Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Turhat lupaukset!

Tyhmäkö?

Olemme seurustelleen reilun vuoden avomieheni kanssa ja asumme nykyyän yhdessä. Meillä on ollut paljon isoja riitoja ja mies saa minussa esiin sellaisia puolia mitä en edes tiennyt minussa olevan. Esimerkiksi riidoissa olen välillä omasta mielestäni pelottava enkä hallitse itseäni. Meillä ei siis ole varsinaisesti mitään väkivaltaa. Pari kertaa olen ollut niin vihainen, että olen töninyt häntä. Mutta siis se mistä riidat alkavat; hän on esimerkiksi monta kertaa luvannut olla juomatta/juoda muutaman, mutta on tullut aivan änkyrä kännissä kotiin. Onko minulla oikeus suuttua siitä? Onhan hän aikuinen ja saa tehdä mitä haluaa, mutta parisuhteessa tässä kuitenkin ollaan. Lisäksi hän käyttäytyy etenkin kännissä todella välinpitämättömästi ja ilkeästi. Hän lupaa aina, ettei petä lupauksia mutta aina käy näin. Lisäksi hän aina keksii joitai syitä miksi on niin kännissä, esimerkiksi että voitti jossain pelissä. Mielestäni oli lupaus mikä tahansa, niitä ei silti petetä. Ei minua haittaa jos hän välillä on aivan kännissä, kunhan ei vaan sano, että juon muutaman vain. Ja ettei olisi joka vklp yhtä huonossa kunnossa. Olenko tyhmä kun olen tässä suhteessa vai ylireagoinko?

18

768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyhmäkö?

      Riitoihimme liittyy myös paljon muuta, mutta tuossa esimerkki!

    • Jätä se kasvamaan

      Alkohlistin kanssa olet yhteen muuttanut, ja se on tyhmää. Se ei muuksi muutu, eroa mahdollisimman pian.

    • eiksjuuh

      Tuohon vielä 5-7 vuotta "leppoisaa" yhdessäoloa, 3 lasta ja asuntolaina niin alkaa olla elementit kasassa jälleen yhteen iltasanomien pikku-uutiseen "henkilö surmasi avopuolisonsa, poliisi epäilee taustalla olevan pitkäaikaisen päihteidenkäytön ja perheväkivallan". Ymmärtänet itse onko tuollainen "perhe"-elämä normaalia.

    • Heräilkää

      No jos on nuori jätkä niin mitä voi olettaa? Voin vannoo että kysees nuori pari,eikö? Ei kannata heti alkaa leimaan alkoholistiks ja väittää että tulevaisuudessa tappaa jonkun! Tiedän monta samanlaista jotka oli nuorina tollasia mut nykyään ihan ok. Sun pitää antaa sen kasvaa eikä kuunnella näitä muiden kommentteja. Nää tyypit täällä ylireagoi:) Nää täällä syöttää sulle täyttä paskaa joten älä usko äläkä kysy täältä apua koska täältä sitä et saa. Pikkumaisia katkeria kateellisia ihmisiä koko mesta täynnä! Ja tehdään silleen että kirjotappa 6-12kk päästä uudestaa ja kerro tilanne? Ja mistä "eiksjuuh" tietää paljonko teille tulee lapsia ja paljonko teil on rahaa?

    • sinkku.mies.37

      Etkö tiedä että alkoholistin muutama olut tarkoittaa 20 olutta. Eikä alkoholistiin kannata ikinä muutenkaan luottaa.

      • lifemocker

        mitä järkeä juoda 5 olutta kun se kuitenkin alkaa vain kusettamaan?

        jos tämäkään nainen ei nostaisi tuommoista metakkaa siitä, että mies haluaa vetää joskus kännit niin kokoasiasta ei tarvitsisi valehdella tai muunnella totuutta!


      • Totuus tässä
        lifemocker kirjoitti:

        mitä järkeä juoda 5 olutta kun se kuitenkin alkaa vain kusettamaan?

        jos tämäkään nainen ei nostaisi tuommoista metakkaa siitä, että mies haluaa vetää joskus kännit niin kokoasiasta ei tarvitsisi valehdella tai muunnella totuutta!

        metakka taitaa johtua juuri siitä että mies käyttäytyy känissä ilkeästi ja sitä paitsi känninen mies ei ainakaan lisää turvallisuuden tunnetta haloo! Se että osaa kontrolloida juomistaa parisuhteen vuoksi on vähän rakentavampaa ei se enään tee tilanetta edes pahemmaksi jos nainen tuollaisesta metakan nostaa. Mieshän on jo rikkonut juomalla oman osuutensa parisuhteen hyvinvoinnista. Haloo!


    • PhD. Freud

      Onko sinun lapsuuden perheessä ollut vanhemmilla alkoholismia tai onko sinulla jäänyt jonkun ihmisen ryyppäyskerrasta traumoja joka saa sinut nyt pois raiteiltaan samanlaisessa tilanteessa?

    • lifemocker

      "Mutta siis se mistä riidat alkavat; hän on esimerkiksi monta kertaa luvannut olla juomatta/juoda muutaman, mutta on tullut aivan änkyrä kännissä kotiin."

      miksi vitussa mies ei saisi silloin tällöin päästellä höyryjä ja vetää kännejä?
      mikä hemmetin diktaattori sinä oikein haluat olla?

      • se on hienoa

        Niin tottahan se on että joka miehen tarvii vähän kännätä ja saada ilkeillä vaimolleen. Sehän on höyryjen päästämistä pihalle. Kaikkien naisten tulee ihailla vain välinpitämätöntä miestä eikä naisen kuulu päästellä höyryjä pihalle nostamalla siitä mitään metakkaa.


    • simplify your life

      Kuulostat aika nuorelta.. Riidat suhteessanne...ei ole ollenkaan hyvä asia, jos suhteenne on pelkkää riitelyä. Varsinkin nuoremmille miehille kaverit, ja baarissa oleminen on tärkeämpää kuin oma tyttöystävä. Se menee aikanaan ohi, miehen vanhetessa, mutta tästä tulee sellainen kuva, ettei suhteenne ole kaiken kaikkiaan hyvällä pohjalla. Antakaa suhteelleenne pieni tauko, jos mahdollista. Katso, jos mies jatkaa vielä menojaan samaan tahtiin, ja kännäilee. Silloin tiedät, että on vain yksi vaihtoehto: jätä hänet. Jos mies muuttuu, tai antaa ymmärtää muuttuvansa, hänessä voi olla vielä pontentiaalia tulevaan. Seesteisempää tulevaisuutta!

    • ...ööölll

      Tilanne tulee pahenemaan vaan vuosi vuodelta. Tulet elämään pelon kanssa, miehen juomista et voi hallita sinä etkä mies itse. Mitään elämässä et voi suunnitella sillä miehelle alko on aina tärkeämpää kuin sovitut jutut. Mies löytää aina syyn juomiselleen mutta älä usko vaikka hän yrittää syyttä sinua juomisestaan. Itse päätät jaksatko katsella tuollaista. Älä tuhlaa aikaasi ja energiaasi riitelemiseen, se ei hyödytä mitään, mies ei tule vähentämään juomistaan vaikka huutaisit, itkisit, rukoilisit tai seisoisit päälläsi.

      Tiedän tasan tarkkaan mistä puhut, olen ollut samanlaisessa suhteessa, meitä on suomi täys. Et ole tiukkapipo vaan jopa liian suvaitsevainen ja sinisilmäinen.

      Suosittelen sinua menemään al-anon palavereihin

    • mek

      Yksi asia on että muutama on 3-99kpl ja siitä on oikeuden päätös suomessa kun renki kysy isännältä että saako muutaman männyn käätää kun taloa rupesi rakentamaa. Renki kaatoi noin 50 runkoa ja isäntä haastoi oikeuteen niin oikeus totesi että yksi on yksi ja kaksi pari ja sata on sata niin muutama on 3-99 kpl että silleen. Oluelle meno ei aina tarkoita että vdetään lärvit ja minulla yksi kaveri ja kun mentiin oluelle niin se hänelle tarkoitti 10 tuoppia ja sanoin muutaman kerran ettei ole varaa näin monen olueen ja monesti lähdin ajoissa pois koska ei kiinostanut baarissa istuskella kun olin silloin jo nykyisen naisen kanssa. Se alkoholin vähentäminen pitää lahteä henkilostä itsestään koska muitten sanomisesta ei ole mitään hyötyä.

    • Tyhmäkö?

      Kiitos vastauksista. Ihan ensiksi "lifemockerille": Kuten jo aikaisemmin kirjoitin niin on ok jos hän välillä on kännissä. Kyse on lupauksista joten et tainnut nyt itse ymmärtää mistä kyse. En ole missään vaiheessa sanonut että hän ei saa ikinä juoda. Ja kiitos teille jotka ette heti mananneet suhdettamme vaan tsemppasitte! Ja sinulle" PhD. Freud": osuit oikeaan koska reagoin aika voimakkaasti tilanteeseen. Ei ole mitään mukavia muistoja alkoholista riippuen lapsuuteen. Ja sulle "heräilkää", toivon että olet oikeessa! Ja samaa mieltä että "eiksjuuh" kommentti meni vähän yli.

    • Tyhmäkö?

      Yli kaksi kuukautta ollut tämä teidän mielestä alkoholisti juomatta kännejä, Ja aivan turha nyt tulla tänne kirjoittamaan, että "kohta se ratkeaa ryyppään". On hän nimittäin muutamia juonut muttei kännejä. Ja kuten kirjoitin että riitoihimme liittyi paljon muutakin, mutta ne on nyt selvitetty, On se kyllä suuri virhe tulla tänne kirjoittamaan ja pyytämään neuvoja kun harva täällä niitä osaa antaa:)

      • lifemocker

        tyhmää muutenkin kysyä keltään neuvoja kun niitä erimielisyyksiä ei voi ratkaista kuin asianosaiset!


      • tollo7

        Mikä muutti miehen?


    • suippa88

      voisko munkin ongelmat ratketa kahdessa kuukaudessa..kun ei riitä kolme ja puoli vuottakaan :/ mulla ei taida olla toivoa, mut hei hienoa että jonkun suhde parani edes vähän

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe