Olen vielä peruskoulussa, mutta jo vuosia haaveillut lävistäjän urasta. Haluaisin siis tietää, että mitä kannattaa opiskella peruskoulun jälkeen? Lukioon en haluaisi, enkä viihtyisi siellä mitenkään.
Itselläni on lävistyksiä (17kpl), eli en mikään kovinkaan kokematon niiden ottamisen suhteen ole.
Tuo lävistäjäksi opiskeluhan tapahtuu perinteisellä mestari & oppipoika-periaatteella, niin pystyykö oppipojaksi päästä alaikäisenä, vai täytyykö olla yli 18v, koulutuksen hankkinut henkilö?
Tiedän, että esimerkiksi lähihoitajan koulutuksesta voisi olla tuossa hyötyä, mutta en raaskisi luopua tuon opiskelun takia lävistyksistäni, jos ei ole ihan pakko. Onko siis muuta mahdollisuutta?
Asun Oulussa, mutta on mahdollisuus muuttaa johonkin muulle paikkakunnalle opiskelemaan, jos tarve on.
kuinka lävistäjäksi
3
1836
Vastaukset
- plää
itsekki 9luokalla oulusta ja lävistöjksi aattelin alkaa, läväri koruihin ja välineisiin on oantu rahaa palaan satasia mutta crazyltä saa kyllä siihen hintaa paljon ja siis ite aattelin ainaki kymppiluokan jälkeen kaketsun liiketalouteen sitten ehkö töihin johonki liikkeeseen ja sit oma firma. Ite en perusta näust oppipoika jutuista vaan ihan reikiä teen kavereille, äidille itselleni ym. Arvioisin tehtyjen reikien määräksi about 50? Täl hetkel :D aattelin alkaa kokoon jotai kansioo jos ois kuvat kaikista mitä oon tehny ja teen niin helpottaa varmaa töiden hakuu ku on vähä näyttöö , suosittelisin välineiden hankintaa, ja harjotteluu, kuha et kuse kenenkää feissii ja muistat pitäö hygienian kunnos niin kyl reijitettäviö löytyy ihan liikaaki. Eiks porukka sano et kantsii mennä kokeneelle lävistäjälle, mut vaan tekemäl tulee kokeneeksi ja ammattilaisels ei se yritys ja lävistäjä nimike kestää ammattolaista ja hyvää tee. Tsemppii vaa ! :)
- lävistäjäksi
Mä en ehkä uskalla ilman varmaa tietoa anatomiasta tökkiä ihmisiin reikiä :--D eli mulle on varmaan parempi se perinteinen mestari-oppipoika-systeemi.
Tuo kansio varmaan helpottaisi sun työnhakua sitten tulevaisuudessa! :)
Tsemppiä sulle!!
Ja midnightkiller, tein tunnuksen ja laitoin viestiä. :)
Ja aloitusviestiin korjaan, että nyt onkin enää 12 lävistystä, alunperin oli 15... pieni virhe siis tuossa viestissä! - Helsinkiläinen lävistäjä
lävistäjäksi kirjoitti:
Mä en ehkä uskalla ilman varmaa tietoa anatomiasta tökkiä ihmisiin reikiä :--D eli mulle on varmaan parempi se perinteinen mestari-oppipoika-systeemi.
Tuo kansio varmaan helpottaisi sun työnhakua sitten tulevaisuudessa! :)
Tsemppiä sulle!!
Ja midnightkiller, tein tunnuksen ja laitoin viestiä. :)
Ja aloitusviestiin korjaan, että nyt onkin enää 12 lävistystä, alunperin oli 15... pieni virhe siis tuossa viestissä!Kun olet noin nuori ja sulla on aikaa opiskella, suosittelisin sulle vaikka hammaslääkärin uraa. Siinä pääsee puuhastelemaan ihmisten kanssa, töitä varmasti löytyy ja saa myös kiitettävää palkaa. Lävistäjän duuni on suurimmaksi osaksi kaikkea muuta kun lävistämistä. Paikat täytyy pitää kokoajan puhtaana, eli siivousta ja klaavaamista aivan perkeleesti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324751Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene172691Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642573Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252465- 341875
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321661Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731506Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?661496- 661304
- 821241