Lääkärit, insinöörit, verurinkuljettajat, paperikonemiehet ja mitä näitä vielä on töitä joissa työhön suhteutettuna liian kovat palkat? Koulutkin maksaa yhteiskunta.
Esim. perus "arvauskeskuslääkäri" tienaa >50 000€ vuodessa arvaamalla. Nettiaikakautena jokainen voisi olla ilman koulutusta arvaava lääkäri. Ei tarvitsisi edes arvata, kun voi googlata. Ihan käsittämätömiä pslkkoja yksinkertaisists töistä. Veturinkuljettaja esimerkiksi! Huh huh...
Siivoojille kivempaa palkkaa saisi maksaa!
Missä ammateissa palkat liian suuret?
20
667
Vastaukset
- Mistä leikkaukset?
Pahoittelen kirjoitusvirheitä. Kirjoitan junasta joka heiluu.
- insinööri
Insinööreille ei makseta tarpeeksi.
- 1211
Sinusta näkee, ettet ole päivääkään tehnyt oikeita töitä saati opiskellut mitään.
Ymmärrätkö kuinka vaikeaa on ylipäätään päästä "arvauskeskuslääkäriksi"? Etpä tietenkään, luulet että lääkäriksi pääsee tuosta noin vaan.
Itse arvostan lääkärien ja muiden terveydenhuoltoalan ihmisten työtä erittäin paljon - heidän palkkojaan voitaisiin jopa nostaa!- Mistä leikkaukset
Minä nimenomaan olen tehnyt oikeita töitä joissa on vaadittu ruumiillista ja älyllistä ponnistelua jotta ei mene henki.
Tiedän kyllä, että lääkikseen vaikea päästä. Tiedän myöskin ihmisiä jotka ovat hakeneet sairaanhoitajaksi, mutta rivät ole päässeet, silti ovat päässeet lääkikseen eka yrittämällä.
Minusta esim. lääkäri käy koulut yhteiskunnan mustantamana. Työ on sitten tk-lääkärilläkin sitä, että arvaa diagnooseja ja jos ei osaa arvata, niin lähettää erikoislääkärille.
Suomessa tämä koulutushomma on vain mennyt perseelleen. Palkka määräytyy turhan pitkän, yhteiskunnan kustantaman koulutuksen tai jonkun sisäpiirille räätälöidyn tes:n mukaan.
Kyllä voisi tuloeroja tasoittaa. Helpoilta ja ylipalkatuilta sloilta pois ja vaativillle ja söipalkatuille lisää!
Esim. itse menen lääkäriin ja kerron mikä minulla on vaivana. Osaan nääs käyttää nykyajan tiedonhalumenetelmiä. - Jaa'a-
Mistä leikkaukset kirjoitti:
Minä nimenomaan olen tehnyt oikeita töitä joissa on vaadittu ruumiillista ja älyllistä ponnistelua jotta ei mene henki.
Tiedän kyllä, että lääkikseen vaikea päästä. Tiedän myöskin ihmisiä jotka ovat hakeneet sairaanhoitajaksi, mutta rivät ole päässeet, silti ovat päässeet lääkikseen eka yrittämällä.
Minusta esim. lääkäri käy koulut yhteiskunnan mustantamana. Työ on sitten tk-lääkärilläkin sitä, että arvaa diagnooseja ja jos ei osaa arvata, niin lähettää erikoislääkärille.
Suomessa tämä koulutushomma on vain mennyt perseelleen. Palkka määräytyy turhan pitkän, yhteiskunnan kustantaman koulutuksen tai jonkun sisäpiirille räätälöidyn tes:n mukaan.
Kyllä voisi tuloeroja tasoittaa. Helpoilta ja ylipalkatuilta sloilta pois ja vaativillle ja söipalkatuille lisää!
Esim. itse menen lääkäriin ja kerron mikä minulla on vaivana. Osaan nääs käyttää nykyajan tiedonhalumenetelmiä.No miksi niitä lääkäreitä ei kuitenkaan ole tarpeeksi?
Työssäkin homma menee kysynnan ja tarjonnan mukaan. Jos johonkin hommaan on paljon tekijöitä, tottakai palkka laskee ajan myötä.
Jos jollekkin allalle vaadiitaan pitkä perehtyminen, että pääsee edes alkuun, tekijöitä luonnolisesti löytyy vähemmän.
Niitä tiedonhakumenetelmiäkään tuskin olisi, jossei joku sitä tietoa sinne nettiin pistä, pitkän tutkimuksen ja opiskelun jälkeen.
Suomi on tuloeroissa kuitenkin vielä maltillisinta päätä.
No kuka ei käy kouluja yhteiskunnan kustantamina Suomessa? Jostakin se lääkärin koulutus aina on pois. Jos vertaa ameriikan malliin jossa koulut on maksettava itse, siellä sitten moni muukin homma maksetaan itse sairasvakuutuksesta lähtien. Sairaalat ovat yksityisiä ja lääkärin palkka siitä ei putoa. Köyhillä ei ole sairasvakuutusta. - analyytikko
Jaa'a- kirjoitti:
No miksi niitä lääkäreitä ei kuitenkaan ole tarpeeksi?
Työssäkin homma menee kysynnan ja tarjonnan mukaan. Jos johonkin hommaan on paljon tekijöitä, tottakai palkka laskee ajan myötä.
Jos jollekkin allalle vaadiitaan pitkä perehtyminen, että pääsee edes alkuun, tekijöitä luonnolisesti löytyy vähemmän.
Niitä tiedonhakumenetelmiäkään tuskin olisi, jossei joku sitä tietoa sinne nettiin pistä, pitkän tutkimuksen ja opiskelun jälkeen.
Suomi on tuloeroissa kuitenkin vielä maltillisinta päätä.
No kuka ei käy kouluja yhteiskunnan kustantamina Suomessa? Jostakin se lääkärin koulutus aina on pois. Jos vertaa ameriikan malliin jossa koulut on maksettava itse, siellä sitten moni muukin homma maksetaan itse sairasvakuutuksesta lähtien. Sairaalat ovat yksityisiä ja lääkärin palkka siitä ei putoa. Köyhillä ei ole sairasvakuutusta.Lääkäreiden ja hammaslääkäreiden aloituspaikkojen määrää pitää liitot alhaalla jotta saadaan luotua keinotekoinen ja jatkuva työvoimapula. Kyllä koulutuspaikat vois lekureille hyvin 1,5 kertaistaa niin alkais palkatkin tasottumaan 10 vuodessa ja lapin mummotkin pääsisi joskus hoitoon.
- Tuhlaat aikaasi.
Miksi olet niin kateellinen?
Isojen firmojen toimitusjohtajien korvaukset on ainoat, joita itse pidän aavistuksen kohtuuttomina. - AY-liike
Muiden paitsi insinöörien osalta kyseessä on AY-politiikka. Lääkäreillä, veturimiehillä ja paperimiehillä on suojanaan vanhan ajan massiiviset AY-koneistot, joilla on tässä yhteiskunnassa vielä paljon valtaa. Insinöörit ovat niin heterogeeninen joukko, että he ovat enemmän markkinatalouden ehdoilla. Siitä porukasta löytyy laidasta laitaan - pätkätyöläisistä suuryritysten johtajiin. Verrattuna noihin muihin, insinööri on enemmän koulutus kuin ammatti.
- provoa vaan......
AY sitä AY tätä...sentään joillain aloilla liitto ajaa omiensa etuja, eikä ole vaan "joo joo" Kuule jos ei tänä päivänä ammattiliittoja olisi, olisi kyyti kylmää duunarilla, nytkin jo on . Ei olisi mitään sääntöjä, olisit täysin työnantajan varassa ja pompoteltavana.
Katsokaapa veturikuskien peruspalkka ja valittakaa sitten, se ei ole kummainen, lisät eli tehty työ sitä korottaa, mikä koostuukin mm. viikonloppuna tehdyistä töistä, erilaisista junista, esim. vak-junassa on kovempi lisä, mutta mietippäs paljonko siinä on "tuhovoimaa" jos mällit ajaa.
Jos saat luvat, niin meneppä päiväksi tai pariksi katsomaan veturinkuljettajan työtä ihan ohjaamosta käsin eri junissa ja sano sitten onko miten helppo tai ylipalkattu työ.
Kyllä sitä kuule ihan asiasta, maksetaan, syyni on kova ensinnäkin , että pääsee alalle, sekä valvonta ja säännölliset koulutukset ja kokeet osaamisen tasosta. Viranomaistoimesta nämä sekä firman omavalvonnasta.
Sama juttu lääkäreillä ja lentäjillä, palkat on kovat, mutta on vastuukin, sekä paljon saa tehdä, että pääsee edes niihin hommiin.- Palkkoja alas!!
Veturikuski ajaa sitä junaa. Vääntää syöttöä, jarruttaa opasteiden mukaan. Ratapihamiehet tarkastaa junarungon ja sen vak-turvallisuuden. Liikenteenohjaus sanoo mitä vek tekee - ihan helvvetin yksinkertaista.
Lääkärinä nyt pystyy olla kuka vaan jolle se opetetaan.. Samoin insinöörinä nokkaa tonkimassa. Sairaanhoitajana pitää osata laskeakkin. - Vaativaako muka?
Tässä on nyt niin monta virhettä, että ei oikein tiedä, mistä päästä pitäisi oikaiseminen aloittaa. Sanotaan nyt vaikka, että veturinkuljettajahan ei sitä junaa kuljeta. Junaa kuljettaa kauko-ohjaaja. Veturinkuljettajan työ esim. bussikuskiin verrattuna on äärimmäisen yksinkertaista, kun käytännössä kaikesta huolehtii kauko-ohjaaja. Rataverkolla ei veturinkuljettajan tarvitse edes huomioida muuta liikennettä (kauko-ohjaus hoitaa sen hänen puolestaan), eli tilanne on aivan erilainen kuin maantieliikenteessä.
Kaikki lisät ovat AY-liikkeen ajamia ylimääräisiä etuja, koska jokainen ymmärtää että työn vaativuus veturimiehellä ei ole edes sen peruspalkan luokkaa. - ajatelkaa aivoillann
Vaativaako muka? kirjoitti:
Tässä on nyt niin monta virhettä, että ei oikein tiedä, mistä päästä pitäisi oikaiseminen aloittaa. Sanotaan nyt vaikka, että veturinkuljettajahan ei sitä junaa kuljeta. Junaa kuljettaa kauko-ohjaaja. Veturinkuljettajan työ esim. bussikuskiin verrattuna on äärimmäisen yksinkertaista, kun käytännössä kaikesta huolehtii kauko-ohjaaja. Rataverkolla ei veturinkuljettajan tarvitse edes huomioida muuta liikennettä (kauko-ohjaus hoitaa sen hänen puolestaan), eli tilanne on aivan erilainen kuin maantieliikenteessä.
Kaikki lisät ovat AY-liikkeen ajamia ylimääräisiä etuja, koska jokainen ymmärtää että työn vaativuus veturimiehellä ei ole edes sen peruspalkan luokkaa.Nimenomaan näin! Suomalainen läpimätä yhteiskunta arvostaa työt palkan mukaan. Palkat on ay-liikkeiden sopimusten mukaisia, ei todellakaan työn vaativuuden mukaan. Veturikuskeilla on liian isot palkat! No mutta; veturikuskit ovat Suomessa kuoleva laji kun kilpailija tulee.
- jones joun
Vaativaako muka? kirjoitti:
Tässä on nyt niin monta virhettä, että ei oikein tiedä, mistä päästä pitäisi oikaiseminen aloittaa. Sanotaan nyt vaikka, että veturinkuljettajahan ei sitä junaa kuljeta. Junaa kuljettaa kauko-ohjaaja. Veturinkuljettajan työ esim. bussikuskiin verrattuna on äärimmäisen yksinkertaista, kun käytännössä kaikesta huolehtii kauko-ohjaaja. Rataverkolla ei veturinkuljettajan tarvitse edes huomioida muuta liikennettä (kauko-ohjaus hoitaa sen hänen puolestaan), eli tilanne on aivan erilainen kuin maantieliikenteessä.
Kaikki lisät ovat AY-liikkeen ajamia ylimääräisiä etuja, koska jokainen ymmärtää että työn vaativuus veturimiehellä ei ole edes sen peruspalkan luokkaa.Vaativuus tulee myös muista tekijöistä, kuin varsinaisesta ajamisesta. Ajaminen on vain pieni osa työtä. Vaativuustasoa lisää se, että pitää osata monia teknisiä asioita: mm. suurjännitepuoli, sähkömoottorit, dieselmoottorit, paineilmalaitteet, jarrulaitteet, turvalaitteet, ratalaitteet, jne. Tähän kun lisätään ratapihojen tuntemus yms sääntöjen täydellinen tuntemus, niin ollaan jo aika vaativan asiantuntemuksen toimenkuvassa. Lisäksi terveydentilavaatimukset ovat myös monille hakijoille suoranainen este. Ei ole jokapojan hommaa. On totta, että bussikuskin suurin osaamisalue on ajaminen, ja se on varmasti jopa vaativampaa ja stressaavampaa ruuhka-aikoina yms tilanteissa kuin junan ajaminen. Mutta muu tekninen osaaminen onkin sitten paljon vaatimattomampaa luokkaa, mitä rautateillä vaaditaan.
- Osaamistapa hyvinkin
jones joun kirjoitti:
Vaativuus tulee myös muista tekijöistä, kuin varsinaisesta ajamisesta. Ajaminen on vain pieni osa työtä. Vaativuustasoa lisää se, että pitää osata monia teknisiä asioita: mm. suurjännitepuoli, sähkömoottorit, dieselmoottorit, paineilmalaitteet, jarrulaitteet, turvalaitteet, ratalaitteet, jne. Tähän kun lisätään ratapihojen tuntemus yms sääntöjen täydellinen tuntemus, niin ollaan jo aika vaativan asiantuntemuksen toimenkuvassa. Lisäksi terveydentilavaatimukset ovat myös monille hakijoille suoranainen este. Ei ole jokapojan hommaa. On totta, että bussikuskin suurin osaamisalue on ajaminen, ja se on varmasti jopa vaativampaa ja stressaavampaa ruuhka-aikoina yms tilanteissa kuin junan ajaminen. Mutta muu tekninen osaaminen onkin sitten paljon vaatimattomampaa luokkaa, mitä rautateillä vaaditaan.
Verurikuskiksi Ouluun vaaditaan vain suhteita. Samoin liikenteenohjaukseen. Miten lie muualla Suomessa?
On vähän kyllä veturimiesten itsensä yliarvostamaa työtä ! :)
- >50 k€/a
Näin asian vierestä mainiten tämä 50.000 e vuodessa ei ole mikään suuren suuri tulonki. Nettotilistä jää käteen kakkosella alkavia lukemia. Verottaja pitää huolen että asuntolaina lyhenee vain hiljakseen ja kulkinekin pysyy corolla-luokassa. Suomessa kaikki on niin kallista.
- Rikas työtön
Eipä se auto kerro tilipussin paksuutta. Velka-autoilla ajelevat ne kenen ego ja penis tarvitsee jatketta.
Pk-seudulla 50 000 ei riitä mihinkään, mutta pohjoisessa 20 000€ riittää isoon ja komiaan omakotitaloon, kohtalaiseen autooon, perheeseen ja tasokkaaseen kotiruokaan niin ettei nälkä ole ikinä ja prodea ja kulinariaa riittää :)
- voi jesus sentään
Joku ei ole tainnu päästä haaveammattiin, kun pitää täällä haukkua lääkärit, inssit, veturinkuljettajat ja lentäjät. Jos se haukkuja itse olisi ko. alalla tienaamassa, niin oipa ääni kellossa toinen.
Oisko siitä edes moista edellämainittujen ammattien vastuuta kantamaan?? Tuskin...
Niin ja korjataan sen verran, että yksikään liikentenohjaaja ei junia aja, se turvaa kulkitiet niille junille, mitä kuskit vetureilla ajaa. Eli kääntää vaihteet, asettaa "värit" opastimiin "liikennevaloihin" siis jne. Kyllä se vaan on kuski joka ajaa niitä junia, heh miten tyhmää sakkia täällä on...joo lennonjohtaja lentää koneita, aivan sama väite tai ajojärjestelijä ajaa rekkoja ja lastailee niitä... :D - ....................
Haen itse lääkkikseen ja joudun lukemaan todella paljon. Kyllä yksi asia, joka motivoi on hyvät palkat. Tottakai se ei ole ainoa syy.
- He vie koko käden
Lääkärin työ varmaan myös työntäyteistä vaikka hyvä palkka. Jos vertaa bisnes, liikemies, eduskunta ja erilaisia bonus firmoja niin kyllä siellä raha tulee helpolla.
Lääkärin työ on kyllä aika koiran virka ja vastuuseen nähden todella huono palkka ja aina saat olla töissä.
Tässä näette mitä meillä arvostetaan ihmistä vai ahneutta.
Erilaiset rekryrahat, bonukset, stay, optiot, erilaiset asunto, auto, matkustus yms edut ja eläke-edut sekä erorahat useinkin miljoonia.
Minusta ylisuuret palkat ja palkkiot tulee poistaa ja siirtää ne ehdottomasti alipalkkaisille ja vähäosaiselle. Nytkin alle kymmenen €uron palkalla tekee osa-aikaa ja kukas muu kui maahnamuuttajat. Kun ne likaiset työt ei anää kelpaa ns. suomalaisille.
Tai työt yksinkertaisesti viedään maailmalle.
Ja herrat ushoaa nolla linjaa mutta herrojen edut, palkat jne ei laske päinvastoin. Eikös se Pajunenkin ajanut itselleen palkankorotuksia ja muutenkin hyvä palkka. Mutta ahneella on kuitenkin viimekädessä paskainen loppu maailmassa.
Kun antaa pikkusormen se vie koko käden!
Herrat osaavat ja vie verot vielä suomesta veroparatiiseihin ja suomen talous muutenkin kuralla. Kuka se vie suomen ja talouden kuralle. Luulen, että ahneet herrat ylisuurilla palkoillaan ja palkkioillaan. - F.a.K.t.a.A
Yksinkertainen vastaus..
Kaikkiin verovaroin maksettuihin palkkoihin.
Valtion ja kunnan ihmisten .
Paperimiehen palkka ei ole keltään pois.. Vain omistajilta/pörssipelureilta, joilla on jo tarpeeksi rahaa.. Eli mitä enemmän paperimies tienaa sitä enemmän on rahaa kunnilla/valtiolla sekä paperi jullilla käyttää palveluita.. eli parturit,kaupat, ravintolat yms.. Sekä elättää sairaanhoitajaa eli maksaa sille palkkaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862