauden tuttavana. Lääkiskirjassa kerrotaan miten usein terveysalan ihmiset ovat itse sairaita.
        Semper on pahin valehtelija. Sellaista ei löydy mistään muualta, kuin sairaiden keskuudesta. Sairaus ajaa tekemään kauhutekoja.

        "Lääkiskirjassa kerrotaan miten usein terveysalan ihmiset ovat itse sairaita."

        niin onkii, useimilla lääkäreillä on välilevynpullistuma.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe