Kesätyö linnanmäki !

saanahelena

Heippa!
Tosiaan hain lintsille töihin, ihan sillä ajatuksella etten mä sinne kuitenkaan pääse! Mutta nyt olis Lauantaina haastattelu sinne! Onko kellään tietoa että otetaanko haastatteluun kaikki jotka on hakenut vai tietyt ihmiset?
Entäs sitten tämä kyseinen haastattelu,onko kellään kokemuksia siitä?
Olisi kiva valmistautua etukäteen haastatteluun ja miettiä vastauksia valmiiksi.
Muutenkin olisi kiva saada kokemuksia niiltä on jotka on ollut lintisillä töissä. :)

45

4936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joopati joopati

      Oikea asenne! Vähät väliä -asenne on nimittäin usein se paras.

      En kuule usko, että ottavat haastatteluun kaikkia hakijoita. Haastatteluun pääseminen ei kuitenkaan varsinaisesti tarkoita, että olisit vielä lähellä työpaikkaa. Se on osa karsintaprosessia, jossa esim. hakijoita on 100, joista 50 pääsee haastatteluun ja vielä pienempi määrä valitaan työhön.

      Haastattelu kuin haastattelu on rungoltaan ja periaatteiltaan usein samanlainen. Työnantaja toimii periaatteessa psykologina, joka koittaa kaivaa sinusta esiin asioita, jotka vaikuttavat sinuun ja työpaikkaan jne.

    • lintsille haluava

      Mäkin hain, mut ei oo tullu mitään yhteyden ottoa.
      Pyyteleeköhän ne eri aikoihin jengiä sinne vai meinaaks tää nyt sitä et mä en pääse edes haastatteluun !?!??

    • Lintsiläinen

      Tervetuloa kaikki Lintsille! Varmasti ikimuistoinen kesä tulossa teille kaikille jotka sinne pääsette! Itse olen ollut siellä jo useamman kesän, myös kuuluisan A-studio kohun aikaan. Täyttä sanonko mitä koko pläjäys. Jos siinä olisi puhuttu totta voisitte olla varmoja, etten päivääkään olisi tehnyt töitä sellaisessa paikassa kun siinä annettiin ymmärtää. Ja niin vain, taas olen ensi kesänä mukana toiminnassa! :) Onnea kaikille haastatteluun kutsutuille! Olkaa omia itsejänne, sellaisia me muutkin täällä ollaan. Loistava työyhteisö teitä odottelee jo!

    • dpdpdp

      Itse sain kutsun haastatteluun tänään, eli näköjään eri aikoihin lähettelee noita kutsuja. Riippuu varmaan siitä, mihin tehtävään on hakenut... Ite hain laitteisiin.

      Nyt / aikaisempina vuosina haastattelussa olleet: kertokaa haastattelusta? Onko ryhmä/pari/yksilöhaastattelu? Kysyttiinkö jotain erikoista?

      • iidakupsa

        Miten laitoit hakemuksen :) ite ajattelin hakea johonki kojuihin :;)


      • dpdpdp
        iidakupsa kirjoitti:

        Miten laitoit hakemuksen :) ite ajattelin hakea johonki kojuihin :;)

        Laitoin hakemuksen ihan netissä täyttämällä sen lomakkeen... Haastattelu jännittää! ;oo


    • hihhih

      Joo tosiaan kertokaa kokemuksianne!

      Itsekin sain kutsun haastatteluun, mutta en vielä tiedä menenkö. En nimittäin asu lähelläkään Helsinkiä, joten olisi muutto edessä, jos tämän työpaikan saisin :)

    • Lintsiläinen

      Sekä ryhmä, että yksilöhaastatteluja kuulema pidetään mitä olen kuullut. Itse olin aikoinaan yksilöhaastattelussa. Enpä enää muista mitä kysyttiin. Olemalla oma itsensä pärjää pitkälle! :) Varmasti, jotain millainen asiakaspalvelija olet ym. tyyppisiä kysymyksiä.. Ja kielitaito on mäelä ehdottomasti plussaa! Erityisesti venäjänkielen taitoisia tarvittaisiin! Ja kyllä tänne on tullut ihmisiä kauempaakin töistä. Mm. eräs tuli pohjois-Suomesta ja vuokrasi kämpän kesäksi Helsingistä. Eräs toinen tuli joka päivä töihin junalla Lahdesta!

    • peikko

      ..no voi kura..... Ei ole kuulunut eikä näkynyt haastattelukutsua, eli tais jäädä Lintsi haaveeksi. Ketuttaa pirskatisti, kun tiedän, että olisin oikeasti ollut iloinen asiakaspalvelija ja tehnyt työni tunnollisesti. :( Harmittaa!!!

    • QuuQuu90

      Tervetuloa minunkin puolesta tuleville uusille kesätyöntekijöille.
      Haastattelua ei tarvitse jännittää ollenkaan. Minulla oli viime keväänä yksilöhaastattelu.
      Itse olen toista kesää menossa laitepuolelle. Pidän työstä todella paljon!

    • rolle-pelle

      Oon ollut myös kaksi kesää lintsillä töissä. "Haastattelu" oli kylläpari vuotta sitten tosi epämuodollinen, lähinnä minulle kerrottiin, mitä heillä olisi tarjota minulle työntekijänä ja kysyttiin, milloin pystyn aloittaa. Eli en todellakaan ottaisi ylimääräistä ahdistusta tulevasta haastattelusta, tuskin tulee olemaan mitään hiillostusta siis. Jos käytänteet eivät sitten ole muuttuneet...
      Itse työ ainakin kiskapuolella on aika rankkaa (verrattuna vaikka laitepuoleen IMHO), mutta jos työkavereiksi sattuu hyviä tyyppejä, menee kesä ihan mukavasti. Harmittavasti viime kauden suorastaan itkettävän surkean työilmapiirin vuoksi sai mun ura tuossa puljussa jäädä myös siihen kahteen kesään. Pienenä vinkkinä siis voisin sanoa, että jos pahan puhuminen muista kollegoista, mykkäkoulun pitäminen, vetelän makaronin tasolla oleva aktiivisuus/mielenkiinto työtehtäviä kohtaan ja tiuskiminen ainoana verbaalisena ulosantina ovat parhaita puoliasi, suosittelen hakeutumaan muunlaisiin töihin . :-)

    • saanahelena

      Oho tännehän on tullut paljon vastauksii! :) Tosiaa mulla ainaki meni haastattelu hyvin. Just katto vaa mun työtodistukset ja kyseli kaikennäköst ja kerto et miten pystyn alottaa ja miks hain just lintsille. :)
      Onks muille tullu jo vastauksia et saitteko töitä? Ite tos viime viikolla sain tietää että sain paikan kahvila-kiskapuolelle. :)

    • pääsinlintsille

      Hei onko kenelläkään muistikuvaa mille viikoille kioski- ja kahvilaosaston koulutukset sijoittuvat???!

    • Ex-ekis

      Koulutukset ovat oleet yleensä huhtikuun puolenvälin ja kauden alun välisinä viikkoina.

    • pumpkin

      Jei, pääsin kioski- ja kahviopuolelle! :) Muutto Helsinkiin siis edessä, kun asun tällä hetkellä vielä täällä itärajalla :D
      Olen ollut niin onnellinen kun viikko sitten tuli viesti, että minut on valittu! luultavasti kielitaidon ansiosta, jo haastattelutilanteessa haastattelija katsoi papereitani ja tokaisi "oi, venäjänkielen taitoa täällä tarvitaankin!".
      Pelotti vaan kun haastattelu kesti todella vähän aikaa, ehkä vain jotain 5 min.

      Onko muiden valittujen työpaikanvastaanottamissähköpostiin tullut vastausta? MInulla ei tullut, ja pelottaa että menikö se perille! :D

    • Saabahelena

      Mulle ei tullu ilmoitusta et ne olis saanu mun ilmoitusta et otan paikan vastaan! Mulla vähän semmoi tilanne et asun lahdessa ei täältä pitkä matka Helsinkiin oo mut raskasta varmaa tulee! Mut kuinka kallista Helsingissä olis sitte asua?

    • pumpkin

      Oon näköjään tosi pelokas tyyppi...
      Mutta ei sieltä varmaan sitten tule ollenkaan ilmoitusta, että onko sähköposti tullut perille vai ei, mutta miksipä se ei olisi perille mennyt!

      Itse haen Hoasilta kesäasuntoa, ja koska kyseessä on soluasunto, niin vuokra ei todennäköisesti tule olemaan hirveän korkea. Katselin että suurin osa on 300 e/kk, osa hieman yli mutta suurempi osa alle. Ei tietenkään ole varmaa, onko hoasilla tarjota asuntoa, mutta aina voi yrittää :)

    • tuleva ekakesäläinen

      Itse hain laitepuolelle ja tosiaan sinne pääsin, ja tiedossa eka kesä Lintsillä. Ainakin ite ymmärsin siitä sähköpostista, että jos ei ota paikkaa vastaan niin siitä täytyy ilmoittaa, muuten ei tarvitse tehdä mitään? Tai niin ainakin laitepuolella ohjeistettiin. :)

      • dpdpdp

        Samassa tilanteessa :) ja näin tosiaan myös ymmärsin siitä tervetuloa-sähköpostista, että vaan siinä tapauksessa pitää ilmottaa jos ei ota paikkaa vastaan.


    • Saanahelena

      Okei :) täytyy tosiaan miettii että kumpi tulee halvemmaks asuu Helsingissä vai tulla lahesta junalla :) muistaako kukaan millon tieto niistä koulutuksista ilmotetaan?

    • lintsiläinen

      tervetuloa lintsille vaan! ite vietin aivan mahtavan kesän viime vuonna lintsillä ja tänä vuonna uudelleen=)

    • Kohta haastatteluun

      Heippa! Mulla on loppuviikosta haastattelu. Oliks teillä minkälaiset valokuvat mukana? Esim. Saako olla silmälasit kuvassa ? :D

    • Lasillinen

      Kyllä mulla ainakin oli lasit kuvassa (:

    • 4000. hakija

      Onks´ kenellekään tullut jo tietoa valinnoista?

    • Tyttönen

      Ei oo kuulunut juuta eikä jaata. Onko muille jo tullut vastauksia?

    • turbosaappi-kuivausk

      Ei oo vielä tullu mitään, tällä viikolla pitäis kyllä tulla...

    • poika1

      Tänään tuli ilmoittelut..

    • Hklojgsf

      Ei mulle ainakaa oo vielä ja ihmettelen kovasti koska on jo torstai ja sanoivat että tällä viikolla pistävät sähköpostia mutta ei ole tullut...:( mitä sun viestissä luki, pääsitkö? Ja haitko laite

    • poika1

      Pääsin kahvilapuolelle, ehkä laitteisiin infotaan myöhemmin..

    • turbosaappi

      Pistin s-postia, tänään tulee tieto.

    • Jjfcvj

      Sanoivatko suunilleen mihin aikaan?

    • Jhcbkk

      Ei oo hitto tullu vielkää..

    • Totanoin

      Siis mitä ihmettä, nyt on joku pahasti pielessä ääääh voisko ny jo tulla kello on jo kaks

    • Joototanoin

      Jooo mitä vittuuu näköjää iha hitoksee hakioit laitepuolelle koska mul meni haastattelu hyvin eikä valinnu mut ei ihme koska se haastattlija oli nii outo ja kunno nipottaja!! Täyttä paskaa ei ois kutsunu sit haastatteluu. Kahviöapuolelle huomattavasti helpompi päästä!

      • lolqweqwe

        minkälainen se haastattelija oli?


    • tyyppi1

      Millä perusteella kahviopuolelle helpompi päästä..? Tietääkö kukaan onko lintsiltä mahdollisuus saada -viikon lomaa jos tuli valituksi?

      • aqwsde

        on mahdollisuus saada=) kunhan vaan sopii/ilmottaa suht ajoissa!


    • Bkjfxv

      No on tosiaan hempompi! Varsinki jos on hygieniapassi ja sielä ei vaadita samaa tarkkuutta kuin laitepuolella!!! Ja kahviloita, kojuja ja kiskoja on nii paljon enemmän sinne tarttee enemmän porukkaa että mieti omilla aivoilla ennen ku alat kyselee tyhmiä

      • aivotsallittu

        ruvetaampa latomaan faktoja esiin. Laite- sekä kahviotyöntekijöitä on lintsillä about saman verran, noin parisensataa molempia. Laitteilla työskennelläksesi sinun tulee olla tarkka (turvallisuus yms.) Kahviopuolella usein pitää osata kieliä, käyttää kassaa, olla iloinen asiakaspalvelija ymsymsyms. Sanoisin että molemmille puolille yhtä vaikea päästä. Että mieti omilla aivoilla ennekuin alat tunkemaan "faktojasi" tänne=)

        t. lintsiläinen since 2011


    • kiinnostunut1

      Mistä lintsille voi hakea?

    • jee2

      haut päättyneet jo ajat sitten

    • Kaupankassa8v.

      Osaako kukaan vanha Linnanmäen työntekijä sanoa omasta kokemuksestaan, saitteko mitään kokemuslisää tullessanne töihin? Vai aloittavatko kaikki 0-6kk työsopparilla.

      • vrak

        Ite pääsin täksi kesäksi lintsille, ja mulle ainakin sanottiin haastattelussa että kokemuslisät tulee vaan jos on ollut Linnanmäellä aikaisemmin.


    • funfunn

      Tervetuloa minunkin puolestani lintsille valitut! Itselleni tämä ruleva kesä on myynnin puolella kolmas minulle. Kunhan olette avoimia ja tulette omina itsenänne lintsille pärjäätte varmasti ja teillä tulee olemaan todella hauska ja erilainen kesä! Tämän erityislaatuisuuden vuoksi minutkin löytää edelleen ensi vuonnakin tuolta noin :-) Itse olen tosiaan peleissä, joten jos sinne puolelle olette eksyneet niin tervetuloa ja onnea(peleihin valitaan uusia joka vuosi about 20-40 riippuen paljon uusia palaa)! Kokemuslisää ei saa tullessaan töihin lintsille, vaan ainoastaan jos on ollut aiemmin töissä lintsillä voi saada kys. lisät :-)

      Rohkeasti mukaan vaan kaikkiin juttuihin ja tutustukaa toisiinne ilman ennakkoluuloja, se tekee linnanmäestä varsinaisen aarrepaikan!:-)

      t. lintsiläinen vuosimallia 2012

      • Ex-lintsiläinen

        En voi suositella kesätyöpaikkana Lintsiä kolmen kesän kokemuksellani! Olin siellä kolme kesää ja eka kesä oli paras, kun kaikki oli uutta ja mielenkiintosta. Mitä pidempään siellä on, sitä enemmän joudut luupin alle ja jollei sinusta pidetä, niin "kivat" työkaverit järjestää sulle jopa potkut. Näin kävi erälle tutulleni.

        Lintsi on yksi niistä kesätyöpaikoista, jonne tulee paljon esim. abeja, melko nuorta väkeä siis. Ikä ei kerro koko totuutta, mutta aika moni nuori ei vielä tiedä työelämästä paljon. Linnanmäen huonoin puoli oli niinä kolmena kesänä kun siellä olin jotkut ikävät työtoverit. Siellä juoritaan paljon je kerrotaan toisista asioita, joiden totuusarvo on erittäin kyseenalainen. Siis jos sinne menee töihin, ni neuvon miettimään tarkasti mitä kertoo, missä ja ennen kaikkea KENELLE. Ei ollu mukavaa kuulla itseä koskevia juttuja jotka oli rikkinäisen puhelimen kautta muuttunu päinvastaiseksi.

        Esimiehet Lintsillä on enimmäksen rentoja ja kannustavia, ainakin laitepuolella. Toisin kannataa olla varuillaan niiden suhteen ketkä on ollu Lintsillä monta kesää. Ne juoruu esimiehille jos eivät pidä jostai työntkeijästä. Sitten sen "epämukavan" työntekijän mielipide ei paina mitään, vaan hänelle järjestetään valheelisten juttujen perusteella esim. työsuhteen purku.

        Tsemppiä oikeasti niille, jotka haluavat Lintsille. Kielteisestä sävystä huolimatta pidin työstä siellä todella paljon, päivät olivat vaihtelevia ja sai olla raikkaassa ilmassa. Asiakkaatkaan ei ole vaikeita, oikeasti, niitä vaan pitää osata käsitellä kohteliaasti ja asiantuntevaswti. Ainut neuvo on, että kannataa olla vahva itsetunto, ettei pahat sanat työkaverien taholta tee surulliseksi :( Enää en menis sinne töihin, mutta työkokemus ei mene hukkaan koskaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1947
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1336
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe