Ystävät hylkäsivät

Yksinäinentyttö98

Hei olen 14 -vuotias tyttö eli ylä-astetta käyn. Mä sain 7lk uusia kavereita, vaikka aluks näytti etten tulis saamaan yhtään. No mut sit hetken kuluttua meidän porukka kasvo, uusin "jäsen" Henna (Nimi muutettu) oli mun mielestä sellanen esittäjä ja sellanen joka kehuu koko ajan itseään. No kai mä sit aloin vähä olla hiljasempi ja myrtsimpi. Mut en tie johtuuko tää siitä. .. No joka tapauksessa meillä oli mun kavereiden kanssa viime vuonna tosi paljon riitoja, ja yks alko suuttumaan mulle helpommin. Lisäksi menetin parhaan ystäväni jota olen epätoivoisesti yrittänyt saada takaisin tuloksetta. Nyt tänä vuonna tuntuu, että kukaan paitsi ehkä yks mun "kavereista" tykkää musta ja väittää musta. Muut mm ei edes puhu mulle, eikä kato mua melkeenpä ja jos mä puhun niille niin vastaus on tyyliin : "Ok..aijaa. Kiva. " Must tuntuu koulussa joka päivä niin pahalta ja ulkopuoliselta ;( Yritän vaan esittää muille ihmisille et mul on kavereita jne ettei ne ala säälii tai mtn. Mut mitä mun pitäs tehdä? En haluu olla yksinäinen tai mtn. Ja tänään ku kerroin yhelle mun "kavereista" tän tekstarilla niin se oli vaan et "Ok ;/".

16

737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinäinentyttö98

Lisäksi meillä oli tämmöinen nuortenilta, ja siinä sitten tämä entinen paras kaverini pyysi kaikkia muita paitsi minua istumaan viereensä..;( ei tuntunut kivalta ei..mut siis joo pyytäisin asiallisia vastauksia kaikilta :)

• ull is

Haluaisitko pyytää sitä vaikka sitä yhtä parasta kaveriasi teille ja tekisitte vaikka yhessä pitsaa (tai tilaisitte) ja katsoisitte jonkin kivan elokuvan?

• Yksinäinentyttö98

No oon monestikkin kysynyt että jos tulisin sen luo mut kuulemma aina jtn kiireitä ja sain sit kuulla yheltä toiselta, et se paras ystävä oli kertonut ettei se haluu mua sen luo. Lisäks tänään meil oli hiihtoa, mut mä en hiihtäny joten kävelin mun "kaverin" maijan (nimi muutet) kanssa. No niin siinä kävi kuten mä jo aattelinki, oltiin molemmat hiljaa melkeen koko ajan ja kuunneltiin radiota. Se oli vähä vaisuna ku kuuli et mäki tuun sen kanssa kävelemään. No ei se mulle nykyään mitään muutaku :"ok" sanokkaan. Lisäks yks mun toinen "kavereista" niin sillä oli tnä joku juttu puhelimessa, (viesti? tai joku) jonka se näytti kaikille jotka siinä oli, mut sit ku mä tulin siihe, niin heti käänty puhelin pois päin. En ees sanonu mtn . Ehkä se johtuu siitä että mä oon jotenki tullu hiljasemmaks meidä porukas, joka johtuu tästä Hennasta (uudesta tytöstä) Mä oon niin yksinäinen koulussa, et tuntuu pahalta vaan seistä muiden kanssa välitunnilla, eikä kukaan kato mua tai sano mulle mitään. Ja jos mä jtn sanon niin vastaus ois :"Ok. Kiva Aha." Ja se mun "kaveri" jonka kanssa olin tänään kävelemäs niin laitoin sille koulun jälkeen viestin et:"Onks se vaan mä vai eikö meillä ollu yhtään mitään puhuttavaa , ku oltiin kävelemäs". Se ei vastannu.

• ihdsijsdjdslk

Kirjoitat että teillä on ollu tosi paljon riitoja. Oliko niin, että lähinnä sinä riitelit kaikkien kanssa ja riidat alkoivat sinusta? Oletko helposti riitaantuvaa sorttia? Siinätapauksessa kaverisi ovat saattaneet saada sinusta tarpeekseen ja yrittävät ignooraamalla osoittaa ettei seurasi ole kaivattua. Itse tunsin joskus yhden riitapukarin, jolla oli jatkuvasti riitaa kaikkien kanssa. Yritti monta kertaa haastaa riitaa myös minun kanssani ja ainut syy, miksi meilläkin ei ollut riitoja oli se, että minä kieltäydyin alkamasta riitelemään hänen kanssaan. Ihmiset eivät jaksa moista negatiivisuutta ja lopulta pistin minäkin välit poikki häneen.

Toinen vaihtoehto on, että joku puhuu sinusta pahaa ja kaikki ovat lähteneet siihen mukaan. Tytöistä on kiva ottaa joku syrjittäväksi. Hyvin yleistä myös aikuisten naisten keskuudessa.
      Vai oletko kauniimpi kuin muut? Tuon ikäisenä se syrjiminen alkaa, jos porukasta joku puhkeaa kukkaan ja toiset alkavat ymmärtää, että hän on paljon kauniimpi kuin muut. Kauniiden syrjiminen on hyvin yleistä naisten keskuudessa.

Ole sen kaverin kanssa, joka tykkää sinusta. Toinen vaihtoehto on, että voit kiusallasi roikkua kavereissasi ja olla kuin et huomaisikaan heidän dissailuaan. Kaikkein pahimpia ovat ilkeät kusipäät, jotka väkisin tunkevat kaikkien seuraan juttelemaan ja vittuilemaan, vaikka kaikki inhoavat heitä ja he itsekin tietävät sen. Mutta kiusallaan tunkevat asioimaan tyyppien kanssa, joiden on pakko olla heidän kanssaan tekemisissä. Voit kostoksi alkaa sellaiseksi.

Yritä olla välittämättä, vaikka se kai on mahdotonta. Mutta ainakin tyypit ovat osoittaneet, etteivät ole hyviä eivätkä aitoja kavereitasi. Muista, että yksinäisyys on hyvin yleistä, etkä ole maailman ensimmäinen ja ainoa, jolle tuollaista tapahtuu. Kohtalotovereita sinulla on hyvin paljon. Parempi yksin kuin huonossa seurassa!

• voima_a

Tosi kurja tilanne sinulla. Valitettavasti kuulostaa etäisesti tutulta, mullakin oli nuorena vaikeita kaverisuhteita ja koin tosi helposti itseni syrjityksi. Valitettavasti tommoset kokemukset jättävät jälkensä ja mulla on ainakin ollut vaikeuksia solmia ystävyyssuteita aikuisiällä sillä kuvittelen vieläkin että olen tylsää seuraa eikä musta oikeasti pidetä'- vaikka tämä tuskin pitää paikkaansa sillä mun kaverit pitävät yhteyttä ja mä olen ennemmin se jolle joutuu soittamaan, Toisaalta läheisiä suteita ei ole paljon ja jännitän välillä kavereiden kanssa, jotka olen tuntenut monia vuosia.

Joka tapauksessa kehottaisin tarkkailemaan tilannetta. Jos vaikuttaa siltä että mikään ei muutu niin sitten yritä saada uusia ystäviä luokalta. Onko siellä ketään saman henkisiä kanssasi? Harrastatko mitään, jos tutustuisit uusiin ihmisiin niin tilanne helpottaa ainakin osin ettei sinun tarvitse tuntea itseäsi yksinäiseksi. Kannattaa jutella vanhemmille tai jollekin muulle luotettavalle ja mukavalle ihmiselle. Älä jää yksin asian kanssa.

On tosi surullista ettei kiusaamista ja syrjimistä saada koskaan kitkettyä pois.. Titetenkään kaikki eivät voi olla kavereita eikä ihmisten kemiat välttämättä kohtaa mutta tuommoinen tietoinen toisten ulkopuolelle jättäminen saa veren kiehumaan. Loukataan tieten tahtoen.

Voimia sulle ja muista että vastoinkäymiset vahvistaa! Toivottavasti tämä ei ole kovin pitkä semmoinen vaan tilanne rauhoittuu ja kaverisi tulevat järkiisi. Tai tutustut uusiin mukavimpiin ihmisiin jotka eivät käyttäydu idioottimaisesti.

• Ystävät

Monilla tytöillä ja naisillakin aikuisina on kipeitä kokemuksia ns"ystävien" taholta. Harvoin tyttöjen ystävyyssuhteet ovat ainakaan kovin pitkäikäisiä, jos ystävyydestä voi puhua ollenkaan. En tiedä mistä johtuu, mutta et ole ainoa, joka kokee jotakin tollaista.

Hinnalla millä hyvänsä ei ystävyyteen pidä pyrkiä, ettei mene omanarvontunto ja elämänilo.

• Paljon kohtaloita.

Menetin joskus pihakaverini kun kuvainnollisesti minulta suljettiin portti pihalle.Koulukaverit jäivät.Ymmärrän kuinka tärkeää on sinulle pitää koulukaverisi.Onko sulla ajatuksia kuinka jatkat ylä-asteelta?Tuli vain mieleen että silloin voi tulla uudet kaverit?Kun taas joskus myöhemmin olet työelämässä mukana,ilmapiiri on ehkä erillainen ja minulla se vei ainakin ujouden pois silloin.Tuntui koetukselta sekin,mutta siitä se lähti eri askelin.Sanoisin että koita saada myös elämältä muuten jotain luonnolta ja käy uimassa ja lenkkeilemässä jne.Kyllä se sinullakin paremmaksi muuttuu jossain käänteessä ja maailma jatkuu miellyttävämmin.

• Yksinäinentyttö98

Kiitti kaikista järkevistä ja auttavista vastauksista :) Tänään mä yritin olla muiden kanssa, ja kysellä kaikilta kaikkia. Mut aina kun mä kysyin siltä Maijalta jotain niin se sano tuttuun tapaansa:"Emmä tiiä". Lisäksi yksi meidän porukasta oli vähä syrjemmällä ku me muut, ja heti mun kaverit patisti sitä tulemaan meidän luo. Mut aina kun mä oon ollu ulkopuolella niin on oltu ku mua ei oiskaan. Tai jos oon surulinen kukaan ei tuu kysyyn mikä on. Mut jos joku muu meidän porukasta on niin sitten heti kaikkii kiinnostaa. Meidän luokalla on kaks muuta tyttöä mun porukan lisäks, mut ne on aika näsäviisaita tyylii 10 oppilaita...ettää.. voi johtuu siitä mitä toi ihdsijsdjdslk sano , mä oon ollu riidois monien kaa. Mut yritän nyt korjata tilannetta. Mut mulle ei taideta antaa uutta mahdollisuutta. Lisäksi..olin tän Hennan (tyttö josta en pitäny) kanssa kuraattorilla..ku sillä oli jtn kiusaamiseen liittyviä ongelmia, niin se pyysi mut mukaansa kuraattorille ja siellä selvis et ei sen elämä mitään helppoo oo. Tälläsen käsityksen sain kun se kerto sille kuraattorille itkuisena jotain et miten se on ennen ratkaissu sen asiat, ja kuraattori sano et pitää löytää hyvempi keino ratkaista asiat kuin se. Eli itsetuhoisutta tai jtn..en ole aivan varma.

• YksiNainen_1

Yksinäinentyttö98, kuten olet lukenut, ei kenelläkään muullakaan ole ollut pelkästään hyviä kokemuksia ystävyydestä. Joskus kokemukset voivat olla karujakin, mutta silti mennään eteenpäin elämässä. Elämään kuuluu niin paljon monenlaista, eikä toisen murhe näy ulospäin.

Liikaa ei kannata yrittää miellyttää muita ihmisiä ystäviä saadakseen, koska silloin saattaa salakavalasti menettää yhteyden omaan itseensä. Arvosta itseäsi, vaikka et saisi muilta ystävyyttä. Ystävät voivat löytyä sitten myöhemmin, vaikkapa yläasteen jälkeen. Nyt kaikki sun ikäiset elävät murrosikää, mielialat saattavat joskus senkin vuoksi vaihdella kavereillasikin. Se, miten he suhtautuvat sinuun, ei pelkästään riipu sinusta, vaan heillä voi olla itseelläänkin monenlaista mielessä. Jopa niillä koppavilta vaikuttavilla kympin tytöillä.

• Yksinäinentyttö98

No tänään taaas..yritin olla mukana kaikkien keskusteluissa..jne. Mut sit ku oli hissan tunti ja katottiin leffaa..Niin mä näin kuinka se mun entinen paras ystävä kirjotti tän Maijan (mun vähäsanainen "kaveri") käteen "RKS BF". Eli rakas bestis. Yritin esittää et olin ilonen niiden puolesta. Sit matikan luokas mä istuin tän Maijan parhaan ystävän Jaanan kanssa. Ja kerroin et mitä se mun entinen paras ystävä oli kirjottanu Maijan käteen. Se suuttu. Mut ei mulle. mut kuitenkin..Pahalta tuntuu. Tuntuu ettei kukaan välitä musta. Tuntuu ettei kukaan välitä mun ystävyydestä tai et missä mä millonki oon. Enkä viitti ny suoraan mennä kysyyn semmosta. JA jos mä kysyisin semmosta mun entiseltä parhaalta ystävältä se ei suostuis vastata mun kysymykseen (kokemusta) Ja sit tulis taas riitaa.

• Yksinäinentyttö98

Ja tarkennuksena etten viittisi kysyä semmoista, eli siis tarkoitin etten viitsisi kysyä että välittävätkö ystäväni minusta? Vai pitäiskö mun?

• YksiNainen_1

- Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö se ole hyvin tavallista tyttöjen kesken, että ns "paras kaveri" vaihtuu aika ajoin. Ja että kaksi lyöttäytyy parhaiksi kavereiksi ja jättää kolmannen ulkopuolelle?
      - Niin olen ymmärtänyt, että tämä on melkein sääntö tyttöjen kesken, eikä kerro yhtään mitään sinusta tai välittämisestä mihinkään suuntaan.

• Yksinäinentyttö98

Tänään olimme juuri syömässä ja kaikki nousivat yllättäen pöydästä..olin ihan varma että minut jätetään yksin , mutta silloin juuri tää entinen paras kaveri sano et tuu , syö toi näkkäri matkalla. :) Ja mun mielest tää Maijaki alko taas puhuu mulle enemmän. Mä matkustin tänään etelä-suomeen tapaamaan mun isää joka asuu siellä niin lähin koulust vähä aikasemmi ja meil sattu oleen kuvista..no me oltiin ydistetty meidän pöydät..ja ku mulla oli niin kauhee kiire nii jätin mun pöydän siihe ja sanomalehden ja jätin sen siks siihe koska en tienny et minne se piti laittaa. No joka tapauksessa kuulin just ku lähin et mun kaverit alko huuteleen mun perään ..sit ku olin just lähös niin se kuviksen ope tuli ja sano jtn tälläst tyylii:"Seuraavan kerran varmista ettei sun kaveris joudu siivoamaan sun jälkiäs". Toivon mukaan ne ei suuttunu mulle. Lähetin viestin maijalle et oon tosi pahoillani et ne joutu siivoamaan mun jäljet. Se ei vastannu...ja se kyl on aika paljo kännykällä..et oiskoha se suuttunu? Sit mä kysyin edellis päivänä maijalta et voinko mä tulla sen luo ens viikolla maanantaina ja arvasin et se sanoo ettei se voi. Kuulemma on jonku toisen kaa. Kyselin sit tiistaista ja vastaus oli:"pitää kattoo".

• asdfgh7

Joo mä ymmärrän sun tunteen:(( mul on ollu kaks hyvää ystävää joista toinen mun BFF. Ne molemmat on hylänny mut. Mulla on ollu koht vuoden poikaystävä joka on ihanin kaikista ja välittää ja ymmärtää mua enemmän ku kukaan mun kavereist tai perheestä. Koko hylkääminen tapahtu silleen et eka koko viime kesäloman olin riidoissa molempien kavereiden kanssa koska vietin aikaa enemmän poikaystäväni kanssa. Ymmärsin virheeni ja pyysin anteeksi. Ei annettu vastakaikua.. sitten sain todistettua että olen heidänkin kanssaan ja sovimme:) nyt viime aikoina molemmat ystävistäni taino jo kokonaiset 4viikkoa ovat etsineet minusta pelkkiä vikoja.. haukuneet syyttä ja tiesin jo ettei BFF:ni ja minun suhde olisi enää samanlainen.. hän löysi uuden BFF:n ja hylkää minua nyt. Molemmat ystäväni syyttävät minua kaikesta ja ( valehtelusta ym..) mitkä ei todellakaan pidä paikkaansa! Toinen ystäväni puhuu pahaa minusta KAIKILLE ja asioita jotka eivät ole totta ja toinen tekee aika lähelle samaa.. lähettävät edelleen huutoviestejä ja haukkuvat minua minkä kerkeävät ja syyttävät kaikesta... tätä kaikkea on jatkunut puolivuotta. Kaveriporukassa minulla on kavereita mutta myös BFF ja hänen uusin ystävänsä ovat samassa porukassa ja puhuvat aina minusta selkäni takana. Poikaystäväni on huolissaan minusta ja yrittää parhaansa mukaan auttaa minua. Hän ei ole mikään hetken huuma vaan olen ihan tosissani kun sanon että uskomme yhdessä viettävämme vielä eläkepäivätkin. Harrastan judoa ja en ole kovin heikko henkisestikkään mutta tämä tapaus saa minut maahan.. sosiaalisessa mediassa kuten ask:issa ym. Toinen "ystäväni" valehtelee minusta että olen valehtelija ja sanoo minulla olevan valehtelijan maine( muut eivät ole olleet samaa mieltä) vaikka en ole missään vaiheessa valehdellut mitään! Samaa syrjimistä sitten on ollut minullakin... en ollut poikaystäväni kanssa enää niin useasti vaan yritin saada kavereillenikin aikaa mutta nyt kun ystäväni ovat hylänneet poikaystäväni on pitänyt minusta entistä enemmän kiinni ja yrittänyt saada minut paremmalle tuulelle. Hän on luvannut ettei hylkää ja pitää minusta hyvää huolta. Mutta en kestä tätä kiusaamista ja huutamista jota "ystäväni" minulle jauhavat... et ole yksin tämän asian kanssa! Olemme samassa veneessä! Olisin kiitollinen jos joku kertoisi mielipiteensä tilanteeseeni. Mutta pyydän ettei negatiivisia..

• rikkinäinen

Niin tuttu tunne!! Pelkään koko ajan että itselleni käy uudelleen niin. Minun entinen BFF ei ole enää isoimman riidan jälkeen paras ystäväni.. vaikka hän on minun. Se tappaa minua sisältä päin edelleen. Koko ajan olen aika kärttynen, mustis tai masis koska pelkään menettäväni ainoan ja parhaan ystäväni.. jollekkin toiselle. Olen jo kai menettänyt. Olen käyttäytynyt kun kusipää VAIN KOSKA PELKÄÄN. En voi puhua tästä kellekkään... en edes hänelle.

[email protected]

• Anonyymi

Mun mielestä toi oli tosi epäreilua sun "kavereilt" nyt on siis 2024 ja näin oon siis 11. Mulla "on" kaks bestistä mutta toinen niistä laittaa meän yhteseen ryhmään että meen sinne ja tonne "besun" kaa. Toi sun tilanne on kullä paha mutta kyllä se siitä. Kaikki väittää että mä oon super empaattinen joka on ihan totta mutta IHAN oikeeesti kaikki järjestyy❤️
      P.S esittäminen on turhaa💔

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      10
      3419
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1858
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      77
      1169
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      982
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      948
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe