Vaarojen liitoittelu ja vähättely

Telkkarissa pyörii uutinen, jonka mukaan ihmiset vähättelevät puun polttamisen haittoja ja liioittelee elintarvikkeiden lisäaineiden haitallisuutta.

Kuulutko sinä jompaan kumpaan ryhmään?

17

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viuhtin valinnat

      En kuulu kumpaankaan ryhmään.

      Lämmitän puilla, koska kotini on varustettu uunein. Saan polttopuut "omasta" metsästä ilmaiseksi, joten miksi maksaisin muusta lämmitysmuodosta. Käytän ravinnokseni tuoretta kalaa ja lihaa, sekä itsekasvatettuja juureksia ja metsästä kerättyjä marjoja ja sieniä. Koska en käytä lisäaineellisia elintarvikkeita, ei ole syytä kuulua liioittelijoiden tai hälläväliäkään ryhmään.

    • 9+8

      Minä kuulun ryhmään, jonka mielestä telkkari on haitallisempi kuin puut tai lisäaineet.

    • TalouspäällikköAnsel

      vapaaratikkakuskilla on vihdoinki kehittymässä uusi slogan elintaviketehataan patltruunoille............Ratikasta tulisi nopeasti Nesteln toimiyusjohtjaa , jos kertoisin elintarviketknilliset tietämykseni...........on alan koulutusta ja kokemusaisin
      itsekin tähtitiettellisi lukuja tilinauhaani, jos konsultoisni tietoani elintarviketeknologiasta--------------tehtaa tuottaisivat voitoa ja palkkaisi työvoimaa
      elintarvikkeiden väärentmiseen.
      Moraalini vaan estäisi temput, kuten äidinmaitovastkkeen plantaamisen melamiinjauholla-

      Jos valmistettaisiin vain ehellisiä elintarvikkeita-----syntyis lisää työpaikkoja
      ja palkkoja olisi nostettava, että saataisiin työntekijöitä

      Voisivat palkastaan antaa työttömyyskassoihn, että työttömätkin pärjäisivät

      Kun totuus on, että ehkä noin 5%työttömyys pitäisi ahnaeuden kurissa pienipalkkaisillakin----------
      muuten olisimme, kuin riistokapitalisteja

      • Ai ai... Hullu-Anselmi on taas syönyt hullun lehmän lihaa ja glutamaattia.


      • Nero-Anselmi
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Ai ai... Hullu-Anselmi on taas syönyt hullun lehmän lihaa ja glutamaattia.

        Kah, mitenkä arvasitkaan...........................?
        Erään tutun looshilaskaveriani hyväksi käyttäen soluttauduin siihe harppijärjestöön
        noviisiksi ja seremoniassa juotttivat jotain mädätetyistä sienist tehtyä lientä
        uskoivat minuun kun takistiva asioita ja muistan pikkupojasta kun isoisäni omisti rosakkeen siitä kallista "ruotsalaisten talosta" Aurakadun alussa, vastapäätä entistä raastupaa"siinä on mysö ravintola :Svenska


      • Nero-Anselmi
        Nero-Anselmi kirjoitti:

        Kah, mitenkä arvasitkaan...........................?
        Erään tutun looshilaskaveriani hyväksi käyttäen soluttauduin siihe harppijärjestöön
        noviisiksi ja seremoniassa juotttivat jotain mädätetyistä sienist tehtyä lientä
        uskoivat minuun kun takistiva asioita ja muistan pikkupojasta kun isoisäni omisti rosakkeen siitä kallista "ruotsalaisten talosta" Aurakadun alussa, vastapäätä entistä raastupaa"siinä on mysö ravintola :Svenska

        Kylläpä sensuuri vei paljon vieststäni????


    • Edelleen tupakkalakossa (juhananuksena tulee lakkoa 20 vuotta) en kuulu kumpaankaan ryhmään.

      Enemmän kuulun "läski pois valmiista grillikyljestä" ryhmään.

      • Minusta grillikyljessä pitää olla tarpeeksi rasvaa ja suolaa, että se on hyvää. Yritän sitten olla herkuttelematta liian usein.


      • Turun saippua oy
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minusta grillikyljessä pitää olla tarpeeksi rasvaa ja suolaa, että se on hyvää. Yritän sitten olla herkuttelematta liian usein.

        atikasta vois saada paljon saippua lipeällä tai paemminkin soopaa kalumlipeällä


    • Voisin kuulua niihin, jotka vähättelee puun polttamisen haittoja. Mitä taas tulee lisäaineisiin, niin yhtäkään niistä en osaa vältellä.

    • kyllä ja kyllä

      Puunpolttamisen haittojen korostaminen on isänmaan vihollisuutta. Onhan se kiva, kun ölkyläikät koristavat merta ja kaasuputket halkovat maat ja merenpohjat. Puhumattakaan siitä, että puu on kotimaista ja muut vaihtoehdot ulkomaisia.

      Lisäaineet ovat myrkkyjä. Oli vastenmielistä katsoa amerikkalaisohjelmaa, jossa ravintolakokiksi opiskeleva teki kotitehtäväänsä: haki valmiit pizzapohjat kaupasta, löi säilyketölkeistä niihin tavaraa päälle ja paistoi uunissa. Siinä meillä kokki.

      • S Ikeamies

        lisäaineista riittaisi keskustelua paljonkin ....Radikaalimmat eivät hyväksy edes natriumbenzoaattia tai bentsoehappoa säilöntäaineina mutta pian keväällä menevät poimimaan talven yli säilyneita puolukoita........puolukka sisältää jo itsessaan bentsoehappoa c6h50h eli hunajakennon muotoinen , syklinen hiilivetymolekyyli, joka on vielä kaukana pilleristien himoitseamista sedatiiveistä
        joita katukielessa kutsutaa bentsoiksi mm. bentsodiatsepiini eli Diapam-

        Usein Esson baareissa kuulee sloganin: Työttömät vaikka risusavottaan aputöihin
        Mutta hoidetussa metsänviljelussäkin jätetään oksisita kerääntyneet karngot metsään lahoamaan , eikä riistetä metsän tavitsemia hivenaineita pois.

        Erästä hevoslaidunta kutsuttiin "kuoleman laitumeksi" koska hevoset luolivat salaperäisesti...............syyksi selvi seleenin puute ruohossa
        Sikojen ehuunkin lisätään seleeniä, kun havaittiin useimmiten tervimmän ja vahvimman sian yllättävä sydänkuolema........nyt ihmiset saavat seleeninsä sianlihasta..............luomuhöynäilijät eivät sitkään hyväksyä
        Usein uskotaa, että luomu maistuukin paremmalta.........
        Luomuun on toiset hyvät syyt, vaan jos kaikki viljely muutettaisiin luomuksi heti
        tulisi miljoonia ihmisiä kuolemaan nälkään


      • * ' *
        S Ikeamies kirjoitti:

        lisäaineista riittaisi keskustelua paljonkin ....Radikaalimmat eivät hyväksy edes natriumbenzoaattia tai bentsoehappoa säilöntäaineina mutta pian keväällä menevät poimimaan talven yli säilyneita puolukoita........puolukka sisältää jo itsessaan bentsoehappoa c6h50h eli hunajakennon muotoinen , syklinen hiilivetymolekyyli, joka on vielä kaukana pilleristien himoitseamista sedatiiveistä
        joita katukielessa kutsutaa bentsoiksi mm. bentsodiatsepiini eli Diapam-

        Usein Esson baareissa kuulee sloganin: Työttömät vaikka risusavottaan aputöihin
        Mutta hoidetussa metsänviljelussäkin jätetään oksisita kerääntyneet karngot metsään lahoamaan , eikä riistetä metsän tavitsemia hivenaineita pois.

        Erästä hevoslaidunta kutsuttiin "kuoleman laitumeksi" koska hevoset luolivat salaperäisesti...............syyksi selvi seleenin puute ruohossa
        Sikojen ehuunkin lisätään seleeniä, kun havaittiin useimmiten tervimmän ja vahvimman sian yllättävä sydänkuolema........nyt ihmiset saavat seleeninsä sianlihasta..............luomuhöynäilijät eivät sitkään hyväksyä
        Usein uskotaa, että luomu maistuukin paremmalta.........
        Luomuun on toiset hyvät syyt, vaan jos kaikki viljely muutettaisiin luomuksi heti
        tulisi miljoonia ihmisiä kuolemaan nälkään

        "Työttömät vaikka risusavottaan aputöihin"

        Työlliset eivät taida tietää, että työttömät ovat jo vuosia tehneet risusavotoita eri luonnonsuojelupiirien alueella ja tekevät edelleen.

        http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=394791&lan=fi&clan=fi

        Nuo kaikki ovat _työttömien_ työllistämishankkeita.


    • väliaika...

      en kumpaankaan

      Puuta poltan käytännön sanelemana, sillä sitä on, eikä se maksa ainakaan rahaa. Talossa on tulipesiä ja öljy on kallista. Tiedostan, että puusta tulee hiukkaspäästöjä yms., mutta minkäs teet. Kylmässä kämpässä ei ole kivaa ja öljysheikeillä on jo riittävästi rahaa.

      Lisäaineista iso osa on suoraan luonnosta peräisin vaikka niille e-nimet onkin annettu. Ja mistä muuten tulee ajatus, että luonnontuote on terveellinen, mutta synteettisesti valmistettu ei olisi? Luonnosta löytyy paljon ihmiselle myrkyllisiä ja muuten sopimattomia aineita, ja synteettisten joukossa taas on paljon sellaisia, jotka parantavat sairauksia.

    • en en

      en kuulu

    • kundi.kundine

      no siis noist kahdest tää niinku profiloitus sit toho puide polttajiie lynkkaajiin

    • Puun polttamisessa ei ole muuta haittaa kuin, että jos me poltetaan kaikki puu mitä meillä on niin me olla ihan samalla tasolla savannien villien kans.

      p.s Mäkin istutin viime kesänä 500 puuntainta enkä kuitenkaan oo tänä talvena polttanu ku korkeintaan 10 honkaa, jotta ei niitä haittoja oikeasti tänä päivänä enää ole.

      pps. Mä varmaan kuulun toiseen ryhmään, mutta ei sillä mulle väliä ole. Tuleepahan ainaki joku toimittaja tai tutkija onnelliseksi kun joku kuuluu hänen määrittelemäänsä lokeroon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe