Miksi moralisoida?

Lluciana

Niin tätä olen miettinyt monesti kun jotkut ihmiset tuntuu pitävän huonompana ihmisenä ja seurustelukumppanina sellaista ihmistä jolla on paljon irtosuhteita ja seksikumppaneita takanaan. Mieluusti kuulisin asiaan jonkun fiksun perustelun. Nykyään kuitenkin taudeilta ja raskauksilta on helppo suojautua yms niin miksi tuomita ihmisten hauskanpito? Toki asia erikseen ehkä ne vähän säälittävät tapaukset, jotka omaa itsetuntoaan pönkittääkseen iskevät vain mahdollisimman monia kumppaneita ja saattavat antaa kohdella itseään miten huonosti tahansa tms. Mutta jos aidisti nauttii seksistä eikä seurustele niin mitäs pahaa siinä sitten muka on?
Itse olen nainen ja olen huomannut että monet naiset huorittelee tai lutkittelee toisia naisia, ja minusta se on äärimmäisen epäkypsää ja jotenkin noloa. Yleensä myös kyse on naisista, joilla on huono itsetunto ja joiden pitää pönkittää omaa egoaan lyttäämällä toisia. Ja monesti kyseistä ihmistä ei sitten muuten tunnetakaan, pitää vaan jotain negatiivista keksiä. Toinen saattaa vieläpä ollu kauniimpi ja älykkäämpi kuin itse.
Miesten huorittelu tai lutkaksi haukkuminen naisia kohtaan on myös äärimmäisen ikävää kuunneltavaa. Siitäkin tulee mieleen että onko niilläkin miehillä pohjimmiltaan niin huono itsetunto, että sitten kun nainen on vain vailla seksiä eikä olekaan ihan hullaantunut mieheen muuten (eikä halua soitella jälkeenpäin tms) ja kun mies ei koe itseään erikoiseksi niin pitää ottaa asenne "no ei se muistakaan miehistä välitä seku jakelee p*rsettä". Vai voiko aikuisten ihmisten tällaselke käytökselle olla joku järkevä syy?
Itsellä siis ollut 60 petikaveria(olen 21-vuotta ja nainen), ja en kyllä itse koe itseäni mitenkään huonommaksi ihmiseksi, ihan hyvin olen elämässä pärjännyt ja suhteellisen tasapainoinenkin olen. Enkä myöskään keksi minkä takia olisin sen huonompi seurustelukumppani kuin kukaan muukaan. Ei mulla olisi mitään hankaluuksia olla uskollinen tms. Siinä mielessä aika helppo oikeastaan että on niin paljon kokenut ja kokeillut että tietää olisko se ruoho muka vihreämpää aidan toisella puolella, niin sanotusti ;) en tietenkään tollasia lukuja pariltani kyselis ja jos joku multa niitä edes utelis niin en usko että itsellenikään kumppaniksi kelpais, niinkö en minäkään kaikille välttämättä :D haluaisin vaan kuulla järkeviä kommentteja ja näkökantoja tähän asiaan.

26

754

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hajoo ittees

Sanoit ne syyt ihan ite. Puhkinussitut jakopäät ei vaan yksinkertasesti pahemmin kiinnosta. Saitko joltain söpöltä makelta pakit amarillossa vai minkä takia todistelet paremmuuttasi täällä?

• Lluciana

No joo olipa turha odottaa niitä järkeviä perusteluja :D kysymys siis oli siitä että _miksi_ ei kiinnosta, mitä helkkarin väliä voi seksikumppaneiden lukumäärällä olla?? Ei se mun mielestä kovin oleellista ole. Paljon tärkeämpänä mä pidän miehessä huumorintajua, ulkonäköä, luotettavuutta ja montaa muutakin asiaa kun että sillä pitäis olla mahollisimman vähän sänkykumppaneita ennen mua. Ei mun tarvi olla kenenkään ensimmäinen, ihanne tietysti olis että olisin se viiminen jos seurustelusta puhutaan ;)
        Enkä täällä mitään omaa paremmuuttani yritä todistella, jokainen saa mun mielestä viettää sellasta seksielämää ku itestä tuntuu hyvälle ei ole multa pois enkä arvota ihmisiä sen mukaan. Keskustelua siitä miksi jotkut niin tekee yritän vaan herätellä :)

• dzfdhhdg

jos osaat olla luotettava, etk'a hyppaa heti vaikkapa kannissa toiseen petiin in a drop of a hat.. ja oot rehellinen sen suhteen millainen olet.
      mun puolesta mahdollisesti ok sitten jos et oo pannut esm mun kavereita ja sukulaisia, eika sua varmaan tyokavereiden tai vihamiestenkaan kanssa ois kiva jakaa, mahtaisko ehdot tayttya?

mut v'ahan ihmettelen etta miten noita on noi monta sulla ollu

• gdfhr

joo mut oo mun viimeinen

• efbryjq

Ok, no minäpä yritän antaa muutamia syitä, miksi irtosuhteita harrastava nainen ei sytytä.

-Ensimmäinen ja olennaisin syy on tietysti se että irtosuhteita harrastava kumppani pettää todennäköisemmin. Kun ihminen on tottunut antamaan aina himoilleen periksi, niin totta kai silloin on todennäköisempää että ajautuu himojen vietäväksi myös jatkossa, verrattuna ihmiseen joka ei anna alapään viedä vaan seuraa enemmän järkeään.
      Sinä sanot ettei sinulla olisi mitään vaikeuksia olla uskollinen, mutta miten voit olla niin varma? Jos olet 21, vuotias ja sinulla on ollut 61 petikaveria, niin sinulla ei ole ollut aikaa testata kykyäsi uskollisuuteen. Todella usein kuulee ihmisistä jotka pettävät vaikka ovat hyvässä suhteessa, koska he kaipasivat niin sitä jännittävää kihelmöintiä uuden kumppanin kanssa. Irtosuhteita harrastavat ihmiset tulevat usein riippuvaisiksi siitä hetken huumasta ja luulevat että suhteessa on jotain vikaa kun he eivät enää tunne sellaista huumaa.

-Haluaisin kumppanin jonka kanssa voisi yhdessä kokeilla kaikenlaista uutta sängyssä. En siis todellakaan haluaisi naista joka on jo kokenut kaiken ja kaikki on vain vanhan kertausta. Mitäs hauskaa siinä olisi?

-Seksuaalisesti kokenut nainen ei ole muutenkaan kiinnostava. Osittain myös sen vuoksi koska se sotii perinteisiä sukupuolirooleja vastaan. Itselleni niillä perinteisillä rooleilla nyt ei ole niin paljoa väliä, mutta tiedän että hyvin moni nainen odottaa että miehen on oltava mies. Siksi pyrin olemaan mies niin että nainen saa tuntea olevansa nainen. Naiset vain tuntuvat joskus unohtavan että naisen kuuluu olla myös nainen jotta mies voisi tuntea olevansa mies. Mitä maskuliinisemmin nainen toimii, sitä vaikeampaa on olla mies isolla M:llä. Kokeneisuus on perinteisesti liitetty maskuliinisuuteen. Mies on suhteessa yleensä vanhempi ja kokeneempi.
      Sinun on hyvin vaikea löytää miestä joka olisi sinua kokeneempi ainakaan seksuaalisessa mielessä.

-Suhde ei sitäpaitsi tunnu kovinkaan tasa-arvoiselta, jos toisella on ollut 60 petikaveria ja toiselle 2., kuten minulla. Itse en ole irtosuhteita koskaan harrastanut, koska seksin irrottaminen rakkaudesta on mielestäni järjetöntä.
      Mutta harva niistäkään miehistä jotka irtosuhteita harrastaa, pystyisi koskaan keräämään itselleen kuuttakymmentä petikaveria, koska miehille seksiseuran löytäminen vain on tuhat kertaa vaikeampaa. Koska miesten kuuluu yleensä tehdä aloite ja naiset ovat yleensä nirsompia näissä asioissa jne.
      Mielestäni olisi järkevää että nainen yrittäisi vähän rajoittaa seksikumppaneiden määrää jo ihan siitäkin syystä ettei miehen tarvitsisi tuntea suhdetta tässä mielessä epätasa-arvoiseksi.

-Jos sinulla on tuossa iässä ollut noin monta kumppania, niin pistää myös miettimään että pystytkö ollenkaan olemaan ilman seksiä. Jos miehesi vaikka loukkantuu jotenkin niin ettei hän voi puoleen vuoteen harrastaa kanssasi seksiä, niin kokisitko sen oikeutukseksi lähteä vieraisiin?

Jatkuu seuraavassa viestissä...

• efbryjq

-Kokemukseni mukaan suurin osa (ei kaikki) seksiseuraa etsivistä miehistä on aika jälkeenjäänyttä porukkaa. Irtosuhteiden tapauksessa harvemmin toiselle tehdään kunnollista luonneanalyysiä. Jos sinulla on ollut 60 kumppania, niin sinne joukkoon on väkisinkin mahtunut vaikka millaisia kusipäitä. En halua vaimoa joka on levittänyt säärensä kusipäille.

-En muutenkaan tykkää siitä jos joudun olemaan tekemisissä kumppanin eksien kanssa. Harva kai siitä hirveästi nauttii. Sinun tapauksessa niitä eksiä on 60 joten todennäköisyys että heihin joskus törmättäisiin on iso.
        Ja kun kumppaneidesi joukkoon on todennäköisesti mahtunut niitä kusipäitäkin, niin ne eksien kohtaamiset saattaisivat olla sietämättömiä kokemuksia.

-Toisaalta seksuaalihistoriaasi mahtuu varmaan myös paljon vallan ihania miehiä, mikä ei ole oikeastaan yhtään sen parempi asia. Ajatus siitä että tyttöystävä fantasioisi eksistään ei ole yhtään kiva ajatus. Sinun kohdallasi on kuitenkin hyvinkin todennäköistä että menneisyyteesi mahtuu ties mitä Ricardoja joita et koskaan saa mielestäsi. En halua että tyttöystäväni vertailee minua eksiinsä. Se Niko teki tuon kyllä niin paljon paremmin. Oi että kun se Karim kertoi aina niin hauskoja juttuja jne...

-Olen ehkä sen verran romanttinen ihminen, että mielestäni se kun nainen riisuu vaatteensa ja päästää minut rakastelemaan kanssaan, on suurimpia rakkaudenosoituksia mitä ihminen voi toiselle antaa. Mutta ei se kovin hohdokasta ole, jos hän on tehnyt saman jo kuudellekymmenelle miehelle minua ennen.

-Haluaisin vaimon joka oikesti haluaa olla minulle paras mahdollinen vaimo, kuten minä haluan olla kumppanilleni paras mahdollinen mies. Haluaisin vaimon josta voisin olla ylpeä.
        Jos sinä olet elänyt ns. lutkaelämää, vaikka ihan hyvin tiesit että miehet arvostavat enemmän naisia jotka eivät jakele itseään ympäriinsä, niin saan sinusta sellaisen kuvan, ettei sinua kiinnosta olla tulevalle miehellesi paras mahdollinen vaimo. Jos et ole aikaisemminkaan elänyt sillä tavalla että tuleva miehesi voisi olla sinusta ylpeä, niin miksi olettaisin että eläisit jatkossakaan sillä tavalla että voisin olla sinusta ylpeä.

No joo, siinä nyt oli jotain pointteja mitä näin äkkiseltään tuli mieleen.

• 14+5
        efbryjq kirjoitti:

-Kokemukseni mukaan suurin osa (ei kaikki) seksiseuraa etsivistä miehistä on aika jälkeenjäänyttä porukkaa. Irtosuhteiden tapauksessa harvemmin toiselle tehdään kunnollista luonneanalyysiä. Jos sinulla on ollut 60 kumppania, niin sinne joukkoon on väkisinkin mahtunut vaikka millaisia kusipäitä. En halua vaimoa joka on levittänyt säärensä kusipäille.

-En muutenkaan tykkää siitä jos joudun olemaan tekemisissä kumppanin eksien kanssa. Harva kai siitä hirveästi nauttii. Sinun tapauksessa niitä eksiä on 60 joten todennäköisyys että heihin joskus törmättäisiin on iso.
        Ja kun kumppaneidesi joukkoon on todennäköisesti mahtunut niitä kusipäitäkin, niin ne eksien kohtaamiset saattaisivat olla sietämättömiä kokemuksia.

-Toisaalta seksuaalihistoriaasi mahtuu varmaan myös paljon vallan ihania miehiä, mikä ei ole oikeastaan yhtään sen parempi asia. Ajatus siitä että tyttöystävä fantasioisi eksistään ei ole yhtään kiva ajatus. Sinun kohdallasi on kuitenkin hyvinkin todennäköistä että menneisyyteesi mahtuu ties mitä Ricardoja joita et koskaan saa mielestäsi. En halua että tyttöystäväni vertailee minua eksiinsä. Se Niko teki tuon kyllä niin paljon paremmin. Oi että kun se Karim kertoi aina niin hauskoja juttuja jne...

-Olen ehkä sen verran romanttinen ihminen, että mielestäni se kun nainen riisuu vaatteensa ja päästää minut rakastelemaan kanssaan, on suurimpia rakkaudenosoituksia mitä ihminen voi toiselle antaa. Mutta ei se kovin hohdokasta ole, jos hän on tehnyt saman jo kuudellekymmenelle miehelle minua ennen.

-Haluaisin vaimon joka oikesti haluaa olla minulle paras mahdollinen vaimo, kuten minä haluan olla kumppanilleni paras mahdollinen mies. Haluaisin vaimon josta voisin olla ylpeä.
        Jos sinä olet elänyt ns. lutkaelämää, vaikka ihan hyvin tiesit että miehet arvostavat enemmän naisia jotka eivät jakele itseään ympäriinsä, niin saan sinusta sellaisen kuvan, ettei sinua kiinnosta olla tulevalle miehellesi paras mahdollinen vaimo. Jos et ole aikaisemminkaan elänyt sillä tavalla että tuleva miehesi voisi olla sinusta ylpeä, niin miksi olettaisin että eläisit jatkossakaan sillä tavalla että voisin olla sinusta ylpeä.

Ihan mielenkiinnosta, vertaileeko (kokeneet) miehet aina sen hetkistä kumppania entisiinsä? En ole ikinä ajatellut asiaa tuolta kantilta, että kokeneisuus tarkoittaisi vertailua.

Niin, ja ei kai seksikumppanien määrä korreloi siihen, mitä kaikkea seksin saralla on tullut kokeiltua. Tai niin uskoisin. Harvemmin niiden satunnaisten kumppanien kanssa mitään ihka uusia juttuja kokeillaan, kyllä kokeilut tapahtuu vakavammassa suhteessa.

Tietysti kumppanilleen haluaa olla mahdollisimman hyvä kaikin tavoin, mutta miksi sinkkunakin pitäisi elää vain muita ajatellen? Eikö silloin ole juuri se aika, kun voi ajatella itseään? Olisi aika kamalaa elää kaikki sinkkuajat vain ajatellen sitä, mitkä kaikki piirteet itsessä ei välttämättä miellytä tulevaa kumppania... Mieluummin sitä puolisoa ajattelee sitten, kun sellainen on. "Mitäs, jos se mahdollinen kumppani ei vaikka tykkää mun tavasta meikata? Laittaa hiuksia? Painosta? Rinnoista/pepusta? Koulutuksesta?" Eihän tollasista ajatuksista tulisi mitään.

Niin, en ehkä myöskään allekirjoittaisi sitä, että suuren määrän seksikumppaneita omaavat olisivat potentiaalisempia pettämään. Hehän juuri ovat sen huuman yms. kokenut, ja tietävät, että ei ne satunnaiset panot yleensä ole ollenkaan niin hyviä, kuin se vakituisessa suhteessa rakkaudesta harrastettu seksi. Seksiaddiktit sitten erikseen. Itse kokisin, että se ehkä huonon itsetunnon omaava, vain muutaman naisen kanssa ollut mies saattaisi hullaantua kahta kauheammin, jos joku "seksipommi" häntä tulisi iskemään. Jos ei ole kokemusta, niin uusi juttu voisi viehättää aivan liikaa. Mutta tämä on vain minun kuvitelmaa. Enkä nyt tarkoita sitä, että vähän kumppaneita = huono itsetunto. Tarkoitin nimenomaan sitä yhdistelmää. Hyvällä itsetunnolla varustetun ihmisen ei tarvitse hullaantua huomiosta, oli kumppaneita takana sitten 0 tai 100.

Se on hienoa, että kaikilla on vapaus valita se kumppani siten, että itse hyväksyy. Toiset ei tykkää kokeneesta, suodaan se heille. Toisille sillä asialla ei ole merkitystä, suodaan se taas heille. Kaikilla on erilaisia ennakkoluuloja ja oletuksia muista ihmisistä, olis kyse sitten seksikumppaneiden määrästä, hiustenväristä, puhetyylistä, pukeutumisesta, koulutuksesta tai mistä tahansa. Aina on ihmisiä, joille joku ei kelpaa jonkin asian takia, ja sitten taas niitä, joille sama asia ei ole mikään ongelma. Ihmiset vaan on erilaisia, ja hyvä niin. EI aina tarvitse miellyttää kaikkia.

• efbryjq
        14+5 kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, vertaileeko (kokeneet) miehet aina sen hetkistä kumppania entisiinsä? En ole ikinä ajatellut asiaa tuolta kantilta, että kokeneisuus tarkoittaisi vertailua.

Niin, ja ei kai seksikumppanien määrä korreloi siihen, mitä kaikkea seksin saralla on tullut kokeiltua. Tai niin uskoisin. Harvemmin niiden satunnaisten kumppanien kanssa mitään ihka uusia juttuja kokeillaan, kyllä kokeilut tapahtuu vakavammassa suhteessa.

Tietysti kumppanilleen haluaa olla mahdollisimman hyvä kaikin tavoin, mutta miksi sinkkunakin pitäisi elää vain muita ajatellen? Eikö silloin ole juuri se aika, kun voi ajatella itseään? Olisi aika kamalaa elää kaikki sinkkuajat vain ajatellen sitä, mitkä kaikki piirteet itsessä ei välttämättä miellytä tulevaa kumppania... Mieluummin sitä puolisoa ajattelee sitten, kun sellainen on. "Mitäs, jos se mahdollinen kumppani ei vaikka tykkää mun tavasta meikata? Laittaa hiuksia? Painosta? Rinnoista/pepusta? Koulutuksesta?" Eihän tollasista ajatuksista tulisi mitään.

Niin, en ehkä myöskään allekirjoittaisi sitä, että suuren määrän seksikumppaneita omaavat olisivat potentiaalisempia pettämään. Hehän juuri ovat sen huuman yms. kokenut, ja tietävät, että ei ne satunnaiset panot yleensä ole ollenkaan niin hyviä, kuin se vakituisessa suhteessa rakkaudesta harrastettu seksi. Seksiaddiktit sitten erikseen. Itse kokisin, että se ehkä huonon itsetunnon omaava, vain muutaman naisen kanssa ollut mies saattaisi hullaantua kahta kauheammin, jos joku "seksipommi" häntä tulisi iskemään. Jos ei ole kokemusta, niin uusi juttu voisi viehättää aivan liikaa. Mutta tämä on vain minun kuvitelmaa. Enkä nyt tarkoita sitä, että vähän kumppaneita = huono itsetunto. Tarkoitin nimenomaan sitä yhdistelmää. Hyvällä itsetunnolla varustetun ihmisen ei tarvitse hullaantua huomiosta, oli kumppaneita takana sitten 0 tai 100.

Se on hienoa, että kaikilla on vapaus valita se kumppani siten, että itse hyväksyy. Toiset ei tykkää kokeneesta, suodaan se heille. Toisille sillä asialla ei ole merkitystä, suodaan se taas heille. Kaikilla on erilaisia ennakkoluuloja ja oletuksia muista ihmisistä, olis kyse sitten seksikumppaneiden määrästä, hiustenväristä, puhetyylistä, pukeutumisesta, koulutuksesta tai mistä tahansa. Aina on ihmisiä, joille joku ei kelpaa jonkin asian takia, ja sitten taas niitä, joille sama asia ei ole mikään ongelma. Ihmiset vaan on erilaisia, ja hyvä niin. EI aina tarvitse miellyttää kaikkia.

"Ihan mielenkiinnosta, vertaileeko (kokeneet) miehet aina sen hetkistä kumppania entisiinsä?"

Eiköhän kaikki jossain määrin vertaile uutta kumppania aina entisiin kumppaneihin. Ei välttämättä tietoisesti, mutta alitajuisesti kuitenkin.

"Tietysti kumppanilleen haluaa olla mahdollisimman hyvä kaikin tavoin, mutta miksi sinkkunakin pitäisi elää vain muita ajatellen? Eikö silloin ole juuri se aika, kun voi ajatella itseään?"

Kukaan ei sanonut että pitäisi ajatella VAIN muita. Mutta itse ainakin otan tulevan kumppanini huomioon siinä mielessä, että esim. hankin hyvän ammatin jotta voin elättää tulevan perheeni. Jos ajattelisin vain itseäni, niin en tekisi sitä. Pärjäisin ihan hyvin työttömyystuella.
        En myöskään harrasta huumeita, koska tiedän että moni nainen kokee sen turn offiksi. Ehkä muussa tapauksessa voisin kokeilun halusta sille tielle lähteäkin.
        En ole ikinä tajunnut tuota "eikö sinkkuna ole juuri se aika kun saa ajatella itseään" höpinää. Ihan niinkuin parisuhteessa olisi jotenkin vanki ja sinkkuna olisi vapaa. Jos asian kokee noin, niin varmaan on parempi ettei mihinkään parisuhteeseen koskaan ryhdykään.

"Olisi aika kamalaa elää kaikki sinkkuajat vain ajatellen sitä, mitkä kaikki piirteet itsessä ei välttämättä miellytä tulevaa kumppania... Mieluummin sitä puolisoa ajattelee sitten, kun sellainen on. "Mitäs, jos se mahdollinen kumppani ei vaikka tykkää mun tavasta meikata? Laittaa hiuksia? Painosta? Rinnoista/pepusta? Koulutuksesta?" Eihän tollasista ajatuksista tulisi mitään."

Tuo nyt ei ole kovinkaan sama asia. Nuo meikkaustyylit , hiustyylit, sun muut ovat ensinnäkin sellaisia makuasioita että melkein jokaiselle tyylille löytyy fanittajia. Toisin kuin tämä naisen seksuaalinen kokemus juttu. Suurin osa miehistä arvostaa sitä jos nainen ei paneskele ympäriinsä.
        Toisekseen noilla tyylijutuilla ei ole kovinkaan paljoa merkitystä miehille. Voit sitäpaitsi halutessasi muuttaa tyyliäsi miellyttääkseesi uutta kumppaniasi, eikä hän todennäköisesti välitä tippaakaan siitä miten aikaisemmin pukeuduit.
        Seksuaalihistoriaasi et kuitenkaan voi muuttaa.
        Se on vähän sama kuin että ottaisi koko kroppansa täyteen tatuointeja. Suurin osa miehistä ei siitä innostu, joten onko järkeä mennä sellaista itselleen tekemään, kun se on niin pysyvää?

Mutta joo, periaatteessa olen kyllä ihan samaa mieltä kanssasi. On kiva että ihmiset ovat erilaisia ja kaikilla on oikeus tehdä omat valintansa. Kannattaa kuintekin ottaa myös vastuu omista tekemisistään. Jos tietää että suurin osa miehistä ei innostu jakorasia naisista, niin sitten ei pidä yllättyä jos miehet eivät innostu myöskään sinusta kun rupeat jakelemaan itseäsi ympäriinsä.
        Jos haluat parisuhteen jossa kaikesta voidaan puhua avoimesti, niin kuin ihmiset jotka onnellisesta parisuhteesta haaveilevat yleensä haluaa. Niin silloin elät sen mukaan että voit kertoa elämästäsi rehellisesti kumppanillesi.
        Silloin et elä siihen tyyliin että haluat lopettaa suhteen heti jos mies sattuu kysymään sitä kuinka monta kumppania sinulla on ollut. Parisuhde jossa tuollaisia viattomia kysymyksiä ei saa kysyä, ei kuulosta mielestäni terveeltä.
        Mutta se on minun mielipiteeni.

Aloittaja pyysi perusteltuja näkökulmia, joten annoin niitä. Mutta en minä siis ketään tuomitse.

• nöösi_poika
        efbryjq kirjoitti:

Aika lataus!

Peukut pystyyn minulta!

Aika harva normaalilla järjenjuoksulla varustettu nainen voi enää löytää oikeutusta lutkailulle, kun esittämäsi lukaisee ensin pari-kolme kertaa läpi ja jää tutkailemaan asioita sydämeensä.

• 14+5
        efbryjq kirjoitti:

"Ihan mielenkiinnosta, vertaileeko (kokeneet) miehet aina sen hetkistä kumppania entisiinsä?"

Eiköhän kaikki jossain määrin vertaile uutta kumppania aina entisiin kumppaneihin. Ei välttämättä tietoisesti, mutta alitajuisesti kuitenkin.

"Tietysti kumppanilleen haluaa olla mahdollisimman hyvä kaikin tavoin, mutta miksi sinkkunakin pitäisi elää vain muita ajatellen? Eikö silloin ole juuri se aika, kun voi ajatella itseään?"

Kukaan ei sanonut että pitäisi ajatella VAIN muita. Mutta itse ainakin otan tulevan kumppanini huomioon siinä mielessä, että esim. hankin hyvän ammatin jotta voin elättää tulevan perheeni. Jos ajattelisin vain itseäni, niin en tekisi sitä. Pärjäisin ihan hyvin työttömyystuella.
        En myöskään harrasta huumeita, koska tiedän että moni nainen kokee sen turn offiksi. Ehkä muussa tapauksessa voisin kokeilun halusta sille tielle lähteäkin.
        En ole ikinä tajunnut tuota "eikö sinkkuna ole juuri se aika kun saa ajatella itseään" höpinää. Ihan niinkuin parisuhteessa olisi jotenkin vanki ja sinkkuna olisi vapaa. Jos asian kokee noin, niin varmaan on parempi ettei mihinkään parisuhteeseen koskaan ryhdykään.

"Olisi aika kamalaa elää kaikki sinkkuajat vain ajatellen sitä, mitkä kaikki piirteet itsessä ei välttämättä miellytä tulevaa kumppania... Mieluummin sitä puolisoa ajattelee sitten, kun sellainen on. "Mitäs, jos se mahdollinen kumppani ei vaikka tykkää mun tavasta meikata? Laittaa hiuksia? Painosta? Rinnoista/pepusta? Koulutuksesta?" Eihän tollasista ajatuksista tulisi mitään."

Tuo nyt ei ole kovinkaan sama asia. Nuo meikkaustyylit , hiustyylit, sun muut ovat ensinnäkin sellaisia makuasioita että melkein jokaiselle tyylille löytyy fanittajia. Toisin kuin tämä naisen seksuaalinen kokemus juttu. Suurin osa miehistä arvostaa sitä jos nainen ei paneskele ympäriinsä.
        Toisekseen noilla tyylijutuilla ei ole kovinkaan paljoa merkitystä miehille. Voit sitäpaitsi halutessasi muuttaa tyyliäsi miellyttääkseesi uutta kumppaniasi, eikä hän todennäköisesti välitä tippaakaan siitä miten aikaisemmin pukeuduit.
        Seksuaalihistoriaasi et kuitenkaan voi muuttaa.
        Se on vähän sama kuin että ottaisi koko kroppansa täyteen tatuointeja. Suurin osa miehistä ei siitä innostu, joten onko järkeä mennä sellaista itselleen tekemään, kun se on niin pysyvää?

Mutta joo, periaatteessa olen kyllä ihan samaa mieltä kanssasi. On kiva että ihmiset ovat erilaisia ja kaikilla on oikeus tehdä omat valintansa. Kannattaa kuintekin ottaa myös vastuu omista tekemisistään. Jos tietää että suurin osa miehistä ei innostu jakorasia naisista, niin sitten ei pidä yllättyä jos miehet eivät innostu myöskään sinusta kun rupeat jakelemaan itseäsi ympäriinsä.
        Jos haluat parisuhteen jossa kaikesta voidaan puhua avoimesti, niin kuin ihmiset jotka onnellisesta parisuhteesta haaveilevat yleensä haluaa. Niin silloin elät sen mukaan että voit kertoa elämästäsi rehellisesti kumppanillesi.
        Silloin et elä siihen tyyliin että haluat lopettaa suhteen heti jos mies sattuu kysymään sitä kuinka monta kumppania sinulla on ollut. Parisuhde jossa tuollaisia viattomia kysymyksiä ei saa kysyä, ei kuulosta mielestäni terveeltä.
        Mutta se on minun mielipiteeni.

Aloittaja pyysi perusteltuja näkökulmia, joten annoin niitä. Mutta en minä siis ketään tuomitse.

Oi, en mitenkään tuomiten kirjoittanut vastaustani. Ihan vain keskustelua hain, mielipiteiden vaihtoa. :)

Noista tatuoinneista, tosiaan, ovat ehkä paremmin verrattavissa. Tyyliään toki voi muuttaa. Toisaalta, miksi sitä väkisin muuttaisi itseään toisen ihmisen takia? Tai siis, kuinka kestävää se sitten lopuksi olisi? Jos olet aina haaveillut tatuoinnista, miksi jättäisit sen ottamatta siksi, että joku toinen ei siitä ehkä joskus pidä?

En tietysti tarkoita niin, että suhteessa olisi vanki. Mutta sinkkuna on ehdottomasti helpompi ajatella enemmän itseään, kuin mitä parisuhteessa. Parisuhteessa minusta onkin olennaista ajatella sitä toista osapuolta, koska lähes kaikki minun tekemiseni vaikuttaa myös siihen toiseen. Sinkkuna taas ei.

En minä ole ikinä valittanut, että mies ei hyväksyisi minua aiempien kumppaneitteni takia. Eikä kukaan sellaista ole koskaan edes sanonut. Johtunee tietystikin siitä, että ei minulla niitä kovin paljoa ole. En siis puhu kokemuksesta kuten aloittaja, vaan ihan omista mielipiteistäni. En pidä yhden illan jutuista, joka ikinen "juttuni" on johtanut johonkin pidemmälle. Mutta jos minä haluaisin harrastaa seksiä jonkun kanssa, en jättäisi sitä tekemättä jonkun mahdollisen tulevan kumppanin takia. Enkä minä koe millään tavoin uhkaavana sitä, jos mies kysyy kumppaneistani. Yksityisyyttä kunnioitan, joten en kerro yksityiskohtia kenestäkään. Mutta yleisellä tasolla voin puhua seksistä ihan missä määrin vaan.

Kiitos perusteluistasi, on mielenkiintoista niitä kuulla. Kaikki näkemykset omasta poiketen on aina jänniä, koska silloin näkee, kuinka eri tavoin ihmiset ajattelevat. En minä yritä ajatuksiasi muuttaa, halusin vaan keskustella.

• efbryjq
        14+5 kirjoitti:

Oi, en mitenkään tuomiten kirjoittanut vastaustani. Ihan vain keskustelua hain, mielipiteiden vaihtoa. :)

Noista tatuoinneista, tosiaan, ovat ehkä paremmin verrattavissa. Tyyliään toki voi muuttaa. Toisaalta, miksi sitä väkisin muuttaisi itseään toisen ihmisen takia? Tai siis, kuinka kestävää se sitten lopuksi olisi? Jos olet aina haaveillut tatuoinnista, miksi jättäisit sen ottamatta siksi, että joku toinen ei siitä ehkä joskus pidä?

En tietysti tarkoita niin, että suhteessa olisi vanki. Mutta sinkkuna on ehdottomasti helpompi ajatella enemmän itseään, kuin mitä parisuhteessa. Parisuhteessa minusta onkin olennaista ajatella sitä toista osapuolta, koska lähes kaikki minun tekemiseni vaikuttaa myös siihen toiseen. Sinkkuna taas ei.

En minä ole ikinä valittanut, että mies ei hyväksyisi minua aiempien kumppaneitteni takia. Eikä kukaan sellaista ole koskaan edes sanonut. Johtunee tietystikin siitä, että ei minulla niitä kovin paljoa ole. En siis puhu kokemuksesta kuten aloittaja, vaan ihan omista mielipiteistäni. En pidä yhden illan jutuista, joka ikinen "juttuni" on johtanut johonkin pidemmälle. Mutta jos minä haluaisin harrastaa seksiä jonkun kanssa, en jättäisi sitä tekemättä jonkun mahdollisen tulevan kumppanin takia. Enkä minä koe millään tavoin uhkaavana sitä, jos mies kysyy kumppaneistani. Yksityisyyttä kunnioitan, joten en kerro yksityiskohtia kenestäkään. Mutta yleisellä tasolla voin puhua seksistä ihan missä määrin vaan.

Kiitos perusteluistasi, on mielenkiintoista niitä kuulla. Kaikki näkemykset omasta poiketen on aina jänniä, koska silloin näkee, kuinka eri tavoin ihmiset ajattelevat. En minä yritä ajatuksiasi muuttaa, halusin vaan keskustella.

Juu en kokenutkaan että tuomitsisit tai haluaisit muuttaa mielipiteeni. Enkä tarkoittanut varsinaisesti sinua kun puhuin aiemmin sinä muodossa. Tarkoitin sen ihan yleisesti ottaen mutta joskus asiat on vain helpointa ilmaista sinä muodossa. Englanninkielessähän sinä muodossa yleistäminen on ihan arkipäiväistä.
        Oli mielenkiintoista lukea myös sinun ajatuksiasi.

• NörttiN
        nöösi_poika kirjoitti:

Aika lataus!

Peukut pystyyn minulta!

Aika harva normaalilla järjenjuoksulla varustettu nainen voi enää löytää oikeutusta lutkailulle, kun esittämäsi lukaisee ensin pari-kolme kertaa läpi ja jää tutkailemaan asioita sydämeensä.

Oikeutus kaikkien noiden pointtien yli: pitää seksistä ja erilaisista kehoista. Nauttii elämästä. Rakastaa seksiä ja seksuaalisuuttaan. Toteuttaa syvintä olemustaan.

• +60 provoo

Siinä jää jo useimmat prostituoidutkin kakkoseksi.

• ei ikina

Kuka nyt lutkaa haluais lapsensa Äidiksi.Yök.

• just me

Minulla oli yli 200 kumppania ennen nykyistä miestäni, olen nykyään naimisissa ja meillä on kaksi lasta. Olen 25v. joten hanki sinä elämä eläkä arvostele muita.

• Se että panee ketä sattuu kertoo jotain ihmisen ajatusmaailmasta. Tämmöiset ihmiset tuntuvat olevan lyhytjännitteisiä, itsekkäitä ja omaan napaan tuijottajia. Mulla on näitä ollut kavereina ja myös yksi tyttöystävä oli. Näistä suhteista on aina puuttunut syvyys.

Pidetään hauskaa, yksi elämä, jne. on näiden ihmisten motto. Ihan ok, mutta eivät he osaa sitoutua yhteen ihmiseen tai kykene antamaan mitään. Usein sosiaalisia ihmisiä ja mukavaa seuraa, mutta myös tuuliviirejä.

Et tämä oli mun näkemys ko. ihmisistä. Otos on 4 miestä ja 2 naista.

• lifemocker

näinpä

• viivi18

En kyllä ikinä tule ymmärtämään mitä se kenellekkään kuuluu kuinka monen miehen kanssa nainen on seksiä harrastanut. Olen 27, seksikumppaneita n.25, välissä monen vuoden suhteet, joissa en koe olleeni mitenkään vähemmän kykenevä sitoutumaan tai olemaan uskollinen vain siksi että olisin sinkkuaikoinani harrastanut hieman useammin seksiä.

Jos kohtalaisen hyvännäköinen nainen käy ulkona kerran viikossa keskimäärin, iskuyrityksiä tulee varmasti 100-200/vuosi vain näiltä illoilta, lisäksi muut tilanteet jne. Joten itse en koe "jakaneeni kaikille halukkaille"..

Itsetuntoni on loistava, en tarvitse yhdenillan juttuja sen pönkittämiseen. Mutta en myöskään ikinä edes harkitsisi tapailevani miestä jolla aikaisemmat seksisuhteeni olisivat ongelma. Oli niitä 2 tai 60. Minulle ei ole minkäänlaista väliä kuinka paljon seksisuhteita miehelläni on ollut, seksualisuus on jokaisen oma asia, tärkeintä on taudeilta ja raskaudelta suojautuminen. Ja sellainen mies, jonka kanssa haluan vakavassa suhteessa olla, on tarpeeksi kypsä tajuamaan että menneisyys on menneisyyttä minulle ja myös hänelle.

*Nobody is perfect and nobody has it easy. You never know what people are going through. So pause before you start judging, criticizing, or mocking others. Everybody is fighting their own unique war.

• yxmies

Niin valitettavasti itse olen todennut taas että jos niitä kumpaneita on ollut paljon niin se itsetunto on ollut huono ja kun suhteesees tulee jotain vaikeuksia niin sitä huomiota on heti lähdety hakamaan muualta.
      Minulle ne vanhat suhteet eivät ole olleet ongelma, kumpaneille kyllä eivät ole kestäneet sitä normaalia arkea jossa sitä jännitystä ei ole. Tällaiset kumpanit haluavat että heidät isketään eivätkä ymmärä sitä että jos olaan pitkässä parisuhteessa niin heidänkin pitää tehdä jotain että se suhde pysyy virkeänä

• lifemocker

lyhytnäköisellä toiminnalla kun ei saada pitkäkestoisia tuloksia aikaan

joten se on aika typerää, etenkin jos haluaa suhteen

• 18+16

Moikka! Mä olen itse 20 -vuotias nainen ja 0 irtosuhdetta takana, ei myöskään yhtäkään yhenillan juttua.
      Niin, miksikö? En näe niitä "hauskanpitona". Ok, on kivaa olla haluttu ja saada huomiota, mutta jotkut kriteerit mullakin on keneltä sitä on kivaa saada ja keneltä taas vastenmielistä. Myöskää näiden kevytkenkäisten naisten maine, ikävä kyllä, ei ole sitä "tyttöystäväainesta" yleisesti miesten keskuudessa, ja siksi he ovat juuri sitä hauskanpitoseuraa, joiden kanssa p*nnaan.

Mä olen myöskin todella herkkä ja ujo persoona sisimmässäni, en voisi kuvitellakaan harrastavani seksiä tuntemattomien (tai tuttujen) miesten kanssa vain huvin vuoksi ja "koska panettaa".
      Lisäksi, vaadin ja saan myös enemmän kunnioitusta kanssaihmisiltä, kun en ole se "vähän tyhmä ja helppo" tapaus. Mun arvomaailma ei myöskään useimmiten kohtaa ihmisten kanssa, jotka harrastaa yhdenillan juttuja. Niin se vaan on. En ole kuitenkaan uskovainen tms., ehkä vaan "ajasta jäljessä" eli mä en ymmärrä pinnallisuuden päälle yhtään mitään.

Ja suurin syy, miksi mä en välitä irtosuhteita harrastavista, miehistä tai naisista, on se, että he ovat USKOTTOMIA JA PETTÄVÄT AINA, koska ovat nimenomaan tottuneet antamaan himoille vallan, heille se tuntemattoman kanssa hässiminen on niin arkipäivää ettei se tunnu enää missään. Ei osata enää elää ilman, ja jäädään koukkuun siihen että joku vikittelee ja vokottelee sua. ELETÄÄN IMARTELUSTA ja jännityksestä.
      Eli en halua pukkia miehekseni. Meillä olis varmaan ihan erilaiset arvot ja asenteet elämässä.

En usko että monella syynä on sukupuolitaudit ja raskauden pelko, sillä molemmat voi saada jo siitä että kerran harrastaa seksiä. Suurin syy on varmasti erilainen ajatusmaailma eikä toisen asemaan vaan osata asettua.

niin, ja nämä näkemykset perustuu havaintoihin joita oon tehny kaveripiiristäni, eli en yleistä että nämä jutut koskisi koko suomea tai koko maailmaa.

kiitos.

• 1+17

Ja se joka väittää että "menneisyys on menneisyyttä, ei se merkkaa" niin se on totta.

mutta on myös totta, että MENNEISYYS ON OSA SINUA ja se häpeätkö, kadutko vai oletko ylpeä siitä, ja kertoo kyllä sinusta itsestäänkin ihmisenä.

• niiiniimies

Kaikki kiltit tytöt on ihania tyttöystävinä, kavereina, seksi on parempaa kuin näiden ns. kokeneiden kanssa. Heitä pystyy myös kunnioittamaan ja heistä ei jauheta skeidaa poikien kanssa, "on sillä hyvät tissit" ja eikä kilttejä tyttöjä läpsitä persiille.

Se että on monta seksikumppania ja harrastaa irtosuhteita, ei mun maailmassa tarkoita sitä että olisi kokeneempi seksuaalisesti tai millään tavalla parempi harrastamaan seksiä.

nii, tää ei oo provo.

• jokupeki

aika paljon tuli jo asioita ilmi, miksi tyttöystäväksi ei kelpuuteta ''jakorasiaa''. mutta sanonpa nyt vielä oman mielipiteeni: Ihmiset, joilla on ollut monta seksikumppania(tai vähintäänkin haluaisivat sitä), eivät minun kokemuksieni ja nähtyjen juttujen mukaan osaa arvostaa parisuhdetta yhtä paljon tai ainakaan samalla tavalla. Seksi kuuluu parisuhteeseen. ja typerää perustella niin että henkilö, joka on paljon kokenut seksiä eri henkilöiden kanssa, olisi jopa vähemmän altis pettämään koska on jo nähnyt ettei se ole sen ihmeellisempää muidenkaan kanssa. noh, minä voin sanoa, että mulla riittää älliä sen verta, että tiedän sen kokemattakin. ei kai kaivoonkaan tarvi toisen perässä hypätä tietääkseen että se on tyhmää?

olen onneksi siinä tilanteessa ettei mun enää tarvitse kumppania etsiä. minulla on vaimo ja lapsi, vaimo oli minun ensimmäinen ja minä myös hänelle. ja monen vuoden jälkeenkin olen tyytyväinen ja vaimon kanssa on seksin saralla tullut kokeiltua kaikenlaista, eikä vieläkään ole tylsää. toivottavasti emme eroa, mutta jos nyt jotain niin pahaa tapahtuisi niin edelleenkin etsisin naista jolle seksi ei ole asia, jota haluaa harrastaa parisuhteen ulkopuolella.

ps. löydät kyllä varmasti miehiä joille parisuhde ei ole niin tärkeä, ja tyttöystäväksi kelpaat sinäkin. ja tarkoituksenani ei ole mitenkään loukata, mutta siis totta on, että me uskolliset ja aviomiesmateriaalia olevat miehet ollaan yleensä sellaisia, joille sinun luontoisesi nainen ei kelpaa. ja ihan kaveripiirini ja tuttujen perusteella voin näin sanoa, että hieman kevytkenkäisemmat sinut kelpuuttavat ja me yhden naisen miehet emme.

• kevytkö??? tuskin!!!

Pitänee kirjoittaa tänne "kevytkenkäisen" naisenkin mielipide
      Itse tapasin netin kautta mielenkiintoisen miehen,
      kirjoittelimme ja soittelimme aikamme.
      Mies lähetti kuvansa ja minä omani
      tapasimme ravintolassa ensimmäisen kerran livenä,
      juttelimme ja kiertelimme kaupunkia pitkin yötä
      Mutta molemmat lähdimme koteihimme ja sovimme
      että soittelemme.
      Mies soitti jo seuraavana päivänä ja sovimme uudet treffit.
      Treffit olivat todella onnistuneet ja tunsin ihastukseni kasvavan.
      Viikonlopun vietimme lähes kokonaan sängyssä
      upean seksin merkeissä
      ja suhde jatkuu yhä
      Ok toka kerralla sänkyyn mutta
      EN OLE KEVYTKENKÄINEN siltikään
      vain onnellinen =D

• 4+3

Minulle kelpaisi kevyempiäkin suhteita harrastava nainen, mutta sitten myös minulla pitäisi olla mahdollisuus siihen tarjonnan (naisten) puolesta. Jos tapaillaan enemmän kuin kerran, niin ei kovin mielellään pyöritettäisi montaa kumppania samaan aikaan.

Olen onnistunut löytämään nettitreffeiltä vain pari lyhyttä suhdetta, vaikka olen ollut siellä jo vuosia. Molemmat naiset olivat oikein kauniita ja olisin mielläni jatkanut tapailua pidempäänkin.

Ulkonäössä ja supliikissa minulla ei pitäisi olla isompia puutteita. Treffatut naiset kehuivat urheilulliseksi ja arvelivat, että fysiikan puolesta varmaan pärjään hyvin lajeissani (enemmän voimaa kuin kestävyyttä vaativia). Kasvokuvasta olen saanut joitain positiivisia kommentteja.

Naiset saavat huomiota ja löytävät kevyempiä suhteita, vaikka näkisivät vain vähän vaivaa koristautumalla ja liikkumalla siellä missä on myös miehiä. Minulla ei ole tällaista mahdollisuutta. Juttelu ja aloitteiden tekeminen päiväsaikaan ulkona on ihan hakuammuntaa, joka ei johda minnekään. Käytän hyvin vähän alkoholia ja baarista ei huvita etsiä. Netti jää siis ainoaksi vaihtoehdoksi.

Hyvin harvalla miehellä on mahdollisuutta viettää vilkasta suhde-elämää, ulkonäöstä tai supliikista riippumatta. Mieheen ei kohdistu suoraa kysyntää, huomiota tai flirttiä, muuten kuin harvakseltaan baarissa, jos sielläkään. "Kunnollisuuden" korostaminen jää monelle ainoaksi keinoksi kohottaa omaa arvoa, edes omassa mielessä.

Veikkaan, että taustalla on usein myös epävarmuuksia. Miehelle se tuleva suhde voi jäädä loppuelämän ainoaksi. Epäillään, että "kevytkenkäiset" eivät kykene samalla tavalla sitoutumaan ja miehelle jäisi tyhjä arpa. Luovutetaan jo valmiiksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe