Eli tässä kesälomaan mennessä, pitäis saada pudotettua niin paljon kiloja kun mahdollista. Painan nyt 80kg pituutta sen 173cm ikää tulee elokuussa 17. Tavoitepaino olisi noin 70kg, mitä enemmän tietysti sen parempi! ;D aika tähän sessioon on 4kk, eli noin 130päivää. mitä mieltä olette onnistuuko 10kg pysyvä laihdutus oikeilla keinoilla tälläsessä ajassa?
Tiedän jo että laihdutus on pitkä prosessi jos haluaa näin paljon tiputtaa, eli tiedän että tämä ei tapahdu hetkessä, Ja isoja muutoksia on tehtävä.
Suurin ongelma nyt on että en tiedä yhtään mitä tehdä, tai mistä alottaa.
Oon nyt lukenut pari päivää netistä kaikenmaailman laihdutus juttuja ja jne jne..
mutta mistään ei tahdo löytyä kunnon selvennystä mitä kannattaa oikeasti tehdä.
Kaikki jutut mitä olen lukenut menee niin vaikeaksi, hyvät huonot rasvat ja kaikki nämä hienot sanat jotka kuvaavat terveellisiä ja epäterveellisiä ruokia tai ainesosia, en ymmärrä niistä mitään. eli jos joku jaksaisi selkokielellä vähän opastaa.
Pidän hedelmistä, vihanneksista kaikista melkeinpä, ja syön niitä päivittän. eli rehujen syönti kuuluu jo arkipäivään.
Sitten toi lenkkeily tai muuten vaan kävely kiinnosta siis pätkän vertaa, voiko sen korvata muulla liikunnalla? en näytä liikunnalliselta mutta pidän melkeen kaikista lajeista. sulkis, uinti, säbä, lätkä, laskettelu. kaikki toimii mutta ei juoksu, se vaan on niin helvetin tylsää. voiko juoksun vaikka korvata uinnilla? Mulla on nyt 25sarjan liput uimahalliin, ja pystyisin ja jaksaisin käydä heittämässä vaikka 3km uinnit joka päivä, kannattaako tälläinen? eli miten paljon kannattaa uida (urheilla) ja missä menee raja jos ei tunnu vaikka missään? kannattaako silti pitää taukoa tai jotain? pystynkö käymään pelkästään uimassa koska unti sujuu ja pidän siitä voisin vaikka tän 4kk aikana pelkästään uida, ja teen sen jos se on hyvä asia. kun en tiedä siksi kysyn. varmaan väärä paikka kysellä tälläsiä mutta en keksinyt muutakaan paikkaa. toivon että vastaus löytyy täältäkin. Ja jotku voivat ihmetellä miten tää tarina kuulostaa tältä vaikka syön kasviksia, hedelmiä, ja liikun paljon. Yksinkertaisesti syön liikaa yleensä vaikka olen täynnä syön lisää. koska pidän ruuasta, ja juon liikaa limuja ja karkkia päivittäin, ne on nyt lopetettu. viikko jo ilman roskaruokaa tai herkkuja. Vähän epämääräistä tekstiä mut jos joku jakso lukea tai vastata kiitos siitä! (; Vastailen täällä jos jollain on kysyttävää tai muutenvaan ei ymmärtänyt jotain kohtaa. (oikein kirjoittamisen kanssa vielä vähän opeteltavaa, tiedän oon jo 17 kohta.. siks oonki amiksessa!)
4KK aikana rantakuntoon. (130 päivää)
32
2482
Vastaukset
- cuba libre
Ei kait sitä kymppii välttämättä tarvitse pudottaa, vaikkakin se on mahdollisuuksien rajoissa. Kait sitä urheilua kannattaa vähän jaotella, että perus aerobista ( vaikka se 3km niin nopeasti kun voi ) pari kertaa viikossa, sitten ehkä intervallitreeni "HIIT", esimerkiksi 400m lämmittely, 5x ( 50m 50m ( 50m __täysillä__, 50m palautusta ) ), 400m jäähdytys jotain tekniikkajuttuja ja huilia jos sydän meinaa jäädä kurkkun tai mitä lie keksit ja venyttelyt alkuun/loppuun. Jos vielä rahkeet riittää, niin lihaskuntopuoli on aina tärkeä, esimerkiksi insanity setti youtubesta tai vaikkapa punttisalille tekemään lihasmassatreeniä.
Ja katsele vähän suoritusaikoja sekä painoja sillä tavoin, että huomaa edistymisen ja pyrkii proggressioon.- cuba libre
Ja jos tuo setti jonkinajan jälkeen tuntuu liian löysältä tai liian rajulta, niin hienosäätöä tarpeen mukaan ja toki ihan omaa settiä siten että homma on mielekästä. Lepopäivät kannattaa muistaa ( silloin toki saa kävellä ja tehdä jotain kevyttä, palauttavaa ) , ja ruuan koostumus sopivan proteiinipitoiseksi.
- ahahahahj
Riippuu minkälaista dieettia etsit.
Hyvinvointilaitoksen mukaan kaikki dieetit ovat hyväksyttyjä aina lihaavuusleikkauksesta Fogelholmin suosittelemaan pussi laihdutukseen. (ravitsemus prohfalla on osakkeita ko. laitokseen) paitsi vähähiilihydraattinen ruokavalio. VHH ei maksa mitään ja on terveellinen. Laihtuu 1 kg viikossa. Samalla pääsee eroon, jos on jotain kipuja tai särkyjä.
Ei tarvitse olla nälissään, kuten muissa dieeteissä VHH ei oikeastaan ole mikään laihdutus dieetti, vaan pysyvä terveellinen ruokavalio.
Koska tykkäät kasviksista, niin eihän siinä pitäisi sitten olla mitään vaikeuksia.
Jättää vain ne turhat hiilihydraatit pois.
Minä olen 70 ukko. Aloimme vaimoni kanssa tähän ruokavaliolle, eikä ole tarvinnut katua. - aloittaja11
Okei pitääpä kokeilla mennä noilla! Mietin vielä nyt 3päivä menossa, vielä ei ole muutosta painossa näkynyt, enkä uskonutkaan että olisi. Mietin että missä alkaa näkyä tulokset että tietää tehneensä oikein/väärin?
- cuba libre
Kannattaa asiaa miettiä tarkemmin ja oppia oman kehon todellisia saloja. Eli järki mukaan prosessiin, joka kestää lopun elämän ( ellet sitten halua lihota takasin ) . Viikonkaan kuluessa ei selkeää kuvaa saa, jotain suuntaa-antavaa kylläkin. Esimerkiksi VHH:lle vaihtaminen tyhjää maksan sekä lihasten energiavarastoja ja se sinänsä voi alentaa painoa, useamman kilon, mutta tämä ei ole laihtumista.
Aamupaino heräämisen sekä vessassakäyntien jälkeen on muina ajankohtina punnittuun painoon verrattuna stabiilimpi. Mutta tämäkin ailahtelee jopa pari kiloa riippuen edellisen päivän aktiviteeteista ( liikkuminen voi kerätä nesteitä lihaksiin ), nukkumisjakson pituudesta, sekä esimerkiksi muutamien viimepäivien ravinnon suolaisuudesta... Ja vaa'an mittavirheisiin, jotka nekin voivat olla luokkaa -1 kg.
Mittanauha on erinomainen tapa saada jotain hajua asiasta, mutta tässäkin tulokset näkyvät useamman viikon trendissä. Sama tässäkin -- aamulla, kun nesteily näyttäisi vaikuttavan vyötärönkin ympärykseen. Lisäksi mittaaminen aina täsmäälleen samalla tavoin on hieman hankalaa etenkin jos sitä löysää materiaalia on enempi. Kapeampaan vyötäröön yleensä on järkevintä tähdätä. Ei alemmasta painosta iloa ole, jos vyötärö senkun vaan paisuu.
Itse en pomminvarmaa menetelmää ole löytänyt, mutta kohtuu hyvin olen kärryillä ollut.
- Pullallaa
Laihduin 2 v sitten n.15kg n.5 kuukaudessa noudattamalla englantilaista Slimming World- dieettiä ja ainakin minun kohdalla toimi erittäin hyvin. Siinä voi valita kolmesta eri dieetistä ja niitä voi myös sekoittaa keskenään riippuen päivästä. Tiivistettynä se toimi niin, että vihanneksia, hedelmiä, kananmunaa, rasvatonta lihaa & kalaa, pastaa, riisiä, perunoita sai syödä niin paljon kun oli kylläinen. (Tietysti sitten pitää tarkistaa annoskoot jos paino ei putoa.) Leipää sai syödä esim 2 palaa ruisleipää tai pieni annos puuroa. Maitotuotteita myös vähän. Sitten lisäksi vielä pieni määrä herkkuja joka päivä, joka sisälsi myös rasvat. Mukaan sai pienen kirjasen, johon oli listattu kaikkien herkkujen "pistemäärät". Liikkua sai jos huvitti ja jaksoi, itse kävin pikku juoksulenkeillä (20 minsaa) pari kertaa viikossa. Voimistelin ja venyttelin kanssa kotona. Itse en ikinä pysyisi laihtumaan karppauksella tai muulla epärealistisella dieetillä.
- salimies
Jos haluu laihtua niin tossua toisen eteen rivakasti vaan. Vaikka se olis tylsää. Laihduttaessa pitää koko kroppaa treenata. Poppakonsteja ei ole. Hikoilemalla vaan laihtuu ja kyllä se uinti hyvä on mutta siihenkin sinä kyllästyt pian koska et laihdu niin nopeesti. Mee kuntosalille ja polje kuntopyörää, crostraineria, juokse juoksumatolla, nostele painoa, tee kaikkee vuorotellen niin ei ole niin tylsää
- cuba libre
" kyllä se uinti hyvä on mutta siihenkin sinä kyllästyt pian koska et laihdu niin nopeesti" Höpöhöpö... Riippuu vähän mitä tekee siellä altassa -- meneekö mummouintia pari altaanmittaa, vai päräyttääkö muutamat kilometrit vaparia... Mutta tosiaan, tähän kuten muihinkin liikuntamuotoihin voi kyllästyä, silloin sitä voi tehdä jotain muuta. Itse vedän aika loppuun asti ja kyllä se tuntuu ja paljon. Nesteitäkin lähtee pitkälti toista kiloa / uintikerta. Itseasiassa pari palautuspäivää on aika must meikäläiselle uinnin suhteen, muuten menee paikat sögöksi.
Eikä laihduttaminen mitään yltiödramaattista liikuntaa tarvitse. - cuba libre
Mutta uinti sekä punttisali -- siinä on yhdistelmä sopivasti erityyppistä, toistaan täydentävää liikuntaa. Eli eivät sulje toisiaan pois. Ja näyttäisi toimivan. Rautaa rajalle ja sitten aerobista, molemmilla koko vartalo töinin.
Ja tietenkään pelkällä liikunnalla ei laihdu niin, vaan se perustavaa laatua oleva asia, eli murkinapuoli. Liikunta edesauttaa aineenvaihdunnan pysymistä sekä kiinteyttää kroppaa.
- Aloittaja11
Joo Laitoin nyt mun kalenteriin Ke-pe-su uintia, 2km( tänään kävin jo puntin jälkeen vetäsemässä 1,5km ja oli ihan max) eli se 2km on aika hyvä, sitten kun on kuukauden esim käynyt niin nostan sen siihen 3km. Ja toi 1,5km meni 45m ja takana oli tunnin puntti, ja uin sen niin nopeasti kuin pystyin, eli vaikka hengästytti, niin lujaa kuin vain jakso, (nopeat uimarit radalla) eli pysyin siellä mukana. Ja sitten 1 lenkki viikossa, alotan kerran viikossa tolla lenkillä koska ei oikein iske, jos siihen tottuu, lisään 2 kertaan viikko. Nyt on jääkaappi täynnä rahkaa, munia, tonnikalaa, raejuusto, salaatti aineksia, hedelmiä, ja pakkanen täynnä marjoja. Eli näillä mennään. 4 päivä menossa ja sokerin himo on yllättävän suuri. Mutta lupaan teille ja itselleni että en kyllä sorru, sama koskee roskaruokaa. Ja kysymys tähän loppuun viellä, saanko syödä kotiruokaa ? jos kohtuudella syö niin saako syödä? tai esim koulussa, koska aika vaikea olla syömättä enkä viitsisi mitään omia eväitä sinne roudata. oon nytten kotona vetänyt noita omia rahkoja ja tonnikaloja, mutta koulussa aina ottanut pienen osan kouluruokaa, ja ylipuolet lautasesta salaatteja, (monia vaihtoehtoja)
- cuba libre
Kuulostaa siltä, että on tekemisen meininkiä. Nopeus paranee ajan mittaa tekniikan sekä kunnon kehittyessä. Kun vetää max, niin ei todellakaan ole syytä pettyä vaikkei sitä kahta tai mitälie kilometriä juuri sillä kerralla mene. Sitä tärkeämpää on se, että tekee jotain :)
Mikäli tuntuu liian raskaalta, voit pudottaa kahteen kertaan viikossa. Uintitekniikkaan kannattaa keskittyä, ettei paikat rasitu liikaa. Ja lepoakin tarvitaan, niveliä varten. Katsele vaikkapa elixir videoita, missä uimarit kertovat kuntouimareiden tyypillisistä virheistä ja tarkastele siinä uidessa omaa tekniikkaasi, eri liikkeiden ajoitusta sekä toimivuutta. Rauhallinen liikunta sitten vielä lisäksi, mitä nyt tykkäät touhuta. Kaikenlainen pikkutouhuilukin on aina plussaa.
Koulussa on hyvä syödä sitä normi kouluruokaa, runsaalla salaatilla ja se ruoka-annoskin kokolailla normaalina, huomaat itse minkä verran on ookoo ja mikä sitten liian vähän.
Ja ateria kotiruokaa kanssa, mieluummin terveellistä kotiruokaa.
Siitä tunnustellen eteenpäin. Ravintoa voi aina säädellä, mutta ensiksi on hyvä saada vaunut liikkeelle. Koita pitää jonkinmoista kirjaa syömisistäsi, jos ei paino rupea laskemaan tahi läskit karisemaan.
- aloittaja11
Joo eise varmaan niin tarkkaa olekkaan että uinko 1,5km vai 2km. on vaan hyvä olla joku maali, eikä uida vain mitä sattuu ;)
Punttilla käyminenkin maksaa niiin paljon että sitä ei oikein raaskisi, mutta kysyin liikunnan maikalta onnistusko maanantaina koulun jälkeen tunnin puntti, sano että onnistuu (; eli sekin on nyt hoidossa. Tänään lepopäivä ja huomenna taas uimaan! - Aaaaaaaaaaaaaaaaaaal
Heippa,
Jos kaipaat jotain selkeitä, mutta helposti noudatettavia ja tosiaan toimivia ja tuloksia tuovia ruokaohjeita, niin Jutan ohjeet on kyllä siihen tosi hyvät:
Aamiainen
45 g kaurahiutale
100 g raejuusto, rasvaton
150 g mehukeitto, sokeroimaton /
100 g pakastemarjoja
FAST Omega3 2 kpl
Lounas
100 g kana / 100 g naudanliha max 10% /
100 g kala
50 g kananmunanvalkuainen / 25 g raejuusto,
rasvaton
200 g vihanneksia vapaa valinnaisesti
10 g oliiviöljy
Välipala
1 kpl PROFX Lo-Carb bar / 40 g FAST Dietmix /
250 g maitorahka 100 g pakastemarjoja
Päivällinen
100 g kana / 100 g naudanliha max 10% /
100 g kala
40 g riisi / 40 g pasta / 170 g peruna /
Real täysjyväleipä 2 viipaletta
200 g vihanneksia vapaa valinnaisesti
Iltapala
250 g maitorahka / 150 g raejuusto, rasvaton
150 g mehukeitto, sokeroimaton / 100 g
pakastemarjoja
10 g vehnälese
FAST Omega3 2 kpl
Ja tottakai kannattaa syödä kouluruoka; tarkoittaa vain sitä että valitset kouluruoan Jutan ohjeiden mukaisesti, eli 125-150 g jotain proteiinipitoista, ja siihen rinnalle 200 g kasviksia (raakana tai keitettynä). - Aloittaja11
Toi kuulostaa aika hyvältä. Pitääpä mennä ton mukaan nyt ainakin aamiainen,välipala,päivällinen,iltapala, ainoa on tuo lounas jonka syön koulussa, paljon salattia ja pienenpi osa lämmintä ruokaa niillä mennään.
Ja nuo omega3 pitääpä käydä hakemassa. saa varmaan nomi kaupasta ei tarvitse apteekista metsästää?- Aloittaja11
Pakko lisätä vielä, kun sanoin että 4kk aikaa, ideahan tässä oli se että 4kk, 3 päivän päästä lähetään lomalle etelään, olis kiva ekaa kertaa ottaa rannalla ihan paita pois ilman sitä häpeän tunnetta. siinä on mun maali, se motivoi hyvin paljon, ja jos en nyt onnistu siihen mennessä jotai tuloksia saamaan niin kyllä aion kuuria jatkaa. Mutta olis vaan niin kiva (; osaan jo mielessä kuvitella sen hetken...
- cuba libre
Aloittaja11 kirjoitti:
Pakko lisätä vielä, kun sanoin että 4kk aikaa, ideahan tässä oli se että 4kk, 3 päivän päästä lähetään lomalle etelään, olis kiva ekaa kertaa ottaa rannalla ihan paita pois ilman sitä häpeän tunnetta. siinä on mun maali, se motivoi hyvin paljon, ja jos en nyt onnistu siihen mennessä jotai tuloksia saamaan niin kyllä aion kuuria jatkaa. Mutta olis vaan niin kiva (; osaan jo mielessä kuvitella sen hetken...
Sellainen pointti, että kannattaa vakavasti pohdiskella, miten sitä kuuria voisi koko ajan rukata elämänmuutokseksi. Kun tahtoa on, niin siltä se näyttää että useamman kuukauden sitä tikkaa. Minullakin ensimmäiset isommat tavoitteet ovat kesään suuntautuneita. Katsotaan, kuinka tässä käy.
Näkisin että tuo Jutan juttu olisi sellainen kohtuu hyvä runko, minkä päälle rakentaa omaa settiään, ottaen huomioon tietenkin sen ettei rupea liikaa syömään. Esimerkiksi jos ei nyt maitorahkaa sekä pakastemarjoja ole jääkaapissa tai se ei satu maistumaan, niin tietenkin sen voi korvata monella muullakin eri tuotteella kuin tuossa mainitut.. Katsoo ne kalorit ja sitten proteiinin, tuo kaseiini on hyvää hitaasti imeytyvää sellaista. Esimerkiksi raejuustosta saadut gramma tai pari rasvaa ei vaikuta yhtikäs mihinkään, eli en näe syytä rasvattomaan raejuustoon, mutta toki sitäkin on suositeltavaa popsia mikäli vaan maistuu :)
- temppis78.0
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10881981
No tuossa on mun dieetti joka kesti viisi kuukautta, painoa lähti reilu 25kg eikä ollut paha, tekisin uudelleen kun olisi kiloja mitä laihduttaisi.. Nyt keskityn viimeiseen 5 kiloon ja sitten alan painonhallitsijaksi :) - rantakunnossa
Mulla lähti 25 kg 4 kuukaudessa pari vuotta sitten. En laskenut kaloreita enkä punninnut ruokia. Söin normaalisti ja kävin salilla pari tuntia päivässä 6 kertaa viikossa. Jos tietää mitä tekee niin kaloreita ei tarvii laskea. Hulluksi siinä tulee. Jos vaan jaksaa likkua ja hikoilla niin paino putoo ilman stressiä.
- Aloittaja11
Pieni muutos edellisiin viesteihin
10 päivä menossa. Kävin eillen puntarilla, aamulla vessassa käynnin jälkeen, Aloittaessa tarkka painohan oli 80.4 No nyt aamulla se oli 77.8, en usko että kaikki on kadonnut varmaan järkevä selitys tolle että 2.3kg noin nopeasti pudonnut. (nesteet esim)
No mutta kuitenkin. Hyvin oon jaksanut käydä uimassa ja lenkillä eli intoa kyllä on. Eli Kerran viikossa ei riittänyt mulle tuon puntin kanssa. Lopetin käynnit koulun salilla, ja hain tosta läheltä salikortin. Varasin itselleni vielä ohjaajan joka laati mulle saliohjelman ja opetti kunnolla käyttämään noita laitteita. Nyt on lenkit lopetettu ja uinti tippu kertaan viikko, ja 4xvk salille! Uskon että jaksan kyllä käydä ja pakotan itseni, helpoksi tekee että sali on vieläpä kävelymatkan päässä. Eli tästä sitten vaan jatkamaan!- Aloittaja11
2,6kg.. ;D
- cuba libre
Hyvin on alku jytkähtänyt liikkeelle :) Kannattaa miettiä kuitenkin että kyseessä ei ole päättyvä kuuri, vaan pitäisi löytää jokin resepti, pysyvä muutos, minkä avulla et sitten myöhemmin liho.
Kannattaa sitten lisätä aerobista, mikäli joskus rupeaa junnaamaan. Se on hyväksi verenkierrolle ja tehostaa punttisalisuorituksia paremman rasituksen keston, esimerkiksi hapenottokyvyn kautta. Toki salillakin voi aerobista tehdä, mutta ainakin itse jos katson, niin harvempi tekee lyhyehköjä lämmitelyitä enempää.
- Aloittaja11
Todiin. Vähän taas lisäystä, 3viikko lähti käyntiin, hiihtoloma! Käyn salilla nykyään 5 kertaa viikossa. arkipäivinä, viikonloppuna huilitaan (; kysyin treineriltä että miten tuo asian laita jos haluaa ja jaksaa voiko käydä 5kertaa viikossa, vai onkose liikaa. no hän totesi että jos itse jaksaa ja paikat ei oo kipeinä seuraavana päivänä niin salille vaan! (; Oon noin 1-1,5h kerralla siellä 40min aerobis ja lihas harjouitusta loput. Mittarikin näytti tänä aamuna 76.3kg!!! (; 21päivän jälkeen. aloitushan oli 80.4kg eli todella tyytyväinen tulokseen tähän asti (; No tästä vaan eteenpäin!
- soffaproffa
Taas kuntoilu- ja treeniporukka vauhdissa. Jos haluat vain laihtua, yksi ilmainen vaihtoehto on www.soffaproffa.weebly.com
Kun olet laihtunut ja kuntoilu alkaa maistua paremmin, tee se riittävällä ravinnolla. Perussyy tälle kirjoitukselle on, että kuntoilussa vaaditaan hiilareita kun taas laihduttajalle ne ovat myrkkyä.
Olen nyt laihtunut 18kg 31 päivän aikana pelkällä laiskottelulla. Siis melkein 600g päivässä. Moniko tekee saman tuloksen rehkimällä hiki hatussa? - Aloittaja11
Elikkäs pienten päivitysten aika, jos jotakuta kiinnostaa. 35päivä menossa, Oli mittarissa huimat 72.8kg lukemat! Salilla käyn sen Ma,Ti,To,Pe, en enää keskiviikkoisin koska nyt alkaa olemaan kalenteri niin täynnä tekemistä niin piti tuo keskiviikko karsia, no se 4xViikossa varmaan on vieläkin todella hyvä (; Nyt jo vanhemmat huomauttelevat että mihin oon kuihtumassa, ja tosissani kysyin että näkeeköne mussa mitään eroa koska itse en vielä mitään huomaa, huomaan vain että kunto on todellakin parantunut vaikka vasta 35päivää takana. Ja jotku vanhat L paidat menevät päälle :D Se on kyllä mahtava tunne kun viimeksi meni noin 2vuotta sitten päälle. Aika menee nopeesti, ette uskokkaan miten nopeesti.. Tuntuu siltä et just viimeviikolla alotin tämän ja on mennyt jo näin kauan. 85Päivää lomaan jäljellä, nyt alan uskomaan vahvasti että siihen mennessä kyllä saadaan tuloksia! Tyyvytävinen olen, nyt te loputkin jos jotku epäilevät ja lukevat tätä.. Aloittakaa muutos nyt, voin kertoa että se onnistumisen tunne ja saavutus on kyllä.. en edes keksi sanoja.. korvaamatonta.
- treeni mies
Kunto paranee äkkiä kun vaan jaksaa liikkua joka päivä tai useesti viikossa. Ja sit kun oot päässyt tavoitteeseesi niin senkin jälkeen sun ptiää liikkua kun se paino tuppaa nopeesti myös nousta. itse laihduin yli 3 v sitten 25 kg ja olen pysynyt 74 kg siitä lähtien. Oon mä lihaksia hankkinut ja salilla oon pyörinyt useesti viikossa.
Kaljakin on maistunut välillä mut ei se haittaa kun liikkuu vaan niin voi välillä juhlia. - Aloittaja11
Taas pientä lisäystä! 51 päivä menossa, Hyvin on vieläkin intoa riittäny. huomaa nyt alkaa tuloksia näkymään (sisäisiä) Siis jaksan paremmin aerobis harjoituksissa, kunto parantunut, ja painokin nousee helpommin, ulkoisia muutoksia ei vielä oikein näy, en kyllä odottanutkaan. Paino siis oli 73,8kg tuossa 35päivän kohdalla, nyt 72kg. Eli noin 8kg lähtenyt 50 päivässä. Todella tyytyväinen! harmi että tuo 8kg ei oikein vielä näy missään.. No ei se haittaa, oon kuitenki ilonen tosta kunnon parantamisesta.
No, nyt niitä lipsahduksia, eli 1 muffinin söin tossa pari viikkoa sitten,koska tuli vieraita ja mutsi laitto mut leipomaan, oli pakko maistaa että miltäne maitu! :D (tekosyy!) Noh, sitten tullut viime viikoilla syötyä joka päivä 1 aski läkeroleita, niitä pieniä sokerittomia, 70kcal per aski. lopetin kuitenkin nyt niitten syönnin, noin 2 askia viikossa. mitäs vielä... Ainiiin pari kuppia kaakaota tullut aamuisin juotua, onko paha? Laskin että noin 100kcal per kuppi ja juon noin 2 kuppia päivässä, 200 ylimääräistä kaloria? No eipä oikein muuta. Tunnin päästä taas puntille! Näillä mennään (;- cuba libre
Hyvä hyvä :) Yksi muffini tms silloin tai tällöin pitää isommat himot loitolla.
- Aloittaja11
Taas pienten tietojen päivitystä jos jotakuta kiinnostaa. (:
Eli mittari näytti 70,5kg aamulla, RAJA HÄÄMÖTTÄÄ! uskomaton tunne että kohta, ihan parin viikon sisällä paino alkaa 6 numerolla! Huomasin tässä että nyt alkaa huomata kun vanhat housut, joita käytin joskus 2-3 vuotta sitten, jotka eivät enää menneet jalkaan, menevät nyt! (;; Pääsiäisestä selvittiin lankeamatta hirveästi kiusauksiin, 1 muffinin taas söin kun piti taas perheelle leipoa, mutta muuten hyvin pysynyt erossa muusta roskasta (; Huomaa vielä kun on 10kg lähtenyt, vieläkin on varaa pudottaa, eli jatkan tuonne 65kiloon, ja lähden siitä kasvattamaan lihasmassaa, koska lihashan ei kasva - kaloreilla. (; Tästä taas eteenpäin, salille kohta taas tarkoitus mennä. Jatkoja!- cuba libre
Jees jees, sopivasti liikettä, ehkä jotain pientä liikunnallistakin suoritustavoitetta, sopivan stressittömästi .) Joskus muffini voi olla ihan paikallaan, toisinaan pärjää ilman muffinia.
Eiköhän se siitä mene etteenpäin. Pikkuhiljaa keho luopuu rasvoista nihkeämmin, mutta sopiva liikunnallisuus, terveellinen sekä ravitseva murkina auttaapi sitten jatkotimmiytymisessä :)
- Anonyymi
Tos ls EOS ity ju
Meoaku - Anonyymi
𐎤𐎩𐎫 𐎷𐎣𐎧𐎨 𐎠𐎴𐎶𐎹 𐎱𐎺 𐎪𐎤𐎬𐎠.
𐎷𐎠𐎩 𐎫𐎤𐎷 𐎯𐎼𐎫 𐎩𐎤𐎺𐎹, 𐎣𐎤𐎫 𐎹𐎧𐎼 𐎶𐎠𐎭.
𐎪𐎧𐎠 𐎺𐎧𐎬 𐎰𐎠𐎼𐎿 𐎤𐎫 𐎶𐎧𐎨𐎠.
𐎠𐎴𐎣 𐎼𐎧𐎬𐎺𐎹 𐎶𐎧𐎬𐎫 𐎱𐎠𐎩𐎷.
𐎮𐎠𐎫 𐎬𐎤𐎧𐎷𐎠 𐎬𐎧𐎩 𐎤𐎫𐎺𐎠𐎼𐎫.
𐎠𐎴𐎷𐎧𐎼 𐎷𐎠𐎴𐎧 𐎶𐎣𐎧𐎫 𐎠𐎺𐎷𐎠𐎶.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1535976
- 755329
- 994355
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753730Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603388- 442990
- 152347
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582089- 462005
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381773