Harmaat hiukset piiloon?

Ulla U.

Olen värjännyt hiuksiani vuosikaudet, mutta nyt alan olla väsynyt koko touhuun. Harmaita on paljon ja tyvikasvu erottuu selvästi. Latvaosa on tälläkin hetkellä värjätty keskiruskea, mutta tyviosa on vaalean harmaa. Hiuspohjani ei myöskään oikein tahdo kestää tätä ainaista värjäämistä. Värjään itse tyviosuuden noin kerran kuukaudessa ja loppuvaiheessa vedän värinlatvaan saakka.

Kysyn kuinka saisin parhaiten kasvatettua oman värin koko hiuksiin. Tietystihän se sieltä kasvaa, kun antaa vaan kasvaa, eikä värjää, mutta kyllä se aika hirveän näköinen tulee olemaan, jos ei yhtään värjää tai laita raitoja. Onko muita keinoja olemassa kuin raidat tai pitää lakkia koko ajan päässä?
Hiukseni ovat lyhyet ja kerroksittain leikatut.

5

2357

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maiskis vaan sulle

Riippuu miten lyhyet ne lyhyet ovat. Äitini kasvattu tummanruskeiksi värjätyt mutta oikeasti kokonaan harmaantuneet hiuksensa pokkana muutamassa kuukaudessa. Hänellä oli hyvin lyhyt tukka, ehkä 5 cm tai vähän yli pisimmillään. Poikatukka kuitenkin. Nopeastihan se meni, joka leikkauksella lähti aina sentti pari pois ja lopuksi oli väriä enää vain latvoissa, mikä sai aikaan aika siistin kaksivärisen vaikutelman. Ei ollut paha mielestäni. Nyt on väri jo kokonaan pois.

Ei kai tuohon oikein ole muuta neuvoa kuin että jos ei ole jo niin lyhyet hiukset, että niistä värin pois kasvattaminen käy äkkiä eli juuri se poikatukka, niin sitten vain joku huivisysteemi päähän.

Tai tyveen enää jotain pesujen mukana pois lähtevää sävytettä, että kasvattaminen olisi helpompaa? Paitsi se ei vissiinkään toimi jos harmaita peitetään :/

No eipä tähän muuta osaa sanoa. Vähän aikaahan se kirpaisee mutta lyhyemmän aikaa kuitenkin kuin jos vain jatkat värjäämistä hamaan ikuisuuteen asti.

• Ulla U.

Kiitos vastauksesta. Yritän ainakin kasvattaa ihan pokkana oman värin, millainen se sitten lieneekin? Olen nyt 65v ja värjännyt hiuksiani säännöllisesti ainakin 35 vuotta. Hiukseni ovat noin 13cm pitkät ja kuten sanoin kerroksittain leikatut. Pesussa ne ovat alkaneet lähteä ja altaassa on irronneita tai katkenneita hiuksia tosi paljon, olen huolissani. Jäin juuri eläkkeelle, joten on paremmat mahdollisuudet kasvattaa oma väri. Uskoisin, että koko vaatevarasto suurinpiirtein ja myös silmälasit täytyy vaihtaa toisenvärisiin. Olen hyvin vaaleaihoinen, suorastaan kalpea iholtani. Taidan kietaista huivin hiusteni ympärille. En kuitenkaan niin raskasta rakennelmaa kuin Sofi Oksasella on.

• omavärihelppo

Itse kasvatin oman värini värjäämällä hiukset ensin (kampaajalla) mahdollisimman samanväriseksi kuin omat hiukseni. Ei ollut vaikeaa kasvattaa. Tuntui tietysti että se oma väri oli aika hailakka ja tylsä, mutta käytin välillä vaahtosävytettä (Goldwell) sekä ruskeeta hiusnaamioo. Antoi hiuksille kiiltoa ja vähän lämmintä sävyä :)

• kampaaja83

Käytä vaikka kasvatusvaiheessa tummaa shampoota/ värinaamiota (esim Cutrin Reflections, KC Color mask). Se häivyttää tyvikasvun kunnes saat oman värin kokonaan hiukseen.

• hki hairstyle

Ajattelen näin;
      Koita kasvattaa tyvikasvu niin pitkäksi, kun suinkin kestät sitä katsella. Homma kannattaa tietysti ajoittaa sellaiseen vaiheeseen, kun ei suuria sukujuhlia, ylioppilasjuhlia ym. ole ihan heti edessä, vaan voi huoletta kulkea "lippis päässä".
      Ota sitten kampaajalla ohuen ohuita harmaita raitoja hiuksiin niin, että ne tehdään vain hiusten värjättyyn osaan (ei sinne tyveen siis) Kampaajilla on nykyisin olemassa vaalennusaineisiin sekoitettavia tehosteita, joilla saadaan hyvinkin "harmaita" lopputuloksia myös värjättyyn hiukseen.. Itse käytän Schwartzkopfin tuotteita, mutta varmasti muillakin valmistajilla löytyy vastaavia. Leikkuuta samalla hiuksiisi vielä hiukkasen lyhyempi malli. Homma on aikalailla siinä. Parin kuukauden päästä uusi leikkuu ja alkaa olla värjäys historiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      53
      3278
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2939
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2346
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1442
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1366
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe