Miehet ja bodypump

Jax

Onko miehillä kokemusta bodypumpista? Olen itse ajatellut kokeilla sitä, mutta täälläpäin siellä kaiketi käy enimmäkseen naisia.

Mitä muita aerobisia lajeja tarjotaan myös miehille?

7

2383

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiho

Sinne vaan mukaan, sama se oli täälläkin
      pari vuotta sitten olin ainoita miehiä
      pumpissa, nyt melkein puolet miehiä.
      Äläkä sitten yritä olla mikään voimamies
      vaan laita sellaiset painot millä jaksat.
      ÄLÄ ota mallia niistä mallivartaloisista
      naisista vaan hyväksy tosiasiat ja tee
      rohkeasti pienemmillä painoilla.

• M28

2,5 vuotta olen harrastanut Body Pumpia. Aluksi olin lähes ainoa mies ko. salilla. Harvoin oli pumppitunnilla muita miehiä. Ei miehiä käy hirveästi vieläkään, mutta useinmiten paikalla on 3-5 miestä.

Lisäksi kannttaa kokeilla spinningiä ja body combattia. Em. lajien lisäksi harrastan myös Armybiciä.

Kuten edellinen kirjoittaja mainitsi, alussa herätys on aika raju; naiset kepittävät teikäläisen 6-0. Siitä se kuitenkin lähtee.

Joskus pumppitunnilla näkee myös punttiäijiä. Pojilla on vähän optimistiset kuvitelmat kyvyistään. Lataavat tangon täyteen painoja, mutta piiputtavat naama punaisena jo ennen sarjan puolta väliä. Eivät jaksa pienilläkään painoilla tehdä hyvin. Kestävyyttä ei ole yhtään. Ovat olleet nöyrää poikaa pukuhuoneessa tunnin jälkeen.

• petri

juujuu sinne sekaan vaan
      oon käynyt pumpissa pari vuotta yleensä kesällä koska talvella on harrastus niin ei jaksa enää sen lisäksi päälle pumpata.

sama juttu täällä mies osallistujien kanssa, aika vähäistä, joskus jopa 3 tai 4 mutta usein 1 tai 2.

painomäärien kanssa kannattaa aluksi olla varovainen, muuten tulee vaikeuksia...

• Liinu

Käyn pumpissa noin kolmesti viikossa, ja naisena saan ilakoida siitä, että joka kerta on muutama mies mukana! Hupasaa on kyllä seurata niiden ilmeitä, kun omat painomääräni näyttävät äkkiseltään hyvinkin "miehisiltä", vaikkakin olen hyvin naisellinen. Tosiasia kuitenkin on, että miehet pääsevät pian kestävyydellään vähintään samaan - vaatii vaan säännöllistä harjoitusta, niin kuin tietenkin joka lajissa.
        EI KUN SIIS MUKAAN VAAN!

• Sinde

Kannattaa kokeilla. Tulet huomaamaan, että pitkän sarjan toistaminen on melkoisen raskasta. Mutta huomaa, että body pump ei ole lainkaan aerobista, joten aerobinen kestävyys siinä ei parane, voimakestävyys toki. Jos haluat kokeilla jotain aerobista, suosittelen esim. bodyjumppaa, body- tai voimastepiä ja tietysti spinnigiä (mutta spinning on melkoisen tylsää puuhaa verrattuna jumppiin, joissa liikutaan eri sarjojen mukaan). Nuo mainitsemani jumpat ovat askelsarjojen suhteen yksinkertaisia.

• Sinde

Unohdin sanoa, että omalla salillani käy yleensä 5-10 miestä pumpi tunnilla.

• Tyttö

pumpissa käy miehiä ! Tosin melko vähäsen, mutta kyllä siellä aina 3-6 miestä on mukana! Ja tietenkin kaikki miehetkin ovat tervetulleita pumppaamaan! Otetaan vaikka pienet skabat :P .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      56
      2551
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      63
      1692
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      7
      1650
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1535
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      8
      1518
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      25
      1208
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      24
      1061
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1012
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1002
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      78
      964
    Aihe