Elämää kaupungissa

Puskajussi

Mulla yksinäisyys ei ole mikään sen kummempi ongelma teki mieli vaan sanoa yksi asia aiheesta. Olen ihan sosiaalinen ihminen jne. mut parhaat ja vahvimmat ystävyyssuhteet usein luodaan nuoruudessa. No sitten kun tarpeeksi usein muuttaa (eri kouluja, eri maita jne.) niin vähän kuin hukkaa sosiaalisiin kontakteihin käytettyjä energioita. Vähän samoin ajattelen lyhyistä romansseista. Tottakai niistä oppii ja saa muuta arvokastakin, mutta on niissä myös se puoli ettei pysty pidemmällä aikavälillä keräämään yhteistä historiaa saman ihmisen kanssa. Ehkä se on juuri se yhteinen historia ja näin ollen syvempi näkemys ihmiseen, joka luo todellisen ystävyyden/kumppanuuden.
Mulla on hyviä sydänystäviä, mut ei oikeastaan nykyisellä asuinpaikalla. Kaiken tän tarkoitus oli sanoa, et pieni kateuden pistos sydämessä tuntuu niille ihmisille, jotka edelleen asuvat siinä pienessä kaupungissa, josta olen lähtöisin. Tietysti olen saanut elämänkokemusta, eri maalaisia ystäviä jne. Mut silti todellinen arvo on sielunystävillä, joille voi täysin avautua ja joiden kanssa voi estotta pohtia maailmaa. Onko kukaan muu 'maalta' pois muuttanut kokenut samaa. Ehkä tästä syystä kaipaus 'kotiin' säilyy varmaan loppuelämäni.

3

958

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joe26

Itse olen muuttanut isompaan kaupunkiin pienestä kaupungista. Muutin opiskelujen takia ja kaikki ihmiset jäivät entiseen pitäjään. Ketään en tuntenut uudelta paikkakunnalta ja vaikeaa se oli. Toki se kasvatti mutta kaverit jäivät. Nyt on edessä taas muutto kaupunkiin, jossa en tunne ketään! Sama rumba uudelleen, prkle!

• maalaistyttö

Mä oon lähtösin pienestä maaseutukylästä, josta muutin ekaksi ihan lähikaupunkiin jossa oli hyvä asua ja ystäviä. Työn perässä oli pakko muuttaa isompaan kaupunkiin etelä-suomeen ja täällä on mennyt jo 19 vuotta, tuli lapset tehtyä täällä. Vuosi vuodelta mulle tulee entistä enemmän kaipuu lähtöjuurilleni, täällä olen melkolailla yksinäinen vaikka on aviomieskin ja työtoverit mutta heitä en tapaa vapaa-aikana. Välillä tuntuu, että mä menetän hermoni, mutta pakko olla vaan jos meinaa leipää saada perheelle. Mies on ollut jo monta vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä ja hänen tulonsa on niin pienet ettei puhettakaan että sillä tulisi toimeen jos muuttaisi. Joka kesäloman jälkeen paluu tuntuu vaikeemmalta ja vaikeemmalta. Se on niin väärin, että ihminen joutuu lähtemään paikasta jota rakastaa ihan vaan sen takia ettei ole töitä eikä halua sosiaaliavun varassa elää.

• eräs vain

Siis mitä, nuoruuden jälkeen ei voi enää saada hyviä ystäviä? Aika epäreilua niille, joita esimerkiksi koulukiusataan nuorena - niille, joihin kukaan ei suostu tutustumaan. :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      92
      3483
    2. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      56
      2468
    3. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      14
      2374
    4. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      63
      2244
    5. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      16
      2118
    6. Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen

Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.
      Ikävä
      77
      1091
    7. Kaste pelastaa ihmisen

Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm
      Kaste
      567
      1077
    8. Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko

Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K
      Luterilaisuus
      400
      995
    9. Uskon todistus

Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik
      Kaste
      261
      986
    10. Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla

Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday
      Maailman menoa
      142
      939
    Aihe