Vihaan rahaa!

I hate money

Olenko ainut jota ei voisi vähempää kiinnostaa palkka, vaan ainoastaan työn mielekkyys? Mielestäni maailma pyörii pelkän rahan ympärillä ja ihmistenväliset kanssakäymiset määrittää pelkkä raha, joten anti-materialistina en voi sietää rahaa enkä kapitalismia. Tällä hetkellä palkkani on 2500 euroa kuussa ja lahjoitan joka kuukausi kaiken ylimääräisen hyväntekeväisyyteen, koska en yksinkertaisesti tarvitse mitään materiapaskaa!!!

8

577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeita töitä kiitos

Otan mielelläni vastaan kaiken mitä voit antaa pois. Olen opiskelija joka tekee pakollista työharjoittelua ilman palkkaa. Saan opintotuen mutta se ei riitä edes asumiseen saati sitten laskuihin ym. elämiseen.

• kapitaali sti

Jos et pidä materiasta, osta palveluja/elämyksiä. Raha on vain kaupankäynnin väline, millä ihmiset vaihtavat resursseja keskenään. Mitä pahaa siinä on, että joku vauhtaa tekemänsä työn ruokaan, näin kaikkien ei tarvitse olla viljelemässä, vaan joku voi esimerkiksi kyhätä nettipalvelun, minne sinä voit avautua asioista.

• Saman huoamnnut

Samoilla mennään mutta se, että jonkun maailma pyörii rahan
      ympärillä ei tarkoita että minun tai sinun maailma pistäisi olla markkinavoimien omistama.

Itse en tee töitä yli tuon, eli teen kuussa noi 50 tuntia
      loput ajat löffään eli makaan himassa. Tuolla 50 tunnilla
      saan tuon 2500 € lapaan, ja sekin on liikaa. Elämiseen tarvitsen noin 800 €,
      joten loput rahat valuvat pankkitilille makaamaan,
      mutta sellaista se on nykyaika.

• HaluanAuttaa.

Köyhiä voitaisiin auttaa, jos opettajien ja sosiaalivirkailijoiden palkkoja laskettaisiin 50% ja nämä rahat annettaisiin työttömille, köyhille ja nälkäänäkeville. Mutta näin tuskin tapahtuu koska näissä ammateissa olevat ihmiset ovat erittäin ahneita ja rahanhimoisia. Naapurissamme asuu ahne sosiologi-perhe ja he heille luxus-lomat ja hyvä palkka ovat tärkeämpiä kuin vierressa nälkäänäkevän pikkulapsen terveys, hyvinvointi ja elämä. Egyptissä matkallaollessaan tämä sosiologi oli nauranut nälkäänäkevälle lapselle, joka sairasti koleraa.

Surullista, että muutosta parempaan ei saada, sosionomien/opettajien ahneuden takia,

• äitykkä123

Itse haluaisin antaa esim. lasteni pieneksi jääneitä vaatteita niille, jotka oikeasti tarvitsevat niitä, mutta tietoa ei saa mistään. Tämän kaikki on kuin uutta ja ihan merkkituotetta, mutta menee nyt sitten minne meneekin....harmittaa. Ei sen takia, että menisi kalliit vaatteet vaan se, että tiedän niiden menevän vain rahantekoon vastaanottajalle itselleen, joka on hyväosainen.

Itse arvostan niitä, jotka lahjoittavat avun tarpeessa oleville. Oma tilanne on kuitenkin tällä hetkellä huono. Raha on kiinni materiassa ja aina kaikkea ei voi realisoida...

• Löytyy niitä =)

Kysäise vaikkapa jostain seurakunnan diakoniatoimistosta, tietävät taatusti missä niille on todellista tarvetta!

FB:n annetaan-vaihdetaan-vastaanotetaan palstoilla niitä ei kannata jakaa, trokareille toki kelpaa vaikka saman tien, mut myyvät ne sitten kirpparilla omaan pussiinsa...

• w4er

kapitalismi on ihan kivaa palveluineen mutta aiheuttaa sen että raha kasautuu muutamalle ökyrikkaalle, muiden tehtävä on olla tyhmiä työjuhtia

• Anonyymi00008

Sinun kaltaisia ihmisiä saisi olla enemmän. Itse olen samoilla linjoilla. Ahdistaa miten mammona hallitsee ihmisiä. Minulla on vielä lapsi elätettävänä. Mutta kymmenen vuoden päästä toivottavasti pääsen irtautumaan pakollisesta oravanpyörästä, tai ainakin vähentämään siinä oloa. Lastani kuitenkin aion auttaa vielä kun hän on aikuinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      137
      13154
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      82
      3619
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      95
      2894
    4. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      36
      1369
    5. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      1364
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      146
      1294
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1254
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1167
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1051
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      184
      923
    Aihe